En dat zegt iemand met de amerikaanse vlag in z'n iconquote:Op zondag 10 december 2006 21:43 schreef StefanP het volgende:
blaat
Eerst mag mijn vrouw geen boerka meer aan, nu word ik aangegeven bij de geheime dienst. Wat een ongastvrij land.quote:Op zondag 10 december 2006 22:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ga eens bellen met de AIVD.
Oh, het waren maar communisten. Dan mag je ze uitroeien.quote:Op zondag 10 december 2006 22:47 schreef Timmehhh het volgende:
Ook al waren het grotendeels gestoorde criminelen en communisten.
Op Wikipedia staat dat Allende zelfmoord pleegde en dat in 1990 dit onderzocht is en het bewijs met die conclusie vond overeenkomen.quote:Op zondag 10 december 2006 19:38 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer dat Salvador Allende en de 1000de burgers nooit hun recht hebben gekregen!
Hoezo vrij? Het was 17 jaar lang een dictatuur in het zadel geholpen door de CIA om de Amerikaanse koperindustrieelen te beschermen. Noem je dat een vrij land? Allende zou bij de volgende verkiezingen gewoon zwaar verloren hebben, dat is democratie... Bovendien was Pinochet onschendbaar door zijn eigen wetten. Wat is dat voor een rechtspraak?! De levensstandaard is trouwens niet zo hoog als in Nederland. Het gaat daar nu wel goed, maar dat is ook te danken aan de democratie en vrijheid van ná Pinochet.quote:Op zondag 10 december 2006 22:47 schreef Timmehhh het volgende:
Dubbel gevoel heb ik hierover, aan de ene kant heeft Pinochet er wel voor gezorgd dat Chili nu een vrij westers land is met dezelfde levenstandaard als een land als Nederland. Aan de andere kant heeft hij wel veel mensen vermoord wat je hem nooit kunt vergeven. Ook al waren het grotendeels gestoorde criminelen en communisten.
Hoeveel mensen heeft Che uit een vliegtuig gegooid dan?quote:Op zondag 10 december 2006 23:13 schreef MrX1982 het volgende:
Misschien kan hij nu uitgroeien tot "held" net zoals Che Guevara.
Om mensen te doden hoef je ze niet uit een vliegtuig te gooien. Het doden van mensen was Che ook niet vreemd.quote:Op zondag 10 december 2006 23:14 schreef NorthernStar het volgende:
Hoeveel mensen heeft Che uit een vliegtuig gegooid dan?
Che was een revolutionair die zelf meevocht met zijn soldaten idd. En het waren geen democratiën waar hij tegen vocht. Itt wat de Amerikanen hebben geflikt met de junta van Pinochet.quote:Op zondag 10 december 2006 23:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Om mensen te doden hoef je ze niet uit een vliegtuig te gooien. Het doden van mensen was Che ook niet vreemd.
Geen, hij had geen geld voor de brandstof. Hij schoot ze liever meteen dood. Nou ja, ''meteen'', schijnexecuties waren natuurlijk wat leuk en nuttig bovendien.quote:Op zondag 10 december 2006 23:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoeveel mensen heeft Che uit een vliegtuig gegooid dan?
Jehan, ga je nu al zo ver dat je Pinochet met Che Guevara gaat vergelijken? Nee toch ??quote:Op maandag 11 december 2006 00:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
Geen, hij had geen geld voor de brandstof. Hij schoot ze liever meteen dood. Nou ja, ''meteen'', schijnexecuties waren natuurlijk wat leuk en nuttig bovendien.
Wat is dan het fundamentele verschil? Ja, er zijn zoveel verschillen, maar uiteindelijk zijn het toch gewoon beiden personen die er geen moeite mee hadden anderen te doden of op te sluiten zodra de meningen van hen bedreigend konden zijn tegenover de ideologie?quote:Op maandag 11 december 2006 00:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Jehan, ga je nu al zo ver dat je Pinochet met Che Guevara gaat vergelijken? Nee toch ??
De vraag was ''hoeveel mensen heeft Guevara uit een vliegtuig gegooid?'' Daar kun je ''geen'' op antwoorden (wat ik niet zeker weet), maar mijn uitgebreider antwoord is feitelijk ook correct.quote:Op maandag 11 december 2006 00:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Jehan, ga je nu al zo ver dat je Pinochet met Che Guevara gaat vergelijken? Nee toch ??
in dier voege dat Che geen dwaze moeders kende natuurlijkquote:Op maandag 11 december 2006 00:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat is dan het fundamentele verschil? Ja, er zijn zoveel verschillen, maar uiteindelijk zijn het toch gewoon beiden personen die er geen moeite mee hadden anderen te doden of op te sluiten zodra de meningen van hen bedreigend konden zijn tegenover de ideologie?
Waren die er ook al onder Pinochet? Ik ken ze voornamelijk van Videla.quote:Op maandag 11 december 2006 00:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
in dier voege dat Che geen dwaze moeders kende natuurlijk
Vraag maar aan Robert Longquote:Op maandag 11 december 2006 00:50 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waren die er ook al onder Pinochet? Ik ken ze voornamelijk van Videla.
Een bekend politiek gedrag inderdaad.quote:Op maandag 11 december 2006 00:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat is dan het fundamentele verschil? Ja, er zijn zoveel verschillen, maar uiteindelijk zijn het toch gewoon beiden personen die er geen moeite mee hadden anderen te doden of op te sluiten zodra de meningen van hen bedreigend konden zijn tegenover de ideologie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |