En toch nog virtueel zwaaien,quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:41 schreef du_ke het volgende:
Dit is wel wat goedkoop maar vooruit dan maar.
Ze had natuurlijk al veel eerder uit haar functie gezet moeten worden. Want ze is duidelijk geen politiek zwaargewicht als zelfs een opgedirkt staatssecretariaat haar ruim boven de pet gaat.
nos.nlquote:23:43 12 December 2006
VVD-ministers weg bij motie
Rond middernacht wordt het Kamerdebat hervat over het al dan niet verlengen van de uitzetstop voor asielzoekers. Minister Verdonk komt terug naar de Kamer na beraad met het kabinet.
Als Verdonk blijft weigeren de motie uit te voeren waarin de Kamer vraagt om verlenging van de uitzetstop, volgt er waarschijnlijk een motie van wantrouwen tegen Verdonk. Volgens VVD-leider Rutte treden dan alle VVD-ministers af.
Verdonk wil de uitzettingen direct na het debat hervatten. Dat kan betekenen dat vannacht mensen op het vliegtuig worden gezet. Of dat ook na het aftreden van Verdonk zo is, is onduidelijk
quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:47 schreef Kozzmic het volgende:
Ik kan me nog een deelnemer herinneren in het tweede seizoen van Big Brother. Ed, geloof ik. Werd door de kijkers weggestemd en weigerde vervolgens het BB-huis te verlaten.
Ik acht Rita ook wel in staat tot zo'n actie.
We moeten haar onder dwang de kamer en het kabinet uit slepen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:47 schreef Kozzmic het volgende:
Ik kan me nog een deelnemer herinneren in het tweede seizoen van Big Brother. Ed, geloof ik. Werd door de kijkers weggestemd en weigerde vervolgens het BB-huis te verlaten.
Mooizo!quote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef sizzler het volgende:
"De motie is aangenomen"
Hoofd IND?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat zou ze hierna gaan doen?
Rita Verdonk gedraagt zich altijd kinderachtig....quote:Op woensdag 13 december 2006 00:44 schreef Flumina het volgende:
Het geheel komt me allemaal zeer kinderachtig over.
Het lijkt wel een kameleon die politiek !quote:Op woensdag 13 december 2006 00:46 schreef roelofjan het volgende:
Ehm, dit is een motie van afkeuring... ze hoeft niet op te stappen.
Hmm.quote:Het door het besluitvormend lichaam aannemen van een motie van afkeuring wordt meestal opgevat als een ernstige waarschuwing aan degene wiens functioneren de motie betreft en kan in sommige gevallen voor betrokken bestuurders reden zijn om af te treden. Een formele verplichting is dit echter niet.
Denk dat ze ergens in een adviescommissie gedumpt wordt ofzo. iets zonder ook maar enige media exposure.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat zou ze hierna gaan doen?
Zij is mijn favoriete minister niet, maar dat heeft niet eens echt met die 26.000 te maken, maar met andere misstappen (zoals meteen de bewakers verdedigen bij de Schipholbrand). Ik had liever dat ze ten onder ging aan een duidelijke misstap dan door een kleur veranderde kamer...quote:Op woensdag 13 december 2006 00:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Rita Verdonk gedraagt zich altijd kinderachtig....
En nu krijgt ze eens een keer haar zin niet
Idd, beetje typisch dit.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:53 schreef Flumina het volgende:
[..]
Zij is mijn favoriete minister niet, maar dat heeft niet eens echt met die 26.000 te maken, maar met andere misstappen (zoals meteen de bewakers verdedigen bij de Schipholbrand). Ik had liever dat ze ten onder ging aan een duidelijke misstap dan door een kleur veranderde kamer...
Het is voor vandaag afgelopen.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:04 schreef vosss het volgende:
Hey fuck, ik heb net kaartavond gehad met een paar maten en ik krijg dit nu pas mee!
Ik lees op de FP dat het live te volgen is op Nederland 2, maar mijn TV is stuk en ik wil het wel heel graag zien of horen!
Is dit ergens online te bekijken, of is dit ergens live op de radio?
Bedankt alvast
Daar is het kabinet (en in theorie ook haar positie - waarom in de praktijk niet, is mij in raadsel) toch al aan ten onder gegaan? Dankzij D66?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:53 schreef Flumina het volgende:
[..]
Zij is mijn favoriete minister niet, maar dat heeft niet eens echt met die 26.000 te maken, maar met andere misstappen (zoals meteen de bewakers verdedigen bij de Schipholbrand). Ik had liever dat ze ten onder ging aan een duidelijke misstap dan door een kleur veranderde kamer...
Ahhm okay, dan drink ik mn laatste biertje op en kan ik rustig naar bed gaan zonder het gevoel te hebben iets gemist te hebbenquote:
dat gebeurt vast.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:47 schreef Kozzmic het volgende:
Ik zat daar nog even over te denken... maar in principe gebeurt dat toch wel vaker (zij het meestal over minder boeiende dingen). Ik kan me herinneren dat Donner ook wel eens zoiets heeft gedaan.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:11 schreef SCH het volgende:
Balkenende ging ook niet in op de bijzondere situatie dat een minister de wens van de kamer niet uitvoert.
In het hoofd toch wel al mag je hopen.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:20 schreef static het volgende:
Vooralsnog geen consequenties.
De moties gingen over een voorschot op beleidswijziging die daarmee een basis leggen voor gerechtelijke uitspraken die weer precedent kunnen gaan scheppen, wat weer leidt tot rechtsschepping. Zo simpel als de moties worden voorgesteld zijn ze dus zeker niet. De Tweede Kamer heeft gewoon op een nogal domme en brutale manier geprobeerd de Eerste Kamer, het controlerende orgaan, buitenspel te zetten omdat ze wel aanvoelden dat ze zich op een hellend vlak begaven. Welnu, dat vlak helt flink. Benieuwd hoe dit afloopt.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:11 schreef SCH het volgende:
Heb er een kater van. Er is niks opgelost.
Het verhaal van Balkenende vond ik erg teleurstellend. Weinig concreet en nogal wegduikend over staatrechtelijk gedoe waarvan weinig klopt. De moties gingen niet over beleidswijzigingen maar over een tijdelijke opschorting. Balkenende probeerde er een grove draai aan te geven en dat is misplaatste megalomanie. Het is een vrij simpel verhaal en de halsstarrigheid van het CDA is ehct misplaastst. Balkenende ging ook niet in op de bijzondere situatie dat een minister de wens van de kamer niet uitvoert.
Uiteindelijk vraag ik me wel af of het zo had gemoeten. Het gaat nu allemaal nog veel langer duren voor er een GP is en dat veroorzaakt erg veel onnodig leed. Maar daar is uiteindleijk toch vooral mevrouw verdonk verantwoordelijk voor.
ze is nog niet weg hoor!quote:
Meer een topique voor de linkse stormtroepenquote:
Je zegt het goed, een voorschot op beleidswijziging. Het zou dus formeel geen beleidswijziging inhouden, slechts het 'pauzeren' van het huidige beleid. Nee, niet eens. Slechts een verlenging van de uitzetstop.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De moties gingen over een voorschot op beleidswijziging die daarmee een basis leggen voor gerechtelijke uitspraken die weer precedent kunnen gaan scheppen, wat weer leidt tot rechtsschepping. Zo simpel als de moties worden voorgesteld zijn ze dus zeker niet. De Tweede Kamer heeft gewoon op een nogal domme en brutale manier geprobeerd de Eerste Kamer, het controlerende orgaan, buitenspel te zetten omdat ze wel aanvoelden dat ze zich op een hellend vlak begaven. Welnu, dat vlak helt flink. Benieuwd hoe dit afloopt.
Uiteraard niet en dat wist de PvdA van te voren ook wel.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:11 schreef SCH het volgende:
Heb er een kater van. Er is niks opgelost.
Nee hoor, strikt genomen heeft Balkenende gelijkquote:Het verhaal van Balkenende vond ik erg teleurstellend. Weinig concreet en nogal wegduikend over staatrechtelijk gedoe waarvan weinig klopt. De moties gingen niet over beleidswijzigingen maar over een tijdelijke opschorting.
Daar ging hij wel op in door te stellen dat het om nieuw beleid zou gaan waar hij dus strikt genomen gelijk in heeft. Het is nu eenmaal geen lopend beleid wat een demissionair kabinet alleen uit mag voeren.quote:Balkenende probeerde er een grove draai aan te geven en dat is misplaatste megalomanie. Het is een vrij simpel verhaal en de halsstarrigheid van het CDA is ehct misplaastst. Balkenende ging ook niet in op de bijzondere situatie dat een minister de wens van de kamer niet uitvoert. [
Hoezo Verdonk? Zo asociaal was het beleid nu ook weer niet, al wil 'links'ons anders doen geloven. De reactie van de 'oppositie' sprak gisteren ook wel weer boekdelen, 4 jaar frustratie moest er gewoon in 1 keer uit waarmee 'links' wederom aangeeft wel een zeer slechte 'winnaar' te zijn. Helemaal asosiaal dat dit over de ruggen van asielzoekers gebeurt. Je kunt het optreden van Verdonk wel weinig chic vinden maar dat slaat in deze zeker ook op de 'linkse oppositie'.quote:Uiteindelijk vraag ik me wel af of het zo had gemoeten. Het gaat nu allemaal nog veel langer duren voor er een GP is en dat veroorzaakt erg veel onnodig leed. Maar daar is uiteindleijk toch vooral mevrouw verdonk verantwoordelijk voor.
Klopt maar strikt genomen is er geen sprake van nieuw beleid omdat het om opschorting gaat. Dus strikt genomen heeft JPB ongelijk.quote:Op woensdag 13 december 2006 07:06 schreef Chewie het volgende:
Daar ging hij wel op in door te stellen dat het om nieuw beleid zou gaan waar hij dus strikt genomen gelijk in heeft. Het is nu eenmaal geen lopend beleid wat een demissionair kabinet alleen uit mag voeren.
Dit is wel een heel bizar zinnetje en ik denk niet dat er een asielzoeker te vinden is die het beaamt.quote:Helemaal asosiaal dat dit over de ruggen van asielzoekers gebeurt.
Hoezo, het is nog steeds geen voortzetting van het huidige beleid en daar gaat het om.quote:Op woensdag 13 december 2006 07:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt maar strikt genomen is er geen sprake van nieuw beleid omdat het om opschorting gaat. Dus strikt genomen heeft JPB ongelijk.
Wat 'links' nu gedaan heeft is alleen de hele procedure te vertragen, zal ongetwijffeld niet de bedoeling zijn geweest maar iemand met een beetje verstand had dit ook wel kunnen weten.quote:Dit is wel een heel bizar zinnetje en ik denk niet dat er een asielzoeker te vinden is die het beaamt.
Van mij had er in 2002 een GP mogen komen maar daar was destijds de PvdA fel op tegen, nu heeft het geen zin meer omdat je rechtsongelijkheid krijgt en omdat het allang niet meer om zo'n grote groep gaat.quote:Verder vind ik jouw verhaaltje vooral dat van een slechte verliezer door zo in de links/rechts frasen te vervallen.
Hoe naief, of ik moet deze zin verkeerd lezen. Je denkt toch niet dat de kiezer hun stem af laten hangen van een GP?quote:Dit punt van het GP is zo heikel, de partijen zijn het aan de kiezers hier meteen alles aan te doen.
In een nieuw kabinet wellicht, bij het huidige demissionaire kabinet niet. Balkenende was daar wel duidelijk in, het is geen beleid Verdonk maar kabinetsbeleid.quote:De volgende (CDA) minister zal heel anders met de motie omgaan.
Hij had er al veel eerder uit moeten gooien, dan hadden we ook geen verkiezingen gehad.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:26 schreef suich het volgende:
Balkenende is een slappeling...Hij had nu moeten optreden en Verdonk eruit moeten zetten. Nu gaat hij over iets betrekkelijk eenvoudigs voor de derde keer met zijn kabinet onderuit. (of is het al de vierde keer?) Dat gelooft toch niemand meer?
Inderdaad, als ie echt ergens voor stond had ie wel een motie van wantrouwen ingediend, niet wederom een wassen neus motie.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:03 schreef pmb_rug het volgende:
Bos blijkt een slappeling te zijn.
een motie van afkeuring! LOL
De motie van afkeuring staat gewoon voor wantrouwen.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:03 schreef erikh het volgende:
[..]
Inderdaad, als ie echt ergens voor stond had ie wel een motie van wantrouwen ingediend, niet wederom een wassen neus motie.
Jij en vele anderen met je gaan er maar steeds van uit dat het beleid dat uitgevoerd wordt alleen door de persoon Verdonk wordt gesteund, terwijl Balkenende duidelijk aangeeft dat het kabinetsbeleid betreft. Hij is in deze dus zeker geen slappeling, hij staat juist voor het beleid van zijn kabinet en ministers.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:26 schreef suich het volgende:
Balkenende is een slappeling...Hij had nu moeten optreden en Verdonk eruit moeten zetten. Nu gaat hij over iets betrekkelijk eenvoudigs voor de derde keer met zijn kabinet onderuit. (of is het al de vierde keer?) Dat gelooft toch niemand meer?
Het is een VVD kernpunt als hij Verdonk laat vallen kappen de VVD ministers ermee. Het is nou niet zo dat dit beleid in CDA kring brede steun heeftquote:Op woensdag 13 december 2006 09:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Jij en vele anderen met je gaan er maar steeds van uit dat het beleid dat uitgevoerd wordt alleen door de persoon Verdonk wordt gesteund, terwijl Balkenende duidelijk aangeeft dat het kabinetsbeleid betreft. Hij is in deze dus zeker geen slappeling, hij staat juist voor het beleid van zijn kabinet en ministers.
Maar ja, sommige mensen hebben nu eenmaal moeite om inhoud en personen te scheiden. Zoveel s gisterenavond wel duidelijk geworden.
Dat zegt nog niets over de mening van Balkenende.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is een VVD kernpunt als hij Verdonk laat vallen kappen de VVD ministers ermee. Het is nou niet zo dat dit beleid in CDA kring brede steun heeft.
Die is ook niet zo relevant volgens mij.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets over de mening van Balkenende.
Wel als er gezegt wordt dat Balkenende geen leiding kan geven omdat hij Rita niet heeft weggestuurd.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is ook niet zo relevant volgens mij.
Balkenende heeft op veel meer momenten duidelijk gemaakt dat hij geen leiding kan gevenquote:Op woensdag 13 december 2006 10:04 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wel als er gezegt wordt dat Balkenende geen leiding kan geven omdat hij Rita niet heeft weggestuurd.
Grof doen over de zwartjes trekt stemmen dat weet je tochquote:Op woensdag 13 december 2006 10:08 schreef Vhiper het volgende:
En dan stemmen nog ruim 600.000 mensen op haar![]()
Is er voor zorgen dat het aantal illegalen in Nederland flink is gestegen goed werk in jou ogen?quote:Op woensdag 13 december 2006 10:13 schreef _The_General_ het volgende:
Bedankt voor het verhumaniseren van het door Cohens opgezette beleid. Je hebt het ondanks de voortdurende demonisering en beledigingen goed gedaan.
De instroom is onder Cohen flink omlaag gebracht inderdaad. Door hem hebben we een van de strengste asielwetten in Europa. Echter dit gaat om het uitzetbeleidquote:Op woensdag 13 december 2006 10:16 schreef Erwtensoep het volgende:
En wat zaten we jaren geleden te zeuren over het stijgende aantal asielzoekers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |