Klinkt bekend. Wat bij mij wel helpt is niet meteen m'n bed in te duiken na achter de pc of tv te hebben gezeten, maar eerst een uur of langer een boek te lezen terwijl ik in bed zit. Natuurlijk wel enigszins op tijd richting je nest met dat boek, afgelopen week ben ik het eens gaan proberen, uiterlijk om 12en beginnen met lezen en tussen 1 en 2 gaan slapen (soms wilde ik niet stoppen met lezen omdat het spannend was
![]()
). Het schijnt dat zo abrupt van iets actiefs doen naar je bed niet bevordelijk is (ergens ooit eens gelezen), maar om een of andere manier worden je hersenen wel rustig als je een verhaal leest.
Volgende dag er om 8 uur (heb geen colleges deze week, alleen projectwerk) uit en hoewel ik niet altijd 100% uitgerust was, bleef ik tenminste niet eindeloos woelen of doorgaan met dingen tot 4 uur 's nachts omdat ik voor mijn gevoel toch nog niet moe was.
Edit: door wekkers heenslapen, slapend op snooze drukken, wel je nest uitkomen maar als je even ergens gaat zitten zo weer in slaap vallen, vreselijk ja
![]()
mijn moeder heeft een tijd lang gevraagd of ik wel wakker was en daar ging ik in mijn slaap zelfs op antwoorden. Zo'n daglichtwekker met een lamp die precies hetzelfde uitstraalt als de zon heb ik ook naar gekeken maar die dingen zijn nog best duur.