Zo goeiemorgen!
Dat was me toch ff een vet optreden! Ik heb tijden niet meer zo lang geklapt en geroepen om een toegift. Jullie hebben het natuurlijk allemaal al gezien, maar wat een geweldige show, qua licht en gebruik van schermen en toeter boven Dom. Ik was vooral blij met de schermen aan de zijkant van het podium, waardoor je af en toe ook nog eens op het podium kunt kijken, ook al sta je achteraan (of in het midden zoals ik). Ik vond de setlijst erg vet, niet dat ik em nog helemaal weet, want daar was ik veel te enthousiast voor. Ze begonnen in ieder geval met MotP en sloten af met KoS (zonder trompetten). Ook hier geen Muscle Museum of Unintended trouwens. Maar wat een energie gaat er van die jongens uit zeg. Was me trouwens nog niet eerder opgevallen dat Dom zo'n grappig menneke is. En de ballonnen bij Bliss hebben we natuurlijk al meerdere malen gezien. Wat wel leuk was dat Chris er eentje kapot ramde met zijn basgitaar Dom:"Thank you Chris...."
Overigens is mijn euforie over het in Duitsland naar concerten gaan wel even getemd. BLijkbaar is bij Muse alles anders, want waar ik normaal makkelijk parkeer, de bar goed bereikbaar is en de zaal ruim zat was dat nu toch echt niet zo.
We kwamen behoorlijk in de file voor we Dusseldorf eindelijk bereikt hadden. Dus maar ff omgereden (leve tomtom), bij de hal aangekomen bleken alle parkeerplaatsen al bezet te zijn, en stond men kriskras in de berm geparkeerd. Dat deden wij dus ook maar, met het gevolg dat ik een parkeerboete heb gekregen (iemand enig idee hoe hoog die zijn in duitsland?), opzich terrecht natuurlijk, maar wel jammer dat er gewoon niet genoeg parkeerplaatsen bij die hal zijn.
In de Phillipshalle bleek het vervolgens erg druk (vooral omdat de bars het niet aankonden ;-) ) en het duitse publeik een stuk beweeglijker dan ik gewend ben. Toppunt was nog wel de Merchstand na het concert, gewoon een half uur moeten wachten om een shirtje te kunnen kopen (waarvan de grootst verkrijgbare maat xl is... dat gaat niet passen).
Dat lijkt allemaal wat negatief, maar dat weegt niet op tegen hoe geweldig ik genoten heb van Muse! Wat een feest!
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm |
Twitter