Ja, hoewel je hier nu wel meteen het idee hebt dat het jongetje nu dus naar de middelbare school zou zijn gegaan, dochtertje een jaartje jonger, hetzelfde dorp...quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, alsof het gevoel alsof het nog maar kortgeleden is gebeurd.![]()
Ik herinner mij nog hele heftige discussies hier.
Inderdaad, hij zou nu 13 jaar zijn.... Moest ik ook aan denken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoewel je hier nu wel meteen het idee hebt dat het jongetje nu dus naar de middelbare school zou zijn gegaan, dochtertje een jaartje jonger, hetzelfde dorp...
Begint na de ster.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad, hij zou nu 13 jaar zijn.... Moest ik ook aan denken.
*koude rilling*
Ik heb gekeken. Onbegrijpelijk hoe zoiets kon gebeurenquote:
Eens.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:30 schreef spuitje het volgende:
Heb de uitzending gezien en was ontroerd. Had intens medelijden met de moeder van Jesse (met de vader ook trouwens) maar ook met zijn juf. De dood van deze mooie kleine man heeft diepe wonden achter gelaten bij heel veel mensen.
Vond de reportage heel mooi en respectvol gemaakt, een mooie herinnering voor allen die Jesse lief hadden.
...... is dit serieus?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:20 schreef Mpj het volgende:
Heel erg. Toen dit gebeurde (2006) was ik zelf nog klein dus niks van mee gekregen. Vraag, en dit bedoel ik zeker niet respectloos of verwijtend maar waarom is dit zo in het nieuws geweest en nu nog? En waarom een monument? Er worden dagelijks vele gruwelijke moorden gepleegd op kleine kinderen, eigenlijk is het nu ''gewoon'' geworden. Ik kijk er iig niet van op. En ja, ook op scholen zijn kinderen (paar jaar geleden nog, 16 jr) vermoord, waar ook geen monument van is.
In mijn buurt (1999) toen ik nog klein was is 'n meisje van 7 meerdere malen verkracht en vervolgens gewurgd. Door
haar buurman, in Nederland (en nee, ik woon niet in een tokkie buurt of wat dan ook). Is toch ook geen monument van haar?
Daar heb je gelijk in. Maar dit is hier een vrij kleine gemeente en zoals in de docu verteld is zie je hier nooit blauw omdat het niet nodig is. Dat blauw is volledig wegbezuinigd trouwens en ook is Hoogerheide niet het ingeslapen dorpje zoals de NOS het toen schetste. Maar okay, dat is een andere discussie.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:20 schreef Mpj het volgende:
Heel erg. Toen dit gebeurde (2006) was ik zelf nog klein dus niks van mee gekregen. Vraag, en dit bedoel ik zeker niet respectloos of verwijtend maar waarom is dit zo in het nieuws geweest en nu nog? En waarom een monument? Er worden dagelijks vele gruwelijke moorden gepleegd op kleine kinderen, eigenlijk is het nu ''gewoon'' geworden. Ik kijk er iig niet van op. En ja, ook op scholen zijn kinderen (paar jaar geleden nog, 16 jr) vermoord, waar ook geen monument van is.
In mijn buurt (1999) toen ik nog klein was is 'n meisje van 7 meerdere malen verkracht en vervolgens gewurgd. Door haar buurman, in Nederland (en nee, ik woon niet in een tokkie buurt of wat dan ook). Is toch ook geen monument van haar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |