abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44357025
De komende jaren zullen steeds meer mensen uit Oost-Europa naar Nederland en andere West-Europese landen trekken omdat ze hier meer kunnen verdienen.
Op dit moment is bijvoorbeeld in Polen al een groot tekort aan mensen die in de bouw werken.

Wat vinden jullie ervan dat al die mensen hier komen werken?

Persoonlijk vind ik het niet zo'n groot probleem, onder de voorwaarde dat ze hetzelfde loon krijgen als ons.
Wij zijn veel beter geschoold dan mensen uit Oost-Europa en als ze hetzelfde loon krijgen zullen de werkgevers snel genoeg inzien dat buitenlanders niet automatisch beter werk leveren.
Na een paar jaar zullen de meesten Oostblokkers dan waarschijnlijk wel weer huiswaarts zijn gekeerd.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_44358061
Het aantal gebouwen/delen van gebouwen (balkons) dat gaat instorten (of op instorten staat) zal wel gaan toenemen, lekker nog goedkoper bouwen met die Polen.
pi_44358097
Helaas brengen ze enorm veel criminaliteit mee !
pi_44358182
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:10 schreef Stoomhamer het volgende:
Het aantal gebouwen/delen van gebouwen (balkons) dat gaat instorten (of op instorten staat) zal wel gaan toenemen, lekker nog goedkoper bouwen met die Polen.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:11 schreef _The_General_ het volgende:
Discrimineren en generaliseren zijn ook vakken apart is het niet?

Vervang het woord Pool met Marokkaan of beter nog met het woord Neger en kijk dan nog eens of je achter je uitspraak staat?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_44358236
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:14 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

[..]

Vervang het woord Pool met Marokkaan of beter nog met het woord Neger en kijk dan nog eens of je achter je uitspraak staat?
Het is een feit dat Oostblokkers in de grensgebieden van Nederland, Belgie en Duitsland voor veel criminaliteit zorgen. Zelfs de politie hier ( limburg ) geeft dat toe!

Heeft verder niets met discrimineren te maken.
pi_44358360
"het is een feit dat Negers en Marokkanen in de grote steden van Nederland en Belgie voor veel criminaliteit zorgen. Verschillende politiekorpsen geven het zelfs toe."

Ik geloof dat je voor een uitspraak als dat toch zeker een note, een waarschuwing, of zelfs een ban kan krijgen op Fok!
Mocht je politicus zijn dan levert die uitspraak je toch zeker een aantal kamervragen op, en er zal een instantie zich buigen over het al dan niet gerechterlijk vervolgen voor je uitspraak.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_44358463
Kun je even stoppen met offtopic gaan over Negers en Marokkanen? Daar gaat het hier niet over. Probeer me geen woorden in de mond te leggen.
pi_44358497
Ik vind het wel gezellig.
pi_44358581
Dus je geeft toe dat als je een enkel woord zou veranderen, een nationaliteit aan zou passen, dat je dan ineens niet meer achter je uitspraak staat dat "ze" veel criminaliteit met zich meebrengen. Want als het een andere groep betreft dan Polen, dan is het opeens niet meer fatsoenlijk om zo'n uitspraak te doen.

Je zit op het randje, de volgende stap is te beweren, net als Stoomhamer, dat Polen inferieur werk afleveren.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:28:35 #10
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44358611
goed voor de economie!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 15:32:39 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44358754
als ze netjes onder Nederlandse CAO's werken lijkt me het geen probleem
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44358900
quote:

.......................

Ik sta er achter in dat geval. Maar van Marokkanen en/of negers is mij niet bekend dat ze tegen dezelfde (lagere) voorwaarden werken als de Polen.
pi_44358968
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:27 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dus je geeft toe dat als je een enkel woord zou veranderen, een nationaliteit aan zou passen, dat je dan ineens niet meer achter je uitspraak staat dat "ze" veel criminaliteit met zich meebrengen. Want als het een andere groep betreft dan Polen, dan is het opeens niet meer fatsoenlijk om zo'n uitspraak te doen.

Je zit op het randje, de volgende stap is te beweren, net als Stoomhamer, dat Polen inferieur werk afleveren.
Ik hoef geen ander woord te veranderen. Ik heb het hier over Oostblokkers. Als "negers" of Marokkanen" veel criminaliteit zouden veroorzaken dan zou ik dat ook gewoon zeggen. Maar daar gaat dit topic niet over.

Ik zit hier niet mee op het randje, jij wel met je offtopic en zuigerige gedrag.
pi_44359279
Er worden zelfs kamervragen over gesteld;

Door de PVDA:

http://www.minbzk.nl/wwwr(...)een/antwoorden_op_3d

Door de CDA:

http://haersma.cda.nl/Bij(...)id/2414/Default.aspx

En de Politie heeft er een apparte term voor;

http://thesaurus.politieacademie.nl/word.php?id=5793

http://www.destentor.nl/b(...)37.ece?service=print
http://www.beursplaza.com/nieuwsforum.asp?id=19167

[ Bericht 17% gewijzigd door _The_General_ op 12-12-2006 15:53:47 ]
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:49:08 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44359292
De huizen zijn al zo duur. Bovendien zijn de ervaringen met de vorige gastarbieders nu niet bepaald goed te noemen...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:01:42 #16
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_44363828
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
De huizen zijn al zo duur.
Als zij hier in de bouw komen werken worden de huizen vanzelf goedkoper.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:14:24 #17
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44364165
alleen maar goed dat er tekorten ontstaan in Polen in bijvoorbeeld de bouw- en de transportsector. Dan gaan daar de lonen omhoog, zo was laatst op het nieuws dat een vrachtwagenbestuurder daar nu net zoveel als hier verdient, mooi toch?
pi_44364287
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:14 schreef problematiQue het volgende:
alleen maar goed dat er tekorten ontstaan in Polen in bijvoorbeeld de bouw- en de transportsector. Dan gaan daar de lonen omhoog, zo was laatst op het nieuws dat een vrachtwagenbestuurder daar nu net zoveel als hier verdient, mooi toch?
Dat is ook nog een pluspunt.
Volgend jaar werken alle Nederlanders in Polen voor hogere lonen dan ze hier krijgen en werken de Polen hier voor hongerloontjes
pi_44365165
quote:

Het is een feit dat achter de eerlijke werknemers thans de vrouwenhandel, drugshandel, accijnsfraude, enz. aan is gekomen. Dat is logisch, want een gat in de markt. Die Poolse vrouwen/dealers spreken jouw taal en de prijs is ook nog eens aangenamer.

Heeft weinig met discriminatie te maken.

Overigens: ik vind het prima dat de Poolse werknemers hier komen. Werken hard en er zitten veel vakmensen tussen. Moet je er wel uitpikken, maar dan is het sneller, goedkoper en beter!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:59:57 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44365456
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:34 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Wij zijn veel beter geschoold dan mensen uit Oost-Europa en[..]
Yeah, right.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44366067
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Yeah, right.
Ja, inderdaad.
Nederlandse bouwvakkers zijn beter dan de Poolse.

Verder kunnen oud-communisten totaal niet werken zonder toezicht, ze doen wat de baas zegt en verder niets. Dit heb ik zelf meegemaakt in Oost-Duitsland.
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:21:47 #22
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44366197
ik vind het maar niks. Polen hoort bij de Oekraïne.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44369773
Ik heb zelf met (hoog opgeleide) Polen gewerkt en dat was voor herhaling vatbaar. De werkgevers zullen dit ook wel leuk vinden.

Maar het is natuurlijk belachelijk dat Nederland Polen gaat importeren, terwijl er 2.5 miljoen uitkeringstrekkers (WAO, WW, bijstand) op hun luie reet liggen te vegeteren.

Ik zie dan ook liever dat deze maatregel wordt vergezeld met een flinke versobering van de uitkeringen. En dan maar zien wie er het eerst aan de bak komt. Uitkeringstrekkers of Polen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:53:05 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44370107
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:17 schreef Jegorex het volgende:
Misschien op de grote projecten.
Maar die polen hebbn voor het simpele spul nog echte vakmensen.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:01 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als zij hier in de bouw komen werken worden de huizen vanzelf goedkoper.
Welnee, de huizenprijzen staan vrijwel los van de bouwkosten. De makrt en de schaarse grond bepalen de prijs.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44370209
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:17 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het is een feit dat Oostblokkers in de grensgebieden van Nederland, Belgie en Duitsland voor veel criminaliteit zorgen. Zelfs de politie hier ( limburg ) geeft dat toe!

Heeft verder niets met discrimineren te maken.
Mijn Opa heeft nog nooit iets crimineels gedaan
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:58:36 #26
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44370334
Een oom van mij is een of andere hoge ome bij een bedrjif in schoorstenen die ook een vestiging in polen hebben, en hij heeft niets dan lof voor de Poolse werklust en bereidheid om net dat beetje extra te geven in vergelijking met de doorsnee Nederlandse werknemer. Dus uit semi-persoonlijke ervaring zit het met de werkethiek van de Oost-Europeanen (of Polen in ieder geval) wel snor.
pi_44370655
Ik vind het nogal naar dat iemand die hier geboren en getogen is niet aan een lage opleiding baan komt omdat een pool hier zit tegen een veel lagere betaling, ik zie het hier in de tuinbouw bv, ken wat alleenstaande moeders die altijd verdiende via de tuinbouw, maar nu een bijstandsuitkering hebben omdat hun banen ingenomen zijn door polen die tegen een veel lager loon zitten.

Die polen werken en zuipen hier zo'n beetje, veel meer doen ze niet, zorgen voor een aardig deel aan overlast, wat ik niet zo gek vind, want ze worden echt naar gehuisvest en hebben ook niets anders dan werken en zuipen, wat ellende oplevert.

Dus zolang hier mensen zitten die bijstand moeten gebruiken omdat hun banen ingenomen worden door gastarbeiders ben ik ertegen.
Zodra die polen net zoveel krijgen als de rest hier zie ik geen enkel probleem meer, maar nu zijn ze interresanter dan die alleenstaande moeder die een centje wil verdienen en die nu dus op de zak van de staat moet leven...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_44370787
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:44 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb zelf met (hoog opgeleide) Polen gewerkt en dat was voor herhaling vatbaar. De werkgevers zullen dit ook wel leuk vinden.

Maar het is natuurlijk belachelijk dat Nederland Polen gaat importeren, terwijl er 2.5 miljoen uitkeringstrekkers (WAO, WW, bijstand) op hun luie reet liggen te vegeteren.

Ik zie dan ook liever dat deze maatregel wordt vergezeld met een flinke versobering van de uitkeringen. En dan maar zien wie er het eerst aan de bak komt. Uitkeringstrekkers of Polen.
Dat is nogal extreem lullig, want die uitkeringstrekker kan niet rondkomen van het bedrag dat een pool krijgt die ergens in een aftanse caravan op een lapje grond van een boer woont met niets dan wat te eten en een krat bier....

Je kan je kosten gewoon niet betalen van dat loon, versobering van uitkeringen zal het onder wat je nodig hebt om van te leven brengen, die pool heeft daar geen last van, die krijgt dat onderdak(je moet niet vragen wat, je zou je hond er nog niet eens laten wonen) en een hapje voer, het geld wat hij verdient gaat direct door naar polen.
Die heeft de kosten niet die een inwonend mens van nederland heeft, die moet huur betalen, kinderen naar school brengen, medische kosten betalen, verzekeringen, enz enz enz enz....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:17:01 #29
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_44371107
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:53 schreef Napalm het volgende:
Welnee, de huizenprijzen staan vrijwel los van de bouwkosten. De makrt en de schaarse grond bepalen de prijs.
Ik heb het niet over kosten, ik heb het over capaciteit.
pi_44371230
Polen kunnen redelijk snel integreren hier. Ik denk dat de meeste Nederlanders namelijk ook niet zulke problemen hebben met Polen, want plat gezegd; Uiterlijk zijn het net Nederlanders en voor 90% christelijk volk.
Het eerste probleem voor ons allemaal,
mannen en vrouwen, is niet leren,
maar afleren.
pi_44372290
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:19 schreef Selexyz het volgende:
Polen kunnen redelijk snel integreren hier. Ik denk dat de meeste Nederlanders namelijk ook niet zulke problemen hebben met Polen, want plat gezegd; Uiterlijk zijn het net Nederlanders en voor 90% christelijk volk.
Katholiek, daar zit een verschil tussen, namelijk dat de katholieke kerk en staat niet gescheiden zijn daar en dat dat het op hetzelfde niveau brengt als de moslims die hier komen.....

Het spijt me, maar geloofstechnisch is dit net zo erg als de islam die binnenkomt, vergeet niet dat deze vorm van kerk hier in nederland verboden is geweest tijdelijk omdat het teveel bemoeienis had met het gewone leven.

Snel intergreren is niet aan de orde, het is een heel groot verschil in leven, een extreem groot verschil, daar zit niet veel verschil in met niet westerse landen.
pi_44373313
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:58 schreef problematiQue het volgende:
Een oom van mij is een of andere hoge ome bij een bedrjif in schoorstenen die ook een vestiging in polen hebben, en hij heeft niets dan lof voor de Poolse werklust en bereidheid om net dat beetje extra te geven in vergelijking met de doorsnee Nederlandse werknemer. Dus uit semi-persoonlijke ervaring zit het met de werkethiek van de Oost-Europeanen (of Polen in ieder geval) wel snor.
Mijn vader heeft een boerderij in Oost-Duitsland en hij is ook wel tevreden over hun werklust, maar ze zullen nooit iets uit zichzelf gaan doen.
Vooral in het begin moest hij er elke week heen om te kijken hoe het ging, als het mooi weer was moest hij opdracht geven om het gras te maaien, omdat ze daar zelf nooit aan dachten.
De koeien voeren en melken lukte nog wel, omdat dat op vaste tijden werd gedaan en een vast routine was.

Zolang ze maar een vast werkpatroon hebben werken ze prima.
pi_44375058
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Katholiek, daar zit een verschil tussen, namelijk dat de katholieke kerk en staat niet gescheiden zijn daar en dat dat het op hetzelfde niveau brengt als de moslims die hier komen.....

Het spijt me, maar geloofstechnisch is dit net zo erg als de islam die binnenkomt, vergeet niet dat deze vorm van kerk hier in nederland verboden is geweest tijdelijk omdat het teveel bemoeienis had met het gewone leven.

Snel intergreren is niet aan de orde, het is een heel groot verschil in leven, een extreem groot verschil, daar zit niet veel verschil in met niet westerse landen.
Ik zal het mijn lieve opa van 93 vertellen. Opa, u schijnt een geloofsfanatiekeling te zijn, die totaal niet geintegreerd is. Want dat heeft Erodome op Fok gezegd.

Heerlijk he, dat generaliseren.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44375091
Het Oostblok bestaat niet meer. Oostblokkers al helemaal niet.
pi_44375763
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Als je je er aan stoort zet je overal maar ex voor
  woensdag 13 december 2006 @ 00:52:03 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44379198
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:17 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Ja, inderdaad.
waarom zie ik dan bij elke bouwput standaard mensen die er niet bepaald Nederlands uit zien?
quote:
Verder kunnen oud-communisten totaal niet werken zonder toezicht, ze doen wat de baas zegt en verder niets. Dit heb ik zelf meegemaakt in Oost-Duitsland.
Ja, Oost-Duitsland vergelijken met oostblokkers. De DDR. Dan noem je ook een pauper-gebied. Ik heb het zelf meegemaakt dat onderzoekscentra in NL draaien om Poolse professoren, die aan bijvoorbeeld de TU gelieerd zijn. Het oud-communisme als achtergrond hoeft helemaal niet erg te zijn. Kijk bijvoobeeld naar Tsjechië, net 10 jaar uit het communisme, en ze gaan nu al beter om met persoonsgegevens dan Nederland, werken beter, en voeren meer en meer R&D uit, wat tot resultaat heeft dat vele multinationals zich er vestigen.
pi_44379445
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

waarom zie ik dan bij elke bouwput standaard mensen die er niet bepaald Nederlands uit zien?
[..]
Omdat geld hier nog altijd belangrijker is dan kwaliteit en buitenlanders het voor minder geld willen doen.
pi_44382023
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:27 schreef Kugari-Ken het volgende:

Ga ergens anders spelen Mod
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44382191
quote:

[..]

Wat een onzin! Ben je er wel eens geweest?
pi_44384128
tja, er zijn nou eenmaal arbeiders nodig hier schijnbaar. ik heb liever oostblokkers dan midden oosterse mensen die hier met hun sterke religieuze normen en waarden komen.

ik heb overigens echt geen problemen gehad met polen. een van mijn beste vrienden en vennoot heeft 2 poolse ouders. echt superleuke familie allemaal.
An unstable system is a system that is not stable
pi_44384947
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:11 schreef _The_General_ het volgende:
Laatst hebben ze bij het bedrijf waar ik werk twee Polen in dienst genomen. Ik werk in de metaalsector en, voor sommige mensen misschien een verrassing, met metaalresten is best veel geld te verdienen. Een afvalcontainer met RVS geeft je al gauw minimaal 10.000 euro.

Anyway. Zij werden ingehuurd om een nieuwe hal gebruiksklaar te maken. Op een willekeurige maandagochtend werd een onbekende vrachtwagen op het terrein aangetroffen. Het hek was handmatig geopend, de kabine was gevuld met een wit poeder, de motor draaide nog en er was gepoogd de RVS container achterop de lader te krijgen.

Dit is echter niet gelukt, waardoor de wannabe dieven de kabine volgespoten hebben met bluspoeder om vingerafdrukken te wissen. Ze zijn er vandoor gegaan, met niks. De vrachwagen bleek in het westen van het land te zijn gestolen.

Diezelfde maandag kwamen de Polen niet meer opdagen voor hun dagelijkse klus..
pi_44385731
quote:

[..]

ja, de katholieke kerk is hier verboden geweest en katholeieken best wel stevig vervolgd, zelfs katholieken vermoord te Gorcum .., evenals bv de contra-remonstrantse kerk na de geloofstwisten in de 17e eeuw. kort daarvoor waren het juist de protestanten die zwaar vervolgd werden.

Tijdens de Btaafse republiek was zelfs ieder geloof verboden

what's next, ook beweren dat het Jodendom een gevaarlijk geloof is omdat die nog veel recenter vervolgd zijn?
  woensdag 13 december 2006 @ 11:53:20 #43
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_44386824
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Maar hun blokhoofden (alias Karpatenkoppen) nog wel. Of kwam het woord Oostblok niet daarvandaan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_44387593
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:48 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zal het mijn lieve opa van 93 vertellen. Opa, u schijnt een geloofsfanatiekeling te zijn, die totaal niet geintegreerd is. Want dat heeft Erodome op Fok gezegd.

Heerlijk he, dat generaliseren.
Waar zeg ik dan dat dit voor elke pool opgaat, het was gewoon een antwoord op een geloofsvraag, de katholieke kerk staat nu eenmaal stevig in polen en heeft daar staat en kerk niet gescheiden, vandaar dat er amper toegang tot anticonseptiemiddelen is bv.

Het is ook gewoon zo dat veel polen hier komen om te werken en niet om te socialiseren, dat ze in omstandigheden zitten waar dat ook zo goed als niet kan zelfs, heel fijn voor jouw opa dat dat bij hem niet zo is, maar die luitjes die hier in aftanse caravannetjes zitten om op het land en in de kassen te werken die zie je alleen als ze meer bier komen halen(nogmals, ze hebben ook niets anders te doen door die omstandigheden).
pi_44387643
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:20 schreef IJzeren_Rinus het volgende:

[..]

Wat een onzin! Ben je er wel eens geweest?
Pfffff, je weleens verdiept in polen, zoals al gezegd dat er amper toegang is tot anticonseptiemiddelen, een spiraaltje zo duur is als een minimum maandsalaris e.d., dat is de kerk schat....

Vergis je niet, als kerk en staat niet gescheiden zijn maakt het geen donder uit welk geloof je aanhaalt...
pi_44387686
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:14 schreef KroJo het volgende:

[..]

ja, de katholieke kerk is hier verboden geweest en katholeieken best wel stevig vervolgd, zelfs katholieken vermoord te Gorcum .., evenals bv de contra-remonstrantse kerk na de geloofstwisten in de 17e eeuw. kort daarvoor waren het juist de protestanten die zwaar vervolgd werden.

Tijdens de Btaafse republiek was zelfs ieder geloof verboden

what's next, ook beweren dat het Jodendom een gevaarlijk geloof is omdat die nog veel recenter vervolgd zijn?
Doe maar lekker denken dat de islam het grote gevaar is, dat dat in dat geloof zit en niet in het staat en kerk niet van elkaar scheiden...
pi_44387990
Maar het is natuurlijk belachelijk dat Nederland Polen gaat importeren, terwijl er 2.5 miljoen uitkeringstrekkers (WAO, WW, bijstand) op hun luie reet liggen te vegeteren.. inderdaad !!

Toch is het raar dat mensen van aziatische afkomst een betere baan hebben. En je hoort/leest/ziet nauwelijks problemen met aziatische jongeren? .. hoe komt het dan toch dat je dit wel hebt met mensen uit marokko of turkije ? Hoe kan dat toch ? Ik weet dat het discriminatie is, maar ik heb liever aziaten hier dan polen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44388225
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Pfffff, je weleens verdiept in polen, zoals al gezegd dat er amper toegang is tot anticonseptiemiddelen, een spiraaltje zo duur is als een minimum maandsalaris e.d., dat is de kerk schat....

Vergis je niet, als kerk en staat niet gescheiden zijn maakt het geen donder uit welk geloof je aanhaalt...
Er zijn meer apotheken dan hier, condooms en de pil zijn algemeen geaccepteerd hoor? De vorige paus verkondigde echt niet de mening van alle Polen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat supermarkten daar op zondag van 6 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts open zijn, internettoegang werd in 1996 al gratis door de overheid aangeboden. Qua abortus en euthanasie bijv. zijn ze niet zo vooruitstrevend als in Nederland, maar waar wel?

Ik snap niet hoe je er bij komt dat doordat volgens jou kerk en staat niet gescheiden zijn, die Polen hier voor problemen gaan zorgen. Een grotere reden is het alcoholgebruik daar, dat wordt meegenomen en zorgt hier voor problemen.
pi_44388303
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:39 schreef IJzeren_Rinus het volgende:

[..]

Er zijn meer apotheken dan hier, condooms en de pil zijn algemeen geaccepteerd hoor? De vorige paus verkondigde echt niet de mening van alle Polen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat supermarkten daar op zondag van 6 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts open zijn, internettoegang werd in 1996 al gratis door de overheid aangeboden. Qua abortus en euthanasie bijv. zijn ze niet zo vooruitstrevend als in Nederland, maar waar wel?

Ik snap niet hoe je er bij komt dat doordat volgens jou kerk en staat niet gescheiden zijn, die Polen hier voor problemen gaan zorgen. Een grotere reden is het alcoholgebruik daar, dat wordt meegenomen en zorgt hier voor problemen.
.... kommmaaaaar
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44388350
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar het is natuurlijk belachelijk dat Nederland Polen gaat importeren, terwijl er 2.5 miljoen uitkeringstrekkers (WAO, WW, bijstand) op hun luie reet liggen te vegeteren.. inderdaad !!

Toch is het raar dat mensen van aziatische afkomst een betere baan hebben. En je hoort/leest/ziet nauwelijks problemen met aziatische jongeren? .. hoe komt het dan toch dat je dit wel hebt met mensen uit marokko of turkije ? Hoe kan dat toch ? Ik weet dat het discriminatie is, maar ik heb liever aziaten hier dan polen
Idd! Ik ben voor alleenstaande moeders met 3 kinderen in de bouw!
  woensdag 13 december 2006 @ 23:55:34 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44412261
Waarom heeft iedereen het over Polen, er zijn wel meer landen hoor.
Tsjechie FTW, bijvoorbeeld.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yildiz op 14-12-2006 00:02:56 ]
pi_44413110
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:55 schreef Yildiz het volgende:
Waarom heeft iedereen het over Polen, er zijn wel meer landen hoor.
Tsjechie FTW, bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk komt dat doordat de Polen het meest in het nieuws zijn: "Polen stelen brug", "Pool opgepakt voor dronkenschap", blablabla
Over de Tsjechen hoor je niets in het nieuws en dus is het hier op fok ook niet interessant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')