1000 Watt halogeen boven je bedquote:Op woensdag 6 december 2006 13:35 schreef Djarum het volgende:
je kan ook een tijdschakelaar kopen van een paar euro bij de bouwmarkt, en die op een lamp zetten.
als je hem dan instelt op de tijd dat je wakker moet worden, *KLIK* lamp aan!
Heeft mij al verscheidene keren op tijd op een tentamen laten komen!!![]()
gheghe, heb ik wel een keer gedaan (250watt lamp) boven op mijn knar toen ik ging slapen..quote:Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
1000 Watt halogeen boven je bed![]()
Het gaat puur om het opstaan, ik ben verder overdag niet moe.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef LeoLoopneus het volgende:
Misschien is het een idee om gewoon een paar uurtjes eerder naar bed te gaan...
Een stroboscoop is ook nog een ideetje natuurlijkquote:Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
1000 Watt halogeen boven je bed![]()
Dan kan ik je van harte de wekker van mijn huisgenoot aanbevelen. Die is zo irritant en staat zo hard dat ik er zelfs mijn nest voor uit kom!quote:Op woensdag 6 december 2006 13:46 schreef Bastoenie het volgende:
Misschien is het ook een idee om meer discipline in te bouwen, zo'n wekker zal je vast ook wel uit kunnen schakelen wat tot gevolg heeft dat je alsnog lastig je bed uitkomt. Zet een wekker verder van je bed af met een irritante toon, als je er dan toch al uit bent kan je net zo goed eruit blijven. En zo zijn er nog veel meer goedkope/gratis mogelijkheden
http://www.megagadgets.nl/naf-naf-lys-p-477.htmlquote:Nafnaf, het bekende, modern kledingsmerk voor dames komt nu ook op de markt met een serie innovatieve muziekspelers en radiowekkers. Waaronder ook deze klokwekker met een nabootsing van de opkomende of ondergaande zon. In 20 minuten wordt een opkomende zon d.m.v de lamp nagebootst alvorens de wekker afgaat. Dit is zeer ontspannend wakker worden! Ben jij die harde dreun geluiden, met snooze functie die zich om de 5 minuten herhalen ook beu? Dan is dit wat voor jou! Deze klokwekker van NAFNAF bezorgt jou geen ochtendhumeur meer, je word vanaf nu gewekt met de rustieke zuid franse krekels, het ontspannen geluid van de oceaan, of met opgewekte bosgeluiden zoals de zang van vogels. Ook beschikt deze klokwekker over een FM radio.
quote:Deelnemers gezocht voor slaaponderzoek naar 'wekkerlamp'
Voor een bijzonder slaaponderzoek zoekt het Biologisch Centrum van de Rijksuniversiteit Groningen tientallen enthousiaste testpersonen om een 'wekkerlamp' te testen.
"We zoeken mensen die bij ons, of thuis, willen slapen met onze 'wekkerlamp' die ze moet wekken met licht," vertelt onderzoekster Marijke Gordijn vandaag in De Telegraaf. "Ons onderzoek richt zich op mensen die door de week moeilijk wakker kunnen worden en in de weekenden het liefst tot tien of elf uur door slapen."
Met de nieuwe wekkerlamp wordt vanaf een half uurtje voor het geplande ontwaken alvast door de slaapwekker licht gegeven. Daardoor lijkt het voor de proefpersoon een beetje als het langzaamaan licht wordt.
Door het ochtendritme zo met de lamp te beïnvloeden hopen de onderzoekers dat het uiteindelijk kan bijdragen aan het beter functioneren van mensen met slaapproblemen. De slaapproef richt zich niet op mensen met de bekende 'winterdip'. "Het gaat om slapers die overdag redelijk functioneren maar niet goed wakker kunnen worden", benadrukt Gordijn.
Ik vrees dat zo een wekker bij mij niet zal werken omdat ik altijd met de gordijnen open slaap. Ik ben het dus gewoon om de opkomende zon te negerenquote:Op woensdag 6 december 2006 15:42 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
EUROSOLAR lichtwekker. ...
De prijs valt wel mee. Bij Neckermann.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 09:21 schreef Jazzpa het volgende:
Het is geen wekker met een lampfunctie, maar misschien voor de moeilijke wakker wordende mensen ook een idee: de Axbo!
De Axbo maakt je binnen een tijdsframe van een half uur voor je eigenlijke wektijd op het meest ideale moment wakker. Wanneer je in je minst diepe slaap zit...
Oja, ik heb geen aandelen Axbo ofzo...
Ik had dit idee + systeem ontwerp al in 1990, dus veel eerder dan Axbo, alleen nooit tijd/ zin gehad om het af te maken.quote:DAS UNTERNEHMEN - WIE ALLES BEGANN
1997 Idee eines Schlafphasenweckers wird von Boris Eis geboren
1998 Hardwareentwicklung eines Labormusters
1999 Softwareentwicklung eines Labormusters
2000 Patentanmeldung
2001 Entwicklung Weckalgorithmus
2002 Erteilung Patent
2003 ErsteTests mit Labormuster
03/2004 Axel Ferro beteiligt sich am Unternehmen
06/2004 FFG fördert Schlafphasen-Wecksystem
09/2004 "Proof of principle" erbracht
12/2004 Gründung der infactory innovations & trade gmbh
01/2005 Fertigstellung Prototyp
09/2005 Serienbeauftragung
01/2006 Produktlaunch
Zelf ervaring mee? Want het lijkt mij ideaalquote:Op zaterdag 9 december 2006 09:21 schreef Jazzpa het volgende:
Het is geen wekker met een lampfunctie, maar misschien voor de moeilijke wakker wordende mensen ook een idee: de Axbo!
De Axbo maakt je binnen een tijdsframe van een half uur voor je eigenlijke wektijd op het meest ideale moment wakker. Wanneer je in je minst diepe slaap zit...
Oja, ik heb geen aandelen Axbo ofzo...
quote:Op zondag 10 december 2006 11:21 schreef Repeat het volgende:
philips heeft volgens mij ook zo'n ding.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:44 schreef milagro het volgende:
http://www.gizmodo.com/ga(...)h-reality-205415.php
lijkt me natuurlijker dat ineens wakker te schrikken van een alarmquote:Op zondag 10 december 2006 11:24 schreef arneaux het volgende:
Helpt t ook echt met opstaan sochtends? Ik snap het voordeel namelijk niet zo, je wordt alleen maar geleidelijk wakker van het licht, en tja, dat is t.
Mja okay. Het is alleen zo dat mijn lamellen altijd openzijn, en ik word dus sowieso niet wakker van het zonlicht wat daar doorheen komt.quote:Op zondag 10 december 2006 11:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
lijkt me natuurlijker dat ineens wakker te schrikken van een alarm
volgens mij - maar dit weet ik dus niet zeker - gaat dat licht geleidelijk aan en daarna alsnog een belletje... Alleen die lamp lijkt me ook niet zeker genoeg!quote:Op zondag 10 december 2006 11:29 schreef arneaux het volgende:
[..]
Mja okay. Het is alleen zo dat mijn lamellen altijd openzijn, en ik word dus sowieso niet wakker van het zonlicht wat daar doorheen komt.
je wordt prettiger wakker , langzaam dmv steeds feller licht en vogeltjes gefluit ipv dat je ineens wakker schrikt van een TUUTTUUTTUUT!!!!!!!quote:Op zondag 10 december 2006 11:24 schreef arneaux het volgende:
Helpt t ook echt met opstaan sochtends? Ik snap het voordeel namelijk niet zo, je wordt alleen maar geleidelijk wakker van het licht, en tja, dat is t.
Volgens mij zijn wij beter af met een normale wekker.quote:Op zondag 10 december 2006 11:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
volgens mij - maar dit weet ik dus niet zeker - gaat dat licht geleidelijk aan en daarna alsnog een belletje... Alleen die lamp lijkt me ook niet zeker genoeg!
quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef milagro het volgende:
[..]
je wordt prettiger wakker , langzaam dmv steeds feller licht en vogeltjes gefluit ipv dat je ineens wakker schrikt van een TUUTTUUTTUUT!!!!!!!
het verschil dus tussen
"WAKKER WORDEEN, OPSTAAN, OPSTAAN OPSTAAN"![]()
![]()
![]()
en
"hey, schatje....<kriebel,lik>"![]()
![]()
![]()
quote:gewgaw says:
I wonder if clocks like this require the user to have had a good night's sleep to begin with... no wussy fading light's gonna get me out of bed after I've been binge drinking until 6am, and I have a 8:30am appointment at the unemployment office.
dat weet je niet , moet je uitproberenquote:Op zondag 10 december 2006 11:34 schreef arneaux het volgende:
[..]. t Punt is dat ik niet wakker word van zachtjes vogeltjes gefluit en dat soort dingen allemaal.
dat weet je niet, kom je uitproberen?quote:Overigens is je laatste optie natuurlijk de beste.
100 Euro wegleggen om iets uit te proberen vind ik een beetje veel van t goede.quote:Op zondag 10 december 2006 11:41 schreef milagro het volgende:
[..]
dat weet je niet , moet je uitproberen![]()
[..]
dat weet je niet, kom je uitproberen?![]()
ow echt waar? dan ga ik nog maar eens kijken... zover ik het kon zien niet; alleen bij die van naf naf maar daar lijkt me de lichtsterkte niet je-van-het en wil liever dat het licht nog langer doet over het sterker worden (dus geen 15 min. of 20 min. maar nog langer). Die van Philips lijkt me wel ok maar volgens mij heb je daarbij alleen de keuze uit vogeltjesgeluid en anders niet...quote:Op zondag 10 december 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
al die wekkers hebben natuurgeluiden, hoor
Ja, ik heb hem zelf. Het werkt op zich prima, ware het niet dat ik er achter ben gekomen dat ik uit mezelf al een behoorlijke ingebouwde wekker heb. Theoretisch zou ik niet eens een wekker nodig hebben, ik word uit mezelf al wakker op de gewenste tijd...quote:Op zondag 10 december 2006 06:27 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Zelf ervaring mee? Want het lijkt mij ideaal
Armbandje? Moet je ook nog een helm opzetten die je dromen dan gaat lezen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:37 schreef Jazzpa het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem zelf. Het werkt op zich prima, ware het niet dat ik er achter ben gekomen dat ik uit mezelf al een behoorlijke ingebouwde wekker heb. Theoretisch zou ik niet eens een wekker nodig hebben, ik word uit mezelf al wakker op de gewenste tijd...
Maar het werkt prima hoor. Dat armbandje merkt wanneer je je in dat tijdsframe van een half uur omdraait bv. en dan beginnen ook de vogeltjes te fluiten. Of er begint een lounge muziekje te spelen ofzo, kun je instellen uiteraard...
Als ie dat moment niet pakt, wekt ie je alsnog op de uiterste wektijd...
Mijne niet hoorquote:Op zondag 10 december 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
al die wekkers hebben natuurgeluiden, hoor
Welke heb jij dan en hoe vind je 'm ?quote:
Kheb dezequote:Op zondag 10 december 2006 14:53 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Welke heb jij dan en hoe vind je 'm ?
200 euro voor een wekker met een lelijke lamp erop bedoel je.quote:Op zondag 10 december 2006 16:27 schreef ZigoSOS het volgende:
Dat axbo is iets van 200 euro ofzo
200 euro voor een wekker
Axbo is wat anders dan de wekker/lamp dan hierboven hoorquote:Op zondag 10 december 2006 16:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
200 euro voor een wekker met een lelijke lamp erop bedoel je.![]()
Als je een beetje kan knustelen kan je zoiets zelf ook wel maken, een dimmer enzo, kan je ook kopen.
Is dat dat ding, datje op het juiste moment wakker maakt?quote:Op zondag 10 december 2006 16:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Axbo is wat anders dan de wekker/lamp dan hierboven hoor
juist ja .. die bedoelde ikquote:Op zondag 10 december 2006 17:09 schreef milagro het volgende:
http://www.pixmania.nl/nl(...)up-light-hf3451.html
Ja klopt, dat is em. Werkt goed hoor. Wel een hoop centen inderdaad...quote:Op zondag 10 december 2006 16:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is dat dat ding, datje op het juiste moment wakker maakt?
Jazzpa hoeveel soorten geluiden en wat voor soorten geluiden maakt ie?quote:Op zondag 10 december 2006 21:58 schreef Jazzpa het volgende:
[..]
Ja klopt, dat is em. Werkt goed hoor. Wel een hoop centen inderdaad...
dezequote:Op zondag 10 december 2006 22:59 schreef arneaux het volgende:
Aha. Ze zijn ook nog eens stuk voor stuk spuuglelijk.
Geen idee, moet ik vanavond even nakijken. In ieder geval een paar natuurgeluiden en wat lounge muziekjes...quote:Op zondag 10 december 2006 22:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Jazzpa hoeveel soorten geluiden en wat voor soorten geluiden maakt ie?
Zoeken ze die mensen nogsteeds ?quote:
het is ook niet voor mensen die overal doorheen slapen, want die slapen ...... overal doorheenquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:34 schreef truStie het volgende:
Dat mensen zoveel geld neerleggen voor dat soort dingen. Ik word ook moeilijk wakker, en had voorheen ook een rolluik voor het raam, dus compleet duister, zelf 's middags. Nu slaap ik met dat ding gewoon open en gordijnen die gewoon al het zonlicht doorlaten.. dus als de zon buiten opkomt is het bij mij ook licht.. maar wakker worden doe ik echt niet, slaap net zo hard door.. en dan 100 euro voor zon ding neerleggen
Dat is nou echt iets voor mij denk ik!quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:41 schreef milagro het volgende:
het is voor mensen die niet patsboemheartattackalarmbrandwaarisderamprectopinbedomgomg, maar rustig en geleidelijk wakker willen worden, dat zou je de rest vd dag een uitgeslapener gevoel moeten geven, je je dus beter moet doen voelen.
Kon je 'm uittesten ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:39 schreef athlonkmf het volgende:
Ik zag dat de nafnaf nu ook bij de mediamarkt te koop was. Wel normale prijs. 60 euro.
Naja, uittesten. Ik zat er even naar te kijken en m'n vriendin probeerde me weg te trekken omdat zij het te duur vond.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Kon je 'm uittesten ?![]()
Wat vond/vind je ervan?
Heb je ergens gezien vanaf wanneer dat is? (en wat ie gaat kosten?)quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:17 schreef milagro het volgende:
dat nafnafding is ook open van boven en die van Philips heeft dat probleem dus niet
ik wacht met smart dus tot die hier verkrijgbaar is
quote:Op maandag 29 januari 2007 09:51 schreef Pleione het volgende:
ik heb een tijdje geleden zo'n nafnaf wekker gekocht.
Lampje wat langzaam aangaat, vogels die eerst zacht maar dan steeds harder beginnen te zingen.. klonk erg leuk allemaal.
Het display zou instelbaar zijn, helder en minder helder. Maar zelfs als ik hem op minder helder zet, verlicht hij mijn hele slaapkamer. Daar baal ik wel een beetje van. Daarom staat hij nu met het display naar een hoek gericht, ik haat licht als ik wil slapen.
Voor de rest is het wel leuk... denk dat ik gewoon iets over het display moet plakken om het wat minder licht te laten zijn... (iemand nog tips?)
uhm Pixmania.nl hád hem, een kleine voorraad uit Frankrijk ws en die was ongeveer 60 euro.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:16 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Heb je ergens gezien vanaf wanneer dat is? (en wat ie gaat kosten?)
Ik vraag me dan af of die paar geluidjes extra zoveel meer kosten.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:13 schreef milagro het volgende:
[..]
uhm Pixmania.nl hád hem, een kleine voorraad uit Frankrijk ws en die was ongeveer 60 euro.
hij zou echter in NL zo rond maart/april uitkomen.
Je hebt overigens 2 versies , de goedkopere heeft 1 geludije, vogeltjes die fluiten, de duurdere versie heeft er meer.
Mooi ook dat niemand hier op reageertquote:
en ik weet nog steeds niet hoe ik hem uit moet zetten.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:51 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik draai hem ook van me weg, maar dan is mijn badjas zo ongeveer lichtgevend. Misschien dat we er een lapje stof voor moeten plakken, soort van gordijntje.
Ik wordt overigens wel wakker van het licht als de wekker 'afgaat'![]()
TIjdens de slaapdiensten bij mij op het werk gebruik ik altijd mijn telefoon als wekker. Maar ik weet nooit hoe ik die uit moet drukken. dus dat scheelt ook wel bij het opstaan...quote:Op woensdag 6 december 2006 13:46 schreef Bastoenie het volgende:
Misschien is het ook een idee om meer discipline in te bouwen, zo'n wekker zal je vast ook wel uit kunnen schakelen wat tot gevolg heeft dat je alsnog lastig je bed uitkomt. Zet een wekker verder van je bed af met een irritante toon, als je er dan toch al uit bent kan je net zo goed eruit blijven. En zo zijn er nog veel meer goedkope/gratis mogelijkheden
Vanaf Oktober 2007 in Nederland. Ik had toevallig een mailtje hierover gestuurd naar Philips.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:16 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Heb je ergens gezien vanaf wanneer dat is? (en wat ie gaat kosten?)
Heel herkenbaar. Voor 69 euro de nafnaf gekocht bij mediamarkt. Maar het display ingesteld op de zwakste stand. En nog is mijn hele kamer blauw verlicht. Iets voor gezet maar toch wel jammer een wekker van bijna 70 euro en je kan de klok nieteens bekijken.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:51 schreef Pleione het volgende:
ik heb een tijdje geleden zo'n nafnaf wekker gekocht.
Lampje wat langzaam aangaat, vogels die eerst zacht maar dan steeds harder beginnen te zingen.. klonk erg leuk allemaal.
Het display zou instelbaar zijn, helder en minder helder. Maar zelfs als ik hem op minder helder zet, verlicht hij mijn hele slaapkamer. Daar baal ik wel een beetje van. Daarom staat hij nu met het display naar een hoek gericht, ik haat licht als ik wil slapen.
Voor de rest is het wel leuk... denk dat ik gewoon iets over het display moet plakken om het wat minder licht te laten zijn... (iemand nog tips?)
zo, da's aanzienlijk duurder dan voor wat Pixmania een maand of wat geleden aanbood , bijna het dubbelequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:24 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
http://www.redcoon.nl/ind(...)1_01_Wake_Up_Light/#
Ik kon geen lamp met een kleine van meer dan 40 watt vinden eigenljik....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:44 schreef jogy het volgende:
Ik heb mijn nafnaf net binnen en getest, leuk ding hoor. En de vogels zijn nog best te doen, al is het wel een beetje een kort geluidsbestand die zich herhaald, ah well. En er staat wel in dat je niet meer dan 40 watt erin mag pleuren maar ik ga het gewoon een keer met 50 proberen
.
Uhu, twee dagen nodig gehad en een paar minuten voor tijd wakker geworden om pas na een -paar minuten erachter te komen dat mijn wekker gaatquote:Op maandag 12 februari 2007 16:28 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik kon geen lamp met een kleine van meer dan 40 watt vinden eigenljik....
Wel had ik ontdekt dat dat ding wel crasht als ie even op batterypower overgaat.![]()
Maar ik moet toegeven, na meer dan een week getest te hebben, dat ik nu wel elke dag rustig(er) wakker wordt.
Dus het werkt welquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Uhu, twee dagen nodig gehad en een paar minuten voor tijd wakker geworden om pas na een -paar minuten erachter te komen dat mijn wekker gaat. Alleen wel een post-it voor de tijdweergave geplakt
.
Let erop dat er twee verschillende versies zijn: een met radio én 'feller' licht en een die dat dus niet heeft.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:41 schreef milagro het volgende:
[..]
zo, da's aanzienlijk duurder dan voor wat Pixmania een maand of wat geleden aanbood , bijna het dubbele![]()
ik wacht nog ff
radio hoeft niet voor mij, wel meerdere "geluidjes" , vogeltjes, kabbelend beekje, laagovervliegende straaljagers, dat soort dingenquote:Op maandag 5 maart 2007 18:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Let erop dat er twee verschillende versies zijn: een met radio én 'feller' licht en een die dat dus niet heeft.
of je leest het topic even doorquote:Op dinsdag 3 april 2007 01:10 schreef hierissiedan het volgende:
al iemand ervaring met die dingen??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |