abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 12:06:26 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44188881
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:01 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Oke, ik neem voortaan maar gewoon meteen de bus.
Die is ook van veolia, er is geen ontsnappen mogelijk
Vampire Romance O+
pi_44188902
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:06 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Die is ook van veolia, er is geen ontsnappen mogelijk
Hermes . (andere bus dus)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 12:09:13 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44188935
Ook na 10 december?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44189057
Hmm, op de site van Veolia toch niet dus .
  woensdag 6 december 2006 @ 12:15:20 #30
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44189065
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:14 schreef ijsmeis het volgende:
Hmm, op de site van Veolia toch niet dus .
pwnd
Vampire Romance O+
  woensdag 6 december 2006 @ 16:22:42 #31
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_44196328
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:56 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ze zijn te klein .
je hebt een Suzuki dwergcoupé man En dan zeuren over KLEIN
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_44196346
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:22 schreef Dangel het volgende:

[..]

je hebt een Suzuki dwergcoupé man En dan zeuren over KLEIN
Daar zit ik niet met 10 man in .
  woensdag 6 december 2006 @ 16:24:07 #33
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_44196372
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:23 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Daar zit ik niet met 10 man in .
Zou leuk zijn voor LEF.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_44196393
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:24 schreef Dangel het volgende:

[..]

Zou leuk zijn voor LEF.
Doei. Dadelijk zakt ze door.
  woensdag 6 december 2006 @ 16:26:29 #35
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_44196446
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:24 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Doei. Dadelijk zakt ze door.
Ach, 1 Hugo past er niet in. Maar 10 Annes wel denk ik.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_44196485
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:26 schreef Dangel het volgende:

[..]

Ach, 1 Hugo past er niet in. Maar 10 Annes wel denk ik.
Ik ken geen 10 Annes. Helaas Pindakaas.
En ik wil verdomme geen schoenen tegen het plafond, op mijn bekleding, enzovoorts.
  woensdag 6 december 2006 @ 16:28:49 #37
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_44196524
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:27 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik ken geen 10 Annes. Helaas Pindakaas.
En ik wil verdomme geen schoenen tegen het plafond, op mijn bekleding, enzovoorts.
En wat heeft dat met die Limburgse kuttreinen te maken?

Altijd maar over jezelf te praten
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  woensdag 6 december 2006 @ 16:29:03 #38
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_44196533
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_44196617
Houd je smoel, kutmod .
  woensdag 6 december 2006 @ 16:33:12 #40
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_44196661
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:07 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Hermes . (andere bus dus)
Oh, gezellig

Want die rijd vanaf 10 december in Fryslân


kijk eens hoe subtiel ik weer ontopic ga
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  woensdag 6 december 2006 @ 16:37:38 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44196814
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en Groningen Maar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
Wacht even. Ze gaan die DH'90 vervangen door Wadlopers? Waarom kunnen ze niet die (nieuwere) treinen van de NS overnemen? Alsof de NS nog zo veel andere lijnen heeft om diesels op in te zetten. Die dingen zijn niet alleen blijkbaar met te weinig, maar ook veel trager. Ik ben blij dat ik niet meer naar Limburg hoef. Jaren geleden was er nog sprake van spoorverdubbeling en elektrificering, nu lijkt het alleen maar achteruit te gaan op die lijn..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 16:42:24 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44196979
NSFS (iers dochterbedrijf van de NS en eigenaar van het materieel) wil DM'90 alleen maar voor 10 jaar verhuren. Daar kan Veolivla niet op ingaan, omdat een eis van de provincie Limboland nieuw materieel was. NSFS heeft wel een leveringsplicht van materieel. Door het sturen van Wadslopers voldoen ze hieraan.

Hopelijk vallen ze niet al te veel tegen in limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44197043
Foto van een wadloper?

Ik wil wel zien waar ik in reis he
  woensdag 6 december 2006 @ 16:48:46 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44197172
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
NSFS (iers dochterbedrijf van de NS en eigenaar van het materieel) wil DM'90 alleen maar voor 10 jaar verhuren. Daar kan Veolivla niet op ingaan, omdat een eis van de provincie Limboland nieuw materieel was. NSFS heeft wel een leveringsplicht van materieel. Door het sturen van Wadslopers voldoen ze hieraan.
Ok, maar het is toch net zo goed duur om DM'90 helemaal niet te gebruiken / in te zetten op trajecten met bovenleiding? Ach ja, het is maar voor een jaartje.

Fototjes en meer vind je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_(spoorwegmaterieel)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 6 december 2006 @ 16:52:13 #45
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44197269
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:44 schreef Piovan het volgende:
Foto van een wadloper?

Ik wil wel zien waar ik in reis he
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44197297
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:52 schreef MREn het volgende:

[..]

[afbeelding]
omg wat een minitreintje

Moeten ze er zeker 15 achter elkaar hangen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 16:54:42 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44197363
Ik verwijs veel liever hier naar toe

Het treinentopic deel 41 met vanaf 10 december Maaslopers!!!

Over dat DM'90: NS heeft materieeltekort en wil treinen inzetten op trajecten waar treinen voor langere tijd kunnen rijden. De stoptrein Groningen-Zwolle is zo'n lijn. Daar gaat het meeste DM'90 van de maaslijn naar toe. Ook krijgt Syntus nog een stel erbij. Doordat het materieel meer in het noorden is, zal het onderhoud misschien iets goedkoper/gemakkelijker worden. Het is idd duur om een dieseltrein onder draad in te zetten, maar ga dat de NS maar eens uitleggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 16:57:24 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44197444
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:53 schreef Piovan het volgende:

[..]

omg wat een minitreintje

Moeten ze er zeker 15 achter elkaar hangen
Dat is de zogenaamde DH1. Er bestaat ook nog een DH2 versie, met 2 bakken. Qua zitplaatsen maakt het niet uit of je in een wadloper met Groninger configuratie zit of in een DM'90. De Friese configuratie heeft minder zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is wel duidelijk lager dan in een DM'90. De maximum lengte van de trein is net als bij de DM'90 6 bakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2006 @ 16:58:51 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44197480
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ik verwijs veel liever hier naar toe

Het treinentopic deel 41 met vanaf 10 december Maaslopers!!!

Over dat DM'90: NS heeft materieeltekort en wil treinen inzetten op trajecten waar treinen voor langere tijd kunnen rijden. De stoptrein Groningen-Zwolle is zo'n lijn. Daar gaat het meeste DM'90 van de maaslijn naar toe. Ook krijgt Syntus nog een stel erbij. Doordat het materieel meer in het noorden is, zal het onderhoud misschien iets goedkoper/gemakkelijker worden. Het is idd duur om een dieseltrein onder draad in te zetten, maar ga dat de NS maar eens uitleggen.
Ik dacht dat het met materieel juist beter ging, met de extra bakken VIRM van een tijdje geleden, en het toch steeds verder oplopende aantal lijnen dat niet meer van de NS is. Met hoeveel gaan die Wadlopers eigenlijk de sneltrein bevolken, nog steeds 2 x 2 bakken?

Bedankt voor de link trouwens, leuk topic

[ Bericht 6% gewijzigd door De_Hertog op 06-12-2006 17:06:24 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 17:07:05 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44197742
De spitstreinen zullen voorlopig niet rijden. Verder rijden er geen sneltreinen meer, maar stoptreinen. Daardoor wordt de reis langer. Veolivla krijgt de beschikking over 17 bakken zoals het nu staat. 11x DH1 en 3x DH2. Die hoeveelheid bakken kunnen we hier in het noorden eigenlijk nog niet missen, maar het is niet anders. Eerder was er nog sprake van 23 bakken, maar dat werd een te grote aanslag op het wagenpark in het noorden.

Ikzelf twijfel nog eraan dat ze die 17 halen. Zondag/Maandag weten we meer van de puinhopen in Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')