abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44178515
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien.

Wat voor jenever drink je?
Ontdek je vlekje..

Maar Corry is onverslaanbaar, op dat terrein, voor mij. Je weet wel wie ze is, toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44178557
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik hou het bij jenever, turf en achterdocht.
Word je toch ooit nog een echte Drentse.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44178601
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom? Het gaat toch over de bekende groep?
Blijkbaar niet. Anders kom je niet op de 200.000.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:39:12 #254
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44178671
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:37 schreef sizzler het volgende:

[..]

ik zou dat niet zomaar klakkeloos aannemen. Er zit politiek gewin bij zo hoog mogelijke cijfers.
pi_44178759
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:37 schreef sizzler het volgende:

[..]

Komop dat is gewoon vrolijke bangmakerij .
pi_44178769
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Word je toch ooit nog een echte Drentse.
Mooi vertellegie had je over Donderen .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44178791
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:39 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ik zou dat niet zomaar klakkeloos aannemen. Er zit politiek gewin bij zo hoog mogelijke cijfers.
Uiteraard, maar de Kamer verkeerd inlichten is een doodzonde.
pi_44178832
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Kan een persoon dan onzediger zijn dan Erodome?
Als ze er zijn hoop ik dat ze iets terughoudender zijn in de mededelingen erover. (Ene Sylvana o.i.d?)
pi_44178857
quote:
Oppositie vindt brief Verdonk onvoldoende
PvdA, ChristenUnie en GroenLinks vinden de brief van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) over een generaal pardon voor en het uitzetten van uitgeproduceerde asielzoekers onvoldoende.

Niet uitvoerbaar
Verdonk houdt vol dat een 'pardon' niet uitvoerbaar is. Ze zegt in haar brief dat ze de uitzettingen slechts wil opschorten, tot er een tweede Kamerdebat over de kwestie is geweest. De Immmigratie- en Naturalisatiedienst (IND) stopt daarom tijdelijk met het uitzetten van uitgeproduceerde asielzoekers.

Nieuwe regeling
PvdA en GroenLinks willen dat het kabinet toezegt geen mensen uit te zetten tot er een nieuwe regeling tot stand is gekomen. Dat zou het nieuwe kabinet moeten doen.

Gelegenheidsargumenten
PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem wijst erop dat het om de groep van maximaal 39.000 asielzoekers gaat die ooit onder de terugkeerregeling vielen. Een deel daarvan is al vertrokken. "Namen en nummers zijn gewoon bekend." GroenLinks-Kamerlid Naďma Azough zegt dat de argumenten die het kabinet gebruikt zijn gelegenheidsargumenten zijn. Die moeten volgens haar het gebrek aan politieke wil maskeren.

Omstandig
Tweede Kamerlid Tineke Huizinga Heringa van de ChristenUnie zegt dat Verdonk wel omstandig uitlegt waarom zij geen generaal pardon wil, maar volgens haar geeft ze niet aan waarom de uitzettingen niet opgeschort kunnen worden in afwachting van een nieuwe regeling. Volgens haar gaat het bij het opschorten om een beperkte duidelijk te definiëren groep mensen. Ze noemt het wel positief dat het kabinet het overleg met de Tweede Kamer wil voortzetten.
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:48:36 #260
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44179060
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ontdek je vlekje..

Maar Corry is onverslaanbaar, op dat terrein, voor mij. Je weet wel wie ze is, toch?
Ik weet over wie je het hebt
pi_44179071
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Mooi vertellegie had je over Donderen .
hehe was opzoek naar wat info over Donderen en kwam het tegen, had er nog nooit van gehoord maar dat was niet zo gek geloof ik. Veel verder dan een Hunebed en een paar boerderijen komt men niet zo te zien.
pi_44179081
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Voor Verdonk niet .
pi_44179091
Mijn bureaublad:
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:50:48 #264
158292 problematiQue
pi_44179134
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

de mogelijkheid bestaat dat er 200.000 mensen opeens terugkomen. dat is niet verkeerd inlichten, dat is goed met je woorden omgaan.
pi_44179232
.....................

En de AzijnBode gaat onverdroten verder met het Sinterklaas Bashen. Vandaag op de Forum-pagina een artikel van *kuch* journaliste Hannah Klautz: "Ik ben een 43-jarige blanke met een universitaire opleiding, een goede baan en een eigen huis. Jallo is een 33-jarige arme Afrikaan uit Senegal." Jallo is de Senegalese huisnegert van mevrouw Klautz, en dat is allemaal prima natuurlijk. Maar nu komt het. Die arme Jallo is tijdens zijn inburgering WOEDEND het cursuslokaal uitgelopen, want de kennismaking met onze rijke traditie over de Goedheiligman en zijn loyale helpers viel niet in goede aarde. Sinterklaas staat voor slavenhandel, misstanden op cacaoplantages in Suriname, Brazilië. Allemaal de schuld van Sint-Nicolaas. Ja, mevrouw Hannah Klautz is nogal van de potd gerukt. Daarom leggen we het nog één keer uit. Zwarte Piet is geen negert. Doe es snappen nou. Zwarte Pieten zijn Moren. Kansenmensen uit Noord-Afrika, die ooit in Spanjeland tevergeefs naar Lebensraum zochten, en later van een oudere meneer een baan kregen aangeboden. Kortom: Zwarte Pieten zijn Marokkanen.
pi_44179233
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:49 schreef Monidique het volgende:
Mijn bureaublad:
[[url=http://i10.tinypic.com/4fw3cy8_th.jpg]afbeelding][/url]
Dan is die van mij wat voller .

pi_44179324
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:49 schreef Monidique het volgende:
Mijn bureaublad:
[[url=http://i10.tinypic.com/4fw3cy8_th.jpg]afbeelding][/url]
Die van mij wisselt.

tussen een van deze
pi_44179333
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:53 schreef Godslasteraar het volgende:
troep
Kan je het echt opbrengen dit soort zooi te lezen?
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:56:38 #269
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44179358
quote:
.....................

En de AzijnBode gaat onverdroten verder met het Sinterklaas Bashen. Vandaag op de Forum-pagina een artikel van *kuch* journaliste Hannah Klautz: "Ik ben een 43-jarige blanke met een universitaire opleiding, een goede baan en een eigen huis. Jallo is een 33-jarige arme Afrikaan uit Senegal." Jallo is de Senegalese huisnegert van mevrouw Klautz, en dat is allemaal prima natuurlijk. Maar nu komt het. Die arme Jallo is tijdens zijn inburgering WOEDEND het cursuslokaal uitgelopen, want de kennismaking met onze rijke traditie over de Goedheiligman en zijn loyale helpers viel niet in goede aarde. Sinterklaas staat voor slavenhandel, misstanden op cacaoplantages in Suriname, Brazilië. Allemaal de schuld van Sint-Nicolaas. Ja, mevrouw Hannah Klautz is nogal van de potd gerukt. Daarom leggen we het nog één keer uit. Zwarte Piet is geen negert. Doe es snappen nou. Zwarte Pieten zijn Moren. Kansenmensen uit Noord-Afrika, die ooit in Spanjeland tevergeefs naar Lebensraum zochten, en later van een oudere meneer een baan kregen aangeboden. Kortom: Zwarte Pieten zijn Marokkanen.
Wat is dit nou weer voor bagger?
pi_44179391
Balkenende zou die 200.000 met open armen moeten ontvangen. Die mensen hebben nou die beroemde VOC mentaliteit, over de grenzen kijken, durven ondernemen, de stap wagen !
pi_44179426
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:57 schreef gelly het volgende:
Balkenende zou die 200.000 met open armen moeten ontvangen. Die mensen hebben nou die beroemde VOC mentaliteit, over de grenzen kijken, durven ondernemen, de stap wagen !
Ja maar dat ging om blanken die aan negertjes en blauwen geld gingen verdienen. Niet andersom .
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:58:19 #272
158292 problematiQue
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:58:42 #273
158292 problematiQue
pi_44179439
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:56 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor bagger?
ik gok geenstijl
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:59:37 #274
158292 problematiQue
pi_44179475
quote:
ja maar, de VOC is van ons, niet van hullie.
pi_44179496
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan is die van mij wat voller .

[afbeelding]
Ik heb Explorer vervangen door Blackbox en yZDock geďnstalleerd.

pi_44179511
quote:
.....................

verhaal
Dat nu juist jij als bevechter van religie het opneemt voor de Sint, na het geloof in een god is het wel de grootse leugen die we kinderen vertellen.
pi_44179552
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan hou je blijkbaar een gelukkiger populatie over. slogisch.
Wat dacht je dat ik anders bedoelde? Dat ze in Finland mensen als Monidique niet interviewen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44179589
quote:
Tja, maar dan moeten mensen niet klagen over uitholling van werkomstandigheden en salaris. Ook arbeid en de prijs ervan is aan vraag en aanbod onderhevig. Overigens ook voor de hogere inkomens. In de financiele wereld, in NL, ontstaat meer en meer de verwachting dat er ook op zaterdag gewerkt wordt. En anders is er wel een Oost Europeaan, Hindoe of Chinees die daartoe wel bereid is.
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:04:18 #279
158292 problematiQue
pi_44179635
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:01 schreef multatuli het volgende:

[..]

Wat dacht je dat ik anders bedoelde? Dat ze in Finland mensen als Monidique niet interviewen
wellicht is er een correlatie tussen gelukkige mensen en suicidale mensen. Hoe meer gelukkige mensen, hoe meer mensen er zelf een einde aan maken. Worden vaker herinnerd dat hun eigen leven zo schraal afsteekt tegen het leven van de gelukkigen, kunnen hun ongeluk niet delen met veel mensen, weetikveelwatnogmeer.
pi_44179651
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:58 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ik gok geenstijl
Dikke kans.
pi_44179739
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat nu juist jij als bevechter van religie het opneemt voor de Sint, na het geloof in een god is het wel de grootse leugen die we kinderen vertellen.
Ach, Sint = Wotan, en leuk en nauwelijks schadelijk voor de kinderkes, men groeit er over het algemeen wel overheen.
En verder zijn die etters van Geenstijl gewoon goed, het gaat nergens over, maar goed zijn ze. Wat een etters, ik wou dat ik het kon.
pi_44179757
Ik vind Geenstijl maar een walgelijke website.
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:08:56 #283
158292 problematiQue
pi_44179781
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:08 schreef Monidique het volgende:
ik walg met je mee.
pi_44179795
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:58 schreef du_ke het volgende:
Ja maar dat ging om blanken die aan negertjes en blauwen geld gingen verdienen. Niet andersom .
De lokale elite in Afrika was blank?
pi_44179796
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:08 schreef Monidique het volgende:
Ik weet het meestal prima te ontwijken .

Het is allemaal zo simplistisch logisch dat ze tegenwoordig bij de telegraaf horen .
pi_44179797
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach, ik heb niet zolang geleden (ik lees nog wel eens iets, Apropos) de Bot (roman; Günter Grass) gelezen. Op aanraden van multatuli. Dat gaat daarover. Ik wil het je niet echt aanraden.
Maar er stonden fantastische recepten voor varkensbout in! Dat moet je toch iedereen aanraden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44179835
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De lokale elite in Afrika was blank?
Nee zwart en daar werd het geld aan verdiend . Door nette blanke hollanders .
pi_44179863
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:04 schreef problematiQue het volgende:

[..]

wellicht is er een correlatie tussen gelukkige mensen en suicidale mensen. Hoe meer gelukkige mensen, hoe meer mensen er zelf een einde aan maken. Worden vaker herinnerd dat hun eigen leven zo schraal afsteekt tegen het leven van de gelukkigen, kunnen hun ongeluk niet delen met veel mensen, weetikveelwatnogmeer.
Mooie hypothese, maar helaas plegen er in Nederland relatief weinig mensen zelfmoord en toch heel gelukkig zijn en CDA stemmen...
pi_44179873
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:10 schreef du_ke het volgende:
Nee zwart en daar werd het geld aan verdiend . Door nette blanke hollanders .
Oh de lokale zwarte elite werkte maar wat graag mee.
pi_44179891
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:09 schreef multatuli het volgende:

[..]

Maar er stonden fantastische recepten voor varkensbout in! Dat moet je toch iedereen aanraden.
Er stond een hoop lezenswaardigs is. Maar het is een enorme pil, en nogal achterhaald in de invalshoek. Dat kan ik die kinders toch niet aandoen .

ProblematiQue leest al op mijn aanraden Elementaire deeltjes.
pi_44179979
quote:
Mahmoud Taha: de Gandhi van Sudan

Door Michel Hoebink

01-12-2006

Eenentwintig jaar geleden werd in een gevangenis in Khartoum de bejaarde Sudanese islamhervormer en mysticus Mahmoud Taha opgehangen als geloofsafvallige. In het post-9/11 tijdperk krijgen sommige van Taha's opvattingen een profetisch karakter.

Al in de jaren zestig, middenin de Koude Oorlog, voorspelde Mahmoud Taha de val van het communisme. Communisme en kapitalisme waren slechts twee zijden van dezelfde medaille van de materialistische westerse cultuur en het conflict tussen beide was van voorbijgaande aard. De echte tegenstelling in de wereld was niet die tussen kapitalisme en communisme, maar die tussen achterlijke religie en een stuurloze, materialistische moderniteit.

Tegenstelling
Taha groeide op op het platteland ten zuiden van Khartoum, waarna hij een opleiding volgde tot ingenieur aan het prestigieuze Brits-koloniale Gordon College. Zijn persoonlijke geschiedenis stond vanaf zijn jeugd in het teken van de tegenstelling tussen de betoverende religieuze wereld van zijn geboortedorp en de seculiere wereld van de moderne westerse scholen die hij bezocht.

Met de opkomst van de politieke islam was hij er in de loop van zijn leven getuige van hoe deze tegenstelling tussen traditionele religie en seculiere westerse moderniteit het politieke landschap van het Midden Oosten ging beheersen. Taha voorzag dat dit conflict uiteindelijk mondiale proporties zou gaan aannemen.

Zoals veel modernistische islamhervormers vond Taha dat de hedendaagse islam vervreemd was geraakt van zijn oorspronkelijke intenties en was verstard in een rigide stelsel van middeleeuwse rechtsregels dat de gelovigen geen enkel aanknopingspunt bood om de problemen van de moderne tijd het hoofd te bieden. Een nieuwe interpretatie van de koran was nodig in het licht van moderne wetenschappelijke kennis en de moderne democratische rechtsorde.

Vrouwen
Taha ging echter verder dan de meeste van zijn collega-hervormers door de tekst van de koran zelf ter discussie te stellen. De meeste modernisten concentreren zich op de hervorming van de middeleeuwse jurisprudentie, maar gaan voorbij aan het feit dat de koran zelf een aantal teksten bevat die evident in strijd zijn met moderne idealen van democratie en mensenrechten, vooral waar het gaat om de rechtspositie van vrouwen en niet-moslims. Taha maakte juist deze ondemocratische koranverzen tot uitgangspunt van zijn hervormingsproject.

De Arabische dag van de Mensenrechten:

In seculiere kringen in de Arabische wereld wordt Taha algemeen erkend als een soort martelaar voor de zaak van de mensenrechten. In 1986 koos de Arabische mensenrechten organisatie Taha's sterfdag, de 18e januari, als de Arabische Dag van de mensenrechten.
Net als andere modernisten was Taha niet alleen kritisch ten aanzien van de traditionele islam maar ook jegens de westerse moderniteit. Taha bewonderde de wetenschappelijke vooruitgang die de moderne westerse cultuur had voortgebracht. Deze vooruitgang had de moderne wetenschap echter zo overmoedig gemaakt dat zij het bestaan van een bovennatuurlijke wereld simpelweg was gaan ontkennen. Hoewel Taha de morele kwaliteiten van de westerse idealen van mensenrechten en democratie volledig erkende, geloofde hij dat een dergelijk materialistisch mensbeeld deze morele standaard op de lange duur nooit overeind zou kunnen houden. Daar was religie voor nodig, zij het in een nieuwe vorm.

De door Taha voorgestane uitweg uit de patstelling tussen achterlijke religie en stuurloze moderniteit lijkt even simpel als onvermijdelijk: een moderne religie. Volgens Taha bevatte de koran een Tweede Boodschap die de diepere en eeuwige religieuze waarheden van de islam vertegenwoordigde en in overeenstemming was met moderne wetenschappelijke inzichten en moderne democratische waarden en mensenrechten. Deze Tweede Boodschap van de islam was verborgen gebleven in de tekst van de koran tot het moment dat de mensheid de graad van ontwikkeling bereikt had waarop ze kon worden toegepast. Dat moment was volgens Taha nu gekomen.

Republikeinse Broeders
In de jaren 60 en 70 groeide Taha uit tot de leider van een kleine maar zeer actieve sociaal-religieuze beweging, de Republikeinse Broeders. De beweging functioneerde als een gemeenschap die Taha's opvattingen in de praktijk bracht en verbreidde. Taha zelf, inmiddels op leeftijd, had een ascetische levensstijl ontwikkeld die hem een Gandhi-achtig voorkomen verleende: Hij droeg traditionele, met het platteland en armoede geassocieerde kleding, bezat geen auto en legde grote afstanden te voet af. Taha's volgelingen werden in Sudan beroemd vanwege hun activisme voor de rechten van de vrouw.

Binnen de gemeenschap werd de gelijkheid van man en vrouw gepraktiseerd, onder meer door de instelling van een speciaal islamitisch huwelijkscontract dat beide partijen gelijke rechten verleende. Ook moedigde Taha zijn vrouwelijke volgelingen aan om in de straten van Khartoum hun opvattingen uit te dragen. Het beeld van de in het wit geklede Republican 'Sisters' die op straathoeken voorbijgangers staande hielden staat vele inwoners van Khartoum nog op het netvlies gegrift. Een dergelijke activiteit van vrouwen in het publieke domein was ongekend en revolutionair in de traditionele Sudanese samenleving.

De belangrijkste tegenstander van Taha en zijn volgelingen was het orthodoxe religieuze establishment van de islamitische wetgeleerden, de ulamaa. Taha liet geen gelegenheid voorbijgaan om te verkondigen dat hij de ulamaa in Sudan en in de hele islamitische wereld voor onwetend hield en verantwoordelijk voor de achterlijkheid en intellectuele stagnatie van moslims. De ulamaa, vaak danig in verlegenheid gebracht door Taha's retoriek, trachtten hem de mond te snoeren door rechtzaken tegen hem aan te spannen wegens laster. Maar Taha gebruikte deze rechtzaken slechts als publicitair platform.

Samenzwering
De Sudanese ulamaa speelden uiteindelijk een grote rol in de politieke samenzwering die leidde tot Taha's executie in 1985. Toen president Nimeiri in september 1983 plotseling het sharia strafrecht invoerde en Taha hiertegen in verzet kwam, grepen Taha's orthodoxe tegenstanders hun kans. Middels de invloedrijke in Saudi Arabie gevestigde Moslim Wereld Liga - in het hedendaagse Nederland vertegenwoordigd door voormalig AEL voorman Mohamed Cheppih - werd president Nimeiri openlijk onder druk gezet om Taha volgens de sharia als geloofsafvallige te berechten en ter dood te brengen.

In de vroege ochtend van 18 januari 1985 werd Taha in de Kober gevangenis in Khartoum onder luid gejoel van zijn tegenstanders door ophanging om het leven gebracht. De gebeurtenissen rond Taha's dood vertonen opvallende overeenkomsten met het lijdensverhaal van Christus uit het Nieuwe Testament. Een aantal van Taha's volgelingen geloofden dat hij de wedergekeerde Christus was, die ook in de koran wordt aangekondigd. Taha moedigde dit geloof niet aan, maar ontkende het ook niet. Een van de zeldzame verklaringen die hij hierover kwijt wilde deed hij kort voor zijn dood: 'Alles wat er met de Israelische Christus gebeurd is zal ook gebeuren met de verwachte Messias.'
http://www.wereldomroep.n(...)ers/act20061201_taha
pi_44180026
-- Senate Armed Services Committee unanimously approves confirmation of Robert Gates as Defense Secretary, sending nomination to full Senate.
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:16:49 #293
158292 problematiQue
pi_44180034
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Er stond een hoop lezenswaardigs is. Maar het is een enorme pil, en nogal achterhaald in de invalshoek. Dat kan ik die kinders toch niet aandoen .

juistem. en ik ga nu naar bed en hem uitlezen. Nog 30 bladzijden ofzo. tot morgen kijkbuiskinders.
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:17:29 #294
158292 problematiQue
pi_44180052
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:11 schreef multatuli het volgende:

[..]

Mooie hypothese, maar helaas plegen er in Nederland relatief weinig mensen zelfmoord en toch heel gelukkig zijn en CDA stemmen...
een beetje onderzoeker vindt ook dáár een verklaring voor.
pi_44180111
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:16 schreef problematiQue het volgende:

[..]

juistem. en ik ga nu naar bed en hem uitlezen. Nog 30 bladzijden ofzo. tot morgen kijkbuiskinders.

Ik ga ook. Morgen weer 5 lammetjes afvoeren. 'truste allemaal .
pi_44180137
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:15 schreef zakjapannertje het volgende:

............
Tegenstelling

Taha ........ zijn persoonlijke geschiedenis stond vanaf zijn jeugd in het teken van de tegenstelling tussen de betoverende religieuze wereld van zijn geboortedorp en de seculiere wereld van de moderne westerse scholen die hij bezocht.
.............................

http://www.wereldomroep.n(...)ers/act20061201_taha
en dan klagen jullie over Geenstijl
pi_44180205
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik lees liever verouderde invalshoeken met varkensboutgerechten dan bespiegelingen over de sexuele mores van mijn medemens, maar dat zal aan mijn leeftijd liggen (zou Houellebecq ongetwijfeld zeggen).
pi_44180469
Günter Grass heeft overigens een mooie glijder gemaakt. viel hij uiteindelijk alsnog door de mand.
pi_44181675
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:29 schreef Godslasteraar het volgende:
Günter Grass heeft overigens een mooie glijder gemaakt. viel hij uiteindelijk alsnog door de mand.
Was dat niet iets over een Wehrmachtverleden ofzo. Volgens mij viel de opwinding daarover nogal mee.
pi_44181808
O, wat ben ik toch een intelligent en briljant persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')