abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44246302
ik zal straks om 15:00 naar de rechtbank moeten omdat ik de transactie voorstel bewust niet heb betaald.

Ik heb de papieren en feitcode niet bij de hand op dit moment.

verhaal.

december 2005 .. 03:00 ik wacht rustig langs een drukke weg de op stoep zittend op me vette scootertje . (brommer uit, helm af) wachtend op een vriend!
ongeveer 5 minuten later komt een politie auto langs, ze stopt en vroeg mij om identiteit, ik vraag verbaasd en geirriteerd wat de rede ervan is? stilte volgt en 15 seconde later zeg ik: er is geen rede dus ik zie ook niet genoodzaakt het te tonen. zou ik uw legitimatie mogen zien? ze toont met tegenzin haar legitimatie. vervolgens zeg ik dat even in my buddy moet kijken voor me legitimatie, (ik open me buddy en zeg vervolgens in deze troep heb ik geen zin om te zoeken!)

ze vraagt me personalia .. ze noteert het .. en verifeert niks (over portofoon), ze wil vertrekken en ik vraag nog: wat was nou het probleem?

ja scooters he! dat snap jezelf toch wel! (ik word zwaar gediscrimineerd op dat ding) 2x per maand word ik wel staande gehouden!... ik zei dat ze iemand was met vooroordelen en eigenlijk ook een beetje een racist. en toen reed ze weg en ik lekker wachten op me vriend!

2 - 3 weken later krijg ik met de post een het gele papiertje in een envelop en 6 weken later een transactie voorstel!

wat kan ik nu het beste doen.. Ik begrijp natuurlijk dat ik voor 85% voor de boete mag gaan opdraaien!

maar ze is wel erg creepy te werk gegaan!
ze heeft me personalia op het moment niet geprobeerd te veriferen wat ik beschamend voor het politie apparaat vind!
en ze heeft me niet in kennis gesteld dat ze me wou verbaliseren etc. (wat een gniepig mens)

het is mijn woord vs de hunne maar toch.

ik zou toch hoe nutteloos een klein betoog willen houden!

ik had op het moment mijn rijbewijs gewoon in mijn handschoenen vakje en heb eigenlijk altijd me ID bij me)

wie kan me een beetje helpen of heeft ervaring hiermee (btw ik ben jarig vandaag )
pi_44246365
Heb je een advocaat?
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:08:57 #3
37248 BertV
Klei indiaan
pi_44246372
Gefeliciteerd, je moet betalen...

Burgerpesten als er echt niks aan de hand was, maar ik was er niet bij eh.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_44246546
Je hebt je er al lekker op voorbereid zo te lezen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:19:51 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44246678
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:06 schreef backontrack het volgende:
en eigenlijk ook een beetje een racist
Waarom?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_44246687
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:08 schreef Originele_Naam het volgende:
Heb je een advocaat?
Nee! Lijkt me ook een beetje overbodig, ik vind het niet erg om uiteindelijk te moeten betalen. maar ik voel me wel geschaad.

Ik wil me gewoon afzetten tegen deze onnozelheid omdat het politie apparaat er blijkbaar makkelijk misbruik van kan maken!
pi_44246746
quote:
Ik begrijp natuurlijk dat ik voor 85% voor de boete mag gaan opdraaien!
hoezo 85%?
pi_44246767
Ok ik zou als ik jouw was je pc afsluiten en een verdomd goed verhaal verzinnen, zodat je geen boete hoeft te betalen
pi_44246873
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom?
vervang het woord scooters met bijvoorbeeld altijd die (bevolkingsgroep).

ik kan het niet anders interperteren dan dat.

ik ben afgelopen jaar 17keer staande gehouden .. en 1x maar een bon daarvan ... probeer dat maar eens in je auto voor mekaar te krijgen.
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:22 schreef roelofjan het volgende:

[..]

hoezo 85%?
voor 85% zeker dat ik de volle 100% van die 50euro boete mag betalen
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:28:37 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44246907
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:27 schreef backontrack het volgende:

[..]

Nee. Het gaat hier namelijk om de scooter, niet om een ras. Dus onzin.
pi_44247027
quote:

[..]

ik kan het niet anders interperteren dan dat.

ik ben afgelopen jaar 17keer staande gehouden .. en 1x maar een bon daarvan ... probeer dat maar eens in je auto voor mekaar te krijgen.
[..]

Alleen hoe je al redeneert, en dat je een topic 3 uur van te voren opent zegt al genoeg lijkt mij. Als jij 's nachts ergens staat kan dat al als verdacht gezien worden, als je je gewoon had gelegitimeerd was er niets aan de hand geweest. Nu is je het eigen schuld, jammer dat ze het rechtsapparaat hier tijd aan moet besteden.
pi_44247046
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee. Het gaat hier namelijk om de scooter, niet om een ras. Dus onzin.
ik word vergeleken met andere scooterbestuurders en het is voor ingenomen beeld wat ze van me heeft, als het woord rasictisch misschien fout is zou je me dan even willen helpen met het juiste woord?

er is een bekend loesje:

Ik rijd scooter
dus ik ben crimineel
"loesje"

dat komt niet uit de lucht vallen!
pi_44247066
Tijd voor een auto.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:34:22 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44247101
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:32 schreef backontrack het volgende:

[..]

ik word vergeleken met andere scooterbestuurders en het is voor ingenomen beeld wat ze van me heeft, als het woord rasictisch misschien fout is zou je me dan even willen helpen met het juiste woord?
Nee. Maar ik kan je verzekeren dat rasictisch sowieso niet goed is.
pi_44247116
quote:

Volgens mij is het gewoon voor 100% zeker.

Zeker gezien je verweer. Ik denk namelijk niet dat de rechter erg onder de indruk zal zijn als je hem uitlegt dat de politie racistisch is.
pi_44247122
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:32 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Alleen hoe je al redeneert, en dat je een topic 3 uur van te voren opent zegt al genoeg lijkt mij. Als jij 's nachts ergens staat kan dat al als verdacht gezien worden, als je je gewoon had gelegitimeerd was er niets aan de hand geweest. Nu is je het eigen schuld, jammer dat ze het rechtsapparaat hier tijd aan moet besteden.
ik neem aan dat ze me op het moment van de overtreding, me in kennis had moeten stellen. ze heeft dat niet gedaan. ik hoef hier niet uit te leggen dat dit niet volgens de regels is.

het is 03:00 in een uitgaansgelegenheids gebied waar ook andere mensen waren!
pi_44247141
Weet je nou al waarom je moet voorkomen?

Alleen vanwege het niet legitimeren?
pi_44247292
je word gedemoniseerd...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_44247295
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:35 schreef roelofjan het volgende:
Weet je nou al waarom je moet voorkomen?

Alleen vanwege het niet legitimeren?
ja vanwege niet het legitimeren, terwijl ze uiteindelijk niet op dat moment verbaliseerd heeft of uberhaupt mijn persoonsgegevens gecontroleerd heeft via de meldkamer!
pi_44247305
das trouwens een term die in 2004 heel hip was ;0
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_44247331
Als je moet voorkomen omdat je geen legitimatie bij je had. En je wil de boete daarvan niet betalen, dan heb je hele grote kans dat dat wordt vrijgescholden. Ik weet wel zeker dat de rechter jou gelijk gaat geven. Volgens mij hebben ze dit onderwerp al bij Kassa besproken.
pi_44247408
Ik denk dat je het woord 'discriminatie' zoekt?

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:45:54 #23
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_44247465
Ik zou zometeen niet meer zeggen als :
Dat het in jouw optiek onnodig was je te legitimeren omdat je niets raars deed. De politie kon vervolgens ook geen duidelijke reden geven waarom je je zou moeten legitimeren en daarom heb je de boete niet betaald.
Verdere lulkoek over racisme en andere dure woorden die je toch niet begrijpt zou ik voor me houden.

Overigens heb je een grote kans dat de boete wordt vrijgescholden als je je zometeen normaal gedraagt.

[ Bericht 7% gewijzigd door GateWayX op 08-12-2006 12:52:44 ]
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:46:53 #24
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_44247501
Trouwens die boete, je moet niet raar op kijken als deze straks verhoogt wordt. De kantonrechter houdt namelijk niet van zeurende burgers die nergens recht op hebben...

Als ze naar je ID vragen, moet je deze overhandigen - enige wat jij dan kan doen - vragen of ze bevoegd zijn en dus bevoegd ambtenaar zijn, en inderdaad de reden. Ze moeten namelijk een vermoeden hebben van iets.
quote:
De politie mag niet altijd om een identificatiebewijs vragen. Er moet een reden voor zijn, zoals het vermoeden van een misdrijf. De politie kan ook van de bevoegdheid gebruik maken als er bijvoorbeeld ‘s nachts een auto rondrijdt op een verlaten industrieterrein, als in een groep bekende dealers een onbekende opduikt of als “hangjongeren” overlast veroorzaken. Ook omstanders van een brand en getuigen van misdrijven kunnen door de politie om een identificatiebewijs worden gevraagd. Verder kan de politie ingrijpen wanneer er bij manifestaties, demonstraties, voetbalwedstrijden en in uitgaansgebieden rellen uitbreken of dreigen uit te breken. Wanneer tijdens een legale demonstratie geen sprake is van rellen en er dus geen openbare orde-probleem is, heeft de politie geen enkele bevoegdheid om de demonstranten naar hun papieren te vragen. Ook bij het preventief fouilleren is een identiteitscontrole niet toegestaan wanneer er geen wapens of drugs gevonden worden.
Succes en laat even weten wat je uiteindelijke boete is... Wellicht, met bovenstaande dat je aannemelijk kan maken dat er niets aan de hand was en ze geen duidelijke reden hebben opgegeven. Zowaar is er nog een kans dat je dus niets hoeft te betalen.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_44247504
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:41 schreef xman het volgende:
Als je moet voorkomen omdat je geen legitimatie bij je had. En je wil de boete daarvan niet betalen, dan heb je hele grote kans dat dat wordt vrijgescholden. Ik weet wel zeker dat de rechter jou gelijk gaat geven. Volgens mij hebben ze dit onderwerp al bij Kassa besproken.
link? alhoewel me het heel simpel lijkt!.. Ik wil wel betalen en ik zal zelfs moeten .. ik wil gewoon even kort wat zeggen. het is mijn manier om mijn ongenoegen te uiten!

@ vaudej bedankt voor je input .. discriminatie is het juiste woord (sorry maar ik werk veel met het buitenland en heb ook al geen nederlandse vriendin, ik spreek en schrijf bijna geen nederlands meer!
pi_44247576
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:41 schreef xman het volgende:
Volgens mij moet er een aanleiding zijn voordat de politie om legitimatie mag vragen.

Maar het mag geloof ik ook bij de handhaving van de openbare orde o.i.d., dus ik gok erop dat hij te horen krijgt dat ze in dit geval de openbare orde aan het handhaven waren...

Maar goed, aangezien hij daar straks totaal onvoorbereid binnenkomt met een verhaal over racisme/discriminatie zie ik het nog niet gebeuren dat de rechter hem gelijk gaat geven...
pi_44247587
Toch grapig, stel je nou voor dat de TS een valse naam had opgegeven... De bewuste agent heeft het niet gecheckt...

En ze moeten inderdaad een geldige reden hebben om je om je legitimatie te vragen.
Je moet niet luisteren naar wat ik zeg, maar naar wat ik bedoel
pi_44247615
dat wordt dus gewoon betalen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:50:54 #29
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_44247648
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:46 schreef CrazyTaxi het volgende:
Trouwens die boete, je moet niet raar op kijken als deze straks verhoogt wordt. De kantonrechter houdt namelijk niet van zeurende burgers die nergens recht op hebben...
Dit is onzin natuurlijk. Er zijn heel veel mensen die deze "overtreding" niet betalen en de boete vervolgens kwijtgescholden kregen omdat de politie geen goede reden kon geven voor het verzoek van legitimatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door GateWayX op 08-12-2006 12:55:56 ]
pi_44247698
Regels voor controles
De politie of andere toezichthouders mogen niet willekeurig om identificatie vragen. Daarvoor moet een geldige reden zijn. Het moet nodig zijn bij de uitoefening van taken, bijvoorbeeld bij verkeerstoezicht, hulpverlening, opsporing van strafbare feiten of handhaving van de openbare orde.

Dit betekent dat de politie bijvoorbeeld mag controleren bij dreigende onrust rond voetbalwedstrijden of in uitgaansgebieden, bij overlast door hangjongeren of bij het vermoeden van een strafbaar feit.

http://www.regering.nl/actueel/0-42-1_42-53413.jsp
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:52:27 #31
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_44247711
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:50 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Dit is onzin natuurlijk. Er zijn heel veel mensen die deze "overtreding" niet betalen en de boete vervolgens kwijtgescholden kregen omdat de politie geen goede rede kon geven tot het verzoek van legitimatie.
Heb het genuanceerd... maar een kantonrechter gaat zeker wel tot verhoging toe als men komt zeuren... in dit geval lijkt het niet het geval...
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_44247714
Wat wil je ze gaan vertellen dan?
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:54:15 #33
97477 BadBert
The mini racer
pi_44247765
precies wat GateWayX zegt, omdat veel mensen al begonnen te roepen toen de politie bekend ging maken dat volgens de wet het overal in NL het ten alle tijden verplicht is een geldig legitimatiebewijs bij te hebben, werd er in deze nieuwe wet opgenomen dat de politie een gegrondde reden moet hebben om naar je legitimatie te vragen.
Dit wil zeggen dat er dus iets aan de hand moet zijn (controle van papieren, of onrust e.d) of als je een overtreding begaat.

Als er GEEN gegrondde reden is om je ID te vragen, hoef je deze dus ook NIET te tonen, en betekend dat in dit geval dat je de boete dus NIET hoeft te betalen!
And on the 7th day, god created the mini!
And he saw it was SUPER :P
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:54:35 #34
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_44247777
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:52 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat wil je ze gaan vertellen dan?
Wellicht over de gebrekkige reden die ze opgaven?

Voor TS: http://www.identificatieplicht.nl/ kijk hier nog even naar...
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:05:31 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44248110
quote:

ik had op het moment mijn rijbewijs gewoon in mijn handschoenen vakje en heb eigenlijk altijd me ID bij me)
Dit kan ook ook juist tegen je werken..
pi_44248292
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit kan ook ook juist tegen je werken..
ik zal om 14:00 nog even wat schrijven wat ik precies will gaan zeggen ,, bedankt voor de input so far, ik hoop dat het een verschil maakt!

alicy ben je nog steeds veilbaar? ... en hoe hoog is er voor je geboden of staat het huidige bod!
pi_44250810
ik ga nu weg, ik zal als ik terug kom posten wat de uitkomst is, behalve als ze me meteen in de bak smijten =)
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:29:13 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44250944
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:11 schreef backontrack het volgende:

[..]

ik zal om 14:00 nog even wat schrijven wat ik precies will gaan zeggen ,, bedankt voor de input so far, ik hoop dat het een verschil maakt!

alicy ben je nog steeds veilbaar? ... en hoe hoog is er voor je geboden of staat het huidige bod!
Ik word nog steeds geveild. Als je niet biedt ga ik voor 70 euro weg. Een hoger bod zetten kan dus nog steeds. De stichting FOK en de kinderen zullen je dankbaar zijn.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:29:39 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44250969
Succes.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:33:26 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44251101
Volgens mij moeten ze het gele briefje overhandigen op moment van verbaliseren. Dit is namelijk je kennisgeving.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44251141
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:29 schreef Alicey het volgende:
Ik word nog steeds geveild. Als je niet biedt ga ik voor 70 euro weg. Een hoger bod zetten kan dus nog steeds. De stichting FOK en de kinderen zullen je dankbaar zijn.
Jouw krijgen en dan een discussie over capabele vrouwen moeten houden, wat een horror
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:36:18 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44251178
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:33 schreef sanger het volgende:
Volgens mij moeten ze het gele briefje overhandigen op moment van verbaliseren. Dit is namelijk je kennisgeving.
Dat is geen verplichting. De dagvaarding of een eventueel schikkingsvoorstel zijn duidelijk genoeg.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:36:51 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44251196
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:34 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Jouw krijgen en dan een discussie over capabele vrouwen moeten houden, wat een horror
Ik verplicht je nergens toe.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:37:29 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44251217
quote:
[...] ze toont met tegenzin haar legitimatie. vervolgens zeg ik dat even in my buddy moet kijken voor me legitimatie, (ik open me buddy en zeg vervolgens in deze troep heb ik geen zin om te zoeken!)

ze vraagt me personalia .. ze noteert het .. en verifeert niks (over portofoon), ze wil vertrekken en ik vraag nog: wat was nou het probleem?

[...]
Ik zie het probleem wel.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:39:15 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44251281
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie het probleem wel.
Dan nog is het natuurlijk wel netjes dat een agent zegt waarom hij je een bon geeft en/of je gegevens doorspeelt aan de OvJ.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:40:12 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44251307
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan nog is het natuurlijk wel netjes dat een agent zegt waarom hij je een bon geeft en/of je gegevens doorspeelt aan de OvJ.
Had hij maar zo netjes moeten zijn om zijn legitimatiebewijs uit zijn eigen rotzooi te vissen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:41:47 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44251355
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Had hij maar zo netjes moeten zijn om zijn legitimatiebewijs uit zijn eigen rotzooi te vissen.
Als je op die manier gaat redeneren is het beter om een aantal artikelen in het wetboek van strafvordering te schrappen denk ik..
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:44:21 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44251440
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je op die manier gaat redeneren is het beter om een aantal artikelen in het wetboek van strafvordering te schrappen denk ik..
TS is een zeur. Als hij de stoere vent uithangt en weigert zich te legitimeren, dan moet hij de consequenties maar aanvaarden.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:47:10 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44251538
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS is een zeur. Als hij de stoere vent uithangt en weigert zich te legitimeren, dan moet hij de consequenties maar aanvaarden.
Als ik op TS' verhaal af ga had de agent geen reden om naar zijn legitimatiebewijs te vragen. De manier waarop TS het heeft aangepakt is dan allicht niet de meest slimme, maar waarom zou iemand medewerking moeten verlenen aan iets wat geen wettelijke grond heeft?
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:48:40 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44251577
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als ik op TS' verhaal af ga had de agent geen reden om naar zijn legitimatiebewijs te vragen. De manier waarop TS het heeft aangepakt is dan allicht niet de meest slimme, maar waarom zou iemand medewerking moeten verlenen aan iets wat geen wettelijke grond heeft?
Laten we de agent vragen wat de wettelijke grond was. Daar ga ik liever op af dan de gekleurde versie van TS.
pi_44251583
Scooterrijder bij voorbaat gediscrimineerd en ze was een racist?

Jongah, ik ben op mijn scootah maar 3 keer staande gehouden (waarvan 1 zonder aanleiding, en ik heb ook een allochtonisch uiterlijk) maar wat jij zegt slaat nogal nergens op
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:52:33 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44251701
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laten we de agent vragen wat de wettelijke grond was. Daar ga ik liever op af dan de gekleurde versie van TS.
TS geeft aan dat de agent geen reden opgaf. Maar als ik het goed begrijp vindt je dus dat een politieagent niet zomaar om een ID moet vragen, maar geloof je dat het verhaal van TS rammelt?
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:54:19 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44251763
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

TS geeft aan dat de agent geen reden opgaf. Maar als ik het goed begrijp vindt je dus dat een politieagent niet zomaar om een ID moet vragen, maar geloof je dat het verhaal van TS rammelt?
TS had gewoon zijn ID moeten laten zien. En dan misschien de discussie aangaan.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:56:16 #54
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44251835
je had moeten zeggen: gelijk oversteken en dan naar het politieburo moeten bellen om het te verifiëren natuurlijk, sufferd
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:02:25 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44252057
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom had TS dat gemoeten?
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:07:45 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44252227
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom had TS dat gemoeten?
Nou, dan niet.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:21:00 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44252678
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dan niet.
Leuk discussiëren met jou joh.
pi_44253099
hoe is het afgelopen TS???
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:06:41 #59
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_44254336
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik mag ook binnenkort een keertje voor de rechtbank verschijnen voor hetzelfde delict.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_44254478
Als verkeersdeelnemer moet je toch altijd je papieren bij je hebben of niet ? Of loop je in een uitgaansgebied waar alles zonder aanleiding gecontroleerd mag worden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_44254713
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als verkeersdeelnemer moet je toch altijd je papieren bij je hebben of niet ? Of loop je in een uitgaansgebied waar alles zonder aanleiding gecontroleerd mag worden ?
Als voetganger oid ben je ook verkeersdeelnemer toch? En op de werkvloer moest je het ook bij je hebben toch? Dus dat betekent dat je alleen op je eigen erf niks bij je hoefde te hebben, en zodoende we altijd een verkapte ID-plicht hadden?
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:17:17 #62
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_44254730
en wat kost het de staat allemaal wel niet. een rechter. de administratieve rompslomp.

en het is toevallig wel weer in december. waar natuurlijk de bonnen quota behaald moet worden. dus waarom nog controleren of er juiste gevens zijn ontvangen. rijden een stukje door en ze hebben weer iemand die op zijn scooter zit.

ik zie de toekomst wel zo in:

veters los - BON
te hard niezen - Ja meneer hier een BON!
u kijkt te lang naar links - BON
u heeft uw haar niet goed zitten - dat is dan 10 euro meneer
Meneer waarom heeft u met deze kou geen sjaal om? zo vat u kou - nou meneer ik schijf nu deze bon uit misschien helpt het bij de volgende keer
Meneer u staat al 15 minuten hier te nixen. - U mag mee vuil prikken bij bureau halt
OOЯ
pi_44255511
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:17 schreef oor het volgende:
Meneer u staat al 15 minuten hier te nixen. - U mag mee vuil prikken bij bureau halt
Toekomst? Nah, wel es realiteit.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:43:45 #64
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44255706
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:17 schreef oor het volgende:
Is het daar zo vies dan, bij Bureau Halt?
pi_44257193
ik denk dat TS in hechtenis is genomen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:39:51 #66
3542 Gia
User under construction
pi_44257332
Ja, vroeg ik me ook al af. Of hij heeft gewoon braaf betaald en durft dat nu niet te zeggen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:45:13 #67
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_44257442
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Is het daar zo vies dan, bij Bureau Halt?
kakkerlakken genoeg lijkt me!
OOЯ
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:20:08 #68
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_44257817
en is i al terug
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:16:24 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44258729
TS heeft 4 jaar gekregen.
pi_44258875
hij is in hechtenis genomen
Hij wilde zich niet legitimeren bij de rechtbank
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:44:44 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_44259595
Ik ben zeer nieuwsgierig naar de uitkomst!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 8 december 2006 @ 20:26:11 #72
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_44260878
pi_44265788
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:48 schreef Koewam het volgende:
Scooterrijder bij voorbaat gediscrimineerd en ze was een racist?

Jongah, ik ben op mijn scootah maar 3 keer staande gehouden (waarvan 1 zonder aanleiding, en ik heb ook een allochtonisch uiterlijk) maar wat jij zegt slaat nogal nergens op
Mag ik vragen waar je woont en wat voor scooter je rijd? ... Ik heb een paralmoerwitte malaguti phantom f12 die ook nog gepaintbrushed is door een pro.. dus uiteindelijk een vette scooter bak in vele ogen. misschien is dat wel het verschil als jij een yamaha neo rijd en ik dit in de ogen van politie agenten. (btw rij alkmaar en amsterdam)

Mar ik heb vrijspraak gekregen, en ik ga ook in dit geval stappen ondernemen tegen de agente wegens misleiding of manipulatie (het doel is gewoon een aantekening in het dossier)

in een notendop heb ik het verhaal verteld wat ik hier heb geschreven, ook heb ik vermeld dat ze me scooter volledig inspecteerde op licht, remmen en verzekering waar ik wel blij om was.

toen heb ik later nog aangehaald dat ze op het gele papiertje dat alles zo supernetjes (mooi handschrift) heeft geschreven dat je er uit kon afleiden dat ze dat niet om 3 uur in het donker, in de kou heeft lopen kliederen. (dit bewijst natuurlijk niks maar maakt me verhaal wel een klein beetje sterker dat ze niet ten tijde dat ze bij mij was dat ze daaar op schreef, ) ook gaf ik aan dat ik dat ik veel moeite had met het niet in mij kennis stellen dat ik een boete zou krijgen , en dat ze ook niks geverifeerd had bij de meldkamer toen ik mijn gegevens opgaf. ze vertrok ook zonder opgaaf waarom ze me legitimatie wou zijn.

Ik heb eerlijk verteld dat ik de boel heb zitten frusteren maar dat ik een rede en er een doel mee voor ogen had. (maar ik had niet kunnen weten dat ze vertrok dat ze daarna stiekem mij ging verbaliseren)

maar het mooiste bewijs kwam uit het politie rapport van de agente.
er stond niks noemenswaardig in behalve de rede voor de boete: **qoute* rede van deze boete is een verkeersovertreding //**qoute* er stond niet in welke verkeersovertreding (en ik stond zowaar 5 min stil met scooter uit etc) en ik ben er ook niet voor geverbaliseerd er staat ook geen woord over wat voor overtreding.. ook andere gegevens miste ze zoals mijn voertuig waar ik op aangehouden was .. (een andere indicatie voor het veel later uitschrijven van boete).

Maar het aanhouden en verbaliseren voor geen legitimatie en niet voor de zogenaamde verkeersovertreding was zowel bizar in mijn ogen , de kanton rechter en de officier van justitie ..
de eis van de de officier van justitie was meteen vrijspraak de rechter nam dat over en ik was daar zeer blij mee .

wat ik fijner vond dan de vrijspraak was dat zowel de rechter als officier van justitie mij de indruk gaven gewoon naar mijn verhaal te luisteren.

Ik heb een hele beroerde andere ervaring (ook ergens op fok =) ) met een politie rechter!

de rechter zei ook nog dat het vragen naar legitimatie nogal ingrijpend is. en ze zei ook ongeveer hetzelfde als dit!
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:52 schreef roelofjan het volgende:
Regels voor controles
De politie of andere toezichthouders mogen niet willekeurig om identificatie vragen. Daarvoor moet een geldige reden zijn. Het moet nodig zijn bij de uitoefening van taken, bijvoorbeeld bij verkeerstoezicht, hulpverlening, opsporing van strafbare feiten of handhaving van de openbare orde.

Dit betekent dat de politie bijvoorbeeld mag controleren bij dreigende onrust rond voetbalwedstrijden of in uitgaansgebieden, bij overlast door hangjongeren of bij het vermoeden van een strafbaar feit.

http://www.regering.nl/actueel/0-42-1_42-53413.jsp
nu kan ik lekker 50 euro aan alicy besteden ... nog 18 euro erbij sprokkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door backontrack op 09-12-2006 00:08:16 ]
pi_44265894
super deze uitspraak, volgende keer als je haar ziet, desnoods ff opzoeken en ff gebakje brengen bij haar en feliciteren met haar verlies is altijd leuk om dat even in te wrijven
pi_44266102
Hah, da's mooi, gefeliciteerd!
pi_44266579
Geweldige uitspraak! Eindelijk eens iemand die niet met zich laat sollen. Wat voor stappen gaan er nu genomen worden?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_44266725
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

wat je zegt is eigenlijk de beste oplossing, maar dat is achteraf erg makkelijk. ik zal erkennen dat ik veel moeite heb in een situatie als deze kalm te blijven en ik zal uitleggen waarom.
dit jaar ben ik 17 keer staande gehouden en 1x verbaliseert voor iets, de rest was gewoon een beetje treiteren op 2 keer na, ik word echt meteen witheet als die gasten wat van me moeten .. en met 17 keer bedoel ik een indivuduele aktie en geen algemene controle. ik heb echt moeite om me in te houden als ik op me brommer staande word gehouden in een indivuele aktie. dit heb ik niet als vrije voetganger, fietser of automobilist!

Ik zei ook tegen de kanton rechter dat ik het gewoon zat was om voortdurend staande word gehouden en voor het eerst zei ik dat gewoon in het algemeen.

Die vrouw had gewoon een praatje met me kunnen maken en gewoon diplomatiek kunnen openen ipv mag ik je legitimatie zien?
pi_44267307
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 23:12 schreef backontrack het volgende:
Mar ik heb vrijspraak gekregen, en ik ga ook in dit geval stappen ondernemen tegen de agente wegens misleiding of manipulatie (het doel is gewoon een aantekening in het dossier)

Maar het aanhouden en verbaliseren voor geen legitimatie en niet voor de zogenaamde verkeersovertreding was zowel bizar in mijn ogen , de kanton rechter en de officier van justitie ..
de eis van de de officier van justitie was meteen vrijspraak de rechter nam dat over en ik was daar zeer blij mee .
Lekker handig om jou dan voor te laten komen, als de OvJ vrijspraak eist..

Succes overigens met de klachtenregeling die je ingaat..
´Stappen ondernemen´ omdat er geen rechtmatige staandehouding is geweest..
Waar hebben we het over..
pi_44267767
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:13 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Lekker handig om jou dan voor te laten komen, als de OvJ vrijspraak eist..

Succes overigens met de klachtenregeling die je ingaat..
´Stappen ondernemen´ omdat er geen rechtmatige staandehouding is geweest..
Waar hebben we het over..
nou alhoewel dat al vreemd is mis je toch echt mijn punt.
Ze loog keihard dat ze me staande hield voor een overtreding! overtreding ambtseed.
en ik kan het en ga het ook nog eens hardmaken ook nog!
DMV haar eigen politie rapport.
er is geen agent op deze planeet die iemand staande houd voor een verkeersovertreding, en vervolgens alleen maar een boete geeft voor het niet legitimeren. ik ben zeer benieuwd naar haar uitleg.
OOk nog eens incompleet geel papiertje en een te net handschrift en geen navraag meldkamer!
Ze hoeft van mij part echt niet te bloeden of te hangen, maar een kleine aantekening zou wel fijn zijn.
dit heet gewoon een dossier opbouwen.
pi_44268388
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:37 schreef backontrack het volgende:
Ze loog keihard dat ze me staande hield voor een overtreding! overtreding ambtseed.
Overtreding ambtseed?
Ik mag hopen dat deze agente haar verbaal wel zo dicht heeft geluld dat ze geen ambtsedig document valselijk opmaakt.
quote:
Ook nog eens incompleet geel papiertje en een te net handschrift en geen navraag meldkamer!
Met alle respect, maar dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op.
Een geel papiertje is niet verplicht, en die navraag evenmin.
Ze heeft het gewoon niet handig opgelost.
Ze schrijft een bekeuring uit (D517 cat. 8 btw ) omdat ze kennelijk wil weten wie jij bent, aangezien jij dat niet kunt tonen ben je daarvoor (de rechtmatigheid van de staandehouding buiten beschouwing latende) strafbaar.
Dan moet je, volgens de richtlijnen, deze persoon aanhouden om op het bureau vast te kunnen stellen wie deze persoon is, dit middels een officieel document als genoemd in de uitgebreide wet op de identificatieplicht.
quote:
Ze hoeft van mij part echt niet te bloeden of te hangen, maar een kleine aantekening zou wel fijn zijn.
dit heet gewoon een dossier opbouwen.
Ik denk vooropgesteld dat deze klacht niet bepaald serieus genomen gaat worden, maar dat terzijde.
Een dossier opbouwen, zoals jij dat stelt, kan wel degelijk inhouden dat hier een disciplinaire straf uit voort vloeit.
Alleen een opmerking als: schrijft onrechtmatige bekeuringen uit, zal niet gebeuren.

Wat betreft:
quote:
er is geen agent op deze planeet die iemand staande houd voor een verkeersovertreding, en vervolgens alleen maar een boete geeft voor het niet legitimeren..
Moet ik je toch gedeeltelijk tegenspreken.
In dit geval was dit niet de juiste oplossing en heb je gelijk wat betreft de bekeuring die ze uitschrijft, toch kan ik je voorbeelden geven waarin het wel degelijk mogelijk is om slechts de ID-bon te geven..
Nou.. vooruit, 1 voorbeeldje.

Plaats: Wallen te Amsterdam.
Ik rijd als politieman over de wallen, ambtshalve is mij bekend dat er op de wallen veel wordt gedeald in (nep) verdovende middelen..
Ik zie aan de overkant van een gracht, de oudezijds achterburgwal voor het gemak, dat een negroide persoon binnen 1 a 2 minuten diverse mensen aanspreekt die hier kennelijk geen gehoor aan geven.
Ik kan het niet horen, maar zie het wel gebeuren.
Heb ik een verdachte die ik kan fouilleren op grond van de opiumwet, en die ik zodoende ook kan aanhouden?
Nee, dat denk ik niet, daar heb je te weinig voor..

Heb ik voldoende voor een staandehouding om deze persoon te controleren op zijn persoonsgegevens en signalering?
Jep, dat heb ik wel.
Dus in het geval dat deze persoon zich niet kan identificeren kan ik deze persoon aanhouden op grond van de uitgebreide wet op de identificatieplicht en kan ik deze persoon daar dus ook een bon voor uitschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')