Ik dacht eerder aan Amsterdam. Krijgen die misschien wel de beste burgemeester ter wereld.quote:Op maandag 11 december 2006 22:42 schreef du_ke het volgende:
Denk dat we haar maar Burgermeester moeten maken in Delfzijl ofzo. Daar is niets meer te verklooien. Scheelt voor haar toch een slok op een borrel.
Ze zou er snel vervangen worden inderdaadquote:Op maandag 11 december 2006 22:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan Amsterdam. Krijgen die misschien wel de beste burgemeester ter wereld.
Grote coalities zijn niet in landsbelang. Je splijt de partij, en het kabinet wordt toch niks.quote:Op maandag 11 december 2006 22:41 schreef du_ke het volgende:
Waarvoor? Voor het landsbelang dat zou toch voorop moeten staan? En de beste garantie voor klapkabinetjes is natuurlijk Balkenende zelf. Dat hij niet echt een goede leider is zal toch ook binnen z'n eigen partij wel een keer gaan opvallen mag ik hopen.
Als het haar niet lukt, krijgen ze met burgemeester Nuke te maken.quote:Op maandag 11 december 2006 22:54 schreef du_ke het volgende:
Ze zou er snel vervangen worden inderdaad.
Ik word helemaal simpel van die PvdA redenaties. Ook Dijksma vanavond bij P&W weer te leuteren. Bos heeft twee weken lopen schreeuwen over hoe belangrijk het was dat CDA en SP over hun overeenkomsten zouden praten, niet de verschillen. Landsbelang, blah blah. Nu is duidelijk dat de PvdA zelf de hete kolen uit het vuur moet gaan halen, zijn er ineens enorme verschillen tussen PvdA en CDA en is coalitievorming nog helemaal niet zeker. Waardeloos, zo'n instelling.quote:Op maandag 11 december 2006 22:47 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De beschuldiging van 'politieke spelletjes' is wel erg laag natuurlijk. Marijnissen weet niet eens waarom Bos hem belde, want hij nam de telefoon niet op. Wat is er mis mee als Bos een poging wilde doen om Marijnissen toch te bewegen de onderhandelingen in te gaan?
Nu ik het commentaar van Marijnissen heb gehoord, blijf ik vinden dat de SP zich wel erg makkelijk buitenspel heeft laten zetten. Marijnissen kan wel vinden dat de verschillen tussen het CDA en de SP 'levensgroot' zijn, maar het is natuurlijk niet zo dat Balkenende in zijn uppie het regeerakkoord kan bepalen.
Wat een onzin. De PvdA heeft sinds de start van de campagne al geroepen dat een kabinet met het CDA een lastige klus zal worden gezien de verschillen tussen beide partijen.quote:Op maandag 11 december 2006 23:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nu is duidelijk dat de PvdA zelf de hete kolen uit het vuur moet gaan halen, zijn er ineens enorme verschillen tussen PvdA en CDA en is coalitievorming nog helemaal niet zeker. Waardeloos, zo'n instelling.
Waarom moeten SP en CDA dan ineens niet zo moeilijk doen over de verschillen? Dikke jankerds bij de PvdA. Want laten we wel wezen: wat zijn nu werkelijk de verschillen tussen PvdA en CDA? Die 26.000? Ik denk dat JP best wel een Kamermeerderheid wil volgen. En dat ook hardop durft te zeggen. Dan is er dus een pardon. Het CDA wil af van de no-claim, dat is (deels) wat de PvdA wil met de zorg. Die HRA is bij de PvdA geen breekpunt, daar doet Wouter dan wat water bij de wijn. Verder is voor 80% er geen verschil tussen PvdA en CDA.quote:Op maandag 11 december 2006 23:54 schreef Toad het volgende:
[..]
Wat een onzin. De PvdA heeft sinds de start van de campagne al geroepen dat een kabinet met het CDA een lastige klus zal worden gezien de verschillen tussen beide partijen.
Het CDA en de SP zijn niet eens gaan onderhandelen met elkaar over de verschillen. Dat is het probleem. De PvdA houdt die deur wel open.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:02 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom moeten SP en CDA dan ineens niet zo moeilijk doen over de verschillen? Dikke jankerds bij de PvdA. Want laten we wel wezen: wat zijn nu werkelijk de verschillen tussen PvdA en CDA? Die 26.000? Ik denk dat JP best wel een Kamermeerderheid wil volgen. En dat ook hardop durft te zeggen. Dan is er dus een pardon. Het CDA wil af van de no-claim, dat is (deels) wat de PvdA wil met de zorg. Die HRA is bij de PvdA geen breekpunt, daar doet Wouter dan wat water bij de wijn. Verder is voor 80% er geen verschil tussen PvdA en CDA.
En de ogen dicht.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:06 schreef Toad het volgende:
De PvdA houdt die deur wel open.
Interessant hoor verder die oneliners. Maar als je op een zinnige reactie van mij nog zit te wachten zal je toch met meer moeten komen. Ik ga niet raden naar jouw redenering achter deze woorden.quote:
Dat hoeft ook niet, dat staat gewoon in de tekst die je quotte in je voorlaatste post.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:10 schreef Toad het volgende:
[..]
Interessant hoor verder die oneliners. Maar als je op een zinnige reactie van mij nog zit te wachten zal je toch met meer moeten komen. Ik ga niet raden naar jouw redenering achter deze woorden.
En zeuren dat ze je "kapot willen maken".quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:15 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat hoeft ook niet, dat staat gewoon in de tekst die je quotte in je voorlaatste post.
De PvdA zou wel eens dat kinderachtige gedram van ze mogen laten varen en eens constructief mee gaan denken. Eerst vier jaar CDA voor rotte vis uitmaken en SP niet willen. Dan toch SP willen. Dan van CDA en SP verwachten dat ze elk de helft van waar ze voor staan opgeven. Dan zeiken dat SP en CDA hun best niet deden. En vervolgens zelf geen millimeter willen geven. Kleuters.
Ja maar wie doet er nou eigenlijk moeilijk? We hebben toch na de verkiezingen toch met de volgende situatie te maken:quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:15 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, dat staat gewoon in de tekst die je quotte in je voorlaatste post.
De PvdA zou wel eens dat kinderachtige gedram van ze mogen laten varen en eens constructief mee gaan denken. Eerst vier jaar CDA voor rotte vis uitmaken en SP niet willen. Dan toch SP willen. Dan van CDA en SP verwachten dat ze elk de helft van waar ze voor staan opgeven. Dan zeiken dat SP en CDA hun best niet deden. En vervolgens zelf geen millimeter willen geven. Kleuters.
Nee, natuurlijk is het niet logisch dat SP met CDA gaat onderhandelen. Dat doet de rest toch ook niet met Amadeus? De SP heeft 25 zetels, niets meer en niets minder. Ze staan mijlen van het CDA vandaan. Dan moet je gewoon een beetje realistisch zijn. Overigens help ik je er ook nog even aan herinneren dat Wouter tijden heeft lopen verkondigen dat de SP echt te links was, geen coalitie over links, niet mogelijk. Maar nu wel stellen dat CDA en SP meer moeite moeten doen. Als WB dezelfde redenatie op zijn eigen positie los zou laten als waarom de SP mee zou moeten regeren (De Kiezer heeft gesproken) zou hij zlf allang niet meer mogen nadenken over regeren. Maar dat doet hij niet. Natuurlijk niet. Zo kennen we Wouter weer.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:22 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja maar wie doet er nou eigenlijk moeilijk? We hebben toch na de verkiezingen toch met de volgende situatie te maken:
Het CDA blijft de grootste partij en de SP is de grote winnaar. Dan is het toch vanzelfsprekend dat deze partijen serieus met elkaar gaan praten? Immers hebben vrijwel alle fractievoorzitters ook geadviseerd aan de koningin om deze mogelijkheid serieus te gaan onderzoeken. De SP en het CDA zijn nu - voor het onderhandelen - het kennelijk al eens dat dit serieus is onderzocht. De PvdA twijfelt daar aan, net als de Christen Unie en ik trouwens ook. Als je niet fatsoenlijk met elkaar om de tafel wil en alleen gesprekjes wil hebben waarbij je elkaar voorzichtig aftast vind ik nogal gemakkelijk je er vanaf maken.
I rest my case. Nu komt fase 2, CU erbij.quote:Op vrijdag 8 december 2006 08:40 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Wordt niks dit, zal wel CU bijkomen ipv de SP.
Ik heb Wouter Bos nooit horen zeggen dat hij de SP als coalitiepartner uitsluit. Sterker nog: hij zei zelfs tijdens deze verkiezingscampagne dat de SP een serieuze onderhandelingspartner zou zijn. Dus waarop jij de vet gedrukte tekst baseert is mij niet helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:29 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is het niet logisch dat SP met CDA gaat onderhandelen. Dat doet de rest toch ook niet met Amadeus? De SP heeft 25 zetels, niets meer en niets minder. Ze staan mijlen van het CDA vandaan. Dan moet je gewoon een beetje realistisch zijn. Overigens help ik je er ook nog even aan herinneren dat Wouter tijden heeft lopen verkondigen dat de SP echt te links was, geen coalitie over links, niet mogelijk. Maar nu wel stellen dat CDA en SP meer moeite moeten doen. Als WB dezelfde redenatie op zijn eigen positie los zou laten als waarom de SP mee zou moeten regeren (De Kiezer heeft gesproken) zou hij zlf allang niet meer mogen nadenken over regeren. Maar dat doet hij niet. Natuurlijk niet. Zo kennen we Wouter weer.
Oke, was is iets te overdreven, maar de SP was niet kandidaat nummer 1.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:43 schreef Toad het volgende:
Ik heb Wouter Bos nooit horen zeggen dat hij de SP als coalitiepartner uitsluit. Sterker nog: hij zei zelfs tijdens deze verkiezingscampagne dat de SP een serieuze onderhandelingspartner zou zijn. Dus waarop jij de vet gedrukte tekst baseert is mij niet helemaal duidelijk.
Iets zeggen en iets doen is heel wat anders.quote:Bos heeft overigens na de verkiezingen gezegd dat bescheidenheid past bij de verkiezingsuitslag.
Handel daar dan ook naar. WB is de enige die niet constructief meedenkt. SP zegt: oke, voor ons nu geen plek, jammer, wellicht straks beter. CDA zegt: nu geen CDA met SP, dus door het midden. Er is helemaal geen spraken vaan een CDA-VVD richting. omdat ook het CDA weet dat om de PvdA nauwelijks heen te komen is. Alleen de PvdA loopt te jammeren dat de SP mee moet doen, dat ze zich niet zo gemakkelijk aan de Kant (haha) moeten zetten. maar WB zelf meedenken? Nee, dat is teveel gevraagd.quote:Vervolgens heeft de informateur de opdracht gegekregen om een CDA-PvdA-SP regering te gaan onderzoeken. Ruim 2 miljoen mensen hebben op 22 november het vertrouwen gegeven aan de PvdA. Als je vervolgens een uitnodiging krijgt van de informateur ga je toch niet zeggen als politieke partij: "nee sorry, ook al hebben meer dan 2 miljoen mensen op ons gestemd, wij willen liever onze standpunten realiseren in de oppositiebankjes".
Nou, ik heb lang getwijfeld tussen D66 en Mei Li Vos. Het is toch D66 geworden. (AP) Juist om Wouter en die onuitstaanbare Sharon (What's in a name) Dijksma. Helaas voor een intelligente, progressieve vrouw die net iets teveel achter Wouter aanloopt.quote:Volgens mij heb je gewoon de pest aan de PvdA en Wouter Bos omdat je het niet eens bent met de standpunten van deze partij. Maar je kritiek op haar strategie in deze kabinetsformatie vind ik nogal vergezocht.
Nou, Jan is er maar wat blij mee. Het heeft hem zeker 10 zetels opgeleverd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:47 schreef PhalanX het volgende:
...Bos heeft er nogal een handje van om namens de SP te spreken, iets dat hem niet in dank word afgenomen...
En daar zit het verschil van mening. Het parlement heeft gevraagd om een CDA/SP/PvdA regering serieus te gaan onderzoeken. De PvdA en ik zijn van mening dat dit nog onvoldoende is gebeurd, de SP en het CDA kennelijk niet. De Christenunie en GroenLinks zijn er nog niet echt overtuigd, lijkt..quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:59 schreef en_door_slecht het volgende:
Handel daar dan ook naar. WB is de enige die niet constructief meedenkt. SP zegt: oke, voor ons nu geen plek, jammer, wellicht straks beter. CDA zegt: nu geen CDA met SP, dus door het midden. Er is helemaal geen spraken vaan een CDA-VVD richting. omdat ook het CDA weet dat om de PvdA nauwelijks heen te komen is. Alleen de PvdA loopt te jammeren dat de SP mee moet doen, dat ze zich niet zo gemakkelijk aan de Kant (haha) moeten zetten. maar WB zelf meedenken? Nee, dat is teveel gevraagd.
Dan heb je de pest aan Wouter en Sharon...quote:Nou, ik heb lang getwijfeld tussen D66 en Mei Li Vos. Het is toch D66 geworden. (AP) Juist om Wouter en die onuitstaanbare Sharon (What's in a name) Dijksma. Helaas voor een intelligente, progressieve vrouw die net iets teveel achter Wouter aanloopt.
Dat heb ik ookquote:Op dinsdag 12 december 2006 01:23 schreef Toad het volgende:
Dan heb je de pest aan Wouter en Sharon...
Ik wil niet echt flauw overkomen, maar als Wouter Bos, nu de verkiezingen achter de rug zijn, ineens zich inzet voor regeringsdeelname van de SP is het op zijn zachts gezegd dom te noemen, dat-ie de talloze gelegenheden niet heeft aangegrepen om tijdens de campagne dit signaal ook aan de kiezers uit te dragen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:43 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik heb Wouter Bos nooit horen zeggen dat hij de SP als coalitiepartner uitsluit.
Toch kan ik het ze niet kwalijk nemen. Als tussenpartij tussen 2 (relatief) extremen, zouden ze heel veel van hun standpunten verwezenlijkt hebben kunnen zien.quote:Op dinsdag 12 december 2006 02:09 schreef damian5700 het volgende:
Bij mij komt het in elk geval niet over, dat de PvdA de afgelopen periode in de verkennende fase van de formatie zich bescheiden heeft opgesteld. Het duiden van de voorkeur van de PvdA (de SP in de regering) was, voor mij althans, geen wens maar een strijdpunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |