Ja, hoewel je hier nu wel meteen het idee hebt dat het jongetje nu dus naar de middelbare school zou zijn gegaan, dochtertje een jaartje jonger, hetzelfde dorp...quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, alsof het gevoel alsof het nog maar kortgeleden is gebeurd.![]()
Ik herinner mij nog hele heftige discussies hier.
Inderdaad, hij zou nu 13 jaar zijn.... Moest ik ook aan denken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoewel je hier nu wel meteen het idee hebt dat het jongetje nu dus naar de middelbare school zou zijn gegaan, dochtertje een jaartje jonger, hetzelfde dorp...
Begint na de ster.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad, hij zou nu 13 jaar zijn.... Moest ik ook aan denken.
*koude rilling*
Ik heb gekeken. Onbegrijpelijk hoe zoiets kon gebeurenquote:
Eens.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:30 schreef spuitje het volgende:
Heb de uitzending gezien en was ontroerd. Had intens medelijden met de moeder van Jesse (met de vader ook trouwens) maar ook met zijn juf. De dood van deze mooie kleine man heeft diepe wonden achter gelaten bij heel veel mensen.
Vond de reportage heel mooi en respectvol gemaakt, een mooie herinnering voor allen die Jesse lief hadden.
...... is dit serieus?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:20 schreef Mpj het volgende:
Heel erg. Toen dit gebeurde (2006) was ik zelf nog klein dus niks van mee gekregen. Vraag, en dit bedoel ik zeker niet respectloos of verwijtend maar waarom is dit zo in het nieuws geweest en nu nog? En waarom een monument? Er worden dagelijks vele gruwelijke moorden gepleegd op kleine kinderen, eigenlijk is het nu ''gewoon'' geworden. Ik kijk er iig niet van op. En ja, ook op scholen zijn kinderen (paar jaar geleden nog, 16 jr) vermoord, waar ook geen monument van is.
In mijn buurt (1999) toen ik nog klein was is 'n meisje van 7 meerdere malen verkracht en vervolgens gewurgd. Door
haar buurman, in Nederland (en nee, ik woon niet in een tokkie buurt of wat dan ook). Is toch ook geen monument van haar?
Daar heb je gelijk in. Maar dit is hier een vrij kleine gemeente en zoals in de docu verteld is zie je hier nooit blauw omdat het niet nodig is. Dat blauw is volledig wegbezuinigd trouwens en ook is Hoogerheide niet het ingeslapen dorpje zoals de NOS het toen schetste. Maar okay, dat is een andere discussie.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:20 schreef Mpj het volgende:
Heel erg. Toen dit gebeurde (2006) was ik zelf nog klein dus niks van mee gekregen. Vraag, en dit bedoel ik zeker niet respectloos of verwijtend maar waarom is dit zo in het nieuws geweest en nu nog? En waarom een monument? Er worden dagelijks vele gruwelijke moorden gepleegd op kleine kinderen, eigenlijk is het nu ''gewoon'' geworden. Ik kijk er iig niet van op. En ja, ook op scholen zijn kinderen (paar jaar geleden nog, 16 jr) vermoord, waar ook geen monument van is.
In mijn buurt (1999) toen ik nog klein was is 'n meisje van 7 meerdere malen verkracht en vervolgens gewurgd. Door haar buurman, in Nederland (en nee, ik woon niet in een tokkie buurt of wat dan ook). Is toch ook geen monument van haar?
Ik vind het gewoon achterlijk dat iemand zich bij zo'n drama DURFT af te vragen waarom er een monument geplaatst is, want kindermoorden zijn van deze tijd?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dit is hier een vrij kleine gemeente en zoals in de docu verteld is zie je hier nooit blauw omdat het niet nodig is. Dat blauw is volledig wegbezuinigd trouwens en ook is Hoogerheide niet het ingeslapen dorpje zoals de NOS het toen schetste. Maar okay, dat is een andere discussie.
Verder is dit een losse docu in een reeks van tragedies. Het is niet dat de NOS hier extra aandacht aan geeft. Zo moet je dit niet zien. Je moet het meer zien als "hoe is het met?".
Nee, ik snap het echt niet eerlijk gezegd. Het is ook verschrikkelijk, ontken ik ook nergens (zal raar zijn als ik het deed) maar er worden veel kinderen vermoord. Klinkt hard, maar zo is het simpel gezegd. Er zijn ontzettend veel niet alledaagse situaties waarin kinderen worden vermoord in Nederland (ik vind moord sowieso niet echt alledaags, maar ok); ook zoveel vreselijke moordzaken op te noemen die in Nederland gebeurd zijn. Vandaar de vraag.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
...... is dit serieus?
Waarom zoiets nieuws is? Omdat het verschrikkelijk is, iets niet alledaags. Zoiets hoort niet, mag niet.
Monument is een mooi initiatief. Wellicht dat in jouw voorbeelden de familie het niet wou.
Snap je dat echt niet?
I get it.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dit is hier een vrij kleine gemeente en zoals in de docu verteld is zie je hier nooit blauw omdat het niet nodig is. Dat blauw is volledig wegbezuinigd trouwens en ook is Hoogerheide niet het ingeslapen dorpje zoals de NOS het toen schetste. Maar okay, dat is een andere discussie.
Verder is dit een losse docu in een reeks van tragedies. Het is niet dat de NOS hier extra aandacht aan geeft. Zo moet je dit niet zien. Je moet het meer zien als "hoe is het met?".
Zit je nou te trollen?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon achterlijk dat iemand zich bij zo'n drama DURFT af te vragen waarom er een monument geplaatst is, want kindermoorden zijn van deze tijd?
Potentieel gevaar voor de maatschappij noem ik iemand met zo'n gedachten.
Nee, zo moet je echt niet zien. Ze vraagt zich af waarom wel de aandacht voor het een en waarom niet voor het ander dat ook heel gruwelijk is. Maar dit staat los van de NOS ook trouwens. Het was een docu. Waaraan de moeder en schooljuf aan meewerkten voor Jesse.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon achterlijk dat iemand zich bij zo'n drama DURFT af te vragen waarom er een monument geplaatst is, want kindermoorden zijn van deze tijd?
Potentieel gevaar voor de maatschappij noem ik iemand met zo'n gedachten.
Elke moord op een kind krijgt massale media-aandacht.... dus snap de vraag/opmerking van hem/haar niet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, zo moet je echt niet zien. Ze vraagt zich af waarom wel de aandacht voor het een en waarom niet voor het ander dat ook heel gruwelijk is. Maar dit staat los van de NOS ook trouwens. Het was een docu. Waaraan de moeder en schooljuf aan meewerkten voor Jesse.
Helemaal mee eens. We gaan ook morgen even een bloemetje neerleggen. Dat is ook wel het minste dat je als medeinwoner kunt doen om die mensen te steunen. Ontroerend aan de docu trouwens, de kracht van de moeder en de juf. Dat hebben ze gedaan voor de jongen. Je moet die kracht maar zien te vinden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Elke moord op een kind krijgt massale media-aandacht.... dus snap de vraag/opmerking van hem/haar niet.
Betreft het monument heb ik al antwoord gegeven: ws. kiest de familie dan voor een andere optie. In het geval van die Jesse was dit een heel mooi aandenken, voor dorpsgenoten, vriendjes, klasgenoten etc.
Wat snap je er niet aan als ik het al twee keer heb uitgelegd? Over die media aandacht ben ik het ook niet mee eens trouwens, bepaalde moordzaken komen vaker in het nieuws dan soortgelijke zaken, dat blijkt wel weer. Maar goed, ik doelde dus op het monument. En ja, ik begrijp het monument wel maar ik blijf erbij (feit ook) dat er meerdere gruwelijke moordzaken zijn waarbij geen enkel monument is van het slachtoffer. Misschien heb je trouwens gelijk over die familie, zal ook wel aan de gemeente liggen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Elke moord op een kind krijgt massale media-aandacht.... dus snap de vraag/opmerking van hem/haar niet.
Betreft het monument heb ik al antwoord gegeven: ws. kiest de familie dan voor een andere optie. In het geval van die Jesse was dit een heel mooi aandenken, voor dorpsgenoten, vriendjes, klasgenoten etc.
Het gaat in deze niet over nieuws maar inmiddels over een docu. En deze docu is dan nieuws in deze reeks.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:36 schreef Mpj het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan als ik het al twee keer heb uitgelegd? Over die media aandacht ben ik het ook niet mee eens trouwens, bepaalde moordzaken komen vaker in het nieuws dan soortgelijke zaken, dat blijkt wel weer. Maar goed, ik doelde dus op het monument. En ja, ik begrijp het monument wel maar ik blijf erbij (feit ook) dat er meerdere gruwelijke moordzaken zijn waarbij geen enkel monument is van het slachtoffer. Misschien heb je trouwens gelijk over die familie, zal ook wel aan de gemeente liggen.
Maar omdat ik vraag waarom er een monument is voor deze zaak terwijl er honderden niet alledaagse (jouw woorden, je spreekt jezelf wel tegen trouwens) zaken zijn qua kindermoorden, een potentieel gevaar te noemen ben je gewoon kortzichtig, óf jij leest nooit de krant/kijkt nooit het nieuws, of je zit te trollen.
Kijk, ik heb gevraagd over dat monument (je zegt zelf dat je die vraag begrijpt), heb ik een antwoord op gekregen van jou en ik begrijp het ook. Of ik het ermee eens ben of niet doet er niet echt toe, maar ik ben het er wel mee eens, waarom niet? Dat dit topic weg moet is ook niet zo en waar je dat op baseert weet ik niet aangezien ik het weer doodnormaal uitleg. Niet aanvallend of wat dan ook, i.t.t hem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Het gaat in deze niet over nieuws maar inmiddels over een docu. En deze docu is dan nieuws in deze reeks.
En ik ben het met BW eens, kindermoord wordt nooit buiten het nieuws gehouden. Dus misschien moet je zelf hierover een apart topic openen als je vindt dat het anders moet.
Of wil je nu eigenlijk zeggen dat dit topic moeten ophoeren uit NWS? Want daar begint het een beetje op te lijken namelijk.
Maar dat vraagt helemaal niemand, het is namelijk vrij logisch dat het nieuws was. Ging mij om het specifieke monument, aangezien er zoveel kinderen worden vermoord en daar ook geen monumenten van zijn. Dat mijn vraag nu weer anders wordt gemaakt door jullie? Tsja..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:03 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het feit dat er niet dagelijks kinderen worden vermoord, en helemaal niet door een wildvreemde, zou deze zaak ook nieuws zijn geweest als het een volwassene zou zijn geweest, alleen al door de manier waarop het gebeurd is.
Ook als er nu iemand in een stad een lagere school binnenloopt en een willekeurige volwassene neersteekt en weer naar buiten loopt is het landelijk nieuws.
Ik vind het overigens om te kotsen dat iemand vraagt waarom dit nieuws is.
Het is niet raar om te vragen waarom er voor deze jongen wel een monument is, en voor andere gruwelijke (kinder)moorden niet. Maar goed, jouw mening.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Je hebt een kronkel in je hersens als je zo denkt knul. Meer bedoelde ik er niet mee. Dat je er dan vervolgens weer op door moet zagen zegt genoeg over je verstandelijke beperking.
En dat wist ik niet, anders had ik de vraag niet gesteld (maar ik heb al antwoord op mijn vraag gekregen).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:10 schreef Leandra het volgende:
Waarom is er voor de ene dronken automobilist die zichzelf doodrijdt wel een monument en voor een andere fietser die doodgereden is door een dronken automobilist niet.
Een monument wordt opgericht door de familie 3en/of de gemeenschap omdat men wil herdenken.
De ene familie wil er niet elke keer aan herinnerd worden als ze langs een bepaalde plek komen, en de andere familie vindt juist troost in het feit dat er een herdenkinsplek is.
Dat jij heel een vergelijking gaat maken omdat er voor een ander geen monument is vind ik behoorlijk triest.
Hij is veroordeeld tot 12 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging. Ik denk dat als je eenmaal zoiets gruwelijks hebt gedaan, het 9 van de 10 keer niet meer goed gaat in de samenleving en deze man gewoon weer een slachtoffer maakt als hij vrijkomt. Misschien niet in Nederland, dan wel in het buitenland.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:45 schreef Walter81 het volgende:
Er worden inderdaad wel meer kinderen vermoord.
Maar, hoe verschikkelijk ook, wanneer het bijvoorbeeld een gezinsdrama betreft is het toch weer anders (en dat komt ook uitgebreid in het nieuws).
Maar dit is op een basisschool gebeurd. De plek waar een kind zich vertrouwd en thuis moet voelen.
Op een basisschool wordt aan kinderen vanalles geleerd, die kinderen zijn aan het knutselen, spelletjes spelen. Daar past vermoord worden niet tussen.
En als je dan achteraf hoort dat de moordenaar juliën constantia niet eens voor moord veroordeeld is, omdat moord niet bewezen kon worden... dan is dat toch voor geen enkel mens te begrijpen?
Dit stuk chemisch afval (een betere omschrijving is er niet voor) moet voor altijd uit de samenleving verdwijnen. Die gast is altijd al gestoord geweest. Toen hij op de mavo zat, was hij, áls hij al aanwezig was in de lessen, onder invloed van drugs. Dus fatsoenlijk onder de mensen komen, heeft hij nooit gedaan.
Als hij straks vrijkomt, zal hij wel naar het buitenland gaan (in Nederland krijgt hij hopelijk meteen een kogel door z'n smoel), en daar kent niemand hem, en komt hij er weer mee weg.
Dat bedoel ik... je mag niemand aanzetten tot haat, maar je mag neem ik aan wel hopen dat er iemand is die hem z'n verdiende straf geeftquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:39 schreef Mpj het volgende:
[..]
Hij is veroordeeld tot 12 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging. Ik denk dat als je eenmaal zoiets gruwelijks hebt gedaan, het 9 van de 10 keer niet meer goed gaat in de samenleving en deze man gewoon weer een slachtoffer maakt als hij vrijkomt. Misschien niet in Nederland, dan wel in het buitenland.
Denk en hoop vooral dat hij dankzij TBS niet meer vrij zal komen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:45 schreef Walter81 het volgende:
Er worden inderdaad wel meer kinderen vermoord.
Maar, hoe verschikkelijk ook, wanneer het bijvoorbeeld een gezinsdrama betreft is het toch weer anders (en dat komt ook uitgebreid in het nieuws).
Maar dit is op een basisschool gebeurd. De plek waar een kind zich vertrouwd en thuis moet voelen.
Op een basisschool wordt aan kinderen vanalles geleerd, die kinderen zijn aan het knutselen, spelletjes spelen. Daar past vermoord worden niet tussen.
En als je dan achteraf hoort dat de moordenaar juliën constantia niet eens voor moord veroordeeld is, omdat moord niet bewezen kon worden... dan is dat toch voor geen enkel mens te begrijpen?
Dit stuk chemisch afval (een betere omschrijving is er niet voor) moet voor altijd uit de samenleving verdwijnen. Die gast is altijd al gestoord geweest. Toen hij op de mavo zat, was hij, áls hij al aanwezig was in de lessen, onder invloed van drugs. Dus fatsoenlijk onder de mensen komen, heeft hij nooit gedaan.
Als hij straks vrijkomt, zal hij wel naar het buitenland gaan (in Nederland krijgt hij hopelijk meteen een kogel door z'n smoel), en daar kent niemand hem, en komt hij er weer mee weg.
Maak morgen even een foto.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Denk en hoop vooral dat hij dankzij TBS niet meer vrij zal komen.
Vanmiddag een bloemenplant bij het monument neergezet en heb het eindelijk bewust gezien.
Het is erg mooi gemaakt, met een gedicht en grondverlichting. Schoot toen toch wel weer vol ook. Je zal je kind maar zo moeten kwijtraken.
Raar eigenlijk, ben er afgelopen jaar zeker wel 20 keer zonder het te weten langsgelopen zonder het echt te zien. Komt omdat ik dan afspraken had of bijv. stemmen en dan loop je erlangs maar zijn je gedachten totaal ergens anders op gericht. Blijf zo nu en dan wel een pot bloemen brengen want heb iig op de site en ook in de docu begrepen dat de ouders er steun aan hebben.
Tja, ik hoop gewoon dat zo'n gast nooit meer vrij komt. Maar wat jij hebt, heb ik met alle misdadigers. Waar ik me ook aan kan ergeren zijn die onopgeloste gruwelijke moordzaken waarvan ze eigenlijk de dader wel weten maar niet genoeg bewijs hebben om de dader ook daadwerkelijk op te sluiten. Dus die zieke dader loopt nog mooi vrij rond.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:48 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik... je mag niemand aanzetten tot haat, maar je mag neem ik aan wel hopen dat er iemand is die hem z'n verdiende straf geeft
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:09 schreef Mpj het volgende:
[..]
Tja, ik hoop gewoon dat zo'n gast nooit meer vrij komt. Maar wat jij hebt, heb ik met alle misdadigers. Waar ik me ook aan kan ergeren zijn die onopgeloste gruwelijke moordzaken waarvan ze eigenlijk de dader wel weten maar niet genoeg bewijs hebben om de dader ook daadwerkelijk op te sluiten. Dus die zieke dader loopt nog mooi vrij rond.
Kende je hem, zijn vader, zijn moeder, zijn broertjes/zusjes, zijn buren, zijn juf etc etc persoonlijk?quote:Schoot toen toch wel weer vol ook.
http://www.peterrdevries.nl/dossiers/quote:
Ik ken de moeder en stiefvader van de dader. (Oppervlakkig trouwens en niet interessant.) Verder heb ik zelf een gezin met een kind en inlevingsvermogen, iets dat jij nooit ergens toont.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Kende je hem, zijn vader, zijn moeder, zijn broertjes/zusjes, zijn buren, zijn juf etc etc persoonlijk?
Indien nee, waarom schiet je in godsnaam vol. Het is niet jouw kind en je kent hem niet en zijn nabestaanden ook niet.
Dit is hopelijk geen vraag maar gewoon een feit.quote:
Hij zit wrs in ONZ nu, maar ik vraag het me toch af...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Dit is hopelijk geen vraag maar gewoon een feit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |