quote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef PLAE@ het volgende:
die hoerevoorzitster liet de microfoon van JP een beetje openstaan
quote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef PLAE@ het volgende:
die hoerevoorzitster liet de microfoon van JP een beetje openstaan
Ja en nee. Het ligt allemaal niet zo zwart/wit. Zeker niet als er sprake is van een demissionair kabinet.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:42 schreef teamlead het volgende:
zeg.. snap ik het nu niet meer? De kamer heeft toch gewoon het recht om wet en regelgeving aan te passenWaar zeurt Balkenende dan nu over?
Is volgens mij hetzelfdequote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef Argento het volgende:
Nee Ferry, AFKEURING!
linksquote:Op woensdag 13 december 2006 00:42 schreef nikk het volgende:
Dit is echt één grote grap. Werkelijk de 10e keer dat politiek links dreigt met het wegsturen van Verdonk en als 'leeuw' wilt optreden (). En dan houden ze het op een motie van afkeuring. Triest.
Vind je het gek dat Verdonk de kamer niet meer serieus neemt, ze maken het er zelf naar.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:42 schreef nikk het volgende:
Dit is echt één grote grap. Werkelijk de 10e keer dat politiek links dreigt met het wegsturen van Verdonk en als 'leeuw' wilt optreden (). En dan houden ze het op een motie van afkeuring. Triest.
volgens mij nietquote:
Ik hoorde het ookquote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
JP: "Gerrit, kom even naar de ministerkamer"
Kinky
Nou.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:44 schreef Joesse het volgende:
hehe balkie is chagrijnig
Je vindt een motie van afkeuring niet krachtig genoeg? De uitspraak is luid en duidelijk hoor, het beleid van Verdonk wordt afgekeurd.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:42 schreef nikk het volgende:
Donner is een lul.quote:
quote:110 Teletekst wo 13 dec
Motie van afkeuring tegen Verdonk
` De Tweede Kamer heeft een motie van
wantrouwen aangenomen tegen minister
Verdonk omdat zij weigert de motie over
de uitzetstop voor asielzoekers uit te
voeren.De motie werd ingediend door de
PvdA en gesteund door de SP,GroenLinks,
de ChristenUnie,D66 en de Partij voor
de Dieren.
Het debat over de uitzetstop begon om
19.10 uur.Na 23.00 uur hield Verdonk
een uur beraad met het kabinet.Daarna
verklaarde premier Balkenende dat het
kabinet haar volledig steunt.
VVD-leider Rutte zegt dat alle VVD-
ministers hun ontslag indienen als
Verdonk opstapt.
volgende nieuws financieel sport
True.. maar de staatsrechtelijke implicaties en constitutionele patstelling waar Balkie het over had, slaan dus nergens opquote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ja en nee. Het ligt allemaal niet zo zwart/wit. Zeker niet als er sprake is van een demissionair kabinet.
quote:Motie van afkeuring of wantrouwen
Er zijn twee soorten moties waarmee de Tweede Kamer ernstige kritiek op een bewindspersoon kan verwoorden: de motie van afkeuring en de motie van wantrouwen. Het onderscheid tussen beide soorten is in de praktijk overigens niet altijd even duidelijk.
Een motie van afkeuring veroordeelt beleid van een bewindspersoon (of van het kabinet). De ernst van de verwoorde kritiek kan reden zijn voor ontslagaanvrage.
Met een motie van wantrouwen spreekt de Kamer uit niet langer vertrouwen te hebben in een bewindspersoon of in het kabinet. Zij kunnen niet anders doen dan daaraan consequenties te verbinden en op te stappen. Hierbij geldt de regel dat een bewindspersoon of kabinet het vertrouwen heeft tot het tegendeel is gebleken. Een motie van vertrouwen kennen we in het Nederlandse staatsbestel niet.
Een motie van afkeuring wordt soms opgevat als een motie van wantrouwen. Dat is afhankelijk van de lading die een bewindspersoon, het kabinet of de Kamer er zelf aan geven. Een bewindspersoon of kabinet kan de vertrouwenskwestie aan de orde stellen.
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g5efr8gm
Dat hoorde vroeger toch gewoon bij de lessen staatsinrichting op de middelbare school. Heb alle soorten moties uit mijn hoofd moeten leren.quote:
Ik denk dat jullie allemaal een beetje in de war zijn.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef Argento het volgende:
Nee Ferry, AFKEURING!
quote:Op woensdag 13 december 2006 00:42 schreef -Mo- het volgende:
Naar welk nummer moet je smsen om mee te stemmen?
en dan te bedenken dat bijna de helft van de Kamer uit debutanten bestaat.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:45 schreef Lyrebird het volgende:
Het komt op mij allemaal behoorlijk amateuristisch over. Ik wil meer kwaliteit in de Nederlandse politiek! Geen uitgerangeerde managers of opgebrande leraren. Beroepspolitici!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |