abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 december 2006 @ 22:53:28 #251
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44341996
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:42 schreef du_ke het volgende:
Denk dat we haar maar Burgermeester moeten maken in Delfzijl ofzo. Daar is niets meer te verklooien. Scheelt voor haar toch een slok op een borrel.
Ik dacht eerder aan Amsterdam. Krijgen die misschien wel de beste burgemeester ter wereld.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44342016
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik dacht eerder aan Amsterdam. Krijgen die misschien wel de beste burgemeester ter wereld.
Ze zou er snel vervangen worden inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 11 december 2006 @ 22:54:13 #253
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44342025
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:41 schreef du_ke het volgende:
Waarvoor? Voor het landsbelang dat zou toch voorop moeten staan? En de beste garantie voor klapkabinetjes is natuurlijk Balkenende zelf. Dat hij niet echt een goede leider is zal toch ook binnen z'n eigen partij wel een keer gaan opvallen mag ik hopen .
Grote coalities zijn niet in landsbelang. Je splijt de partij, en het kabinet wordt toch niks.
  maandag 11 december 2006 @ 22:55:18 #254
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44342070
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:54 schreef du_ke het volgende:
Ze zou er snel vervangen worden inderdaad .
Als het haar niet lukt, krijgen ze met burgemeester Nuke te maken.
pi_44344066
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De beschuldiging van 'politieke spelletjes' is wel erg laag natuurlijk. Marijnissen weet niet eens waarom Bos hem belde, want hij nam de telefoon niet op. Wat is er mis mee als Bos een poging wilde doen om Marijnissen toch te bewegen de onderhandelingen in te gaan?

Nu ik het commentaar van Marijnissen heb gehoord, blijf ik vinden dat de SP zich wel erg makkelijk buitenspel heeft laten zetten. Marijnissen kan wel vinden dat de verschillen tussen het CDA en de SP 'levensgroot' zijn, maar het is natuurlijk niet zo dat Balkenende in zijn uppie het regeerakkoord kan bepalen.
Ik word helemaal simpel van die PvdA redenaties. Ook Dijksma vanavond bij P&W weer te leuteren. Bos heeft twee weken lopen schreeuwen over hoe belangrijk het was dat CDA en SP over hun overeenkomsten zouden praten, niet de verschillen. Landsbelang, blah blah. Nu is duidelijk dat de PvdA zelf de hete kolen uit het vuur moet gaan halen, zijn er ineens enorme verschillen tussen PvdA en CDA en is coalitievorming nog helemaal niet zeker. Waardeloos, zo'n instelling.
pi_44344161
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nu is duidelijk dat de PvdA zelf de hete kolen uit het vuur moet gaan halen, zijn er ineens enorme verschillen tussen PvdA en CDA en is coalitievorming nog helemaal niet zeker. Waardeloos, zo'n instelling.
Wat een onzin. De PvdA heeft sinds de start van de campagne al geroepen dat een kabinet met het CDA een lastige klus zal worden gezien de verschillen tussen beide partijen.
pi_44344397
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:54 schreef Toad het volgende:

[..]

Wat een onzin. De PvdA heeft sinds de start van de campagne al geroepen dat een kabinet met het CDA een lastige klus zal worden gezien de verschillen tussen beide partijen.
Waarom moeten SP en CDA dan ineens niet zo moeilijk doen over de verschillen? Dikke jankerds bij de PvdA. Want laten we wel wezen: wat zijn nu werkelijk de verschillen tussen PvdA en CDA? Die 26.000? Ik denk dat JP best wel een Kamermeerderheid wil volgen. En dat ook hardop durft te zeggen. Dan is er dus een pardon. Het CDA wil af van de no-claim, dat is (deels) wat de PvdA wil met de zorg. Die HRA is bij de PvdA geen breekpunt, daar doet Wouter dan wat water bij de wijn. Verder is voor 80% er geen verschil tussen PvdA en CDA.
pi_44344511
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:02 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom moeten SP en CDA dan ineens niet zo moeilijk doen over de verschillen? Dikke jankerds bij de PvdA. Want laten we wel wezen: wat zijn nu werkelijk de verschillen tussen PvdA en CDA? Die 26.000? Ik denk dat JP best wel een Kamermeerderheid wil volgen. En dat ook hardop durft te zeggen. Dan is er dus een pardon. Het CDA wil af van de no-claim, dat is (deels) wat de PvdA wil met de zorg. Die HRA is bij de PvdA geen breekpunt, daar doet Wouter dan wat water bij de wijn. Verder is voor 80% er geen verschil tussen PvdA en CDA.
Het CDA en de SP zijn niet eens gaan onderhandelen met elkaar over de verschillen. Dat is het probleem. De PvdA houdt die deur wel open.
pi_44344567
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:06 schreef Toad het volgende:
De PvdA houdt die deur wel open.
En de ogen dicht.
pi_44344611
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:08 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En de ogen dicht.
Interessant hoor verder die oneliners. Maar als je op een zinnige reactie van mij nog zit te wachten zal je toch met meer moeten komen. Ik ga niet raden naar jouw redenering achter deze woorden.
pi_44344711
Ik vind het niet zo jofel van Bos, de manier waarop hij zich profileert en eisen stelt aan het regeren is niet echt een teken van "de deur openzetten"

Ik ga alleen maar in de regering als Jantje ook in de regering komt, en Jantje MOET van mij in de regering.

Dat is het enige dat hij roept. Terwijl het CDA en de SP al lang en breed de conclusie hebben getrokken dat ze te veel van elkaar verschillen om samen te regeren. Bos blijft maar tegen een dode koe aantrappen alsf zijn leven ervan af hangt. Een akelige driftkikker die krijst dat hij zijn zin wil krijgen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_44344758
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:10 schreef Toad het volgende:

[..]

Interessant hoor verder die oneliners. Maar als je op een zinnige reactie van mij nog zit te wachten zal je toch met meer moeten komen. Ik ga niet raden naar jouw redenering achter deze woorden.
Dat hoeft ook niet, dat staat gewoon in de tekst die je quotte in je voorlaatste post.

De PvdA zou wel eens dat kinderachtige gedram van ze mogen laten varen en eens constructief mee gaan denken. Eerst vier jaar CDA voor rotte vis uitmaken en SP niet willen. Dan toch SP willen. Dan van CDA en SP verwachten dat ze elk de helft van waar ze voor staan opgeven. Dan zeiken dat SP en CDA hun best niet deden. En vervolgens zelf geen millimeter willen geven. Kleuters.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:18:04 #263
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44344823
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:15 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat hoeft ook niet, dat staat gewoon in de tekst die je quotte in je voorlaatste post.

De PvdA zou wel eens dat kinderachtige gedram van ze mogen laten varen en eens constructief mee gaan denken. Eerst vier jaar CDA voor rotte vis uitmaken en SP niet willen. Dan toch SP willen. Dan van CDA en SP verwachten dat ze elk de helft van waar ze voor staan opgeven. Dan zeiken dat SP en CDA hun best niet deden. En vervolgens zelf geen millimeter willen geven. Kleuters.
En zeuren dat ze je "kapot willen maken".
pi_44344926
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:15 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja maar wie doet er nou eigenlijk moeilijk? We hebben toch na de verkiezingen toch met de volgende situatie te maken:
Het CDA blijft de grootste partij en de SP is de grote winnaar. Dan is het toch vanzelfsprekend dat deze partijen serieus met elkaar gaan praten? Immers hebben vrijwel alle fractievoorzitters ook geadviseerd aan de koningin om deze mogelijkheid serieus te gaan onderzoeken. De SP en het CDA zijn nu - voor het onderhandelen - het kennelijk al eens dat dit serieus is onderzocht. De PvdA twijfelt daar aan, net als de Christen Unie en ik trouwens ook. Als je niet fatsoenlijk met elkaar om de tafel wil en alleen gesprekjes wil hebben waarbij je elkaar voorzichtig aftast vind ik nogal gemakkelijk je er vanaf maken.
pi_44345072
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Ja maar wie doet er nou eigenlijk moeilijk? We hebben toch na de verkiezingen toch met de volgende situatie te maken:
Het CDA blijft de grootste partij en de SP is de grote winnaar. Dan is het toch vanzelfsprekend dat deze partijen serieus met elkaar gaan praten? Immers hebben vrijwel alle fractievoorzitters ook geadviseerd aan de koningin om deze mogelijkheid serieus te gaan onderzoeken. De SP en het CDA zijn nu - voor het onderhandelen - het kennelijk al eens dat dit serieus is onderzocht. De PvdA twijfelt daar aan, net als de Christen Unie en ik trouwens ook. Als je niet fatsoenlijk met elkaar om de tafel wil en alleen gesprekjes wil hebben waarbij je elkaar voorzichtig aftast vind ik nogal gemakkelijk je er vanaf maken.
Nee, natuurlijk is het niet logisch dat SP met CDA gaat onderhandelen. Dat doet de rest toch ook niet met Amadeus? De SP heeft 25 zetels, niets meer en niets minder. Ze staan mijlen van het CDA vandaan. Dan moet je gewoon een beetje realistisch zijn. Overigens help ik je er ook nog even aan herinneren dat Wouter tijden heeft lopen verkondigen dat de SP echt te links was, geen coalitie over links, niet mogelijk. Maar nu wel stellen dat CDA en SP meer moeite moeten doen. Als WB dezelfde redenatie op zijn eigen positie los zou laten als waarom de SP mee zou moeten regeren (De Kiezer heeft gesproken) zou hij zlf allang niet meer mogen nadenken over regeren. Maar dat doet hij niet. Natuurlijk niet. Zo kennen we Wouter weer.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:42:41 #266
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44345348
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 08:40 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Wordt niks dit, zal wel CU bijkomen ipv de SP.
I rest my case. Nu komt fase 2, CU erbij.
pi_44345370
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:29 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk is het niet logisch dat SP met CDA gaat onderhandelen. Dat doet de rest toch ook niet met Amadeus? De SP heeft 25 zetels, niets meer en niets minder. Ze staan mijlen van het CDA vandaan. Dan moet je gewoon een beetje realistisch zijn. Overigens help ik je er ook nog even aan herinneren dat Wouter tijden heeft lopen verkondigen dat de SP echt te links was, geen coalitie over links, niet mogelijk. Maar nu wel stellen dat CDA en SP meer moeite moeten doen. Als WB dezelfde redenatie op zijn eigen positie los zou laten als waarom de SP mee zou moeten regeren (De Kiezer heeft gesproken) zou hij zlf allang niet meer mogen nadenken over regeren. Maar dat doet hij niet. Natuurlijk niet. Zo kennen we Wouter weer.
Ik heb Wouter Bos nooit horen zeggen dat hij de SP als coalitiepartner uitsluit. Sterker nog: hij zei zelfs tijdens deze verkiezingscampagne dat de SP een serieuze onderhandelingspartner zou zijn. Dus waarop jij de vet gedrukte tekst baseert is mij niet helemaal duidelijk.

Bos heeft overigens na de verkiezingen gezegd dat bescheidenheid past bij de verkiezingsuitslag. Vervolgens heeft de informateur de opdracht gegekregen om een CDA-PvdA-SP regering te gaan onderzoeken. Ruim 2 miljoen mensen hebben op 22 november het vertrouwen gegeven aan de PvdA. Als je vervolgens een uitnodiging krijgt van de informateur ga je toch niet zeggen als politieke partij: "nee sorry, ook al hebben meer dan 2 miljoen mensen op ons gestemd, wij willen liever onze standpunten realiseren in de oppositiebankjes".

Volgens mij heb je gewoon de pest aan de PvdA en Wouter Bos omdat je het niet eens bent met de standpunten van deze partij. Maar je kritiek op haar strategie in deze kabinetsformatie vind ik nogal vergezocht.
pi_44345420
Maar bos schoffeert zijn 2 miljoen stemmers door er op aan te dringen dat de mensen die op de SP gestemd hebben ook onder zijn hoede valt. Bos heeft er nogal een handje van om namens de SP te spreken, iets dat hem niet in dank word afgenomen.

Het begon bij de verkiezingen, toen hij zat te glunderen met tien verloren zetels, roepende dat "wij" gewonnen hadden.
--- Cameron Hodge ---
pi_44345515
Bos en bescheidenheid zijn de afgelopen periode niet bepaald twee zaken die hand in hand gaan.
--- Cameron Hodge ---
pi_44345660
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:43 schreef Toad het volgende:
Ik heb Wouter Bos nooit horen zeggen dat hij de SP als coalitiepartner uitsluit. Sterker nog: hij zei zelfs tijdens deze verkiezingscampagne dat de SP een serieuze onderhandelingspartner zou zijn. Dus waarop jij de vet gedrukte tekst baseert is mij niet helemaal duidelijk.
Oke, was is iets te overdreven, maar de SP was niet kandidaat nummer 1.
quote:
Bos heeft overigens na de verkiezingen gezegd dat bescheidenheid past bij de verkiezingsuitslag.
Iets zeggen en iets doen is heel wat anders.
quote:
Vervolgens heeft de informateur de opdracht gegekregen om een CDA-PvdA-SP regering te gaan onderzoeken. Ruim 2 miljoen mensen hebben op 22 november het vertrouwen gegeven aan de PvdA. Als je vervolgens een uitnodiging krijgt van de informateur ga je toch niet zeggen als politieke partij: "nee sorry, ook al hebben meer dan 2 miljoen mensen op ons gestemd, wij willen liever onze standpunten realiseren in de oppositiebankjes".
Handel daar dan ook naar. WB is de enige die niet constructief meedenkt. SP zegt: oke, voor ons nu geen plek, jammer, wellicht straks beter. CDA zegt: nu geen CDA met SP, dus door het midden. Er is helemaal geen spraken vaan een CDA-VVD richting. omdat ook het CDA weet dat om de PvdA nauwelijks heen te komen is. Alleen de PvdA loopt te jammeren dat de SP mee moet doen, dat ze zich niet zo gemakkelijk aan de Kant (haha) moeten zetten. maar WB zelf meedenken? Nee, dat is teveel gevraagd.
quote:
Volgens mij heb je gewoon de pest aan de PvdA en Wouter Bos omdat je het niet eens bent met de standpunten van deze partij. Maar je kritiek op haar strategie in deze kabinetsformatie vind ik nogal vergezocht.
Nou, ik heb lang getwijfeld tussen D66 en Mei Li Vos. Het is toch D66 geworden. (AP) Juist om Wouter en die onuitstaanbare Sharon (What's in a name) Dijksma. Helaas voor een intelligente, progressieve vrouw die net iets teveel achter Wouter aanloopt.
pi_44345708
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:47 schreef PhalanX het volgende:
...Bos heeft er nogal een handje van om namens de SP te spreken, iets dat hem niet in dank word afgenomen...
Nou, Jan is er maar wat blij mee. Het heeft hem zeker 10 zetels opgeleverd.
pi_44346015
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:59 schreef en_door_slecht het volgende:
Handel daar dan ook naar. WB is de enige die niet constructief meedenkt. SP zegt: oke, voor ons nu geen plek, jammer, wellicht straks beter. CDA zegt: nu geen CDA met SP, dus door het midden. Er is helemaal geen spraken vaan een CDA-VVD richting. omdat ook het CDA weet dat om de PvdA nauwelijks heen te komen is. Alleen de PvdA loopt te jammeren dat de SP mee moet doen, dat ze zich niet zo gemakkelijk aan de Kant (haha) moeten zetten. maar WB zelf meedenken? Nee, dat is teveel gevraagd.
En daar zit het verschil van mening. Het parlement heeft gevraagd om een CDA/SP/PvdA regering serieus te gaan onderzoeken. De PvdA en ik zijn van mening dat dit nog onvoldoende is gebeurd, de SP en het CDA kennelijk niet. De Christenunie en GroenLinks zijn er nog niet echt overtuigd, lijkt..
Desondanks heb je wel gelijk dat er sprake is van een andere politieke situatie. Dat betekent dat de PvdA haar strategie voor deze onderhandelingen een keer zal moeten wijzigen willen ze regeringsverantwoordelijkheid op zich nemen. En dat betekent dus de SP loslaten als coalitiepartner.

Overigens is deze situatie er formeel pas wanneer de Tweede Kamer een nieuw advies geeft aan de informateur hè. Je loopt misschien nu wel iets op de zaken vooruit. Dus dat de PvdA nog even na-jammert vind ik niet zo gek.
quote:
Nou, ik heb lang getwijfeld tussen D66 en Mei Li Vos. Het is toch D66 geworden. (AP) Juist om Wouter en die onuitstaanbare Sharon (What's in a name) Dijksma. Helaas voor een intelligente, progressieve vrouw die net iets teveel achter Wouter aanloopt.
Dan heb je de pest aan Wouter en Sharon...
pi_44346111
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 01:23 schreef Toad het volgende:
Dan heb je de pest aan Wouter en Sharon...
Dat heb ik ook . Maar de PvdA is voor mij nog steeds een redelijke partij. (Al moet je ook LdeW in het rijtje onuitstaabaren zetten.)

Maar ik denk dat een SP/CDA/PvdA optie allang bekeken is. En terecht kansloos bevonden. Ik hoop nu op een volwassen Bos die gewoon doet wat NL moet hebben. Dat GL en CU niet staan te springen zegt toch ook wel genoeg?
pi_44346427
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:43 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik heb Wouter Bos nooit horen zeggen dat hij de SP als coalitiepartner uitsluit.
Ik wil niet echt flauw overkomen, maar als Wouter Bos, nu de verkiezingen achter de rug zijn, ineens zich inzet voor regeringsdeelname van de SP is het op zijn zachts gezegd dom te noemen, dat-ie de talloze gelegenheden niet heeft aangegrepen om tijdens de campagne dit signaal ook aan de kiezers uit te dragen.
En daar ligt voor mij althans ook de crux; de PvdA wil een gooi doen naar de macht met zo min mogelijk concessies te doen aan hun eigen program, terwijl een linkse coalitie zeker niet ondenkbaar zou zijn geweest met een 'puntenplan' samen met SP en Groen Links (zoals hun ook hebben bepleit). Dat de PvdA daar niet voor heeft gekozen kan ik me ik nog begrijpen; dat is hun goed recht, maar om eerst niet thuis te geven bij de SP en vervolgens via de SP wel de machtsbasis in het regeringsbeleid willen vergroten vind ik lichtelijk getuigen van megalomanie.
Deze tenneur viert bij de PvdA al sinds de avond van de verkiezingsuitslag (misschien ook wel eerder, maar hoe dan ook is dat niet relevant voor dit betoog) hoogtij, want daar was de boodschap negen Kamerzetels verlies...,'maar we hebben toch gewonnen'.
Bij mij komt het in elk geval niet over, dat de PvdA de afgelopen periode in de verkennende fase van de formatie zich bescheiden heeft opgesteld. Het duiden van de voorkeur van de PvdA (de SP in de regering) was, voor mij althans, geen wens maar een strijdpunt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44346649
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 02:09 schreef damian5700 het volgende:
Bij mij komt het in elk geval niet over, dat de PvdA de afgelopen periode in de verkennende fase van de formatie zich bescheiden heeft opgesteld. Het duiden van de voorkeur van de PvdA (de SP in de regering) was, voor mij althans, geen wens maar een strijdpunt.
Toch kan ik het ze niet kwalijk nemen. Als tussenpartij tussen 2 (relatief) extremen, zouden ze heel veel van hun standpunten verwezenlijkt hebben kunnen zien.
Alleen blijkt de SP iets te idealistisch en het CDA iets te berekenend om dat te laten gebeuren, daar hadden ze op kunnen wachten.

Wel jammer dat het allemaal zo lang moet duren, terwijl de halve wereld op de verkiezingsavond al wist dat het CDA/PVDA/CU ging worden.
Wat dat betreft zouden de deelnemers in het politieke proces, wat heel veel kennis en intelligentie vereist mag je hopen, ook eens wat minder op snelheidje schildpad moeten gaan opereren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')