Hebben wij ook gedaan. Auto geparkeerd op twee metrostations van het centrum. Voltastrasse (U2 geloof ik) heeft 'ie veilig gestaan, gratis.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:20 schreef kikoooooo het volgende:
Ook in een eventuele buitenwijk de auto neerzetten vind ik geen probleem, haal alle waardevolle shit er wel uit
kijkquote:Op maandag 25 juni 2007 17:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hebben wij ook gedaan. Auto geparkeerd op twee metrostations van het centrum. Voltastrasse (U2 geloof ik) heeft 'ie veilig gestaan, gratis.
ik ookquote:Op maandag 25 juni 2007 17:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
Eind augustus een midweek naar Berlijn.
ik 29 juli 8 dagenquote:
inderdaad ik ben (edit:was) een vervent fan van mijn auto en ben er dit voorjaar naar toe gegaan. en het is heel goed te doen hoor. maar als ik me bedenk dat ik heen 8 uur heb gereden (stau, en nog eens stau) en op de terugweg 11, weer stau, ze moesten zo nodig aan de weg werken, allerlei mensen gingen ook terug van vakentie en ik kwam in nederland weer in de file...quote:Op zondag 24 juni 2007 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In je eigen garage en dan de trein of het vliegtuig naar Berlijn nemen.![]()
als je op appartementen berlin googled, vind je wel een redelijk aantal appartementen. Heb ik zelf ook een keer gedaan en toen hadden we een appartement in een straat achter Lustgarten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:46 schreef pascalheister het volgende:
grote kans dat ik over een paar weken ook een aantal dagen naar Berlijn ga, iemand nog tips voor hotels of appartementen voor 3 personen?
probeer eens marktplaats.nl daar vinden veel mensen elkaar.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:21 schreef Rnej het volgende:
ik wil begin/half augustus naar berlijn, maar heb nog geen reisgeno(o)t(en)... enig idee waar ik die kan vinden? .. alleen gaan lijkt me ook wel tof maar vraag me af waar je dan mensen tegenkomt.. in een hostel ofzo? ...weet wel wat reisgenoten sites maar iedereen wil perse naar de zon
marktplaats wist k alquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
probeer eens marktplaats.nl daar vinden veel mensen elkaar.
als je mensen in een hostel wilt ontmoeten is de generator misschien een goed idee. of een ander jeugdhotel natuurlijk. daar kom je op meer-persoons-kamers en zit er dus altijd wel iemand bij je.
In de LP hebben ze het wel over een paar 'slechte' wijken, maar die liggen zo ver uit het 'centrum' dat jij daar 's avonds toch niet komt. Kan ze nog wel even opzoeken, maar nu niet.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:11 schreef 51cent het volgende:
Ik ga binnenkort ook voor een paar dagen naar Berlijn, nuttig topic dus voor mij.
Tevens vroeg ik me af hoe het met de veiligheid zit in Berlijn. Wat zijn de do's en dont's ? En uit welke wijken kan je 's avonds beter weg blijven (Neuköln?)
Punt is dat het appartementje dat we gehuurd hebben behoorlijk veruit het centrum ligt. Nu hoor ik meestal dat Berlijn niet veiliger is dan pak en beet Amsterdam, maar daar kom ik 's nachts liever ook niet in bepaalde delen van de Bijlmer.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:15 schreef MCH het volgende:
[..]
In de LP hebben ze het wel over een paar 'slechte' wijken, maar die liggen zo ver uit het 'centrum' dat jij daar 's avonds toch niet komt. Kan ze nog wel even opzoeken, maar nu niet.
Tempelhof.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:38 schreef spijkerbroek het volgende:
in welk stadsdeel ligt het appartement?
Ok, dank je, daar kom ik toch niet vermoed ik. Wat is precies hetgene wat het daar onveiliger maakt? Berovingen e.d. of gewoon lastige groepen 'hangjongeren' ?quote:Op zondag 8 juli 2007 16:48 schreef MCH het volgende:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
kansarme mensen, drugsgebruikersquote:Op zondag 8 juli 2007 17:59 schreef 51cent het volgende:
[..]
Tempelhof.
[..]
Ok, dank je, daar kom ik toch niet vermoed ik. Wat is precies hetgene wat het daar onveiliger maakt? Berovingen e.d. of gewoon lastige groepen 'hangjongeren' ?
Is hangjongeren niet een Nederlandse term?quote:Op zondag 8 juli 2007 17:59 schreef 51cent het volgende:
[..]
Tempelhof.
[..]
Ok, dank je, daar kom ik toch niet vermoed ik. Wat is precies hetgene wat het daar onveiliger maakt? Berovingen e.d. of gewoon lastige groepen 'hangjongeren' ?
heel erg veel werkloosheid... jammer genoegquote:Op zondag 8 juli 2007 18:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Is hangjongeren niet een Nederlandse term?Uhm, die wijken hebben last van de naweeen van de muur enzo. Geen idee wat dat precies moet voorstellen.
Tempelhof is volgens mij geen probleem.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:59 schreef 51cent het volgende:
Tempelhof.
ligt er ook maar net aan in welke gedeeltes je komtquote:Op zondag 8 juli 2007 18:14 schreef jovink het volgende:
dr loopt me toch ook een volk rond in die metro daar heul apart :p
moet je eens in a'dam of r'dam in de metro stappen... is minstens net zo ergquote:Op zondag 8 juli 2007 18:14 schreef jovink het volgende:
Ja, ok. Maar ik kom uit een klein dorp uit Brabant. Ik zou dus ook nooit (althans liever niet), in een metro in Amsterdam gaan zitten.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
moet je eens in a'dam of r'dam in de metro stappen... is minstens net zo erg
Tig keer in Berlijn geweest en er lopen inderdaad soms rare figuren rond, maar heb me nog nooit bedreigd gevoeld. Dat volk waar jij op doelt zijn denk ik zwervers en muzikanten.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:14 schreef jovink het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |