Leuk voor de kids.quote:De Bill & Melinda Gates Foundation heeft middels een persbericht laten weten dat Bill Gates zijn vermogen in de vijftig jaar na zijn overlijden uitgegeven wil hebben aan goede doelen. Het vermogen van Bill Gates wordt op ruim vijftig miljard dollar geschat.
De Bill & Melinda Gates Foundation is nu al de rijkste liefdadigheids-instelling ter wereld en richt zich onder andere op het verbeteren van de gezondheidszorg, het verminderen van extreme armoede en het verbeteren van het onderwijs. Naast het vermogen van de rijkste man van de wereld krijgt de stichting ook de beschikking over het vermogen van de man die op de tweede plaats staat. Eerder dit jaar maakte Warren Buffet bekend dat hij 44 miljard aan de Gates Foundation zal doneren na zijn dood. Met ingang van 2009 is de stichting van plan om jaarlijks circa 3,5 miljard dollar te spenderen om nog deze eeuw zo veel mogelijk te kunnen bereiken.
de publieke opinie is al een tijdje omgeslagen wat Gates betreft hoor. Bij elk nieuwsbericht over Gates hoor je mensen wel weer praten over hoeveel hij wel niet aan liefdadigheid uitgeeft.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:24 schreef static het volgende:
[..]
Maar goed, misschien dat dit de monden snoert van iedereen die ageert tegen Gates als persoon.
Tsja, hij zal wel zoiets hebben van "als je rijk wil worden, ga het dan zelf maar stelen".quote:Op donderdag 7 december 2006 18:27 schreef Fliepke het volgende:
Zijn kinderen kregen sowieso maar ieder iets van 7 miljoen. Dat is al jaren bekend
En jij steelt ook windows van deze man?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:26 schreef Hathor het volgende:
Pffft, het is en blijft gestolen geld.![]()
Voor zover ik weet is het voornamelijk z'n vrouw die beslist dat z'n geld naar goede doelen moet!quote:Maar goed, misschien dat dit de monden snoert van iedereen die ageert tegen Gates als persoon.
"maar 7 miljoen"quote:Op donderdag 7 december 2006 18:27 schreef Fliepke het volgende:
Zijn kinderen kregen sowieso maar ieder iets van 7 miljoen. Dat is al jaren bekend
Met 7 miljoen hoef je ook niets meer te doen.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:58 schreef Zpottr het volgende:
"Billionaires should leave their kids enough to do anything but not enough to do nothing" - Warren E. Buffett. En Bill is het daar mee eens zo te zien.
En daar hoef je geen rekenwonder voor te zijnquote:Op donderdag 7 december 2006 19:08 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Met 7 miljoen hoef je ook niets meer te doen.
Je zou er ook trots op kunnen zijn dat ie het na laat aan en goed doel. Daarnaast voorkomt hij er ook mee dat zijn kinderen zo ontsporen als bijvoorbeeld de zusjes Hiltonquote:
Zegt iemand die waarschijnlijk met een illegale Windows werkt.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:26 schreef Hathor het volgende:
Maar het is niet genoeg om je een leven als lapzwansende nietsnut te veroorloven zoals Hilton en haar gang.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:08 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Met 7 miljoen hoef je ook niets meer te doen.
Waarschijnlijk om te voorkomen dat het instituut zal blijven bestaan om te bestaan en zichzelf in stand wil houden met bestuursleden die het als een lucratief baantje zien. Het moet dan op zijn, klaar, stekker eruit.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:53 schreef rutger05 het volgende:
Erg goed dat hij zijn vermogen ter beschikking stelt voor goede doelen, maar waarom moet het na 50 jaar (na zijn dood) besteed zijn? Ook na 50 jaar (na zijn dood) zullen er nog genoeg goede doelen zijn die geld nodig hebben. Met goede investeringen zal zijn vermogen ook na 50 jaar (na zijn dood) gebruikt kunnen worden voor goede doelen. Het rendement kan men dan gebruiken om goede doelen te steunen.
Typisch Nederlands gezeik ditquote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Waarom is Bill Gates gul als die dit beslist?
Hij is dan overleden, en kan toch niets meer met dat geld doen.
Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie
- nalaten aan een stichting die zijn naam draagt.
- nalaten aan een ander goed doel, waar zijn naam er niet meer toe doet
Puur een stukje zelf verheelijking dus, nu weet die zeker dat er de 50 jaar na zijn dood nog over hem gesproken wordt.
Als hij echt gul is verdeelt hij de poet in zoveel stukken als dat die waarschijnlijk nog te leven heeft, en schenkt dat elk jaar aan een annoniem goed doel.
Om mij mag die dan nog wel een miljoentje of 7 overhouden als die 75 is (hij zou eens ouder worden dan zijn geschatte levensverwachting)
Al met al, is dit hele plan nu gul? echt niet.
Je weet dat zijn stichting elk jaar meer dan een miljard investeert in goede doelen? Aan onderzoeken naar aids, malaria, het bouwen van scholen, studiebeurzen enz enz enz?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Als hij echt gul is verdeelt hij de poet in zoveel stukken als dat die waarschijnlijk nog te leven heeft, en schenkt dat elk jaar aan een annoniem goed doel.
Dat valt op zich mee (quote:Op donderdag 7 december 2006 20:43 schreef OnlineGokker het volgende:
Hij heeft volgens mij al rond de 40 miljard weggegeven aan allerlei goede doelen, waar hij niet mee te koop staat...
Ik kan wel leukere dingen verzinnen!quote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie
Ik zou liever een oliesheik als vader willen hebben.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:30 schreef cultheld het volgende:
Dan kun je beter Abramovich als vader hebben.
Omg...quote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie
Puur een stukje zelf verheelijking dus, nu weet die zeker dat er de 50 jaar na zijn dood nog over hem gesproken wordt.
Om mij mag die dan nog wel een miljoentje of 7 overhouden als die 75 is (hij zou eens ouder worden dan zijn geschatte levensverwachting)
Het is belastingvrij en 100% eigendom van de oprichters. Nee, geen aandeelhouders dus, alle aandelen zijn in handen van de stichting.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Heeft IKEA dan geen aandeelhouders o.i.d. die geld willen verdienen? Want oppotten in een foundation waar je niets uit kan halen lijkt me geen zinnige investering...
quote:Op donderdag 7 december 2006 18:38 schreef Ericr het volgende:
Nobelprijs voor de vrede voor Gates, zou niet meer dan terecht zijn. De man geeft aan sommige landen meer hulp dan eender welke regering doet ter wereld.
En fuck degenen die hem afvallen op het MS-beleid. Gates doet tenminste iets voor deze wereld, ga maar eerst bij jezelf ten rade wat jij voor deze wereld doet voordat je commentaar hebt.
Wat een gezeik...quote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie
Ik heb inderdaad niet betaald voor Windows Vista.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:35 schreef duckes het volgende:
[..]
En jij steelt ook windows van deze man?![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 18:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, hij zal wel zoiets hebben van "als je rijk wil worden, ga het dan zelf maar stelen".Tis toch een stukje opvoeding wat ie de kids meegeeft.
Fout, op dit moment werk ik met XP Home Edition, en die werd gewoon geleverd bij mijn PC, zo heb ik alle Windows versies zo'n beetje gehad vanaf Win 95. De enige die ik heb gedownload is Vista, maar die gebruik ik voorlopig niet, en misschien wel helemaal nooit ook, omdat als ik over een poosje weer een nieuw PC aanschaf, er waarschijnlijk weer een nieuwere versie bijgeleverd word.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zegt iemand die waarschijnlijk met een illegale Windows werkt.![]()
Ben het helemaal met u eens mijn beste.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:38 schreef Ericr het volgende:
Nobelprijs voor de vrede voor Gates, zou niet meer dan terecht zijn. De man geeft aan sommige landen meer hulp dan eender welke regering doet ter wereld.
En fuck degenen die hem afvallen op het MS-beleid. Gates doet tenminste iets voor deze wereld, ga maar eerst bij jezelf ten rade wat jij voor deze wereld doet voordat je commentaar hebt.
Hij geeft 50 miljard weg, hoe kun je dat NIET gul noemen? Dan ben je wel vreselijk dom zeg.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie
iemand wel je wel eens verteld dat je een azijnpisser bent?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
knip
Nee, slechts tweemaal eerder :-)quote:Op donderdag 7 december 2006 19:16 schreef LS-Drop het volgende:
op de 1 of andere manier heb ik het gevoel dat deze opmerking al 100 x eerder is gemaakt![]()
Je kan Nederlanders dan wel zeikerds vinden, maar geen enkel ander land op deze hele aardbol geeft per hoofd van de bevolking zoveel weg aan goede doelen. Ik heb meer respect voor donaties van iemand die zelf moeite heeft om rond te komen, dan 50 miljard van een of andere multinational als ie overleden is.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:36 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hij geeft 50 miljard weg, hoe kun je dat NIET gul noemen? Dan ben je wel vreselijk dom zeg.
Alle rijke egoistische stinkerds kunnen er een voorbeeld aan nemen. Ik zie de miljonairsfamilies in Nederland dat nog niet doen!
Enneh, hoeveel heb jij aan liefdadigheid gegeven dit jaar? Of geef je liever alles aan jezelf uit? Zeg eens eerlijk? Dacht ik al... maar wel klagen dat anderen die 50 miljard weggeven niet gul zijn. Nederlanders... wat een klagers.
En jahoor, ook hierbij kan je weer een Nederland-bash post maken. Tis een verplichting zeker?quote:Op donderdag 7 december 2006 23:36 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hij geeft 50 miljard weg, hoe kun je dat NIET gul noemen? Dan ben je wel vreselijk dom zeg.
Alle rijke egoistische stinkerds kunnen er een voorbeeld aan nemen. Ik zie de miljonairsfamilies in Nederland dat nog niet doen!
Enneh, hoeveel heb jij aan liefdadigheid gegeven dit jaar? Of geef je liever alles aan jezelf uit? Zeg eens eerlijk? Dacht ik al... maar wel klagen dat anderen die 50 miljard weggeven niet gul zijn. Nederlanders... wat een klagers.
is misschien ook meer iets voor miljardairs-families...quote:Op donderdag 7 december 2006 23:36 schreef StefanP het volgende:
[..]
dat is altijd een goede vraag.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:37 schreef Basp1 het volgende:
Maar stefanp, jij met je grote mond hoeveel heb jij al aan goede doelen gegeven dit jaar, ik heb van mijn netto loon al 1.5% gespendeerd. En dit is dan dus exclusief de ontwikkelingshulp waarvan we als een van de weinige landen wel het afgesproken percentage aan de VN afdragen.
Die kinderen krijgen ook miljoenen hoor wees maar niet bangquote:Op donderdag 7 december 2006 18:24 schreef static het volgende:
[..]
Leuk voor de kids.
Maar goed, misschien dat dit de monden snoert van iedereen die ageert tegen Gates als persoon.
Ik weet niet welke valuta die 50.000 miljard is, maar ik volgens mijn bronnen komt het toch niet boven de 60 miljard euro uit.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:31 schreef JohnDope het volgende:
even voor de goede orde: per jaar wordt er 50.000 miljard wereldwijd door overheden in ontwikkelingslanden gepompt.
Ik had dat laatst ergens gelezen(ik vond het persoonlijk ook wel veel). 60 miljard lijkt me ook wat aan de lage kant.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet welke valuta die 50.000 miljard is, maar ik volgens mijn bronnen komt het toch niet boven de 60 miljard euro uit.
http://www.oneworld.nl/index.php?page=2&articleId=6073
Spreek je jezelf niet een beetje tegen, 60 miljard is aan de lage kant, maar het is belachelijk veel geld.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik had dat laatst ergens gelezen(ik vond het persoonlijk ook wel veel). 60 miljard lijkt me ook wat aan de lage kant.
het is in ieder geval belachelijke veel geld en er wordt geen vooruitgang geboekt.
60 in verhouding tot die 50000 die ik bedoelde dus.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spreek je jezelf niet een beetje tegen, 60 miljard is aan de lage kant, maar het is belachelijk veel geld.![]()
ik probeer het nog wel even uit te zoeken. Val mij er aub niet op aan, het zijn ook cijfers die ik voorgeschoteld krijg, misschien was het 5000.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
50.000 miljard, rightUitgaande van 20 hulpbehoevende landen (en het zijn er vééééél meer), hou je 200 landen over die die 50.000 miljard moeten ophoesten. Da's 250 miljard per land per jaar. Uhuh, right. De hele landelijke begroting haalt dat bedrag vaak niet eens, in veel landen.
Ik vind het niet meer dan normaal dat we proberen om iedereen in de vaart der volkeren mee te laten doen. Dat niet al het geld altijd op de juiste plaatsen tercht komt daar ben ik het wel mee eens. Maar de hetze tegen alle ontwikkelingswerk die keur ik ten zeerste af. Het is natuurlijk heel makkelijk kritiek geven op mensen die het wel geod bedoelen maar waarbij de plannen niet geod uitpakken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
60 in verhouding tot die 50000 die ik bedoelde dus.![]()
Maargoed inhoudelijk vind jij het dus normaal dat er zoveel geld lover de balk wordt gesmeten
Integendeel, ik vind het juist goed dat mensen als Bill Gates de ontwikkelingszaken een beetje gaan overnemen wereldwijd, misschien dat mensen zoals hij het wel een keer goed gaan aanpakken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:31 schreef Basp1 het volgende:
In jou opinie zouden we ze gewoon moeten laten verrotten in ontwikkelings landen?
Wie garandeerd jou dan dat een bill gates foundation het beter gaat aanpakken als een oxfam novib?quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Integendeel, ik vind het juist goed dat mensen als Bill Gates de ontwikkelingszaken een beetje gaan overnemen wereldwijd, misschien dat mensen zoals hij het wel een keer goed gaan aanpakken.
Er is maar 1 garantie en dat is dat de GatesFoundation het nooit slechter kan doen dan de elitaire clubjes die nu de dienst uitmaken op ontwikkelingsgebied.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie garandeerd jou dan dat een bill gates foundation het beter gaat aanpakken als een oxfam novib?
En hoe moeten ze het dan in jou opitek aanpakken?
die 7 miljoen zit in een trustfund afaik dus tegen de tijd dat de kids 18 zijn zal het wel wat meer zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar het is niet genoeg om je een leven als lapzwansende nietsnut te veroorloven zoals Hilton en haar gang.
Het is ook niet voldoende om aansluiting te vinden bij de ultrarijken en je hebt een, hoewel veel meer dan modaal, toch een redelijk inkomen en niet buitensporig veel. Helemaal niet als je bedenkt dat je opgroeit als kind van de rijkste man ter wereld.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is maar 1 garantie en dat is dat de GatesFoundation het nooit slechter kan doen dan de elitaire clubjes die nu de dienst uitmaken op ontwikkelingsgebied.
En hoezo maken elitaire clubjes die dienst uit op ontwikkelingsgebeid heb je voor ons hiervoor enkele goed onderbouwde voorbeelden?quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:31 schreef Basp1 het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk kritiek geven op mensen die het wel geod bedoelen maar waarbij de plannen niet geod uitpakken.
Zit je met zo´n kutclub opgescheept als je vader overlijdt.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:30 schreef cultheld het volgende:
Dan kun je beter Abramovich als vader hebben.
Heb 2 jaar ontwikkelingswerk gedaan, en het overheids gefinancierde ontwikkelingswerk is te triest voor woorden, dat is zuiver kiezersbedrog en economische subsidies voor de eigen industrie. Zal daar binnenkort eens een topic aan wijden. Ik vertrek vandaag weer naar zuidamerika om te kijken hoe projecten lopen die ik mede heb opgezet.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
En hoezo maken elitaire clubjes die dienst uit op ontwikkelingsgebeid heb je voor ons hiervoor enkele goed onderbouwde voorbeelden?
+ dat het zijn eigen geld is, wat misschien voor hem een push-factor is het iets beter te doen dan de foundations waarbij op jan modaal wordt gerekendquote:Op vrijdag 8 december 2006 12:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is maar 1 garantie en dat is dat de GatesFoundation het nooit slechter kan doen dan de elitaire clubjes die nu de dienst uitmaken op ontwikkelingsgebied.
hij heeft ook wel een klein beetje verstand van 'ergens' 'iets' opzetten en succesvol maken. heeft hij er geen verstand van dan kent hij vast wel iemand die dat wel heeft...quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
+ dat het zijn eigen geld is, wat misschien voor hem een push-factor is het iets beter te doen dan de foundations waarbij op jan modaal wordt gerekend
Keep on dreaming.quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:12 schreef Hathor het volgende:
Je kan Nederlanders dan wel zeikerds vinden, maar geen enkel ander land op deze hele aardbol geeft per hoofd van de bevolking zoveel weg aan goede doelen.
Ja intressant stukje vooral over de amerikaanse gulheid. Maar vergeet even niet te vermelden dat veel dingen in de amerika niet door de overheid geregeld worden en dat wanneer men bijvoorbeeld een nieuw dak op de school direct nodig heeft men het ook voor elkaar krijgt om een fundraising op te zetten. Ja dit is een voorbeeld , mischien dat schoolgebouwen niet onderhouden worden door fundraisings, maar veel andere dingen die in nederland door de staat geregeld worden dat wordt in de VS als goed doel gezien.quote:Op zaterdag 9 december 2006 09:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Keep on dreaming.
In 2005 gaven particulieren in Nederland 900 miljoen euro aan goede doelen Bron, op een bevolking van 16 miljoen mensen 56 euro per jaar. In 2005 gaven particulieren in de USA 200 miljard dollar aan goede doelen Bron, op een bevolking van 300 miljoen mensen $ 666 per jaar. Het tienvoudige dus.
Niks mis met een Robin Hoodquote:Op donderdag 7 december 2006 18:26 schreef Hathor het volgende:
Alsof dat mensen de mond snoertquote:Op donderdag 7 december 2006 18:24 schreef static het volgende:
[..]
Leuk voor de kids.
Ik dacht dat ji jin de verkoop zat?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb 2 jaar ontwikkelingswerk gedaan, en het overheids gefinancierde ontwikkelingswerk is te triest voor woorden, dat is zuiver kiezersbedrog en economische subsidies voor de eigen industrie. Zal daar binnenkort eens een topic aan wijden. Ik vertrek vandaag weer naar zuidamerika om te kijken hoe projecten lopen die ik mede heb opgezet.
Je bent dus nog steeds een Nederlander zie ik?quote:Op donderdag 7 december 2006 23:36 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nederlanders... wat een klagers.
Zo, jij voelt je zeker heel goed? Waarom Gates het niet anoniem aan andere goede doelen geeft? Het gaat toch wel na een tijdje opvallen dat je met geld strooit, al zou je het anoniem doen, er komen toch wel mensen achter dat Gates het doet. En waarom aan de Bill Gates zijn eigen foundation en niet aan andere goede doelen? Omdat hij dan zelf invloed heeft op wat de foundation met het geld moet doen, vele andere 'goede doelen' zijn eerder zelfverrijkingsclubjes die erg inefficiënt werken. Waarom denk je dat de nummer twee het geld na zijn dood ook aan de Gates Foundation nalaat? Omdat die foundation erg goed werk doet en goed met geld omgaat, itt vele andere "goede doelen".quote:Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie
Bill Gates is een multinationalquote:Op vrijdag 8 december 2006 02:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan Nederlanders dan wel zeikerds vinden, maar geen enkel ander land op deze hele aardbol geeft per hoofd van de bevolking zoveel weg aan goede doelen. Ik heb meer respect voor donaties van iemand die zelf moeite heeft om rond te komen, dan 50 miljard van een of andere multinational als ie overleden is.
50.000 miljard? Als Nederland dat krijgt dan hoeven we de komende eeuw geen belasting meer te betalenquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:19 schreef Pumatje het volgende:
als de hele wereld 50.000 miljard in ontwikkelingslanden pompt, hmmm dan.. mjah
als we nu afspreken, dat we elk jaar 1 land vetpotten.. dan geven we elk jaar 1 land 50.000 miljard....zo kunnen we ons concentreren op 1 land het jaar, daar is 50.000 miljard voor.. en komt elk land vanzelf aan de beurt![]()
ik heb het antwoord![]()
Mugabe, Chavez en vele andere dictators danken je alvast.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:19 schreef Pumatje het volgende:
als de hele wereld 50.000 miljard in ontwikkelingslanden pompt, hmmm dan.. mjah
als we nu afspreken, dat we elk jaar 1 land vetpotten.. dan geven we elk jaar 1 land 50.000 miljard....zo kunnen we ons concentreren op 1 land het jaar, daar is 50.000 miljard voor.. en komt elk land vanzelf aan de beurt![]()
ik heb het antwoord![]()
Dat gaan ze niet, dat doen ze al. Door bijvoorbeeld heel concrete resultaatafspraken te maken en elke schenking behandelen als een investering. Een heel andere aanpak dan de goede doelen die er meer op gericht zijn om zichzelf in stand te houden (iets wat te lezen is in heel veel rapporten).quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie garandeerd jou dan dat een bill gates foundation het beter gaat aanpakken als een oxfam novib?
Hoe bedoel je, omdat hij een succesvol bedrijf gestart is met nu heel veel werknemers en gewoon goed zaken doet? Is dat geld over de ruggen van anderen verdienen?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Seneca het volgende:
Oh wat is het toch een weldoener
In mijn ogen is het wel heel makkelijk om mooi weer te spelen met geld dat je over de ruggen van anderen hebt verkregen. Maar ach, goodwill is te koop, zo blijkt ook nu weer.
Leg eens uit? Want eigenlijk zeg je dat ieder bonafide bedrijf met een winstkenmerk 'over de ruggen van anderen' verdienen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Seneca het volgende:
met geld dat je over de ruggen van anderen hebt verkregen.
Met een bedrijf verdien je geld over de ruggen van anderen?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Seneca het volgende:
Oh wat is het toch een weldoener
In mijn ogen is het wel heel makkelijk om mooi weer te spelen met geld dat je over de ruggen van anderen hebt verkregen. Maar ach, goodwill is te koop, zo blijkt ook nu weer.
Ik heb het over de manier waarop dat bedrijf van hem geld verdient. Microsoft heeft altijd op het randje van wat legaal is geopereerd, en heeft in het verleden meerdere malen misbruik gemaakt van haar monopoliepositie.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, omdat hij een succesvol bedrijf gestart is met nu heel veel werknemers en gewoon goed zaken doet? Is dat geld over de ruggen van anderen verdienen?
Kom op zeg..
Gewoon goed zaken doen dus.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb het over de manier waarop dat bedrijf van hem geld verdient. Microsoft heeft altijd op het randje van wat legaal is geopereerd, en heeft in het verleden meerdere malen misbruik gemaakt van haar monopoliepositie.
Als jij een programma als internet explorer gratis bij je operating system levert, in de hoop zo je concurrent netscape uit de markt te drukken, dan is dat misbruik maken van je monopoliepositie. Microsoft kon het zich veroorloven hun browser gratis te leveren. Netscape niet, want het was hun enige product. En dus ging netscape failliet.quote:
Je wilt een shell, waarom dan niet een OS dat daar mee kan omgaan?quote:Op zondag 10 december 2006 13:58 schreef JohnDope het volgende:
Gates heeft het gewoon goed gedaan! Ik geloof dat er op Vista nu ook eindelijk een goede Shell aankomt.
Verder is linux een door hippies bij elkaar geraapt zooitje en staan zij onder de BSD-users
bedenk je lekker je eigen platform. dit is de standaard. net als vhs, cd etc.quote:Op maandag 11 december 2006 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Je wilt een shell, waarom dan niet een OS dat daar mee kan omgaan?
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op maandag 11 december 2006 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je wilt een shell, waarom dan niet een OS dat daar mee kan omgaan?
Je zegt blij te zijn dat Windows (Vista) na jaren weer een shell krijgt.... Elk ander OS is opgebouwd rond een shell, Windows als enige niet... Waarom zou je dan kiezen voor een systeem dat de shell als "extra" heeft, i.p.v. andersom?quote:
En dan bedenk je je eigen platform, loop je tegen het volgende probleem aan. Vrijwel iedereen gebruikt Microsoft Office bestanden. Microsoft weigert het formaat van die bestanden vrij te geven. Dus moet je Microsoft Office hebben om met die bestanden te kunnen werken. Maar Microsoft Office draait (met uitzondering van een brakke versie voor de Mac) alleen op Windows. Dus moet je ook Windows kopen.quote:Op maandag 11 december 2006 19:30 schreef Hadimassa het volgende:
[..]
bedenk je lekker je eigen platform. dit is de standaard. net als vhs, cd etc.
en als je dar niet mee om kan gaan heb je gewoon pech gehad. lekker makkelijk. zeiken op iemand die zijn zaakjes wel voor elkaar heeft ten gunste van degene die heeft zitten te pitten. duh.
"en dsan geeft die vuile dief ook nog 50 miljard weg." boehoe, the horror.
stelletje zakkenwassers.
een goede shell (ik neem aan dat die power-shell van ms net zo bruut gaat worden als bash) is toch beter dan dat klikken.quote:Op maandag 11 december 2006 22:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zegt blij te zijn dat Windows (Vista) na jaren weer een shell krijgt.... Elk ander OS is opgebouwd rond een shell, Windows als enige niet... Waarom zou je dan kiezen voor een systeem dat de shell als "extra" heeft, i.p.v. andersom?
je bent het er gewoon niet mee eens. da's wat anders.quote:Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef Seneca het volgende:
[..]
En dan bedenk je je eigen platform, loop je tegen het volgende probleem aan. Vrijwel iedereen gebruikt Microsoft Office bestanden. Microsoft weigert het formaat van die bestanden vrij te geven. Dus moet je Microsoft Office hebben om met die bestanden te kunnen werken. Maar Microsoft Office draait (met uitzondering van een brakke versie voor de Mac) alleen op Windows. Dus moet je ook Windows kopen.
Normaalgesproken is dit natuurlijk geen probleem. Maar Microsoft heeft een (bijna) monopolie, en bovenstaande situatie maakt het natuurlijk onmogelijk voor wat voor competitor dan ook om daar tussen te komen. Los van het feit of je vind dat Microsoft dat bijna monopolie op een moreel juiste wijze heeft verkregen, lijkt mij dat hier geen sprake is van eerlijke concurrentie.
Je vergelijking met VHS en cd gaat ook mank, omdat iedere fabrikant die standaarden aanhoudt. Iedereen kan een VHS speler maken, en daarmee concurreren. Iedereen kan een cd maken, en daarmee concurreren. Maar alleen Microsoft kan office bestanden maken.
Als je nou echt iets stoms wil zeggen, be my guest.quote:Op maandag 11 december 2006 22:55 schreef static het volgende:
Ja, hoi. Dit topic gaat niet over Windows.
en daar draait mijn reactie om.quote:Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef Seneca het volgende:
En dan bedenk je je eigen platform,
Niet onmogelijk. Ik studeer toevallig Informatica, en ga waarschijnlijk een master doen op het gebied van Operating Systems/Systems Programmingquote:Op maandag 11 december 2006 23:22 schreef Hadimassa het volgende:
[..]
ga jij een platform opzetten? dit wordt lachen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |