Hier klopt echt geen jotem van. De zinnen zijn letterlijk vertaald van het Nederlands in het Duits. Dit is bijna te hillarisch voor woorden.quote:Op maandag 11 december 2006 14:19 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb morgen dus een Duits overhoring waarvoor ik een krantenartikel mee moet nemen en in het duits kunnen vertellen waar deze overgaat, alleen is Duits een van mijn mindere vakken en mijn grammatica stelt niet veel voor, daarom wil ik vragen of dit een beetje klopt:
Die titel von der Zeitungsbericht ist: Lotteriesieger
In dieser Artikel steht das dreizig Belgen aus Moeskroen sich bei die Directie von der Euromillions Lotterie haben Gemeld. Die dreizig Belgen gedanke Freitag das sie die Preise von 27 millionen Euro haben gewinnen. Weil ihre viele malen häufig gewählte Reihe war gezogen. Aber die eigenaar von der Zeitung geschaft , die selb ein von der dreizig spieler was, hat vor ein mal von der gewählte Reihe abgeweichen und hat den Compter eine eigen Reihe gemacht. Wegen dieses scheinen die Moeskroeners nur kein 27 Millionen zu kreigen. Der Gruppe hat einen Rechtsanwaltsburo intregriert.
Thijs
Ik denk dat 'ie wil zeggen dat de dertig Belgen vrijdag dachten dat ze de prijs van 27 miljoen gewonnen hadden.quote:Op maandag 11 december 2006 14:35 schreef ondeugend het volgende:
Die dreizig Belgen gedanke Freitag das sie die Preise von 27 millionen Euro haben gewinnen.
Hier schnapp ik helemaal niets van.
En inderdaad een hoogstaande vertaling is het niet.
1. Dude! Dat is geen duits!quote:Op maandag 11 december 2006 14:19 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb morgen dus een Duits overhoring waarvoor ik een krantenartikel mee moet nemen en in het duits kunnen vertellen waar deze overgaat, alleen is Duits een van mijn mindere vakken en mijn grammatica stelt niet veel voor, daarom wil ik vragen of dit een beetje klopt:
Die titel von der Zeitungsbericht ist: Lotteriesieger
In dieser Artikel steht das dreizig Belgen aus Moeskroen sich bei die Directie von der Euromillions Lotterie haben Gemeld. Die dreizig Belgen gedanke Freitag das sie die Preise von 27 millionen Euro haben gewinnen. Weil ihre viele malen häufig gewählte Reihe war gezogen. Aber die eigenaar von der Zeitung geschaft , die selb ein von der dreizig spieler was, hat vor ein mal von der gewählte Reihe abgeweichen und hat den Compter eine eigen Reihe gemacht. Wegen dieses scheinen die Moeskroeners nur kein 27 Millionen zu kreigen. Der Gruppe hat einen Rechtsanwaltsburo intregriert.
Thijs
Ja dat denk ik ook, de vraag is alleen of den Duitschers het wel zouden schnappen.quote:Op maandag 11 december 2006 14:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie wil zeggen dat de dertig Belgen vrijdag dachten dat ze de prijs van 27 miljoen gewonnen hadden.
Toch nog een foutje ontdekt. Het is "die Zeitung", dus tweede naamval is "der Zeitung"quote:Op maandag 11 december 2006 14:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Der Titel dieser Zeitungsnachricht ist: Lotteriesieger
Laut dieser Nachricht haben dreizig Belgier aus Moeskroen sich gemeldet bei der Direktion des Euromillions Lotteries. Am Freitag haben diese dreizig Belgier gedacht daß sie einen Preis im Wert von 27 Millionen Euro gewonnen hätten, weil der Reihe den sie gewählt hatten, gezogen wurde. Aber der Besitzer der Zeitung, der selber einen von dieser dreizig Leute war, hatte dieses einen Mal den Computer eine Reihe ziehen lassen. Deshalb bekommen die Moeskroener die 27 Millionen Euro nicht. Die Gruppe hat sich einen Rechtsanwalt im Arm genommen.
Er staan nog wel wat foutjes in, maar voor de gemiddelde Duitser is het nu tenminste begrijpbaar, in tegenstelling tot wat TS in de OP schreefquote:Op maandag 11 december 2006 14:51 schreef Votz het volgende:
Toch nog een foutje ontdekt. Het is "die Zeitung", dus tweede naamval is "der Zeitung"
Ik heb het vertaald, zodat je dit jaar niet hoeft over te doen. In dat geval zouden we volgend jaar hetzelfde gezeik krijgen. En nu: LERNEN, DU!quote:Op maandag 11 december 2006 15:02 schreef ThijsThijs het volgende:
Bedankt Spijkerbroek!, echt bedankt
Dat lijkt er wel op jaquote:Op maandag 11 december 2006 14:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1. Dude! Dat is geen duits!![]()
2. Doe wat meer je best op school!
3. Dude! Dat is geen duits!![]()
Der Titel dieser Zeitungsnachricht ist: Lotteriesieger
Laut dieser Nachricht haben dreizig Belgier aus Moeskroen sich gemeldet bei der Direktion des Euromillions Lotteries. Am Freitag haben diese dreizig Belgier gedacht daß sie einen Preis im Wert von 27 Millionen Euro gewonnen hätten, weil der Reihe den sie gewählt hatten, gezogen wurde. Aber der Besitzer des Zeitungs, der selber einen von dieser dreizig Leute war, hatte dieses einen Mal den Computer eine Reihe ziehen lassen. Deshalb bekommen die Moeskroener die 27 Millionen Euro nicht. Die Gruppe hat sich einen Rechtsanwalt im Arm genommen.
Eentje die dan weer geen Engels kentquote:Op maandag 11 december 2006 16:28 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
This was translate by a german.
nee ik kan engels, mijn duitse colega niet.....quote:Op maandag 11 december 2006 17:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eentje die dan weer geen Engels kent
"This was translate by a german"quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:07 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
nee ik kan engels, mijn duitse colega niet.....
Dan zou ik snel terug naar de schoolbanken rennen....quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:07 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
nee ik kan engels, mijn duitse colega niet.....
Toch geen Duitse 7.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:41 schreef ThijsThijs het volgende:
Jongens bedanktwas voor 4 HAVO, ik had een 7
LOLquote:
dat is wel slechtquote:Op woensdag 13 december 2006 10:41 schreef ThijsThijs het volgende:
Jongens bedanktwas voor 4 HAVO, ik had een 7
Je hebt al twee topics geopend met je eigen tekst, zou je er dan ook mee op willen houden er verder mee te lopen spammen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:12 schreef freakgirl het volgende:
dan heb ik ook een vraagje....
ik heb een mondeling morgen..zou iemand mijn duitse tekst kunnen nakijken. de woorden tussen de haakjes weet ik niet te vertalen of ik kan ze niet toepassen in de in. jullie zouden me erg helpen.
Bedankt!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |