FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wie kan dit verklaren?
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 20:14
Van de zomer, reden ik en een vriend van mij op de Nurburgring. Nu heeft de Nurburgring (Nordschleife eigenlijk) een aardig lang finishstuk.

Wat gebeurde er? Na de laatste bocht voor het lange stuk kwam een Opel Meriva ons voorbij zeilen. Even voor de duidelijkheid: ik heb een ZZR1200 (160pk en 236kg) en mijn maat een CBR600 '99 (110pk en 170kg).

Wij hingen dus vol aan het gas op het rechte stuk maar die Meriva bleef op ons uitlopen, wij kwamen er niet voorbij.

Nu is mijn vraag, wat is dit in hemelsnaam voor een uitvoering of istie gewoon dik getuned? En zo ja, wie gaat er in hemelsnaam dan zoveel geld in zo'n koektrommel stoppen?
Devilnldinsdag 12 december 2006 @ 20:19
oeps.. lezen is een vak i know
ga d'r maar van uit dat ie getuned was.. maar een racer kan toch veel sneller dan zo'n auto..
ook al is die auto ge tuned
-XX-dinsdag 12 december 2006 @ 20:19
Varen op het riet.
Pikkebaasdinsdag 12 december 2006 @ 20:25
pwned !!! Door eem Meriva !!



Jimmiedinsdag 12 december 2006 @ 20:26
Genoeg van die locale ring lui die hun halve leven al op de ring spenderen en met volledig getunede allerdaagse auto's over de ring scheuren

Eenmaal op snelheid wordt gewicht ook steeds meer irrelevant en gaat aerodynamica en pk's een veel grotere rol spelen.
daNpydinsdag 12 december 2006 @ 20:27
Volgens mij zijn er geen OPC versie's van de Meriva.
De Meriva diesel doet de 0 tot 100 in 24 seconden... voor de duidelijkheid, dat is trager dan mijn DAF uit 1973
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 20:31
Dan nog, als het een OPC versie is. Hoe krijgt ie dan in godsnaam voor elkaar om een motor met 160pk en 236kg eruit te trekken op een recht stuk? En ja, ik weet hoe ik moet overschakelen van z'n 1 naar z'n 2
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:26 schreef Jimmeh het volgende:


Eenmaal op snelheid wordt gewicht ook steeds meer irrelevant en gaat aerodynamica en pk's een veel grotere rol spelen.
Het ziet er inderdaad heel aerodynamisch uit, zo'n Meriva
SicSicSicsdinsdag 12 december 2006 @ 20:40
De Meriva OPC is voorzien van een sportonderstel, spoilers en een 180 pk sterke 1.6 turbomotor. De topsnelheid is 222 km/h. De MPV sprint in 8,2 seconden van 0 naar 100 km/h.

Nog niet genoeg, maar als je de 1.8 GLS versie neemt en chip tuned... en something something. Hoever kan je zo'n ding kietelen?
Jimmiedinsdag 12 december 2006 @ 20:45
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:31 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]

Het ziet er inderdaad heel aerodynamisch uit, zo'n Meriva
ok, ik wist niet dat het een semi mpv ding is
Misschien zit opel wat nieuwe motoren te testen, anders weet ik het ook niet meer
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 20:48
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:40 schreef SicSicSics het volgende:
Hoever kan je zo'n ding kietelen?
Ja, en dan vraag ik me af welke gek er zoveel geld in een frikkin Meriva gaat stoppen

Ok, 220km/h zeg je. Wij reden rond de 100km/h denk ik toen we uit die bocht kwamen en op het rechte stuk afreden. Dat betekent dus dat die Meriva sneller dan 100 naar 200 trok dan wij
SicSicSicsdinsdag 12 december 2006 @ 20:57
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:48 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Ja, en dan vraag ik me af welke gek er zoveel geld in een frikkin Meriva gaat stoppen
Ik vind het van meer humor getuigen om met je Meriva motoren te pOwnen dan met bijv. een snelle Vectra.

Als ik zoveel geld had... Had ik een suffe Deawoo, sorry, Chevrolet, gekocht en hem sneller gemaakt dan de Audi A3 van de buurman. Gewoon om hem te pesten!

Maar je hebt van die hobbyisten.

Waarom in godsnaam uberhaupt een OPC versie van een suffe gezinsauto?
daNpydinsdag 12 december 2006 @ 21:00
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:48 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Ja, en dan vraag ik me af welke gek er zoveel geld in een frikkin Meriva gaat stoppen

Ok, 220km/h zeg je. Wij reden rond de 100km/h denk ik toen we uit die bocht kwamen en op het rechte stuk afreden. Dat betekent dus dat die Meriva sneller dan 100 naar 200 trok dan wij
Oftewel je ben ge0wned met je brommert
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 21:03
Ja, en de vraag is hoe.. was wel duidelijk lijkt me zo.

Ik bedoel, 160pk op 236kg. Reken daar de pk/kg verhouding maar eens van uit en reken daarna maar eens uit hoevele pk die Meriva gehad moet hebben om op dezelfde pk/kg verhouding te komen.
SicSicSicsdinsdag 12 december 2006 @ 21:11
Ja, maar de pk/lg verhoudingen zijn niet rechtlijnig. Er is meer op van invloed dan alleen maar pks en kgs.

Vertanding etc. heeft ook een enorme invloed... En ik zat een beetje te neuzen maar de trekkracht van een ZZR is niet super. Leuk voor een tour/sport fiets, maar geen race monster. Of heb ik verkeerd zitten kijken?

Wat doet die motor op de 0 tot 100 sprint?
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 21:22
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:11 schreef SicSicSics het volgende:
Ja, maar de pk/lg verhoudingen zijn niet rechtlijnig. Er is meer op van invloed dan alleen maar pks en kgs.

Vertanding etc. heeft ook een enorme invloed... En ik zat een beetje te neuzen maar de trekkracht van een ZZR is niet super. Leuk voor een tour/sport fiets, maar geen race monster. Of heb ik verkeerd zitten kijken?

Wat doet die motor op de 0 tot 100 sprint?
Whehe. Wat zijn "race monsters" volgens jou?

De ZZR doet 0-200 makkelijk binnen 9 seconden. 0-100 zoals, bijna elke moderne motor, onder de 3 seconden. Om snel te zijn om 't rechte stuk heb je echt geen "race monster" nodig hoor. Die hebben vaak niet veel koppel en het koppel dat ze hebben komt er pas uit bij hoge toeren.
SicSicSicsdinsdag 12 december 2006 @ 21:31
Tja, en als dan die Minerva 8.2 doet over een 0 tot 100... hebben we het misterie nog niet opgelost.
yupdinsdag 12 december 2006 @ 21:44
Kan nooit niet. Klaar.

Om sneller dan jou brommer te zijn moet zo een Meriva meer dan 500 pk hebben, zo een motor maakt gehakt van 911jes en dan moet een kut Meriva jou met gemak komen voorbijzeilen? Geloof je het zelf?

Ik denk dat jij verkeerd heb gekeken ofzo. Iig dit kan niet, of jij zat in 6 bij 1000 rpm of het was gewoon een andere auto.
ROGdinsdag 12 december 2006 @ 21:48
Was die Meriva niet gewoon een huismodelletje van een Duitse tuner? Opvallend kleurtje?
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 21:51
Uh, yup, ik weet wat ik gezien heb en m'n maat ook. Het was van de zomer zoals ik zei en nog steeds is het een mysterie voor ons. Ik ga toch niet voor de gein dit topic openen om mezelf voor de gek te zetten door te zeggen dat ik met m'n motor eruit gereden ben door een Meriva

Gewoon standaard kleur volgens mij hoor... dus ik begrijp 't echt niet.

We zaten trouwens rond de 270 teller en nog konden we er niet voorbij komen. Pas op het ALLERLAATST passeerde ik met de tellernaald op de 280 ongeveer. Maar dat duurde dus wel heel lang. De kenners weten wel hoe lang het rechte stuk is tot je de baan moet verlaten
Bob-Bdinsdag 12 december 2006 @ 22:40
Dat zijn de tofste auto's. Echt zo'n wolf in schaapskleren.

Rood:
Motorrijdert:
Merivarijdert: strak voor zich uitkijkend.
Groen:
Merivarijdert: Pwnd
Motorrijdert:
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 22:44
Motorrijder in portomonnee kijkend:

Met een motor rijd je voor weinig geld (vergeleken met een auto) 99% van alle auto's d'r uit Nadat zo'n mannetje zoveel geld in z'n gare bak gepompt hebt gun ik hem dat pleziertje wel Motorrijden blijft toch veel toffer... daarbij gebeurt zoiets hoogstens 1x in je leven dat een auto sneller is het op rechte stuk (wat sowieso niet echt spannend is).
Maksterdinsdag 12 december 2006 @ 22:46
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:19 schreef -XX- het volgende:
Varen op het riet.
That's right
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 22:47
En dan?
Bob-Bdinsdag 12 december 2006 @ 22:47
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef PietjePuk2 het volgende:
Motorrijder in portomonnee kijkend:

Met een motor rijd je voor weinig geld (vergeleken met een auto) 99% van alle auto's d'r uit Nadat zo'n mannetje zoveel geld in z'n gare bak gepompt hebt gun ik hem dat pleziertje wel Motorrijden blijft toch veel toffer... daarbij gebeurt zoiets hoogstens 1x in je leven dat een auto sneller is het op rechte stuk (wat sowieso niet echt spannend is).
Begin nou niet he
http://www.weather.com/ou(...)st10DayLink_business
pvdplanetdinsdag 12 december 2006 @ 22:49
De Steinmetz Meriva heeft 230 pk
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 22:51
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef PietjePuk2 het volgende:
Motorrijder in portomonnee kijkend:

Met een motor rijd je voor weinig geld (vergeleken met een auto) 99% van alle auto's d'r uit Nadat zo'n mannetje zoveel geld in z'n gare bak gepompt hebt gun ik hem dat pleziertje wel Motorrijden blijft toch veel toffer... daarbij gebeurt zoiets hoogstens 1x in je leven dat een auto sneller is het op rechte stuk (wat sowieso niet echt spannend is).


Wat als je nou gewoon liever je geld pompt in een auto, optyfen kutjoch

[ Bericht 5% gewijzigd door ThaFreak op 12-12-2006 23:13:22 (hou je die ziektes bij jezelf aub) ]
blupdinsdag 12 december 2006 @ 22:51
quote:
pwnd!
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 22:55
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:51 schreef Youssef het volgende:


Wat als je nou gewoon liever je geld pompt in een auto, optyfen kutjoch
Ken ik jou? Ga zelf weg en verziek m'n topic niet. Stoere aanhef trouwens, respecta!

[ Bericht 7% gewijzigd door ThaFreak op 12-12-2006 23:13:31 ]
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 22:55
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:51 schreef blup het volgende:

[..]

pwnd!
Vandaag heerlijk gereden anders.
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 22:57


[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 14-12-2006 17:25:19 ]
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 22:58
Oh wacht, worldpimber is je kloon toch? Dan ken ik je inderdaad: je bent zo zielig
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 22:59


[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 14-12-2006 17:25:33 ]
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 23:00
Goed genoeg voor wat? Ik hoop echt zo erg dat je 1 deze dagen met 200km/h in de vangrail klapt En dan eerst nog 2 maanden aan infuus ligt en daarna langzaam sterft...

Dat lijkt mij dus helemaal te gek.
Maksterdinsdag 12 december 2006 @ 23:00
Whahahahaha
Maksterdinsdag 12 december 2006 @ 23:01
Pwnd dude
FUFRdinsdag 12 december 2006 @ 23:01
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:51 schreef PietjePuk2 het volgende:
Uh, yup, ik weet wat ik gezien heb en m'n maat ook. Het was van de zomer zoals ik zei en nog steeds is het een mysterie voor ons. Ik ga toch niet voor de gein dit topic openen om mezelf voor de gek te zetten door te zeggen dat ik met m'n motor eruit gereden ben door een Meriva
lukt anders aardig zo hoor
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 23:01
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:00 schreef Makster het volgende:
Whahahahaha
Ja, ook wel een beetje grappig eigenlijk.
Bob-Bdinsdag 12 december 2006 @ 23:01
Youssef, ga es desperate houswifes kijken ofzo
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 23:02
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:01 schreef Bob-B het volgende:
Youssef, ga es desperate houswifes kijken ofzo
Is dat tegenwoordig ook al te ontvangen op de schotel dan?
Bob-Bdinsdag 12 december 2006 @ 23:04
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:02 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Is dat tegenwoordig ook al te ontvangen op de schotel dan?
net 5?
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 23:05


[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 14-12-2006 17:25:54 ]
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 23:06
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

Kan ik wel begrijpen dat je er zo over denkt, je hele leven is stukgemaakt en op MF kan je ook al niet meer.
Hehe. Waarom post je niet gewoon onder je account worldpimber? Bang dat je gebanned wordt? In tegenstelling tot jou is MF mijn "leven" niet...
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 23:08


[ Bericht 57% gewijzigd door Youssef op 14-12-2006 17:26:04 ]
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 23:08
Hopeloos

Hoezo is mijn leven trouwens stuk gemaakt Welk leven bedoel je dan eigenlijk. IRL of de digitale wereld? Of zijn dat voor jou 2 dezelfde dingen

Permezaans? Volg nog een inburgeringscursusje mijn vrind.

Tot slot: rot op uit dit topic of doe normaal mee. Aangezien dat laatste onmogelijk voor jou is stel ik je voor om op te rotten of van 8 hoog te springen.

Doe het laatste maar, geloof me.
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 23:11


[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 14-12-2006 17:26:14 ]
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 23:12
En dat, mijn vrind, noemen ze uitgeluld zijn.
ThaFreakdinsdag 12 december 2006 @ 23:12
Youssef
kappen aub
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 23:13


[ Bericht 51% gewijzigd door Youssef op 14-12-2006 17:26:27 ]
Youssefdinsdag 12 december 2006 @ 23:13


[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 14-12-2006 17:26:34 ]
ThaFreakdinsdag 12 december 2006 @ 23:14
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ja ma.
PietjePuk2dinsdag 12 december 2006 @ 23:14
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

En vervolgens weer de schijn op houden door netjes te vragen of ik dit topic wil verlaten.

Jammer dat geen enkele leugen van jou bleef staan he? Of bedoel je daarmee de scheiding tussen internet en RL? De 1 is dagenlang hangend aan het infuus en het ander is complete fictie uit je kleine pikkie zuigen
Doei
trojewoensdag 13 december 2006 @ 21:33
Sorry, maar dit kan gewoon niet. Punt.
SuperRogierwoensdag 13 december 2006 @ 21:43
Wat is sneller, een Smart of een F430?

Als ik logish nadenk.. maar volgens dit filmpje:

Frapant
i2Them2woensdag 13 december 2006 @ 22:23
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:43 schreef SuperRogier het volgende:
Wat is sneller, een Smart of een F430?

Als ik logish nadenk.. maar volgens dit filmpje:

Frapant
Lol, dat ziet er grappig uit.
PietjePuk2woensdag 13 december 2006 @ 23:46
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:33 schreef troje het volgende:
Sorry, maar dit kan gewoon niet. Punt.
Oh. Shit. Dan zien wij ze vliegen.
MewBiewoensdag 13 december 2006 @ 23:50
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:46 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Oh. Shit. Dan zien wij ze vliegen.
PietjePuk2woensdag 13 december 2006 @ 23:51


Kom nou niet ouwehoeren man. Ik was er, m'n maat was er en we allebei wat we gezien hebben. Jullie zitten hier achter je beeldschermpje en jullie weten het beter dan ons?

Ik ga toch niet voor de gein mezelf laten "pwnen" door zo'n gaar koeklik. En al helemaal niet door een Opel MERIVA.

Als je niet weet hoe het kan, zeg dan niet dat het niet kan, maar zeg dan gewoon dat je het niet weet...
eer-ikwoensdag 13 december 2006 @ 23:57
http://youtube.com/watch?v=VYxVI9RE7Hc

Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 00:00
quote:
As things go, one thing led to another, and Gerrit and I went out for a pax lap with Ross. Out of the gates we spotted an easy mark: an Opel Meriva minivan. The tyres are narrower than those of most mountainbikes, and the engine is even smaller than the one in Matt's Golf. Imagine the frustration of this thing pulling away from us when accerating up Döttinger Höhe
quote:
The mystery of the uncatchable Meriva solved itself in the parking lot. It drove up to me, and the driver turned out to be Christer Lantz from the Porsche Club of Sweden, who's usually seen in a Sternrubin 964RS or a very sweet 1970's vintage 911.
GenesiZdonderdag 14 december 2006 @ 00:07
Opgelost


Tenminste, ook al ben je een goede rijder, die meriva gaat standaard nog niet snel genoeg dus kan wel voorzien zijn van een Porsche blok oid.
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 00:33
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:00 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]
Hee. Hoe kom je daaraan? Linkje?
eer-ikdonderdag 14 december 2006 @ 00:34
http://www.jwhubbers.nl/ring/trip37/index.php
Alsjeblieft.
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 00:34
http://www.jwhubbers.nl/ring/trip37/index.php

eer-ikdonderdag 14 december 2006 @ 00:35
te laat googol
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 00:36
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:07 schreef GenesiZ het volgende:
Opgelost


Tenminste, ook al ben je een goede rijder, die meriva gaat standaard nog niet snel genoeg dus kan wel voorzien zijn van een Porsche blok oid.
Ga er inderdaad maar van uit dat een vent uit Zweden met twee Porsches niet met zijn Meriva naar de Nur rijdt vanwege het gunstige brandstofverbruik of de ruimte voor de kids
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 00:36
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:35 schreef eer-ik het volgende:
te laat googol
lol
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 00:41
Oke, dus er zit misschien een Porsche blok in. Dat verklaart nog niet alles want Porsche's (911's, 996's, 997's, behalve de GT ) trek ik er echt wel uit van zowel 100 naar 200 alsop topsnelheid. Moet dan een (stevig) getuned Porsche blok zijn denk ik

En then again... wie gaat er nou een (getuned) Porsche blok in z'n Meriva stoppen Dan zou je zowat alles moeten aanpassen om de wagen echt sneller te maken ook... onderstel, chassis verstevingen enzo
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 00:47
Deze kleur was het trouwens... en verder zag ie er dus geheel standaard uit zoals hieronder Details zoals velgen weet ik niet want zag 'm alleen voorbij komen

Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 00:48
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:41 schreef PietjePuk2 het volgende:
Oke, dus er zit misschien een Porsche blok in. Dat verklaart nog niet alles want Porsche's (911's, 996's, 997's, behalve de GT ) trek ik er echt wel uit van zowel 100 naar 200 alsop topsnelheid. Moet dan een (stevig) getuned Porsche blok zijn denk ik

En then again... wie gaat er nou een (getuned) Porsche blok in z'n Meriva stoppen Dan zou je zowat alles moeten aanpassen om de wagen echt sneller te maken ook... onderstel, chassis verstevingen enzo
In een eerder filmpje zag ik al een T1 met een getuned Porsche blok. Er zijn dus mensen gek genoeg ...

Verder zit voor het lange rechte stuk nog de ultieme bocht als het gaat om snelheid maken. Die Meriva zal echt wel een strakke wegligging hebben gehad (maar jij zat op de eerste rang om daar over te oordelen). Met een hogere snelheid het rechte stuk op en dan dik 300 pk moet het wel doen, denk ik.
eer-ikdonderdag 14 december 2006 @ 00:51
bedoel je dit filmpje?
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 00:52
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:51 schreef eer-ik het volgende:
bedoel je dit filmpje?
yup
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 00:54
Nu ik echt even diep in m'n geheugen gegraven heb ging het volgens mij als volgt:

Ik reed voorop met m'n maat achter me en achter hem die Meriva. Vlak voor de Kleine Karusell haalde die Meriva m'n maat in en zat toen dus tussen ons. Vlak na het verlaten van de Kleine Karusull (1 na laatste bocht voor de finish) kwam die Meriva mij voorbij gezeilt en bleef mij voor, ook in de laatste lange doordraaier. Hoe hard zou ik daar gereden hebben, ik schat rond de 120 a 130.

Toen eenmaal op het rechte stuk (dus dan spreek je over vol acceleren van, laten we zeggen 120, naar de top van ongeveer 300 teller) kon ik er dus niet voorbij komen terwijl hij langzaam op ons uitliep. Pas op het ALLERlaatst, stukje voor de exit (jaja i know, daar mag je maar 50 of 60 ) kon ik er voorbij komen, ik zat toen op de 290 teller ongeveer...)

Dus die Meriva moet ongeveer 280 teller gelopen hebben en geacceleerd hebben van 120 van naar 280 in ongeveer 10 seconden

Zo ging het ongeveer.. beats me..
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 00:55
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:51 schreef eer-ik het volgende:
bedoel je dit filmpje?
Ook net gezien ja. Best lache
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 01:00
vraag het 'm anders

christer.lantz@telia.com

http://www.pcsracing.se/ompcsracing/styrelse.asp

ik neem aan dat hij dat is
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 01:01
Woei!
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 01:10
Gemailed
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 01:14
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:10 schreef PietjePuk2 het volgende:
Gemailed
Ben benieuwd
Sounddragondonderdag 14 december 2006 @ 01:35
Ik ook, lijkt me trouwens voor de hand liggender dat er een Zafira OPC blok inligt als een Porsche boxer ding unit

Dat gaat wel passen denk ik
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 01:42
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, lijkt me trouwens voor de hand liggender dat er een Zafira OPC blok inligt als een Porsche boxer ding unit

Dat gaat wel passen denk ik
Aan de andere kant is de man een vervent Porsche club member ... met een Meriva.
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 13:27
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, lijkt me trouwens voor de hand liggender dat er een Zafira OPC blok inligt als een Porsche boxer ding unit

Dat gaat wel passen denk ik
Een Meriva met een Zafira OPC blok die dan motoren eruit trekt? Lijkt me heel sterk.
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 13:27
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ben benieuwd
Laat het je wel weten
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 14:15
Dit is mijn motor trouwens:

http://img187.imageshack.us/my.php?image=zzr12000601rl3.jpg

en een filmpje (niet van mij: http://youtube.com/watch?v=AyszizodRW8
worldpimberdonderdag 14 december 2006 @ 14:19
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:15 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dit is mijn motor trouwens:

http://img187.imageshack.us/my.php?image=zzr12000601rl3.jpg

en een filmpje (niet van mij: http://youtube.com/watch?v=AyszizodRW8


Maar dat ie je voorbij kwam was waarschijnlijk omdat je niet kunt schakelen en geen Shell V-Power hebt getankt.
Imprydonderdag 14 december 2006 @ 14:23
Ben ook wel benieuwd
r_kluftdonderdag 14 december 2006 @ 17:07
De Meriva wordt in nederland inderdaad niet geleverd met een opc blok. In duitsland daarintegen issie te krijgen met een 1.6 180pk turbo blok. Stop daar een paar duizend euro in en je kan em laten opwaarderen tot 240 pk.
Doe helemaal gek en gooi er een opc of calibra turbo blok in en ga door tot voorbij de 300 pk.

Zie http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4209 voor de meriva opc
Drifter__donderdag 14 december 2006 @ 18:13
http://www.autoblog.nl/ar(...)opel_astra_opc_op_lp

Gaat in 8.14 over de ring
Herr.Flickdonderdag 14 december 2006 @ 20:23
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:14 schreef PietjePuk2 het volgende:
Van de zomer, reden ik en een vriend van mij op de Nurburgring. Nu heeft de Nurburgring (Nordschleife eigenlijk) een aardig lang finishstuk.

Wat gebeurde er? Na de laatste bocht voor het lange stuk kwam een Opel Meriva ons voorbij zeilen. Even voor de duidelijkheid: ik heb een ZZR1200 (160pk en 236kg) en mijn maat een CBR600 '99 (110pk en 170kg).

Wij hingen dus vol aan het gas op het rechte stuk maar die Meriva bleef op ons uitlopen, wij kwamen er niet voorbij.

Nu is mijn vraag, wat is dit in hemelsnaam voor een uitvoering of istie gewoon dik getuned? En zo ja, wie gaat er in hemelsnaam dan zoveel geld in zo'n koektrommel stoppen?
Jullie kunnen gewoon niet rijden...
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 21:18
Dat zal het zijn... 6 jaar rijden a 30.000km per jaar plus wat circuittrainingen en dan niet kunnen rijden
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 21:20
quote:
Hello Dennis,

I am afraid to disappoint you, but I am not THAT Meriva-driver. The reason for the mix-up might be this:

In the beginning of November 2004 my friend Ulf and I went to Nürburg in two brand new rental cars, mine a Meriva 1.6 petrol and Ulf's s a Meriva 1.9 Diesel.(see enclosed photo). There we met with, amongst others, J W Hubbers who wrote on his home-page:

"As things go, one thing led to another, and Gerrit and I went out for a pax lap with Ross. Out of the gates we spotted an easy mark: an Opel Meriva minivan. The tyres are narrower than those of most mountainbikes, and the engine is even smaller than the one in Matt's Golf. Imagine the frustration of this thing pulling away from us when accelerating up Döttinger Höhe "

and

"The mystery of the uncatchable Meriva solved itself in the parking lot. It drove up to me, and the driver turned out to be Christer Lantz from the Porsche Club of Sweden, who's usually seen in a Sternrubin 964RS or a very sweet 1970's vintage 911."

So the time seems to be wrong, and although the standard Meriva behaved much better then expected on the track, hell did not exactly break loose when you floored the pedal. You must have come across a much more powerful Meriva, judging from your description.

Anyhow, nice to hear from you and recall some of my old Meriva memories.

See you at the Ring

Christer
Imprydonderdag 14 december 2006 @ 21:22
Ah, jammer, nou ben benieuwd wat er nog gaat komen aan reacties
Googolplexiandonderdag 14 december 2006 @ 21:36
we zoeken verder

jammer (het leek zo overduidelijk)
Five_Acesdonderdag 14 december 2006 @ 22:04
Het zou wel kunnen hoor, ik ben geen supersnelle ringrijder door gebrek aan baankennis maar weet er in de M3 toch altijd wel een zooi motoren in te halen. Een motor kan gewoon minder hard door de bocht als een auto door gebrek aan grip.

Als dat ding een porsche blok had of iets dergelijks, en er de weg weet dan kwam hij al met een behoorlijk verschil in bochtensnelheid onder de gantry door. Vervolgens geeft hij gas, komt jouw voorbij waarbij hij al uitloopt en veel harder rijd, en moet jij nog eens op het gas Ik denk dat je daar niet eens 100 gereden hebt in de laatste bocht als je er niet bekend bent, misschien 120-130 erna op het rechte stuk. Maar een auto kan daar een stuk harder als jij.

Wel een grappig verhaal Als het nou een GT2 was dan zeg je ala maar een Minerva....
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 22:04
Five_aces... als je effe gelezen had ging het om het rechte stuk Nadat hij mij in de kleine Karusell inhaalde bleef ik hele tijd achter hem plakken en eenmaal op het rechte stuk kon ik hem niet inhalen op vermogen, hij liep juist van ons weg...

Hoezo kan een auto op het reche stuk harder dan een motor Volgens mij heb je niet echt een idee van het vermogen van een ZZR1200 of wel?
Five_Acesdonderdag 14 december 2006 @ 22:08
Klopt maar als een auto harder door een bocht kan dan heeft hij sowieso al een stuk extra snelheid om mee te beginnen Plus dat als hij daar met zijn minerva 260-280 kan halen dan zal acceleratie ook wel niet kinderachtig zijn, meer als 300 PK gok ik in elk geval afhankelijk van het gewicht.
PietjePuk2donderdag 14 december 2006 @ 22:12
Hij liep in de laatste bocht niet van ons weg maar pas op het rechte stuk.. ik denk zelf dat ie meer dan 400pk gehad moet hebben.
Sounddragonvrijdag 15 december 2006 @ 00:18
Dat had je dan vast wel gehoord als je achter hem zat
worldpimbervrijdag 15 december 2006 @ 07:45
fipo ochtend 15/12
hichamvrijdag 15 december 2006 @ 09:43
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:15 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dit is mijn motor trouwens:

http://img187.imageshack.us/my.php?image=zzr12000601rl3.jpg

en een filmpje (niet van mij: http://youtube.com/watch?v=AyszizodRW8
En, heb je al Japanse kopers voor je motor?? Of is het toch deze motor waarin je in het Japans vertelt wat voor accessoires je al hebt gekocht (daar staat tenslotte hetzelfde plaatje als uit je icon) Handig joh, Google image search...

Ik geloof best dat je eruit geboekt bent door een Opel Macarena, maar om nou een heel lulverhaal over een ficitieve ZZR1200 eromheen te hangen is echt niet nodig hoor. De mensen die je wat langer kennen weten heus wel dat je Rietvaerder bent

Uiteraard had ik dit niet hoeven te posten, maar ik vind dat je hiermee PTA'ers onheus bejegend

Dus vertel even op wat voor motor je echt reed toen je eruit geboekt werd, zodat mensen die moeite voor je doen (Googel en consorten) misschien wat makkelijker de eigenaar van het koekblik, die je het schaamrood op de kaken liet verschijnen, kunnen traceren
worldpimbervrijdag 15 december 2006 @ 11:41


Neh, maar natuurlijk was dat slechts een voorbeeld van zijn motor
Aniwegs, hij reed een B6 2004, en die fictieve vriend van hem zal wel echt een andere 1200 hebben gereden

Vervolgens wordt het hele verhaal in de ik-vorm geschreven.
PietjePuk2vrijdag 15 december 2006 @ 12:02
Ondertussen gaat de zoektocht naar de Mysterious Meriva rijder gewoon door.... Iemand die er die dag toevallig ook was? 22 juni 2006.
Antalvrijdag 15 december 2006 @ 12:06
http://www.leblogauto.com/2006/02/opc_au_tour_de_.html .. getunede versie hiervan ?
PietjePuk2vrijdag 15 december 2006 @ 12:09
Is alleen Frans... effe vertalen.

Edit:
Die moest dan wel heel erg getuned wezen Deze heeft maar 240pk en doet er 8 seconden over om van 0 op de 100 te komen
Pattonzaterdag 16 december 2006 @ 09:48
Dit was hem niet?

-edit- Hmmm, zelfde TS.
PietjePuk2maandag 1 januari 2007 @ 01:15
Nee, het was een doodnormale Meriva om te zien Maar goed, zal hem van het voorjaar weer eens zien te spotten