Ik vind het geen vreemde suggestie. En precies om die reden, dat mannen toch wat zakelijker en statiger over komen, heb ik zelf liever een mannelijke minister-presidentquote:
Een college over spraakherkenning- en synthese. De verklaring was volgens mij dat in de 18e / 19e eeuw belangrijke functies vrijwel allemaal bezet werden door mannen uit west Nederland en dit stereotype tegenwoordig nog onbewust ingebakken zit.quote:
Het is cultureel bepaald, en daarmee ook vrij goed meetbaar. In het Midden-Oosten is een voor mannelijke leiders een hoog stemgeluid gebruikelijker. "Wij" vinden die leiders om die reden weinig leiderig (weinig mannelijk / weinig krachtig) klinken, met hun hoge huilerige gejammer.quote:
Hmmm zit wellicht iets in.quote:Op maandag 11 december 2006 14:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is cultureel bepaald, en daarmee ook vrij goed meetbaar. In het Midden-Oosten is een voor mannelijke leiders een hoog stemgeluid gebruikelijker. "Wij" vinden die leiders om die reden weinig leiderig (weinig mannelijk / weinig krachtig) klinken, met hun hoge huilerige gejammer.
Ookal is de suggestie niet per se vreemd, wil ik toch wel weten wat het achterliggende mechanisme is.quote:Op maandag 11 december 2006 14:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind het geen vreemde suggestie. En precies om die reden, dat mannen toch wat zakelijker en statiger over komen, heb ik zelf liever een mannelijke minister-president![]()
Of dat zo is weet ik niet..quote:Maar dat neemt niet weg ik dat vrouwen zéker minstens net zo capabel acht, en dat ik ook nooit tegen een vrouwelijke presidente zou zijn, maar mannen zijn wat mij betreft wat minder gecompliceerd. Veranderen minder snel van mening denk ik
Misschien is dat toch ook weer dat er veel meer gelet wordt of een vrouw aan een bepaalde standaard voldoet dan dat daar bij een man op wordt gelet (Msch. dat het wordt aangenomen)..quote:, en hebben net wat meer dat oppervlakkige waardoor ze met wat simpel gezwets weg kunnen komen tóch goed over kunnen komen.
Dat kan heel voordelig zijn, het grote geheel zien en overwegingen op die basis maken. Op een keer moet er natuurlijk wel een besluit worden genomen en als dat niet of te laat gebeurt werkt dat wel erg contra-productief.quote:Vrouwen overwegen teveel dingen en denken teveel bij dingen na.
Dat is allicht een zwak punt.quote:En de emoties die ook nog zouden kunnen opspelen komen de stabiliteit wat een vereiste is voor 'n minister-president niet ten goede denk ik.
quote:Op maandag 11 december 2006 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die 95% zijn m.i. gebaseerd op pure vooroordelen! Het is gewoon pure discriminatie!
ik wil overigens niets af doen aan de waarde van het gevoel.quote:< gemier over gevoel, terwijl dit absoluut niet relevant is>
al jaren achter elkaar is er een gorilla die de beurs ruimschoots verslaat.... wat zegt het? niks!quote:Er is vaker onderzoek na gedaan en wat blijkt: VROUWEN DOEN HET BETER OP DE BEURS!!!
Dus hoezo dat ratio de enige basis is voor het nemen van goede beslissingen...
Overigens staat voor mij niet vast dat de ratio grosso modo bij vrouwen slechter zou zijn dan die van de man, maar dat zou ik graag even willen uitzoeken…
Hmm.. Blijft aparte materie.quote:Op maandag 11 december 2006 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een college over spraakherkenning- en synthese. De verklaring was volgens mij dat in de 18e / 19e eeuw belangrijke functies vrijwel allemaal bezet werden door mannen uit west Nederland en dit stereotype tegenwoordig nog onbewust ingebakken zit.
[sarcasme]quote:Op donderdag 7 december 2006 22:50 schreef jaoka het volgende:
Mannen hebben constant last van hun hormonen. Ze hoeven maar een paar borsten te zien en het wordt iets tussenen
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |