abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:23:43 #121
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44354666
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De grens van 24 weken is imo erg willekeurig om het hanteerbaar(praktisch) te maken . En dus niet minder hypocriet......
NOGMAALS!!!! het is niet willekeurig! Er zitten medice argumenten achter....tering man...ga je daar eerst eens in verdiepen ipv steeds het zelfde argument dat allang al is verworpen te hergebruiken!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_44354668
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij planten vind ook celdeling plaats. Dat lijkt me dus niet zo'n zinnige definitie van leven in deze context.
ik geef er mee aan dat een foetes wel degelijk leeft in tegenstelling wat sommigen hier over zeggen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:24:14 #123
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_44354684
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is verre van een plant. Het is een mens in wording. Wat abortus doet is het afsnijden van deze lijn naar volledig menszijn.
Ik stel de staat van de entiteit gelijk aan die van een plant, ik zeg niet dat ze fysiek hetzelfde zijn. En ja, je snijdt de lijn naar een nieuw mens af, maar dat doet een condoom ook.
Humans dont deserve to live...
pi_44354688
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

NOGMAALS!!!! het is niet willekeurig! Er zitten medice argumenten achter....tering man...ga je daar eerst eens in verdiepen ipv steeds het zelfde argument dat allang al is verworpen te hergebruiken!
Iig wel arbitrair....
pi_44354697
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hoe wreed is het om een foetus weg te stofzuigeren? Nee hoor, dat gaat niet langzaam Heb je daar wel eens over nagedacht....
Hullie doen het ook is zelden de meest moreel hoogstaande verdediging.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:24:47 #126
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44354707
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Behalve dat ik die grens arbitrair (ook puur om het praktisch te maken...) vind , wordt hier al helemaal voorbij gegaan aan ethische grenzen.......
De wet is dan ook helemaal niet etisch....waarom denk je dat?
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_44354751
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:24 schreef Semisane het volgende:

[..]

De wet is dan ook helemaal niet etisch....waarom denk je dat?
Er zijn wel vaker conflicten tussen het juridisch en ethische facetten.....
pi_44354754
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iig wel arbitrair....
Arbitrair gekozen met bepaalde redenen. Het had ook 25 weken kunnen zijn, en met de huidige technologie vermoedelijk 23 weken. Om het hanteerbaar te maken moet je ergens een grens stellen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44354770
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Iedereen heeft recht op een mening en ik dus ook.
Maar je hebt niet het recht om je mening aan anderen op te dringen. Jij vertegenwoordigt een grote minderheid in de samenleving. Het zou wel van de pot gerukt zijn als de minderheid op morele gronden maar mooi ging beslissen hoe de overgrote meerderheid zijn leven leeft? Misschien moet je verhuizen naar een land waar geen democratie bestaat? Jouw ethiek is niet de ethiek van iedereen. Als ik ongewenst zwanger wordt, er een onderdeel van mijn lichaam een proces in gaat dat ooit tot leven leidt, en ik kan de eenmaal geboren baby geen menswaardig leven bieden, dan wil ik het recht hebben om dat proces te stoppen zolang het nog kan.
Ik wilde ook nog even zeggen dat het geschift is om te zeggen dat elke ongewenste zwangerschap maar uitgezeten moet worden, om vervolgens het kind ter adoptie aan te bieden. Er is een groot bevolkingsoverschot op de wereld, en een overschot aan adoptie-kinderen. Je moet blij wezen dat lang niet alle bevruchte eicellen een kindje worden, anders hadden we nog heel wat meer problemen in de wereld dan dat jouw morele besef er niet bij kan.
Verder wil ik TS graag vragen of hij
a) vegetariër is?
b) nooit een mug platslaat?
c) op speciale stelten loopt die zo klein zijn dat ze geen beestjes kunnen pletten?
Als jij abortus moord noemt, dan moet je elke vorm van het beëindigen van een leven moord noemen. Het feit dat doden voor eten algemeen geaccepteerd is, en doden voor een andere reden in jouw opvatting niet, houdt geen steek.
pi_44354788
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:24 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Ik stel de staat van de entiteit gelijk aan die van een plant, ik zeg niet dat ze fysiek hetzelfde zijn.
Ook de staat is niet gelijk aan die van een plant.
quote:
En ja, je snijdt de lijn naar een nieuw mens af, maar dat doet een condoom ook.
Correctie. Ik had het niet over het afsnijden van de potentiele lijn naar een nieuw mens. Ik had het over het afsnijden van een bestaande lijn. Je vergelijking gaat dus behoorlijk mank.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:28:55 #131
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_44354852
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ook de staat is niet gelijk aan die van een plant.
Want?
quote:
Correctie. Ik had het niet over het afsnijden van de potentiele lijn naar een nieuw mens. Ik had het over het afsnijden van een bestaande lijn. Je vergelijking gaat dus behoorlijk mank.
Het is net zo min bestaand als een zaadje, aangezien het niet leeft. Een foetus is ook een potentiele lijn naar een nieuw mens.
Humans dont deserve to live...
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:29:13 #132
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44354859
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

De doemscenario's even daargelaten, ik denk dat er wel wat voor te zeggen valt om dit ter discussie te stellen om ook in de toekomst het aantal excessen tot een minimum te beperken. Ook Pool's post over het feit dat de 24-wekengrens niet meer helemaal op de medische mogelijkheden gebaseerd is lijkt me een goede om in overweging te nemen .
Discuseren is goed, maar dan moet het wel een realistische discussie zijn.

Ik heb Pools post nog niet gelezen....of heb ik gemist....maar als de 24 grens niet meer medisch te verantwoorden is, dan zal daar uiteraard naar gekeken moeten worden...lijkt me duidelijk...maar ik heb ook nooit gezegd dat ik daar tegen ben....discussie dus.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:30:45 #133
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44354903
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er zijn wel vaker conflicten tussen het juridisch en ethische facetten.....
Ja en dan gaat de wet boven het ethisch facet, zoals dat hoort in een seculataire staat.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:30:48 #134
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44354906
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:17 schreef wonko het volgende:

[..]

Ook aan jou de vraag om dat eens goed te onderbouwen...waaruit blijkt dat?
Ik kan dat natuurlijk niet bewijzen, omdat ik een voorspelling doe over de toekomst. Maar ik denk dat het wel een reële voorspelling is, gezien de ontwikkelingen in het verleden. Na de komst van de eerste prenatale tests, werd het al snel mogelijk om vast te stellen of een kindje het Syndroom van Down zal hebben. Momenteel vinden al zeer veel abortussen plaats bij deze gevallen.

Tegenwoordig kunnen dokters al meer vaststellen in prenatale tests, bijvoorbeeld of het kind een hazenlip zal hebben. Inmiddels vinden er abortussen plaats op baby's die een hazenlip zullen hebben. Niet álle gevallen met een hazenlip, maar dus wel een paar.

Gezien de medische ontwikkelingen is het vrijwel zeker dat doktoren in de toekomst nog meer prenataal kunnen onderzoeken. Dan is het toch niet zo'n gekke gedachte dat die toename aan kennis over gebreken bij het kind zal leiden tot abortussen op basis van die extra kennis? Ik zeg niet dat álle ouders dat zullen doen, maar ik denk wel dat er enkele ouders zijn die dat zullen doen.
pi_44354914
Kirmizi, ik mag een koe ook laten inslapen als ik 'm niet opeet. Het is alleen niet zo gebruikelijk. Maar bij een kat of hond wel hoor. Het opeten is niet wat het geen moord maakt (als ik de foetus opeet - mag het dan wel?).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44354917
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als het niet dood is, dan leeft het. Het is van tweeën één toch?
Lekker zwart-wit denk jij... Er bestaat bij jou zeker ook geen verschil tussen moord met voorbedachte rade, dood door schuld of dood uit zelfverdediging?
pi_44354939
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:28 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Want?
Hoezo want? Jij stelt iets zonder uitleg, maar mijn stelling behoeft uitleg?
quote:
[..]
Het is net zo min bestaand als een zaadje, aangezien het niet leeft.
Wie zegt dat het niet leeft? Het leeft niet omdat het niet ademt? Dat is nogal zwart-wit gedacht.
quote:
Een foetus is ook een potentiele lijn naar een nieuw mens.
Nee, dat is een bestaande lijn. Een zaadcel of een eicel, dat zijn potentiele lijnen.
pi_44354974
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik kan dat natuurlijk niet bewijzen, omdat ik een voorspelling doe over de toekomst. Maar ik denk dat het wel een reële voorspelling is, gezien de ontwikkelingen in het verleden. Na de komst van de eerste prenatale tests, werd het al snel mogelijk om vast te stellen of een kindje het Syndroom van Down zal hebben. Momenteel vinden al zeer veel abortussen plaats bij deze gevallen.

Tegenwoordig kunnen dokters al meer vaststellen in prenatale tests, bijvoorbeeld of het kind een hazenlip zal hebben. Inmiddels vinden er abortussen plaats op baby's die een hazenlip zullen hebben. Niet álle gevallen met een hazenlip, maar dus wel een paar.

Gezien de medische ontwikkelingen is het vrijwel zeker dat doktoren in de toekomst nog meer prenataal kunnen onderzoeken. Dan is het toch niet zo'n gekke gedachte dat die toename aan kennis over gebreken bij het kind zal leiden tot abortussen op basis van die extra kennis? Ik zeg niet dat álle ouders dat zullen doen, maar ik denk wel dat er enkele ouders zijn die dat zullen doen.
De onvermijdelijke toekomst
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44354975
Ik word binnenkort vader, en ik kan me niet voorstellen dat mensen zo geweteloos zijn om hun eigen kind te doden. Toen ik met 12 weken de eerste echo zag en het kind al helemaal compleet was en bewoog kon ik me niet voorstellen dat het legaal is om dit kind te doden. Laat staan als het 2x zo oud is. Met 24 weken hadden we nog een echo, en daarbij schopte het kind zelfs naar het apparaat dat de echo maakte, en hij volgde op dat moment al je hand als je over de buik heen ging.

Kinderen van 24 weken zijn al levensvatbaar !!!! En dat mag hier gewoon vermoord worden. Mensen die dat laten doen mogen van mij nooit kinderen krijgen, hoe leg je aan je kind uit dat je zijn oudere broertje of zusje hebt vermoord omdat je geen zin had in kinderen?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:33:51 #140
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44355005
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ja en dan gaat de wet boven het ethisch facet, zoals dat hoort in een seculataire staat.
Natuurlijk gaat de wet boven het ethische facet. Maar Echtgaaf heeft het recht om de meerderheid te overtuigen op basis van ethische argumenten, waarna de wet veranderd wordt.

Het is onzin om te stellen dat een seculaire staat geen wetten mag hebben die op ethiek gebaseerd zijn. Het verbod op moord en het verbod op naakt over straat lopen zijn even goed gebaseerd op ethiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')