Oh, omdat je het niet begrijpt is het belachelijk?quote:Op donderdag 14 december 2006 11:21 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik bewust, zodat je zelf ziet wat een belachelijke uitdrukkingen je gebruikt![]()
Matt heeft zelf aangegeven dat er Queen invloeden zijn, naast Franz Ferdinand, dEUS, Millionaire en Tornadoes.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:19 schreef bloodymary het volgende:
Gelukkig zijn ze het zelf wel met me eens en zijn de invloeden op BH&R vooral van Belgische bands als Millionaire en de muziek die Matthews vader maakte in de jaren 50 en dat mensen het aan Queen doet denken noemen ze toeval.
Ik snapte het wel en vond het niet belachelijk hoor...quote:Op donderdag 14 december 2006 11:26 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Oh, omdat je het niet begrijpt is het belachelijk?![]()
Andere mening is prima, maar als je het zo moet uiten kun je gewoon kritiek verwachten.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:40 schreef bloodymary het volgende:
Ik ben niet domen doe me niet dom voor, ik heb alleen een andere mening dan jij. Maar ik ben wel geinteresseerd (oprecht!) in interviews waar hij dat gezegd heeft. Heb jij daar links van of zo?
Die verschrikkelijke man die samen met Matthijs van Nieuwkerk de muziek politie uithangt?quote:Op donderdag 14 december 2006 12:02 schreef bloodymary het volgende:
Lief he![]()
Ja, muziek is nu eenmaal een hobby van me. Ik zou ook graag eens een avondje gaan stappen met Leo Blokhuis.
ja maar dat hij samen met van nieuwkerk dat hautaine toontje heeft, van wij weten wel wat goed is. Getver. Vooral van Nieuwkerk trouwens.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:33 schreef bloodymary het volgende:
Ja, toegegeven het is een verschrikkelijke nerd, maar hij weet wel veel hoor!
Ikquote:Op woensdag 13 december 2006 21:37 schreef Polvere het volgende:
Wie gaan er nog naar Antwerpen? Ook daar Razorlight als voorprogramma. Ach, leuk.
Crazyquote:Op donderdag 14 december 2006 16:24 schreef Megalomaniac het volgende:
TOP 10 van VPRO’s 3voor12 Song van het Jaar 2006 uitslag:
1. The Raconteurs - Steady As She Goes
2. Gnarls Barkley - Crazy
3. Snow Patrol - Chasing Cars
4. Muse - Starlight
5. Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco
6. Wolfmother - Woman
7. The Kooks - She Moves In Her Own Way
8. Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
9. Razorlight - America
10. Opgezwolle – Hoedenplank
Hij's fijn!quote:Op donderdag 14 december 2006 22:17 schreef Dandelion het volgende:
Megalomaniac, wat heb je toch een toffe avatar.
Tja als je tig shows ziet achterelkaar, ga je ze op den duur met elkaar vergelijken en vallen de kleinste details je wel op. Daarom leek het mij ook eens verfrissend om een mening te horen van iemand die er echt bovenop zit...soms ook letterlijk.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:14 schreef Dandelion het volgende:
ondanks alle minpunten die LaaLaaLaa nu noemt, vond ik het een goede show.
Klopt, maar om dat te merken moet je wel wat van Queen kennenquote:De Queeninvloeden spatten er vanaf!
Ja sorry hoor, maar het ligt niet aan Bloodymary hoor, want ik snap er ook geen klap van.quote:Oh, omdat je het niet begrijpt is het belachelijk?
Klopt. Hoewel ik die dEus-invloeden werkelijk nér-gens terughoor. Waar zou ik die moeten zoeken?quote:Matt heeft zelf aangegeven dat er Queen invloeden zijn, naast Franz Ferdinand, dEUS, Millionaire en Tornadoes.
Hee doe es vriendelijk, dat ge-quote:Ja net of ik al die interviews uit m'n hoofd ken.![]()
Ga maar lekker zoeken.
Poeh, wat waardeloos. Enkel Wolfmother en Snow Patrol als ligtpuntjes daar. (ja sorry hoor, Starlight in favor of KoC? onbegrijpelijk)..quote:TOP 10 van VPRO’s 3voor12 Song van het Jaar 2006 uitslag:
Ik doe dat ook. Dacht eigenlijk dat veel fans dat deden.quote:Interviews bewaren![]()
quote:Wie gaan er nog naar Antwerpen? Ook daar Razorlight als voorprogramma. Ach, leuk.
Iemand solliciteerd hier serieus naar de dood!quote:Op donderdag 14 december 2006 22:25 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Tja als je tig shows ziet achterelkaar, ga je ze op den duur met elkaar vergelijken en vallen de kleinste details je wel op. Daarom leek het mij ook eens verfrissend om een mening te horen van iemand die er echt bovenop zit...soms ook letterlijk.![]()
Wat? Waarom opeens deze vijandigheid?quote:(en serieus, dood aan jou gozer! )
Ja, ik snap het geloof ik ook niet meer...maar om nou doodsverwensingen uit te gaan spreken, vind ik wel erg ver gaan hoorquote:Op donderdag 14 december 2006 22:32 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Wat? Waarom opeens deze vijandigheid?
Wie schrijft er nu voor wie? Het gaat weer helemaal langs me heen hoor. Gamertags, iemand van buitenaf, waarom kunnen mensen niet gewoon voor zichzelf spreken?
Ik ken al het materiaal dat Queen uitgebracht heeft, vandaar dat ik dingen herken.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:30 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Klopt, maar om dat te merken moet je wel wat van Queen kennenAls dat het geval is haal je de invloeden er inderdaad zo uit, maar obvious zijn ze niet.
Tegen mensen met een greatest hits cd'tje van Queen, die na één keertje Soldiers Poem zeggen: 'Dat is precies Queen zeg, die koortjes!', zeg ik: 'Fuck toch een end op man, alsof die koortjes een uitvinding van Queen waren. Alsof de stemmen van Matt en Freddie op elkaar lijken. Alsof dit nummer een Queen sound heeft. Als je Queen alleen kent van de koortjes, en je kent de koortjes alleen van Queen, zal je op meer plekken aan Queen kunnen denken dan je lief is'
Wat ik overigens frapant vind, is dat mensen altijd bij Soldiers Poem aan Queen denken, terwijl de link Knights of Cydonia > Innuendo veel minder gelegd lijkt te worden, terwijl ik die twee echt enorm op elkaar vind lijken. Zowel qua tekstueel thema, als qua opbouw van het nummer, als qua sound.
PS aan de andere kant heeft juist een erg eigen sound vind ik (het zijn koortjes ja, maar echt geen Queen koortjes hoor) en een voor Queen onbekend thema.
[..]
Ja sorry hoor, maar het ligt niet aan Bloodymary hoor, want ik snap er ook geen klap van.
[..]
Klopt. Hoewel ik die dEus-invloeden werkelijk nér-gens terughoor. Waar zou ik die moeten zoeken?
[..]
Hee doe es vriendelijk, dat ge-:') de hele tijd is vrij respectloos tegenover iemand die enkel om uitleg vraagt imo.
LaaLaaLaa heeft het niet helemaal begrepen denk ik. Ik heb helemaal niet gezegd dat ze over dat Queengezeik voor mij op moest komen. Ik heb alleen gezegd dat ze wat over de shows moest zeggen. Want ze vertelde mij juist dingen over de shows in detail wat me wel interessant leek. Doodswensen moet je niet serieusnemen. Ze is wel lieff.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:32 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Wat? Waarom opeens deze vijandigheid?
Wie schrijft er nu voor wie? Het gaat weer helemaal langs me heen hoor. Gamertags, iemand van buitenaf, waarom kunnen mensen niet gewoon voor zichzelf spreken?
Ik weet dat jij al het materiaal van Queen wel kent, maar ik wilde er even op wijzen (niet enkel jou, maar ook in het algemeen) dat wanneer je níet met Queen bekend bent, je die invloeden er minder uit zult halen. Het is dus best begrijpelijk wanneer niet iedereen Queen als grote Muse-invloed zal aanwijzen. Persoonlijke hoorde ik al Queen op Showbiz, maar dat was meer in de vorm van een gelijksoortige beleving, en zelfs dat was vrij abstract. Maar vanaf het moment dat ik live-versies van hun nummers hoorde, zei ik: Dichterbij een tweede Freddie Mercury dan dit zal het spoedig wel niet komen.quote:Ik ken al het materiaal dat Queen uitgebracht heeft, vandaar dat ik dingen herken.
En ik heb het ook niet alleen over Soldier's Poem.
En aan bloodymary maak ik verder geen woorden vuil.
Welke? Dat je er 'letterlijk bovenop zit', waarmee wordt geïmpliceerd dat je een goedkope, sletterige groupie bent? ^0^quote:Het ging alleen om een bepaalde opmerking, en hij weet dondersgoed welke!
Persoonlijk? Nee.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:01 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Ik weet dat jij al het materiaal van Queen wel kent, maar ik wilde er even op wijzen (niet enkel jou, maar ook in het algemeen) dat wanneer je níet met Queen bekend bent, je die invloeden er minder uit zult halen. Het is dus best begrijpelijk wanneer niet iedereen Queen als grote Muse-invloed zal aanwijzen. Persoonlijke hoorde ik al Queen op Showbiz, maar dat was meer in de vorm van een gelijksoortige beleving, en zelfs dat was vrij abstract. Maar vanaf het moment dat ik live-versies van hun nummers hoorde, zei ik: Dichterbij een tweede Freddie Mercury dan dit zal het spoedig wel niet komen.
Wat ik over Soldiers Poem zei was ook niet aan jou gericht, maar dus aan de mensen met slechts beperkte kennis van Queen/Muse/Muziek, die tóch van mening zijn dat ze ons met hun lekengezwets moeten kwellen.
En aan Bloodymary moet je ook geen woorden vuilmaken. Het was meer een algemeen verzoek naar wat meer respect af en toe. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je volgens mij een klootzak bent (waar ik ooit nog van overtuigd was, maar daar ben ik wel van teruggekomen), maar nu ik al enige tijd dit topic volg, krijg ik de indruk dat je dingen soms wat te persoonlijk oppakt en daardoor dus ook sneller op je achterste benen gaat staan, terwijl dat eigenlijk helemaal niet aan de orde is. Maargoed, ik voel me nu wel weer een enorme bemoeial..
Stone cold crazy is nou ook niet echt een balade...quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:40 schreef bloodymary het volgende:
Van Queen ken ik maar twee echte uptemponummers Breakthrough en Don't stop me know
Je hoort hier en daar wel wat dEUS-achtigs, maar volgens mij haalt dEUS eerder de mosterd bij Muse dan andersom! Daarbij vond ik Showbiz meer dEUS-ig dan bv. BHAR, maar ach, laat ook maar ^_^^quote:Invloeden van Deus haal ik er overigens weer wel uit.
Maak je geen zorgen, we zullen je er niet voor aan de honden voeren.quote:Oh en sorry queen en muse kenners als ik jullie teleur heb gesteld met mijn Soldiers Poem vergelijking
oh gelukkig, ik was al bang...quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:51 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, we zullen je er niet voor aan de honden voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |