abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44181914
Hier verder

[ Bericht 61% gewijzigd door du_ke op 06-12-2006 10:12:49 ]
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44182093
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was dat niet iets over een Wehrmachtverleden ofzo. Volgens mij viel de opwinding daarover nogal mee.
de SS.

Maar waar ik vooral van baal is dat ik één artikel over deze kwestie niet meer kan terugvinden. Een artikel waarin door een generatiegenoot van Grass wordt ingegaan op het verschijnsel dat nogal wat oud-nazi's en meelopers na WO2 vloeiend overgingen in de BDR en daar hun loopbaan voortzetten, maar nu als proponenten van de nieuwe Duitse democratie. En op de wezenlijke karaktertrekken die ondanks deze metamorfose onaangetast bleven.

Verder was het zo'n typisch Duits intellectueel artikel, en dus nogal vermoeiend en taai. Ik zou het zo graag nog eens herlezen.
pi_44182263
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:33 schreef Autodidact het volgende:
Vermoeiend, taai en Duits: http://thinkprogress.org/2006/07/24/inhofe-third-reich/
Hoe was het ook alweer, "Kretenzers liegen altijd"

Wie verteld er hier nu "The Big Lie"
pi_44182932
quote:
Vermoeiend, taai en Duits: http://thinkprogress.org/2006/07/24/inhofe-third-reich/
quote:
Whoever thought that serious commentators would want it made illegal to have a row about the weather? One Australian columnist has proposed outlawing ‘climate change denial’. ‘David Irving is under arrest in Austria for Holocaust denial’, she wrote. ‘Perhaps there is a case for making climate change denial an offence. It is a crime against humanity, after all.’ (1) Others have suggested that climate change deniers should be put on trial in the future, Nuremberg-style, and made to account for their attempts to cover up the ‘global warming…Holocaust’ (2).
.
pi_44182948
Nog maar een keertje dan? Bron?
pi_44183037
http://www.spiked-online.com/index.php?/site/article/1782/

Jezus fucking Christ.

Ene Margo van ene Webdairy.com en ene Mark Lynas die zegt: 'I wonder what sentences judges might hand down at future international criminal tribunals on those who will be partially but directly responsible for millions of deaths from starvation, famine and disease in decades ahead. I put this in a similar moral category to Holocaust denial – except that this time the Holocaust is yet to come, and we still have time to avoid it.' Overigens geciteerd als: 'Global warming ... Holocaust'. Dan mag je bijna al publiekelijk uitgelachen worden vanwege belabberd citeren.

http://webdiary.com.au/cms/?q=node/986
http://www.marklynas.org/(...)-national-television

De waarheid zal wel in het midden liggen!
pi_44183345
Gezellig.
pi_44184000
Goed'morgen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 december 2006 @ 07:59:34 #12
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44184242
Ga ik uitgemaakt worden voor dhimmi als ik dat onreine plaatje graag verwijderd zie?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 december 2006 @ 08:09:15 #14
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44184261
In dit geval zal ik me inhouden.
pi_44184909
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

.
Aha, dus zo denkt een Australische columniste er over.
pi_44185177
quote:
UPDATE: Inhofe also compared An Inconvenient Truth to Hitler’s book, Mein Kampf.
  woensdag 6 december 2006 @ 09:55:44 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44185667
Goedemorgen.
  woensdag 6 december 2006 @ 09:56:17 #18
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44185678
quote:
Op woensdag 6 december 2006 09:55 schreef Reya het volgende:
Goedemorgen.
pi_44186003
quote:
Op woensdag 6 december 2006 08:06 schreef sigme het volgende:
Ga ik uitgemaakt worden voor dhimmi als ik dat onreine plaatje graag verwijderd zie?
Hij kijkt best vrolijk toch ?

Maar ik zal eens kijken of ik m'n OP nog aan kan passen.
  woensdag 6 december 2006 @ 10:14:32 #21
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44186059
(Y) Mooi varken.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44186119
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij kijkt best vrolijk toch ?
Soort van, maar ik ben echt erg gevoelig voor smerige plaatjes. In het echt zou ik zo'n varkentje wel wassen.
quote:
Maar ik zal eens kijken of ik m'n OP nog aan kan passen.
Mijn dank is groot .
pi_44186149
Trouwens, hebben jullie / heeft een van jullie ook bij alle posts links van de plaatjes van fotoboek, profiel, citeren enzo met grote letters undefined staan? Of ligt het aan mij?
  woensdag 6 december 2006 @ 10:22:16 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44186208
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:19 schreef sigme het volgende:
Trouwens, hebben jullie / heeft een van jullie ook bij alle posts links van de plaatjes van fotoboek, profiel, citeren enzo met grote letters undefined staan? Of ligt het aan mij?
Hier in ieder geval niet
  woensdag 6 december 2006 @ 10:23:26 #25
Stranger than fiction
pi_44186235
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:19 schreef sigme het volgende:
Ik heb het ook.
pi_44186253
Geen last van.
  woensdag 6 december 2006 @ 10:33:31 #27
Stranger than fiction
pi_44186456
quote:
‘Bin Laden is eerder symbool dan dreiging’
Washington, 6 dec. Al-Qaeda-leider Osama Bin Laden is eerder een symbool, dan iemand die actief aanslagen beraamt in de Verenigde Staten.

Dat heeft Robert Gates, door de Amerikaanse president Bush voorgedragen voor de post van minister van Defensie, gisteren gezegd tegen de Senaatscommissie die de nominatie moet goedkeuren. Ook zei Gates dat de VS de oorlog in Irak niet aan het winnen zijn.

Gates zou de opvolger worden van Donald Rumsfeld, die opstapte na de nederlaag van de Republikeinen in de Congresverkiezingen van vorige maand. Twee op de drie Amerikanen zijn inmiddels tegen de oorlog in Irak. Rumsfeld wordt beschouwd als een van de architecten achter de Amerikaanse invasie in Irak in 2003.

Over Bin Laden zei Gates: „Ik denk dat zijn mogelijkheden nu zeer beperkt zijn om rechtstreeks aanslagen te beramen en te organiseren van het soort dat ons in september 2001 zo heeft geschaad.” Op de vraag van de Democratische voorzitter van de senaatscommissie, of de Verenigde Staten de oorlog in Irak aan het winnen zijn, antwoordde Gates ontkennend. Later zei hij dat het land op dit moment noch aan de winnende, noch aan de verliezende hand is.

Over Iran zei Gates dat dit land zeker probeert kernwapens te bemachtigen, en liegt als het zegt dat het kernenergie enkel gebruikt voor vreedzame doeleinden. Alleen in uiterste nood zou Gates Iran willen binnenvallen.

De 63-jarige Gates, ex-directeur van de CIA, is lid van de studiegroep over Irak onder leiding van oud-minister Baker, die vandaag officieel verslag uitbrengt aan Bush. De belangrijkste conclusies van de commissie lekten vorige week al uit. Baker adviseert een gefaseerde terugtrekking van de Amerikaanse troepen uit Irak, maar verbindt hieraan geen tijdslimiet.

Een van de machtigste shi’itische Iraakse leiders verzet zich tegen een dergelijke terugtrekking. Abdul Aziz al-Hakim zei zondag in een gesprek met Bush dat de enige mogelijkheid om burgeroorlog in Irak nog te voorkomen is dat de Amerikaanse troepen in Irak blijven, en harder optreden tegen sunnitische rebellen. Hakim ontkende dat ook shi’ieten verantwoordelijk zijn voor het geweld dat Irak verscheurt.

Gisteren kwamen opnieuw meer dan zestig mensen om bij bomaanslagen in Bagdad en in het noorden en het zuidwesten van Irak. (AP, BBC)
  woensdag 6 december 2006 @ 10:36:52 #28
Stranger than fiction
pi_44186545
pi_44186695
Ik ga m'n schaapjes er maar eens van overtuigen dat het voor hun eigen bestwil is.

woensdag 6 december 2006 @ 10:44:41 #31
Stranger than fiction
pi_44186735
quote:
Hypotheekrenteaftrek bij Britten soepel afgeschaft
De Britse woningmarkt herstelde zich snel na beperking van de hypotheekrenteaftrek. „De hele operatie is hier eigenlijk verrassend onomstreden verlopen.”

Londen, 5 dec. De aftrekbaarheid van de hypotheekrente is in Groot-Brittannië nooit zo’n heilig huisje geweest als in Nederland. Tamelijk geruisloos zijn opeenvolgende regeringen er sinds 1974 in geslaagd de aftrek geleidelijk te verminderen tot de huidige minister van Financiën, Gordon Brown, die in 1999 volledig afschafte.

„De hele operatie is hier eigenlijk verrassend onomstreden verlopen”, stelt Paul Cheshire, hoogleraar aan de London School of Economics (LSE) en een deskundige op het terrein van de volkshuisvesting. De bouwsector stribbelde even tegen en ook de huiseigenaren moesten aanvankelijk slikken, maar heftig was het verzet niet.

„Vanuit economisch oogpunt was er ook alles voor te zeggen om de aftrekbaarheid te beëindigen”, verklaart Carl Emerson, directeur van het Institute of Fiscal Studies. „Fiscaal is het namelijk niet erg efficiënt huiseigenaars op deze manier te bevoordelen.”

John Muellbauer, hoogleraar economie aan Nuffield College in Oxford, onderschrijft dat. „Door de hypotheekrente aftrekbaar te maken, drijf je de huizenprijzen alleen maar op. Het was heel verstandig van de regering om er een einde aan te maken. Stel je voor dat de hypotheekrente hier nog steeds aftrekbaar was, dan zou de woningmarkt nog veel meer oververhit zijn dan nu.”

De aftrekbaarheid is inmiddels al zo lang afgeschaft dat zelfs woningbouwdeskundigen er moeite mee hebben de details uit hun geheugen op te graven. De regering begon er in 1974 mee. Toen werd bepaald dat de aftrekbaarheid slechts zou gelden voor woningen van maximaal 25.000 pond. Dat waren in die tijd nog vrijwel alle woningen. Die limiet werd in 1983 eenmalig verhoogd tot 30.000 pond.

Daarna hield de regering van premier Margaret Thatcher haar poot echter stijf. De IJzeren Dame stond sterk. Niemand kon haar beschuldigen van vijandigheid jegens huiseigenaren. Ze wilde immers van de Britten een volk van huiseigenaren maken en begon met de verkoop van huurwoningen in de sociale sector aan mensen met een bescheiden beurs.

Door de snelle stijging van de huizenprijzen verminderde het aantal mensen dat aanspraak kon maken op volledige aftrekbaarheid snel. Begin jaren negentig kwam al ruim de helft van de huiseigenaren er niet meer voor in aanmerking. De Conservatieven gingen in 1992 een stap verder met de aankondiging dat de aftrekbaarheid voor alle inkomens tot hooguit 25 procent van de hypotheekrente zou worden beperkt.

Dat leidde mede tot een plotseling einde aan een hausse op de huizenmarkt. „Die periode was tamelijk rampzalig”, zegt Cheshire. „Niet alleen gingen de rentetarieven fors omhoog, maar ook kreeg de financiële sector flinke klappen te verduren. De huizenprijzen zakten in en veel huiseigenaren met hoge hypotheken konden niet meer aan hun verplichtingen voldoen.”

De Britse woningmarkt leefde vrij snel weer op. Halverwege de jaren negentig begonnen de huizenprijzen aan een steile klim naar boven, die nog altijd aanhoudt. Vooral in Londen zijn de prijzen tot zulke enorme hoogten gestegen dat veel waarnemers, inclusief Cheshire, beginnen te vrezen dat de markt binnenkort wel weer eens zou kunnen inzakken.

Toch zijn ook de Britten niet volledig afgestapt van steun aan woningbezitters die tegen hoge hypotheeklasten oplopen. De steun richt zich op de groep voor wie de hypotheeklasten het grootst zijn: mensen met lage inkomens. Onder hen zijn natuurlijk relatief veel starters op de woningmarkt.

Voor mensen met lage inkomens bestaat de mogelijkheid van inkomenssteun ten behoeve van de aflossing van rente op hypotheekschulden. Hiervoor geldt een maximum. Voor rente op hypotheekschulden van boven de 100.000 pond (148.000 euro) wordt geen steun verleend.

Per saldo, zo stellen deskundigen, heeft de ingreep goed uitgepakt. De Britse woningmarkt heeft er geen duurzame schade door ondervonden. Al snel was de bouwsector weer winstgevend. Een belangrijk element was de geleidelijkheid, waardoor er tijd was voor aanpassing. De Britten hebben uiteindelijk 25 jaar de tijd genomen om de hypotheekrenteaftrek volledig af te schaffen.
pi_44186979

Bizarro.
  woensdag 6 december 2006 @ 10:57:49 #33
Stranger than fiction
pi_44187016
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:56 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]

Bizarro.
Office2007 heerst!

Heb jij al de final version binnen?

Ik draai hier nog de beta (2).
pi_44187123
Volgens mij is het een final inderdaad, moet alleen nog een key zien te vinden. Zie niets van Beta.

Microsoft.Office.2007.Enterprise-WiNK
pi_44187248
Office 2007 (bedrijfsversie) is al beschikbaar via torrents voordat Office 2007 uberhaupt te koop is. Je zou zeggen dat ze bij M$ onderhand wel een slimme beveiliging uitgedokterd hebben. Maar mischien blijkt dat nog
pi_44187339
Windows XP was ook een maand op internet voordat het te koop was. Misschien hoort het wel bij de strategie...muzikanten schijnen soms ook mp3's te lekken, ter promotie.
pi_44187366
opvallend dat mijn kuttopicje nog niet dicht is
pi_44187484
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:11 schreef Autodidact het volgende:
Windows XP was ook een maand op internet voordat het te koop was. Misschien hoort het wel bij de strategie...muzikanten schijnen soms ook mp3's te lekken, ter promotie.
als ik het goed begrijp zij het corporate versies. Zag een tijdje geleden een Office 2007 paket van 2,5 GB, met alle varianten erin ofzo. Verder zijn er progjes die naar het schijnt erg lastig te kraken zijn, zoals WhereIsIt bv. Er zal idd wel een strategie achter zitten. Of een functie in outlook die wat gegevens doormailt waarna M$ juridische aktie kan ondernemen.
pi_44187495
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:12 schreef Godslasteraar het volgende:
opvallend dat mijn kuttopicje nog niet dicht is
Het gaat niet om de broer van Verdonk, dat helpt.
pi_44188109
quote:
Op woensdag 6 december 2006 09:11 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Aha, dus zo denkt een Australische columniste er over.
Ja, ik zie het punt ook niet helemaal...
  woensdag 6 december 2006 @ 12:14:57 #41
Stranger than fiction
pi_44189058
ik zie helemaal geen punt
pi_44189135
quote:
quote:
Fanatically antitheistic Darwinists like the prominent Professor Richard Dawkins of Oxford are busily convincing millions of people that everything made itself. Dawkins needs goo-to-you evolution as a crutch for his atheistic faith, often saying, ‘Darwin made it possible to be an intellectually fulfilled atheist.’

From this, it follows that there can be no such thing as good or bad, no standard outside of human opinion. Dawkins is the author of the recent book ‘The God Delusion’, in which he blames belief in God for all manner of ‘bad things’ (even though his own philosophy says there can be no objective yardstick for calling something ‘bad’).

Those like Dawkins often raise the spectre of religious wars and other ‘fundamentalist atrocities’, implying that if only humanity were to grow up and face life without God, we would finally attain some peaceful utopia. It’s important to note that religion had nothing to do with the vast majority of wars, e.g. Hutu-Tutsi war in Rwanda, Falklands War, Vietnam and Korean Wars, WW2, WW1, Gran Chaco War in South America, Russo-Japanese War, Spanish-American War, Prussian-French War, Crimean War, US Civil War, Napoleonic wars, Wars of the Roses, Mongol wars, Gallic War, Punic wars, Peloponesian War, Assyrian wars …

Such critics usually overlook the clear link between Hitler’s genocidal atrocities and the evolutionary (and definitely antibiblical) fervour that drove them, as well as his clear intent to exterminate Christianity. Not to mention the fact that the millions of people killed last century by anti-God régimes are so vast in number as to cause to pale into insignificance the relative handful killed in things like Crusades, Inquisition, etc. (see also Christianity’s Real Record (off-site)).
.
pi_44189146
Zeg, maar...
pi_44189369
quote:
Senator Inhofe announced yesterday details of a conference questioning whether global warming really happens, prompted by an international outcry a year ago when President Bush described warming of the planet due to greenhouse gases as "myth" fabricated to justify tax increases.

The senator's spokesman said "intellectuals and researchers" from 30 countries - including Britain - would attend the Senate Environment and Public Works Committee, in Washington on Monday and Tuesday.

The idea for the gathering was dismissed earlier this year as "shocking, ridiculous and stupid" by Al Gore. The Senate Environment and Public Works Committee responded by inviting him to attend.

An DNC spokesman said it had no record of who was going. "I think the DNC's views on Senator Inhofe's comments regarding global warming are well known but it is not up to us who travels to Washington."

Participants will consider documentary, pictorial, physical and demographic evidence in what Inhofe and his assistents depict as an academic investigation to establish global warming's authenticity and whether the reported impact on the planet was exaggerated. Organisers say it will include submissions for and against.
http://www.guardian.co.uk/iran/story/0,,1964854,00.html
pi_44189479
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

.
Zo klinkt bloed dat uit de nagel kruipt.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:34:51 #46
Stranger than fiction
pi_44189572
werken.
pi_44189933
Mad Season, ik had er nog nooit van gehoord.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:50:55 #48
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44189973
nou sigme, ik heb elementaire deeltjes dus uitgelezen. Het las heel makkelijk weg en was ook wel vermakelijk, maar het ging een beetje te vaak over de sexuele frustraties van Bruno naar mijn smaak. Pas op het einde werd het echt interessant. Daarvoor was het meer een leuk verhaal met wat rake opmerkingen.
Overigens vraag ik mij ook af hoe je dit boek zou kunnen verfilmen.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:51:42 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44189987
Gaaap
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44190072
Hier hebben we een vrije dag. Heel Spanje viert feest. Dag van de Grondwet! Leuk toch dat ze er nu nog zo blij mee zijn. Zie de Nederlanders nog niet uitlopen voor Thorbecke's dag.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')