abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:19:26 #201
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45822940
Ik ben blij met de diagnose aangezien ik nu een verklaring heb voor mijn doen en laten. Ik ben niet blij met het anker om mn nek wat me elke keer weer tegenhoud om verder te komen in mn leven.
Het heeft voor en nadelen, zoals alle ziektes/aandoeningen/beperkingen. Ik ben alleen nog zoekende naar alle voordelen en mijn talenten zodat ik die meer kan gaan benutten en niet meer zo tegengehouden wordt door alle minder fijne dingen.

Ik ben dus in het midden aan het dobberen, maar overhangend naar het blij zijn met de extra talenten of hoe je het noemen wilt. Het is gewoon zo, ik sta er niet teveel bij stil. In trant van: ooh daar gaat mn adhd weer, nee zo denk ik niet.
Ik baal wel als ik weer eens iets niet heb afgekregen of ben vergeten. Maar dan zit ik niet te mokken of te schelden: had ik die adhd maar niet. Het is de meest positieve ziekte/aandoening die ik heb denk ik
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:36:31 #202
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45823531
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:08 schreef Wolter het volgende:
Zijn er ook mensen die echt blij zijn met het feit dat ze ADHD/ADD hebben? Als je over ADHD praat dan doen de mensen die dat hebben meestal zo negatief, terwijl ik juist heel blij ben met mijn ADHD. Vind t daarom altijd zo dubbel om er over te praten, omdat ik er juist blij mee ben..
blij.. niet echt blij, ik kan wel de positieve kanten bekijken (creatief, zeggen wat ikwil zeggen (soms is dit ook negatief ) ..maar ik heb er af en toe wel de pest erin dat ik medicijnen moet slikken om maar normaal te zijn.
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45823714
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:36 schreef compier het volgende:

[..]

blij.. niet echt blij, ik kan wel de positieve kanten bekijken (creatief, zeggen wat ikwil zeggen (soms is dit ook negatief ) ..maar ik heb er af en toe wel de pest erin dat ik medicijnen moet slikken om maar normaal te zijn.
Ik voel me juist zonder medicijnen veel normaler en puurder. Net als dat eruit klappen wat je denkt: dat is dan een emotie, grap of gedachte die je op dat moment beleefd. Tenminste, zo beleef ik het.

Medicijnen slikken zie ik daarom ook meer als aanpassen aan de omgeving.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:50:35 #204
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45824013
Ik zeg 1 ding, hopelijk zegt dat meer dan nodig is:
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:08:56 #205
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45824589

Amen to that!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:14:08 #206
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45824752
* Noli. gaat nu de kamer stofzuigen en dweilen. *bluh*

*ergens in agenda noteert: Niet bellen blazen in de kamer, maar buiten! *

Vloer pikte al van omgevallen limonade en oudste presteerde het om twee keer het potje bellenblaas de kamer rond te gieten, en ja toen was het potje leeg.. Maar nu plak je bijna helemaal vast..
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:18:30 #207
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45826883
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:14 schreef Noli. het volgende:
* Noli. gaat nu de kamer stofzuigen en dweilen. *bluh*

*ergens in agenda noteert: Niet bellen blazen in de kamer, maar buiten! *

Vloer pikte al van omgevallen limonade en oudste presteerde het om twee keer het potje bellenblaas de kamer rond te gieten, en ja toen was het potje leeg.. Maar nu plak je bijna helemaal vast..
ik had zoiets: geen vlammenwerper testen in kamer, stinkt nogal!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45836003
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:41 schreef Wolter het volgende:

[..]

Ik voel me juist zonder medicijnen veel normaler en puurder. Net als dat eruit klappen wat je denkt: dat is dan een emotie, grap of gedachte die je op dat moment beleefd. Tenminste, zo beleef ik het.

woord omhoog
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:16:21 #209
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45837633
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:41 schreef Wolter het volgende:

[..]

dat is waar, maar ik krijg nogal ruzie als ik alles eruit flap zoals bij een turk een grap over zn familie, en zeker op mn werk, is het onmogelijk zonder medicijnen (laatst geprobeerd)
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:32:24 #210
63411 Roeji
pi_45838348
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:16 schreef compier het volgende:

[..]

dat is waar, maar ik krijg nogal ruzie als ik alles eruit flap zoals bij een turk een grap over zn familie, en zeker op mn werk, is het onmogelijk zonder medicijnen (laatst geprobeerd)
hier idem. Ik flap er echt vaak iets uit wat ik beter niet had kunnen doen. En meestal heb ik het niet eens in de gaten, dan lig ik bijv helemaal in een deuk en de ander staat me pislink aan te kijken. En dan snap ik dus niet wat verkeerd was.
En op mn werk werd er steeds door 1 collega geklaagd dat ik zoveel vragen stelde. Was me er niet van bewust, niemand anders klaagde (of die hadden misschien oordopjes in )

Ook in het verkeer, ik kan echt helemaal uit mn noot gaan als er zo'n slak voor me rijdt (30 waar je 50 mag ofzo) of als er iemand idioot rijd. Met ritalin is dat een stuk minder erg, maar ik merk dat ik zelf ook anders rij. Ik rijd liever zonder ritalin, dan rijd ik op gevoel en ervaring. Met ritalin dan ben ik zo enorm alert (ik zie dan dus echt alles misgaan of bijna misgaan) dat ik af en toe als een muts kan rijden. Oke, zonder ritalin pruts ik wel met elk knopje in mn auto en maak ik mn cd's misselijk in mn wisselaar. Maar ik vind het toch prettiger op een of andere manier.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:44:08 #211
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45838804
hebben jullie (ik slik concerta) ook soms last van een ENORME vreetkick savonds? ik dus wel, dus dan stouw ik me helemaal vol.
maarja, ik heb in ieder geval mezelf nu wel aangeleerd te ontbijten, zodat ik overdag iets minder last heb van dat ik totaal geen honger heb
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:16:06 #212
63411 Roeji
pi_45840026
ik eet juist bijna niets als ik ritalin slik. Ben er vandaag weer mee begonnen na een tijdje een pauze te hebben gehad. Mijn eetlust was vandaag, ook al heb ik maar 2 tabletten gehad, al een stuk minder. Ontbijten is iets wat me bijna niet lukt, dan moet ik mn ritalin tijdens mn ontbijt of er vlak voor of na innemen. Maar niet zoals ik voorheen deed, opstaan en dan meteen ritalin en dan douchen + aankleden + de rest van het ochtenritueel. Meestal als ik dan klaar was had ik geen honger of kreeg ik niet meer dan 2 happen omlaag. Meer proberen resulteerde dan in een sprintje naar de plee
Nu ga ik proberen om meteen te ontbijten als ik mn ritalin heb ingenomen. Dan gaat het wat beter en eet ik 's morgens tenminste iets.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:52:36 #213
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45841606
Roeji, ik vloek ook op medeweggebruikers, weliswaar moet ik erg op mijn woorden letten want het is best confroneterend als je kinderen je napraten. Mijn zoon zei mama en zijn tweede woordje was shit, (OEPS!) laatst in het verkeer riep ik keihard "doos" door de auto, mijn zoon had er ook weer een woordje bijgeleerd
Dus ik moet er op letten, maar het flapt er om de haverklap uit
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_45842021
Zonder Ritalin wil ik elke auto inhalen die erom VRAAGT te worden ingehaald, en waar ik een hekel aan heb om achter te rijden... Als het ff kan rijd ik nooooit achter een Suzuki Wagon R, een Nissan van welk type dan ook, of bijvoorbeeld een Fiat Panda (van het nieuwe type) ik weet niet wat dat is... Als ik chemisch rustig ben, ben ik mij veel bewuster van wat er om me heen gebeurt en wat ik doe, en rijd ik veel rustiger en minder snel opgefokt... Wel veel cd's wisselen ook of constant zoeken naar leuke radiozenders
  woensdag 31 januari 2007 @ 07:35:06 #215
63411 Roeji
pi_45847230
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:52 schreef melonovy het volgende:
Roeji, ik vloek ook op medeweggebruikers, weliswaar moet ik erg op mijn woorden letten want het is best confroneterend als je kinderen je napraten. Mijn zoon zei mama en zijn tweede woordje was shit, (OEPS!) laatst in het verkeer riep ik keihard "doos" door de auto, mijn zoon had er ook weer een woordje bijgeleerd
Dus ik moet er op letten, maar het flapt er om de haverklap uit
Ik rij meestal alleen dus dan kan ik mn gang gaan. Maar ik vloek volgens mij niet veel ik zit meer wat te mopperen dat ze moeten doorrijden of normaal rijden. (maar ik kan me vergissen, kan best dat ik het onbewust doe )
Ik heb 2 jaar in Antwerpen gewerkt, dan heb je genoeg materiaal om te schelden. Er zijn maar weinig belgen die wel fatsoenlijk kunnen rijden. Maar helaas overleef je het niet als je zelf netjes blijft rijden. Je zult je net zo moeten gedragen als hun, anders doe je over die rit vele malen langer.
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:12:49 #216
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45881903
Gister hier van het getril en gebeef in huis zo bloednerveus geworden dat ik er zo moe van werd en hoofdpijn kreeg dat ik 's middags maar tegelijk met de kinderen ben gaan slapen.

Ik wist echt even niet meer wat ik moest. Ik zat te twijfelen om maar even ergens anders heen te gaan. Even er uit. Schoonmoeder al gebeld maar die was nog niet thuis uit haar werk en anders maar naar een ballenbak-gebeuren in Leeuwarden. Maar rond het middaguur was ik zó kapot dat ik er niet eens meer aan moest denken om weg te gaan. Husb opgebeld, verteld hoe-en-wat en dat ik dan ook niet de vaatwasser uit kon ruimen . En dus maar gaan slapen

Maar het heeft wel geholpen!

Ik was ongeveer een uurtje voor PRODY thuiskwam wakker (tegelijk met de kinders ) en heb toen dus nog rustig de vaatwasser uit kunnen ruimen.

Vanochtend hebben ze heel vroeg nog wat gesloopt hierachter. Maar ik geloof dat ze nu wel (bijna) klaar zijn met het grote breekwerk. Na dat van vanochtend heb ik nog niks weer gevoeld qua beving.

En ik voel me nu na mijn oplaad-sessie/ schoonheidsslaapje weer kippie lekker!

[edit] Ze zijn nog bezig en af en toe beeft het nog maar niet meer zo erg en veel als gister.
Foto gemaakt vanuit het raam hierboven waarop nog een halve vierkante meter van onze tuin en de twee graaf/breek-machines zichtbaar zijn:

[ Bericht 15% gewijzigd door Noli. op 01-02-2007 15:23:57 ]
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:38:19 #217
63411 Roeji
pi_45884874
Dat kan vaak zo goed doen zo'n middagslaapje Heerlijk.
Het is hiernaast de laatste dagen ook wonderbaarlijk stil. Volgens mij zijn ze ver klaar, mag ook wel eens.

Hebben jullie dat ook dat je na een serieus gesprek (bij bijv een of andere instantie) echt totall loss bent? Ik heb vanmorgen zo'n gesprek gehad en ik zit nu nog te knikkebollen van de slaap. ben geestelijk ook helemaal uitgeput en op.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_45888745
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Roeji het volgende:
Hebben jullie dat ook dat je na een serieus gesprek (bij bijv een of andere instantie) echt totall loss bent? Ik heb vanmorgen zo'n gesprek gehad en ik zit nu nog te knikkebollen van de slaap. ben geestelijk ook helemaal uitgeput en op.
geen last van. ik ben wel iets extra moe door zulke dingen, maar dat zal iedereen wel zijn.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_45888828
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:44 schreef compier het volgende:
hebben jullie (ik slik concerta) ook soms last van een ENORME vreetkick savonds? ik dus wel, dus dan stouw ik me helemaal vol.
maarja, ik heb in ieder geval mezelf nu wel aangeleerd te ontbijten, zodat ik overdag iets minder last heb van dat ik totaal geen honger heb
ja enorm. ik eet belachelijk veel bij het avondeten en twee uur later lust ik vaak nog wat.
's middags met ritalin mijn mijn lijf moet ik het er echt inproppen, want echt honger heb ik dan niet.
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:33:55 #220
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45888921
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Roeji het volgende:
Dat kan vaak zo goed doen zo'n middagslaapje Heerlijk.
Het is hiernaast de laatste dagen ook wonderbaarlijk stil. Volgens mij zijn ze ver klaar, mag ook wel eens.

vaak na psychiater (of ander gesprek waar ik goed moet opletten EN vragen beantwoorden) ben ik Kapot!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 1 februari 2007 @ 22:42:18 #221
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45900696
<frusti mode>

Soms.. soms.. soms kan ik het niet UITSTAAN dat mensen het niet snappen

Het slaat echt nergens op, maar ik zit te janken om een MSN gesprekje over opruimen.
quote:
P zegt (22:33):
je bent bezet
Chell zegt (22:33):
ja bezig
P zegt (22:33):
waarmee?
Chell zegt (22:33):
opruimen
P zegt (22:34):
goed zo!!
Chell zegt (22:34):
haha
lukt 't?
ja hoor
soort van
niet helemaal
Chell zegt (22:35):
't wordt in ieder geval hier en daar plaatselijk al heel netjes
P zegt (22:35):
haha!
je hebt ook nog even
Chell zegt (22:35):
even ja...
bijna een heeele zaterdag
Chell zegt (22:36):
da's harstikke weinig
Pj zegt (22:36):
haha...kan het me haast niet voorstellen, maar ik weet ook niet wat voor troep het bij jou is
Chell zegt (22:37):
een grote troep
en ik ruim vijf minuten op en doe 10 minuten iets anders he
P zegt (22:37):
ja...je moet het wel leuk houden he
neuj daar heeft het niks mee te maken
P zegt (22:38):
waarmee dan?
en toen moest ik huilen. Omdat ik het laatst uitgelegd heb. En hij het blijkbaar alweer vergeten is. En omdat ik gewoon sowieso baal van mijn eigen zooi. En van mijn eigen onkunde om het wél in een paar uurtjes netjes te krijgen.

</frusti mode>
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:58:03 #222
63411 Roeji
pi_45901297
Hee meid, kom op!! Kop op!!
Werkt het voor jou misschien door jezelf een soort van opdrachtjes en dan beloningen te geven? Dus bijv, een half uur opruimen aan een stuk door en dan een kwartiertje (of X minuten, wat je zelf wil) stoom afblazen met andere dingen. Ik merk dat als ik móet opruimen ik het dus niet voor mekaar krijg. Maar als ik mag opruimen en ook tussendoor iets anders doen, dan gaat het een stuk beter. Nu werkt t bij mij totaal niet om met tijdslimieten te werken, ik heb geen besef van tijd. En een kookwekker naast me werkt niet want dat ding maakt teveel lawaai. Maar misschien werkt zoiets wel voor jou.

Succes verder. Ik probeer wat positieve gedachten en energie te sturen (alhoewel ik niet weet of je blij moet zijn met de gedachten en energie van een adhd-er )
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 1 februari 2007 @ 23:17:10 #223
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45902126
Het gaat wel weer hoor Dat soort trucjes met beloningen enzo werken voor mij ook niet zo. Ik probeer het wel eens, maar ik ga dan toch weer wat anders doen eerder dan de afgesproken tijd.

Ik ben nu aan het opruimen met als motto: het hoeft nu niet af en alles wat je vanavond en morgenavond doet, hoeft zaterdag overdag niet meer! En dat helpt wel Alleen word ik er soms gewoon zo verdrietig van. Dat ik niet gewoon tegen mensen kan zeggen "Ja kom binnen, gezellig!" en dat ik dus nu al drie dagen stressy ben omdat mijn vriendje komt
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 00:31:29 #224
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45904687
WC opgeruimd en schoon
Badkamermeubel/wastafel/spiegel opgeruimd en schoon
Vloer WC, halletje en badkamer gedweild
Douchecabine ontdaan van zeepresten
Stuk afwas weg
pi_45905945
Goezo! *pluim geeft*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:34:34 #226
63411 Roeji
pi_45907816
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:17 schreef Yoni het volgende:
Het gaat wel weer hoor Dat soort trucjes met beloningen enzo werken voor mij ook niet zo. Ik probeer het wel eens, maar ik ga dan toch weer wat anders doen eerder dan de afgesproken tijd.

Ik ben nu aan het opruimen met als motto: het hoeft nu niet af en alles wat je vanavond en morgenavond doet, hoeft zaterdag overdag niet meer! En dat helpt wel Alleen word ik er soms gewoon zo verdrietig van. Dat ik niet gewoon tegen mensen kan zeggen "Ja kom binnen, gezellig!" en dat ik dus nu al drie dagen stressy ben omdat mijn vriendje komt
Ik ken het gevoel, ik loop er dan ook nog tegenaan dat ik fysiek niet mn heel huishouden zelf kan doen. En als me dan iets echt irriteerd dan ga ik het toch zelf proberen te doen. Met als gevolg dat ik de dagen erna de rekening krijg gepresenteerd.

Ook zijn er dagen (beter gezegd nachten) geweest dat ik 's avonds laat begon en tot midden in de nacht was aan het opruimen of poetsen ofzo. Dat werkt ook niet echt.

Als die stress er al eens niet zou zijn om iemand binnen te laten dan zou je al een heel stuk fijner kunnen leven. Tenminste dat lijkt me zo.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:35:29 #227
63411 Roeji
pi_45907822
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:31 schreef Yoni het volgende:
WC opgeruimd en schoon
Badkamermeubel/wastafel/spiegel opgeruimd en schoon
Vloer WC, halletje en badkamer gedweild
Douchecabine ontdaan van zeepresten
Stuk afwas weg
Klasse!!

Vooral het tijdstip waarop je klaar bent
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 11:33:35 #228
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45911557
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:35 schreef Roeji het volgende:

[..]

Klasse!!

Vooral het tijdstip waarop je klaar bent
Ik poets en ruim dus ook graag 's nachts Had nog wel even door willen gaan, maar moet ook nog werken vandaag natuurlijk

Ik geloof trouwens wel dat het hele huishoudverhaal echt hetgeen is wat ik zelf het ergst vind aan mijn ADHD. Omdat dat me echt beperkt op het sociale vlak, maar ook op andere vlakken (huis rommel = vol hoofd = wegkruipen = rondhangen als zoutzak).

En ik moet het, als het zometeen netjes is, gewoon bijhouden natuurlijk...maar ja...........
pi_45912949
O_O
ik had zojuist dus gewoon ZIN in opruimen, dus nu heb ik opeens werkruimte op mn bureau..
dat is nieuw
pi_45916888
Ik ben weer chemisch rustig

Dus nu kan ik weer hele volzinnen spreken en fatsoenlijk communiceren. Voel me iig al meteen stuk-ken beter!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:52:03 #231
63411 Roeji
pi_45917396
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:33 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ik poets en ruim dus ook graag 's nachts Had nog wel even door willen gaan, maar moet ook nog werken vandaag natuurlijk

Ik geloof trouwens wel dat het hele huishoudverhaal echt hetgeen is wat ik zelf het ergst vind aan mijn ADHD. Omdat dat me echt beperkt op het sociale vlak, maar ook op andere vlakken (huis rommel = vol hoofd = wegkruipen = rondhangen als zoutzak).

En ik moet het, als het zometeen netjes is, gewoon bijhouden natuurlijk...maar ja...........
Dat opruimverhaal maar ook het sociale gebeuren is voor mij het grootste probleem. Of ik ben te stil of ik kwebbel maar raak. Maar dat stukje tussen haakjes is bij mij ook zo'n vicueuze (geen idee hoe je t schrijft) cirkel.

En bijhouden is ook zoiets ik hoef me maar 2 keer rond te draaien en ik kan dat meteen weer een gruwelijke puinhoop hebben. En meestal is dat net op een moment dat ik geen tijd heb om op te ruimen. Dan blijft t liggen, en tja... dan zit je weer in de ellende.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 15:32:23 #232
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45918615
Ik heb een heel druk sociaal leven en heb behoorlijk wat vrienden. Ik heb ook geen problemen met te stil zijn of juist teveel kwebbelen. Doe ik wel, maar geloof niet dat ze dat erg vinden Maar mijn vrienden dus nooit bij mij thuis....en dat vind ik niet echt leuk natuurlijk...

En qua troep maken. Tja.. ik pleur alles gewoon neer waar ik op dat moment ben dus En 's avonds na een dag werken ben ik vaak echt te moe voor wát dan ook, dat ik dus niks doe.
En áls ik dan eens opruim, moet het ook meteen perfect waardoor ik dus eindig met zéér plaatselijke nette plaatsen
pi_45919957
Ik hou juist van chaos. Chaos in t grieks is het leegte volgens mij, afgeleid van kaos (volgens mij spreek je t uit als keeos), en dat komt ook zo uit. Ook op mijn kamer. Ik weet precies hoelaat het is als het opgeruimd en netjes is. Niet goed.. Daarom moet ik ook niet teveel zooi op mijn kamer hebben. Kasten helpen niet. Structuur is niet te vinden voor mij daarin. Te veel verschillende dingen dat je toch niet weet waar je wat moet houden. Net als bankrekeningen of verzekeringen.
Elke keer 1 rekening per stuk moeten versturen is zooooo irri. En automatische incasso's werken ook niet, want ik ben toch te uitstellerig om elke keer te kijken wat er wanneer van mijn rekening word gehaald.

wat wel makkelijk is. Ik zie stapels en lagen als tijdsplekken. Niet erg spiritueel bedoeld, juist niet. Maar ik weet precies uit een laag papieren de goede laag eruit te vissen.

Als het opgeruimd is is alles zo afgesloten. Zo stopgezet. En dan moet je juist zoeken. Daarom bieden stapels mij betere ordening dan archiefkasten of wat dan ook.

En waarom meteen opruimen? Dat kan je beter zo af en toe, hypergefocused, doen dan elke keer. Je gaat van een heg toch ook niet meteen snoeien zodra je zit dat er weer een paar sprieten te hoog zijn.

Het enige goede idee wat ik ooit heb gekregen qua opruimen is om de bureaublad van de computer elke keer aan het einde van je werk op te ruimen. En dan de picogrammen of het werk waar je toch niet meer mee bezig bent. Het werkt op zich wel relaxt, maar je vergeet het later alleen zo snel..
pi_45933432
Ik vraag mijzelf af of ik ADHD heb. Hoewel ik in het verleden wel bij wat hulpverleners heb gelopen (ik ben heel erg gepest en genegeerd, wat erge problemen voor mij heeft opgeleverd) heeft niemand ooit de diagnose ADHD gesteld. Wel zijn ze erachter gekomen dat ik HSP ben.
Ik heb inmiddels een zeer grote vriendenclub opgebouwd en sommige vriendinnen beweerden wel eens dat ik ADHD had. Ik ben namelijk heel erg druk, tenminste wel wanneer ik mij lekker voel. In situaties waar ik me niet prettig voel, kan ik juist heel erg teruggetrokken zijn. Maar als ik samen met vrienden ben, bruis ik van het enthousiasme en van de energie en kan ik ook gewoon lopen te springen. Ook ben ik dan een drukke (en soms ook zeer luide) prater.
Vanwege mijn hyperactieve gedrag, beweerden sommigen dus al dat ik ADHD had, maar daar heb ik me nooit zoveel van aangetrokken, omdat niet iedereen die druk is ADHD heeft. Een vriendin van mij komt echter uit een gezin waar iedereen (inclusief zijzelf) ADHD heeft en zij zegt dat ik wel degelijk symptomen van ADHD heb en dat ik me soms precies zo kan gedragen als haar broertje (die ook ADHD heeft) Nou zijn er misschien wel een paar dingen:
- ik zit niet echt stil, ik zit altijd wel ergens aan te frunniken of ergens mee te spelen.
- bij sommige moeilijke vakken (wiskunde, natuurkunde) vind ik het moeilijk de aandacht erbij te houden. Bij andere vakken, die ik ook echt leuk vind, gaat dit echter een stuk beter en ik heb ook geen problemen met bijv. de luistertoetsen bij talen. Dus of er echt sprake is van een concentratieprobleem weet ik niet.
- ik heb niet echt het idee dat ik zeer chaotisch ben, al liggen hier soms wel papieren van 3 maand en ben ik dan van alles kwijt.
- ik ben in sommige gevallen wel redelijk snel afgeleid. Bijv. met gesprekken (al verschilt dat ook nog weer per gesprek) Ik spring zelf vaak van de hak op de tak. Soms kan ik ook midden in een gesprek over iets heel anders beginnen wat ik dan op dat moment opeens zie. Of zomaar een bekende aanspreken die tijdens het gesprek langs komt lopen. Da's af en toe wel klote, vooral als je met een vriend of vriendin over een belangrijk / ernstig onderwerp praat.
Verder vind ik het moeilijk om te beginnen met een vak dat ik moeilijk / niet leuk vind, waardoor ik voor dat soort dingen nog wel eens wil gaan achterlopen.
Heel af en toe heb ik last van stemmingswisselingen, maar over het algemeen ben ik wel vaak zeer vrolijk.
Maar dat alles bewijst nog helemaal niks natuurlijk en ik was ook niet van plan om zelf een diagnose te gaan stellen, want dat kan ik natuurlijk helemaal niet. Er zijn ook dingen waardoor ik mij afvraag of ik wel zou ADHD'er kunnen zijn. Ik ben zonder problemen met een zeer groot vakkenpakket (veel extra vakken) tot 6 gymnasium gekomen en ik reken erop dat ook m'n eindexamen halen niet zo'n groot probleem wordt. Verder merk ik dat ik me bij sommige vakken die ik leuk vind juist gewoon goed kan concentreren en dat ik me ook kan concentreren op momenten dat het moet (tijdens proefwerken bijv.) Verder komt ADHD (voor zover ik weet) ook niet in mijn familie voor en er nooit iemand die het heeft vastgesteld

Waar ik nu een beetje over aan het nadenken ben, is of ik mezelf nou moet laten testen of niet.
pi_45937663
Als je sterk twijfelt: laat je testen. Dan heb je (enige vorm van) zekerheid.

Kijk eens op www.levente.nl Daar staat een soort test welke een indicatie geeft van kenmerken van ad(h)d ers.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 3 februari 2007 @ 21:04:29 #236
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45953363
Nou...heel wat uurtjes later....durf ik straks de deur wel open te doen denk ik Tis nog niet helemaal spic en span, maar wel toonbaar

zaterdag 3 februari 2007 @ 22:50:39 #237
63411 Roeji
pi_45956948
Mooi!!!!
En erg netjes en opgeruimd

Ik hoop dat het een leuke avond is/was.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 4 februari 2007 @ 11:38:50 #238
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45965431
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:04 schreef Yoni het volgende:
Nou...heel wat uurtjes later....durf ik straks de deur wel open te doen denk ik Tis nog niet helemaal spic en span, maar wel toonbaar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waaaaaah, BONK! dat is gewoon eng zo schoon maar SUPER GOED!!!!! kom je mijn kamer ook even doen
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 01:12:20 #239
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45996552
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:50 schreef Roeji het volgende:
Mooi!!!!
En erg netjes en opgeruimd

Ik hoop dat het een leuke avond is/was.
Het was heel erg gezellig
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 01:13:39 #240
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45996575
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:38 schreef compier het volgende:

[..]

Waaaaaah, BONK! dat is gewoon eng zo schoon maar SUPER GOED!!!!! kom je mijn kamer ook even doen
Naja.. tis vooral heel erg opgeruimd hoor. Schoon niet. De keukenkastjes moeten nodig gesopt, de koelkast moet nog veeeeeeel nodiger gesopt en zo zijn er nog wat dingen. Maar het is wel heerlijk netjes nu (voor zover mogelijk)

en wat je ook niet ziet, is dat er nog een heel klein beetje afwas verstopt is in een keukenkastje dat kreeg ik niet meer op tijd af
pi_46001455
move to willekeurige 'hoe is je dag'-topic
  maandag 5 februari 2007 @ 12:43:09 #242
63411 Roeji
pi_46003761
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:13 schreef Yoni het volgende:

[..]

Naja.. tis vooral heel erg opgeruimd hoor. Schoon niet. De keukenkastjes moeten nodig gesopt, de koelkast moet nog veeeeeeel nodiger gesopt en zo zijn er nog wat dingen. Maar het is wel heerlijk netjes nu (voor zover mogelijk)

en wat je ook niet ziet, is dat er nog een heel klein beetje afwas verstopt is in een keukenkastje dat kreeg ik niet meer op tijd af
Ik ben zooooo blij met mn James Daar kun je zoveel in kwijt wat even in de weg ligt Heb verleden week bijv per ongeluk de deksel van mn fritenketel mee laten draaien in dat ding. Was stomweg vergeten dat ik m daar even had geparkeerd.

Vandaag zit ik al op de goede weg met mn ritalin, totnutoe alles netjes op tijd ingenomen. Als ik dit een week kan volhouden, dan lukt t me wel weer prima. Dan zit ik in dat ritme
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 12:45:35 #243
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46003809
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:43 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik ben zooooo blij met mn James Daar kun je zoveel in kwijt wat even in de weg ligt Heb verleden week bijv per ongeluk de deksel van mn fritenketel mee laten draaien in dat ding. Was stomweg vergeten dat ik m daar even had geparkeerd.

Vandaag zit ik al op de goede weg met mn ritalin, totnutoe alles netjes op tijd ingenomen. Als ik dit een week kan volhouden, dan lukt t me wel weer prima. Dan zit ik in dat ritme
Ik ga over een paar maanden verhuizen en dan is er godzijdank ook weer plaats voor mijn Miep
pi_46007525
vanmorgen werd ik gebeld door het uitzendbureau dat ik niet op mijn werk was..
ik zei maar even dat ik ziek ben.
lekker klote weer, mijn geloofwaardigheid zakt natuurlijk als een pudding in elkaar daar.
voel me meteen weer gaar en kansloos.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 15:05:07 #245
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46007967
Waarom was je er niet dan m_m?
pi_46009814
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:05 schreef Yoni het volgende:
Waarom was je er niet dan m_m?
enorme weerzin + verslapen.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 16:09:10 #247
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46010050
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:01 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

enorme weerzin + verslapen.
Know the feeling. Klote zeg! Maar morgen (of wanneer je weer moet) gewoon weer vol er tegenaan proberen te gaan
pi_46011184
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:09 schreef Yoni het volgende:

[..]

Know the feeling. Klote zeg! Maar morgen (of wanneer je weer moet) gewoon weer vol er tegenaan proberen te gaan
bedankt.
ik voel me overmorgen wel weer beter..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:57:50 #249
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46142691

* Noli. is een beetje sjaggo..

Laatst dus bij de huisarts geweest. Ik moest binnen twee weken bericht hebben van GGZ.
Nou, na anderhalve week kreeg ik een brief hoor.. (op zaterdag) Dinsdag 6 februari had ik een (intake-)afspraak staan. Als ik verhinderd was moest ik dat zo snel mogelijk melden. Ja lekker, als je de brief zo laat binnen krijgt.

In ieder geval lukte dat dus niet omdat ik dus een afspraak had in het (niet al te grote) gebouw waar PRODY voorheen werkte, hij had er geen zin in om collega's tegen het lijf te lopen dus hij wou liever naar een andere vestiging. Bovendien kon hij ook niet meer vrij krijgen (hij had allemaal afspraken staan voor die dag) en zó snel konden we ook geen oppas voor de kinderen regelen. Dus Prody brief mee naar werk en maandag asap de boel afmelden.

Secetaresse deed (natuurlijk weer) erg moeilijk, want:
  • waarom belde hij en niet ik?
    Sja, hij is gebonden aan een agenda en kan dan beter plannen. Voor ik weer een afspraak plan en hij die weer moet verzetten omdat hij weer niet kan..
  • het was toch een afspraak voor mij en niet voor hem?
    Ja maar ík wil graag dat hij mee gaat en hij wil dat ook graag.
  • jamaar dan kon ikzelf toch ook wel bellen?
    zie antwoord 1
    Nou ze vond het allemaal maar raar. Ja, wij haar ook.. Luisteren is moeilijk.

Ze zou het doorgeven.. Deze week zou ik nog een brief in huis moeten hebben met een nieuwe afspraak voor volgende week in de plaats waar wij graag heen willen. Niet dus..
    Vandaag zelf maar even met desbetreffende GGZ gebeld. Blijkt dat ze daar vandaag nét de papieren binnen hadden. En omdat het een andere regio betreft moet dit dus weer opnieuw beoordeeld worden! De dame aan de foon zou het klaarleggen voor de bureau-dienst, maandag word het beoordeeld en ergens volgende week zou ik dan wel iets horen (of zien denk ik).

Ergens ben ik blij dat ik zelf gebeld heb, ik weet nu een beetje waar ik aan toe ben. Maar ik moet nu wéér wachten. IK HAAT WACHTEN! Ik ben ongeduldig en ik wil weten waar ik aan toe ben. Van wachten word ik sjaggo en depri. Bij mij moeten dingen niet weken lang op zich laten wachten want anders word ik bang dat ik er straks een ontzettende weerzin tegen krijg en geen zin meer heb om te gaan.

* Noli. heeft zin om daar iemand te meppen

Oh en dat ik net ongesteld ben geworden helpt ook niet erg mee..
  • Maxi, Midi & Mini
      vrijdag 9 februari 2007 @ 16:02:54 #250
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46142870
    Zo!
    Dat lucht op!

Maxi, Midi & Mini
      vrijdag 9 februari 2007 @ 20:32:55 #251
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_46152769
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 15:57 schreef Noli. het volgende:
    [afbeelding]
    * Noli.] is een beetje sjaggo.. [afbeelding][/me]

Laatst dus bij de huisarts geweest. Ik moest binnen twee weken bericht hebben van GGZ.
    Nou, na anderhalve week kreeg ik een brief hoor.. (op zaterdag) Dinsdag 6 februari had ik een (intake-)afspraak staan. Als ik verhinderd was moest ik dat zo snel mogelijk melden. Ja lekker, als je de brief zo laat binnen krijgt.

In ieder geval lukte dat dus niet omdat ik dus een afspraak had in het (niet al te grote) gebouw waar PRODY voorheen werkte, hij had er geen zin in om collega's tegen het lijf te lopen dus hij wou liever naar een andere vestiging. Bovendien kon hij ook niet meer vrij krijgen (hij had allemaal afspraken staan voor die dag) en zó snel konden we ook geen oppas voor de kinderen regelen. Dus Prody brief mee naar werk en maandag asap de boel afmelden.

Secetaresse deed (natuurlijk weer) erg moeilijk, want:
  • waarom belde hij en niet ik?
    Sja, hij is gebonden aan een agenda en kan dan beter plannen. Voor ik weer een afspraak plan en hij die weer moet verzetten omdat hij weer niet kan..
  • het was toch een afspraak voor mij en niet voor hem?
    Ja maar ík wil graag dat hij mee gaat en hij wil dat ook graag.
  • jamaar dan kon ikzelf toch ook wel bellen?
    zie antwoord 1
    Nou ze vond het allemaal maar raar. Ja, wij haar ook.. Luisteren is moeilijk.

Ze zou het doorgeven.. Deze week zou ik nog een brief in huis moeten hebben met een nieuwe afspraak voor volgende week in de plaats waar wij graag heen willen. Niet dus..
    Vandaag zelf maar even met desbetreffende GGZ gebeld. Blijkt dat ze daar vandaag nét de papieren binnen hadden. En omdat het een andere regio betreft moet dit dus weer opnieuw beoordeeld worden! De dame aan de foon zou het klaarleggen voor de bureau-dienst, maandag word het beoordeeld en ergens volgende week zou ik dan wel iets horen (of zien denk ik).

[afbeelding]

Ergens ben ik blij dat ik zelf gebeld heb, ik weet nu een beetje waar ik aan toe ben. Maar ik moet nu wéér wachten. IK HAAT WACHTEN! Ik ben ongeduldig en ik wil weten waar ik aan toe ben. Van wachten word ik sjaggo en depri. Bij mij moeten dingen niet weken lang op zich laten wachten want anders word ik bang dat ik er straks een ontzettende weerzin tegen krijg en geen zin meer heb om te gaan.

[me=Noli.] heeft zin om daar iemand te meppen [afbeelding

Oh en dat ik net ongesteld ben geworden helpt ook niet erg mee.. [afbeelding]
    [afbeelding]
  • KLOTE! voor je, ik herken dat soort dingen! mijn geduld is enorm groot als et met opruimen te maken heeft, maar met iets anders is het niets! Ik heb er ook de pest in als iemand zegt: je krijgt over X dagen een verrassing van me ofzo.. ZEG DAN NIETS, nu ga ik me zoveel dagen zitten opvreten enz.

Maarja,.. niets aan te doen, is gewoon klote!

succes!
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_46361648
    Hoi ADHD'ers, blijft het bij jullie ook zo schommelen?
    PS4 online: micro_nl
    pi_46361796
    Ow en kom alsjeblieft niet meer met die hele lange verhalen, ik kan me echt niet concentreren daarvoor !
    pi_46379115
    Ja het schommelt hier enorm, gaat soms heel goed, dan weer heel slecht, maar ben vooral zo vreselijk moe de laatste tijd, winterdip, kan mezelf ook niet opkikkeren met een powernap, want ben daar ben ik weer te onrustig voor en mijn dochter van 3,5 vindt dat zo ongezellig...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_46391262
    Bij mij is ook (inmiddels al +/- 10 jaar geleden) ADHD geconstateerd icm met het syndroom van Asperger (Autisme). Ik heb vooral last van concentratie-problemen; alles wat ik zie is weer een afleiding...

Ook merk ik op school dat ik in drukke situaties (klas die alleen maar loopt te ouwe hoeren e.d.) heel sterk de neiging heb om daarin mee te gaan. Om deze redenen heb ik mijn middelbare school (havo) ook voltooid op speciaal onderwijs. Inmiddels zit ik al ruim 1,5 jaar om normaal MBO-onderwijs, en kan ik me aardig redden.

Ik heb vooral moeite met het op tijd plannen van opdrachten; ik begin altijd op het aller laatste moment. Om de een of andere reden werkt dat het prettigste voormij, al veroorzaakt het wel de nodige stress. Ook kan ik me op school vaak niet goed concentreren (al geldt dat voor zo'n beetje mijn hele klas...)

Ik heb net een half jaar stage (als automonteur) afgerond, en heb tijdens mijn stage eigenlijk helemaal geen problemen gehad. Mijn stage-begeleiders waren meer dan tevreden over mijn manier van werken, en ik zat tijdens mijn stage erg goed in m'n vel. Alleen de stage-verslagen werden weer op het allerlaatste moment gemaakt...

Ik ben ongetwijfeld weer de helft vergeten te vertellen, maar ik denk dat deze post wel lang genoeg is voor mijn mede-ADHD'ers...
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 22 februari 2007 @ 10:17:38 #256
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_46551354
    Conferencecalls zijn echt niet geschikt voor ADHD-ers Ik ben al vier keer de draad kwijt geraakt in 15 minuten...
      zondag 4 maart 2007 @ 23:36:32 #257
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_46926000
    Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal - leuk Yoni, ik heb me ook wel eens afgevraagd of Loesje ook ADD zou hebben, zoveel typische uitspraken die zo herkenbaar zijn.

MOrgen heb ik mijn kennismakingsgesprek bij Altrecht, vet dik pakket huiswerk had ik laatst al gemaakt, zo waar eens mooi op tijd. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat verlopen.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_46930495
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 15:25 schreef Noli. het volgende:
    [afbeelding]
    * Noli. zich hier dan ook maar komt melden.

Ik las net een post van Mel ergens anders hier op het forum. Ik ben toen eens op de site die ze noemde (www.levente.nl) gaan kijken en schrok me kapot.
    Dit is mijn leven wat daar beschreven staat!

Op de lagere school had ik al concentratieproblemen ik werd dan ook gepest omdat ik overal te langzaam mee was. Zelfs in een rapportje van de kleuterschool stond al geschreven dat ik erg creatief was, me er ook erg mijn best deed op mijn werkjes maar dat het allemaal wel te lang duurde.
    Vooral toen ik las dat ADD gepaard kan gaan met dyscalculie... Al jaren loop ik op tegen het feit dat ik 'rekenblind' ben, niemand die dyscalculie her/erkent.
    Hier herken ik me dus voor de volle 100% in!
    Ik heb exact dezelfde dingen meegemaakt, ook dezelfde teksten in de basisschool rapporten.
    Ik wist dat er iets mis was met mij maar ik wist niet wat, toen ben ik naar een psychiater gegaan en die kerel kwam ineens met `ADD syndroom` aanzetten.
    Dus ik ben er wat over gaan lezen en ik herken er mijn hele leven in, bizar is het.
    Vorige week dus te horen gekregen dat ik ADD heb en over 1 week kan ik een testje met ritalin gaan doen.

In sommige periodes begon ik er echt van overtuigd te raken dat ik dommer was dan de rest.
    Alhoewel het feit bij me bleef knagen dat iemand die echt niet zo snugger is daar helemaal niet eens over nadenkt.
    Gelukkig is dat gevoel nu weer aardig aan het afzwakken.
    Ik heb ook een behoorlijk rare levensloop momenteel, qua onderwijs & werk.
    - begonnen op mavo/havo brugklas
    - afgezakt naar LOM onderwijs
    - van school gegaan
    - aantal jaren beetje gewerkt
    - op 19 jarige leeftijd vmbo tl ( mavo d ) gehaald.
    - 2 jaar havo in 1 gedaan. ( gezakt. )
    - HBO personeel & arbeid gedaan ( afgebroken. Was via 21+ test btw. )
    - Bij uitzendbureau als consulent gewerkt. ( contract na half jaartje niet verlengd. )
    - Bij verwarmingsketelbedrijf gewerkt als administratief medewerker binnendienst. ( mee gestopt, vond het vreselijk )
    - Vele jaren ook nog baantjes in de bouw etc gehad, was een absolute hel. met een chronisch gevoel van onderprestatie en demotivatie.
    - In totaal iets van 15 verschillende banen gehad, en vele scholen.

Het lijkt wel of ik een constante strijd aan het voeren ben terwijl mensen om mij heen gewoon rustig door het leven heen fietsen zonder noemenswaardige obstakels.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik ook nogal lui van aard ben, maar dat kan ik gelukkig grotendeels wijten aan de demotivatie die ik door alle teleurstellingen op heb gedaan.
    Ik heb een soort angst ontwikkeld om succesvol te zijn, lijkt wel.

Ik heb iig voor mezelf besloten om verder te gaan met het HBO als ik een positief effect ervaar met therapie & medicatie.
    kut ADD, had liever meer regular geweest.
      maandag 5 maart 2007 @ 10:15:10 #259
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46933023
    Onderwijs is bij mij altijd wel constant geweest. Ik heb nooit van school hoeven wisselen.
    De laatste opleiding ben ik wel mee gestopt maar dat kwam omdat ik twee uur in een bus moest zitten en ik daar kotsmisselijk aan kwam. (en dan kun je je dus helemaaaaal niet meer concentreren )

Het contrast in de niveau's was wel extreem. Talen en praktijkvakken waren heel hoog en rekenkundige vakken waren niveau bodemloze put.
    Het aantal baantjes wat ik in mijn leven heb gehad kan ik zelf al niet eens meer bijhouden.

Oeh, Mel ik ben benieuwd!
    Vertel je daarna ook even (hier) over hoe en wat? (Weet ik een beetje wat me te wachten staat)
    Ik moet volgende week maandag naar het GGZ voor het intake gesprek. Ik heb dat pak papier maar meteen ingevuld toen ik het binnenkreeg anders was ik bang dat ik het zou vergeten.
    Maxi, Midi & Mini
      maandag 5 maart 2007 @ 10:36:57 #260
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46933486
    Nog even iets..

Ik weet niet precies hoeveel AD(H)D'ers er hier rondlopen met kinderen of een kinderwens..
    quote:
    ADD is (voor 80%) genetisch overgedragen door ouders of grootouders en veroorzaakt door biologie, de manier waarop de hersens met elkaar in verbinding staan. Bron
    In hoeverre weegt de AD(H)D mee in het besluit om voor kinderen te gaan?
    Of hoe gaan jullie er mee om als je al kinderen hebt? Let je er (meer/eerder) op of je ook kenmerken bij je kind(eren) ziet?

Ik heb twee kinderen en weet dus pas sinds kort van het bestaan van ADD.
    Meteen zag ik ook kenmerken van ADD bij onze oudste.
    Het is een ontzettende dromer, plaatst zich vaak wat op de achtergrond, heeft soms wat problemen bij het luisteren (is er met het hoofd niet bij en 'hoort' dan de waarschuwingen niet) en zo nog wel wat dingen.
    Ik herken veel van mezelf (zoals ik toen ik kind was) in hem.
    Ik ga eerst kijken wat het GGZ over mij te zeggen heeft en kijk nog even aan of ik het van zoonlief aankaart. Als ik werkelijk de diagnose krijg/heb dan denk ik dat ik wel zeg dat ik mijn vermoedens bij hem heb. Ik wil absoluut niet dat hij hetzelfde gedonder op school krijgt als wat ik vroeger heb gehad.
    Maxi, Midi & Mini
    pi_46934603
    Ik heb zelf de diagnose ADD gekregen zo'n jaar geleden. Ik heb een tijdje ritalin geprobeerd maar in combinatie met prozac en andere geestegektes leek het alsof ik aan de speed zat. Ik heb toen ook nog een ander medicijn geprobeerd waarvan ik de naam vergeten ben maar dat had invloed op mijn persoonlijkheid.
    Ik merk heel vaak dat mensen medicijnen slikken zonder dat ze door hebben dat het invloed heeft op hun persoonlijkheid. Mijn neefje slikt al vanaf zijn derde levensjaar ritalin, met geduld en begrip van zijn ouders kan hij leren omgaan met zijn ADHD en zo hoeft ie helemaal geen onderdrukkende pillen te slikken tot zijn laatste uur geslagen heeft.
    Ik vind mijn ADD ook een zegen want was jullie hier lijken te vergeten is dat een slecht concentratie vermogen niet altijd aanwezig is. Zo kan iemand met ADHD/ADD toch ook verdomde goed geconcentreerd zijn. Hyperfocus noemen ze dat, soms ga ik zo op in schrijven dat ik vergeet hoe laat het is en dan kom ik te laat op mijn werk.

Doei
    pi_46934754
    Fuck medicijnen.
    pi_46934762
    Het maakt me soms wel ietswas boos als mensen aan de pillen gaan omdat ze te lui lijken te zijn om te leren omgaan met hun ADHD/ADD. Het is namelijk wanneer onder controle een creatieve en zeer unieke kijk op de wereld die vele mensen graag zouden willen hebben.
    Daarbij moeten we niet vergeten dat medicatie op lange termijn veel bij effecten heeft die helemaal geen feestvreugde bevatten.

Ritalin is gelijk aan Speed, denk daar nog maar eens aan als je een strip wit bitter mee krijgt bij de apotheek, de beste dealer. Junks zullen geen moment klagen over de kwaliteit van de drugs die sommige mensen hier zonder enig besef dagelijks naar binnen schrokken of hun kind voeren.
    pi_46934794
    Dat ja, heel genuanceerd, dankjewel.
    pi_46934862
    yes!
      maandag 5 maart 2007 @ 11:32:38 #266
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_46934870
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 11:22 schreef moelan0e het volgende:
    Ik vind mijn ADD ook een zegen want was jullie hier lijken te vergeten is dat een slecht concentratie vermogen niet altijd aanwezig is. Zo kan iemand met ADHD/ADD toch ook verdomde goed geconcentreerd zijn. Hyperfocus noemen ze dat, soms ga ik zo op in schrijven dat ik vergeet hoe laat het is en dan kom ik te laat op mijn werk.
    Ja! Klopt!

Ik merk het ook. Als je eenmaal bezig bent, en er gaat opeens een knop om, ben je zo gerust een uur verder, en heb je meer werk gedaan dan in de vier weken ervoor. Zeker met zaken waar je ook echt voor wílt gaan zitten, alsof die dan drempel helemaal niet meer zo'n gevaarte is om te overwinnen.

En wat je zegt is waar. Zeker met ADD valt prima te leven, zonder (naar mijn mening) impulsonderdrukkende rotzooi. Kwestie van onderkennen, en samen met je omgeving structuur in dingen aanbrengen. En zorgen dat je omgeving je er ook aan houdt. Dan ben je al een stuk verder, en kunnen je gedachten ondertussen ook nog heerlijk alle kanten opgaan.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      maandag 5 maart 2007 @ 13:21:10 #267
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46938189
    Begrijp me niet verkeerd.
    Dat ik het van mijn oudste aan zou willen kaarten betekent niet dat ik hem of mezelf zomaar aan de medicatie wil hebben.

Het gaat mij meer om de diagnose ADD. Ja, een stempeltje.. Ik wil eventueel de school en leraren handvaten geven hoe er mee om te gaan als meneer gaat zitten dromen in de klas e.d.

Voor mezelf heb ik er wel aardig mee leren leven, en door de info op www.levente.nl zijn veel dingen ook een stuk helderder voor me geworden en kan ik er beter op in spelen. Het enige waar ik heel erg mee worstel zijn mijn emoties. Ik hoef maar iets leuks, aandoenlijks of what ever te zien en ik moet met héél héél veel moeite mijn tranen verdringen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Noli. op 05-03-2007 14:23:21 ]
    Maxi, Midi & Mini
    pi_46938259
    Ik ben momenteel mijn scripie aan het schrijven. Qua opdracht is mijn opdrachtgever tevreden. Hij informeerde onlangs welke tijd ik hierin gestoken heb, en ik durfde eigenlijk geen antwoord te geven omdat het normaal is 40 uur in de week te werken.
    Ik haal de 40 uur maand geneens

Mijn leven is een grote puinhoop; rekeningen die niet betaald zijn, afspraken welke ik vergeet, zojuist op de markt liet ik mijn poromenee weer eens ligen bij de kraam. Ik mag van geluk spreken dat ik hem weer terug heb.
    Ik ben dagelijks mijn sleutels kwijt.
    Belastingaangifte van 2002 heb ik zojuist ingevuld, 2003 2004 2005 2006 moeten nog
    Ik stel alles wat belangrijk is uit

zucht, zal ik dan toch maar eens contact opnemen met een arts? Maar ik wil gewoon niet aa de medicatie. En er zijn ook periodes dat ik me fantastisch voel en alles op mijn pad zonder problemen oppak.
    When I win, I win. When i loose? I still win..
      Hoofdredactie Fotografie maandag 5 maart 2007 @ 13:38:11 #269
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_46938745
    Ik vind het knap dat je die site (Levente) uberhaupt kan bekijken Noli! Ik heb 'm een paar keer geopend, maar word zo onrustig van de indeling dat ik 'm snel weer dichtklik
      maandag 5 maart 2007 @ 13:40:51 #270
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46938821
    Ja maar, het lijkt me toch niet dat je meteen maar aan de medicatie MOET? Volgens mij kan niemand je daar zomaar toe dwingen.

Je kan ook om coaching vragen
    quote:
    ADHD en coaching richt zich op allerlei praktische onderwerpen, zoals goed gebruik leren maken van bijvoorbeeld
  • agenda
  • horloge
  • timer
  • weekschema.

Andere belangrijke thema's zijn
  • omgaan met geld
  • communiceren met uw partner
  • keuzes maken in opleiding of werk.
    Vaak lukt het iemand met ADHD wel een tijdje om hiermee goed aan de slag te gaan, maar het vasthouden van de structuur daarna is een probleem. Bij ADHD en coaching leert u hiermee beter om te gaan. *Bron*
  • Maxi, Midi & Mini
      maandag 5 maart 2007 @ 13:42:33 #271
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46938867
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 13:38 schreef Yoni het volgende:
    Ik vind het knap dat je die site (Levente) uberhaupt kan bekijken Noli! Ik heb 'm een paar keer geopend, maar word zo onrustig van de indeling dat ik 'm snel weer dichtklik
    Ik pers me zo snel mogelijk door dat openingsscherm heen, daarna vind ik het wel wat rustiger.
    Maar die openingspagina is echt te erg!

Maxi, Midi & Mini
      maandag 5 maart 2007 @ 13:48:28 #272
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_46939036
    Ieder moet zijn eigen keuze maken over medicijnen slikken of niet, voor de een heeft het veel voordelen en verbetert de kwaliteit van het leven als ze wat slikken. De lange termijngevolgen zijn mij niet bekend van medicijngebruik, ik moet me er nog eens in verdiepen.

Vanochtend had ik dus mijn eerste gesprek, het gesprek ging aardig, ze vertelde dat ze 22 vragen had voor dat onderzoek, we zijn bij vraag 5 gekomen. Ik vond haar af en toe wel een beetje veroordelend, ze luisterde niet alleen naar mijn antwoorden, maar gaf ook steeds aan dat zij of andere mensen dat ook best hebben en of ondervinden. (Maar ja, andere mensen zitten er niet). Of opmerkingen als "ja, zo heeft ieder zijn eigen behoefte daarin" dat soort opmerkingen doen het niet zo goed bij mij.
    Maar goed, ik was helder, heb geen stomme dingen gezegd
    Verder een begripvolle en aardige vrouw, begin april mag ik terug komen.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      maandag 5 maart 2007 @ 14:19:57 #273
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46940147
    Oi, Mel dat "dat zij of andere mensen dat ook best hebben en of ondervinden" zou ik ook niet leuk vinden.
    (mijn huisarts riep dat ook meteen )

Over die wel of niet medicatie kwestie..
    Ik ben wel lichtelijk nieuwsgierig naar hoe ik dan zou zijn. Of het rustiger in mijn hoofd is of dat ik dan beter die stomme emobuien onder controle zou hebben. Maar eigenlijk is het nu allemaal zo 'normaal' voor mij, ik weet niet beter.
    Voorlopig wil ik eerst kijken hoe ver ik kom bij GGZ.

Maar wat denken jullie over hetgene wat ik eerder vroeg over erfelijkheid en kinderen?

[ Bericht 67% gewijzigd door Noli. op 05-03-2007 14:28:10 ]
    Maxi, Midi & Mini
      maandag 5 maart 2007 @ 14:48:43 #274
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_46941132
    Ik zie wel eens wat bij mijn kinderen, merk wel eens wat op, bijvoorbeeld het opruimen waar ze weinig inzicht in hebben, maar ik vind het moeilijk om te zeggen dat ze het zou kunnen hebben. Om in termen van mijn eigen behandelaar te spreken: "dat hebben we allemaal wel eens"
    Yoram daarintegen zou best de hyperactieve variant kunnen hebben, hij is druk, snel geprikkelt en was als baby een huilbaby.
    Ze doen het beiden erg goed in hun ritme en regelmaat, en ze krijgen geen kleurstoffen meer omdat ze daar erg gevoeligop reageren.
    Ik denk zelf dat ze nu wat aan de jonge kant zijn om AD(H)D vast te stellen, maar hou er rekening mee dat ze het zouden kunnen hebben...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      Hoofdredactie Fotografie maandag 5 maart 2007 @ 15:03:40 #275
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_46941642
    Over erfelijkheid en het krijgen van kinderen enzo. Dat is iets waar ik best mee bezig ben geweest. Ik zie bij mijn familie hoe heftig erfelijk het is. Ik heb geen echte broertjes en zusjes, maar wel een halfzusje en een halfbroertje. We hebben dezelfde vader, maar zij hebben dus een andere moeder. Ik weet zeker dat mijn vader AD(H)D heeft. Ik herken zó veel! Mijn ADHD komt dus uit die richting.

Mijn halfzusje heeft een lichte vorm van Gilles de la Tourette, wat verwant is aan ADHD. Mijn halfbroertje is niet getest, maar ik vermoed daar ook wel een ADD/ADHDertje.

We hebben dus allemaal wat en hebben ook allemaal zo onze problemen. Mijn broertje bv doet nu "maar" VMBO praktijkgericht, terwijl hij heel intelligent is. Mijn zusje heeft ook "maar" VMBO gedaan (teveel een dromertje zeiden ze op de lagere school), maar doet er nu nog HAVO achteraan omdat zij toch ook meer in haar mars bleek te hebben.

Ik weet dus dat de erfelijkheidsfactor echt heel hoog is en de kans groot is dat ik ook een kindje met ADD/ADHD krijg. En ik ben er nog steeds niet over uit of ik dat wil. Op zich is er natuurlijk prima mee te leven, zeker als je op jonge leeftijd een diagnose krijgt. Toch blijven er altijd lastige punten bestaan.....en of ik mijn kind daarmee op wil schepen. Ik weet het niet. Je kunt vooraf niet weten of je een kindje met een handicap krijgt, maar ik vind de keuze als je wéét dat er een grote kans op een erfelijk iets is toch wel anders. Ondanks dat je er niet dood aan gaat

Nu heb ik sowieso al heel lang het gevoel dat ik liever een kindje adopteer. Klinkt dubbel misschien, want ook daar kies je bewust voor bepaalde problemen die je vooraf kunt voorzien. Denk daarbij aan hechtingsproblemen e.d.
    Toch voelt dat voor mij anders

Ik weet echter niet wat ik zou doen als mijn partner heel graag een "eigen" kindje wil. Mijn adoptieprocedure loopt en ik hoop die iig voort te kunnen zetten (liefst uiteindelijk samen met iemand), maar wellicht komt er toch ooiit nog wel een eigen kindje. Eén ding weet ik wel: mijn kinderen zal ik vanaf jongs af aan zoveel mogelijk structuur proberen bij te brengen.
    pi_46945208
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 13:21 schreef Noli. het volgende:
    Begrijp me niet verkeerd.
    Dat ik het van mijn oudste aan zou willen kaarten betekent niet dat ik hem of mezelf zomaar aan de medicatie wil hebben.

Het gaat mij meer om de diagnose ADD. Ja, een stempeltje.. Ik wil eventueel de school en leraren handvaten geven hoe er mee om te gaan als meneer gaat zitten dromen in de klas e.d.
    Dat vind ik fijn om te horen. Zoals ikal zei, mijn neefje zit al vanaf zijn derde levensjaar aan de medicatie en ik geloof er heilig in (zeker omdat ik ook een tijd ritalin heb gebruikt) dat het invloed kan(!) hebben op je persoonlijkheid. Mijn tante is bijzonder blij dat hij niet koppig of lastig is, en ik ben doodsbang dat die jongen zijn persoonlijkheid niet kan ontwikkelen.

Medicatie is heus niet vanzelfsprekend bij ADHD/ADD, wanneer je een geestzieke stempel op je voorhoofd krijgt dan moet je niet vergeten dat psychische ziektes genezen kunnen worden met de juiste therapie maar ook zeker met de juiste ouders en opvoeding.
    Ik werd op mijn vijfde levensjaar onderzocht en toen werd er verteld dat ik vooral veel regelmaat nodig heb. Nu heeft mijn moeder voor dat patroon gezorgd maar nu ik ouder ben weet ik helemaal niet waar ik beginnen moet. Je moet hem de extra aandacht geven die hij nodig heeft maar leer hem ook hoe hij zichzelf in die extra behoefte kan voorzien. Leren omgaan met de eierwekker, les 1. Discipline, les 2.
      Hoofdredactie Fotografie maandag 5 maart 2007 @ 16:40:54 #277
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_46945459
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 16:34 schreef moelan0e het volgende:

Medicatie is heus niet vanzelfsprekend bij ADHD/ADD, wanneer je een geestzieke stempel op je voorhoofd krijgt dan moet je niet vergeten dat psychische ziektes genezen kunnen worden met de juiste therapie maar ook zeker met de juiste ouders en opvoeding.
    ADHD/ADD is niet te genezen. Je kunt er mee leren leven, leren om om te gaan met je "beperkingen" en leren de vele goede kanten te benutten. Je hebt echter ADHD voor de rest van je leven.
    pi_46945612
    Ja, dat begrijp ik ook wel. Ik zei het alleen verkeerd.
    Het vreemde is dat ADHD/ADD wel 'genezen' kan worden met medicatie.
      maandag 5 maart 2007 @ 16:53:05 #279
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_46945970
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 13:40 schreef Noli. het volgende:

Je kan ook om coaching vragen
    [..]
    Mijn psych begond ook meteen over een (electronische) agenda en een horloge, ik die twee dingen dus halen, en binnen 3 dagen was ik beide alweer kwijt . Ik weet ook niet hoe lang het mij zou lukken om me aan schema's te houden, maar verwacht niet dat het lang is aangezien ik van mijzelf weet dat ik niet echt een doorzetter ben tenzij ik echt goed bergeleid word(en tegenwoordig gebeurt dat niet veel tenzij je er bedragen voor lapt die ik mij gewoonweg niet kan veroorloven of je een werkgever en/of ouder hebt die wel beried is om ervoor te betalen).
      Hoofdredactie Fotografie maandag 5 maart 2007 @ 17:04:07 #280
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_46946414
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 16:44 schreef moelan0e het volgende:
    Ja, dat begrijp ik ook wel. Ik zei het alleen verkeerd.
    Het vreemde is dat ADHD/ADD wel 'genezen' kan worden met medicatie.
    Ook niet. Sowieso werkt de medicatie maar tijdelijk. Ofwel een uur of vier in het geval van Ritalin ofwel een groot deel van de dag in het geval van Concerta. Daarna is alles weer "normaal" (medicatie als strattera e.d. laat ik even buiten beschouwing nu, daar weet ik te weinig vanaf).

Je zult ook vrijwel overal lezen dat náást medicatie ook therapie/coaching wordt aangeraden. Medicijnen helpen bij het concentreren, maar lossen echt niet alles op wonderbaarlijke wijze op. Sowieso heb je nog te maken met aangewend gedrag en met zaken die niet door de medicijnen worden weggenomen.

Artsen/hulpverleners/etc die iemand alleen maar wegsturen met medicijnen zijn niet handig bezig. Ook mét medicatie is coaching heel belangrijk dus.
    pi_46964139
    hoi mede-gestoorden,

iedereen blijft maar aankutten hier, hoe herkenbaar.
    ik ben nu in behandeling bij een neuropsychologe bij de ggz.
    een aantal weken moet ik tests doen. deze week twee keer
    twee uur een berg tests invullen. daarna nog wat praten neem
    ik aan en dan gaan ze me helemaal in kaart brengen en de
    knelpunten aanpakken.
    geen idee hoe ze dat willen gaan doen, maar ik sta voor alles open.

kijken jullie ook zo uit naar de zomertijd?!
    pi_46965554
    Zomertijd

Overigens ben ik niet echt aan het aankutten hoor Het gaat hier best goed
    Tuurlijk, ADHD blijft lastig, maar niet onoverkomelijk om een redelijk normaal leven te hebben.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 09:16:35 #283
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_46966048
    Die zomertijd kan me gestolen worden, het gaat om de zomer zelf. Of beter gezegd: de zon ( )
    Vampire Romance O+
    pi_46968071
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 13:38 schreef Yoni het volgende:
    Jij bent wel echt ontzettend afschuwelijk gruwelijk content met je diagnose.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 11:28:53 #285
    63411 Roeji
    pi_46969079
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Jij bent wel echt ontzettend afschuwelijk gruwelijk content met je diagnose.
    Misschien heeft ze het wel gewoon geaccepteerd Scheelt een hoop stress nl. Je moet al tegen zoveel problemen en vooroordelen vechten, als je dan ook nog tegen jezelf blijft vechten word je er alleen maar gefrustreerder en gestresster van.

Heb je er zelf soms moeite mee om het te accepteren?
    Ik ben zo blij, zo blij
    pi_46969247
    mensen die zeggen:"ik ben vandaag een beetje ADHDerig" moeten massaal geslacht worden, trouwens.
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 6 maart 2007 @ 11:38:25 #287
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_46969338
    PopeOfTheSubspace, zou je misschien willen kappen met hier continu alleen maar negatief reageren!
    pi_46976667
    Mijn moeder heeft ADD. Ik heb net 25 minuten voor niks zitten wachten in een cafeetje waar we hadden afgesproken. Ik ben psycholoog, dus ik weet wel dat ik het haar niet AL te veel kwalijk moet nemen... Maarja het is wel mijn moeder die me (al me hele leven lang) met dit soort dingen weet te raken. Pffff zwaar!
    pi_46977961
    Ik heb ADHD, soms is mijn huis een puinhoop en mijn schoolwerk zwaar achter, maar ik ben vrijwel altijd op tijd op afspraken. Gewoon omdat ik dat belangrijker vind dan mijn huis op orde houden en mijn school heel snel afmaken.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 18:06:37 #290
    63411 Roeji
    pi_46983368
    Op dit moment gaat het hier ook weer drastisch fout. Ik word gek van mezelf en alles en iedereen om me heen. Ben totaal gestressd omdat ik een hoop belangrijke zaken weer niet op tijd (lees : dus op het laatste nippertje) heb gedaan. Alles kwam nu samen. Tel daarbij op dat ik echt extreem chaotisch ben en niks kan afmaken (waardoor het dus echt een puinzooi is). Dan heb je het feest wel compleet. Sta op het randje van crashen voor mn gevoel. Zou het liefste nu in bed kruipen en daar blijven bivakkeren tot de zon weer volop schijnt en mijn rothumeur weg is en ik misschien weer eens helder kan nadenken.

pfft op momenten/dagen als dit kun je ritalin slikken tot je een ons weegt, het helpt dan gewoon niet.

Ik wil rust en ik wil eens een keer me kunnen ontspannen. Geen chaos en troep meer, geen stress, niet mezelf hartstikke gek maken. Gewoon normaal en simpel geen adhd hebben. Of het beter onder controle hebben.
    Ik ben zo blij, zo blij
    pi_46984273
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 15:19 schreef Buk het volgende:
    Mijn moeder heeft ADD. Ik heb net 25 minuten voor niks zitten wachten in een cafeetje waar we hadden afgesproken. Ik ben psycholoog, dus ik weet wel dat ik het haar niet AL te veel kwalijk moet nemen... Maarja het is wel mijn moeder die me (al me hele leven lang) met dit soort dingen weet te raken. Pffff zwaar!
    Ik vind niet dat je moeder haar ADD hier de schuld van kan geven. Het is een kwestie van discipline, waar een ADD-er gewoon veel meer van moet hebben dan een niet ADD-er. Daar zou ze aan moeten werken.
    Ik ben geen psycholoog maar een ervaringsdeskundige. Het voelt ook erg goed wanneer je genoeg discipline hebt om je ADD de baas te zijn.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 19:06:14 #292
    63411 Roeji
    pi_46985242
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 18:36 schreef moelan0e het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je moeder haar ADD hier de schuld van kan geven. Het is een kwestie van discipline, waar een ADD-er gewoon veel meer van moet hebben dan een niet ADD-er. Daar zou ze aan moeten werken.
    Ik ben geen psycholoog maar een ervaringsdeskundige. Het voelt ook erg goed wanneer je genoeg discipline hebt om je ADD de baas te zijn.
    Niet iedereen kan dat. Soms zijn er momenten dat je het niet meer vol houdt of dat je er gewoonweg eens een keer niet aan denkt dat je een afspraak hebt. Iedereen vergeet wel eens wat of komt eens te laat, of je nu wel of geen ADD/ADHD hebt.

Jou lukt het misschien perfect om die discipline vol te houden, mij lukt het bijvoorbeeld vaak niet. En dat is dan niet omdat ik het niet wil, maar omdat er misschien net iets op mijn 'pad' komt waar ik door afgeleid wordt en daardoor de tijd vergeet ofzo. En weet je, ik zou niet eens helemaal gedisciplineerd willen zijn. Dan ben je ook maar een robotje.

Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van mn leven en daarnaast zoveel mogelijk met anderen rekening te houden (in welk opzicht ook). Maar ikzelf sta op de 1e plaats. Ik heb mezelf jarenlang genoeg weggecijferd voor anderen, die uiteindelijk er dan niet zijn als jij ze een keertje nodig hebt. Nu boeit t me dus ook niet meer zoveel als ik een keer ergens te laat kom.
    Ik dwaal weer af merk ik. Genoeg voor nu
    Ik ben zo blij, zo blij
    pi_46990196
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 18:36 schreef moelan0e het volgende:

[..]

Je zal het haar ook niet horen zeggen hoor, als je verhaal gaat halen bij haar.... Trouwens...als je verhaal kan halen, want ze haar telefoon is ook super vaak afgesloten. Dan is ze vergeten om haar rekening te betalen, of is ze vergeten dat ze haar rekening moet betalen, en heeft ze haar geld er vroegtijdig doorheen gejaagd Dan kan ik haar niet eens bereiken.

En discipline is natuurlijk ook iets dat in je aard kan liggen, of niet...(ik heb er zelf bij tijd en wijle ook moeite mee kan ik je zeggen) Als het voor mij af en toe moeilijk is, kan ik me voorstellen dat discipline voor een AD(H)D'er wellicht nog moeilijker kan zijn.

Ik ging me afvragen waarom haar therapeut in hemelsnaam het fenomeen agenda bijhouden niet geintroduceerd heeft, maar toen ik haar via een omweg toch te pakken had bleek dat ze de afspraak met de therapeut (we zouden koffie drinken na haar therapie) ook vergeten was! Nu weet ik het! Elke keer als ze bij therapie is, krijgt ze de hele zitting op haar flikker van de therapeut en moeten ze de weerstand bespreken!! Hahaha oh sorry, een beetje humor moet ook kunnen toch!
    pi_46991139
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 11:38 schreef Yoni het volgende:
    PopeOfTheSubspace, zou je misschien willen kappen met hier continu alleen maar negatief reageren!
    Dat doe ik niet eens, lul niet zo dom. Ik doe het nu één keer en ik zie niet in waarom ik die opmerking niet mag maken, omdat ik denk dat wel meer mensen die dit topic lezen zoiets zouden kunnen denken.

'Accepteren' en 'prat gaan op' zijn trouwens twee verschillende dingen. Leek mij wel duidelijk, maargoed... (Nav Roejis opmerking).

En @ Roeji:
    Ik heb geen moeite om het te accepteren. Ik heb officieel ook niet de diagnose ADD.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 21:56:11 #295
    149616 Frau.Pfeffertopf
    heeft een eigen cheer smiley!
    pi_46992823
    ADHD kan een probleem zijn, voor jezelf en voor je omgeving. Toch zijn mensen met ADHD vaak degenen die onuitwisbare, positieve indrukken achterlaten. Zij geven kleur aan een grijze dag en zorgen voor leven in de brouwerij.
    Kortom: de wereld zit vol met saaie mensen, zij hebben beslist geen ADHD!

Om mezelf en jou een hart onder de riem te steken, wil ik graag onze positieve kanten benadrukken. Doe er je voordeel mee!!!

Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel.
    Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen.
    Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen.
    Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen.
    Je bent een kei in het bedenken van oplossingen.
    Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek.
    Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte.
    Je bent verbazingwekkend scherpzinnig.
    Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer.
    Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens.
    Je kunt plezier hebben als geen ander.
    Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken.
    Je bent recht door zee.
    Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor.
    Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen.
    Je maakt van je hart geen moordkuil.
    Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet.
    Je bent heel moeilijk voor de gek te houden.
    Je komt voor jezelf op!
    Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen.
    Je staat met beide benen op de grond.
    Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker.
    Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat.
    Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur.
    Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt.
    Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor.
    Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft.
    Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt.
    Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand.
    Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!

Bron
      dinsdag 6 maart 2007 @ 22:04:12 #296
    149616 Frau.Pfeffertopf
    heeft een eigen cheer smiley!
    pi_46993129
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 11:22 schreef moelan0e het volgende:
    Ik heb zelf de diagnose ADD gekregen zo'n jaar geleden. Ik heb een tijdje ritalin geprobeerd maar in combinatie met prozac en andere geestegektes leek het alsof ik aan de speed zat......
    Zeer herkenbaar.
    Ik slik nog steeds Prozac en Ritalin. In 2004 heeft het tot anorexia geleid.
    Nog steeds gebruik ik het, maar in zeer kleine hoeveelheden (Ritalin 10 mg p/dag, Prozac 40 mg p/dag)
    pi_47004823
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 18:06 schreef Roeji het volgende:
    pfft op momenten/dagen als dit kun je ritalin slikken tot je een ons weegt, het helpt dan gewoon niet.
    Hoewel Ritalin en Concerta voor mij vaak heel aardig werken, heb ik het idee dat dit soort momenten - totaal overvallen worden door alles dat nog moet, alles dat niet lukt en een enorme stress omdat alles in de soep loopt - veel meer gebaat zijn bij een stevige ontspanningsoefening van een half uurtje. Uiteraard wel in combinatie met Ritalin, anders kan ik me beslist niet op zoiets concentreren natuurlijk.
    Zoiets lukt uiteraard niet meteen de eerste keer, maar na een paar keer oefenen heb ik wél gemerkt dat na zo'n oefening van ongeveer dertig minuten, ik daarna echt een tijdje wat rustiger en evenwichtiger ben, dat ik kan relativeren en iets gerichter met oplossingen bezig kan zijn. In plaats van dat ik als een hysterische, huilerige kip zonder kop aan het rondrennen ben, op het punt van totale instorting.
    Misschien het proberen waard voor jou!
      woensdag 7 maart 2007 @ 10:15:40 #298
    63411 Roeji
    pi_47007251
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 08:15 schreef minilotje het volgende:

[..]

Hoewel Ritalin en Concerta voor mij vaak heel aardig werken, heb ik het idee dat dit soort momenten - totaal overvallen worden door alles dat nog moet, alles dat niet lukt en een enorme stress omdat alles in de soep loopt - veel meer gebaat zijn bij een stevige ontspanningsoefening van een half uurtje. Uiteraard wel in combinatie met Ritalin, anders kan ik me beslist niet op zoiets concentreren natuurlijk.
    Zoiets lukt uiteraard niet meteen de eerste keer, maar na een paar keer oefenen heb ik wél gemerkt dat na zo'n oefening van ongeveer dertig minuten, ik daarna echt een tijdje wat rustiger en evenwichtiger ben, dat ik kan relativeren en iets gerichter met oplossingen bezig kan zijn. In plaats van dat ik als een hysterische, huilerige kip zonder kop aan het rondrennen ben, op het punt van totale instorting.
    Misschien het proberen waard voor jou!
    Je beschrijft het iets beter dan dat ik dat deed
    Ontspanningsoefeningen heb ik geprobeerd. Werkt niet, ik viel steeds in slaap tijdens die lessen. Maar dat komt omdat ik ook ME/CVS heb, als ik comfortabel ga liggen slaap ik vrij snel, maar als ik dan wakker schrik dan is de stress nog groter. Ik ben nu aan het proberen om het met een paar minuten uitracen op mn crosstrainer, om het even uit mn lijf te krijgen. Daar kan ik dan mn boosheid en irritatie op uit kuren zonder dat ik iets ga slopen, want vaak is dat het gevolg. Ik krijg dan een mega woede uitbarsting en sloop het eerste ding wat niet mee werkt of waar ik me aan stoot ofzo.

Inmiddels is mn bui aan het wegzakken (heeft wel een dag of 5 geduurd in totaal). En voel ik me iets kalmer. Ik ben nog niet rustig in mn kop en lijf, maar dat komt nog. Vandaag en morgen nog 2 drukke en stressvolle dagen, daarna zal ik zo totall loss zijn dat ik niet anders kan dan rustig zijn en rust nemen
    Ik ben zo blij, zo blij
    pi_47007283
    Je typte /me
      woensdag 7 maart 2007 @ 10:18:28 #300
    63411 Roeji
    pi_47007332
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 10:16 schreef guitarist.nl het volgende:
    Je typte /me
    Ja ik zag het In eerste instantie zat ik even lekker blond te kijken, van: huh wat is nu weer verkeerd gegaan (ik voelde een lichtelijke drang om mn toetsenbord te halveren, opkomen). Maar toen zag ik dat ik beter me/cvs kon typen dan andersom
    Ik ben zo blij, zo blij
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')