aan-en afvoerbuis lopen meestal samen door één buis. (dubbelwandig) Als je bovenop de ketel kijkt en ziet dat er twee pijpen uit de ketel samenkomen in één pijp heb je een gesloten systeem.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:15 schreef RoofingBurner het volgende:
Komt er maar één buis uit de ketel? Of zijn het er twee.
Het was ws meer als extra info voor annnnne bedoeltquote:
Dat denk ik dan wel, er zit ws een kier onder de deur, of een rooster in de deur. In dat geval is het denk ik niet verstandig om de ketel nog meer in te bouwen door er nog een droger neer te zetten.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:24 schreef annnnne het volgende:
Er komt maar een pijp uit, dus open systeem?
Als het koolmonoxidevergiftiging is wel ja.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:37 schreef annnnne het volgende:
echt zo erg??
Welk type Nefit?quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:36 schreef annnnne het volgende:
Nee ik heb geen geiser. Er is centrale verwarming. Dit dign is dus zowel voor warm water als verwarming. Er zit geenj sticker op, alleen een merknaam. Het is een Nefit.
Een beetje installateur heeft een rookgasanalyser in zijn auto, hiermee kun je ook CO meten.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:03 schreef annnnne het volgende:
Feenstra heeft me teruggebelt. Hun monteurs hebben geen CO meetapparatuur in de auto zeggen ze. Ze hebben me aangeraden de stekker eruit te halen en de gaskraan dicht te doen.
Huisarts heb ik hier ook al niet. Ben al een tijdje weg uit Nederland weg. Denk je echt dat het nodig is. Voel me wel wat instabiel, maar is misschien ook toegenomen door de schrik...
quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:10 schreef klipper het volgende:
Welke regio woon je trouwens?
quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:36 schreef annnnne het volgende:
Amsterdam
Inderdaad Marsepein, in het ziekenhuis kunnen ze je bloed controleren en eventueel extra zuurstof toedienen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:08 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou er niet over twijfelen en een huisarts of eerste hulp bellen. Als je verzekerd bent voor eerste hulp opname kun je ook overwegen daar even langs te gaan. Als je geen vervoer hebt moet je het zeggen ik woon in de buurt.
O.k. laat nog eens weten hoe het afgelopen is.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:11 schreef annnnne het volgende:
Ik ga nu naar vrienden, blijf daar slapen, want ik ga hier natuurlijk geen oog dichtdoen.
Marsepein heel erg bedankt voor je aanbod, lief! Alle andere hulp en adviezen ook much appreciated!! Ga morgen een servicebedrijf bellen en als het nodig is een nieuwe laten installeren..
Niet vragen als het nodig is, gewoon doen een nieuwe installeren.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:11 schreef annnnne het volgende:
Ik ga nu naar vrienden, blijf daar slapen, want ik ga hier natuurlijk geen oog dichtdoen.
Marsepein heel erg bedankt voor je aanbod, lief! Alle andere hulp en adviezen ook much appreciated!! Ga morgen een servicebedrijf bellen en als het nodig is een nieuwe laten installeren..
Heb je nog steeds hoofdpijn?quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:14 schreef annnnne het volgende:
Klipper, denk je dat het ook nodig is als je nog in het (knallende) hoofdpijnstadium bent?
Vanmiddag ging het langzaam over toen ik ene paar uurtjes buiten was..
Ik zeg maar zo, met je gezondheid moet je niet afvragen, maar eerst laten controleren.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:14 schreef annnnne het volgende:
Klipper, denk je dat het ook nodig is als je nog in het (knallende) hoofdpijnstadium bent?
Vanmiddag ging het langzaam over toen ik ene paar uurtjes buiten was..
De lucht in je kamer is met en paar uurtjes weer in orde, maar het gaat om het COHb- gehalte in je bloed.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:18 schreef annnnne het volgende:
Ja nog steeds hoofdpijn, maar ramen staan ook nog maar een kwartiertje open. Het zal toch wel langzaam uit mijn systeem gaan als ik hier zo weg ben?
Ik verwacht van wel, heb je een NL ziektekosten verzekering?quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:19 schreef annnnne het volgende:
Oke, dan het Nederlands medisch systeem (zoals ik al zei, ik ben al wat jaren weg uit nederland en weet niet hoe het hier werkt): kun je hier naar willekeurig welk ziekenhuis gaan? Bijvoorbeeld het Prinsengracht ziekenhuis of OLV?
Dat kan uren duren..quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:20 schreef klipper het volgende:
[..]
De lucht in je kamer is met en paar uurtjes weer in orde, maar het gaat om het COHb- gehalte in je bloed.
hm Stijgt CO op of zakt t naar beneden?quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:27 schreef klipper het volgende:
CO-vergiftiging is extra gevaarlijk omdat CO een reukloos en kleurloos gas is en dus niet opgemerkt wordt.
Tevens zal door de versuffende werking de prikkel worden ontnomen om maatregelen te nemen.
Al bij geheel geringe concentraties kunnen zich vergiftigingsverschijnselen voordoen; een concentratie van 0,1% Co in de lucht kan zelfs al dodelijk zijn.
Het is duidelijk dat voorkomen moet worden dat CO ontstaat en ook dat deze verbrandingsgassen komen waar mensen en/of dieren verblijven.
Dat laatste, daar zat ik ook aan te denken en ik heb het er net over met mijn vrouw. Pfff...daar moet je toch niet aan denken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:28 schreef annnnne het volgende:
Oke, ik laat even een taxi langs het OLV rijden. Paspoort mee (bedankt voor alle tips).
Nee geen NL verzekering, maar mijn buitenlandse verzekering vergoed dat wel lijkt me.
Waar een forum al niet goed voor is. En dat alleen omdat ik me zat te bedenken dat ik hier een wasdroger wil.
Wow, bedankt, zonder jullie was ik hier vast gebleven..
Dit is letterlijk een geluk bij een ongelukquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:29 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Dat laatste, daar zat ik ook aan te denken en ik heb het er net over met mijn vrouw. Pfff...daar moet je toch niet aan denken.![]()
Daar heb ik niet gelijk een antwoord op, Maar koolmonoxide bind zich net als zuurstof aan het bloed, alleen gaat het bij koolmonoxide 300 keer gemakkelijker dan bij zuurstof.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm Stijgt CO op of zakt t naar beneden?
ik bedoel buiten t menselijk lichaam,quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Daar heb ik niet gelijk een antwoord op, Maar koolmonoxide bind zich net als zuurstof aan het bloed, alleen gaat het bij koolmonoxide 300 keer gemakkelijker dan bij zuurstof.
Zeker als het echt om CO gaat, is het puur een feit van verminderd zuurstof en een verhoogde CO2 concentratie dan zullen sommigen misschien zeggen dat ze weer eens te snel was maar als het wel degelijk CO was, dan mopperen mensen weer dat ze nog zolang wachtte.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:30 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dit is letterlijk een geluk bij een ongeluk![]()
Feitje, propaan of butaan is zwaarder dan lucht, Groningsgas daartegen is juist weer lichter dan lucht.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik bedoel buiten t menselijk lichaam,
GAS zou zwaarder zijn dan lucht, maar hoe dat met CO zit?
ah, leren we ook nog watquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Feitje, propaan of butaan is zwaarder dan lucht, Groningsgas daartegen is juist weer lichter dan lucht.
Ik spreek hier over gronings gas omdat vele gassaoorten in de grond eigenlijk allemaal aardgas is, maar dat daarmee nog niet de soort is vastgesteld.
Volgend de wikepedia ( nu maar hopen dat ze hierin in ieder geval gelijk hebben) is CO zwaarder dan lucht, dus raampjes open en bovenin het stapelbed ben je het veiligste.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ah, leren we ook nog wat![]()
Maar goed, als CO zwaarder is dan lucht heeft bovenraampjes open doen weinig zin
anders ok weer wel
Kanaries gebruiken ze ook voor methaan gas in de mijnen dacht ik dusquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:47 schreef klipper het volgende:
[..]
Volgend de wikepedia ( nu maar hopen dat ze hierin in ieder geval gelijk hebben) is CO zwaarder dan lucht, dus raampjes open en bovenin het stapelbed ben je het veiligste.
En met luchten bedoel ik het hele huis goed doorluchten.
Maar als je echt een veiligheidsgarantie wilt, koop dan een kanarie deze beestjes gaan veel eerder dood aan CO dan mensen.
En voor de dierenliefhebbers, nee het is niet de bedoeling dat ie dood gaat maar als je moet kiezen tussen twee kwaden dan moet je de minst schadelijke nemen.
En het voordeel van een kanarie t.o.v. een koolmonoxide melder is dat je er nog gezelligheid van heb ook.
Wat voor type en merk heb je?quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:37 schreef Renesite het volgende:
Marsepein en de restTo the rescue
![]()
Damn, 20 jaar oud... De onze is ook al zo oud maar té zuinig en werkt perfect... eng hoor
Ik heb geen idee, morgen even kijken, maar de boiler (een HEULE dikke, en dat meen ik) en een Nefit ik geloof een HR. Allemaal op zolder. Hij schijnt zo zuinig te zijn dat een nieuwe echt niet uit kan. Op zn minst enorm gaaf.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat voor type en merk heb je?
Als het geen vr of hr is, kun je nagaan wat je zou kunnen besparen als je hem vervangt.
toen ons keteltje naar de ketelhemel ging wassie ook nog in UITSTEKENDE conditiequote:Op zaterdag 9 december 2006 00:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat voor type en merk heb je?
Als het geen vr of hr is, kun je nagaan wat je zou kunnen besparen als je hem vervangt.
Opluchting ! x 2 En veel plezier verder in je app.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:39 schreef annnnne het volgende:
Met mij gaat het goed hoor.
.......
Hij heeft ook gezegt dat de ketel nog maar 7 jaar oud was en niet 20 zoals ik dacht.
Als het een monumentaal pand is, heb je sowieso grote kans dat je er dan ook een bouwvergunning voor moet aanvragen en grote kans dat ze dat afwijzen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:50 schreef annnnne het volgende:
Ja ik weet echt niet hoe ik er bij kom. Ik dacht echt dat ze me verteld hadden bij aankoop van het huis dat de ketel binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe zou zijn. Deze appartementen zijn 20 jaar geleden in een monument gecreeerd. Ik ging er vanuit dat het de ketel was die er destijds geplaatst was.
Er is helaas geen mogelijkheid om de ketel op een andere plek te zetten waardoor het een gesloten systeem kan worden. Wel is er misschien de mogelijkheid van een dubbele buis in het huidige rookkanaal dacht ik. Ga deze week even bij buren informeren wat zij voor systeem hebben. Als zij wel een gesloten systeem hebben dan is dat laatste neem ik aan mogelijk. Ik denk niet dat er hier iemand in het gebouw een gesloten systeem heeft dmv gevelafvoer.
Wat je voorkeur heeft zou ik zo zeggen, maar het voordeel van een onderhoudscontract is dat je vaak kunt kiezen uit 2 of 3 soorten onderhoud.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:33 schreef annnnne het volgende:
Nee gevelafvoer daar geloof ik niet in dat ze dat hier toelaten. Daarbij, het is een klein appartement (55m2), is moeilijk een andere plek te creeeren voor de verwarmingsketel. Ik weet in ieder geval nu dat goed ventileren heel belangrijk is. Dat is iets wat ik me nooit heb gerealiseerd. En inderdaad zal ik um vanaf nu elk jaar laten controleren. Er zijn bedrijven bij wie je een onderhoudscontract af kunt sluiten niet? is dat de moeite waard of beter gewoon elk jaar voor de winter begint even iemand bellen?
Ook een gesloten systeem heeft inderdaad een goede luchttoevoer nodig, maar omdat deze dat van buiten haalt is er in prinvipe geen gevaar in de woning.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier komen ze elke 2 jaar kijken en meten, t beestje is nu ook al weer een jaar of 5 oud intussen geloof ik![]()
gelukkig ist een gesloten systeem, en ik dacht die ook niet zou werken als die geen genoeg verse lucht krijg![]()
Dat komt doordat contractklanten voorgaan, aan de ene kant jammer maar wel de harde werkelijkheid.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:55 schreef annnnne het volgende:
Oke bedankt voor je uitleg. Ik ga even wat rondsearchen wat er in de aanbieding is.
Vandaag heb ik wel gemerkt dat er weinig 24/7 services zijn. Bij de meeste bedrijven kreeg ik een antwoordapparaat met de melding dat ze te bereiken zijn op kantoortijden.
De meeste, op een na, 24/7 bedrijven hadden geen tijd om me te helpen vandaag...
Zeker waar, als ik de syfon van de ketel trek, komt daar ook lucht uit geblazen, echter er zit geen kracht onder, nou is die lucht wel lauw, maar ik vermoed dat dat komt door de warmte in de ketel zelf,quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:55 schreef klipper het volgende:
[..]
Ook een gesloten systeem heeft inderdaad een goede luchttoevoer nodig, maar omdat deze dat van buiten haalt is er in prinvipe geen gevaar in de woning.
Mocht de luchttoevoer verstopt raken dan zal de ketel ook uitschakelen of inderdaad een gevaarlijke uitstoot kunnen krijgen, de kans dat dit echter in de woning terecht komt is vele malen kleiner dan bij een open systeem.
Ik zeg express niet uitgesloten, omdat je toevoer en rookgas afvoer kanalen wel goed aangesloten moeten zitten, en vrij zijn van gaten en of scheuren.
Ook moet de mantel goed aansluiten en onbeschadigd zijn (indien mantel tot de luchtkast van het toestel behoort.)
Anders moet de luchtkast van het toestel zelf goed en onbveschadigd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |