Kanaries gebruiken ze ook voor methaan gas in de mijnen dacht ik dusquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:47 schreef klipper het volgende:
[..]
Volgend de wikepedia ( nu maar hopen dat ze hierin in ieder geval gelijk hebben) is CO zwaarder dan lucht, dus raampjes open en bovenin het stapelbed ben je het veiligste.
En met luchten bedoel ik het hele huis goed doorluchten.
Maar als je echt een veiligheidsgarantie wilt, koop dan een kanarie deze beestjes gaan veel eerder dood aan CO dan mensen.
En voor de dierenliefhebbers, nee het is niet de bedoeling dat ie dood gaat maar als je moet kiezen tussen twee kwaden dan moet je de minst schadelijke nemen.
En het voordeel van een kanarie t.o.v. een koolmonoxide melder is dat je er nog gezelligheid van heb ook.
Wat voor type en merk heb je?quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:37 schreef Renesite het volgende:
Marsepein en de restTo the rescue
![]()
Damn, 20 jaar oud... De onze is ook al zo oud maar té zuinig en werkt perfect... eng hoor
Ik heb geen idee, morgen even kijken, maar de boiler (een HEULE dikke, en dat meen ik) en een Nefit ik geloof een HR. Allemaal op zolder. Hij schijnt zo zuinig te zijn dat een nieuwe echt niet uit kan. Op zn minst enorm gaaf.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat voor type en merk heb je?
Als het geen vr of hr is, kun je nagaan wat je zou kunnen besparen als je hem vervangt.
toen ons keteltje naar de ketelhemel ging wassie ook nog in UITSTEKENDE conditiequote:Op zaterdag 9 december 2006 00:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat voor type en merk heb je?
Als het geen vr of hr is, kun je nagaan wat je zou kunnen besparen als je hem vervangt.
Opluchting ! x 2 En veel plezier verder in je app.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:39 schreef annnnne het volgende:
Met mij gaat het goed hoor.
.......
Hij heeft ook gezegt dat de ketel nog maar 7 jaar oud was en niet 20 zoals ik dacht.
Als het een monumentaal pand is, heb je sowieso grote kans dat je er dan ook een bouwvergunning voor moet aanvragen en grote kans dat ze dat afwijzen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:50 schreef annnnne het volgende:
Ja ik weet echt niet hoe ik er bij kom. Ik dacht echt dat ze me verteld hadden bij aankoop van het huis dat de ketel binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe zou zijn. Deze appartementen zijn 20 jaar geleden in een monument gecreeerd. Ik ging er vanuit dat het de ketel was die er destijds geplaatst was.
Er is helaas geen mogelijkheid om de ketel op een andere plek te zetten waardoor het een gesloten systeem kan worden. Wel is er misschien de mogelijkheid van een dubbele buis in het huidige rookkanaal dacht ik. Ga deze week even bij buren informeren wat zij voor systeem hebben. Als zij wel een gesloten systeem hebben dan is dat laatste neem ik aan mogelijk. Ik denk niet dat er hier iemand in het gebouw een gesloten systeem heeft dmv gevelafvoer.
Wat je voorkeur heeft zou ik zo zeggen, maar het voordeel van een onderhoudscontract is dat je vaak kunt kiezen uit 2 of 3 soorten onderhoud.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:33 schreef annnnne het volgende:
Nee gevelafvoer daar geloof ik niet in dat ze dat hier toelaten. Daarbij, het is een klein appartement (55m2), is moeilijk een andere plek te creeeren voor de verwarmingsketel. Ik weet in ieder geval nu dat goed ventileren heel belangrijk is. Dat is iets wat ik me nooit heb gerealiseerd. En inderdaad zal ik um vanaf nu elk jaar laten controleren. Er zijn bedrijven bij wie je een onderhoudscontract af kunt sluiten niet? is dat de moeite waard of beter gewoon elk jaar voor de winter begint even iemand bellen?
Ook een gesloten systeem heeft inderdaad een goede luchttoevoer nodig, maar omdat deze dat van buiten haalt is er in prinvipe geen gevaar in de woning.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier komen ze elke 2 jaar kijken en meten, t beestje is nu ook al weer een jaar of 5 oud intussen geloof ik![]()
gelukkig ist een gesloten systeem, en ik dacht die ook niet zou werken als die geen genoeg verse lucht krijg![]()
Dat komt doordat contractklanten voorgaan, aan de ene kant jammer maar wel de harde werkelijkheid.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:55 schreef annnnne het volgende:
Oke bedankt voor je uitleg. Ik ga even wat rondsearchen wat er in de aanbieding is.
Vandaag heb ik wel gemerkt dat er weinig 24/7 services zijn. Bij de meeste bedrijven kreeg ik een antwoordapparaat met de melding dat ze te bereiken zijn op kantoortijden.
De meeste, op een na, 24/7 bedrijven hadden geen tijd om me te helpen vandaag...
Zeker waar, als ik de syfon van de ketel trek, komt daar ook lucht uit geblazen, echter er zit geen kracht onder, nou is die lucht wel lauw, maar ik vermoed dat dat komt door de warmte in de ketel zelf,quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:55 schreef klipper het volgende:
[..]
Ook een gesloten systeem heeft inderdaad een goede luchttoevoer nodig, maar omdat deze dat van buiten haalt is er in prinvipe geen gevaar in de woning.
Mocht de luchttoevoer verstopt raken dan zal de ketel ook uitschakelen of inderdaad een gevaarlijke uitstoot kunnen krijgen, de kans dat dit echter in de woning terecht komt is vele malen kleiner dan bij een open systeem.
Ik zeg express niet uitgesloten, omdat je toevoer en rookgas afvoer kanalen wel goed aangesloten moeten zitten, en vrij zijn van gaten en of scheuren.
Ook moet de mantel goed aansluiten en onbeschadigd zijn (indien mantel tot de luchtkast van het toestel behoort.)
Anders moet de luchtkast van het toestel zelf goed en onbveschadigd zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |