abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 18:22:02 #151
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44200240
ik ga morgen na m'n werk naar de bieb een nieuw boek lenen, iemand nog aanraders?
pi_44200388
The Open Society And Its Enemies, dan ben wel even zoet.
pi_44200420
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:50 schreef problematiQue het volgende:
nou sigme, ik heb elementaire deeltjes dus uitgelezen. Het las heel makkelijk weg en was ook wel vermakelijk, maar het ging een beetje te vaak over de sexuele frustraties van Bruno naar mijn smaak. Pas op het einde werd het echt interessant. Daarvoor was het meer een leuk verhaal met wat rake opmerkingen.
Overigens vraag ik mij ook af hoe je dit boek zou kunnen verfilmen.
Na lezing van elementaire deeltjes heb ik de rest van houllebecq gelezen. Zijn andere romens zijn dunner, ik meen dat ik de wereld als toneel van markt en strijd zeker zo boeiend vond. (ik doe de titel uit het hoofd, eten koken, te lui om te googelen) .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44200438
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:08 schreef sigme het volgende:

[..]
.............. pure bloeddorst ..................
tijd voor een reddingsaktie?
pi_44200589
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

tijd voor een reddingsaktie?
Er werden twee stevige, niks niet malse stieren uitgeladen terwijl wij even moesten wachten. Dan zie ik daarna zo'n één brok spieren staan en dan denk ik: .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44200601
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:22 schreef problematiQue het volgende:
ik ga morgen na m'n werk naar de bieb een nieuw boek lenen, iemand nog aanraders?
Boeken koop je in de winkel .
  woensdag 6 december 2006 @ 18:33:33 #157
158292 problematiQue
pi_44200667
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Boeken koop je in de winkel .
ja....man.
pi_44200722
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Er werden twee stevige, niks niet malse stieren uitgeladen terwijl wij even moesten wachten. Dan zie ik daarna zo'n één brok spieren staan en dan denk ik: .
lief naar een fitnessclub sturen?
pi_44200847
toch wel jammer van mijn urinerende moslims topicje. Tis dat ik sp3c zeer waardeer (en een beetje bang voor'm ben, maar anders)
pi_44200991
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:33 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ja....man.
Nee hoor problematiQue. Ik heb een ruim jaar geleden Joe Speedboat gekocht, en toen bedacht dat dat voor zover ik me kon heugen dat de eerste roman was die ik voor mezelf kocht, in mijn volwassen leven. En ik krijg ook nooit romans.
  woensdag 6 december 2006 @ 18:43:06 #161
158292 problematiQue
pi_44200993
'Cannabisbeleid zal strikter worden'

Had Nederland niet een van de laagste gebruikers dan wel verslaafdenpercentage van de hele westerse wereld?
  woensdag 6 december 2006 @ 18:43:55 #162
158292 problematiQue
pi_44201018
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor problematiQue. Ik heb een ruim jaar geleden Joe Speedboat gekocht, en toen bedacht dat dat voor zover ik me kon heugen dat de eerste roman was die ik voor mezelf kocht, in mijn volwassen leven. En ik krijg ook nooit romans.
ik vond het een beetje een baggerpost van M, misschien bleek dat niet zo uit m'n reactie.

Leuk boek trouwens, Joe Speedboat.
pi_44201125
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

lief naar een fitnessclub sturen?
Je kent mijn opvatting over sport toch?
pi_44201220
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kent mijn opvatting over sport toch?
nou, blijkbaar roept spiermassa bepaalde emoties bij je op. Daarbij, je hoeft zelf niet te gaan sjorren aan gewichten, dat moet Lief doen, waarna jij emotioneel kan worden
pi_44201285
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:43 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ik vond het een beetje een baggerpost van M, misschien bleek dat niet zo uit m'n reactie.
Uit het eerste volgt al dat het bijna niet over M kan gaan, de usual suspect is MrX. En jawel.
quote:
Leuk boek trouwens, Joe Speedboat.
Jazeker! De aankoop (in plaats van bruikleen) was omdat de schrijver een gewaardeerde maar uit het oog verloren studiegenoot van liefste is.
  woensdag 6 december 2006 @ 18:52:57 #166
158292 problematiQue
pi_44201335
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Uit het eerste volgt al dat het bijna niet over M kan gaan, de usual suspect is MrX. En jawel.
dat is ook een M.
pi_44201388
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:50 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

nou, blijkbaar roept spiermassa bepaalde emoties bij je op.
Eh.. bij mijn soort gaat de liefde niet door de maag .
(Ik bezit wel de vierdelige kookboekserie 'de weg tot het hart'. )
quote:
Daarbij, je hoeft zelf niet te gaan sjorren aan gewichten, dat moet Lief doen, waarna jij emotioneel kan worden
Sport is voor de dommen, zei mijn goede oude vader altijd, en daar houd ik mij aan.
En ik wens geen dom lief, dat zal je begrijpen.
  woensdag 6 december 2006 @ 18:56:23 #168
158292 problematiQue
pi_44201463
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:54 schreef sigme het volgende:
Sport is voor de dommen, zei mijn goede oude vader altijd, en daar houd ik mij aan.
ik geniet van dat soort wijsheden.
pi_44201529
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:52 schreef problematiQue het volgende:

[..]

dat is ook een M.
Er is maar één M., en dat is M.
pi_44201582
quote:

[..]

Eh.. bij mijn soort gaat de liefde niet door de maag .
(Ik bezit wel de vierdelige kookboekserie 'de weg tot het hart'. )
geweldige boeken
quote:
[..]

mischien dat jouw goede vader het in deze mis had? Lief z'n hersenen zullen niet smelten, behalve dan mischien voor hitsige Tai-bo chickies in spendexpakjes in de sportclub.
pi_44201590
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:56 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ik geniet van dat soort wijsheden.
Maar weet je waarnaar verwezen wordt?
  woensdag 6 december 2006 @ 19:00:31 #172
158292 problematiQue
pi_44201600
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar weet je waarnaar verwezen wordt?
nee
  woensdag 6 december 2006 @ 19:04:20 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44201746
quote:
Na dit vernietigende oordeel zal ik mijn zonden overpeinzen en heengaan naar Santiago.
pi_44201751
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:59 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

geweldige boeken
Ghe. Ken je de reeks waarin ze verschenen?
quote:
[..]

mischien dat jouw goede vader het in deze mis had?
Onbestaanbaar .
pi_44201891
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:00 schreef problematiQue het volgende:

[..]

nee
Een beetje losjes, maar zoals ik al zei, ik hou van losjes citeren: http://nl.wikipedia.org/wiki/Olivier_B._Bommel

[ Bericht 10% gewijzigd door sigme op 06-12-2006 19:19:35 (plaatje toegevoegd) ]
pi_44201998
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:04 schreef Reya het volgende:

[..]

Na dit vernietigende oordeel zal ik mijn zonden overpeinzen en heengaan naar Santiago.
Thats not cricket!
  woensdag 6 december 2006 @ 19:13:14 #178
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44202061
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Thats not cricket!
Het is slechts een gril van het lot.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:14:54 #179
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44202122
quote:
TRANSSEKSUEEL VERSLAAT RODE LEGER
door Bart Olmer
TRANSSEKSUEEL VERSLAAT RODE LEGER
SOESTERBERG - Als au pair kwam het spichtige, Russische meisje Natasja naar Nederland. Nu, zes jaar later, is Natasja 'omgebouwd' tot man en heet voortaan Iwan. De kosten voor de geslachtsverandering zijn volledig betaald door een Nederlandse zorgverzekeraar. Maar in Rusland dreigde transseksueel Iwan opgeroepen te worden voor militaire dienstplicht, toen hij zijn geslacht wijzigde in zijn Russische paspoort. "Je bent toch een vent?" zeiden Russische officieren tijdens de medische keuring. "Dan kan je naar Tsjetsjenië, om te vechten."

Toen de 23-jarige au pair Natasja op Schiphol haar bagage van de band pakte, zag ze eruit als de Ierse zangeres Sinéad O'Connor: grote ogen, mager, bleek en met een kortgeknipt koppie. Via een Russisch bureau had ze een baantje gekregen als huishoudelijke hulp in de miljoenenvilla van een welgesteld Hollands gezin, die in de bossen wonen vlak bij paleis Soestdijk. Dat Natasja psychisch verward was, zielsgraag een man wilde zijn, en zelfs speelde met het idee om 'eruit te stappen', blijkt uit de littekens op haar onderarmen. Die littekens zijn nog zichtbaar, maar aan de keukentafel in de villa zit een zachtaardige, inmiddels 29-jarige vent. In vloeiend Nederlands vertelt hij zijn verhaal, op voorwaarde dat hij onherkenbaar blijft.

Na één jaar moest au pair Natasja weer naar Sint Petersburg, om twee jaar later toch weer terug te keren naar hetzelfde gastgezin in Soesterberg, ditmaal als student international business management aan de Utrechtse hogeschool. Via de Werkgroep Transseksualiteit van Humanitas belandde Natasja bij het genderteam van het Amsterdamse VU medisch centrum.

Na acht gesprekken met een therapeut mocht ze starten met haar hormonenkuur. Vanaf dat moment noemde ze zich Iwan. "Dat was op 13 januari 2004, de dag van mijn wedergeboorte." Toen informeerde hij schoorvoetend zijn gastouders, die de eerste rekeningen voor zijn behandeling doorstuurden naar hun verzekeraar. Door een bijbaantje te nemen, belandde hij in het ziekenfonds. Zijn gastmoeder: "We hebben nooit geschokt gereageerd. We hadden alleen drie keiharde voorwaarden: dat onze kinderen het accepteren konden, zijn persoonlijkheid hetzelfde bleef en dat het ons geen cent zou kosten. Mijn man reageerde simpel: verdorie, heb ik net een damesfiets voor je gekocht, had ik beter een herenfiets kunnen kopen."

Hormonen

Na één jaar hormonen injecteren, werden haar borsten chirurgisch verwijderd in het VUmc. "Ik was ontzettend opgelucht toen ik wakker werd. Borsten zijn toch hét symbool van vrouwelijkheid, de rest zit verstopt in je broek."

Na vier operaties waren al zijn vrouwelijke organen verwijderd en vervangen door mannelijke. "Over kosten is nooit gesproken. Ik heb alleen de allereerste rekening gezien voor de therapeut, daarna nooit meer." Met een officiële brief van de VU, vergezeld van een notariële akte in het Engels, toog Iwan afgelopen zomer naar Sint Peterburg, om zijn Russische paspoort te wijzigen. "Ik was positief, dacht dat het drie weken zou duren." Maar hij belandde vier maanden lang in een bureaucratisch moeras. "Om mijn geboortebewijs te veranderen, moest ik smeergeld en cadeautjes meenemen. Met dat nieuwe geboortebewijs moest ik mijn binnenlandse Russische identiteitsbewijs ophalen."
Fijn toch zo`n Nederlandse verzekering die deze onzin betalen wil..

Weet je ook meteen waarom de premie toch zo hoog is...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44202420
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ghe. Ken je de reeks waarin ze verschenen?
Nooit van gehoord, maar vrouwen in het bezit van een vierdelige kookboekserie 'de weg tot het hart', dat klinkt ons mannen als muziek in de oren
quote:
Onbestaanbaar .
het lijkt toch echt verdomd veel op een smoesje
pi_44202627
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nooit van gehoord, maar vrouwen in het bezit van een vierdelige kookboekserie 'de weg tot het hart', dat klinkt ons mannen als muziek in de oren
Uit de de twaalfdelige Baedeker voor de huisvrouw.

Ik heb 'm wel compleet gehad, en uiteraard alles ter harte genomen, maar ik heb slechts de weg tot het hart en huishouden op rolletjes bewaard.
quote:
In 1953 verscheen het eerste deel van de twaalfdelige Baedeker voor de huisvrouw. Een "onmisbare hulp", want moderne vrouwen "leiden hun dochters niet meer grondig op voor het mooie, maar moeilijke vak van huisvrouw".
pi_44202943
Ik weet wel zeker dat jezelf ombouwen geen onzin is.
pi_44203105
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Uit de de twaalfdelige Baedeker voor de huisvrouw.

Ik heb 'm wel compleet gehad, en uiteraard alles ter harte genomen, maar ik heb slechts de weg tot het hart en huishouden op rolletjes bewaard.
[..]

ach ja, die goede oude tijd

efin, ik ga de daad maar eens bij het woord voegen, en sjorren aan gewichten enzo
pi_44203370
Bij transseksuelen zie je altijd dat het mannen zijn geweest.

Vrouwen kunnen alleen gemaakt worden door de Natuur .
  woensdag 6 december 2006 @ 19:53:54 #185
158292 problematiQue
pi_44203589
Het "mooie" van WOII is dat het een onuitputtelijke bron voor referenties is.
pi_44203642
Maar problematiQue, ik kan dus Marten Toonder aanraden. Heel iets anders dan Houllebeqc.
  woensdag 6 december 2006 @ 21:07:50 #188
158292 problematiQue
pi_44206245
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:58 schreef sigme het volgende:
Maar problematiQue, ik kan dus Marten Toonder aanraden. Heel iets anders dan Houllebeqc.
Dat spreekt mij niet echt aan denk ik. Ik hou wel van boeken (of films) als Elementaire Deeltjes (alhoewel ik het boek niet zo heel goed vond) die 'what if' situaties en impliciet of expliciet politieke/sociale/filosofische/etc. thema's behandelen. Denk aan 1984 of gattaca (film).
Óf van boeken/films over persoonlijke geschiedenissen zoals ook Elementaire Deeltjes, of Joe Speedboat, of Goodbye Lenin (film).

ik ga denk ik een titel uit deze thread die ik lang geleden heb gebookmarkt (sp?) eens (ik moest weer 'is' editten ) proberen: Horizonverbredende boeken?
pi_44206366
In dat geval:
Ira levin, This perfect day.
Weinig bekende anti-utopie.

En zéér warm aanbevolen (doen!):
José Saramago; Stad der zienden.

-edit-
Ook zeer warm aanbevolen:
J.M. Coetzee; Wachten op de barbaren
  woensdag 6 december 2006 @ 21:10:44 #190
158292 problematiQue
pi_44206368
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:31 schreef pberends het volgende:
Wat een tv van de afgelopen...

Hier is Tegenlicht - Bagdad E.R. online terug te zien:

mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/tegenlicht/bb.20061204.asf
http://streams.omroep.nl/tv/vpro/tegenlicht/bb.20061204.asf

Netwerk gister: Bagdad door de ogen van een arts

EénVandaag gister: Lijkenfabriek in Duitsland

Koop een plakje mensenlijk lijk voor 300 euro.
Ik heb de eerste 2 net bekeken. Wat een waanzin! Ik heb net dit weekend Joyeux Noel gezien en die overtuigd al flink wat betreft het absurdheids gehalte van oorlog, maar dit doet het hem helemaal. Ik ben benieuwd of de Amerikaanse beleidsmakers dit soort beelden ook zien. Dit zou toch zelfs Bush tot het pacifisme moeten kunnen bekeren...
pi_44206370
Wat als

Misschien is dat iets voor je. Ik moet hem zelf ook nog lezen dus beoordelen kan ik hem nog niet .
  woensdag 6 december 2006 @ 21:11:57 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44206410
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:10 schreef sigme het volgende:
In dat geval:

De Stad der Blinden van Saramago schijnt eveneens erg goed te zijn
  woensdag 6 december 2006 @ 21:11:59 #193
158292 problematiQue
pi_44206412
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:10 schreef sigme het volgende:
In dat geval:

die worden beiden ook in die thread genoemd, bovenste was ik van plan te lenen trouwens.
  woensdag 6 december 2006 @ 21:12:21 #194
158292 problematiQue
pi_44206423
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:11 schreef Reya het volgende:

[..]

De Stad der Blinden van Saramago schijnt eveneens erg goed te zijn
Die wordt ook genoemd
pi_44206505
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:10 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 2 net bekeken. Wat een waanzin! Ik heb net dit weekend Joyeux Noel gezien en die overtuigd al flink wat betreft het absurdheids gehalte van oorlog, maar dit doet het hem helemaal. Ik ben benieuwd of de Amerikaanse beleidsmakers dit soort beelden ook zien. Dit zou toch zelfs Bush tot het pacifisme moeten kunnen bekeren...
war cannot be humanized, it can only be abolished
pi_44206571
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:11 schreef problematiQue het volgende:

[..]

die worden beiden ook in die thread genoemd, bovenste was ik van plan te lenen trouwens.
Ik weet niet of je de edit gezien hebt:

woensdag 6 december 2006 @ 21:17:11 #197
158292 problematiQue
pi_44206639
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:13 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

war cannot be humanized, it can only be abolished
voor de gelegenheid luister ik nu killing in the name of.
  woensdag 6 december 2006 @ 21:17:21 #198
158292 problematiQue
pi_44206643
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de edit gezien hebt:

waar gaat die, in het kort, over?
pi_44206840
Ik zie dat de slinger van Foucault van Umberto Eco ook wordt aangeraden. Ik heb veel mensen gesproken die er totáál niet doorkwamen, ik vond het zeer fascinerend (en een buitengewoon nuttige oefening in complotdenken).
Het eiland van gisteren laten liggen trouwens.

Wél meenemen: Yann Martel, Het leven van Pi

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 06-12-2006 21:28:29 (typefout in Umberto) ]
  woensdag 6 december 2006 @ 21:24:44 #200
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44206889
Complotten zijn cool. Illuminazi, zionisten en Albert Pike. Kom er maar in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')