abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44251761
Hoi ik heb een vraagje misschien dat iemand mij kan helpen of advies kan geven.

In 2003 heb ik een huurwoning toegewezen gekregen. Destijdes heb ik, dacht ik alles overgenomen van de vorige eigenaar qua vaste lasten, gas, stroom, water etc.

Nu krijg ik van de week een brief van de eigenaar van de gasmeter dat er al 3 jaar lang niet bekent is wie mijn gasleverancier is. Dat moet ik binnen 3 weken bekent maken en anders komen ze de meter eruit halen.

Dus ik na kijken of ik uberhaubt een gasleverancier heb. Ik was altijd in de veronderstelling dat Essent dat was bij mij. Maar dat schijnt dus niet zo te zijn want Gas kost hoor ik nu gemiddeld zo n 40 euro p/m.

Maar ik heb dus nooit iets vernomen van dat ik Gas verbruik zonder er iets voor te betalen al die 3 jaar lang niet!!! Ik weetdat ik ook fout zit maar dat klopt toch ook niet dan dat ik daar nog nooit iets van gehoord heb? Zelf was ik altijd in de veronderstelling dat ik het betaalde, ik heb voorheen nooit op mezelf gewoont dus had ook geen idee dat dat zo prijzig was.

Mijn vraag is nu weet iemand wat dit voor mij gaat betekenen. Moet ik nu die 3 jaar achterstallige gasrekeningen betalen? of kan ik daar gedeeltelijk onderuit komen? heeft iemand nog tips/ adviezen?

Alvast bedankt voor degene die serieuze reacties geven.
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:59:28 #2
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44251957
Heb je nooit een kaartje in de bus gekregen dat je je meterstand meot doorgeven?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_44252025
Je ziet toch op je jaarrekening van Essent wat er afgerekend is? In jouw geval zou er dus alleen electriciteit moeten hebben gestaan. Toen had je actie moeten ondernemen. Ik denk niet dat je onder de betaling van de hele achterstallige periode uit kunt komen...
pi_44252028
Nee nooit gekregen zo ver ik me kan herinneren. Ik weet wel dat ik samen met iemand van de woningstichting de meterstanden heb opgenomen toen ik de woning overnam.
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:03:06 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44252086
wees slim, je hebt geen enkel contact. Sluit nu een contract af en geef die naam door aan de meterbeheerder.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44252093
Ik moet eerlijk zijn dat ik jaarrekeningen over het algemeen zo interessant vind dat ik er uitvoerig naar ga kijken. Meestal belanden deze ook binnen 1 min in de prullenbak.

Maar het is toch vaag dat er in 3 jaar tijd nooit iemand heeft ingegrepen. Stel dat ik ondertussen verhuist was wat dan....?
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:03:36 #7
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_44252100
Maar je weet niet van wie je gas krijgt?!
FCT
pi_44252127
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:03 schreef sanger het volgende:
wees slim, je hebt geen enkel contact. Sluit nu een contract af en geef die naam door aan de meterbeheerder.
Dat wil ik ook gaan doen maar betekent dat niet dat ik gas van de afgelopen jaren ook moet betalen?
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:04:48 #9
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252142
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:01 schreef Virus het volgende:
Nee nooit gekregen zo ver ik me kan herinneren. Ik weet wel dat ik samen met iemand van de woningstichting de meterstanden heb opgenomen toen ik de woning overnam.
Bel een keer met de woningbouw. Toen ik mijn huurwoning kreeg vertelde zij dat alles nu bij Essent loopt maar als ik wil kan ik overstappen.

Maar van wie heb je de brief gekregen? Anders bel je daar even naartoe om te vragen hoe dat nou zit. Je hebt geen contract van de leverancier (neem ik aan uit OT)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:05:16 #10
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_44252149
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:03 schreef sanger het volgende:
Goed plan, maar dan worden de kosten verhaald op de vorige bewoner als ik het goed heb.
Die zal waarschijnlijk niet akkoord gaan en aantonen niet de bewoner te zijn geweest de afgelopen jaren.
FCT
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:05:42 #11
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252160
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:03 schreef Virus het volgende:
Ik moet eerlijk zijn dat ik jaarrekeningen over het algemeen zo interessant vind dat ik er uitvoerig naar ga kijken. Meestal belanden deze ook binnen 1 min in de prullenbak.

Maar het is toch vaag dat er in 3 jaar tijd nooit iemand heeft ingegrepen. Stel dat ik ondertussen verhuist was wat dan....?
Je woont nu 3 jaar op jezelf en je gooit dat soort post weg?
pi_44252212
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:03 schreef Mojave het volgende:
Maar je weet niet van wie je gas krijgt?!
Ik heb inderdaad geen idee van wie ik gas krijg. Maar opzich kan ik daarvoor wel contact proberen te krijgen met de oude bewoners. Zijn er veel verschillende opties dan?
Stel ik ga bij een gasleverancier die mijn gas tot nu toe niet heeft geleverd zou de kans er dan inzitten dat ik de voorgaande jaren niet hoeven te betalen?
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:09:23 #13
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252282
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:07 schreef Virus het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad geen idee van wie ik gas krijg. Maar opzich kan ik daarvoor wel contact proberen te krijgen met de oude bewoners. Zijn er veel verschillende opties dan?
Stel ik ga bij een gasleverancier die mijn gas tot nu toe niet heeft geleverd zou de kans er dan inzitten dat ik de voorgaande jaren niet hoeven te betalen?
Betalen moet je altijd. Daar zul je niet onderuit komen want jij had dat moeten regelen. Met Essent etc kun je maar beter niet mee fucken
pi_44252300
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:05 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Je woont nu 3 jaar op jezelf en je gooit dat soort post weg?
Idd misschien niet zo slim maar normaal liggen zulke documenten in de kast te liggen en daar houd ik niet zo van.
Een van de grote hoofden
pi_44252368
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:04 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Maar van wie heb je de brief gekregen? Anders bel je daar even naartoe om te vragen hoe dat nou zit. Je hebt geen contract van de leverancier (neem ik aan uit OT)
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Het enige wat zij mij konde melden is dat ze niet konden zien wie mijn gasleverancier is want die heeft zich nooit bij hun gemeld.
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:12:12 #16
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252370
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:09 schreef Virus het volgende:

[..]

Idd misschien niet zo slim maar normaal liggen zulke documenten in de kast te liggen en daar houd ik niet zo van.
Misschien idee om dat soort zaken (wonen, verzekering, bank, gas, water, licht) te bewaren. Hoort bij het volwassen worden ook al hou je daar niet van
pi_44252416
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:05 schreef Mojave het volgende:

[..]

Goed plan, maar dan worden de kosten verhaald op de vorige bewoner als ik het goed heb.
Die zal waarschijnlijk niet akkoord gaan en aantonen niet de bewoner te zijn geweest de afgelopen jaren.
Wanneer zouden die kosten verhaald gaan worden. Aangezien ze de afgelopen 3 jaar ook niet verhaald zijn wie zegt dat die leverancier er nog achter gaat komen?
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:13:59 #18
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44252433
Maar wie heeft de afgelopen drie jaar gas naar jou gestuurd zonder eens te gaan vragen om betaling? Ik dacht dat alle leveranciers toch wel na twee gemiste maanden eens brieven gaan sturen, en als daar niets mee gebeurt eens een deurwaarder langs sturen of zo?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:16:21 #19
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44252511
quote:

[..]

Niet zo slim.....ronduit dom. Jaarekeningen zijn de dingen die je gewoon standaard moet archiveren, voor op z'n minst een jaar of 5.....en dat woont op zichzelf.....
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_44252525
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar wie heeft de afgelopen drie jaar gas naar jou gestuurd zonder eens te gaan vragen om betaling? Ik dacht dat alle leveranciers toch wel na twee gemiste maanden eens brieven gaan sturen, en als daar niets mee gebeurt eens een deurwaarder langs sturen of zo?
Dat had ik dus ook. Maar ik heb geen idee wie mij gas levert.....
Geen brief, geen deurwaarder niks heb ik van ook maar een enkele leverancier gezien. Ik vind het ook vreemd dat na 3 jaar die leverancier dat niet ziet. Wel klote want daar ben ik nu de dube waarschijnlijk van. Moet ik in een ongeveer 1500 euro op gaan hoesten.
Een van de grote hoofden
pi_44252559
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:16 schreef Virus het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook. Maar ik heb geen idee wie mij gas levert.....
Geen brief, geen deurwaarder niks heb ik van ook maar een enkele leverancier gezien. Ik vind het ook vreemd dat na 3 jaar die leverancier dat niet ziet. Wel klote want daar ben ik nu de dube waarschijnlijk van. Moet ik in een ongeveer 1500 euro op gaan hoesten.
Had je er maar eerder achteraan moeten gaan
pi_44252566
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:16 schreef Semisane het volgende:

[..]

Niet zo slim.....ronduit dom. Jaarekeningen zijn de dingen die je gewoon standaard moet archiveren, voor op z'n minst een jaar of 5.....en dat woont op zichzelf.....
Daarin geef ik jullie gelijk, maar daar heb ik op dit moment niks aan. Dus je kunt wel gaan natrappen maar daar wint niemand iets mee.
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:17:47 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44252568
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:13 schreef Virus het volgende:

[..]

Wanneer zouden die kosten verhaald gaan worden. Aangezien ze de afgelopen 3 jaar ook niet verhaald zijn wie zegt dat die leverancier er nog achter gaat komen?
Van wie is die gasmeter trouwens?
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:18:13 #24
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252580
Misschien heeft de vorige bewoner 3j lang je gas betaald. Lijkt me sterk maar zou kunnen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:18:28 #25
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44252586
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:17 schreef Virus het volgende:

[..]

Daarin geef ik jullie gelijk, maar daar heb ik op dit moment niks aan. Dus je kunt wel gaan natrappen maar daar wint niemand iets mee.
Dat doe ik enkel omdat je het dan nooooit meer vergeet....het is voor je eigen bestwil dat ik je natrap.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:19:08 #26
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252608
Over het betalen dat kun je in termijnen doen.
pi_44252609
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

Van wie is die gasmeter trouwens?
Ik neem aan van obragas, dat staat bovenaan de brief. Maar die zeggen zelf dat ze geen gasleveren
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:20:29 #28
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44252656
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:19 schreef Virus het volgende:

[..]

Ik neem aan van obragas, dat staat bovenaan de brief. Maar die zeggen zelf dat ze geen gasleveren
Ok....nou ja dat kan....ik zou gewoon de woningbouwverreniging bellen en kijken of zij wellicht informatie daarover hebben...of de oud bewoner...
pi_44252663
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:18 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat doe ik enkel omdat je het dan nooooit meer vergeet....het is voor je eigen bestwil dat ik je natrap.
Ik denk dat ik na dit allemaal, dat zelf ook wel bedacht zou hebben, maar toch bedankt voor de goede intentie
Een van de grote hoofden
pi_44252716
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:20 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ok....nou ja dat kan....ik zou gewoon de woningbouwverreniging bellen en kijken of zij wellicht informatie daarover hebben...of de oud bewoner...
Wat bereik ik hiermee dan?
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:22:42 #31
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252734
en over 3 weken krijgen we het volgende topic te zien: "KLB/ Help ik heb het koud"
Regel op tijd een andere leverancier want het is niet binnen 2 dagen geregeld als je belt.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:24:16 #32
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44252785
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:22 schreef Virus het volgende:

[..]

Wat bereik ik hiermee dan?
Dan weet je wellicht wie de oude gasleverancier was.
pi_44252841
Is het netwerk voor gas al wel 3 jaar open? Staat me iets van bij dat dat nog maar 2 jaar zo is (maar ik kan het uiteraard fout hebben.
Wie is jet netwerk beheerder? Die zou moeten weten wie voorheen je leverancier is. Want in normale gevallen geef je aan je netwerkbeheerder de standen door en geven zij dat ook door aan je leverancier.
pi_44252880
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:22 schreef Matty___ het volgende:
en over 3 weken krijgen we het volgende topic te zien: "KLB/ Help ik heb het koud"
!

Domme TS .
pi_44252914
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:25 schreef Xanthe het volgende:
Is het netwerk voor gas al wel 3 jaar open? Staat me iets van bij dat dat nog maar 2 jaar zo is (maar ik kan het uiteraard fout hebben.
Wie is jet netwerk beheerder? Die zou moeten weten wie voorheen je leverancier is. Want in normale gevallen geef je aan je netwerkbeheerder de standen door en geven zij dat ook door aan je leverancier.
Sorry wat is een netwerk beheerder. Ik had trouwens altijd zelf het idee dat RWE of Essent mijn gasleverancier was maar dus geen idee of RWE wel een gasleverancier is.

Gas was idd toen nog niet open
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:29:32 #36
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44252952
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:28 schreef Virus het volgende:

[..]

Sorry wat is een netwerk beheerder. Ik had trouwens altijd zelf het idee dat RWE of Essent mijn gasleverancier was maar dus geen idee of RWE wel een gasleverancier is.

Gas was idd toen nog niet open
netbeheerder = beheerder/eigenaar van de gasleiding
pi_44252954
Zit er trouwens niet ook een verjaringstermijn en zoiets vast????
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:30:50 #38
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44253000
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:29 schreef Virus het volgende:
Zit er trouwens niet ook een verjaringstermijn en zoiets vast????
Lijkt me sterk. en btw zou het dan 20jaar moeten zijn oid
pi_44253059
[quote]Op vrijdag 8 december 2006 15:29 schreef Matty___ het volgende:

[..]

netbeheerder = beheerder/eigenaar van de gasleiding
[/quote

Dat is dus de eigenaar van de gasmeter die nu kenbaar maakt dat ze niet weten wie mijn gasleverancier is. Op de brief waarop ze dat kenbaar maken staat obragas en die zit in een envelop van RWE.

Dus dan zou het een van die twee moeten zijn...
Een van de grote hoofden
pi_44253156
Heeft iemand enig idee wat je ongeveer verbruikt in een jaar
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:34:51 #41
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44253162
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:32 schreef Virus het volgende:

Dat is dus de eigenaar van de gasmeter die nu kenbaar maakt dat ze niet weten wie mijn gasleverancier is. Op de brief waarop ze dat kenbaar maken staat obragas en die zit in een envelop van RWE.

Dus dan zou het een van die twee moeten zijn...
Ik zou zeggen ga bellen met RWE
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:35:40 #42
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44253196
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:34 schreef Virus het volgende:
Heeft iemand enig idee wat je ongeveer verbruikt in een jaar
op essent.nl heb je een rekenprogramma
pi_44253291
Meen dat gemiddeld voor een eengezinswoning 1500mŗ gerekend word , maar zeker weten doe ik het niet.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:39:56 #44
153506 Captain_Fabulous
pi_44253355
Zoek uit wie drie jaar geleden de monopolist in jouw gebied was, als dat dan niet degeen is die gas aan jou geleverd heeft heb je een leuke situatie, dat iemand die officieel niet op het netwerk kon, toch stiekum leverde...
pi_44253367
Dat kan tot max 5 jaar geleden! Mochten ze jou een factuur sturen voor de afgelopen 3 jaar hou dan wel in de gaten of ze een reeel verbruik in rekening brengen. Gemiddeld is het standaard jaarverbruik voor een huishouden 2000m3. Het ligt er natuurlijk wel aan in wat voor woning je woont. ( appartement of vrijstaande woning). Vraag bijv aan de oud bewoner wat zijn jaarverbruik is geweest en vergelijk dat met de nota. De meeste marktpartijen zijn in dit soort situaties heel schappelijk en kan je een betalingsregeling treffen over die 3 jaar.

Suc6 ermee

Groeten Mike
pi_44253744
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:22 schreef Matty___ het volgende:
Regel op tijd een andere leverancier want het is niet binnen 2 dagen geregeld als je belt.
Ik heb iig alvast een gasleverancier geregeld dus dit is bij deze hopelijk voorkomen
Een van de grote hoofden
pi_44253791
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:40 schreef MP2 het volgende:
Dat kan tot max 5 jaar geleden! Mochten ze jou een factuur sturen voor de afgelopen 3 jaar hou dan wel in de gaten of ze een reeel verbruik in rekening brengen. Gemiddeld is het standaard jaarverbruik voor een huishouden 2000m3. Het ligt er natuurlijk wel aan in wat voor woning je woont. ( appartement of vrijstaande woning). Vraag bijv aan de oud bewoner wat zijn jaarverbruik is geweest en vergelijk dat met de nota. De meeste marktpartijen zijn in dit soort situaties heel schappelijk en kan je een betalingsregeling treffen over die 3 jaar.

Suc6 ermee

Groeten Mike
De meterstanden zijn wel opgenomen destijds toen ik daar in ging dus ze kunnen daar geen andere cijfers voor gebruiken.
Een van de grote hoofden
pi_44253982
Ik ben trouwens benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik heb me nu aangemeld bij een gasleverancier: Dubbeldirect (schijnt het goedkoopst te zijn). Wie zal er nu nog achter die 3 jaar achterstallige gas aangaan? De enige die ik kan bedenken is die oude leverancier maar die weet niet eens dat hij levert, anders had ik daar echt wel een keer iets van gehoord neem ik aan.
Een van de grote hoofden
pi_44254184
quote:

[..]

Als ik dit soort topics lees ben ik altijd wel weer blij met mijn halve kubieke meter aan papierwerk.

On topic: het lijkt me dat er wel een contract voor nodig is om af te dwingen dat jij betaalt, m.a.w. sluit nu een ander contract af en als er een maatschappij die drie jaar gas komt claimen, geef je gewoon aan daar nooit om gevraagd te hebben.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44254398
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als ik dit soort topics lees ben ik altijd wel weer blij met mijn halve kubieke meter aan papierwerk.

On topic: het lijkt me dat er wel een contract voor nodig is om af te dwingen dat jij betaalt, m.a.w. sluit nu een ander contract af en als er een maatschappij die drie jaar gas komt claimen, geef je gewoon aan daar nooit om gevraagd te hebben.
Dat ben ik dus eigenlijk ook van plan, of nog beter dat heb ik nu gedaan. Ik heb zojuist een aanvraag ingediend bij een andere gasleverancier eentje waar ik sowieso 100% zeker van weet dat ik die voorheen niet had. Als die instemt en mijn gasmeter op komt nemen dan zal ik deze elke maand netjes gaan betalen.

Hopen dat de oude leverancier er nooit achterkomt en zo wel dan zal ik dat uiteindelijk ook betalen maar zal ik ook aangeven dat ik nooit een rekening heb gezien en deze ook anders netjes betaald zou hebben.
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:10:07 #51
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_44254479
Wat vaag dat je nooit iets gehoord hebt. De vorige gasleverancier ziet dat het huidige contract op dat adres ontbonden is, als er geen nieuwe aanvraag komt, van of de nieuwe bewoner, of nieuwe leverancier, lijkt het me dat ze het spul afsluiten.

Wie is er nu precies komen vragen naar de gasmeter zooi? De eigenaar, de eigenaar van het pand? Als dat het geval is, lijkt het me dat als je nu een gas contract afsluit, de afgelopen 3 jaar in rekening worden gebracht bij de toenmalige leverancier. Als die er niets vanaf weet, komen ze ook geen verhaal halen.

Succes iig.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_44254483
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:08 schreef Virus het volgende:

[..]

Dat ben ik dus eigenlijk ook van plan, of nog beter dat heb ik nu gedaan. Ik heb zojuist een aanvraag ingediend bij een andere gasleverancier eentje waar ik sowieso 100% zeker van weet dat ik die voorheen niet had. Als die instemt en mijn gasmeter op komt nemen dan zal ik deze elke maand netjes gaan betalen.

Hopen dat de oude leverancier er nooit achterkomt en zo wel dan zal ik dat uiteindelijk ook betalen maar zal ik ook aangeven dat ik nooit een rekening heb gezien en deze ook anders netjes betaald zou hebben.
Ik ben geen jurist ofzo, het is gewoon common sense, mijn opmerking. Je kunt beter even een para experts aan de tand voelen, het is natuurlijk geen gering bedrag.

Hopelijk kun je er nog onderuit komen, ik zou het allicht proberen, je weet maar nooit. Betalen kan altijd nog.
pi_44254648
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:10 schreef Jo0Lz het volgende:
Wat vaag dat je nooit iets gehoord hebt. De vorige gasleverancier ziet dat het huidige contract op dat adres ontbonden is, als er geen nieuwe aanvraag komt, van of de nieuwe bewoner, of nieuwe leverancier, lijkt het me dat ze het spul afsluiten.
Waarom zou de nieuwe leverancier iets afsluiten als er gewoon betaald wordt?
pi_44254772
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:10 schreef Jo0Lz het volgende:

Wie is er nu precies komen vragen naar de gasmeter zooi? De eigenaar, de eigenaar van het pand? Als dat het geval is, lijkt het me dat als je nu een gas contract afsluit, de afgelopen 3 jaar in rekening worden gebracht bij de toenmalige leverancier. Als die er niets vanaf weet, komen ze ook geen verhaal halen.

Succes iig.
De eigenaar van de gasmeter is daar naar komen vragen. Die wil zijn meter terug als er toch geen gas gebruikt wordt (zo redeneren zij heb ik het idee)

Maar ja ik heb er maar een kleine hoop in dat het zo gaat als ik hoop. Zou die oude leverancier dan niet ingelicht worden door mijn nieuwe?????
Een van de grote hoofden
pi_44254899
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom zou de nieuwe leverancier iets afsluiten als er gewoon betaald wordt?
De nieuwe leverancier zal neem ik aan wel gebruik maken van mijn automatische incasso die ik ga onderteken. Dat houdt dan ook meteen in dat ik mijn rekeningen netjes optijd betaal. Tenzij er een of ander idioot gasbedrijf ineens 1500euro wil zien, dan wordt het wat moeilijker en wordt het een opwarmmaaltijdje met kerst en een pittbiertje met oud en nieuw
Een van de grote hoofden
pi_44254943
Ik vind het een vaag verhaal; toen wij ons oude (koop-)appartement verlieten om in een nieuw huis te gaan wonene, hebben we deze verhuizing doorgegeven aan Oxxio. Na een maand of 2 kregen we (op het oude adres) een brief van de netwerkbeheerder (Eneco) met de melding dat de electriciteit afgesloten zou worden, omdat er nog geen nieuw contract afgesloten was. Toen hebben wij eventjes met Eneco gebeld en uitgelegd dat de nieuwe bewoners pas 2 weken later de sleutels kregen en of ze tot die tijd geen actie wilden nemen. Geen enkel probleem bij Eneco.

Gas en water werd bij ons trouwens geregeld door de VVE.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:26:17 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_44255052
Maar.... hoe kan je nou gas krijgen... als je eigenlijk nooit betaald?
Dan sluiten ze je toch af omdat ze geen geld krijgen?
The truth was in here.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:31:21 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44255233
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:07 schreef Virus het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dan zal degene bij wie je nu een contract wil afsluiten willen weten bij wie je nu loopt om het contract te kunnen overnemen. Dokken moet je sowieso. Jeetje, jij bent nog erger dan ik

You are so screwed......3 jaar=36 maanden x laten we zeggen 50 euro....do the math..en dan is 50 euro nog laag geschat hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44255270
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:17 schreef sjimz het volgende:
Had je er maar eerder achteraan moeten gaan
Nou, ik moet zeggen dat ik het ook maar suf vind van het bedrijf dat hem kennelijk al drie jaar gas levert zonder daar een rekening voor te sturen. Ik heb wel vaker gehoord van bedrijven die zo traag zijn dat mensen na tien maanden ineens een rekening krijgen voor de afgelopen tien maanden internetabonnement, ofzo, maar hallo hee, DRIE JAAR?
pi_44255330
Dat hun administratie een teringzooi is, is niet jouw probleem, en dat ze je ongevraagd (want geen aanvraag/contract) gas leveren ook niet.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:35:00 #61
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44255357
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:34 schreef heiden6 het volgende:
Dat hun administratie een teringzooi is, is niet jouw probleem, en dat ze je ongevraagd (want geen aanvraag/contract) gas leveren ook niet.
maar iemand moet en gaat ook betalen
pi_44255720
Ik snap ook niet zo goed hoe ik nu gas kan krijgen zonder te betalen..... en kan er niks aan doen dan hun andministratie niet voldoende functioneerd. Ik sta er ook dus echt van te kijken hoe ik 3 jaar lang gas heb kunnen krijgen zonder ervoor te betalen. Ik hoop dat ik er onderuit kan komen maar ben er bang voor. Ik ga iig doen alsof mijn neus bloed.
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:46:22 #63
8372 Bastard
Persona non grata
pi_44255790
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:44 schreef Virus het volgende:
Ik snap ook niet zo goed hoe ik nu gas kan krijgen zonder te betalen..... en kan er niks aan doen dan hun andministratie niet voldoende functioneerd. Ik sta er ook dus echt van te kijken hoe ik 3 jaar lang gas heb kunnen krijgen zonder ervoor te betalen. Ik hoop dat ik er onderuit kan komen maar ben er bang voor. Ik ga iig doen alsof mijn neus bloed.
Je moet iig zeer onverontwaardigd gaan doen... "ja hallo, wie beheert bij jullie dan de administratie, stel amateurs" .. "ik heb het druk om me bezig te houden met gasafrekeningetjes" "Neem iemand aan die wel capabel is om zijn werk uit te oefenen"
The truth was in here.
pi_44256341
Net toch maar ff voor de zekerheid de jurofoon gebeld:

Na 5 jaar is het verjaard, dus als ze er nu achterkomen moet ik alles gaan betalen..
Ze geven zelf als advies aan om wel te kijken wie de leverancier is omdat ik toch een contract moet hebben anders kan ik geen gas krijgen (ben ik het niet helemaal mee eens). Maar waar het wel op neer komt is dat als ik dat moet gaan betalen aan die betreffende leverancier mijn abonnement automatisch doorloopt en ik dus per 1-1-07 de dubbele vaste lasten zou betalen. Of te wel ik moet nazoeken hoe hoog die vaste lasten zijn. Aan de hand daarvan moet ik afwegen of ik wel of niet ga het bekent ga maken
Een van de grote hoofden
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:01:59 #65
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44256351
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:05:22 #66
141482 Q.
JurassiQ
pi_44256450
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:34 schreef heiden6 het volgende:
Prima als ie gas krijgt en er niet voor betaald, maar dan moet hij het niet gebruiken.
For great justice!
pi_44257275
hmmm vaag sprak net een kennis die netzoals ik in een apartementje woont. Hij gaf aan dat hij in totaal minder dan 25 euro p/m betaald aan gas. Nu ben ik erg benieuwd hoe de gasprijs is ong per maand in een apartement met 1 a 2 inwoners.
Een van de grote hoofden
pi_44258077
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:01 schreef Virus het volgende:
ik toch een contract moet hebben anders kan ik geen gas krijgen
Dat is natuurlijk een kromme redenering, alsof er zoiets bestaat als een waterdichte organisatie/administratie.

Zodra je er iets van hoort, om het contract vragen.
pi_44258080
Welke leverancier je ook neemt, maakt voor de oude leveringen niets uit.
Je hebt gas afgenomen en de gasunie wilt daar geld voor zien.
De leverancier betaald de gasunie, dus bij je eerst volgende meteropname zien ze gelijk hoeveel gas je verbruikt heb en kun je dus dik bijbetalen.
Als je slim bent neem je zelf contact op en leg je de situatie uit, en vraag je om een afbetalingsregeling.
Hoe dan ook je zult moeten betalen, misschien dat je de meterhuur over de afgelopen jaren niet hoeft te betalen, maar dat betekent dan ook dat je de energiebelasting over het eerste gedeelte ook niet terug krijgt.

Weet je trouwens nog met welke meterstand je het huis ingegaan ben.
Dan kun je ongeveer uitrekenen wat je nog moet betalen hetzij bijbetalen.

De boel kun je namelijk niet flessen, omdat de vorige bewoner bekend is bij de netbeheerder en met welke stand hij het huis verliet.
Vroeg of laat komt de aap altijd uit de mouw, en de meterstand kun je nu eenmaal niet terugdraaien.
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:33:21 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44259238
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:36 schreef Virus het volgende:
hmmm vaag sprak net een kennis die netzoals ik in een apartementje woont. Hij gaf aan dat hij in totaal minder dan 25 euro p/m betaald aan gas. Nu ben ik erg benieuwd hoe de gasprijs is ong per maand in een apartement met 1 a 2 inwoners.
Hij heeft het wrs over (een erg laag) voorschotbedrag...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:44:29 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44259584
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Och, zo gek is dit niet. Ik heb dit zelfde akkefietje met een klant. Mijn klant heeft sinds 2003 geen leverancier meer, terwijl ze naar mijn idee toch wel een grootverbruiker moeten zijn. De leverancier levert maar door en trekt niet aan de bel. Bizar.

Nu probeer ik alsnog een contract af te sluiten, maar dat is door allerhande problemen lastiger dan het lijkt (de aansluiting bestaat niet volgens de netbeheerder).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:47:17 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44259682
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:01 schreef Virus het volgende:
Net toch maar ff voor de zekerheid de jurofoon gebeld:

Na 5 jaar is het verjaard, dus als ze er nu achterkomen moet ik alles gaan betalen..
Ze geven zelf als advies aan om wel te kijken wie de leverancier is omdat ik toch een contract moet hebben anders kan ik geen gas krijgen (ben ik het niet helemaal mee eens). Maar waar het wel op neer komt is dat als ik dat moet gaan betalen aan die betreffende leverancier mijn abonnement automatisch doorloopt en ik dus per 1-1-07 de dubbele vaste lasten zou betalen. Of te wel ik moet nazoeken hoe hoog die vaste lasten zijn. Aan de hand daarvan moet ik afwegen of ik wel of niet ga het bekent ga maken
Is niet waar. Normaal gesproken trekt de leverancier wel binnen een paar maanden aan de bel, maar er zijn dus ook uitzonderingen (zie mijn post hierboven).

Mijn advies: onderzoek snel bij welke aanbieder je het goedkoopste uit bent en sluit snel een contract af, ingaande vandaag. Misschien worden de kosten van de afgelopen jaren nog verhaald, misschien ook niet (dan heb je geluk)
pi_44263887
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef Virus het volgende:
Hoi ik heb een vraagje misschien dat iemand mij kan helpen of advies kan geven.

In 2003 heb ik een huurwoning toegewezen gekregen. Destijdes heb ik, dacht ik alles overgenomen van de vorige eigenaar qua vaste lasten, gas, stroom, water etc.
Zit je nu gehuurd of gekocht? In het eerste geval lijkt me dat je verhuurder wel weet waar het gas vandaan komt en zorgt je verhuurder jaarlijks voor de verrekening daarvan middels servicekosten die deel uitmaken van de maandelijkse huurprijs.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44264203
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:06 schreef Argento het volgende:

[..]

Zit je nu gehuurd of gekocht? In het eerste geval lijkt me dat je verhuurder wel weet waar het gas vandaan komt en zorgt je verhuurder jaarlijks voor de verrekening daarvan middels servicekosten die deel uitmaken van de maandelijkse huurprijs.
Ook bij een huurwoning ben je zelf verantwoordelijk, waarschijnlijk vergis je je met flatwoningen waarin de bewoners de stookkosten en water in hun servicekosten hebben zitten.
iedere huurwoning, flat of appartement met een eigen gasmeter is hier zelf verantwoordelijk voor.

Iedere gemeente heeft natuurlijk een standaardleverancier die het vroeger altijd verzorgde, dat kan eneco, nuon, essent, etc zijn.
Door de vrije marktwerking kun je tegenwoordig je leverancier zelf kiezen, echter iedere aansluiting word gecontroleerd door de netbeheerder.
Vroeger werd je inderdaad gelijk afgesloten als je een product niet meer af nam, maar de laatste jaren is het zo dat de netbeheerder de laatste stand controleert en vervolgens bij de volgende bewoner de juiste stand doorgeeft waarmee hij begint en dus ook moet gaan betalen.
De bewoner kan dan nog steeds zelf zijn energieleverancier kiezen.
Maar deTS zal in ieder geval vanaf die meterstand moeten betalen.
pi_44266482
Ik denk dat dit gewoon lappen wordt...
pi_44267417
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:36:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_44272043
Als je nu eens het verschil tussen de huidige gas-meterstand en de 3jaar geleden opgenomen gas-meterstand neemt. En dit cijfer vermenigvuldigt met de huidige gasprijzen, dan weet je wat je totaal aan gas in euro's hebt verstookt over die 3 jaar.

Hier kunnen natuurlijk nog wel beheers/leverings kosten bij komen mocht je toch een rekening krijgen.
  zaterdag 9 december 2006 @ 11:53:21 #78
14827 Kogando
Modelprutser
pi_44272127
Sluit contract af bij Essent ofzo, en als zij vinden dat je nog moet betalen dan doe je dat. En als je het niet ineens kan betalen leg je de situatie uit en vraag je of je in termijnen mag betalen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_44298057
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 18:37 schreef klipper het volgende:
Welke leverancier je ook neemt, maakt voor de oude leveringen niets uit.
Je hebt gas afgenomen en de gasunie wilt daar geld voor zien.
De leverancier betaald de gasunie, dus bij je eerst volgende meteropname zien ze gelijk hoeveel gas je verbruikt heb en kun je dus dik bijbetalen.
Als je slim bent neem je zelf contact op en leg je de situatie uit, en vraag je om een afbetalingsregeling.
Hoe dan ook je zult moeten betalen, misschien dat je de meterhuur over de afgelopen jaren niet hoeft te betalen, maar dat betekent dan ook dat je de energiebelasting over het eerste gedeelte ook niet terug krijgt.

Weet je trouwens nog met welke meterstand je het huis ingegaan ben.
Dan kun je ongeveer uitrekenen wat je nog moet betalen hetzij bijbetalen.

De boel kun je namelijk niet flessen, omdat de vorige bewoner bekend is bij de netbeheerder en met welke stand hij het huis verliet.
Vroeg of laat komt de aap altijd uit de mouw, en de meterstand kun je nu eenmaal niet terugdraaien.
Dan ga je er gemakshalve ff vanuit dat
1 vorige bewoner idd de laatste meterstanden heeft doorgegeven
2 deze laatst doorgegeven meterstanden ook nog eens de correcte standen waren.

2 aannames, das een gokje durven nemen.

deed ik ook bij mijn huis.. Ging ik bijna flink mee nat... Op zo'n moment kan het heel erg schelen dat je bij een dochter onderneming van je levrancier werkt en dus via via andee wegen kunt bewandelen. (Voorbij die ^&%^ telefonistes dus)
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_44299471
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:33 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Dan ga je er gemakshalve ff vanuit dat
1 vorige bewoner idd de laatste meterstanden heeft doorgegeven
2 deze laatst doorgegeven meterstanden ook nog eens de correcte standen waren.

2 aannames, das een gokje durven nemen.

deed ik ook bij mijn huis.. Ging ik bijna flink mee nat... Op zo'n moment kan het heel erg schelen dat je bij een dochter onderneming van je levrancier werkt en dus via via andee wegen kunt bewandelen. (Voorbij die ^&%^ telefonistes dus)
1) De TS gaf zelf aan dat de meterstanden gecontroleerd waren en opgeschreven zijn geweest.
2) Je hoeft niet te verwachten dat de vorige bewoner blijft betalen voor iets dat hij niet meer afneemt, en dus moet deze de meterstanden doorgeven om zijn betaling stop te zetten, dit gebeurt in deze regio door het invullen van registratiekaarten die je samen moet ondertekenen, hetzij met de nieuwe koper, huurder of verhuurder.

Hoe dan ook iemand zal die meterstand moeten betalen, en aangezien de TS er al drie jaar woont zullen ze bij hem aankloppen.
Het is namelijk erg ongelooflijk dat de TS er al drie jaar woont zonder ooit gas te hebben verbruikt, de bewijslast ligt dus bij de TS.
Zie anders eens dat andere topic waarin iemand opeens drie jaar electra moest betalen.

Het is voor de TS alleen van belang om de schade zo veel mogelijk zien te beperken.
pi_44359772
Bedankt voor jullie mening en advies. Het is nu ff afwachten geblazen... en flink hard duimen.
Een van de grote hoofden
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:41:14 #82
3542 Gia
User under construction
pi_44361257
tvp
pi_44363787
Ik heb zojuist bericht gehad van mijn toekomstige gasleverancier. Met ingang van 7 januari zullen ze mij van gas gaan voorzien. Ik hoef zelf verder geen actie te ondernemen. Dus geen vragen van wie was je vorige gasleverancier ed.... ik ben benieuwd al acht ik de kans dat ik er onderuit kom nog geen 5%
Een van de grote hoofden
pi_44364197
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:18 schreef Matty___ het volgende:
Misschien heeft de vorige bewoner 3j lang je gas betaald. Lijkt me sterk maar zou kunnen.
Zo heeft ook mijn vorige bewoner 3 jaar kabel voor TV& radio voor mij betaald, kwam ik tijdens mijn verhuizing achter
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_44364278
Een collega van me is al een jaar bezig om een leverancier aan het verstand te brengen dat ze stroom en gas van hen afneemt. Kreeg ze doodleuk te horen "dat ze niet eens een aansluiting had".
Ze kookt dus op fictief gas en neemt denkbeeldige stroom af. Wat een karma!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 december 2006 @ 20:41:56 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44369657
Wel lekker goedkoop, Mwana

TS, heb je zelf die beginstanden nog?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:50:01 #87
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44369989
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Een collega van me is al een jaar bezig om een leverancier aan het verstand te brengen dat ze stroom en gas van hen afneemt. Kreeg ze doodleuk te horen "dat ze niet eens een aansluiting had".
Ze kookt dus op fictief gas en neemt denkbeeldige stroom af. Wat een karma!
Laat me raden. Nuon?
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:50:44 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44370019
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:41 schreef Rewimo het volgende:
Wel lekker goedkoop, Mwana

TS, heb je zelf die beginstanden nog?
Nee hoor, achteraf draai je toch nog voor de kosten op.
pi_44370412
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee hoor, achteraf draai je toch nog voor de kosten op.
Idd, ze houdt het ook braaf achter om straks niet in de problemen te komen, maar wat een puinhoop bij die bedrijven zeg...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:26:33 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44371527
Inderdaad is het op het moment een vreselijke chaos. Een klant van mij krijgt maar brieven van de netbeheerder dat ze nu toch echt een leverancier moeten kiezen, omdat anders de elektriciteit op zeer korte termijn wordt afgesloten. Maar de klant heeft zeker een maand geleden al een contract afgesloten. Jammer alleen dat het elektriciteitsbedrijf een gigantische achterstand in de verwerking van de afgesloten contracten heeft.... En dat niet voor één locatie, maar voor zeker 5.
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:36:58 #91
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_44372041
als er geen leverancier bekend is geweest, is dat omdat die er niet geweest is. Dat betekent in principe dat je netbeheerder als leverancier beschouwd mag worden. Dat is automatisch zo. Aangezien de oude bewoner waarschijnlijk gewoon wel z'n contract opgezegd heeft en zijn eindmeterstanden jouw beginmeterstanden zijn, is er dus ook bekend wat je de afgelopen jaren verbruikt hebt.

het kan even duren, maar ga er maar van uit dat je een rekening met terugwerkende kracht over 3 jaar voor je gas gaat krijgen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_44380590

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:36:02 ]
Zerg schreef:
pi_44383946
Dat zou wel erg gemakkelijk zijn Mikkie
Zo'n verklaring krijg je niet, en er wordt natuurlijk afgenomen terwijl je aangeeft niet te (kunnen)betalen dus geen rechterlijke macht die de persoon hier mee gelijk geeft. Heb het zefl ook gehad: nieuwbouw dus adres en verbruik niet bekend, heeft uiteindelijk 3/4 jaar geduurd eer er een voorschot werd berekend. Gelukkig voor mij werd deze hoger bijgesteld en hoefde ik het achterstallige niet in te halen! Dus ze kunnen het wel netjes
pi_44384362
quote:

[..]

Dus omdat je niet zo van rekeningen houdt flikker je ze in de kast en loop je nu te whinen dat je moet betalen?
Jezus zeg.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:35:59 #95
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_44386332
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:00 schreef Virus het volgende:
Ik heb zojuist bericht gehad van mijn toekomstige gasleverancier. Met ingang van 7 januari zullen ze mij van gas gaan voorzien. Ik hoef zelf verder geen actie te ondernemen. Dus geen vragen van wie was je vorige gasleverancier ed.... ik ben benieuwd al acht ik de kans dat ik er onderuit kom nog geen 5%
Als het goed is komen ze er vanzelf achter als ze je gaan aansluiten. Dus wees niet bang ;-)
Welke plaats woon je?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_44391757

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:36:02 ]
Zerg schreef:
  woensdag 13 december 2006 @ 14:34:19 #97
153506 Captain_Fabulous
pi_44391971
Kennelijk is een bedrijf niet verplicht om die rekening direct te sturen, als ik het zo lees hoeven ze alleen er maar op te letten dat de verjaringstermijn van 5 jaar niet verloopt.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:55:46 #98
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_44429997
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Dus omdat je niet zo van rekeningen houdt flikker je ze in de kast en loop je nu te whinen dat je moet betalen?
Jezus zeg.
Nog erger, in de kast leggen houdt hij niet van, hij flikkert ze ongelezen in de afvalton
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_44431049
Gewoon een nieuwe gasleverancier nemen.
Die zullen dan misschien een nieuwe gasmeter plaatsen of contact op nemen met de gasmeter eigenaar. De afgelopen 3 jaar even vergeten en zorgen dat je nu wel gas met een contract krijgt.
En meteen alvast een beetje gaan sparen voor de gasrekening van afgelopen 3 jaar..
En als ze dan toch een rekening sturen dan een betalingsregeling afspreken.
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 17:30:16 #100
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_44512404
Heb je misschien blokverwarming ? Want dan worden de verwarming en je warm water centraal in een flat verwarmd, en zitten de kosten bij je huur in. Dus hoef je geen gasleverancier te hebben.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')