TS geeft aan dat de agent geen reden opgaf. Maar als ik het goed begrijp vindt je dus dat een politieagent niet zomaar om een ID moet vragen, maar geloof je dat het verhaal van TS rammelt?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laten we de agent vragen wat de wettelijke grond was. Daar ga ik liever op af dan de gekleurde versie van TS.
TS had gewoon zijn ID moeten laten zien. En dan misschien de discussie aangaan.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
TS geeft aan dat de agent geen reden opgaf. Maar als ik het goed begrijp vindt je dus dat een politieagent niet zomaar om een ID moet vragen, maar geloof je dat het verhaal van TS rammelt?
Waarom had TS dat gemoeten?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS had gewoon zijn ID moeten laten zien. En dan misschien de discussie aangaan.
Leuk discussiėren met jou joh.quote:
Als voetganger oid ben je ook verkeersdeelnemer toch? En op de werkvloer moest je het ook bij je hebben toch? Dus dat betekent dat je alleen op je eigen erf niks bij je hoefde te hebben, en zodoende we altijd een verkapte ID-plicht hadden?quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als verkeersdeelnemer moet je toch altijd je papieren bij je hebben of niet ? Of loop je in een uitgaansgebied waar alles zonder aanleiding gecontroleerd mag worden ?
Toekomst? Nah, wel es realiteit.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:17 schreef oor het volgende:
Meneer u staat al 15 minuten hier te nixen. - U mag mee vuil prikken bij bureau halt
Is het daar zo vies dan, bij Bureau Halt?quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:17 schreef oor het volgende:
Meneer u staat al 15 minuten hier te nixen. - U mag mee vuil prikken bij bureau halt
kakkerlakken genoeg lijkt me!quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Is het daar zo vies dan, bij Bureau Halt?
Mag ik vragen waar je woont en wat voor scooter je rijd? ... Ik heb een paralmoerwitte malaguti phantom f12 die ook nog gepaintbrushed is door een pro.. dus uiteindelijk een vette scooter bak in vele ogen. misschien is dat wel het verschil als jij een yamaha neo rijd en ik dit in de ogen van politie agenten. (btw rij alkmaar en amsterdam)quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:48 schreef Koewam het volgende:
Scooterrijder bij voorbaat gediscrimineerd en ze was een racist?
Jongah, ik ben op mijn scootah maar 3 keer staande gehouden (waarvan 1 zonder aanleiding, en ik heb ook een allochtonisch uiterlijk) maar wat jij zegt slaat nogal nergens op
quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:52 schreef roelofjan het volgende:
Regels voor controles
De politie of andere toezichthouders mogen niet willekeurig om identificatie vragen. Daarvoor moet een geldige reden zijn. Het moet nodig zijn bij de uitoefening van taken, bijvoorbeeld bij verkeerstoezicht, hulpverlening, opsporing van strafbare feiten of handhaving van de openbare orde.
Dit betekent dat de politie bijvoorbeeld mag controleren bij dreigende onrust rond voetbalwedstrijden of in uitgaansgebieden, bij overlast door hangjongeren of bij het vermoeden van een strafbaar feit.
http://www.regering.nl/actueel/0-42-1_42-53413.jsp
wat je zegt is eigenlijk de beste oplossing, maar dat is achteraf erg makkelijk. ik zal erkennen dat ik veel moeite heb in een situatie als deze kalm te blijven en ik zal uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS had gewoon zijn ID moeten laten zien. En dan misschien de discussie aangaan.
Lekker handig om jou dan voor te laten komen, als de OvJ vrijspraak eist..quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:12 schreef backontrack het volgende:
Mar ik heb vrijspraak gekregen, en ik ga ook in dit geval stappen ondernemen tegen de agente wegens misleiding of manipulatie (het doel is gewoon een aantekening in het dossier)
Maar het aanhouden en verbaliseren voor geen legitimatie en niet voor de zogenaamde verkeersovertreding was zowel bizar in mijn ogen , de kanton rechter en de officier van justitie ..
de eis van de de officier van justitie was meteen vrijspraakde rechter nam dat over
en ik was daar zeer blij mee
.
nou alhoewel dat al vreemd is mis je toch echt mijn punt.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:13 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Lekker handig om jou dan voor te laten komen, als de OvJ vrijspraak eist..
Succes overigens met de klachtenregeling die je ingaat..![]()
´Stappen ondernemen´ omdat er geen rechtmatige staandehouding is geweest..![]()
Waar hebben we het over..
Overtreding ambtseed?quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:37 schreef backontrack het volgende:
Ze loog keihard dat ze me staande hield voor een overtreding! overtreding ambtseed.
Met alle respect, maar dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:37 schreef backontrack het volgende:
Ook nog eens incompleet geel papiertje en een te net handschrift en geen navraag meldkamer!![]()
Ik denk vooropgesteld dat deze klacht niet bepaald serieus genomen gaat worden, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:37 schreef backontrack het volgende:
Ze hoeft van mij part echt niet te bloeden of te hangen, maar een kleine aantekening zou wel fijn zijn.
dit heet gewoon een dossier opbouwen.
Moet ik je toch gedeeltelijk tegenspreken.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:37 schreef backontrack het volgende:
er is geen agent op deze planeet die iemand staande houd voor een verkeersovertreding, en vervolgens alleen maar een boete geeft voor het niet legitimeren..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |