Het ziet er inderdaad heel aerodynamisch uit, zo'n Merivaquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:26 schreef Jimmeh het volgende:
Eenmaal op snelheid wordt gewicht ook steeds meer irrelevant en gaat aerodynamica en pk's een veel grotere rol spelen.
ok, ik wist niet dat het een semi mpv ding isquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:31 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Het ziet er inderdaad heel aerodynamisch uit, zo'n Meriva
Ja, en dan vraag ik me af welke gek er zoveel geld in een frikkin Meriva gaat stoppenquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:40 schreef SicSicSics het volgende:
Hoever kan je zo'n ding kietelen?
Ik vind het van meer humor getuigen om met je Meriva motoren te pOwnen dan met bijv. een snelle Vectra.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:48 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Ja, en dan vraag ik me af welke gek er zoveel geld in een frikkin Meriva gaat stoppen
Oftewel je ben ge0wned met je brommertquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:48 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Ja, en dan vraag ik me af welke gek er zoveel geld in een frikkin Meriva gaat stoppen
Ok, 220km/h zeg je. Wij reden rond de 100km/h denk ik toen we uit die bocht kwamen en op het rechte stuk afreden. Dat betekent dus dat die Meriva sneller dan 100 naar 200 trok dan wij
Whehe. Wat zijn "race monsters" volgens jou?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:11 schreef SicSicSics het volgende:
Ja, maar de pk/lg verhoudingen zijn niet rechtlijnig. Er is meer op van invloed dan alleen maar pks en kgs.
Vertanding etc. heeft ook een enorme invloed... En ik zat een beetje te neuzen maar de trekkracht van een ZZR is niet super. Leuk voor een tour/sport fiets, maar geen race monster. Of heb ik verkeerd zitten kijken?
Wat doet die motor op de 0 tot 100 sprint?
Begin nou niet hequote:Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef PietjePuk2 het volgende:
Motorrijder in portomonnee kijkend:
Met een motor rijd je voor weinig geld (vergeleken met een auto) 99% van alle auto's d'r uitNadat zo'n mannetje zoveel geld in z'n gare bak gepompt hebt gun ik hem dat pleziertje wel
Motorrijden blijft toch veel toffer... daarbij gebeurt zoiets hoogstens 1x in je leven dat een auto sneller is het op rechte stuk (wat sowieso niet echt spannend is).
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef PietjePuk2 het volgende:
Motorrijder in portomonnee kijkend:
Met een motor rijd je voor weinig geld (vergeleken met een auto) 99% van alle auto's d'r uitNadat zo'n mannetje zoveel geld in z'n gare bak gepompt hebt gun ik hem dat pleziertje wel
Motorrijden blijft toch veel toffer... daarbij gebeurt zoiets hoogstens 1x in je leven dat een auto sneller is het op rechte stuk (wat sowieso niet echt spannend is).
pwnd!quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:47 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Begin nou niet he
http://www.weather.com/ou(...)st10DayLink_business
Ken ik jou? Ga zelf weg en verziek m'n topic niet. Stoere aanhef trouwens, respecta!quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:51 schreef Youssef het volgende:
Wat als je nou gewoon liever je geld pompt in een auto, optyfen kutjoch
lukt anders aardig zo hoorquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:51 schreef PietjePuk2 het volgende:
Uh, yup, ik weet wat ik gezien heb en m'n maat ook. Het was van de zomer zoals ik zei en nog steeds is het een mysterie voor ons. Ik ga toch niet voor de gein dit topic openen om mezelf voor de gek te zetten door te zeggen dat ik met m'n motor eruit gereden ben door een Meriva
Is dat tegenwoordig ook al te ontvangen op de schotel dan?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:01 schreef Bob-B het volgende:
Youssef, ga es desperate houswifes kijken ofzo
net 5?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:02 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig ook al te ontvangen op de schotel dan?
Hehe. Waarom post je niet gewoon onder je account worldpimber? Bang dat je gebanned wordt?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:05 schreef Youssef het volgende:
[..]
Kan ik wel begrijpen dat je er zo over denkt, je hele leven is stukgemaakt en op MF kan je ook al niet meer.![]()
quote:
Doeiquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:13 schreef Youssef het volgende:
[..]
En vervolgens weer de schijn op houden door netjes te vragen of ik dit topic wil verlaten.
Jammer dat geen enkele leugen van jou bleef staan he?Of bedoel je daarmee de scheiding tussen internet en RL? De 1 is dagenlang hangend aan het infuus en het ander is complete fictie uit je kleine pikkie zuigen
Lol, dat ziet er grappig uit.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:43 schreef SuperRogier het volgende:
Wat is sneller, een Smart of een F430?
Als ik logish nadenk.. maar volgens dit filmpje:
Frapant
Oh. Shit. Dan zien wij ze vliegen.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:33 schreef troje het volgende:
Sorry, maar dit kan gewoon niet. Punt.
quote:Op woensdag 13 december 2006 23:46 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Oh. Shit. Dan zien wij ze vliegen.
quote:As things go, one thing led to another, and Gerrit and I went out for a pax lap with Ross. Out of the gates we spotted an easy mark: an Opel Meriva minivan. The tyres are narrower than those of most mountainbikes, and the engine is even smaller than the one in Matt's Golf. Imagine the frustration of this thing pulling away from us when accerating up Döttinger Höhe
quote:The mystery of the uncatchable Meriva solved itself in the parking lot. It drove up to me, and the driver turned out to be Christer Lantz from the Porsche Club of Sweden, who's usually seen in a Sternrubin 964RS or a very sweet 1970's vintage 911.
Ga er inderdaad maar van uit dat een vent uit Zweden met twee Porsches niet met zijn Meriva naar de Nur rijdt vanwege het gunstige brandstofverbruik of de ruimte voor de kidsquote:Op donderdag 14 december 2006 00:07 schreef GenesiZ het volgende:
Opgelost
Tenminste, ook al ben je een goede rijder, die meriva gaat standaard nog niet snel genoeg dus kan wel voorzien zijn van een Porsche blok oid.
In een eerder filmpje zag ik al een T1 met een getuned Porsche blok. Er zijn dus mensen gek genoeg ...quote:Op donderdag 14 december 2006 00:41 schreef PietjePuk2 het volgende:
Oke, dus er zit misschien een Porsche blok in. Dat verklaart nog niet alles want Porsche's (911's, 996's, 997's, behalve de GT) trek ik er echt wel uit van zowel 100 naar 200 alsop topsnelheid. Moet dan een (stevig) getuned Porsche blok zijn denk ik
En then again... wie gaat er nou een (getuned) Porsche blok in z'n Meriva stoppenDan zou je zowat alles moeten aanpassen om de wagen echt sneller te maken ook... onderstel, chassis verstevingen enzo
Aan de andere kant is de man een vervent Porsche club member ... met een Meriva.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, lijkt me trouwens voor de hand liggender dat er een Zafira OPC blok inligt als een Porsche boxer ding unit
Dat gaat wel passen denk ik![]()
Een Meriva met een Zafira OPC blok die dan motoren eruit trekt? Lijkt me heel sterk.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, lijkt me trouwens voor de hand liggender dat er een Zafira OPC blok inligt als een Porsche boxer ding unit
Dat gaat wel passen denk ik![]()
quote:Op donderdag 14 december 2006 14:15 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dit is mijn motor trouwens:
http://img187.imageshack.us/my.php?image=zzr12000601rl3.jpg
en een filmpje (niet van mij: http://youtube.com/watch?v=AyszizodRW8
Jullie kunnen gewoon niet rijden...quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:14 schreef PietjePuk2 het volgende:
Van de zomer, reden ik en een vriend van mij op de Nurburgring. Nu heeft de Nurburgring (Nordschleife eigenlijk) een aardig lang finishstuk.
Wat gebeurde er? Na de laatste bocht voor het lange stuk kwam een Opel Meriva ons voorbij zeilen. Even voor de duidelijkheid: ik heb een ZZR1200 (160pk en 236kg) en mijn maat een CBR600 '99 (110pk en 170kg).
Wij hingen dus vol aan het gas op het rechte stuk maar die Meriva bleef op ons uitlopen, wij kwamen er niet voorbij.
Nu is mijn vraag, wat is dit in hemelsnaam voor een uitvoering of istie gewoon dik getuned? En zo ja, wie gaat er in hemelsnaam dan zoveel geld in zo'n koektrommel stoppen?
quote:Hello Dennis,
I am afraid to disappoint you, but I am not THAT Meriva-driver. The reason for the mix-up might be this:
In the beginning of November 2004 my friend Ulf and I went to Nürburg in two brand new rental cars, mine a Meriva 1.6 petrol and Ulf's s a Meriva 1.9 Diesel.(see enclosed photo). There we met with, amongst others, J W Hubbers who wrote on his home-page:
"As things go, one thing led to another, and Gerrit and I went out for a pax lap with Ross. Out of the gates we spotted an easy mark: an Opel Meriva minivan. The tyres are narrower than those of most mountainbikes, and the engine is even smaller than the one in Matt's Golf. Imagine the frustration of this thing pulling away from us when accelerating up Döttinger Höhe"
and
"The mystery of the uncatchable Meriva solved itself in the parking lot. It drove up to me, and the driver turned out to be Christer Lantz from the Porsche Club of Sweden, who's usually seen in a Sternrubin 964RS or a very sweet 1970's vintage 911."
So the time seems to be wrong, and although the standard Meriva behaved much better then expected on the track, hell did not exactly break loose when you floored the pedal. You must have come across a much more powerful Meriva, judging from your description.
Anyhow, nice to hear from you and recall some of my old Meriva memories.
See you at the Ring
Christer
En, heb je al Japanse kopers voor je motor?? Of is het toch deze motor waarin je in het Japans vertelt wat voor accessoires je al hebt gekochtquote:Op donderdag 14 december 2006 14:15 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dit is mijn motor trouwens:
http://img187.imageshack.us/my.php?image=zzr12000601rl3.jpg
en een filmpje (niet van mij: http://youtube.com/watch?v=AyszizodRW8
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |