abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44328071
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:57 schreef Semisane het volgende:
Klopt, maar goed dat is in principe ook een baby niet....zelfstandig kan een net geboren baby ook niet overleven. Daar gaat het niet om....het gaat er om dat een foetus voor 24 weken geen enkele kans heeft buiten de baarmoeder te overleven en een baby van 24 weken of ouder significant meer kans.
Je hebt gelijk, de gedachte achter mijn post was: zelfstandig als in los van het vrouwelijk lichaam. Op basis daarvan is ook deels de grens van 24 weken bepaald. In die context is het woord foetus misschien ook niet helemaal goed gekozen aangezien een kind vlak voor de normale geboorte ook foetus genoemd wordt? Wat dat betreft schiet mijn biologische kennis wellicht wat te kort.
  maandag 11 december 2006 @ 16:05:36 #102
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44328072
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een foetus van 24 weken is in elk geval niet levensvatbaar.
eentje van 25 weken ook niet, wat is het verschil?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  Donald Duck held maandag 11 december 2006 @ 16:06:03 #103
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44328096
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:59 schreef sigme het volgende:
Zolang het deel uitmaakt van het vrouwenlijf, is het onderdeel van haar lijf, en beschikt zij. Jij hebt daarover geen jota te vertellen, en als je goddelijke wraak erover wil zien - laat dat dan maar aan die god over. Buiten dat past je bescheidenheid ten aanzien van andermans lijf en leven.
Nee, het is geen deel van haar lijf. Het is een nieuw levend wezen met eigen lichaam.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 11 december 2006 @ 16:06:53 #104
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44328131
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is niet levensvatbaar buiten de baarmoeder. Maar in de baarmoeder, waar de foetus ook thuishoort, is het wel degelijk een levend wezen.
net zoiets als zeggen dat een mens buiten de dampkring ook niet levensvatbaar is.

NEE JOH!

helemaal met je eens dus, echt
?Porque no te calles?
pi_44328165
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

eentje van 25 weken ook niet, wat is het verschil?
Dat de grens arbitrair is zal niemand ontkennen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 11 december 2006 @ 16:08:30 #106
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44328201
quote:

[..]

Zei ik dat? Nee he? Jij strooit met WOII, met doodvonnissen, met debiliteiten als dat god leven schenkt. Ik zou zoiets stupides niet zeggen. En dus ook niet dat iets wat niet ademt dood is.

Een niet-ademend kind is een dood kind.
Een foetus is GEEN kind. GEEN mens. Behandel het als zodanig en dan is het dood.
na 24 weken opeens wel dan?
quote:
Zolang het deel uitmaakt van het vrouwenlijf, is het onderdeel van haar lijf, en beschikt zij. Jij hebt daarover geen jota te vertellen, en als je goddelijke wraak erover wil zien - laat dat dan maar aan die god over. Buiten dat past je bescheidenheid ten aanzien van andermans lijf en leven.
na 25 weken is het nog steeds onderdeel van het lichaam. 5 minuten voor geboorte ook nog.... mag je dan nog wel aborteren?

heb jij uberhaupt wel een idee van eht moment waarop een leven 'leven' word?
?Porque no te calles?
  maandag 11 december 2006 @ 16:08:48 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44328209
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee, het is geen deel van haar lijf. Het is een nieuw levend wezen met eigen lichaam.
Wanneer leren mensen nou eens om het topic door te lezen alvorens te gaan blaten ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44328240
Ik ben het met de TT eens. Als je als vrouw A zegt dan moet je ook B zeggen.
Dat gezeur met die abortussen, hebben ze er één ondergaan beginnen ze weer te zeuren met depressies dat ze zo'n spijt hebben. Als ze een kind niet willen dan brengen ze het maar naar het vondelingenloket. En dat geldt ook voor die 0,001% kinderen die incestmatig te wereld komen of via geweld.
pi_44328256
quote:

[..]

Zei ik dat? Nee he? Jij strooit met WOII, met doodvonnissen, met debiliteiten als dat god leven schenkt. Ik zou zoiets stupides niet zeggen. En dus ook niet dat iets wat niet ademt dood is.
Dat heb je met je betoog wel op zijn zachts gezegd zwaar gesuggereerd....Zo het leeft niet......het ademt niet eens.....Communiceren heet dat Sigme.
quote:
Een niet-ademend kind is een dood kind.
Wattttttt? Hoe kan je dit zeggen? Er vindt een heleboel leven plaats in een ongeboren kind. Hoe kan in hemelsnaam een ongboren kind dood zijn als het 39 weken ontwikkeld en groeit. Hoe kan dat in hemelsnaam dood zijn?

Een ongeboren kind is dus allesbehalve dood.
quote:
Een foetus is GEEN kind. GEEN mens. Behandel het als zodanig en dan is het dood.
Wat een debiele redenatie is dit.

Een foetus is een ongeboren kind. Een ongeboren kind leeft wel degelijk, zie hiervoor. Iets wat leeft kan je onmogelijk als dood behandelen. Of moet het dan volgens jou eerst toch kunnen ademen?
quote:
Zolang het deel uitmaakt van het vrouwenlijf, is het onderdeel van haar lijf, en beschikt zij.
Jij hebt daarover geen jota te vertellen, en als je goddelijke wraak erover wil zien - laat dat dan maar aan die god over.
hebben we dan ook geen jota te vertellen over andere vormen van het leven van de ander te benemen....Overigens maak je een enorme denkfout. Het kind is een INDIVIDU. En dus niet van de vrouw. Je komt voort uit je moeder, maar je bent geen bezit van je moeder. Je moeder mag niet zomaar alles met je doen. Een kind heeft een eigen autonomie. Daar heeft de moeder gewoon vanaf te blijven...
quote:
Buiten dat past je bescheidenheid ten aanzien van andermans lijf en leven.
We moeten dus ook bescheiden blijven als het gaat om het gedrag van moordenaar (die dus ok eigenhandig het leven van een ander persoon benemen, omdat het hun nu eenmaal goed uitkomt??). Gewoon lekker hun gang laten gaan?
  maandag 11 december 2006 @ 16:10:13 #110
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44328257
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat de grens arbitrair is zal niemand ontkennen .
en dat het dus bullshit is om zo'n grens te stellen, zeker gezien de implicaties.

in feite zegt deze grens: Na 24 weken is een foetus een levend weze geworden.

...wat meteen dus de vraag opwerpt WAT dan HET kritieke kenmerk is van 'leven' en wat de consequentie is van het hanteren van dat kenmerk.
?Porque no te calles?
pi_44328270
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

'tuurlijk.. Later, als het groot is. Zolang het erin zit is het een parasiet, wat binnen het vrouwenlijf groeit, en binnen de grenzen van haar zelfsbeschikkingsrecht valt. Letterlijk en figuurlijk.
Half-lichaamseigen. Net als dat leven, het is een grensgeval. En hoe filosofisch moeilijk ook, het is zonder harde lijn steeds levender (en dus niet volop levend vanaf conceptie), het is steeds menselijker (en dus niet volop menselijk vanaf conceptie), steeds wezenlijker (en dus geen volledig eigen wezen vanaf conceptie).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44328296
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:06 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

net zoiets als zeggen dat een mens buiten de dampkring ook niet levensvatbaar is.

NEE JOH!

helemaal met je eens dus, echt
exactly
pi_44328350
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:25 schreef EchtGaaf het volgende:

1 het een meisje is in plaats van een jongen
Gebeurd al in China
quote:
2 dat de kleur van je ogen niet de gewenste zijn etc..
Slaat nergens op..
quote:
3 het kindje niet slim genoeg zal zijn om naar de uni te kunnen..
Dat is denk ik niet te zien, maar als het geestelijk gehandicapt is, dan is het geloof ik wel te zien maar daar
kan ik me nog wat bij voorstellen..

En om elke gebeurtenis direct te assosieren met Hitler.. beetje vergezocht
  Donald Duck held maandag 11 december 2006 @ 16:12:57 #114
46149 __Saviour__
pi_44328351
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:10 schreef sigme het volgende:
'tuurlijk.. Later, als het groot is. Zolang het erin zit is het een parasiet, wat binnen het vrouwenlijf groeit, en binnen de grenzen van haar zelfsbeschikkingsrecht valt. Letterlijk en figuurlijk.
Half-lichaamseigen. Net als dat leven, het is een grensgeval. En hoe filosofisch moeilijk ook, het is zonder harde lijn steeds levender (en dus niet volop levend vanaf conceptie), het is steeds menselijker (en dus niet volop menselijk vanaf conceptie), steeds wezenlijker (en dus geen volledig eigen wezen vanaf conceptie).
Een 'parasiet', als je het dan toch zo wilt noemen, waarvoor zelf gekozen is. Dan moet de rit worden uitgezeten ook. Dat je iets het leven geeft, betekent niet dat je het recht hebt om het weer het leven te ontnemen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 11 december 2006 @ 16:13:12 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44328363
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Een ongeboren kind leeft wel degelijk, zie hiervoor.
Ik geef het op, je leest gewoon mijn reacties écht niet .
  maandag 11 december 2006 @ 16:13:25 #116
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44328366
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:08 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

na 24 weken opeens wel dan?
[..]

na 25 weken is het nog steeds onderdeel van het lichaam. 5 minuten voor geboorte ook nog.... mag je dan nog wel aborteren?
Nee, maar nogmaals...een abortie 5 minuten voor de geboorte heet gewoon een (opgewekte) bevalling....gebeurd erg vaak hoor.

Die 24 weken zijn ingesteld omdat de kans dat de foetus buiten de baarmoeder kan overleven exeptioneel toeneemt tussen de 20 en 24 weken.

Die 24 weken is dus de maximale grens....tja opzich arbitrair, maar niet zomaar willekeurig...er zit zeker wel iets achter.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Donald Duck held maandag 11 december 2006 @ 16:15:44 #117
46149 __Saviour__
pi_44328470
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
Want jouw mening is de absolute waarheid ofzo? En iedereen moet het er maar mee eens zijn alleen omdat jij het post?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44328476
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:12 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Gebeurd al in China
Dat klopt, en dat vind ik heel erg.
quote:
Slaat nergens op..
Het zou ook nergens op slaan als dit ons te wachten zou staan. Moge God het ons verhoeden.
quote:
Dat is denk ik niet te zien, maar als het geestelijk gehandicapt is, dan is het geloof ik wel te zien maar daar
De prenatale diagonostiek schrijdt in een rap tempo voort...Het is een kwestie van tijd. Binnen 10 jaar kan het wel schat ik zo in....met alle schaduwkanten van dien...
pi_44328502
quote:

[..]

Jawel, maar we hebben een verschil van mening...
pi_44328503
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat heb je met je betoog wel op zijn zachts gezegd zwaar gesuggereerd....Zo het leeft niet......het ademt niet eens.....Communiceren heet dat Sigme.
Ach jong, dat jij niet kan lezen maakt niet dat ik iets heb gezegd wat ik niet zei.
quote:
[..]

Wattttttt? Hoe kan je dit zeggen? Er vindt een heleboel leven plaats in een ongeboren kind. Hoe kan in hemelsnaam een ongboren kind dood zijn als het 39 weken ontwikkeld en groeit. Hoe kan dat in hemelsnaam dood zijn?

Een ongeboren kind is dus allesbehalve dood.
Het is geen KIND! Een ongeboren kind is geen kind maar een foetus.
Een kind (een mens) leeft op zuurstop, eet, poept, pist. Allemaal minimale eisen aan een mens. Een foetus is een mens-in-wording, maar is het nog niet. Nee, dat betekent NIET dat het dood is.
quote:
[..]

Wat een debiele redantie is dit.

Een foetus is een ongeboren kind. Een ongeboren kind leeft wel degelijk, zie hiervoor. Iets wat leeft kan je onmogelijk als dood behandelen. Of moet het dan volgens jou eerst toch kunnen ademen?
Oh- het is wel een soort levend. Zoals spinazie dat ook is.
quote:
[..]

hebben we dan ook geen jota te vertellen over andere vormen van het leven van de ander te benemen....Overigens maak je een enorme denkfout. Het kind is een INDIVIDU. En dus niet van de vrouw. Je komt voort uit je moeder, maar je bent geen bezit van je moeder. Je moeder mag niet zomaar alles met je doen. Een kind heeft een eigen autonomie. Daar heeft de moeder gewoon vanaf te blijven...
Als het een kind is.. en een kind woont niet in z'n moeder he .
quote:
[..]

We moeten dus ook bescheiden blijven als het gaat om het gedrag van moordenaar (die dus ok eigenhandig het leven van een ander persoon benemen, omdat het hun nu eenmaal goed uitkomt??). Gewoon lekker hun gang laten gaan?
Als de moordenaar z'n eigen leven eigenhandig de nek omdraait? Ja hoor, dan past je bescheidenheid, en dan laat je de boel ook maar aan god als je vind dat die z'n zieltjes beter op moet voeden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44328519
Ik vind het een wantoestand wanneer een hazenlip een legitieme reden is geworden om tot abortus over te gaan. Maar om dan gelijk te gaan schreeuwen om het stopzetten van abortussen is hysterisch gedrag.

Bij abortuswetgeving moeten de grenzen gewoon heel duidelijk worden gesteld. Wanneer kan abortus WEL en wanneer NIET.
  maandag 11 december 2006 @ 16:17:21 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44328527
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Want jouw mening is de absolute waarheid ofzo? En iedereen moet het er maar mee eens zijn alleen omdat jij het post?
Nee.

Maar hij kan tenminste reageren, en niet gewoon alles negeren wat niet in zijn straatje past. En dat geldt ook voor jou, overigens.
  maandag 11 december 2006 @ 16:17:48 #123
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44328540
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:12 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Gebeurd al in China
maakt dat het goed?
quote:
[..]

Slaat nergens op..
het slaat net zo nergens op als een kind aborteren voor hazelip
quote:
[..]

En om elke gebeurtenis direct te assosieren met Hitler.. beetje vergezocht
nee, want Hitler wilde ook alleen kinderen die volgens een bepaalde standaard waren, de rest kon dood. Hoe is dat anders dan een kind aborteren met een hazelip? Dan ben je puur bezig met je eigen standaard.
?Porque no te calles?
  maandag 11 december 2006 @ 16:18:40 #124
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44328570
quote:

[..]

je moet nog ff reageren op mijn reactie op hetgeen jij eerder zei.
?Porque no te calles?
  maandag 11 december 2006 @ 16:18:44 #125
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44328573
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:09 schreef buachaille het volgende:
Ik ben het met de TT eens. Als je als vrouw A zegt dan moet je ook B zeggen.
Dat gezeur met die abortussen, hebben ze er één ondergaan beginnen ze weer te zeuren met depressies dat ze zo'n spijt hebben. Als ze een kind niet willen dan brengen ze het maar naar het vondelingenloket. En dat geldt ook voor die 0,001% kinderen die incestmatig te wereld komen of via geweld.
Tja...je bent een man he....lekker makkelijk....want jij zal idd nooit zwanger raken door een verkrachting bijvoorbeeld.

Wat is het toch heerlijk om er vooral niet te veel over na te denken.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')