Die is ook van veolia, er is geen ontsnappen mogelijkquote:Op woensdag 6 december 2006 12:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Oke, ik neem voortaan maar gewoon meteen de bus.
Hermesquote:Op woensdag 6 december 2006 12:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die is ook van veolia, er is geen ontsnappen mogelijk
pwndquote:Op woensdag 6 december 2006 12:14 schreef ijsmeis het volgende:
Hmm, op de site van Veolia toch niet dus.
je hebt een Suzuki dwergcoupé manquote:
Daar zit ik niet met 10 man inquote:Op woensdag 6 december 2006 16:22 schreef Dangel het volgende:
[..]
je hebt een Suzuki dwergcoupé manEn dan zeuren over KLEIN
Zou leuk zijn voor LEF.quote:
Ach, 1 Hugo past er niet in. Maar 10 Annes wel denk ik.quote:
Ik ken geen 10 Annes. Helaas Pindakaas.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:26 schreef Dangel het volgende:
[..]
Ach, 1 Hugo past er niet in. Maar 10 Annes wel denk ik.
En wat heeft dat met die Limburgse kuttreinen te maken?quote:Op woensdag 6 december 2006 16:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik ken geen 10 Annes. Helaas Pindakaas.
En ik wil verdomme geen schoenen tegen het plafond, op mijn bekleding, enzovoorts.
Oh, gezelligquote:
Wacht even. Ze gaan die DH'90 vervangen door Wadlopers? Waarom kunnen ze niet die (nieuwere) treinen van de NS overnemen? Alsof de NS nog zo veel andere lijnen heeft om diesels op in te zetten. Die dingen zijn niet alleen blijkbaar met te weinig, maar ook veel trager. Ik ben blij dat ik niet meer naar Limburg hoef. Jaren geleden was er nog sprake van spoorverdubbeling en elektrificering, nu lijkt het alleen maar achteruit te gaan op die lijn..quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en GroningenMaar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
Ok, maar het is toch net zo goed duur om DM'90 helemaal niet te gebruiken / in te zetten op trajecten met bovenleiding? Ach ja, het is maar voor een jaartje.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
NSFS (iers dochterbedrijf van de NS en eigenaar van het materieel) wil DM'90 alleen maar voor 10 jaar verhuren. Daar kan Veolivla niet op ingaan, omdat een eis van de provincie Limboland nieuw materieel was. NSFS heeft wel een leveringsplicht van materieel. Door het sturen van Wadslopers voldoen ze hieraan.
quote:Op woensdag 6 december 2006 16:44 schreef Piovan het volgende:
Foto van een wadloper?
Ik wil wel zien waar ik in reis he
Dat is de zogenaamde DH1. Er bestaat ook nog een DH2 versie, met 2 bakken. Qua zitplaatsen maakt het niet uit of je in een wadloper met Groninger configuratie zit of in een DM'90. De Friese configuratie heeft minder zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is wel duidelijk lager dan in een DM'90. De maximum lengte van de trein is net als bij de DM'90 6 bakken.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:53 schreef Piovan het volgende:
[..]
omg wat een minitreintje
Moeten ze er zeker 15 achter elkaar hangen
Ik dacht dat het met materieel juist beter ging, met de extra bakken VIRM van een tijdje geleden, en het toch steeds verder oplopende aantal lijnen dat niet meer van de NS is. Met hoeveel gaan die Wadlopers eigenlijk de sneltrein bevolken, nog steeds 2 x 2 bakken?quote:Op woensdag 6 december 2006 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ik verwijs veel liever hier naar toe
Het treinentopic deel 41 met vanaf 10 december Maaslopers!!!
Over dat DM'90: NS heeft materieeltekort en wil treinen inzetten op trajecten waar treinen voor langere tijd kunnen rijden. De stoptrein Groningen-Zwolle is zo'n lijn. Daar gaat het meeste DM'90 van de maaslijn naar toe. Ook krijgt Syntus nog een stel erbij. Doordat het materieel meer in het noorden is, zal het onderhoud misschien iets goedkoper/gemakkelijker worden. Het is idd duur om een dieseltrein onder draad in te zetten, maar ga dat de NS maar eens uitleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |