abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:19:26 #201
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45822940
Ik ben blij met de diagnose aangezien ik nu een verklaring heb voor mijn doen en laten. Ik ben niet blij met het anker om mn nek wat me elke keer weer tegenhoud om verder te komen in mn leven.
Het heeft voor en nadelen, zoals alle ziektes/aandoeningen/beperkingen. Ik ben alleen nog zoekende naar alle voordelen en mijn talenten zodat ik die meer kan gaan benutten en niet meer zo tegengehouden wordt door alle minder fijne dingen.

Ik ben dus in het midden aan het dobberen, maar overhangend naar het blij zijn met de extra talenten of hoe je het noemen wilt. Het is gewoon zo, ik sta er niet teveel bij stil. In trant van: ooh daar gaat mn adhd weer, nee zo denk ik niet.
Ik baal wel als ik weer eens iets niet heb afgekregen of ben vergeten. Maar dan zit ik niet te mokken of te schelden: had ik die adhd maar niet. Het is de meest positieve ziekte/aandoening die ik heb denk ik
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:36:31 #202
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45823531
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:08 schreef Wolter het volgende:
Zijn er ook mensen die echt blij zijn met het feit dat ze ADHD/ADD hebben? Als je over ADHD praat dan doen de mensen die dat hebben meestal zo negatief, terwijl ik juist heel blij ben met mijn ADHD. Vind t daarom altijd zo dubbel om er over te praten, omdat ik er juist blij mee ben..
blij.. niet echt blij, ik kan wel de positieve kanten bekijken (creatief, zeggen wat ikwil zeggen (soms is dit ook negatief ) ..maar ik heb er af en toe wel de pest erin dat ik medicijnen moet slikken om maar normaal te zijn.
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45823714
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:36 schreef compier het volgende:

[..]

blij.. niet echt blij, ik kan wel de positieve kanten bekijken (creatief, zeggen wat ikwil zeggen (soms is dit ook negatief ) ..maar ik heb er af en toe wel de pest erin dat ik medicijnen moet slikken om maar normaal te zijn.
Ik voel me juist zonder medicijnen veel normaler en puurder. Net als dat eruit klappen wat je denkt: dat is dan een emotie, grap of gedachte die je op dat moment beleefd. Tenminste, zo beleef ik het.

Medicijnen slikken zie ik daarom ook meer als aanpassen aan de omgeving.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:50:35 #204
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45824013
Ik zeg 1 ding, hopelijk zegt dat meer dan nodig is:
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:08:56 #205
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45824589

Amen to that!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:14:08 #206
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45824752
* Noli. gaat nu de kamer stofzuigen en dweilen. *bluh*

*ergens in agenda noteert: Niet bellen blazen in de kamer, maar buiten! *

Vloer pikte al van omgevallen limonade en oudste presteerde het om twee keer het potje bellenblaas de kamer rond te gieten, en ja toen was het potje leeg.. Maar nu plak je bijna helemaal vast..
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:18:30 #207
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45826883
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:14 schreef Noli. het volgende:
* Noli. gaat nu de kamer stofzuigen en dweilen. *bluh*

*ergens in agenda noteert: Niet bellen blazen in de kamer, maar buiten! *

Vloer pikte al van omgevallen limonade en oudste presteerde het om twee keer het potje bellenblaas de kamer rond te gieten, en ja toen was het potje leeg.. Maar nu plak je bijna helemaal vast..
ik had zoiets: geen vlammenwerper testen in kamer, stinkt nogal!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45836003
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:41 schreef Wolter het volgende:

[..]

Ik voel me juist zonder medicijnen veel normaler en puurder. Net als dat eruit klappen wat je denkt: dat is dan een emotie, grap of gedachte die je op dat moment beleefd. Tenminste, zo beleef ik het.

woord omhoog
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:16:21 #209
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45837633
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:41 schreef Wolter het volgende:

[..]

dat is waar, maar ik krijg nogal ruzie als ik alles eruit flap zoals bij een turk een grap over zn familie, en zeker op mn werk, is het onmogelijk zonder medicijnen (laatst geprobeerd)
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:32:24 #210
63411 Roeji
pi_45838348
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:16 schreef compier het volgende:

[..]

dat is waar, maar ik krijg nogal ruzie als ik alles eruit flap zoals bij een turk een grap over zn familie, en zeker op mn werk, is het onmogelijk zonder medicijnen (laatst geprobeerd)
hier idem. Ik flap er echt vaak iets uit wat ik beter niet had kunnen doen. En meestal heb ik het niet eens in de gaten, dan lig ik bijv helemaal in een deuk en de ander staat me pislink aan te kijken. En dan snap ik dus niet wat verkeerd was.
En op mn werk werd er steeds door 1 collega geklaagd dat ik zoveel vragen stelde. Was me er niet van bewust, niemand anders klaagde (of die hadden misschien oordopjes in )

Ook in het verkeer, ik kan echt helemaal uit mn noot gaan als er zo'n slak voor me rijdt (30 waar je 50 mag ofzo) of als er iemand idioot rijd. Met ritalin is dat een stuk minder erg, maar ik merk dat ik zelf ook anders rij. Ik rijd liever zonder ritalin, dan rijd ik op gevoel en ervaring. Met ritalin dan ben ik zo enorm alert (ik zie dan dus echt alles misgaan of bijna misgaan) dat ik af en toe als een muts kan rijden. Oke, zonder ritalin pruts ik wel met elk knopje in mn auto en maak ik mn cd's misselijk in mn wisselaar. Maar ik vind het toch prettiger op een of andere manier.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:44:08 #211
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45838804
hebben jullie (ik slik concerta) ook soms last van een ENORME vreetkick savonds? ik dus wel, dus dan stouw ik me helemaal vol.
maarja, ik heb in ieder geval mezelf nu wel aangeleerd te ontbijten, zodat ik overdag iets minder last heb van dat ik totaal geen honger heb
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:16:06 #212
63411 Roeji
pi_45840026
ik eet juist bijna niets als ik ritalin slik. Ben er vandaag weer mee begonnen na een tijdje een pauze te hebben gehad. Mijn eetlust was vandaag, ook al heb ik maar 2 tabletten gehad, al een stuk minder. Ontbijten is iets wat me bijna niet lukt, dan moet ik mn ritalin tijdens mn ontbijt of er vlak voor of na innemen. Maar niet zoals ik voorheen deed, opstaan en dan meteen ritalin en dan douchen + aankleden + de rest van het ochtenritueel. Meestal als ik dan klaar was had ik geen honger of kreeg ik niet meer dan 2 happen omlaag. Meer proberen resulteerde dan in een sprintje naar de plee
Nu ga ik proberen om meteen te ontbijten als ik mn ritalin heb ingenomen. Dan gaat het wat beter en eet ik 's morgens tenminste iets.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:52:36 #213
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45841606
Roeji, ik vloek ook op medeweggebruikers, weliswaar moet ik erg op mijn woorden letten want het is best confroneterend als je kinderen je napraten. Mijn zoon zei mama en zijn tweede woordje was shit, (OEPS!) laatst in het verkeer riep ik keihard "doos" door de auto, mijn zoon had er ook weer een woordje bijgeleerd
Dus ik moet er op letten, maar het flapt er om de haverklap uit
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_45842021
Zonder Ritalin wil ik elke auto inhalen die erom VRAAGT te worden ingehaald, en waar ik een hekel aan heb om achter te rijden... Als het ff kan rijd ik nooooit achter een Suzuki Wagon R, een Nissan van welk type dan ook, of bijvoorbeeld een Fiat Panda (van het nieuwe type) ik weet niet wat dat is... Als ik chemisch rustig ben, ben ik mij veel bewuster van wat er om me heen gebeurt en wat ik doe, en rijd ik veel rustiger en minder snel opgefokt... Wel veel cd's wisselen ook of constant zoeken naar leuke radiozenders
  woensdag 31 januari 2007 @ 07:35:06 #215
63411 Roeji
pi_45847230
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:52 schreef melonovy het volgende:
Roeji, ik vloek ook op medeweggebruikers, weliswaar moet ik erg op mijn woorden letten want het is best confroneterend als je kinderen je napraten. Mijn zoon zei mama en zijn tweede woordje was shit, (OEPS!) laatst in het verkeer riep ik keihard "doos" door de auto, mijn zoon had er ook weer een woordje bijgeleerd
Dus ik moet er op letten, maar het flapt er om de haverklap uit
Ik rij meestal alleen dus dan kan ik mn gang gaan. Maar ik vloek volgens mij niet veel ik zit meer wat te mopperen dat ze moeten doorrijden of normaal rijden. (maar ik kan me vergissen, kan best dat ik het onbewust doe )
Ik heb 2 jaar in Antwerpen gewerkt, dan heb je genoeg materiaal om te schelden. Er zijn maar weinig belgen die wel fatsoenlijk kunnen rijden. Maar helaas overleef je het niet als je zelf netjes blijft rijden. Je zult je net zo moeten gedragen als hun, anders doe je over die rit vele malen langer.
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:12:49 #216
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45881903
Gister hier van het getril en gebeef in huis zo bloednerveus geworden dat ik er zo moe van werd en hoofdpijn kreeg dat ik 's middags maar tegelijk met de kinderen ben gaan slapen.

Ik wist echt even niet meer wat ik moest. Ik zat te twijfelen om maar even ergens anders heen te gaan. Even er uit. Schoonmoeder al gebeld maar die was nog niet thuis uit haar werk en anders maar naar een ballenbak-gebeuren in Leeuwarden. Maar rond het middaguur was ik zó kapot dat ik er niet eens meer aan moest denken om weg te gaan. Husb opgebeld, verteld hoe-en-wat en dat ik dan ook niet de vaatwasser uit kon ruimen . En dus maar gaan slapen

Maar het heeft wel geholpen!

Ik was ongeveer een uurtje voor PRODY thuiskwam wakker (tegelijk met de kinders ) en heb toen dus nog rustig de vaatwasser uit kunnen ruimen.

Vanochtend hebben ze heel vroeg nog wat gesloopt hierachter. Maar ik geloof dat ze nu wel (bijna) klaar zijn met het grote breekwerk. Na dat van vanochtend heb ik nog niks weer gevoeld qua beving.

En ik voel me nu na mijn oplaad-sessie/ schoonheidsslaapje weer kippie lekker!

[edit] Ze zijn nog bezig en af en toe beeft het nog maar niet meer zo erg en veel als gister.
Foto gemaakt vanuit het raam hierboven waarop nog een halve vierkante meter van onze tuin en de twee graaf/breek-machines zichtbaar zijn:

[ Bericht 15% gewijzigd door Noli. op 01-02-2007 15:23:57 ]
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:38:19 #217
63411 Roeji
pi_45884874
Dat kan vaak zo goed doen zo'n middagslaapje Heerlijk.
Het is hiernaast de laatste dagen ook wonderbaarlijk stil. Volgens mij zijn ze ver klaar, mag ook wel eens.

Hebben jullie dat ook dat je na een serieus gesprek (bij bijv een of andere instantie) echt totall loss bent? Ik heb vanmorgen zo'n gesprek gehad en ik zit nu nog te knikkebollen van de slaap. ben geestelijk ook helemaal uitgeput en op.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_45888745
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Roeji het volgende:
Hebben jullie dat ook dat je na een serieus gesprek (bij bijv een of andere instantie) echt totall loss bent? Ik heb vanmorgen zo'n gesprek gehad en ik zit nu nog te knikkebollen van de slaap. ben geestelijk ook helemaal uitgeput en op.
geen last van. ik ben wel iets extra moe door zulke dingen, maar dat zal iedereen wel zijn.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_45888828
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:44 schreef compier het volgende:
hebben jullie (ik slik concerta) ook soms last van een ENORME vreetkick savonds? ik dus wel, dus dan stouw ik me helemaal vol.
maarja, ik heb in ieder geval mezelf nu wel aangeleerd te ontbijten, zodat ik overdag iets minder last heb van dat ik totaal geen honger heb
ja enorm. ik eet belachelijk veel bij het avondeten en twee uur later lust ik vaak nog wat.
's middags met ritalin mijn mijn lijf moet ik het er echt inproppen, want echt honger heb ik dan niet.
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:33:55 #220
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45888921
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Roeji het volgende:
Dat kan vaak zo goed doen zo'n middagslaapje Heerlijk.
Het is hiernaast de laatste dagen ook wonderbaarlijk stil. Volgens mij zijn ze ver klaar, mag ook wel eens.

vaak na psychiater (of ander gesprek waar ik goed moet opletten EN vragen beantwoorden) ben ik Kapot!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 1 februari 2007 @ 22:42:18 #221
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45900696
<frusti mode>

Soms.. soms.. soms kan ik het niet UITSTAAN dat mensen het niet snappen

Het slaat echt nergens op, maar ik zit te janken om een MSN gesprekje over opruimen.
quote:
P zegt (22:33):
je bent bezet
Chell zegt (22:33):
ja bezig
P zegt (22:33):
waarmee?
Chell zegt (22:33):
opruimen
P zegt (22:34):
goed zo!!
Chell zegt (22:34):
haha
lukt 't?
ja hoor
soort van
niet helemaal
Chell zegt (22:35):
't wordt in ieder geval hier en daar plaatselijk al heel netjes
P zegt (22:35):
haha!
je hebt ook nog even
Chell zegt (22:35):
even ja...
bijna een heeele zaterdag
Chell zegt (22:36):
da's harstikke weinig
Pj zegt (22:36):
haha...kan het me haast niet voorstellen, maar ik weet ook niet wat voor troep het bij jou is
Chell zegt (22:37):
een grote troep
en ik ruim vijf minuten op en doe 10 minuten iets anders he
P zegt (22:37):
ja...je moet het wel leuk houden he
neuj daar heeft het niks mee te maken
P zegt (22:38):
waarmee dan?
en toen moest ik huilen. Omdat ik het laatst uitgelegd heb. En hij het blijkbaar alweer vergeten is. En omdat ik gewoon sowieso baal van mijn eigen zooi. En van mijn eigen onkunde om het wél in een paar uurtjes netjes te krijgen.

</frusti mode>
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:58:03 #222
63411 Roeji
pi_45901297
Hee meid, kom op!! Kop op!!
Werkt het voor jou misschien door jezelf een soort van opdrachtjes en dan beloningen te geven? Dus bijv, een half uur opruimen aan een stuk door en dan een kwartiertje (of X minuten, wat je zelf wil) stoom afblazen met andere dingen. Ik merk dat als ik móet opruimen ik het dus niet voor mekaar krijg. Maar als ik mag opruimen en ook tussendoor iets anders doen, dan gaat het een stuk beter. Nu werkt t bij mij totaal niet om met tijdslimieten te werken, ik heb geen besef van tijd. En een kookwekker naast me werkt niet want dat ding maakt teveel lawaai. Maar misschien werkt zoiets wel voor jou.

Succes verder. Ik probeer wat positieve gedachten en energie te sturen (alhoewel ik niet weet of je blij moet zijn met de gedachten en energie van een adhd-er )
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 1 februari 2007 @ 23:17:10 #223
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45902126
Het gaat wel weer hoor Dat soort trucjes met beloningen enzo werken voor mij ook niet zo. Ik probeer het wel eens, maar ik ga dan toch weer wat anders doen eerder dan de afgesproken tijd.

Ik ben nu aan het opruimen met als motto: het hoeft nu niet af en alles wat je vanavond en morgenavond doet, hoeft zaterdag overdag niet meer! En dat helpt wel Alleen word ik er soms gewoon zo verdrietig van. Dat ik niet gewoon tegen mensen kan zeggen "Ja kom binnen, gezellig!" en dat ik dus nu al drie dagen stressy ben omdat mijn vriendje komt
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 00:31:29 #224
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45904687
WC opgeruimd en schoon
Badkamermeubel/wastafel/spiegel opgeruimd en schoon
Vloer WC, halletje en badkamer gedweild
Douchecabine ontdaan van zeepresten
Stuk afwas weg
pi_45905945
Goezo! *pluim geeft*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:34:34 #226
63411 Roeji
pi_45907816
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:17 schreef Yoni het volgende:
Het gaat wel weer hoor Dat soort trucjes met beloningen enzo werken voor mij ook niet zo. Ik probeer het wel eens, maar ik ga dan toch weer wat anders doen eerder dan de afgesproken tijd.

Ik ben nu aan het opruimen met als motto: het hoeft nu niet af en alles wat je vanavond en morgenavond doet, hoeft zaterdag overdag niet meer! En dat helpt wel Alleen word ik er soms gewoon zo verdrietig van. Dat ik niet gewoon tegen mensen kan zeggen "Ja kom binnen, gezellig!" en dat ik dus nu al drie dagen stressy ben omdat mijn vriendje komt
Ik ken het gevoel, ik loop er dan ook nog tegenaan dat ik fysiek niet mn heel huishouden zelf kan doen. En als me dan iets echt irriteerd dan ga ik het toch zelf proberen te doen. Met als gevolg dat ik de dagen erna de rekening krijg gepresenteerd.

Ook zijn er dagen (beter gezegd nachten) geweest dat ik 's avonds laat begon en tot midden in de nacht was aan het opruimen of poetsen ofzo. Dat werkt ook niet echt.

Als die stress er al eens niet zou zijn om iemand binnen te laten dan zou je al een heel stuk fijner kunnen leven. Tenminste dat lijkt me zo.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:35:29 #227
63411 Roeji
pi_45907822
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:31 schreef Yoni het volgende:
WC opgeruimd en schoon
Badkamermeubel/wastafel/spiegel opgeruimd en schoon
Vloer WC, halletje en badkamer gedweild
Douchecabine ontdaan van zeepresten
Stuk afwas weg
Klasse!!

Vooral het tijdstip waarop je klaar bent
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 11:33:35 #228
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45911557
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:35 schreef Roeji het volgende:

[..]

Klasse!!

Vooral het tijdstip waarop je klaar bent
Ik poets en ruim dus ook graag 's nachts Had nog wel even door willen gaan, maar moet ook nog werken vandaag natuurlijk

Ik geloof trouwens wel dat het hele huishoudverhaal echt hetgeen is wat ik zelf het ergst vind aan mijn ADHD. Omdat dat me echt beperkt op het sociale vlak, maar ook op andere vlakken (huis rommel = vol hoofd = wegkruipen = rondhangen als zoutzak).

En ik moet het, als het zometeen netjes is, gewoon bijhouden natuurlijk...maar ja...........
pi_45912949
O_O
ik had zojuist dus gewoon ZIN in opruimen, dus nu heb ik opeens werkruimte op mn bureau..
dat is nieuw
pi_45916888
Ik ben weer chemisch rustig

Dus nu kan ik weer hele volzinnen spreken en fatsoenlijk communiceren. Voel me iig al meteen stuk-ken beter!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:52:03 #231
63411 Roeji
pi_45917396
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:33 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ik poets en ruim dus ook graag 's nachts Had nog wel even door willen gaan, maar moet ook nog werken vandaag natuurlijk

Ik geloof trouwens wel dat het hele huishoudverhaal echt hetgeen is wat ik zelf het ergst vind aan mijn ADHD. Omdat dat me echt beperkt op het sociale vlak, maar ook op andere vlakken (huis rommel = vol hoofd = wegkruipen = rondhangen als zoutzak).

En ik moet het, als het zometeen netjes is, gewoon bijhouden natuurlijk...maar ja...........
Dat opruimverhaal maar ook het sociale gebeuren is voor mij het grootste probleem. Of ik ben te stil of ik kwebbel maar raak. Maar dat stukje tussen haakjes is bij mij ook zo'n vicueuze (geen idee hoe je t schrijft) cirkel.

En bijhouden is ook zoiets ik hoef me maar 2 keer rond te draaien en ik kan dat meteen weer een gruwelijke puinhoop hebben. En meestal is dat net op een moment dat ik geen tijd heb om op te ruimen. Dan blijft t liggen, en tja... dan zit je weer in de ellende.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 15:32:23 #232
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45918615
Ik heb een heel druk sociaal leven en heb behoorlijk wat vrienden. Ik heb ook geen problemen met te stil zijn of juist teveel kwebbelen. Doe ik wel, maar geloof niet dat ze dat erg vinden Maar mijn vrienden dus nooit bij mij thuis....en dat vind ik niet echt leuk natuurlijk...

En qua troep maken. Tja.. ik pleur alles gewoon neer waar ik op dat moment ben dus En 's avonds na een dag werken ben ik vaak echt te moe voor wát dan ook, dat ik dus niks doe.
En áls ik dan eens opruim, moet het ook meteen perfect waardoor ik dus eindig met zéér plaatselijke nette plaatsen
pi_45919957
Ik hou juist van chaos. Chaos in t grieks is het leegte volgens mij, afgeleid van kaos (volgens mij spreek je t uit als keeos), en dat komt ook zo uit. Ook op mijn kamer. Ik weet precies hoelaat het is als het opgeruimd en netjes is. Niet goed.. Daarom moet ik ook niet teveel zooi op mijn kamer hebben. Kasten helpen niet. Structuur is niet te vinden voor mij daarin. Te veel verschillende dingen dat je toch niet weet waar je wat moet houden. Net als bankrekeningen of verzekeringen.
Elke keer 1 rekening per stuk moeten versturen is zooooo irri. En automatische incasso's werken ook niet, want ik ben toch te uitstellerig om elke keer te kijken wat er wanneer van mijn rekening word gehaald.

wat wel makkelijk is. Ik zie stapels en lagen als tijdsplekken. Niet erg spiritueel bedoeld, juist niet. Maar ik weet precies uit een laag papieren de goede laag eruit te vissen.

Als het opgeruimd is is alles zo afgesloten. Zo stopgezet. En dan moet je juist zoeken. Daarom bieden stapels mij betere ordening dan archiefkasten of wat dan ook.

En waarom meteen opruimen? Dat kan je beter zo af en toe, hypergefocused, doen dan elke keer. Je gaat van een heg toch ook niet meteen snoeien zodra je zit dat er weer een paar sprieten te hoog zijn.

Het enige goede idee wat ik ooit heb gekregen qua opruimen is om de bureaublad van de computer elke keer aan het einde van je werk op te ruimen. En dan de picogrammen of het werk waar je toch niet meer mee bezig bent. Het werkt op zich wel relaxt, maar je vergeet het later alleen zo snel..
pi_45933432
Ik vraag mijzelf af of ik ADHD heb. Hoewel ik in het verleden wel bij wat hulpverleners heb gelopen (ik ben heel erg gepest en genegeerd, wat erge problemen voor mij heeft opgeleverd) heeft niemand ooit de diagnose ADHD gesteld. Wel zijn ze erachter gekomen dat ik HSP ben.
Ik heb inmiddels een zeer grote vriendenclub opgebouwd en sommige vriendinnen beweerden wel eens dat ik ADHD had. Ik ben namelijk heel erg druk, tenminste wel wanneer ik mij lekker voel. In situaties waar ik me niet prettig voel, kan ik juist heel erg teruggetrokken zijn. Maar als ik samen met vrienden ben, bruis ik van het enthousiasme en van de energie en kan ik ook gewoon lopen te springen. Ook ben ik dan een drukke (en soms ook zeer luide) prater.
Vanwege mijn hyperactieve gedrag, beweerden sommigen dus al dat ik ADHD had, maar daar heb ik me nooit zoveel van aangetrokken, omdat niet iedereen die druk is ADHD heeft. Een vriendin van mij komt echter uit een gezin waar iedereen (inclusief zijzelf) ADHD heeft en zij zegt dat ik wel degelijk symptomen van ADHD heb en dat ik me soms precies zo kan gedragen als haar broertje (die ook ADHD heeft) Nou zijn er misschien wel een paar dingen:
- ik zit niet echt stil, ik zit altijd wel ergens aan te frunniken of ergens mee te spelen.
- bij sommige moeilijke vakken (wiskunde, natuurkunde) vind ik het moeilijk de aandacht erbij te houden. Bij andere vakken, die ik ook echt leuk vind, gaat dit echter een stuk beter en ik heb ook geen problemen met bijv. de luistertoetsen bij talen. Dus of er echt sprake is van een concentratieprobleem weet ik niet.
- ik heb niet echt het idee dat ik zeer chaotisch ben, al liggen hier soms wel papieren van 3 maand en ben ik dan van alles kwijt.
- ik ben in sommige gevallen wel redelijk snel afgeleid. Bijv. met gesprekken (al verschilt dat ook nog weer per gesprek) Ik spring zelf vaak van de hak op de tak. Soms kan ik ook midden in een gesprek over iets heel anders beginnen wat ik dan op dat moment opeens zie. Of zomaar een bekende aanspreken die tijdens het gesprek langs komt lopen. Da's af en toe wel klote, vooral als je met een vriend of vriendin over een belangrijk / ernstig onderwerp praat.
Verder vind ik het moeilijk om te beginnen met een vak dat ik moeilijk / niet leuk vind, waardoor ik voor dat soort dingen nog wel eens wil gaan achterlopen.
Heel af en toe heb ik last van stemmingswisselingen, maar over het algemeen ben ik wel vaak zeer vrolijk.
Maar dat alles bewijst nog helemaal niks natuurlijk en ik was ook niet van plan om zelf een diagnose te gaan stellen, want dat kan ik natuurlijk helemaal niet. Er zijn ook dingen waardoor ik mij afvraag of ik wel zou ADHD'er kunnen zijn. Ik ben zonder problemen met een zeer groot vakkenpakket (veel extra vakken) tot 6 gymnasium gekomen en ik reken erop dat ook m'n eindexamen halen niet zo'n groot probleem wordt. Verder merk ik dat ik me bij sommige vakken die ik leuk vind juist gewoon goed kan concentreren en dat ik me ook kan concentreren op momenten dat het moet (tijdens proefwerken bijv.) Verder komt ADHD (voor zover ik weet) ook niet in mijn familie voor en er nooit iemand die het heeft vastgesteld

Waar ik nu een beetje over aan het nadenken ben, is of ik mezelf nou moet laten testen of niet.
pi_45937663
Als je sterk twijfelt: laat je testen. Dan heb je (enige vorm van) zekerheid.

Kijk eens op www.levente.nl Daar staat een soort test welke een indicatie geeft van kenmerken van ad(h)d ers.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 3 februari 2007 @ 21:04:29 #236
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45953363
Nou...heel wat uurtjes later....durf ik straks de deur wel open te doen denk ik Tis nog niet helemaal spic en span, maar wel toonbaar

zaterdag 3 februari 2007 @ 22:50:39 #237
63411 Roeji
pi_45956948
Mooi!!!!
En erg netjes en opgeruimd

Ik hoop dat het een leuke avond is/was.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 4 februari 2007 @ 11:38:50 #238
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45965431
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:04 schreef Yoni het volgende:
Nou...heel wat uurtjes later....durf ik straks de deur wel open te doen denk ik Tis nog niet helemaal spic en span, maar wel toonbaar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waaaaaah, BONK! dat is gewoon eng zo schoon maar SUPER GOED!!!!! kom je mijn kamer ook even doen
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 01:12:20 #239
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45996552
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:50 schreef Roeji het volgende:
Mooi!!!!
En erg netjes en opgeruimd

Ik hoop dat het een leuke avond is/was.
Het was heel erg gezellig
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 01:13:39 #240
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45996575
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:38 schreef compier het volgende:

[..]

Waaaaaah, BONK! dat is gewoon eng zo schoon maar SUPER GOED!!!!! kom je mijn kamer ook even doen
Naja.. tis vooral heel erg opgeruimd hoor. Schoon niet. De keukenkastjes moeten nodig gesopt, de koelkast moet nog veeeeeeel nodiger gesopt en zo zijn er nog wat dingen. Maar het is wel heerlijk netjes nu (voor zover mogelijk)

en wat je ook niet ziet, is dat er nog een heel klein beetje afwas verstopt is in een keukenkastje dat kreeg ik niet meer op tijd af
pi_46001455
move to willekeurige 'hoe is je dag'-topic
  maandag 5 februari 2007 @ 12:43:09 #242
63411 Roeji
pi_46003761
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:13 schreef Yoni het volgende:

[..]

Naja.. tis vooral heel erg opgeruimd hoor. Schoon niet. De keukenkastjes moeten nodig gesopt, de koelkast moet nog veeeeeeel nodiger gesopt en zo zijn er nog wat dingen. Maar het is wel heerlijk netjes nu (voor zover mogelijk)

en wat je ook niet ziet, is dat er nog een heel klein beetje afwas verstopt is in een keukenkastje dat kreeg ik niet meer op tijd af
Ik ben zooooo blij met mn James Daar kun je zoveel in kwijt wat even in de weg ligt Heb verleden week bijv per ongeluk de deksel van mn fritenketel mee laten draaien in dat ding. Was stomweg vergeten dat ik m daar even had geparkeerd.

Vandaag zit ik al op de goede weg met mn ritalin, totnutoe alles netjes op tijd ingenomen. Als ik dit een week kan volhouden, dan lukt t me wel weer prima. Dan zit ik in dat ritme
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 12:45:35 #243
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46003809
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:43 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik ben zooooo blij met mn James Daar kun je zoveel in kwijt wat even in de weg ligt Heb verleden week bijv per ongeluk de deksel van mn fritenketel mee laten draaien in dat ding. Was stomweg vergeten dat ik m daar even had geparkeerd.

Vandaag zit ik al op de goede weg met mn ritalin, totnutoe alles netjes op tijd ingenomen. Als ik dit een week kan volhouden, dan lukt t me wel weer prima. Dan zit ik in dat ritme
Ik ga over een paar maanden verhuizen en dan is er godzijdank ook weer plaats voor mijn Miep
pi_46007525
vanmorgen werd ik gebeld door het uitzendbureau dat ik niet op mijn werk was..
ik zei maar even dat ik ziek ben.
lekker klote weer, mijn geloofwaardigheid zakt natuurlijk als een pudding in elkaar daar.
voel me meteen weer gaar en kansloos.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 15:05:07 #245
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46007967
Waarom was je er niet dan m_m?
pi_46009814
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:05 schreef Yoni het volgende:
Waarom was je er niet dan m_m?
enorme weerzin + verslapen.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 16:09:10 #247
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46010050
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:01 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

enorme weerzin + verslapen.
Know the feeling. Klote zeg! Maar morgen (of wanneer je weer moet) gewoon weer vol er tegenaan proberen te gaan
pi_46011184
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:09 schreef Yoni het volgende:

[..]

Know the feeling. Klote zeg! Maar morgen (of wanneer je weer moet) gewoon weer vol er tegenaan proberen te gaan
bedankt.
ik voel me overmorgen wel weer beter..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:57:50 #249
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46142691

* Noli. is een beetje sjaggo..

Laatst dus bij de huisarts geweest. Ik moest binnen twee weken bericht hebben van GGZ.
Nou, na anderhalve week kreeg ik een brief hoor.. (op zaterdag) Dinsdag 6 februari had ik een (intake-)afspraak staan. Als ik verhinderd was moest ik dat zo snel mogelijk melden. Ja lekker, als je de brief zo laat binnen krijgt.

In ieder geval lukte dat dus niet omdat ik dus een afspraak had in het (niet al te grote) gebouw waar PRODY voorheen werkte, hij had er geen zin in om collega's tegen het lijf te lopen dus hij wou liever naar een andere vestiging. Bovendien kon hij ook niet meer vrij krijgen (hij had allemaal afspraken staan voor die dag) en zó snel konden we ook geen oppas voor de kinderen regelen. Dus Prody brief mee naar werk en maandag asap de boel afmelden.

Secetaresse deed (natuurlijk weer) erg moeilijk, want:
  • waarom belde hij en niet ik?
    Sja, hij is gebonden aan een agenda en kan dan beter plannen. Voor ik weer een afspraak plan en hij die weer moet verzetten omdat hij weer niet kan..
  • het was toch een afspraak voor mij en niet voor hem?
    Ja maar ík wil graag dat hij mee gaat en hij wil dat ook graag.
  • jamaar dan kon ikzelf toch ook wel bellen?
    zie antwoord 1
    Nou ze vond het allemaal maar raar. Ja, wij haar ook.. Luisteren is moeilijk.

Ze zou het doorgeven.. Deze week zou ik nog een brief in huis moeten hebben met een nieuwe afspraak voor volgende week in de plaats waar wij graag heen willen. Niet dus..
    Vandaag zelf maar even met desbetreffende GGZ gebeld. Blijkt dat ze daar vandaag nét de papieren binnen hadden. En omdat het een andere regio betreft moet dit dus weer opnieuw beoordeeld worden! De dame aan de foon zou het klaarleggen voor de bureau-dienst, maandag word het beoordeeld en ergens volgende week zou ik dan wel iets horen (of zien denk ik).

Ergens ben ik blij dat ik zelf gebeld heb, ik weet nu een beetje waar ik aan toe ben. Maar ik moet nu wéér wachten. IK HAAT WACHTEN! Ik ben ongeduldig en ik wil weten waar ik aan toe ben. Van wachten word ik sjaggo en depri. Bij mij moeten dingen niet weken lang op zich laten wachten want anders word ik bang dat ik er straks een ontzettende weerzin tegen krijg en geen zin meer heb om te gaan.

* Noli. heeft zin om daar iemand te meppen

Oh en dat ik net ongesteld ben geworden helpt ook niet erg mee..
  • Maxi, Midi & Mini
      vrijdag 9 februari 2007 @ 16:02:54 #250
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46142870
    Zo!
    Dat lucht op!

Maxi, Midi & Mini
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')