abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44419401
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:13 schreef bloodymary het volgende:
Mijn verlies?
Omg.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_44419549
Gelukkig zijn ze het zelf wel met me eens en zijn de invloeden op BH&R vooral van Belgische bands als Millionaire en de muziek die Matthews vader maakte in de jaren 50 en dat mensen het aan Queen doet denken noemen ze toeval.
pi_44419588
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:13 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Omg.
Ja, dat doe ik bewust, zodat je zelf ziet wat een belachelijke uitdrukkingen je gebruikt
pi_44419724
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:21 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik bewust, zodat je zelf ziet wat een belachelijke uitdrukkingen je gebruikt
Oh, omdat je het niet begrijpt is het belachelijk?
pi_44419807
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:19 schreef bloodymary het volgende:
Gelukkig zijn ze het zelf wel met me eens en zijn de invloeden op BH&R vooral van Belgische bands als Millionaire en de muziek die Matthews vader maakte in de jaren 50 en dat mensen het aan Queen doet denken noemen ze toeval.
Matt heeft zelf aangegeven dat er Queen invloeden zijn, naast Franz Ferdinand, dEUS, Millionaire en Tornadoes.
Ik weet niet waarom het zo'n ramp is. Je doet net of ik ze vergelijk met Frans Bauer ofzo.
Ben je nou zo dom of doe je je alleen maar zo dom voor?
pi_44419973
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:26 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Ik snapte het wel en vond het niet belachelijk hoor...
pi_44420145
Ik ben niet dom en doe me niet dom voor, ik heb alleen een andere mening dan jij. Maar ik ben wel geinteresseerd (oprecht!) in interviews waar hij dat gezegd heeft. Heb jij daar links van of zo?
pi_44420363
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:40 schreef bloodymary het volgende:
Ik ben niet dom en doe me niet dom voor, ik heb alleen een andere mening dan jij. Maar ik ben wel geinteresseerd (oprecht!) in interviews waar hij dat gezegd heeft. Heb jij daar links van of zo?
Andere mening is prima, maar als je het zo moet uiten kun je gewoon kritiek verwachten.

Ja net of ik al die interviews uit m'n hoofd ken.
Ga maar lekker zoeken.
pi_44420510
Ja, ik bewaar eigenlijk alle interviews met Muse en kwam dus juist op het tegenovergestelde uit, daarom was ik benieuwd of jij hier dan wel iets over gevonden hebt omdat je dit beweert.
pi_44420589
Interviews bewaren
pi_44420715
Lief he

Ja, muziek is nu eenmaal een hobby van me. Ik zou ook graag eens een avondje gaan stappen met Leo Blokhuis.
  donderdag 14 december 2006 @ 13:20:07 #212
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_44423148
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:02 schreef bloodymary het volgende:
Lief he

Ja, muziek is nu eenmaal een hobby van me. Ik zou ook graag eens een avondje gaan stappen met Leo Blokhuis.
Die verschrikkelijke man die samen met Matthijs van Nieuwkerk de muziek politie uithangt?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_44423569
Ja, toegegeven het is een verschrikkelijke nerd, maar hij weet wel veel hoor!
  donderdag 14 december 2006 @ 13:51:11 #214
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_44424097
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:33 schreef bloodymary het volgende:
Ja, toegegeven het is een verschrikkelijke nerd, maar hij weet wel veel hoor!
ja maar dat hij samen met van nieuwkerk dat hautaine toontje heeft, van wij weten wel wat goed is. Getver. Vooral van Nieuwkerk trouwens.
En dan daarbij. Ik weet ook veel.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_44427184
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:37 schreef Polvere het volgende:
Wie gaan er nog naar Antwerpen? Ook daar Razorlight als voorprogramma. Ach, leuk.
Ik
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44428816
Ik ook!!!
pi_44428961
TOP 10 van VPRO’s 3voor12 Song van het Jaar 2006 uitslag:

1. The Raconteurs - Steady As She Goes
2. Gnarls Barkley - Crazy
3. Snow Patrol - Chasing Cars
4. Muse - Starlight
5. Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco
6. Wolfmother - Woman
7. The Kooks - She Moves In Her Own Way
8. Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
9. Razorlight - America
10. Opgezwolle – Hoedenplank
pi_44429181
Ik ken wel 3 nummers uit die lijst
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44431932
Ik ken alleen nummer 10 niet. Maar vraag me af wat Crazy in zo'n lijst doet en zo bijzonder vind ik America ook niet van Razorlight. Van Arctic Monkeys hebben ze in ieder geval wel het mooiste nummer gekozen. Van Muse had ik eerder KOC verwacht, maar is misschien nog te pril voor veel mensen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 december 2006 @ 18:02:49 #220
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_44431968
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:24 schreef Megalomaniac het volgende:

1. The Raconteurs - Steady As She Goes
2. Gnarls Barkley - Crazy
3. Snow Patrol - Chasing Cars
4. Muse - Starlight
5. Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco
6. Wolfmother - Woman
7. The Kooks - She Moves In Her Own Way
8. Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
9. Razorlight - America
10. Opgezwolle – Hoedenplank
Crazy

Maar goed verkeerde topic om hier Crazy te bashen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_44432281
Crazy hoort op 1.
pi_44432870
Arctic monkeys hoort op 1
pi_44433707
Goed mijn beste medemensen, Ik moest van een van jullie mede fok forummers hier een paar dingen neerschrijven. Ik weet megod zijn naam niet, maar wellicht kom ik er wel achter als hij zich openbaar durft te stellen na het neerzetten van de aankomende rant!

Als eerste, in interviews uit bladen zoals de Hitkrant word inderdaad niet door Matt gezegd dat Muse wel degelijk word geinspireerd word door Queen! Zoek je een stukje verder dan merk je al snel dat zowel Matt als Dom een hoge pet op hebben van Queen (overigens moet je meer dan naar Dom zoeken die de echte Queen freak is daar!) Ikzelf heb ook weinig met Queen, moet eerlijk bekennen dat ik behalve de obvious hits niets ken, me er nooit in heb verdiept en ik zie mezelf dat ook niet zo een, twee, drie doen! Wel kan ik daarentegen horen tijdens Soldiers Poem dat als ik het nummer middenin afzet dat ik wel degelijk Bohemian Rhapsody in mijn hoofd krijgt, voor zover je nog niet wist dat dat van Queen is... bij deze!

Overigens lijkt het mij dat je weinig kan zeggen of Muse op Queen lijkt ja of nee, gezien het feit dat je zelf zegt dat Queen niet jou interesses heeft, en normaliter luistert een persoon niet naar een band waar men weinig intresse voor heeft! Persoontje dat me naar dit forum heeft gestuurd is geobsedeerd door beide bandjes en kan dus daardoor beter vergelijkingsmateriaal maken.

Verder moest ik ook vertellen dat Muse gister verreweg van "Geniaal" was! Muse was goed, maar niet geniaal! Ik zelf ben een grote Muse fan, besteed jaarlijks E5000 aan ze om ze overal en nergens op te zoeken en te bekijken. Deze desbetreffende show heb ik ze dus 11 keer gezien, dit weekend word de 12e keer en antwerpen sluit ik af met de dertiende keer. Gelukkig geen ongeluksgetal want beide kaartjes voor Wembley zijn al besteld en ook mijn tante in Sydney moet weer nodig worden opgezocht! En mij lijkt dat erg goed samen te gaan!

Objectiviteit is iets wat ik heel belangrijk vind.. dus hier gaan we:
1: Map of the Problematique is geen goed openingsnummer! Wellicht werd dat gedaan omdat het mechanisme van Dom zijn torentje niet werkte, het kon omhoog staan, maar niet naar beneden. Het effect dat Dom later te zien is als ze beginnen met Take a Bow viel dus weg, waardoor fans de "verassingsopening" miste!

2. Als derde "Supermassive" spelen als, een van je meest recentelijks hits, moet al showen dat ze verwachten van het duitse publiek! Ze wilden dus dat het publiek loskwam, want Muse is nu eenmaal een band dat speelt op de reacties van het publiek! Hoe meer het publiek geeft, hoe meer Muse geeft! Geloof je het niet? Boek een tripje voor Muse richting Italie en Frankrijk en u zult het verschil merken! Dat Matt moest vragen om geschreeuw was dus ook zeer jammerlijk, en duidelijk daaraan te merken dat het publiek en Muse elkaar NIET aanvoelden! (wat overigens in Nederland ook het geval was)

3. Dat Muse elkaar ook niet aanvoelden was door het snelle inlassen van Forced In duidelijk te merken, elkaar opzoeken, elkaar aankijken en even rustig de tijd nemen om te kijken wat er nog te redden valt! Daarna ging het inderdaad goed, een stuk beter!

4. Wellicht niet opgemerkt, maar tijdens de laatste 5 a 6 liedjes werkte behalve Doms mechanisme zijn hele podium niet meer, lichten vielen uit rondom zijn drumstel en Dom kwam tamelijk in het donker te zitten, behalve de normale lichten die achter hem zaten. Nu we het toch hebben over mechanismes dat niet werkt. Tijdens Take a Bow deed het hele achterste screen het niet, en tijdens Knights of Cydonia deden alleen de letters het nog maar... Overigens die lichtpijlen boven hun hoofd konden op een gegeven moment weinig anders doen dan uit staan of blauw worden!

5. Take a Bow dat begeleid werd door Dom op een mengpaneel eindigde veel te hoog, dit was duidelijk te zien doordat Matt nog vreemder deed dan anders en vaak opzij keek om aan te geven dat Dom te ver voor liep op Matt. Ook het geluid van Matts Silver Manson tijdens Take a Bow was niet goed en stond verreweg op de juiste versterker waardoor Matt zijn effecten met rust liet. Reden dan ook dat ze voor de tweede encore ernstg lang op zich lieten wachten (voor hun doen!)

6. Het te lange wachten van Hysteria en Stockholm Syndrom was een gok, ik hoorde duitsers om me heen meerdere malen vragen of ze die niet gingen doen omdat het einde al naderde, waardoor mensen gaan wachten op liedjes die ze al eerder verwachten doordat men, (eker in het voorvak) of al eerder zijn geweest of de setlisten op bijv. microcuts.net hebben gevolgd en daardoor niet luisteren naar desbetreffend nummer dat bezig is.

7. Doms zangmicrofoon tijdens Supermassive, deze stond heel hard waardoor het arme joch een hardaanval kreeg toen hij zijn ene zinnetje mocht doen en vervolgens zijn adem praktisch inhield omdat dat anders ook te horen was (immers, vergeet niet dat ze meer horen als wij!) dit werd niet meteen na de eerste keer opgelost waardoor het voor Dom niet fijn drummen was.

Goed waren ze zeker, zeker omdat ze een moeilijk publiek hadden dat ze uiteindelijk goed meekregen, dat ze mekaar na een tijdje zeer goed vonden! Dikke plus krijgen ze voor dat!

Als we het moeten hebben over genialiteit dan noem ik voor gisteravond Stockholm Syndrome, voor het eerst sinds tijden dat Dom, Matt weer van het podium wist te spelen, ook de enige keer overigens dat Dom breed zat te lachen en helemaal los ging! Overigens de waardering die Matt krijgt van mensen mag ook gegeven worden aan Dom en Chris, ook die twee zijn ubertalenten, vooral Dom, wat ik veel te weinig hoor! Probeer als je links bent, maar op zo een drum niveau te komen als je maar een maand!!! les hebt gehad! Ik hoor nog steeds te vaak "Matt was zo goed, Dom en Chris heb ik amper gezien" Hoewel ik hier niet erg eerlijk ben, want tijdens Muse shows zie ik Matt en Chris weer weinig omdat ik het prachtig vind hoe dat drummertje aan het werk is!

Bij deze, mijn boekwerk, ik hoop dat het sjaakje van wie ik het moest schrijven te vrede is, en mocht men het ergens niet mee eens zijn... zoek hem op, en klaag tegen hem!

De garoeten!
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44434690
Oeh overigens heb ik hem al gevonden! Je Gamertag gave it away
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44440244
Nice review!! Welkom LaaLaaLaa!
  donderdag 14 december 2006 @ 22:14:44 #226
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_44440325
ondanks alle minpunten die LaaLaaLaa nu noemt, vond ik het een goede show.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  donderdag 14 december 2006 @ 22:17:27 #227
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_44440421
Megalomaniac, wat heb je toch een toffe avatar.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_44440697
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:17 schreef Dandelion het volgende:
Megalomaniac, wat heb je toch een toffe avatar.
Hij's fijn!
pi_44440746
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:14 schreef Dandelion het volgende:
ondanks alle minpunten die LaaLaaLaa nu noemt, vond ik het een goede show.
Tja als je tig shows ziet achterelkaar, ga je ze op den duur met elkaar vergelijken en vallen de kleinste details je wel op. Daarom leek het mij ook eens verfrissend om een mening te horen van iemand die er echt bovenop zit...soms ook letterlijk.
pi_44440947
quote:
De Queeninvloeden spatten er vanaf!
Klopt, maar om dat te merken moet je wel wat van Queen kennen Als dat het geval is haal je de invloeden er inderdaad zo uit, maar obvious zijn ze niet.

Tegen mensen met een greatest hits cd'tje van Queen, die na één keertje Soldiers Poem zeggen: 'Dat is precies Queen zeg, die koortjes!', zeg ik: 'Fuck toch een end op man, alsof die koortjes een uitvinding van Queen waren. Alsof de stemmen van Matt en Freddie op elkaar lijken. Alsof dit nummer een Queen sound heeft. Als je Queen alleen kent van de koortjes, en je kent de koortjes alleen van Queen, zal je op meer plekken aan Queen kunnen denken dan je lief is'

Wat ik overigens frapant vind, is dat mensen altijd bij Soldiers Poem aan Queen denken, terwijl de link Knights of Cydonia > Innuendo veel minder gelegd lijkt te worden, terwijl ik die twee echt enorm op elkaar vind lijken. Zowel qua tekstueel thema, als qua opbouw van het nummer, als qua sound.
PS aan de andere kant heeft juist een erg eigen sound vind ik (het zijn koortjes ja, maar echt geen Queen koortjes hoor) en een voor Queen onbekend thema.
quote:
Ja sorry hoor, maar het ligt niet aan Bloodymary hoor, want ik snap er ook geen klap van.
quote:
Matt heeft zelf aangegeven dat er Queen invloeden zijn, naast Franz Ferdinand, dEUS, Millionaire en Tornadoes.
Klopt. Hoewel ik die dEus-invloeden werkelijk nér-gens terughoor. Waar zou ik die moeten zoeken?
quote:
Ja net of ik al die interviews uit m'n hoofd ken.
Ga maar lekker zoeken.
Hee doe es vriendelijk, dat ge- de hele tijd is vrij respectloos tegenover iemand die enkel om uitleg vraagt imo.

@ Bloodymary
Op rocketbabydolls.com (of .nl of .net ofzo) staan zeer veel artikelen en interviews uit tijdschriften. Beetje trage site, maar een mooi archief. Weet wel niet of het nog erg up to date is. Ik ga er meestal interviews lezen uit de OOS periode, omdat ik het toen nog niet zo volgde, maar het uiteindelijk wel de meest interessante periode bleek imo.
quote:
Poeh, wat waardeloos. Enkel Wolfmother en Snow Patrol als ligtpuntjes daar. (ja sorry hoor, Starlight in favor of KoC? onbegrijpelijk)..
quote:
Interviews bewaren
Ik doe dat ook. Dacht eigenlijk dat veel fans dat deden.
quote:
Wie gaan er nog naar Antwerpen? Ook daar Razorlight als voorprogramma. Ach, leuk.

@ LaaLaaLaa

Mwoah jah, het niet goed functioneren van de set wilt bij iedere band wel eens voorkomen. Daarbij is de band hier zelf niet verantwoordelijk voor. Ik zou aan de hand daarvan ook niks willen zeggen over de kwaliteit van een band. Dat ze hier en daar wat slordig zijn bij een nummer vind ik dan erger, maar hier kan ik eigenlijk niks over zeggen. Ik heb een flinke map met live-materiaal van Muse op de pc en luister er vrij kritisch naar, zonder dat me veel fouten opvallen. Zo goed als geen zelfs. Ik heb het gevoel dat ze altijd vrij secuur zijn bij het spelen persoonlijk.

Wat minder leuk is aan de live-optredens van Muse, is dat ze vrij ver van hun publiek staan. Dat hadden ze zelfs vroeger al toen ze nog veel kleiner waren. Aan die oude optredens was al te zien dat ze eigenlijk op een enorm podium thuishoorden. De keerzijde hieraan is dat de shows gewoon niet zo persoonlijk zijn, niet zo intiem. Ook spelen ze imo veel teveel crowdpleasers en moesten ze de standards als Bliss, Plug in Baby, Stockholm Syndrome, Hysteria, Butterflies and Hurricanes en misschien zelfs Citizen Erased gewoon allemaal eens NIET spelen. Een show van anderhalf uur met alleen goed nieuw materiaal en obscure oude tracks heeft toch óók voor ieder wat wils?

Aan de andere kant begrijp ik dondersgoed dat ze dat niet doen... Maar toch, een beetje meer variatie in de setlist zou wel erg leuk zijn imo, en het ontbreken ervan is imo veel erger dan het niet functioneren van een stel discolichten boven het drumstel.

[edit] Over de waardering voor Dom en Chris:
Dat ben ik wel met je eens LaaLaaLaa. Ik weet zelf niks van drummen, dus over Doms kwaliteiten kan ik weinig zeggen, hoewel ik 'm in mijn ogen (en oren) wel regelmatig vrij complexe dingen hoor slaan terwijl ik 'm nog nooit in de fout heb horen gaan. (rijmt)
Chris kan volgens mij ook nog eens geweldig zingen. Nu zijn Chris' partijen verder niet zo enorm virtuoos hoor, maar zingen en spelen tegelijkertijd, nou, mij zie je het niet doen. Bedenk echter ook dat het bij Chris gaat om een drummer die is gaan bassen.
Matt is verder natuurlijk een echte frontman, een showpikkie, maar dat is niet zo erg, hij is niet arrogant gelukkig. Dom en vooral Chris maken op een erg bescheiden indruk. Het is logisch dat je in dat geval minder waardering krijgt (of lijkt te krijgen), maarja, dat is ook een keuze he?

[ Bericht 2% gewijzigd door TheArowana op 14-12-2006 22:43:21 ]
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_44440959
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:25 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Tja als je tig shows ziet achterelkaar, ga je ze op den duur met elkaar vergelijken en vallen de kleinste details je wel op. Daarom leek het mij ook eens verfrissend om een mening te horen van iemand die er echt bovenop zit...soms ook letterlijk.
Iemand solliciteerd hier serieus naar de dood!

En uiteraard was het een goeie show, en ik begrijp ook ernstig dat alles tof is als je ze de eerste keer ziet! Alleen ben ik ernstig van het principe dat alles perfect moet zijn wil ik het geniaal noemen! Maar ik heb ze echt onwijs vaak gezien, ik ga het aantal niet eens noemen! En der zaten toch echt een paar onwijs geniale bij, die ik graag met iedereen op de wereld zou willen delen (gaat helaas niet! .... ) Maar het was ook geen persoonlijke aanval ofzo hoop niet dat je dat denkt

(en serieus, dood aan jou gozer! )
pi_44441032
quote:
(en serieus, dood aan jou gozer! )
Wat? Waarom opeens deze vijandigheid?

Wie schrijft er nu voor wie? Het gaat weer helemaal langs me heen hoor. Gamertags, iemand van buitenaf, waarom kunnen mensen niet gewoon voor zichzelf spreken?
Demolish your own Face
  donderdag 14 december 2006 @ 22:36:12 #233
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_44441197
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:32 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Wie schrijft er nu voor wie? Het gaat weer helemaal langs me heen hoor. Gamertags, iemand van buitenaf, waarom kunnen mensen niet gewoon voor zichzelf spreken?
Ja, ik snap het geloof ik ook niet meer...maar om nou doodsverwensingen uit te gaan spreken, vind ik wel erg ver gaan hoor
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_44441467
@ TheArowana

Een show is in mijn ogen een show! Niet alleen Muse maakt een show, ook de technici!!! Zoals ik al schreef voelde Muse mekaar amper aan gisteren in het begin en dat zat hun ook niet lekker! Sterker nog, ze waren niet echt tevreden na de show gisteren!! Ik heb die gozers zovaak gezien in mijn leven vanaf kleins af aan dat ik precies weet hoe en of het gaat! Ze spelen onwijs vaak secuur, klopt inderdaad, het zijn drie perfectionisten bij elkaar en dat maakt het geheel alleen maar nog beter, en ze zetten zich ervoor in. Maar ook Dom liet gisteren aardig wat vallen en was vaak "te laat" niet hoorbaar voor het niet kritische publiek (Wat toch 95% van de zaal is) maar toch genoeg voor de 5%

En uiteraard hebben bandjes weleens hun "off days" zij ook! Maar ik vind dat men hoe dan ook kritisch moet blijven! Zijn zij, ben ik, en zo zullen vele anderen erover denken, gister was het begin niet hun 100% inzet die ik van ze verwacht! Dat lichten niet werken kunnen zij inderdaad weinig aandoen maar het word er toch ietsje minder door! Wellicht lag het aan de philipshalle zelf, dat die net niet genoeg power hadden, ik weet het niet!

Maar ook de keuze van de line up was zeer gevaarlijk wegens bovengenoemde redenen! En mij maakt het echt niet uit wat ze spelen, vind alles top, geen enkel nummer word ik ooit moe en een showtje met alleen Crying Shame, Futurism, Nature_1, the Gallery etc, mag van mij ook, wat zij willen... ik verwacht alleen wel 100% inzet
pi_44441484
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:30 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Klopt, maar om dat te merken moet je wel wat van Queen kennen Als dat het geval is haal je de invloeden er inderdaad zo uit, maar obvious zijn ze niet.

Tegen mensen met een greatest hits cd'tje van Queen, die na één keertje Soldiers Poem zeggen: 'Dat is precies Queen zeg, die koortjes!', zeg ik: 'Fuck toch een end op man, alsof die koortjes een uitvinding van Queen waren. Alsof de stemmen van Matt en Freddie op elkaar lijken. Alsof dit nummer een Queen sound heeft. Als je Queen alleen kent van de koortjes, en je kent de koortjes alleen van Queen, zal je op meer plekken aan Queen kunnen denken dan je lief is'

Wat ik overigens frapant vind, is dat mensen altijd bij Soldiers Poem aan Queen denken, terwijl de link Knights of Cydonia > Innuendo veel minder gelegd lijkt te worden, terwijl ik die twee echt enorm op elkaar vind lijken. Zowel qua tekstueel thema, als qua opbouw van het nummer, als qua sound.
PS aan de andere kant heeft juist een erg eigen sound vind ik (het zijn koortjes ja, maar echt geen Queen koortjes hoor) en een voor Queen onbekend thema.
[..]

Ja sorry hoor, maar het ligt niet aan Bloodymary hoor, want ik snap er ook geen klap van.
[..]

Klopt. Hoewel ik die dEus-invloeden werkelijk nér-gens terughoor. Waar zou ik die moeten zoeken?
[..]

Hee doe es vriendelijk, dat ge-:') de hele tijd is vrij respectloos tegenover iemand die enkel om uitleg vraagt imo.
Ik ken al het materiaal dat Queen uitgebracht heeft, vandaar dat ik dingen herken.
Ik had het ook niet alleen over Soldier's Poem...en aan bloodymary maak ik verder geen woorden vuil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megalomaniac op 14-12-2006 22:47:35 ]
pi_44441532
Ohh nee, die gozer die ik "doodwensde" is een schat en een lieverd! No worries, ken hem al langer als vandaag

Het ging alleen om een bepaalde opmerking, en hij weet dondersgoed welke!
pi_44441605
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:32 schreef TheArowana het volgende:

[..]

LaaLaaLaa heeft het niet helemaal begrepen denk ik. Ik heb helemaal niet gezegd dat ze over dat Queengezeik voor mij op moest komen. Ik heb alleen gezegd dat ze wat over de shows moest zeggen. Want ze vertelde mij juist dingen over de shows in detail wat me wel interessant leek. Doodswensen moet je niet serieusnemen. Ze is wel lieff.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:46:29 #238
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44441642
Ik vind queen en muse qua opbouw en sfeer van nummers soms echt best wel op elkaar lijken. Of beter: overeenkomsten hebben. Ik vind het opvallend dat muse eigenlijk vooral níet op andere bands lijkt (behalve misschien suppermassive black hole en starlight meer) en dat is best wel uniek voor een band van nu. Ik ben eigenlijk verbaasd dat matthew dit van queen zelf ook gezegd heeft (in de hitkrant pff) want ik dacht dat het mijn hersenspinsel was, maar toch niet dus. Ohh ik denk dat ik maar met matthew moet trouwen nu! Lijkt me duidelijk.
I'm just a girl in the world.
pi_44441661
Owja, Muse heeft 100% zeker Queen-achtige kenmerken, vast doordat ze er (onbewust) door beinvloedt zijn. Als je het Queen materiaal een beetje kent (en geloof me, dat ken ik wel) dan herken je echt wel veel dingen. Maar bovenal blijft Muse toch een band met een heel eigen sound, net als Queen indertijd ook, en dat vind ik toch wel het belangrijkste. Eerlijk gezegd interesseert me die discussie dus ook niet zo; 't gaat om de muziek die ze maken en waar ik nu naar luister. Of ze nou beinvloedt zijn door Queen, Rene Froger of Frans Bauer zal mij een worst wezen.

Het valt me trouwens wel op dat er veel Queen fans zijn die ook Muse fan zijn (en andersom), al is dit in de laatste reply's in dit topic weer behoorlijk ontkracht

Goed en duidelijk verhaal trouwens, LaaLaaLaa, stukkie hierboven. Als je de shows vaker achter elkaar ziet kun je inderdaad beter vergelijken, leuk om eens te lezen.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:49:29 #240
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44441749
Bombastiek!

(is denk ik de verbindende factor)
en goede teksten
en goede zang
en enorm capabele bandleden
etc.

maarja dat hebben meer bands, schijnt.
I'm just a girl in the world.
pi_44442177
quote:
Ik ken al het materiaal dat Queen uitgebracht heeft, vandaar dat ik dingen herken.
En ik heb het ook niet alleen over Soldier's Poem.
En aan bloodymary maak ik verder geen woorden vuil.
Ik weet dat jij al het materiaal van Queen wel kent, maar ik wilde er even op wijzen (niet enkel jou, maar ook in het algemeen) dat wanneer je níet met Queen bekend bent, je die invloeden er minder uit zult halen. Het is dus best begrijpelijk wanneer niet iedereen Queen als grote Muse-invloed zal aanwijzen. Persoonlijke hoorde ik al Queen op Showbiz, maar dat was meer in de vorm van een gelijksoortige beleving, en zelfs dat was vrij abstract. Maar vanaf het moment dat ik live-versies van hun nummers hoorde, zei ik: Dichterbij een tweede Freddie Mercury dan dit zal het spoedig wel niet komen.

Wat ik over Soldiers Poem zei was ook niet aan jou gericht, maar dus aan de mensen met slechts beperkte kennis van Queen/Muse/Muziek, die tóch van mening zijn dat ze ons met hun lekengezwets moeten kwellen.

En aan Bloodymary moet je ook geen woorden vuilmaken. Het was meer een algemeen verzoek naar wat meer respect af en toe. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je volgens mij een klootzak bent (waar ik ooit nog van overtuigd was, maar daar ben ik wel van teruggekomen ), maar nu ik al enige tijd dit topic volg, krijg ik de indruk dat je dingen soms wat te persoonlijk oppakt en daardoor dus ook sneller op je achterste benen gaat staan, terwijl dat eigenlijk helemaal niet aan de orde is. Maargoed, ik voel me nu wel weer een enorme bemoeial..
Demolish your own Face
pi_44442283
quote:
Het ging alleen om een bepaalde opmerking, en hij weet dondersgoed welke!
Welke? Dat je er 'letterlijk bovenop zit', waarmee wordt geïmpliceerd dat je een goedkope, sletterige groupie bent? ^0^

@Innuendo
Daar schaar ik mij achter.
Demolish your own Face
pi_44442350
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:01 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Ik weet dat jij al het materiaal van Queen wel kent, maar ik wilde er even op wijzen (niet enkel jou, maar ook in het algemeen) dat wanneer je níet met Queen bekend bent, je die invloeden er minder uit zult halen. Het is dus best begrijpelijk wanneer niet iedereen Queen als grote Muse-invloed zal aanwijzen. Persoonlijke hoorde ik al Queen op Showbiz, maar dat was meer in de vorm van een gelijksoortige beleving, en zelfs dat was vrij abstract. Maar vanaf het moment dat ik live-versies van hun nummers hoorde, zei ik: Dichterbij een tweede Freddie Mercury dan dit zal het spoedig wel niet komen.

Wat ik over Soldiers Poem zei was ook niet aan jou gericht, maar dus aan de mensen met slechts beperkte kennis van Queen/Muse/Muziek, die tóch van mening zijn dat ze ons met hun lekengezwets moeten kwellen.

En aan Bloodymary moet je ook geen woorden vuilmaken. Het was meer een algemeen verzoek naar wat meer respect af en toe. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je volgens mij een klootzak bent (waar ik ooit nog van overtuigd was, maar daar ben ik wel van teruggekomen ), maar nu ik al enige tijd dit topic volg, krijg ik de indruk dat je dingen soms wat te persoonlijk oppakt en daardoor dus ook sneller op je achterste benen gaat staan, terwijl dat eigenlijk helemaal niet aan de orde is. Maargoed, ik voel me nu wel weer een enorme bemoeial..
Persoonlijk? Nee.
Ik irriteer me wel aan sommige types ja. En daar reageer ik soms heftig op.
Maar dat is nog niet gebeurd hier eigenlijk. Moest gewoon om haar onwetendheid lachen.
Voor de rest heb je wel gelijk.
pi_44448478
Laalaalaa en TheArrowana: super wat jullie hier aan informatie neerknallen

En misschien hoor ik de vergelijking dan wel niet omdat ik Soldiers Poem altijd skip. Overigens ben ik wel zeer bekend met het Queenmateriaal aangezien ik al zo'n oud wijf ben dat ik zelfs hun opkomst nog heb meegemaakt. Maar het spreekt me gewoon echt niet aan, ik vind het allemaal wat traag. Dat vind ik denk ik nog het grootste verschil met Muse, het tempo van de nummers. Van Queen ken ik maar twee echte uptemponummers Breakthrough en Don't stop me know terwijl bij Muse bijna alles at the speed of light gaat. Maar dat is hoe ik het ervaar en uiteraard geen wet van meden en perzen. Invloeden van Deus haal ik er overigens weer wel uit.

Al met al blijft Muse gewoon het beste wat ik ooit gehoord en gezien heb en kan ik bijna niet meer wachten tot het dinsdag is!
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:27:42 #245
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_44451239
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 09:40 schreef bloodymary het volgende:
Van Queen ken ik maar twee echte uptemponummers Breakthrough en Don't stop me know
Stone cold crazy is nou ook niet echt een balade...

Oh en sorry queen en muse kenners als ik jullie teleur heb gesteld met mijn Soldiers Poem vergelijking
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:51:29 #246
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_44451953
quote:
Invloeden van Deus haal ik er overigens weer wel uit.
Je hoort hier en daar wel wat dEUS-achtigs, maar volgens mij haalt dEUS eerder de mosterd bij Muse dan andersom! Daarbij vond ik Showbiz meer dEUS-ig dan bv. BHAR, maar ach, laat ook maar ^_^^
quote:
Oh en sorry queen en muse kenners als ik jullie teleur heb gesteld met mijn Soldiers Poem vergelijking
Maak je geen zorgen, we zullen je er niet voor aan de honden voeren.
Demolish your own Face
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:53:29 #247
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_44452025
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:51 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, we zullen je er niet voor aan de honden voeren.
oh gelukkig, ik was al bang...
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  Admin vrijdag 15 december 2006 @ 12:53:09 #248
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_44453773
Okay, ik ga vooralsnog niet naar Wembley, ongeacht of er kaarten zijn. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze maand geen kaartjes meer koop voor concerten, anders blijf ik aan de gang (gisteren een kaartje voor een concert in London volgende week gehaald, vorige week twee voor in NL volgend jaar, etc).

Mochten er in januari nog kaarten zijn dan kijk ik nog wel effe. Intussen hou ik Lowlands in m'n hoofd als herinnering.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_44458028
De beste musenummers vind ik altijd nog de onbekende ep's en bsides!

random 1-8 (japan only) is echt geweldig!

Wat vinden jullie van dat onbekende experimenterende spul?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_44463347
Voor de gemiddelde muse fan is het niet zo onbekend meer... toch? En Random 1-8 bevat nummers die ook op hullabaloo terug te vinden zijn, en dat is best goed verkocht!! Hoewel de extended version van Forced in natuurlijk leuk is, en de hidden sunburn tracks ook wel... maar meestal gaat het snel met hun "onbekende" tracks, bijna elke klasgenootje van mij kent Glorious van begin tot einde! Of Crying Shame of die shizzle

Ik zelf ben trouwens wel uber uber fan van Futurism en Piano Thing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')