abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:00:06 #51
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44172616
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Beamen enz enz domme gans.
Kut.
Zyggie.
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:00:09 #52
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44172618
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:58 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Hij wil dat jij het probeert en faalt, zodat je gedesillusioneerd raakt en zelfmoord pleegt.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:00:28 #53
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_44172633
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:59 schreef JJasperO het volgende:

[..]

Het zou voor dit topic beter zijn als je of gewoon structureer meedeelt aan het gesprek, of niets zegt.
Och zo nu en dan een relpost houdt iedereen scherp.
pi_44172665
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd dat lost veel meer op dan ieder jaar 10 miljard storten in een bodemloze put
de 10 miljard is om aan te geven wat het per jaar hoeft te kosten aan investering om de paar honder miljoen kinderen van voedsel te voorzien. besef wel dat een jaar maar 365 dagen heeft

Niemand bedoelt hiermee te zeggen dat je 10 miljard euro's over het land moet verspreiden..
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:03:37 #55
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44172736
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:01 schreef JJasperO het volgende:

[..]

de 10 miljard is om aan te geven wat het per jaar hoeft te kosten aan investering om de paar honder miljoen kinderen van voedsel te voorzien. besef wel dat een jaar maar 256 dagen heeft

Niemand bedoelt hiermee te zeggen dat je 10 miljard euro's over het land moet verspreiden..
Nooit beseft eigenlijk
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44172795
zei ik 256? sssst
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:06:42 #57
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_44172844
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:05 schreef JJasperO het volgende:
zei ik 256? sssst
sorry
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:34:45 #58
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44176087
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:47 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ze hebben grondstoffen zat.
Daar heeft vooral het imperialistische Westen wat aan gehad.
Misschien tijd om een Hugo Chavez in elk Afrikaans land neer te zetten.
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:55:46 #59
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44179323
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:35 schreef JJasperO het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=31421#

Al ben je een egoist en geef je maar een heel klein beetje om het feit dat elke 5 seconden een kind sterft aan honger, dan nog moet je bek openvallen van het feit dat je wereldwijd met 10 miljard euro per jaar het hele hongersprobleem, en daarmee vele anderen, kunt oplossen.

Ik word moedeloos van het egoisme van de rijken.
je hebt een PC tot je beschikking, je bent rijk. Dus: geen wóóóórden maar dáááháááden! Als je echt geeft dan geef je niet alleen maar geld om je ego te strelen en je schuldgevoel te in slaap te sussen, dan doe je ook echt iets.
pi_44179949
Mensen die daadwerkelijk denken dat geld de oplossing is voor de honger problematiek zijn kinderlijk naïef.
pi_44180654
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:55 schreef problematiQue het volgende:

[..]

je hebt een PC tot je beschikking, je bent rijk. Dus: geen wóóóórden maar dáááháááden! Als je echt geeft dan geef je niet alleen maar geld om je ego te strelen en je schuldgevoel te in slaap te sussen, dan doe je ook echt iets.
Nou, de waarde van een pc in geld is tegenwoordig verwaarloosbaar, maar dat terzijde. Natuurlijk heb je gelijk, geen woorden maar daden. Aan mij zal het in dat opzicht niet liggen, maar er zal een aardverschuiving in daden moeten plaatsvinden wil je voor de zo'n 600 miljoen kinderen de honger wegnemen. Daarom hoopte ik mede hier op fok, met behulp van een bemoedigend statement (wat erop neerkomt dat het allemaal prima kan, maar uiteindelijk ontbreekt aan de wil van overheden en het gros van mensen) wat besef te kweken. Ooit hoop ik dat zo'n besef in heel Europa de boventoon zal voeren en dat er uiteindelijk een internationale/mondiale regering zou worden gesmeed met betrekking tot armoede die veel rechten heeft.
Ja dat klinkt groot en om daar te komen moet je ergens klein beginnen. Helaas vind ik de reacties niet erg bemoedigend en lees ik af dat het merendeel het niet ziet zitten er verder aandacht aan te besteden omdat men denkt dat het aan de derde wereld zelf ligt en het buiten onze macht ligt om daar wat aan te doen. Er zijn zelfs mensen die agressie uiten ten opzichte van deze mensen of dit onderwerp, of de zaak niet serieus nemen. Dat is een gebrek aan inzicht en emphatie. Natuurlijk kan het aan het type bezoekers liggen dat hier gemiddeld komt, maar je zou toch denken dat zo'n groot forum een aardige afspiegeling zou vormen. Ik zal mijn stappen ergens anders vervolgen en ik hoop dat meerderen met mij zijn!
pi_44180698
Naïef dus.

Maar je moet vooral klein beginnen en dus zelf je steentje bij dragen maar uit een eerdere reactie van je blijk je dat niet te doen. Waarom wil je anderen de les lezen?
pi_44180728
Ik begrijp niet dat je je aandacht richt op mij, terwijl het hier gaat om armoede van anderen. Ook is het niet erg aardig van je om van die snelle en niet onderbouwde oordelen te vellen.
pi_44180818
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:40 schreef JJasperO het volgende:
Ik begrijp niet dat je je aandacht richt op mij, terwijl het hier gaat om armoede van anderen.
Misschien omdat jij verwijten maakt naar mensen die niets doen, terwijl je zelf ook niets doet, behalve dan die verwijten maken... Met alle respect: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44180900
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:40 schreef JJasperO het volgende:
Ik begrijp niet dat je je aandacht richt op mij, terwijl het hier gaat om armoede van anderen. Ook is het niet erg aardig van je om van die snelle en niet onderbouwde oordelen te vellen.
Het is allemaal erg nobel van je maar als je mensen oproept om barmhartig te zijn waarom geef je zelf niet het goede voorbeeld?

Daarnaast is het allang bewezen dat geld niet de oplossing is.
'Ontwikkelingshulp werkt niet'

Maar om een oplossing draait het allang niet meer in de ontwikkelingshulp industrie. Die zijn er vooral voor zichzelf en voor mensen om hun schuld gevoel af te kopen.
pi_44181011
Het verwijt is geheel terecht, dat staat buiten kijf. Zelf ben ik wel degelijk bezig met ontwikkeling van arme landen, zo ga ik na mijn huidige studie ontwikkelingshulp studeren zodat ik zelf ook een steentje kan bijdragen. Daarnaast breng ik bewustzijn, erkenning is het begin van de oplossing van het probleem.
Heb ik mij nu voldoende verantwoord?

Helaas gaat het jullie niet om de boodschap, maar de boodschapper. Zo zie je maar dat het onderwerp simpelweg niet serieus wordt genomen.
pi_44181048
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:50 schreef JJasperO het volgende:
Het verwijt is geheel terecht, dat staat buiten kijf. Zelf ben ik wel degelijk bezig met ontwikkeling van arme landen, zo ga ik na mijn huidige studie ontwikkelingshulp studeren zodat ik zelf ook een steentje kan bijdragen. Daarnaast breng ik bewustzijn, erkenning is het begin van de oplossing van het probleem.

Helaas gaat het jullie niet om de boodschap, maar de boodschapper. Zo zie je maar dat het onderwerp simpelweg niet serieus wordt genomen.
Met deze analyse van je help je echt de honger de wereld niet uit.

Steek eerst hand in eigen boezem voordat je anderen de les leest.
pi_44181091
Doe je mee?
pi_44181109
quote:
Nee, want ook nu verwijt jij anderen geen geldelijke bijdrage te leveren, hetgeen jij ook niet doet. Een "do as I say, don't do as I do"- verhaal. Komt niet sterk over.

Toe nou, maak vandaag nog geld over, kun je morgen verder met jouw boodschap.
quote:
Zo zie je maar dat het onderwerp simpelweg niet serieus wordt genomen.
Ik neem het onderwerp bloedserieus. Maar jouw OP blijft hangen.
pi_44181118
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:54 schreef JJasperO het volgende:
Doe je mee?
Ik wel. Wat maak je over en naar welk doel? Doe ik lekker met je mee. Hell, ik verdubbel het.
pi_44181214
Nee niet met incidenteel overmaken van geld, maar het lobbyen voor een ander mondiaal beleid!

Goede doelen moeten opgenomen worden in departementen!!! Dat is wat ik wil bewerkstellingen.
pi_44181351
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:59 schreef JJasperO het volgende:
Nee niet met incidenteel overmaken van geld, maar het lobbyen voor een ander mondiaal beleid!
Jammer. Ik heb het geld echter mentaal al uitgegeven, doe ik het wel alleen. Als asociale rijke... Mag jij de sociale burgerman zijn die opkomt voor armoede.
quote:
Goede doelen moeten opgenomen worden in departementen!!! Dat is wat ik wil bewerkstellingen.
Maak je maar eens sterk voor make trade fair, zinvoller als je het mij vraagt.
pi_44181374
quote:

Je moet al die neo liberaaltjes die denken de wijsheid in pacht te hebben hier op fok ook niet al te serieus nemen. Vooral bij gebrek aan argumentatie wordt vaak de boodschapper geheel afgefakkeld.

Maar het idee blijft natuurlijk heel nobel en vooruitstreven om te denken dat de voedselproblematiek opgelost zou kunnen worden door een grote geld injectie. Helaas bestaat er het probleem dat het een wat complexer systeem is dat we aan de geld injectie alleen niet voldoende hebben om het systeem zichzelf in stand daarna te laten houden. Er zal dus nog veel meer en op veel verschillende niveaus moeten veranderen wil er een wereld ontstaan zonder voedselgebrek. Ook zal er hier in de westerse wereld de instelling bij sommige mensen moeten veranderen, gelukkig is fok geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. Anders zou na de afgelopen verkiezingen de PVV samen met de SP een coalitie hebben moeten vormen.
pi_44181443
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:04 schreef Basp1 het volgende:

Anders zou na de afgelopen verkiezingen de PVV samen met de SP een coalitie hebben moeten vormen.
Ach, ook dan was het land uiteindelijk regeerbaar geweest. En de politiek nog nooit zo levendig.
pi_44181468
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:04 schreef Basp1 het volgende:

Je moet al die neo liberaaltjes die denken de wijsheid in pacht te hebben hier op fok ook niet al te serieus nemen. Vooral bij gebrek aan argumentatie wordt vaak de boodschapper geheel afgefakkeld.
BTW: ga jij nog wat overmaken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')