ik vond de ambas die bij hermes weggekomen zijn een tikkie zachter zitten, tevens vind ik het wel fijn dat de hoofdsteun ( voor zo ver je het kan noemen ) vlak is ipv rondquote:Op maandag 15 januari 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Maar weer even een slinger naar boven met dit topic.
Heb eindelijk in ex-Hermes bussen gezeten en vooral de amba viel me niet mee. Ik hoor al veel klachten over het zitcomfort en de rammels bij Arriva amba's maar dit overtrof mijn verwachtingen in negatieve zin. De stoelen zaten erg hard en waren wat aan de krappe kant (en dat terwijl ik maar 1,82 ben) en de achterkant van de bus rammelde behoorlijk. Waarschijnlijk gedeukte velgen. Ook werkte de Vetag niet goed, waardoor we meer dan 5 minuten voor het rode licht gewacht hebben alvorens de chauf besloot door rood te rijden. De Alliance van Hermes heeft een ietwat harde rugleuning. Dus het comfort is niet zoals ik gewend was![]()
uhuh :pquote:Op maandag 15 januari 2007 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Geef mij de IVECO Berkhof uit de serie 1279-1288 maar. Deze hebben heerlijk zittende Vogelsitze stoelen. Lekker luxe en een prima comfort.
ik zie vaak de achterkant omdat die de halte al voorbij is en ik niet de voorkant kan lezen meer danquote:Op maandag 15 januari 2007 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dus dat jij geen zin hebt om op te letten
en als allerergste.....quote:Op maandag 22 januari 2007 15:40 schreef Borkydude het volgende:
Ik zat net in de bus![]()
Bussen zijn tof, maar ze zitten vol met allochtonen, paupers en bejaarden...
bejaarden die naar de markt zijn geweest en gebakken vis meenemen de bus inquote:bejaarden...
Volgens mij was ze gewoon geilquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:54 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
bejaarden die naar de markt zijn geweest en gebakken vis meenemen de bus in, m'n hele bus stonk er naar.
quote:
Vroeger, lang geleden, toen de GADO nog bestond. Toen was alles beter.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Kan het beter. Jazeker wel, alleen lijken de vervoersbedrijven niet te weten hoe
Volgens mij denken ze daar in Brabant anders overquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Een lekke band, dat kan echt niet. TSN voert alles in Noord-Brabant in opdracht uit. Er moet dus iemand zijn die de opdracht geeft, anders wordt er geen onderhoud uitgevoerd![]()
als of het huidige XX materieel zo geweldig is! :/quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Toen waren het nog allemaal overheidsbedrijven. Nu zijn het meestal commerciële bedrijven die rijden op de lijnen in Nederland. xx is semicommericiëel ondertussen en alleen de vervoersbedrijven in de grote steden zijn nog in handen van de overheid, behalve dan de GVU die inmiddels onderdeel van xx is. Het GVB in Amsterdam is inmiddels al wel een BV, maar de politiek heeft er nog veel invloed.
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, maar dan in Joure. Ik zag de bus langsrijden en ondanks dat ik me niet voor kon stellen dat de chauffeur (bleek later een chauffeuse te zijn) me zag (ik liep door een smal steegje) heb ik toch met tassen en al een sprintje (schildpaddensnelheidsprintjequote:Op woensdag 14 februari 2007 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb je in ieder geval al meer gezien dan mij van de bussen van xx. Ik ben wel al enkele met weigerende VETAG, rammelkasten en stoelen als planken tegengekomen. Ook zat er een alliance tussen, waarbij je zo diep in de stoel wegzakte dat je er met moeite uitkwam.
Wel positief over xx is dat ik maandag eigenlijk te laat was voor de bus en de sjoof weg wilde rijden. Gelukkig zag ie mij aan komen rennen met tassen en al en bleef nog net even wachten om mij nog mee naar Leeuwarden te nemen.
Jourequote:Op woensdag 14 februari 2007 01:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, maar dan in Joure. Ik zag de bus langsrijden en ondanks dat ik me niet voor kon stellen dat de chauffeur (bleek later een chauffeuse te zijn) me zag (ik liep door een smal steegje) heb ik toch met tassen en al een sprintje (schildpaddensnelheidsprintje) getrokken en toen ik het steegje uit kwam ... Stond de bus op mij te wachten ! Geweldig
Ben de chauffeuse nog steeds dankbaar, ook al is het volgens mij inmiddels al meer dan een jaar geleden. Toffe chauffeuses en chauffeurs, ze bestaan !
![]()
tja, op zondag slaap ik altijd uit? dus heb er geen last vanquote:Op woensdag 14 februari 2007 01:08 schreef 2cv het volgende:
Op zondag is het tegenwoordig DT (Diep Triest). Pas om 8:39 uur kan ik dan per OV Joure verlaten.
maar maar! woon jij dan ook in dit geweldige dorp?quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:13 schreef 2cv het volgende:
Ik ben beroepswerkeloze, door de week slaap ik uit, in het weekend ben ik actief
quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar maar! woon jij dan ook in dit geweldige dorp?
ja maar dr kwam zulke lekkere chocomel uit dat ding!!!!!!quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:18 schreef Peterselieman het volgende:
Joure geweldig? De laatste keer dat ik er was heb ik een behoorlijke tijd naar de ver afgelegen meubelboulevard moeten zoeken. Geen enkel bordje dat mij de juiste kant op wees![]()
Die koffie automaat bij de bushalte van xx heeft het niet gehaald. Het ding was te vaak stuk. Hoe zou dat nu komen![]()
Al een paar jaar plat. En daarvoor reed ik niet veel wegens geen geld voor benzine.quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
je eendje nog nooit zien scheuren iig
WTF moet jij op een meubelboulevard ? Daar komen alleen senielen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:18 schreef Peterselieman het volgende:
Joure geweldig? De laatste keer dat ik er was heb ik een behoorlijke tijd naar de ver afgelegen meubelboulevard moeten zoeken. Geen enkel bordje dat mij de juiste kant op wees![]()
Zag ik ook al aankomen. Haast niets wat zich daar langer dan 24 uur bevindt blijft daar heel.quote:Die koffie automaat bij de bushalte van xx heeft het niet gehaald. Het ding was te vaak stuk. Hoe zou dat nu komen![]()
De grote of de kleine ?quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik sloopte um niet hoor!
wel na vaak om 5u in de ochtend rondjes over de rotonde gefietst
zondag ochtend om 5u is het best verlaten hoorquote:Op woensdag 14 februari 2007 01:23 schreef Peterselieman het volgende:
Meen je niet. Levensgevaarlijk op dat grote verkeersplein. Ik vraag me af hoe gemakkelijk bussen en vrachtwagens dat plein op komen?
Moest verplicht mee, omdat ik moest rijdenquote:Op woensdag 14 februari 2007 01:21 schreef 2cv het volgende:
WTF moet jij op een meubelboulevard ? Daar komen alleen senielen.
daar zijn TomToms voor uitgevonden?quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moest verplicht mee, omdat ik moest rijden![]()
quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moest verplicht mee, omdat ik moest rijden![]()
Die was nog niet bijgeleverd.quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar zijn TomToms voor uitgevonden?
klopt, klasgenoot van mij heeft 2x per week een ritje in zo`n 8 persoons busje omdat het niet rendabel is om om half 6 een bus te laten rijden in de avond urenquote:Op woensdag 14 februari 2007 01:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die was nog niet bijgeleverd.
Ik zie wel steeds vaker dat busjes en taxi's die OV vervoer rijden, de navigatie apparatuur gebruiken om je van de vertrekhalte naar de eindhalte te brengen, ook als het maar om een kort stukje gaat.
Ik vermoed dat dat is om de kortste weg te bepalen (= goedkoper). Niet zozeer omdat de chauffeur het anders niet kan vinden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die was nog niet bijgeleverd.
Ik zie wel steeds vaker dat busjes en taxi's die OV vervoer rijden, de navigatie apparatuur gebruiken om je van de vertrekhalte naar de eindhalte te brengen, ook als het maar om een kort stukje gaat.
ja! ze groeten zelfs hun collega's van andere werkgever :pquote:Op woensdag 14 februari 2007 01:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dan ben ik heel veel andere chauffeurs tegengekomen dan jou. Ik kom vrijwel alleen maar nette chauffeurs tegen.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:25 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, toen de GADO nog bestond. Toen was alles beter.![]()
idd!quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wel netjes opzich.
Dan had de laatste chauffeur gisteren geen zin om hem af te tanken.Dat is namelijk een bus van standplaats Joure en daar werkt mijn pa ook.Met die blauwe MAN's gebeurt het ook wel eens,die hebben namelijk twee tanks.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
YAAAJY!
wat ik vanmiddag toch mee maakte,
ik zou ff naar emmeloord om een nieuwe telefoon te halen. zit ik hier bij de Qliner halte te wachten komt er zo`n witgrijze connexxion interliner uit de stalling voor bij rijden, niks byzonders..
komt netjes op tijd de Qliner in het blauw, rijden keurig op tijd.. vertrekken we uit lemmer hoor ik de chaffeur praten, maar kon het niet goed verstaan dat er iets langs de weg stond ergens, en we hem wel tegen zouden komen..
Afijn, paar km verder stoppen we ineens.
Staat die grijswitte interliner op de vluchtstrook!, reden: Brandstof op!
staan we 5 min stil omdat de chaffeurs moesten wisselen..
op mn terugreis een uur later wassie wel weg !
maar ik vond t toch een mooie blunder
mja, scheen dat bij vertrek in joure de meter minstends op een kwart stond,quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan had de laatste chauffeur gisteren geen zin om hem af te tanken.Dat is namelijk een bus van standplaats Joure en daar werkt mijn pa ook.Met die blauwe MAN's gebeurt het ook wel eens,die hebben namelijk twee tanks.
Mijn pa heeft het zelf bijna ook een keer gehad en is dus maar met passagiers en al naar de standplaats gereden:"Mensen ,ik moet even tanken of jullie moeten willen duwen."
Nou,het eerste probleem is er al:quote:Op zondag 18 februari 2007 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh en de aandrijfkoppen voor de Fryskers zijn aangekomen bij Berkhof in Heerenveen
Lekker, dat de peut op isquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
YAAAJY!
wat ik vanmiddag toch mee maakte,
ik zou ff naar emmeloord om een nieuwe telefoon te halen. zit ik hier bij de Qliner halte te wachten komt er zo`n witgrijze connexxion interliner uit de stalling voor bij rijden, niks byzonders..
komt netjes op tijd de Qliner in het blauw, rijden keurig op tijd.. vertrekken we uit lemmer hoor ik de chaffeur praten, maar kon het niet goed verstaan dat er iets langs de weg stond ergens, en we hem wel tegen zouden komen..
Afijn, paar km verder stoppen we ineens.
Staat die grijswitte interliner op de vluchtstrook!, reden: Brandstof op!
staan we 5 min stil omdat de chaffeurs moesten wisselen..
op mn terugreis een uur later wassie wel weg !
maar ik vond t toch een mooie blunder
De ex-hermes amba's spuiten ze over. Ik heb er enkele weken geleden al een rond zien rijden in groene kleuren.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze als eerste die lekkende en uit elkaar vallende EX herpes bussen maar weg doen
ik had vandaag een amba in XX kleurstelling ja!quote:Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ex-hermes amba's spuiten ze over. Ik heb er enkele weken geleden al een rond zien rijden in groene kleuren.
mja, ik twijvel nog steedsquote:Op maandag 19 februari 2007 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
Dan denk ik toch dat het een ex-hermes bus is.
tja,quote:Op maandag 19 februari 2007 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Die oude Groninger stadsbussen duiken ook overal op. Nu rijdt er een in Noord-Brabant
Het zijn geen halve maatregelen die ze nemen, maar het is het enige wat ze nu kunnen doen. Het imago van Arriva is zodanig beschadigd dat ze diep door het stof moeten, voordat het vertrouwen weer enigszins hersteld is.quote:Arriva laat alle bussen opnieuw keuren
GRONINGEN - Vervoersmaatschappij Arriva laat alle bussen, ouder dan een jaar, opnieuw keuren door een onfhankelijke instantie.
Aanleiding is het afkeuren van 22 bussen in Brabant, vorige week. Hoewel deze bussen de afgelopen maanden nog op gebreken waren gecontroleerd, oordeelde de RDW dat de voertuigen niet meer de weg op mochten.
De uitkomst van de RDW-keuring noemt Arriva in een persbericht 'schokkend'. Het bedrijf laat uitzoeken hoe het komt dat APK-goedgekeurde bussen toch door de RDW zijn afgekeurd.
Wat de eventuele gevolgen zijn van de herkeuringsoperatie voor het busvervoer in het Noorden, is nog onduidelijk.
Ah!quote:Op maandag 19 februari 2007 18:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Arriva wil zich terugtrekken uit Nederland, COnneXXIon koopt de shit op, en we hebben weer een staatsbedrijf. Ziehier, die wassen neus van de aanbestedingen die ons niets dan ellende heeft gebracht.
had er vanmiddag naar huis weer eens een.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
Die geel witte rijden er nog genoeg rond, alleen zie ik ze nauwelijks. Dat zijn voormalige NZH bussen.
Arriva heeft geen toch geen blauwe Qliners?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
xx of arriva q-liner? Het gras is niet altijd groener bij de buren namelijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |