abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44222956
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe het netto uitpakt is waarschijnlijk niet echt te berekenen, en ik vind het ook zo ontzettend weinig boeiend, die financieële motiveringen, maar illegalen leveren nu per definitie niets op, aan de gemeenschap, in geld gerekend, en als legalen mogelijk wel.
We kunnen al wel putten uit enige ervaring op dit gebied natuurlijk!
pi_44223120
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:24 schreef SCH het volgende:

Je haalt zelf die rapporten er bij en sleept deze mensen in die hoek. Wat nou: geen waarde oordeel?
Jij vond het gek dat werd betwist dat het een feit is dat deze groep geld op gaat leveren. Je vraagt je af waarom het geen feit is. Daarop reageer ik met het feit dat er rapporten zijn waaruit blijkt dat immigranten gemiddeld gezien de staat meer kosten dan opleveren. Daarbij geef ik aan dat ik niet weet of er een juiste differentiatie in zit waarmee we ook iets kunnen zeggen over deze groep. En ik sluit dus af met:
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:43 schreef DS4 het volgende:
Hoe dan ook: dat deze illegalen geld op gaan leveren voor de staat is zeker geen uitgemaakte zaak.
Ik zeg dus niet dat ze geld kosten, nee ik zeg alleen dat er redenen zijn om voorshands niet uit te sluiten dat ze geld kosten.

En dat heeft helemaal niets met racisme te maken. Dat suggereren is gewoon dom.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44223229
quote:

Hoe het netto uitpakt is waarschijnlijk niet echt te berekenen, en ik vind het ook zo ontzettend weinig boeiend, die financieële motiveringen, maar illegalen leveren nu per definitie niets op, aan de gemeenschap, in geld gerekend, en als legalen mogelijk wel.
Ik zeg ook niet dat het boeiend is, ik reageerde slechts op de vraag waarom het geen feit zou zijn dat deze illegalen na legalisatie geld op gaan leveren.

Overigens is het een misvatting dat illegalen niets bijdragen aan de gemeenschap. Vaak juist wel omdat ze bepaalde klusjes doen die geen legale wil uitvoeren. Dit voor zover van belang, want inderdaad: het is helemaal niet van belang.
pi_44223384
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij vond het gek dat werd betwist dat het een feit is dat deze groep geld op gaat leveren. Je vraagt je af waarom het geen feit is. Daarop reageer ik met het feit dat er rapporten zijn waaruit blijkt dat immigranten gemiddeld gezien de staat meer kosten dan opleveren. Daarbij geef ik aan dat ik niet weet of er een juiste differentiatie in zit waarmee we ook iets kunnen zeggen over deze groep. En ik sluit dus af met:
[..]

Ik zeg dus niet dat ze geld kosten, nee ik zeg alleen dat er redenen zijn om voorshands niet uit te sluiten dat ze geld kosten.

En dat heeft helemaal niets met racisme te maken. Dat suggereren is gewoon dom.
Ach kom, door de rapporten die je aanhaalt, suggereer je juist van alles.

Dat is flauw en erg discriminerend maar het sluit wel aan bij de huidige racistische trend in de samenleving om iedereen die een andere kleur heeft of uit het buitenland komt over 1 kam te scheren. Het is stompzinnig om die rapporten over migranten er bij te halen. Dat is jouw keuze en daar duik je nu voor weg, dus mijn punt blijft staan. Je had er ook voor kunnen kiezen om rapporten over succesvolle chirurgen bij te halen - daar zitten namelijk ook asielzoekers tussen.

Ik vind die trend om dit soort verbanden te leggen echt heel kwalijk en het zou je sieren als je er afstand van neemt.
pi_44223748
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wel een erg simpele verklaring. Zoveel simpelheid staat gewoonlijk garant voor onjuistheid.
Het is een combinate van ongelijke kansen en slechte integratie denk ik. De ongelijke kansen ligt aan de autochtoon, de slechte integratie is deels de schuld van de allochtonen en deels van de autochtonen.
pi_44223829
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het boeiend is, ik reageerde slechts op de vraag waarom het geen feit zou zijn dat deze illegalen na legalisatie geld op gaan leveren.
Weet ik, zag ik, had ik verder geen commentaar op.

Voor wie het boeit: er is wel CBS onderzoek met uitsplitsing van allochtonen naar herkomst, waaruit patronen voor de groep(en) asielzoekers zijn af te leiden.
Integratiekaart 2006 (pdf)
quote:
Personen uit herkomstgroepen waartoe veel vluchtelingen behoren zijn relatief
weinig werkzaam en hebben relatief vaak een bijstandsuitkering.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44224065
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:38 schreef SCH het volgende:

Ach kom, door de rapporten die je aanhaalt, suggereer je juist van alles.
Ik suggereer niets, ik constateer slechts dat wat jij als feit poneert allesbehalve een feit hoeft te zijn.
quote:
Dat is flauw en erg discriminerend maar het sluit wel aan bij de huidige racistische trend in de samenleving om iedereen die een andere kleur heeft of uit het buitenland komt over 1 kam te scheren.
Weet je wat flauw is: zo maar iemand afschilderen als rascist als deze alleen maar wijst op het feit dat legale immigranten niet per definitie geld opleveren.
quote:
Het is stompzinnig om die rapporten over migranten er bij te halen. Dat is jouw keuze en daar duik je nu voor weg, dus mijn punt blijft staan.
Ik duik er helemaal niet voor weg. Sterker nog, ik wil er wel een trap achteraan geven: Solmaliërs, Irakezen en Afghanen zijn toch niet zelden hier als gevolg van een asielverlening. Laten die even tot de top drie behoren van bevolkingsgroepen met uitkering. Alle redenen dus om te veronderstellen dat de stelling dat de groep waar wij het over hebben geld op gaat leveren geen vaststaand feit betreft.
quote:
Je had er ook voor kunnen kiezen om rapporten over succesvolle chirurgen bij te halen - daar zitten namelijk ook asielzoekers tussen.
Op mijn kantoor werken meerdere succesvolle Marokkanen en Turken. Mag ik jou nu rascistisch noemen omdat jij nu een beetje loopt te suggereren dat niet iedere immigrantengroep haar succesverhalen kent?
quote:
Ik vind die trend om dit soort verbanden te leggen echt heel kwalijk en het zou je sieren als je er afstand van neemt.
Het zou jou sieren als je zonder je conclusie klaar te hebben kijkt naar wat ik heb gezegd.
pi_44224218
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:47 schreef Genverbrander het volgende:

Het is een combinate van ongelijke kansen en slechte integratie denk ik. De ongelijke kansen ligt aan de autochtoon, de slechte integratie is deels de schuld van de allochtonen en deels van de autochtonen.
Het probleem zit veel complexer in elkaar. Zowel voor de ongelijke kansen als de slechte integratie geldt dat de "schuld" bij beide groepen ligt. En deels ook niet zomaar op te lossen is. Een culturele achtergrond poets je niet zo maar weg. Moet je ook niet willen overigens. Het zou al heel veel helpen als mensen oprecht geïnteresseerd zijn in de ander en leren begrijpen waar de verschillen zitten en wat de achtergrond daarvan is.

We gaan trouwens een beetje off-topic, dus ik laat het hier even bij.
pi_44225002
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:56 schreef DS4 het volgende:

Weet je wat flauw is: zo maar iemand afschilderen als rascist als deze alleen maar wijst op het feit dat legale immigranten niet per definitie geld opleveren.

Op mijn kantoor werken meerdere succesvolle Marokkanen en Turken. Mag ik jou nu rascistisch noemen omdat jij nu een beetje loopt te suggereren dat niet iedere immigrantengroep haar succesverhalen kent?
Oeh, je bent echt boos he? Er zit geen ras in racisme.
En laat je niet opnaaien door SCH.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 december 2006 @ 15:29:23 #260
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44225181
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee die heb ik niet. Wel een genuanceerd beeld.
De alwetende!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44225285
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:23 schreef sigme het volgende:

Oeh, je bent echt boos he?
Klopt. Ik hou niet van dit soort discussiemethoden.
quote:
En laat je niet opnaaien door SCH.
Ik zal het proberen...
  donderdag 7 december 2006 @ 15:54:24 #262
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44225577
Edit:

Post met vertraging. Fok fuckte wat. Had het al getypt voor de halve oorlog hierboven doorging.
quote:

Hoe het netto uitpakt is waarschijnlijk niet echt te berekenen,
Natuurlijk wel.
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:26 schreef sigme het volgende: en ik vind het ook zo ontzettend weinig boeiend, die financieële motiveringen
De financiele consequenties lijken me altijd van belang te zijn.

quote:
maar illegalen leveren nu per definitie niets op, aan de gemeenschap, in geld gerekend, en als legalen mogelijk wel.
illegalen kosten ook geen uitkeringen e.d.
Maart aangezien de gemiddelde arbeidsimmigrant al veel meer kost dan hij opbrengt kan je de gevolgen van legalisatie in deze wel raden.
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44225630
Het is schandalig dat je bij je stelling blijft DS4, ondanks de halfhartige poging van sigme die het over opnaaien heeft. Het heeft geen zak met opnaaien te maken. Ik word razend van het soort suggestie waarvan ik niet weet of je het bewust of onbewust doet. Ik hoop het laatst. Het is de Wilders-methode in het kwadraat en het is slecht en kwaadaardig: hele groepen linken aan negativiteit.

Jij kiest ervoor om de mensen waar dit topic over gaat in een dergelijke context te betrekken. Ik kan niet anders dan concluderen dan dat een xenofobe en racisitische manier van redeneren is. Met hoeveel Turken en Marokkanen je ook gezellig dagelijks aan de koffie zit.

Het was niet mijn stelling dat deze mensen per definitie geld gaan opleveren. Ik vind dat sowieso een uitermate oninteressant uitgangspunt maar boven een nogal Jomanda-achtige gedachte. Hoe kan je dat nou weten, hoe kan je dat nou voorspellen. Er zullen mensen uit deze groep zijn die wellicht een baan aan de universiteit krijgen, bij de Albert Heijn of een uitkering krijgen. Da's allemaal natte vingerwerk.

Maar dat is niet hetgene wat jij naar voren brengt. Jij vindt het nodig om deze mensen, waar we verder niks van weten te linken aan rapporten waarin je negatieve gegevens over een groep waar deze mensen niets mee van doen hebben. Dat is uitermate tendentieus en suggestief. Om aan te tonen dat deze mensen niet per definitie iets gaan opleveren, hoef je helemaal niks te zeggen. Want dat weten we namelijk niet. Maar daar laat jij het niet bij: jij vindt het nodig om met negatieve rapporten te komen.

Dat is een discussiemethode waar IK niet van houd. Je duikt er nu voor weg met wollige termen maar die manier van redeneren is symptomatisch voor deze tijd. Hele groepen wegzetten op die manier en ik vindat ranzig, kwalijk en heel erg bedenkelijk en bied je nogmaals de kans er op terug te komen.
pi_44225752
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:
[..]

Ik vind ze niet boeiend.
quote:

[..]

illegalen kosten ook geen uitkeringen e.d.
Fout, illegalen krijgen (deels via omwegen) wel degelijk uitkeringen van overheden, en zaken als schoolgaan en medische zorg gaan ook deels op kosten van de belastingbetaler.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:07:57 #265
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44225959
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef SCH het volgende:Jij kiest ervoor om de mensen waar dit topic over gaat in een dergelijke context te betrekken.
Haal even diep adem en lees het topic nog even terug. Jij koos daarvoor. En toen jouw bewering, betrekkend hebbende op de gehele groep, niet zondermeer als waarheid aan te nemen was, besloot je om behoorlijk opzichtig de racisme-kaart te trekken, terwijl je veel beter je ongelijk had kunnen toegeven. Jij bent namelijk de enige in dit topic die verregaande conclusies aan het rapportje wil verbinden.
Life is what you make it.
pi_44226090
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:07 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Haal even diep adem en lees het topic nog even terug. Jij koos daarvoor. En toen jouw bewering, betrekkend hebbende op de gehele groep, niet zondermeer als waarheid aan te nemen was, besloot je om behoorlijk opzichtig de racisme-kaart te trekken, terwijl je veel beter je ongelijk had kunnen toegeven. Jij bent namelijk de enige in dit topic die verregaande conclusies aan het rapportje wil verbinden.
Dan kan je mijn bewering, waar DS4 dan op gereageerd zou hebben, vast wel even quoten. Ik zie niks anders dan dat ik een vraag aan PJORourke stel maar niet de bewering waar jij op lijkt te doelen.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:12:59 #267
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44226109
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
Dat is een discussiemethode waar IK niet van houd. Je duikt er nu voor weg met wollige termen maar die manier van redeneren is symptomatisch voor deze tijd. Hele groepen wegzetten op die manier en ik vindat ranzig, kwalijk en heel erg bedenkelijk en bied je nogmaals de kans er op terug te komen.
Bekijk je posthistorie eens en beweer dan nog eens met droge ogen dat jij dat niet doet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44226138
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:

In dit vraagstuk niet, want het gaat niet om geld en de mogelijk negatieve financiële gevolgen zijn te klein om er desondanks aandacht aan te besteden.
pi_44226203
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
Het is schandalig dat je bij je stelling blijft DS4,
Welke stelling? Hij heeft geen stelling geponeerd!
quote:
ondanks de halfhartige poging van sigme die het over opnaaien heeft. Het heeft geen zak met opnaaien te maken. Ik word razend van het soort suggestie waarvan ik niet weet of je het bewust of onbewust doet. Ik hoop het laatst. Het is de Wilders-methode in het kwadraat en het is slecht en kwaadaardig: hele groepen linken aan negativiteit.

Jij kiest ervoor om de mensen waar dit topic over gaat in een dergelijke context te betrekken.
Nee, dat deed degene die stelde dat legalisatie geld oplevert.
quote:
Ik kan niet anders dan concluderen dan dat een xenofobe en racisitische manier van redeneren is. Met hoeveel Turken en Marokkanen je ook gezellig dagelijks aan de koffie zit.

Het was niet mijn stelling dat deze mensen per definitie geld gaan opleveren. Ik vind dat sowieso een uitermate oninteressant uitgangspunt maar boven een nogal Jomanda-achtige gedachte. Hoe kan je dat nou weten, hoe kan je dat nou voorspellen.
Je kan er algemene uitspraken over doen, zoals er ook de algemene uitspraak wordt gedaan dat bedoelde groep geintergreerd en /of geworteld in de nederlandse samenleving is.
Bovendien begon er iemand anders veralgemeniseerd de toekomst te voorspellen, met de verwachte opbrangsten van de gelegaliseerden.
quote:
Er zullen mensen uit deze groep zijn die wellicht een baan aan de universiteit krijgen, bij de Albert Heijn of een uitkering krijgen. Da's allemaal natte vingerwerk.

Maar dat is niet hetgene wat jij naar voren brengt. Jij vindt het nodig om deze mensen, waar we verder niks van weten te linken aan rapporten waarin je negatieve gegevens over een groep waar deze mensen niets mee van doen hebben. Dat is uitermate tendentieus en suggestief. Om aan te tonen dat deze mensen niet per definitie iets gaan opleveren, hoef je helemaal niks te zeggen. Want dat weten we namelijk niet. Maar daar laat jij het niet bij: jij vindt het nodig om met negatieve rapporten te komen.
Ik kwam met een rapport waaruit blijkt dat de groep toegelaten asielzoekers het gemiddeld niet heel goed doet, op de arbeidsmarkt. Sommigen vinden een baan aan de universitiet, sommigen bij de AH, en van de totale groep zijn er velen die geen betaald werk verrichten.

Het is toch niet zó absurd om deze tamelijk vergelijkbare groep daarmee te vergelijken?
quote:
Je trok een conslusie die nergens op sloeg, enn dan moet D4 z'n woorden terugnemen?

Pak degene die zo kwalijk veralgemeniseerde met de geponeerde stelling dat gelegalisserden geld op gaan leveren. En wijs die op de kortzichtigheid, alsof alles om de poen draait..
pi_44226335
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:15 schreef sigme het volgende:
Pak degene die zo kwalijk veralgemeniseerde met de geponeerde stelling dat gelegalisserden geld op gaan leveren. En wijs die op de kortzichtigheid, alsof alles om de poen draait..
Ze gaan geld opleveren, dat staat wel vast - je kan hoogstens stellen dat ze dat niet allemaal gaan doen.
En met je laatste opmerking ben ik het hartgrondig eens, zoals ik herhaaldelijk heb laten merken.

Mijn opmerking dat DS4 zijn vervelende racistische post moet intrekken, blijft staan. Moet ie maar niet de Wilders uit gaan hangen. Als je hier al mensen niet meer op zou aanspreken
pi_44226647
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze gaan geld opleveren, dat staat wel vast
Dat staat te betwijfelen, en wel omdat omdat er rapporten zijn waaruit blijkt dat de gemiddelde allochtoon - en zeker de gemiddelde asielzoeker- de samenleving geld kost.

Hoe dan ook: dat deze illegalen geld op gaan leveren voor de staat is zeker geen uitgemaakte zaak.
quote:
- je kan hoogstens stellen dat ze dat niet allemaal gaan doen.
En dat de totaalsom naar waarschijnlijkheid niet voordelig (in geld gerekend) uitpakt voor de Nederlandse samenleving.
quote:
Mijn opmerking dat DS4 zijn vervelende racistische post moet intrekken, blijft staan. Moet ie maar niet de Wilders uit gaan hangen. Als je hier al mensen niet meer op zou aanspreken
Precies wélke post merk jij aan als de vervelende racistische post die ingetrokken moet worden omdat er Wilderiaans racisme uit spreekt? Concreet? Want ik zie er geen die deze reactie rechtvaardigt.
pi_44226695
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat staat te betwijfelen, en wel omdat omdat er rapporten zijn waaruit blijkt dat de gemiddelde allochtoon - en zeker de gemiddelde asielzoeker- de samenleving geld kost.

[..]

En dat de totaalsom naar waarschijnlijkheid niet voordelig (in geld gerekend) uitpakt voor de Nederlandse samenleving.
[..]

Precies wélke post merk jij aan als de vervelende racistische post die ingetrokken moet worden omdat er Wilderiaans racisme uit spreekt? Concreet? Want ik zie er geen die deze reactie rechtvaardigt.
Je doet nu zelf lekker mee. Stigmatiseer ze verder
pi_44226791
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je doet nu zelf lekker mee. Stigmatiseer ze verder
SCH, welke post?
pi_44226833
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:32 schreef sigme het volgende:

[..]

SCH, welke post?
Lees mijn posts maar door sigme. Ik ben er wel klaar mee - het staat er duidelijk in maar gooi vooral iedereen op 1 hoop dat zal echt helpen
pi_44226930
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees mijn posts maar door sigme. Ik ben er wel klaar mee - het staat er duidelijk in maar gooi vooral iedereen op 1 hoop dat zal echt helpen
SCH, concreet, welke post? Ik heb alles gelezen. Welke post, SCH?

Je lijkt gelly wel, die 1 voorbeeld vroeg - en toen het werd gegeven niet meer reageerde en bij navraag de discussie onzinnig vond geworden.

Welke post, SCH?
pi_44226998
9.42 uur - let op mijn post: naar racisme neigende post. En dat is het!

Je kan toch gewoon de post opzoeken waarop ik voor het eerst op die manier reageer, of je het er nou mee eens bent of neit, het is vrij helder om welke post het gaat.
pi_44227055
En vergelijk me niet met zo'n VVD-er als gelly
pi_44227241
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:37 schreef SCH het volgende:
9.42 uur - let op mijn post: naar racisme neigende post. En dat is het!

Je kan toch gewoon de post opzoeken waarop ik voor het eerst op die manier reageer, of je het er nou mee eens bent of neit, het is vrij helder om welke post het gaat.
Nou, ik had ook die post wel gezien. Sterker nog, ik heb er losjes naar verwezen.

Misschien omdat er rapporten zijn waaruit blijkt dat de gemiddelde autochtoon in zijn leven de staat geld oplevert en de gemiddelde allochtoon geld kost.

Ik weet niet of hierbij nog een differentiatie bestaat waaruit een ander beeld naar voren komt ten aanzien van groepen binnen de allochtonen (eigenlijk weet ik dat wel, maar ik weet niet meer hoe die differentiatie in elkander stak).

Poeh. Jij gaat van zo'n naar rapporten verwijzende, feitelijk juiste, genuanceerd afsluitende post dus totaal uit je dak. Dat we dat even helder hebben .
pi_44227369
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ik had ook die post wel gezien. Sterker nog, ik heb er losjes naar verwezen.

Misschien omdat er rapporten zijn waaruit blijkt dat de gemiddelde autochtoon in zijn leven de staat geld oplevert en de gemiddelde allochtoon geld kost.

Ik weet niet of hierbij nog een differentiatie bestaat waaruit een ander beeld naar voren komt ten aanzien van groepen binnen de allochtonen (eigenlijk weet ik dat wel, maar ik weet niet meer hoe die differentiatie in elkander stak).

Poeh. Jij gaat van zo'n naar rapporten verwijzende, feitelijk juiste, genuanceerd afsluitende post dus totaal uit je dak. Dat we dat even helder hebben .
Het bracht mij tot een post waarin ik zei dat ik bijna van mijn krukje viel enz....als ik totaal uit mijn dak ga, gebeurt er echt wat anders.

Het is de suggestie en de keuze sigme!

De daaropvolgende reacties van DS4 en in mindere mate die van jou, deden mij wel bijna echt boos worden
pi_44227671
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Het bracht mij tot een post waarin ik zei dat ik bijna van mijn krukje viel enz....als ik totaal uit mijn dak ga, gebeurt er echt wat anders.

Het is de suggestie en de keuze sigme!
De suggestie dat het profijtelijk is de groep te legaliseren, is een onjuiste en verdient weerlegging.
quote:
De daaropvolgende reacties van DS4 en in mindere mate die van jou, deden mij wel bijna echt boos worden
Hoezeer ik ook voorstander ben van een pardon, het is onmiskenbaar dat het zeer waarschijnlijk de belastingbetaler nog jáááren geld gaat kosten. Vind ik geen reden het niet te doen (en ik betaal belasting en verwacht dat nog jááren te blijven doen), maar er is zeker geen reden te doen alsof het omgekeerde de meest waarschijnlijke optie is. Ook niet als het lelijk klinkt om de kostenpost te verwachten en deze verwachting uit te spreken. Ik begrijp niet waarom het je boos maakt. Maar ik ga d'r vandoor. .
pi_44228150
Even los van de racisme verwijten, hoe weten jullie uberhaupt of het restant van die groep van '26000' geen geld gaat opleveren? Deze groep wijkt toch sterk af van het gemiddelde 'allochtonen' profiel?

Bij mijn weten zitten er verhoudingsgewijs veel hoger opgeleiden tussen. Zeker de politieke vluchtelingen zijn meestal niet de domste. Mevrouw Ali of hoe ze ook mag heten, een economisch vluchtelinge heeft ook getoond dat dit vaak een stevige ambitie toont. Zij heeft helaas ons land weer verlaten toen haar belastingaanslagen stevig gingen oplopen, maar wie weet kunnen we haar opvolgers/sters behouden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44228633
Het argument voor een pardonregeling ligt toch besloten in de opvatting dat het regeringsbeleid omtrent een specifieke groep asielzoekers niet afdoende is geweest en deze mensen gedurende lange periode in Nederland in onzekerheid hebben geleefd?

Bovendien is het simpelweg giswerk als het gaat over een bepaald rendement dat verbonden is met deze groep aan de samenleving
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44228700
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:06 schreef multatuli het volgende:
Even los van de racisme verwijten, hoe weten jullie uberhaupt of het restant van die groep van '26000' geen geld gaat opleveren?
Dat wordt ook niet gezegd, maar op basis van de gewraakte rapporten kun je in ieder geval niet op voorhand aannemen dat ze wel geld gaan opleveren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44229173
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:22 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat wordt ook niet gezegd, maar op basis van de gewraakte rapporten kun je in ieder geval niet op voorhand aannemen dat ze wel geld gaan opleveren.
Eigenlijk kan je gewoon nog helemaal niets over zo'n groep zeggen. Zo'n Taïda Pasic zal best geld op gaan leveren, maar een getraumatiseerde oma uit Iran maakt minder kans.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44230021
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:53 schreef sigme het volgende:

[..]

De suggestie dat het profijtelijk is de groep te legaliseren, is een onjuiste en verdient weerlegging.
Nee, dat is speculatie en dus niet juist.
quote:
Hoezeer ik ook voorstander ben van een pardon, het is onmiskenbaar dat het zeer waarschijnlijk de belastingbetaler nog jáááren geld gaat kosten. Vind ik geen reden het niet te doen (en ik betaal belasting en verwacht dat nog jááren te blijven doen), maar er is zeker geen reden te doen alsof het omgekeerde de meest waarschijnlijke optie is. Ook niet als het lelijk klinkt om de kostenpost te verwachten en deze verwachting uit te spreken. Ik begrijp niet waarom het je boos maakt. Maar ik ga d'r vandoor. .
De opgevoerde rapporten zijn niet relevant en zetten deze asielzoekers bij voorbaat op een achterstand. Wie weet is 90 procent van deze groep binnen een jaar aan het werk en dan kost het jou helemaal geen jaaaaaaaaaaaaaren belastingcenten
pi_44230823
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:06 schreef SCH het volgende:

De opgevoerde rapporten zijn niet relevant en zetten deze asielzoekers bij voorbaat op een achterstand. Wie weet is 90 procent van deze groep binnen een jaar aan het werk en dan kost het jou helemaal geen jaaaaaaaaaaaaaren belastingcenten
Toch wijzen de rapporten er weldegelijk op dat met name vluchtelingen veel problemen hebben op de arbeidsmarkt. Als je dat niet ontkent kun je het probleem misschien zelfs verminderen, of beter nog: oplossen. Dat allochtonen met een achterstand beginnen is een feit. Dat wordt weliswaar ontkend door het kabinet, maar zoals de oppositie er terecht op wees: dat was gebaseerd op een slecht onderzoek.

Je zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen uitgaan van een positief effect, maar het is beter om de zaak te bezien zonder daarbij naar een gewenste conclusie te redeneren. De door jou geopperde mogelijkheid dat deze groep meer kans maakt op de arbeidsmarkt dan de gemiddelde vluchteling zie ik op geen enkele wijze onderbouwd. Ik hoop het voor ze. Maar ik zou zeggen dat ze op significante onderdelen juist veel gemeen hebben met andere vluchtelingen.

Voor de goede orde: al kost het heel veel geld is dat nog geen steekhoudend argument tegen een eventueel pardon.
  vrijdag 8 december 2006 @ 20:10:07 #287
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44260359
De eerste illigaal begint al een rechtzaak ivm het Generaal Pardon
quote:
Illegaal spant kort geding aan vóór pardondebat

Een Turkse dienstweigeraar die al jaren is uitgeprocedeerd en als illegale vreemdeling zou worden uitgezet, heeft daartegen een kort geding aangespannen, omdat hij meent te vallen onder een generaal pardon.

De man zit in vreemdelingenbewaring en zou dinsdag op het vliegtuig naar Turkije worden gezet, enkele uren voor het debat in de Tweede Kamer over een pardonregeling. Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft beloofd voor die tijd geen mensen uit te zetten die vallen onder het zogeheten Terugkeerproject.

Dienstweigering
Volgens zijn advocaat Ejder Köse valt zijn cliënt onder het generaal pardon, waarvoor vorige week een minieme kamermeerderheid zich uitsprak. Daarom zou hij in afwachting van het debat niet mogen worden uitgezet.

De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) bestrijdt dat de belofte van Verdonk ook voor deze man geldt, want hij behoort niet tot de groep asielzoekers in het Terugkeerproject.

Vage motie
Maar de 'pardonmotie' van PvdA-leider Wouter Bos is onduidelijk over de groep uitgeprocedeerde asielzoekers voor wie het pardon moet gelden - voor alle asielzoekers uit de 'oude regeling', dus die voor 2001 asiel hebben aangevraagd, dan wel alleen voor de leden van deze groep die nog in een opvanglokatie zitten.

De Turk behoort enkel tot de eerste groep. Hij werd begin november opgepakt en vastgezet in afwachting van uitzetting. Daarvoor verbleef hij zes jaar lang illegaal in Nederland, nadat zijn asielaanvraag al in 2000 was afgewezen. In Turkije wacht de man volgens zijn advocaat twee jaar cel omdat hij dienst heeft geweigerd.
Bron

Nee, dat Generaal Pardon is echt een uitkomst en een succes te noemen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44260841
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:06 schreef multatuli het volgende:
Even los van de racisme verwijten, hoe weten jullie uberhaupt of het restant van die groep van '26000' geen geld gaat opleveren? Deze groep wijkt toch sterk af van het gemiddelde 'allochtonen' profiel?
Ze wijken af in de zin dat ze nog vaker werkloos zijn. Kijk na de werkloosheidspercentages:

Somaliërs, Irakezen en Afghanen zijn echt niet als gastarbeider binnengehaald. Een generaal pardon wordt een gigantische strop voor de Nederlandse belastingbetaler...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44261337
Nee, maar zonder meer informatie kan je met deze grafiekjes helemaal niets.

Stel dat Somaliers, Irakezen en Afghaniers vlak voor de milleniumwisseling Nederland binnengekomen zijn en snel een verblijfsvergunning kregen omdat wij die landen op dat moment als heel gevaarlijk betitelden, dan woonden ze hier nog maar kort en is het niet vreemd dat ze een uitkering kregen. Gezien de politieke situatie in die landen rond die tijd is dat vrij plausibel.

Het is gewoon een heel slecht staatje. Het laat niet zien hoe lang mensen een uitkering krijgen. Zijn al die veelal hoog opgeleide Irakezen nog steeds werkeloos?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:01:35 #290
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58690658
quote:
asielzoekers spoorloos na afwijzing pardon
Volgens staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA) van Justitie komen in totaal ongeveer 27.500 asielzoekers in aanmerking voor het generaal pardon. Nu sinds kort een begin is gemaakt met het verwijderen van illegalen die buiten de regeling vallen, blijkt een deel van hen onvindbaar.

Dat staat in een brief die Albayrak naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Ongeveer 5.900 buitenlanders zijn afgewezen en moeten terug naar het land van herkomst.

Eerste controle
De dienst die de terugkeer van de afgewezen asielzoekers regelt, heeft tot nu toe de dossiers ontvangen van 3.400 personen. Uit een eerste controle bleek echter dat ruim 700 illegalen onvindbaar zijn.

Van alle buitenlanders die het land uit moeten zijn er tot nu toe 180 daadwerkelijk vertrokken. ‘Ik vind het goed om te zien dat de terugkeer op gang komt,’ aldus Albayrak. Eerder zei ze de uitzetting van de asielzoekers een hele klus te vinden.

Het CDA en de VVD zijn niet onder de indruk van de aantallen die tot nu toe zijn vertrokken. 'Dat is te weinig,' zegt Tweede-Kamerlid Wim van de Camp, die vindt dat iedereen die niet in aanmerking komt voor het pardon het land zo snel mogelijk moet verlaten.

Crimineel feit
Onder de afgewezen asielzoekers zijn er 1.250 die zijn veroordeeld voor een crimineel feit en 250 die zo vaak over hun identiteit hebben gelogen dat niet duidelijk is geworden uit welk land ze nu echt komen.

Van de 27.500 asielzoekers die in aanmerking komen voor het generaal pardon, hebben er inmiddels 26.800 een verblijfsvergunning aangeboden gekregen. Volgens Albayrak is er ‘niets gebleken van een aanzuigende werking’.
Bron

Waarom verbaast dit bericht mij eigenlijk niet?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58690792
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Waarom verbaast dit bericht mij eigenlijk niet?
Omdat Verdonk daar ook heel veel last van had misschien?
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:40:43 #292
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58691455
Ik vind vooral de cijfers in dit artikel heel vreemd.
quote:
27.500 asielzoekers komen in aanmerking voor het generaal pardon
Ongeveer 5.900 buitenlanders zijn afgewezen en moeten terug naar het land van herkomst.
Van de 27.500 asielzoekers die in aanmerking komen voor het generaal pardon, hebben er inmiddels 26.800 een verblijfsvergunning aangeboden gekregen.
27500 - 5900 = 26800
pi_58711712
Die cijfers zijn als je kan lezen niet zo raar.
27.500 komen in aanmerking voor een pardon.
5.900 zijn er afgewezen en komen dus niet in aanmerking.
Van de 27.500 die wel dikke kans maken hebben er 26.800 al een verblijfsvergunning en daarmee ca 700 nog niet.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:57:00 #294
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58712523
In aanmerking komen voor de pardonregeling en een dikke kans maken op een verblijfsvergunning zijn verschillende zaken in mijn beleving.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 15:47:25 #295
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59032327
quote:
Albayrak: 3.000 'pardonhuishoudens' in bijstand

Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie (PvdA) heeft bekendgemaakt dat ongeveer drieduizend huishoudens die onder de pardonregeling vallen, een beroep doen op de bijstand.

Dat meldt het ANP naar aanleiding van het algemene overleg dat de staatssecretaris dinsdag voerde met de Tweede Kamer over de voortgang van de pardonregeling.

Het is niet duidelijk hoeveel van de 26.800 personen die onder de pardonregeling vallen, precies in de bijstand zitten.

Huis
Albayrak maakte ook bekend dat inmiddels vierduizend ‘pardonners’ aan het werk zijn geholpen (15 procent van het totaal).

Tienduizend hebben een huis gekregen. De staatssecretaris benadrukte dat ze geen voorrang krijgen bij de toewijzing van een huis. PVV en VVD hadden daarover opheldering gevraagd naar aanleiding van verhalen die hen ter ore waren gekomen van mensen die geen huurhuis krijgen of langer moeten wachten omdat ‘pardonners’ voorgaan.

Onderzoek
De VVD pleitte ervoor binnen een jaar onafhankelijk onderzoek te doen naar de kosten van de pardonregeling en andere maatschappelijke effecten ervan, bijvoorbeeld op de woning- en arbeidsmarkt. VVD-Kamerlid Henk Kamp zei geschokt te zijn door de manier waarop de regering een ‘mistgordijn' optrekt om de kosten uit het zicht te houden.

Twee weken geleden stuurde Albayrak de Kamer een brief (pdf) over de voortgang van het pardon.

Bron

3 duizend huishoudens extra in de bijstand en ze krijgen ook nog voorrang op een huis ook
quote:
Pardon-illegalen krijgen voorrang bij woning

Staatssecretaris Nebahat Albayrak zei eerder nog van niet, maar allochtonen die onder de pardonregeling vallen, kunnen wel degelijk voorrang krijgen bij de toewijzing van een woning.

Het kabinet maakte dinsdag ook meer bekend over het aantal pardonners dat in de bijstand zit. Van de ongeveer 27.500 is dat bij 6.000 het geval. Intussen zijn er 4.000 aan het werk. Hoe het zit met de overige 17.500, waartoe ook kinderen en bejaarden behoren, is niet bekend.
Dat heeft een woordvoerder van Staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA, Justitie) bekendgemaakt.

Commotie
Over deze regeling was veel commotie ontstaan, omdat kabinetsleden elkaar tegen spraken.

De PVV in de Tweede Kamer wilde van het kabinet weten of allochtonen die onder de pardonregeling vallen nu wel of geen voorrang krijgen bij de toewijzing van een huurwoning. Albayrak zei van niet, maar minister Ella Vogelaar (PvdA, Integratie) beweerde juist het tegenovergestelde.

Albayrak benadrukte dat de allochtonen geen voorrang krijgen bij de toewijzing van een huis. De woordvoerder heeft nu een einde gemaakt aan de onduidelijkheid.

Vogelaar
Het is aan gemeenten om te bepalen of de voorrang wordt gegeven maar in de praktijk gebeurt dat ook, aldus de woordvoerder. Er zouden echter geen aanwijzingen zijn dat anderen daarmee van de woningmarkt worden verdrongen, aldus Albayrak.

Ella Vogelaar erkende vorig jaar echter in schriftelijke vragen van de PVV dat 1.750 mensen die op grond van het pardon hier mogen blijven, in Amsterdam voorrang krijgen bij het verkrijgen van een huis.

Niet de waarheid
Vogelaar wees er destijds op dat daardoor de gemiddelde wachttijd voor andere woningzoekenden tijdelijk zal toenemen.

PVV-Kamerlid Sietse Fritsma eiste woensdag dat het kabinet binnen een dag opheldering geeft.

‘Een van de twee bewindslieden spreekt niet de waarheid,' zei hij eerder vandaag.
Bron

De belasting zal dus wel weer omhoog moeten en de krapte op de woningmarkt zal zeker weer toenemen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59032383
Wat krampachtig om nog iets negatiefs bij het GP te zoeken. Het is een enorm succes. Die aanzuigende werking is uitgebleven maar toch gelukkig nog een paar spijkertjes op het brakke rechtse water.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:32:49 #297
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59034278
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:50 schreef SCH het volgende:
Het is een enorm succes.
?
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:50 schreef SCH het volgende:Die aanzuigende werking is uitgebleven
Zeker de hause van Chinezen gemist die kwamen voor het tweede pardon?
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie (PvdA) heeft bekendgemaakt dat ongeveer drieduizend huishoudens die onder de pardonregeling vallen, een beroep doen op de bijstand.
+
Albayrak maakte ook bekend dat inmiddels vierduizend ‘pardonners’ aan het werk zijn gehlopen
wat doet de rest dan?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_59036458
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:32 schreef Napalm het volgende:

Zeker de hause van Chinezen gemist die kwamen voor het tweede pardon?
Dat had niks met de aanzuigende werking te maken. Dat was een gerucht over een nieuw pardon. Feit is dat van de spookverhalen die Verdonk en de VVD en de PVV rondstrooiden gewoon niets is gebleken. Zie o.a. dit VK-stuk van 14 mei. Bovendien is Albayrak veel effectiever in het uitzetten dan Verdonk ooit geweest is al blijft dat natuurlijk een hoofdpijnpunt.
quote:
Generaal pardon trekt geen asielzoekers aan

Staatssecretararis Albayrak van Justitie presenteerde gisteren een tussenstand inzake de uitvoering van het omstreden generaal pardon. Volgens haar voorganger Verdonk zou deze regeling afgewezen en nieuwe asielzoekers het signaal geven dat zij in Nederland uiteindelijk altijd kunnen blijven.
Staatssecretararis Albayrak van Justitie presenteerde gisteren een tussenstand inzake de uitvoering van het omstreden generaal pardon. Volgens haar voorganger Verdonk zou deze regeling afgewezen en nieuwe asielzoekers het signaal geven dat zij in Nederland uiteindelijk altijd kunnen blijven.

Van de door Verdonk, de PVV en de VVD gevreesde aanzuigende werking is evenwel niets gebleken. De mensen die asiel aanvragen, komen overwegend uit landen die geteisterd worden door (burger-)oorlogen. Die aanvragen hebben niets te maken met het beleid ten aanzien van de asielzoekers die vallen onder het regime van de vorige Vreemdelingenwet. Het zou de tegenstanders van het generaal pardon sieren wanneer zij hun ongelijk ruiterlijk zouden toegeven.

De schatting van Albayrak, dat het aantal mensen dat voor een verblijfsvergunning in aanmerking zou komen, niet meer dan dertigduizend zou bedragen, blijkt exact uit te komen. Van de 32.700 asielzoekers die onder de ‘oude’ Vreemdelingenwet vielen, komen er 5.900 niet in aanmerking voor een verblijfsvergunning.

Het besluit van het kabinet tot afkondiging van een generaal pardon – tegen de zin van het CDA afgedwongen door de PvdA en de ChristenUnie – was de enige manier om aan deze slepende kwestie een einde te maken. Het ging om een beperkte groep mensen die het slachtoffer zijn geworden van de traagheid van de Nederlandse bureaucratische procedures onder het regime van de oude Vreemdelingenwet.

Wel toont Albayrak zich tamelijk lichtzinnig als ze beweert dat de pardonregeling bijna is afgerond.

Het moeilijkste is natuurlijk het uitzettenHet makkelijke gedeelte was het toekennen van de verblijfsvergunningen. Een stuk moeilijker blijkt al het huisvesten van deze mensen: nog 7.000 van hen hebben geen woonruimte en verblijven nog steeds in een asielzoekerscentrum. Het duurt nog minstens twee jaar voordat alle mensen die een verblijfsvergunning hebben gekregen passende huisvesting zullen hebben.

Het moeilijkste is natuurlijk het uitzetten van degenen die niet in aanmerking komen voor een pardon. Die groep bestaat uit mensen die de laatste jaren niet onafgebroken in Nederland waren, die een delict hebben gepleegd of oorlogsmisdaden hebben begaan. Slechts 180 van hen zijn daadwerkelijk uitgezet. Het uitzetten is pas in maart enigszins op gang gekomen.

Dit magere resultaat roept de vraag op in hoeverre alle instanties, met name de burgemeesters, daadwerkelijk meewerken aan de uitzetting van deze illegalen. Sommige burgemeesters weigeren de Dienst Terugkeer & Vertrek te vertellen waar deze illegalen zich bevinden. Deze dienst beschikt momenteel over 3.400 dossiers van mensen die zouden moeten worden uitgezet.

Albayrak zal een grote inspanning moeten leveren om te voorkomen dat de overgrote meerderheid van de afgewezen asielzoekers illegaal in Nederland blijft hangen. Illegalen zijn immers rechteloos en kunnen daardoor gemakkelijk ten prooi vallen aan uitbuiting of afglijden naar criminele activiteiten.
  zondag 1 juni 2008 @ 11:45:58 #299
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59045161
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:36 schreef SCH het volgende:

Dat had niks met de aanzuigende werking te maken. Dat was een gerucht over een nieuw pardon.
Feit is dat van de spookverhalen die Verdonk en de VVD en de PVV rondstrooiden gewoon niets is gebleken. Zie o.a. dit VK-stuk van 14 me
en hoe zouden die Chinezen nou toch op het idee komen dat we in Nederland Pardonneren? Point made lijkt me.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:36 schreef SCH het volgende:

i. Bovendien is Albayrak veel effectiever in het uitzetten dan Verdonk ooit geweest is al blijft dat natuurlijk een hoofdpijnpunt.
Bron?

EN zelfs als dat zo zou zijn; het maakt het allemaal wel wat makkelijker als je de 30.000 moeilijkste gevallen mag negeren..
pi_59045892
quote:
Op zondag 1 juni 2008 11:45 schreef Napalm het volgende:

[..]

en hoe zouden die Chinezen nou toch op het idee komen dat we in Nederland Pardonneren? Point made lijkt me.
Dat groepje Chinezen is verwaarloosbaar bij de getallen die Verdonk, Kamp en Wilders voorspelden. Die hadden het over honderdduizenden. Niemand zegt dat er nooit meer een groepje asielzoekers blij komt aanwapperen maar die enorme aanzuigende werking is gewoon uitgebleven.

Je kunt toch wel zo groots zijn om dat te erkennen?
quote:
EN zelfs als dat zo zou zijn; het maakt het allemaal wel wat makkelijker als je de 30.000 moeilijkste gevallen mag negeren..
Zo kun je alles in je eigen straatje lullen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')