Veolia krijgt 11 DH1 en 3 DH2, die op die foto is een DH1, een DH2 is -niet erg verrassend- twee keer zo lang, en ze kunnen gekoppeld worden tot maximaal zes bakken.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met materieel juist beter ging, met de extra bakken VIRM van een tijdje geleden, en het toch steeds verder oplopende aantal lijnen dat niet meer van de NS is. Met hoeveel gaan die Wadlopers eigenlijk de sneltrein bevolken, nog steeds 2 x 2 bakken?
Eigenlijk is dat vrij eenvoudig: door DM'90 daar onder de draad te laten rijden, wordt er electrisch (trekt sneller op) materieel gespaard dat erg goed te gebruiken is op andere plekken.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het is idd duur om een dieseltrein onder draad in te zetten, maar ga dat de NS maar eens uitleggen.
Ik ben duidelijk nog iets blijer dat ik voorlopig niet naar Limburg hoef.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
De spitstreinen zullen voorlopig niet rijden. Verder rijden er geen sneltreinen meer, maar stoptreinen. Daardoor wordt de reis langer. Veolivla krijgt de beschikking over 17 bakken zoals het nu staat. 11x DH1 en 3x DH2. Die hoeveelheid bakken kunnen we hier in het noorden eigenlijk nog niet missen, maar het is niet anders. Eerder was er nog sprake van 23 bakken, maar dat werd een te grote aanslag op het wagenpark in het noorden.
Ikzelf twijfel nog eraan dat ze die 17 halen. Zondag/Maandag weten we meer van de puinhopen in Limburg
Sterker nog: NS heeft recentelijk nog een extra order geplaatst voor 200 bakken VIRM (50 viertjes).quote:Op woensdag 6 december 2006 16:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ik dacht dat het met materieel juist beter ging, met de extra bakken VIRM van een tijdje geleden, en het toch steeds verder oplopende aantal lijnen dat niet meer van de NS is.
Als IRM wegtrekt op de vrije baan kan zo'n ding binnen 65 sec 120 rijden meen ik. (En een max van ergens rond de 190quote:Op woensdag 6 december 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. DM'90 heeft tussen de 4 en 5 km nodig om op 140 te komen. Elektrisch materieel kan dat een stukje sneller.
Al schijnen ze toch bijna 120 te lopen... (eigenlijk best triest, maar goed op die noordelijke lijntjes mag je toch maar hoofdzakelijk 80...)quote:De wadloper zit tussen de 3 en 4 km op zn max, namelijk 100 km/h
Wilde even mn baanvakkennis noemenquote:Op woensdag 6 december 2006 17:22 schreef MREn het volgende:
Daarom schreef ik ook hoofdzakelijk
Ik had inderdaad kunnen zeggen dat dat weer niet geldt voor de enige beetje fatsoelijke lijn Groningen-Ljouwert.
Kwartiertje werd het toch? (Heerlen-Maastricht iig)quote:Op woensdag 6 december 2006 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wilde even mn baanvakkennis noemen
En dat terwijl ik behalve reizen met de trein niets met het spoor te maken heb
Maar we dwalen eigenlijk een klein beetje af van het eigenlijke onderwerp.
Als er 17 bakken wadsloper komen, dan wordt het knap lastig om een fatsoenlijke dienstregeling in elkaar te sleutelen. Het zijn te weinig bakken voor een beetje fatsoenlijke (half)uursdienst.
Ja, maar dat is ook niet de Maaslijn (zonder bovenleiding), maar dat heet dan weer Heuvellandlijn (of een ander gedrocht), en daar wordt gewoon een kwartierdienst gereden met plan Vquote:Op woensdag 6 december 2006 17:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Kwartiertje werd het toch? (Heerlen-Maastricht iig)
Als eens op telelekst pagina 753 gekeken?quote:Op woensdag 6 december 2006 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
In de spits ook tussen Nijmegen en Venray dacht ik, maar dat gaan ze met wadslopers nooit en te nimmer halen, omdat het traject zodanig enkel sporig is, dat passeren alleen maar op bepaalde plekken kan.
En flink deel van de genoemde treinen zijn trouwens de reguliere treinen en niet de spitstreinen, maar goed dat is maar een patroonkwestie (ofwel klote overstappen)quote:Op woensdag 6 december 2006 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog, dat heb ik eerder deze week al in deel 40 van het treinentopic gezet.
Maar idd ik was niet geheel volledig.
De spitsdiensten op Nijmegen - Roermond worden vervangen door bussen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |