abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44373491
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:06 schreef TNA het volgende:
[afbeelding]
hij is leuk
know'm sayin?
word? word.
pi_44373495
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:07 schreef Kozzmic het volgende:
Weekers eindigde zijn speech volgens mij met een verzoek om een consequente uitvoering van de 'Lex Cohen'. Maar het gaat toch juist om mensen die niet onder de nieuwe wet vallen?
De tactiek die de minister, de VVD en het CDA voortdurend in debat toepassen. Voornamelijk verwarring en angst ('de 200.000') zaaien.
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:09:34 #123
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_44373510
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:08 schreef JJasperO het volgende:
Verdonk heeft daar zeker een team zitten die, indien er een vraag wordt gesteld, als de bliksem met cijfers komen?
Da's de ambtelijke ondersteuning. Die heeft iedere minister bij debatten.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_44373511
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:06 schreef Agravaine het volgende:
Marianne nou ja ben het wat dat betreft dus wel weer met haar eens, verdonk hoort niet zomaar het staatsrechtelijke systeem te ontwijken.
De kamer moet niet zo moeilijk doen, wat Verdonk met een eventueel aangenomen motie doet is haar zaak. Voert ze hem niet uit, motie van wantrouwen. Voert ze hem uit, niks aan de hand. Verdonk weet zelf ook wel hoe ons staatsrechtelijk bestel in elkaar zit, beetje onzinnig dat kamerleden haar daar nog eens op gaan wijzen.
pi_44373513
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:07 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Weet iemand hoe dit zit? Kan het niet vinden via Google.
Van wat ik begrepen heb wordt het, indien het CDA blijft zitten een volledig CDA kabinet. Mocht deze ook opstappen wanneer alle VVD ministers dit doen dan heeft HM een probleem, is volgens mij ook nooit eerder voorgekomen.
pi_44373538
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:07 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Weet iemand hoe dit zit? Kan het niet vinden via Google.
dan zitten we met een grof probleem want dan stapt waarschijnlijk de gehele vvd fractie uit de regering, blijft alleen CDA over die als demissionair kabinet moet doorregeren. geen flauw idee hoe 't dan in z'n werk gaat maar dat er dan een bijzondere, problematische situatie ontstaat lijkt me duidelijk
pi_44373539
Anarchie! Ik steek zomaar wat auto's in de fik.
pi_44373542
p.s. technisch gezien zouden ze 2x het ontslag aanbieden wat dus niet kan
pi_44373568
Ik neem aan dat het demissionairminderheidskabinet CDA dan gedoogsteun nodig heeft... maar van wie ze die krijgt?!
pi_44373594
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:10 schreef Supersymmetry het volgende:
Hetzelfde verhaal als bij Donner en Dekker bij de schipholbrand hè. Dan moet Verdonk gewoon weg op het departement.
pi_44373611
m.a.w. politieke impasse = nog nooit voorgekomen

zou wel interessant zijn
pi_44373612
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:10 schreef Supersymmetry het volgende:
dit huidige kabinet heeft nog geen ontslag aangeboden hoor. ze zijn nu dan na de verkiezingen demissionair (da's altijd zo) maar tot voor de verkiezingen was het gewoon een "volwaardig" kabinet.
pi_44373638
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:09 schreef Supersymmetry het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb wordt het, indien het CDA blijft zitten een volledig CDA kabinet. Mocht deze ook opstappen wanneer alle VVD ministers dit doen dan heeft HM een probleem, is volgens mij ook nooit eerder voorgekomen.
Ik heb helaas geen bron, maar het opstappen van de hele VVD ministerploeg zou HM doen adviseren alleen nog even te blijven zitten tot er een nieuw kabinet zit. Dus formeel hebben ze zich dan wel teruggetrokken, maar qua poppetjes verandert er dan weinig.

Mijn eigen speculatie: Of deze dan dubbel-demissionaire ministers dan nog wel eigen beleid voeren is de vraag, wellicht schikken ze zich naar het CDA punt, of naar die van de meerderheid in de kamer.
pi_44373641
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik neem aan dat het demissionairminderheidskabinet CDA dan gedoogsteun nodig heeft... maar van wie ze die krijgt?!
SP
pi_44373694
Verdonk is nu zo'n 4 jaar bezig met asielzaken en je zou aan moeten kunnen nemen dat ze van alle asielzoekers een dosier heeft.
Dan zou het vervolgens niet moeilijk moeten zijn om alle asielzoekers die hier langer dan 5 jaar geleden waren apart te nemen en die groep niet uit te zetten totdat er een besluit is genomen wat er gaat gebeuren.
Nu kun je zeggen dat je geen donkere mensen wilt in Nederland maar zeg dat dan ook.
Nu kun je zeggen dat er een duidelijk beleid is maar wat doen die 18.000 mensen van die groep van 26.000 hier dan nog na 4 jaar Verdonk.
Nu kun je zeggen dat het zoveel gaat kosten als die 18.000 of 26.000 hier mag blijven maar wat kost deze onzin en het verblijf tot nu toe wel niet?
Ik zou zeggen, wees duidelijk en erken dat je te lang onduidelijk bent geweest en geef een generaal pardon aan die groep van 5 jaar en langer en voer daarna het beleid uit wat je nodig denkt te vinden.
Audaces fortuna juvat
pi_44373701
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:12 schreef Agravaine het volgende:

[..]

dit huidige kabinet heeft nog geen ontslag aangeboden hoor. ze zijn nu dan na de verkiezingen demissionair (da's altijd zo) maar tot voor de verkiezingen was het gewoon een "volwaardig" kabinet.
Herinner je nog de Ayaan rel misschien? Toen heeft het kabinet ontslag aangeboden aan H.M.
pi_44373702
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:09 schreef Supersymmetry het volgende:

[..]

waarschijnlijk zal HM dan de ontslagaanvraag "in beraad" houden totdat de formatie afgelopen is. Kortom het demissionair kabinet krijgt nog minder zeggenschap.
Het kan ook zijn dat HM een nieuw demissionair kabinet gaat samenstellen (Balkenende 3.5 ofzo) voor de tussenliggende tijd.
Eehm...
pi_44373705
edit nm
pi_44373756
Balkenende III was inderdaad een minderheidskabinet. Maar is nu gewoon demissionair aangezien er van die meerderheid van CDA, VVD en steun niks meer over is.
pi_44373807
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
Nee, een demissionair kabinet heeft geen gedoogsteun nodig. Het mag op de winkel passen, en moet tamelijk dansen naar het pijpen van het parlement. Net als nu, eigenlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44373809
Het is dus nu een demissionair minderheidskabinet en als Rita weg moet (en de hele VVD weg gaat) blijft alleen het CDA over die gedoogsteun nodig heeft voor een dubbel demissionair minderheidskabinet?

pi_44373813
Zal wel leuk zijn voor Verdonk als ze een motie van wantrouwen tegen haar aangenomen ziet worden, komt ze in ieder geval in de geschiedenisboeken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:17:44 #143
139330 TNA
For the stars that shine
pi_44373814
Wat zal Verdonk balen dat de meest nipte kamermeerderheid voor een generaal pardon werkelijkheid is geworden.
pi_44373820
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:14 schreef Toad het volgende:

[..]

Herinner je nog de Ayaan rel misschien? Toen heeft het kabinet ontslag aangeboden aan H.M.
Verrek. Was Balkenende 3 gewoon volwaardig?!
pi_44373852
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:16 schreef Tirion het volgende:
Balkenende III was inderdaad een minderheidskabinet.
Nee.
quote:
Maar is nu gewoon demissionair aangezien er van die meerderheid van CDA, VVD en steun niks meer over is.
Nee, omdat er verkiezingen geweest zijn. Met ruime meerderheid voor CDA / VVD in het nieuwe parlement was het ook demissionair geweest .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44373854
De motie kwam van links.

(jammer dat Mat Herben er niet meer is).
pi_44373879
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:14 schreef Colnago het volgende:
Verdonk is nu zo'n 4 jaar bezig met asielzaken en je zou aan moeten kunnen nemen dat ze van alle asielzoekers een dosier heeft.
Dan zou het vervolgens niet moeilijk moeten zijn om alle asielzoekers die hier langer dan 5 jaar geleden waren apart te nemen en die groep niet uit te zetten totdat er een besluit is genomen wat er gaat gebeuren.
Nu kun je zeggen dat je geen donkere mensen wilt in Nederland maar zeg dat dan ook.
Nu kun je zeggen dat er een duidelijk beleid is maar wat doen die 18.000 mensen van die groep van 26.000 hier dan nog na 4 jaar Verdonk.
Nu kun je zeggen dat het zoveel gaat kosten als die 18.000 of 26.000 hier mag blijven maar wat kost deze onzin en het verblijf tot nu toe wel niet?
Ik zou zeggen, wees duidelijk en erken dat je te lang onduidelijk bent geweest en geef een generaal pardon aan die groep van 5 jaar en langer en voer daarna het beleid uit wat je nodig denkt te vinden.
In deze lijn kan ook gesteld worden dat omtrent een groot percentage wel duidelijkheid is. Daarnaast praten we over het naleven van bestaande wetgeving, wat mijnsinziens een principieel punt van onze rechtsstaat is.
pi_44373883
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:17 schreef TNA het volgende:
Wat zal Verdonk balen dat de meest nipte kamermeerderheid voor een generaal pardon werkelijkheid is geworden.
En dat er zelfs nog een kamerlid ontbrak bij de stemming, 74-75 = 149 stemmen.
pi_44373924
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En dat er zelfs nog een kamerlid ontbrak bij de stemming, 74-75 = 149 stemmen.
Nee, er ontbrak er geen, er waren er maar 149 beëdigd .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2006 @ 22:21:06 #150
862 Arcee
Look closer
pi_44373930
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:06 schreef TNA het volgende:
[afbeelding]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')