Er zijn dus in de afgelopen jaren een stuk of 3 abortussen gepleegd zonder goede reden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervolgtopic van: Stop per direct abortus!!
Zeer schokkend bericht vandaag in de Trouw
[..]
Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......
Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........
Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:
1 de ouders die tot zo\'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.
Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.
Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......
En nu al abortus voor een hazelip.....
Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
De huidige situatie is primaquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als we alles gaan legaliseren, dan wordt Nederland zo ongeveer het afvoerputje van de wereld als het gaat om zaken die het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen...
Door verdergaande legalisering wordt Nederland een abortusparadijs......
Die boot vind ik een drogreden om het hier dan maar wel te legaliseren...
Maar die drie worden er zo meer......Ik gaf aan dat er een glijdende schaal aan de gang is....quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn dus in de afgelopen jaren een stuk of 3 abortussen gepleegd zonder goede reden.
Het overgrote deel heeft dus blijkbaar wel degelijk een goede reden.
Ofwel: zorgen dat die 3 gevallen niet meer voor kunnen komen en voor de rest het huidige beleid voort zetten.
Ik kan me zelf genoeg oorzaken voorstellen waarom je abortus zou willen plegen. Bijvoorbeeld omdat je op je 12e niet op kinderen zit te wachten als je verkracht bent.
En waar baseer jij dat op?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar die drie worden er zo meer......Ik gaf aan dat er een glijdende schaal aan de gang is....
Natuurlijk....maar wederom de vraag waar jij dat op baseert.quote:Straks worden er kindjes geaborteerd, omdat prenataal is vastgesteld dat het blond haar krijgt.....
quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom leef jij dan nog? Heb je soms geen goede vrienden die om de pijn te verlichten je kop er niet voor je af willen hakken?? Zegt wel wat over jou.
Nee dat laatste niet. Je zal met wetgeving niet alles kunnen voorkomen.....quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
De huidige situatie is prima. maar wat wil je dan? Weer gezellig klussen met breinaalden
?
Het zijn er 50 miljoen omdat mensen als jij het normaal vinden om iets onschuldigs zo om zeep te mogen helpen. Daarbij maakt het niet uit welke verhoudingen er qua aantallen zijn. Het is niet zo dat als meer dan zoveel op de zoveel mensen een moord plegen, dat dit dan maar moet worden gelegaliseerd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Er sterft iedere 6 minuten een vrouw als gevolg van een illegale abortus. 240 per dag.
Dagelijk zijn er 50.000 vrouwen die een illegale abortus ondergaan.
Overigens, 50 miljoen op 6 miljard is een hoop, tenzij die 6 miljard maar één jaar oud zouden worden. Het zijn 50 miljoen abortussen per jaar op 3 door 3 miljard vrouwen, dat betekent dat een hóóp vrouwen er wel eens een hebben gepleegd. Veel, vééél meer dan 5 op 300.
Op het nieuws: dat kinderen worden weggehaald vanwege het fiet dat het een hazelip heeft.......Dat lijkt mij voldoende bewijs mbt de glijden schaal. Het volgende is .......blond haar...quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:33 schreef wonko het volgende:
[..]
En waar baseer jij dat op?
[..]
Natuurlijk....maar wederom de vraag waar jij dat op baseert.
Ik heb er niet speciaal wat mee - als jouw interesse zich niet tot dit onderwerp zou beperken zou je mij kennen van bijna alle onderwerpen die in POL besproken worden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:29 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ff serieus, waar komt je obsessie met dit onderwerp en deze getallen eigenlijk vandaan? Is het iets beroepsmatigs?
nou, we wachten gespannen af.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op het nieuws: dat kinderen worden weggehaald vanwege het fiet dat het een hazelip heeft.......Dat lijkt mij voldoende bewijs mbt de glijden schaal. Het volgende is .......blond haar...
Aannames...meer zijn het niet. En nog enorm overtrokken aannames ook.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op het nieuws: dat kinderen worden weggehaald vanwege het fiet dat het een hazelip heeft.......Dat lijkt mij voldoende bewijs mbt de glijden schaal. Het volgende is .......blond haar...
Het hek is nu helemaal niet van de dam. We hebben een goed systeem met een verplichte bedenktijd en abortus niet na de 24e week. Lijkt me duidelijke regelgeving en zeker geen sprake van een hek van de dam.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee dat laatste niet. Je zal met wetgeving niet alles kunnen voorkomen.....
Ik hoop maar nooit dat vrouwen zover komen........
Maar ja, met wetgeving kunnen we ook niet voorkomen dat er moorden worden gepleegd (zelfs niet als je de doodstraf er op zet)......Maar dat neemt niet weg dat we er iets tegen moeten doen. Anders is het hek helemaal van de dam toch?![]()
Of je sluit je ogen, een tendens is wel degelijk waarneembaar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:39 schreef wonko het volgende:
[..]
Aannames...meer zijn het niet. En nog enorm overtrokken aannames ook.
Oh nee, het gebeurt overal, ook waar er helemaal niemand in het openbaar zoiets in de verste verte zou kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het zijn er 50 miljoen omdat mensen als jij het normaal vinden om iets onschuldigs zo om zeep te mogen helpen.
Als we het massaal normaal vinden een koe te vermoorden om deze op te eten, dan is koe doden geen moord.quote:Daarbij maakt het niet uit welke verhoudingen er qua aantallen zijn. Het is niet zo dat als meer dan zoveel op de zoveel mensen een moord plegen, dat dit dan maar moet worden gelegaliseerd.
Eet je ook geen vlees?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het zijn er 50 miljoen omdat mensen als jij het normaal vinden om iets onschuldigs zo om zeep te mogen helpen. Daarbij maakt het niet uit welke verhoudingen er qua aantallen zijn. Het is niet zo dat als meer dan zoveel op de zoveel mensen een moord plegen, dat dit dan maar moet worden gelegaliseerd.
Wat maakt abortus bij 23 weken nou minder erg dan abortus na 24 weken....In het ene geval pleeg je een misdrijf en in het andere ben je legaal bezig....quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het hek is nu helemaal niet van de dam. We hebben een goed systeem met een verplichte bedenktijd en abortus niet na de 24e week. Lijkt me duidelijke regelgeving en zeker geen sprake van een hek van de dam.
Je moet ergens een grens stellen. En die grens bij 0 zetten zal tot een explosieve stijging van illegale abortussen en abortustoerisme leiden. Dat is voor niemand goedquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat maakt abortus bij 23 weken nou minder erg dan abortus na 24 weken....In het ene geval pleeg je een misdrijf en in het andere ben je legaal bezig....
De wetgeving is verwerpelijk en bovendien ook nog eens hypocriet......![]()
Niet mee eens eerlijk gezegd. Er zijn wel meer dingen die bij de menselijke natuur schijnen te horen (of bij een groot deel daarvan) die als niet-ethisch beschouwd moeten worden en derhalve ook verboden zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er niet speciaal wat mee - als jouw interesse zich niet tot dit onderwerp zou beperken zou je mij kennen van bijna alle onderwerpen die in POL besproken worden.
Die cijfers, daar hamer ik op om zo'n gek als EchtGaaf te laten inzien dat het probleem van levens die verloren gaan niet liggen bij dat handjevol abortussen die we in dit land plegen, maar bij de talloze mensen die sterven bij een abortus.
En om te proberen te verduidelijken dat abortus echt, heus, erbij hoort. Bij de mens.
dat is helemaal niet nodig met de nieuwste genetische techniekenquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar die drie worden er zo meer......Ik gaf aan dat er een glijdende schaal aan de gang is....
Straks worden er kindjes geaborteerd, omdat prenataal is vastgesteld dat het blond haar krijgt.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |