abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2007 @ 12:28:55 #101
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_52979770
Nederlandse idealen...

meneer draagt een mes bij zich, een keukenmes, waarmee hij een acht-arig jongetje afslacht. Hoe redeneert de rechter "ja maar hij had het mes ook kunnen gebruiken om de lerares onder druk te zetten."

net als Murat D... "hij had ook met het geweer de docent in zijn voet kunnen schieten"

:S
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_52980311
Het gaat er hier niet om wát hij met het mes heeft gedaan, maar wat een rol speelt is de vraag: waaróm had hij dat mes bij zich?
Als dat was om een/het kind te doden, dan is dat met voorbedachte rade.
En omdat iemand onschuldig is tot het tegendeel wordt bewezen, moet er een bewijs zijn dat hij van te voren van plan was om dat kind te vermoorden. Als dat het geval is, had hij tijd om zich te beraden over zijn actie. Doet hij dit niet, dan telt dit flink mee voor de rechter. Dan wordt het dus moord.

Zonder bewijs kan men niet verder komen dan doodslag. Wie weet had Julien Constancia bijvoorbeeld plannen voor een overval en was het mes om te bedreigen, maar was hij geschrokken door Jesse..... zolang we geen bewijzen hebben hoe het zeker zit kan het geen moord worden.

Dan had ik ook liever gezien dat hij de maximumstraf voor doodslag krijgt, maar daar zal de rechter zn redenen wel voor gehad hebben om maar 12 te geven.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_53145571
mag ik wijzen op het bestaan van http://www.digitaalprotest.nl op deze site kan je tekenen tegen of commentaar geven op de strafmaat in deze zaak.

http://www.digitaalprotest.nl
pi_54960230
Vandaag precies een jaar geleden.

Herdenkingsmonument voor Jesse Dingemans
door Ad Goddrie

Dinsdag 27 november 2007 - HOOGERHEIDE - In Hoogerheide komt een herdenkingsmonument voor Jesse Dingemans, die op 1 december vorig jaar in basisschool De Klimop om het leven werd gebracht.

Het monument wordt gemaakt door de uit Hoogerheide afkomstige kunstenaar Jack van Nes.

De gemeente Woensdrecht houdt zaterdag, precies een jaar na het misdrijf, een herdenkingsbijeenkomst.

Die begint om 10.30 uur in de centrale hal van het gemeentehuis in Hoogerheide en krijgt op verzoek van de ouders van Jesse een sober karakter. De bijeenkomst duurt een half uur. Het herdenkingsmonument is nog niet klaar. Het wordt later geplaatst nabij het gemeentehuis.

Bron: http://www.bndestem.nl/be(...)-Jesse-Dingemans.ece

pi_54960245
Ja.
I´m back.
pi_54964912
Goh alweer 1 jaar gelden...
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 20:54:26 #107
8781 crew  Frutsel
pi_101345939
test

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 30-08-2011 17:06:39 ]
pi_101346092
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:54 schreef Frutsel het volgende:
test
Vanavond op TV: Het drama van .... om 21.20 op Ned. 1.

Over 20 minuten dus. Gaat over Jesse.
pi_101346231
Vanavond om 21:20 in rkk Het drama van...
De schoolmoord van Hoogerheide. Bijna 5 jaar na dato komen de moeder en juf van Jesse aan het woord over een drama dat iedereen in Hoogerheide versteld deed staan.

http://www.katholiekneder(...)_objectID731286.html
I´m back.
pi_101346336
Ja, alsof het gevoel alsof het nog maar kortgeleden is gebeurd. :{

Ik herinner mij nog hele heftige discussies hier.
pi_101346758
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, alsof het gevoel alsof het nog maar kortgeleden is gebeurd. :{

Ik herinner mij nog hele heftige discussies hier.
Ja, hoewel je hier nu wel meteen het idee hebt dat het jongetje nu dus naar de middelbare school zou zijn gegaan, dochtertje een jaartje jonger, hetzelfde dorp...
I´m back.
pi_101346920
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hoewel je hier nu wel meteen het idee hebt dat het jongetje nu dus naar de middelbare school zou zijn gegaan, dochtertje een jaartje jonger, hetzelfde dorp...
Inderdaad, hij zou nu 13 jaar zijn.... Moest ik ook aan denken.

*koude rilling*

:N
pi_101347308
quote:
9s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad, hij zou nu 13 jaar zijn.... Moest ik ook aan denken.

*koude rilling*

:N
Begint na de ster.

(Ned 1)
I´m back.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:26:26 #114
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101347988
Kijk uiteraard ook. Ik heb zo'n bewondering voor die moeder.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:14 #115
42366 Staal
pi_101350266
Heftig en het blijft onbegrijpelijk.
Un certain jeune homme
pi_101350581
Ja, het is idd onbegrijpelijk.
I´m back.
pi_101350652
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Begint na de ster.

(Ned 1)
Ik heb gekeken. Onbegrijpelijk hoe zoiets kon gebeuren :N

Overigens was het een hele waardige uitzending :Y
pi_101350785
Ja, was wel een goede uitzending idd.
I´m back.
pi_101351878
Heb de uitzending gezien en was ontroerd. Had intens medelijden met de moeder van Jesse (met de vader ook trouwens) maar ook met zijn juf. De dood van deze mooie kleine man heeft diepe wonden achter gelaten bij heel veel mensen.
Vond de reportage heel mooi en respectvol gemaakt, een mooie herinnering voor allen die Jesse lief hadden.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:56:35 #120
42366 Staal
pi_101353402
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:30 schreef spuitje het volgende:
Heb de uitzending gezien en was ontroerd. Had intens medelijden met de moeder van Jesse (met de vader ook trouwens) maar ook met zijn juf. De dood van deze mooie kleine man heeft diepe wonden achter gelaten bij heel veel mensen.
Vond de reportage heel mooi en respectvol gemaakt, een mooie herinnering voor allen die Jesse lief hadden.
Eens.
Overigens begreep ik dat ze het op internet lezen en daar steun uit halen. http://www.jessedingemans.nl/

Morgen een bloemetje neerleggen bij het monument. Moet met veel schaamte bekennen dat ik de ringen herken maar dacht dat het een fietsrek was, heb nl. nooit onder die boom gekeken. Ben toen uiteraard na deze afschuwelijke moord bij de school geweest maar de drie scholen in Hoogerheide zijn inmiddels apart samengegaan in een pand achter het gemeentehuis.
Un certain jeune homme
pi_101354715
Kippenvel gehad van de reportage :@
Heel aangrijpend en niet te begrijpen.
Echt 30 minuten (zapte tijdens VI en bleef hangen) ademloos zitten kijken. Verschrikkelijk....
U MAD?
pi_101354746
Heel erg. Toen dit gebeurde (2006) was ik zelf nog klein dus niks van mee gekregen. Vraag, en dit bedoel ik zeker niet respectloos of verwijtend maar waarom is dit zo in het nieuws geweest en nu nog? En waarom een monument? Er worden dagelijks vele gruwelijke moorden gepleegd op kleine kinderen, eigenlijk is het nu ''gewoon'' geworden. Ik kijk er iig niet van op. En ja, ook op scholen zijn kinderen (paar jaar geleden nog, 16 jr) vermoord, waar ook geen monument van is.

In mijn buurt (1999) toen ik nog klein was is 'n meisje van 7 meerdere malen verkracht en vervolgens gewurgd. Door haar buurman, in Nederland (en nee, ik woon niet in een tokkie buurt of wat dan ook). Is toch ook geen monument van haar?
pi_101354965
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:20 schreef Mpj het volgende:
Heel erg. Toen dit gebeurde (2006) was ik zelf nog klein dus niks van mee gekregen. Vraag, en dit bedoel ik zeker niet respectloos of verwijtend maar waarom is dit zo in het nieuws geweest en nu nog? En waarom een monument? Er worden dagelijks vele gruwelijke moorden gepleegd op kleine kinderen, eigenlijk is het nu ''gewoon'' geworden. Ik kijk er iig niet van op. En ja, ook op scholen zijn kinderen (paar jaar geleden nog, 16 jr) vermoord, waar ook geen monument van is.

In mijn buurt (1999) toen ik nog klein was is 'n meisje van 7 meerdere malen verkracht en vervolgens gewurgd. Door
haar buurman, in Nederland (en nee, ik woon niet in een tokkie buurt of wat dan ook). Is toch ook geen monument van haar?
...... is dit serieus?

Waarom zoiets nieuws is? Omdat het verschrikkelijk is, iets niet alledaags. Zoiets hoort niet, mag niet.
Monument is een mooi initiatief. Wellicht dat in jouw voorbeelden de familie het niet wou.

Snap je dat echt niet?
U MAD?
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:29:53 #124
42366 Staal
pi_101355330
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:20 schreef Mpj het volgende:

In mijn buurt (1999) toen ik nog klein was is 'n meisje van 7 meerdere malen verkracht en vervolgens gewurgd. Door haar buurman, in Nederland (en nee, ik woon niet in een tokkie buurt of wat dan ook). Is toch ook geen monument van haar?
Daar heb je gelijk in. Maar dit is hier een vrij kleine gemeente en zoals in de docu verteld is zie je hier nooit blauw omdat het niet nodig is. Dat blauw is volledig wegbezuinigd trouwens en ook is Hoogerheide niet het ingeslapen dorpje zoals de NOS het toen schetste. Maar okay, dat is een andere discussie.

Verder is dit een losse docu in een reeks van tragedies. Het is niet dat de NOS hier extra aandacht aan geeft. Zo moet je dit niet zien. Je moet het meer zien als "hoe is het met?".
Un certain jeune homme
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:31:21 #125
42366 Staal
pi_101355414
En de docu is van de RKK trouwens. Ook niet iets wat ik normaal gesproken kijk.
Un certain jeune homme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')