Als het goed is werkt de NS pas niet, dit is namelijk een pas om met de NS vrij te reizen, niet met Veolia, dan moet je een Veolia pas hebbenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:29 schreef plakkert- het volgende:
Vanaf a.s. zondag neemt Veolia Transport de treinen en bussen in Limburg in zijn geheel over. Nu is mijn vraag, kan ik met een NS treinkaartje (Utrecht CS - Venray) gewoon reizen tussen Nijmegen en Venray? (Lees: moet ik een ander kaartje hebben/kopen van Nijmegen naar Venray?)
Dan heb ik nog een vraag. Mijn vriendin maakt gebruik van een NS pas (ze kan vrij reizen omdat haar vader machinist is..). Kan ze ook in de Veolia treinen gebruik blijven maken van deze pas? (hoop dat iemand dit weet..!)
Spenks in advance
Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en Groningenquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef Piovan het volgende:
He wat zeg je?
NS in Limburg helemaal Veolia?
Is mijn maandkaart nog geldig dan? Komen er nieuwe treinen?
Damn, wtf
NS vervoersbewijzen zijn gewoon geldig (kaartjes, OV-kaarten, trajectkaarten enzo), en met personeelspassen zou ik het ook gewoon doen, heb er zelf nooit moeite mee gehad bij de onderinge ex-VSN bedrijven (en ook gem. vervoersbewijzen).quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:31 schreef optifree het volgende:
[..]
Als het goed is werkt de NS pas niet, dit is namelijk een pas om met de NS vrij te reizen, niet met Veolia, dan moet je een Veolia pas hebben![]()
Niet helemaal waarquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en GroningenMaar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
Nijmegen-Venlo-Roermond en Kerkrade-Heerlen-Maastricht gaan naar Veolia, Eijsden stopt geen trein meer, maar er komt wel een IC Maastricht-Oostende met aansluiting in Brussel op Thalys naar Parijs.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef Piovan het volgende:
NS in Limburg helemaal Veolia?
Dank voor de infoquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:56 schreef MREn het volgende:
[..]
NS vervoersbewijzen zijn gewoon geldig (kaartjes, OV-kaarten, trajectkaarten enzo), en met personeelspassen zou ik het ook gewoon doen, heb er zelf nooit moeite mee gehad bij de onderinge ex-VSN bedrijven (en ook gem. vervoersbewijzen).
Verder hoef je geen controleteams te verwachten omdat veolia daar geen geld voor heeft.
Klinkt als de begin periode van de Syntus (Achterhoek en Twente)quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:56 schreef MREn het volgende:
[..]
NS vervoersbewijzen zijn gewoon geldig (kaartjes, OV-kaarten, trajectkaarten enzo), en met personeelspassen zou ik het ook gewoon doen, heb er zelf nooit moeite mee gehad bij de onderinge ex-VSN bedrijven (en ook gem. vervoersbewijzen).
Verder hoef je geen controleteams te verwachten omdat veolia daar geen geld voor heeft.
die dubbeldekkers zijn kutquote:Op dinsdag 5 december 2006 23:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Nijmegen-Venlo-Roermond en Kerkrade-Heerlen-Maastricht gaan naar Veolia, Eijsden stopt geen trein meer, maar er komt wel een IC Maastricht-Oostende met aansluiting in Brussel op Thalys naar Parijs.
Verder wordt er elke 30 minuten naar Maastricht en Heerlen gereden in plaats van om en om (trein splitst in Sittard), en wel met dubbeldekkers ipv loc+rijtuigen zoals nu.
Als dat zo is, moet ik straks 1,5 uur reizen wat nu 25 min isquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en GroningenMaar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
www.ns.nlquote:Op woensdag 6 december 2006 11:28 schreef T1andonly het volgende:
Op welke site is die nieuwe dienst regeling te vinden?
en dat zoog echt hardquote:Op dinsdag 5 december 2006 23:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Klinkt als de begin periode van de Syntus (Achterhoek en Twente)
Knusquote:Op woensdag 6 december 2006 11:56 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ze zijn te klein. Voorheen hadden we al een kleine trein (de gangen stonden vaak al vol met mensen), maar deze zijn nog kleiner. Ik ben benieuwd hoe dat in de spits gaat hoor
.
Ja, vooral in de zomerquote:
De Groningen wadlopers hebben een zitplaats meer dan de huidige treinenquote:Op woensdag 6 december 2006 11:56 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ze zijn te klein. Voorheen hadden we al een kleine trein (de gangen stonden vaak al vol met mensen), maar deze zijn nog kleiner. Ik ben benieuwd hoe dat in de spits gaat hoor
.
Komt die Maastricht- Oostende lijn al vanaf 10 december?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Nijmegen-Venlo-Roermond en Kerkrade-Heerlen-Maastricht gaan naar Veolia, Eijsden stopt geen trein meer, maar er komt wel een IC Maastricht-Oostende met aansluiting in Brussel op Thalys naar Parijs.
Verder wordt er elke 30 minuten naar Maastricht en Heerlen gereden in plaats van om en om (trein splitst in Sittard), en wel met dubbeldekkers ipv loc+rijtuigen zoals nu.
in de zomer rijden de wadlopers met de verwarming aan. Dat is nog iets knusserquote:Op woensdag 6 december 2006 11:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, vooral in de zomerwaarbij iedereen zich de tering zweet
. Echt, dan snuif ik mijn neus met opzet de hele treinreis nog wat extra keren.
Oke, ik neem voortaan maar gewoon meteen de bus.quote:Op woensdag 6 december 2006 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de zomer rijden de wadlopers met de verwarming aan. Dat is nog iets knusser![]()
Die is ook van veolia, er is geen ontsnappen mogelijkquote:Op woensdag 6 december 2006 12:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Oke, ik neem voortaan maar gewoon meteen de bus.
Hermesquote:Op woensdag 6 december 2006 12:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die is ook van veolia, er is geen ontsnappen mogelijk
pwndquote:Op woensdag 6 december 2006 12:14 schreef ijsmeis het volgende:
Hmm, op de site van Veolia toch niet dus.
je hebt een Suzuki dwergcoupé manquote:
Daar zit ik niet met 10 man inquote:Op woensdag 6 december 2006 16:22 schreef Dangel het volgende:
[..]
je hebt een Suzuki dwergcoupé manEn dan zeuren over KLEIN
Zou leuk zijn voor LEF.quote:
Ach, 1 Hugo past er niet in. Maar 10 Annes wel denk ik.quote:
Ik ken geen 10 Annes. Helaas Pindakaas.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:26 schreef Dangel het volgende:
[..]
Ach, 1 Hugo past er niet in. Maar 10 Annes wel denk ik.
En wat heeft dat met die Limburgse kuttreinen te maken?quote:Op woensdag 6 december 2006 16:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik ken geen 10 Annes. Helaas Pindakaas.
En ik wil verdomme geen schoenen tegen het plafond, op mijn bekleding, enzovoorts.
Oh, gezelligquote:
Wacht even. Ze gaan die DH'90 vervangen door Wadlopers? Waarom kunnen ze niet die (nieuwere) treinen van de NS overnemen? Alsof de NS nog zo veel andere lijnen heeft om diesels op in te zetten. Die dingen zijn niet alleen blijkbaar met te weinig, maar ook veel trager. Ik ben blij dat ik niet meer naar Limburg hoef. Jaren geleden was er nog sprake van spoorverdubbeling en elektrificering, nu lijkt het alleen maar achteruit te gaan op die lijn..quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en GroningenMaar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
Ok, maar het is toch net zo goed duur om DM'90 helemaal niet te gebruiken / in te zetten op trajecten met bovenleiding? Ach ja, het is maar voor een jaartje.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
NSFS (iers dochterbedrijf van de NS en eigenaar van het materieel) wil DM'90 alleen maar voor 10 jaar verhuren. Daar kan Veolivla niet op ingaan, omdat een eis van de provincie Limboland nieuw materieel was. NSFS heeft wel een leveringsplicht van materieel. Door het sturen van Wadslopers voldoen ze hieraan.
quote:Op woensdag 6 december 2006 16:44 schreef Piovan het volgende:
Foto van een wadloper?
Ik wil wel zien waar ik in reis he
Dat is de zogenaamde DH1. Er bestaat ook nog een DH2 versie, met 2 bakken. Qua zitplaatsen maakt het niet uit of je in een wadloper met Groninger configuratie zit of in een DM'90. De Friese configuratie heeft minder zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is wel duidelijk lager dan in een DM'90. De maximum lengte van de trein is net als bij de DM'90 6 bakken.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:53 schreef Piovan het volgende:
[..]
omg wat een minitreintje
Moeten ze er zeker 15 achter elkaar hangen
Ik dacht dat het met materieel juist beter ging, met de extra bakken VIRM van een tijdje geleden, en het toch steeds verder oplopende aantal lijnen dat niet meer van de NS is. Met hoeveel gaan die Wadlopers eigenlijk de sneltrein bevolken, nog steeds 2 x 2 bakken?quote:Op woensdag 6 december 2006 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ik verwijs veel liever hier naar toe
Het treinentopic deel 41 met vanaf 10 december Maaslopers!!!
Over dat DM'90: NS heeft materieeltekort en wil treinen inzetten op trajecten waar treinen voor langere tijd kunnen rijden. De stoptrein Groningen-Zwolle is zo'n lijn. Daar gaat het meeste DM'90 van de maaslijn naar toe. Ook krijgt Syntus nog een stel erbij. Doordat het materieel meer in het noorden is, zal het onderhoud misschien iets goedkoper/gemakkelijker worden. Het is idd duur om een dieseltrein onder draad in te zetten, maar ga dat de NS maar eens uitleggen.
Veolia krijgt 11 DH1 en 3 DH2, die op die foto is een DH1, een DH2 is -niet erg verrassend- twee keer zo lang, en ze kunnen gekoppeld worden tot maximaal zes bakken.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met materieel juist beter ging, met de extra bakken VIRM van een tijdje geleden, en het toch steeds verder oplopende aantal lijnen dat niet meer van de NS is. Met hoeveel gaan die Wadlopers eigenlijk de sneltrein bevolken, nog steeds 2 x 2 bakken?
Eigenlijk is dat vrij eenvoudig: door DM'90 daar onder de draad te laten rijden, wordt er electrisch (trekt sneller op) materieel gespaard dat erg goed te gebruiken is op andere plekken.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het is idd duur om een dieseltrein onder draad in te zetten, maar ga dat de NS maar eens uitleggen.
Ik ben duidelijk nog iets blijer dat ik voorlopig niet naar Limburg hoef.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
De spitstreinen zullen voorlopig niet rijden. Verder rijden er geen sneltreinen meer, maar stoptreinen. Daardoor wordt de reis langer. Veolivla krijgt de beschikking over 17 bakken zoals het nu staat. 11x DH1 en 3x DH2. Die hoeveelheid bakken kunnen we hier in het noorden eigenlijk nog niet missen, maar het is niet anders. Eerder was er nog sprake van 23 bakken, maar dat werd een te grote aanslag op het wagenpark in het noorden.
Ikzelf twijfel nog eraan dat ze die 17 halen. Zondag/Maandag weten we meer van de puinhopen in Limburg
Sterker nog: NS heeft recentelijk nog een extra order geplaatst voor 200 bakken VIRM (50 viertjes).quote:Op woensdag 6 december 2006 16:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ik dacht dat het met materieel juist beter ging, met de extra bakken VIRM van een tijdje geleden, en het toch steeds verder oplopende aantal lijnen dat niet meer van de NS is.
Als IRM wegtrekt op de vrije baan kan zo'n ding binnen 65 sec 120 rijden meen ik. (En een max van ergens rond de 190quote:Op woensdag 6 december 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. DM'90 heeft tussen de 4 en 5 km nodig om op 140 te komen. Elektrisch materieel kan dat een stukje sneller.
Al schijnen ze toch bijna 120 te lopen... (eigenlijk best triest, maar goed op die noordelijke lijntjes mag je toch maar hoofdzakelijk 80...)quote:De wadloper zit tussen de 3 en 4 km op zn max, namelijk 100 km/h
Wilde even mn baanvakkennis noemenquote:Op woensdag 6 december 2006 17:22 schreef MREn het volgende:
Daarom schreef ik ook hoofdzakelijk
Ik had inderdaad kunnen zeggen dat dat weer niet geldt voor de enige beetje fatsoelijke lijn Groningen-Ljouwert.
Kwartiertje werd het toch? (Heerlen-Maastricht iig)quote:Op woensdag 6 december 2006 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wilde even mn baanvakkennis noemen
En dat terwijl ik behalve reizen met de trein niets met het spoor te maken heb
Maar we dwalen eigenlijk een klein beetje af van het eigenlijke onderwerp.
Als er 17 bakken wadsloper komen, dan wordt het knap lastig om een fatsoenlijke dienstregeling in elkaar te sleutelen. Het zijn te weinig bakken voor een beetje fatsoenlijke (half)uursdienst.
Ja, maar dat is ook niet de Maaslijn (zonder bovenleiding), maar dat heet dan weer Heuvellandlijn (of een ander gedrocht), en daar wordt gewoon een kwartierdienst gereden met plan Vquote:Op woensdag 6 december 2006 17:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Kwartiertje werd het toch? (Heerlen-Maastricht iig)
Als eens op telelekst pagina 753 gekeken?quote:Op woensdag 6 december 2006 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
In de spits ook tussen Nijmegen en Venray dacht ik, maar dat gaan ze met wadslopers nooit en te nimmer halen, omdat het traject zodanig enkel sporig is, dat passeren alleen maar op bepaalde plekken kan.
En flink deel van de genoemde treinen zijn trouwens de reguliere treinen en niet de spitstreinen, maar goed dat is maar een patroonkwestie (ofwel klote overstappen)quote:Op woensdag 6 december 2006 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog, dat heb ik eerder deze week al in deel 40 van het treinentopic gezet.
Maar idd ik was niet geheel volledig.
De spitsdiensten op Nijmegen - Roermond worden vervangen door bussen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |