Lieve Sugar, echt je probeert het zo goed. Dat is echt heel knap. Het is vervelend dat de situatie zo is dat hij zo slecht kan zorgen nu, en alles dat daarbij hoort. Hij is niet gezond nu. Maar jij bent ook niet gezond nu. Voor jou zou gezorgd moeten worden, jij zou niet degene moeten zijn die nu zorgt voor alles. Het maakt het rot dat de omstandigheden het nu allemaal erger maken. Want kijk eens waar je was een paar weken geleden, ja je had ook rottige dagen maar soms kon je best beter je tijd doorkomen. Je slaat je er hartstikke dapper doorheen. Meisje, als je iedere dag door moet vechten, is het vreselijk als iemand daar naar zit te kijken. Of hij daar nou wat aan kan doen of niet. Dat je daar boos van wordt, is zo ontzettend logisch.
Vluchten heeft geen zin. Niet in nare gedachtes en niet met je hele zelf. En in wanhoop en overstuur vluchten, zal er alleen maar voor zorgen dat je er tegenop ziet om weer naar huis te gaan. Geef dat goed aan, dat je zo wanhopig bent dat je over die dingen allemaal nadenkt. Ik weet dat je niet zonder Maria wil en ik weet ook dat je niet zonder Storm wil.
Maar met die twee kleintjes komt het echt goed, met jullie samen. Jij houdt heel veel van ze.
Alleen zul jij dan wel deze tijd door moeten komen, op wat voor manier dan ook. En wat er ook voor nodig is, dat geeft echt allemaal niks.
Een vakantie plannen, een paar dagen rust met Maria samen, terwijl iemand anders goed voor Storm gaat zorgen. Dat kan wel en het kan ook fijn zijn. Om bij te komen ook. Maar heel eerlijk, kan je wel degene zijn die je voor haar was, terwijl jij je nog zo rot voelt? Ik denk het eerlijk gezegd namelijk niet, niet hele dagen helemaal zelf, of het gaat je heel veel energie kosten. Misschien kun je proberen een paar keer een hele dag met haar samen iets te doen, dagje zee, dagje winterweetikveelwattes, om te laten zien en voor jezelf te voelen, dat het kan.
Beslissingen en keuzes maken zijn zo moeilijk nu. Aan de ene kant willen dat alles voor je besloten wordt maar je weet ook dat het eigenlijk niet kan. En je wil dat eigenlijk ook niet. Aan de andere kant kun je nu niet zelf al die beslissingen moeten nemen, alles moeten weten en alles moeten bedenken. Omdat er geen antwoorden voor zijn. Omdat jij het nu niet weet. Probeer wel even met iemand te gaan zitten en denken over wat er praktisch anders zou kunnen zijn bij jullie thuis. Misschien heeft iedereen centrale verwarming boven en is het bij jullie thuis kouder? Waardoor ze alletwee niet goed diep slapen en er een wisselwerking ontstaat ofzo. Laat iemand anders daar maar even over denken. Over of er zulke verschillen zijn. Heb je dit aangegeven ook bij die mevrouw waar je per mail contact mee hebt? Misschien kan zij je wat meer begeleiden, door meer contact te hebben. Zodat ze beter kan zien hoe de situatie is.
Ik hoop dat we elkaar donderdag even zien, even gewoon
en anders echt sms, enzo, anytime. Hou vol en als dat niet meer gaat, geef het aan. Het is wel iets minder smerig weer vandaag en morgen
![]()
Ik geloof echt in je, dat je dit kan. Het wordt je alleen echt veel te moeilijk gemaakt nu, godverdomme.