abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44361598
-Edit dubbelpost
pi_44361602
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is nog zoiets als eigen verantwoording.
Het heet eigen verantwoordelijkheid. En inderdaad, laten we het daar op houden, geen bemoeienis of oordeel van andere moeders bijvoorbeeld. Eigen verantwoordelijkheid. .
pi_44361604
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:39 schreef erodome het volgende:
Stel een kind van 20 weken wordt geaborteerd, dat gaat niet via zuigen, dat kind wordt eerst in stukken gesneden, hoe bruut is het om een voelend en reagerend wezen op die manier om zeep te helpen?

Dat was de eerste reactie die ik automatisch had na het lezen van deze tekst. Diegenen die hiervan niet over de nek gaan mogen wat mij betreft lijfelijk ondervinden wat zo'n ongeboren kind ook meemaakt.
pi_44361633
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kan niet ontkennen dat er een glijdende schaal is.....niet voor niets haalt het bericht de krant over die gevalletjes hazelip. Het is wellicht het topje van de ijsberg.
En wellicht een verzinsel.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2006 @ 16:50:41 #30
862 Arcee
Look closer
pi_44361648
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik erken dat er zware dilemma's bestaan. Maar ik begon de discussie met een gevalletje hazelip....
Daar gaat de discussie al lang niet meer over, dus spreek je uit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44361688
Prenataal onderzoek redt in veel gevallen levens van baby's en moeders; dat er dan soms mensen zijn die tot dit soort praktijken overgaan zou zeker geen verbod moeten opleveren.

Wat betreft de TT; als je zo vreselijk tegen abortus bent ga je toch lekker in Ierland wonen? Daar kan je zien hoe goed zo'n verbod afloopt. Vrouwen die op eigen houtje proberen de baby te doden of naar vieze achterbuurtkliniekjes gaan, dát is pas een oplossing zeg.

@EchtGaaf: als de ontwikkelingen echt zo gaan zoals jij denkt zien we dat dan wel weer. Je loopt nu wel heel erg op de feiten vooruit. Een kind kan veel last hebben van zo'n hazenlip en het lidteken ten gevolge daarvan. Als de ouders dat hun kind willen besparen en dat voor de wettelijk gestelde deadline doen is dat hun goed recht.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:52:43 #32
3542 Gia
User under construction
pi_44361722
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:42 schreef MrBadGuy het volgende:
Alleen heeft de vader bij abortus zo goed als geen inspraak, aan de ene kant kan ik daar wel inkomen (het gaat over wat in de vrouw haar lichaam zit), maar aan de andere kant vindt ik dat de man er ook wat over te zeggen hoort te hebben, de keuze heeft namelijk gevolgen voor beiden.
Tja, maar als de vrouw een overtijdbehandeling wil laten doen, (even uitgaand van wat mijn voorkeur heeft in geval van ongewenste zwangerschap) dan moet het niet zo zijn dat de vader dit zou kunnen verbieden, omdat het ook zijn kind is.
Ben het met je eens dat bij een late abortus een gewenst vaderschap boven een ongewenst moederschap zou moeten staan. Wil zij de baby niet, dan staat ze hem/haar maar af aan de vader.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:54:05 #33
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44361776
No way ook dat als ik zwanger zou worden ten gevolge van een verkrachting ik de zwangerschap uitdraag, het kind baar en vervolgens laat adopteren. ik wil geen negen maandenletterlijk aan den lijve herinnerd worden aan die verkrachting.
... is a mismatch forever
pi_44361780
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:51 schreef Executrix het volgende:
Prenataal onderzoek redt in veel gevallen levens van baby's en moeders; dat er dan soms mensen zijn die tot dit soort praktijken overgaan zou zeker geen verbod moeten opleveren.

Wat betreft de TT; als je zo vreselijk tegen abortus bent ga je toch lekker in Ierland wonen? Daar kan je zien hoe goed zo'n verbod afloopt. Vrouwen die op eigen houtje proberen de baby te doden of naar vieze achterbuurtkliniekjes gaan, dát is pas een oplossing zeg.

@EchtGaaf: als de ontwikkelingen echt zo gaan zoals jij denkt zien we dat dan wel weer. Je loopt nu wel heel erg op de feiten vooruit. Een kind kan veel last hebben van zo'n hazenlip en het lidteken ten gevolge daarvan. Als de ouders dat hun kind willen besparen en dat voor de wettelijk gestelde deadline doen is dat hun goed recht.
Ierland is zeker een voorbeeld voor hoe het moet met abortus. Als daar een vrouw zwanger is terwijl ze nog op wintersport moet dan cancelt ze haar vakantie ipv de zwangerschap. In die achterbuurtkliniekjes dat zal wel meevallen (alhoewel er vast wel weer een paar schrijnende gevallen / huilverhalen te vinden zijn).
pi_44361798
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben nooit tegen enig onderzoek geweest. Ik zou zeggen graag zelfs.....Het krantenbericht geeft wat mij betreft genoeg aanleiding.
Doe dan eens wat onderzoek.
Bijvoorbeeld wat is de reden geweest van de ouders en de artsen om abortus te plegen in de genoemde drie gevallen. Ouders die zelf nog met een trauma rondlopen van een verpeste jeugd dankzij een hazenlip? Een arts die inzag wat de emotionele belasting was en daarom besloot om de ingreep uit te voeren?
Hoeveel van dit soort verzoeken zijn wel geweigerd? Lijkt mij dat het niet zo is dat er maar 3 verzoeken waren die prompt en zonder enige tegenstand, overleg of onderzoek zijn uitgevoerd.
Ging het echt alleen maar om een hazenlip? Was het niet zo dat er ook sprake was van andere omstandigheden maar zijn de hazenlippen eruit gelicht voor het effect wat het zou kunnen hebben op sommige zwakken van geest.
En zo zijn er vast nog wel meer vragen die gesteld kunnen worden.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44361799
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat was de eerste reactie die ik automatisch had na het lezen van deze tekst. Diegenen die hiervan niet over de nek gaan mogen wat mij betreft lijfelijk ondervinden wat zo'n ongeboren kind ook meemaakt.
Je kunt het ook overdrijven; zo'n kind is nog nauwelijks ontwikkeld. Het heeft nog geen bewustzijn of ontwikkelde zenuwcellen. Waarom denk je dat er zo'n 24 weken regel is?
pi_44361811
Aan de TO, waar de fuck bemoei je je mee?
Als mensen dat willen doen is dat hun keuze, .
Abortus is okay .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:55:33 #38
3542 Gia
User under construction
pi_44361822
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het heet eigen verantwoordelijkheid. En inderdaad, laten we het daar op houden, geen bemoeienis of oordeel van andere moeders bijvoorbeeld. Eigen verantwoordelijkheid. .
Oh, maar ik mag oordelen zoveel als ik wil. Met eigen verantwoordelijkheid bedoel ik overigen niet 'baas in eigen buik', maar dat je maar op moet letten dat je niet zwanger wordt. Gewoon condoom gebruiken bij de pil, bijvoorbeeld. Maakt het een stuk veiliger.

Ben absoluut tegen abortus als anticonceptiemethode.
pi_44361844
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:51 schreef Executrix het volgende:
Ik heb niets tegen prenataal onderzoek op zich. Als het maar niet ontaard in een selectie: abortusbesluit omdat het kindje niet voldoet, omdat het een verkeerde kleur haar heeft....
quote:
@EchtGaaf: als de ontwikkelingen echt zo gaan zoals jij denkt zien we dat dan wel weer. Je loopt nu wel heel erg op
de feiten vooruit.
Ik mag hopen ja , dat ik er helemaal naast zit....Maar ik vrees het niet. Maar een onderzoke zou niet misstaan..
quote:
Een kind kan veel last hebben van zo'n hazenlip en het lidteken ten gevolge daarvan. Als de ouders dat hun kind willen besparen en dat voor de wettelijk gestelde deadline doen is dat hun goed recht.
Mij is niet bekend dat er gevallen bestaan met een te lage kwaliteit van leven....
pi_44361876
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:54 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ierland is zeker een voorbeeld voor hoe het moet met abortus. Als daar een vrouw zwanger is terwijl ze nog op wintersport moet dan cancelt ze haar vakantie ipv de zwangerschap. In die achterbuurtkliniekjes dat zal wel meevallen (alhoewel er vast wel weer een paar schrijnende gevallen / huilverhalen te vinden zijn).
Dat meen je toch niet serieus hoop ik?
Als er iets is waar die illegale klinieken om bekend staan is het wel slechte hygiëne en onprofessionele artsen.
pi_44361896
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:53 schreef SchnitzelSwein het volgende:

[..]
!
.
Met levende mensen is het idd een stuk erger. Genocide FTW. .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:58:20 #42
3542 Gia
User under construction
pi_44361914
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:54 schreef MissMatch het volgende:
No way ook dat als ik zwanger zou worden ten gevolge van een verkrachting ik de zwangerschap uitdraag, het kind baar en vervolgens laat adopteren. ik wil geen negen maandenletterlijk aan den lijve herinnerd worden aan die verkrachting.
Als jij verkracht wordt, dan kun je ook binnen een paar weken een test doen. En als je dan zwanger bent, meteen een abortus. Daar heeft niemand iets op tegen. Maar niet eerst maanden rondlopen, erachter komen dat je zwanger bent na 4 maanden en het dan op een verkrachting gooien.
pi_44361933
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, maar ik mag oordelen zoveel als ik wil. Met eigen verantwoordelijkheid bedoel ik overigen niet 'baas in eigen buik', maar dat je maar op moet letten dat je niet zwanger wordt. Gewoon condoom gebruiken bij de pil, bijvoorbeeld. Maakt het een stuk veiliger.

Ben absoluut tegen abortus als anticonceptiemethode.
Ja, nee.
Das leuk.
En als je je vriendin dan een keer of 6 wil ballen in het weekend ben je constant met een rubber bezig en als ze op zijn heb je pech.. .
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:59:48 #44
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44361958
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Als jij verkracht wordt, dan kun je ook binnen een paar weken een test doen. En als je dan zwanger bent, meteen een abortus. Daar heeft niemand iets op tegen. Maar niet eerst maanden rondlopen, erachter komen dat je zwanger bent na 4 maanden en het dan op een verkrachting gooien.
Ik dacht te begrepen hebben uit posts van (oa) TS en jou dat abortus te allen tijde een no-go was. My bad als dat niet het geval is. Uiteraard check en 'regel' (...) je dat zo snel mogelijk.
... is a mismatch forever
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:00:27 #45
3542 Gia
User under construction
pi_44361980
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:58 schreef Panick het volgende:

[..]

Ja, nee.
Das leuk.
En als je je vriendin dan een keer of 6 wil ballen in het weekend ben je constant met een rubber bezig en als ze op zijn heb je pech.. .
Oh, wat vreselijk. Ja, dat is ook veel erger dan een abortus.
pi_44362027
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, wat vreselijk. Ja, dat is ook veel erger dan een abortus.
Nou ja....
100+ keer neuken zonder condoom met de minimale kans dat abortus nodig is of telkens een condoom gebruiken..
Lastig, lastig. .
pi_44362055
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen prenataal onderzoek op zich. Als het maar niet ontaard in een selectie: abortusbesluit omdat het kindje niet voldoet, omdat het een verkeerde kleur haar heeft....
Helaas is het gevolg van zo'n onderzoek niet van te voren vast te stellen, en als je de hoeveelheid positieve gevolgen tegen de negatieve wegstreept kan je niet anders concluderen dat er heel wat meer levens gered zijn door dit onderzoek dan die 3 abortusgevallen.
quote:
Mij is niet bekend dat er gevallen bestaan met een te lage kwaliteit van leven....
Het zal niet onleefbaar zijn; maar dat kan je je ook afvragen van een baby waarvan je van tevoren weet dat die zijn hele leven in een rolstoel zal zitten. Een hazenlip kan door pesterij en een slecht zelfbeeld wel zeker het leven van een persoon flink negatief beïnvloeden. De beslissing of dat negatief genoeg is, moeten de ouders zelf beslissen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:03:33 #48
3542 Gia
User under construction
pi_44362090
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:59 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Ik dacht te begrepen hebben uit posts van (oa) TS en jou dat abortus te allen tijde een no-go was. My bad als dat niet het geval is. Uiteraard check en 'regel' (...) je dat zo snel mogelijk.
Nee, ik vind dat de morning-afterpil en de overtijdbehandeling nog wel moet kunnen. In geval van verkrachting vind ik abortus ook nog wel kunnen tot pakweg 12 weken, als het slachtoffer dit niet eerder aankan. Maar in geval van onveilige seks, pil vergeten of verminderde werking van de pil door bepaalde medicijnen, dan ben ik tegen abortus.
(Wel morning-after en overtijdbehandeling)
pi_44362398
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:02 schreef Executrix het volgende:

[..]

Helaas is het gevolg van zo'n onderzoek niet van te voren vast te stellen, en als je de hoeveelheid positieve gevolgen tegen de negatieve wegstreept kan je niet anders concluderen dat er heel wat meer levens gered zijn door dit onderzoek dan die 3 abortusgevallen.
Nogmaals ik ben absoluut niet tegen prenataal onderzoek. Ik deel je opvatting dus dat het juist vooruitgang bied. Ik heb wel alles tegen een abortus, vanweg een medisch "relatief klein probleem"...
quote:
Het zal niet onleefbaar zijn; maar dat kan je je ook afvragen van een baby waarvan je van tevoren weet dat die zijn hele leven in een rolstoel zal zitten. Een hazenlip kan door pesterij en een slecht zelfbeeld wel zeker het leven van een persoon flink negatief beïnvloeden. De beslissing of dat negatief genoeg is, moeten de ouders zelf beslissen.
Ik weet dat er grensgevallen zijn....Als de foetes niet met het leven verenigbaar is....
pi_44362421
van mij mogen ze het zolang het in de buik zitten aborteren. Dat is keuze van de vrouw c.q gezin.

En over hitler en de 2e WW gesproken. Wat zou er gebeuren als je bij elk crimineel/herrie schoppend/asociale gezinnen de eierstokken doorknipt ? Zodat zij geen kiddie's meer kunnen krijgen. Zal daardoor de criminaliteit verminderen ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')