quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:58 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Hij wil dat jij het probeert en faalt, zodat je gedesillusioneerd raakt en zelfmoord pleegt.
Och zo nu en dan een relpost houdt iedereen scherp.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:59 schreef JJasperO het volgende:
[..]
Het zou voor dit topic beter zijn als je of gewoon structureer meedeelt aan het gesprek, of niets zegt.
de 10 miljard is om aan te geven wat het per jaar hoeft te kosten aan investering om de paar honder miljoen kinderen van voedsel te voorzien. besef wel dat een jaar maar 365 dagen heeftquote:Op dinsdag 5 december 2006 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd dat lost veel meer op dan ieder jaar 10 miljard storten in een bodemloze put
Nooit beseft eigenlijkquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:01 schreef JJasperO het volgende:
[..]
de 10 miljard is om aan te geven wat het per jaar hoeft te kosten aan investering om de paar honder miljoen kinderen van voedsel te voorzien. besef wel dat een jaar maar 256 dagen heeft
Niemand bedoelt hiermee te zeggen dat je 10 miljard euro's over het land moet verspreiden..
Daar heeft vooral het imperialistische Westen wat aan gehad.quote:
je hebt een PC tot je beschikking, je bent rijk. Dus: geen wóóóórden maar dáááháááden! Als je echt geeft dan geef je niet alleen maar geld om je ego te strelen en je schuldgevoel te in slaap te sussen, dan doe je ook echt iets.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:35 schreef JJasperO het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=31421#
Al ben je een egoist en geef je maar een heel klein beetje om het feit dat elke 5 seconden een kind sterft aan honger, dan nog moet je bek openvallen van het feit dat je wereldwijd met 10 miljard euro per jaar het hele hongersprobleem, en daarmee vele anderen, kunt oplossen.
Ik word moedeloos van het egoisme van de rijken.
Nou, de waarde van een pc in geld is tegenwoordig verwaarloosbaar, maar dat terzijde. Natuurlijk heb je gelijk, geen woorden maar daden. Aan mij zal het in dat opzicht niet liggen, maar er zal een aardverschuiving in daden moeten plaatsvinden wil je voor de zo'n 600 miljoen kinderen de honger wegnemen. Daarom hoopte ik mede hier op fok, met behulp van een bemoedigend statement (wat erop neerkomt dat het allemaal prima kan, maar uiteindelijk ontbreekt aan de wil van overheden en het gros van mensen) wat besef te kweken. Ooit hoop ik dat zo'n besef in heel Europa de boventoon zal voeren en dat er uiteindelijk een internationale/mondiale regering zou worden gesmeed met betrekking tot armoede die veel rechten heeft.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:55 schreef problematiQue het volgende:
[..]
je hebt een PC tot je beschikking, je bent rijk. Dus: geen wóóóórden maar dáááháááden! Als je echt geeft dan geef je niet alleen maar geld om je ego te strelen en je schuldgevoel te in slaap te sussen, dan doe je ook echt iets.
Misschien omdat jij verwijten maakt naar mensen die niets doen, terwijl je zelf ook niets doet, behalve dan die verwijten maken... Met alle respect: verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:40 schreef JJasperO het volgende:
Ik begrijp niet dat je je aandacht richt op mij, terwijl het hier gaat om armoede van anderen.
Het is allemaal erg nobel van je maar als je mensen oproept om barmhartig te zijn waarom geef je zelf niet het goede voorbeeld?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:40 schreef JJasperO het volgende:
Ik begrijp niet dat je je aandacht richt op mij, terwijl het hier gaat om armoede van anderen. Ook is het niet erg aardig van je om van die snelle en niet onderbouwde oordelen te vellen.
Met deze analyse van je help je echt de honger de wereld niet uit.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:50 schreef JJasperO het volgende:
Het verwijt is geheel terecht, dat staat buiten kijf. Zelf ben ik wel degelijk bezig met ontwikkeling van arme landen, zo ga ik na mijn huidige studie ontwikkelingshulp studeren zodat ik zelf ook een steentje kan bijdragen. Daarnaast breng ik bewustzijn, erkenning is het begin van de oplossing van het probleem.
Heb ik mij nu voldoende verantwoord?
Helaas gaat het jullie niet om de boodschap, maar de boodschapper. Zo zie je maar dat het onderwerp simpelweg niet serieus wordt genomen.
Nee, want ook nu verwijt jij anderen geen geldelijke bijdrage te leveren, hetgeen jij ook niet doet. Een "do as I say, don't do as I do"- verhaal. Komt niet sterk over.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:50 schreef JJasperO het volgende:
Ik neem het onderwerp bloedserieus. Maar jouw OP blijft hangen.quote:Zo zie je maar dat het onderwerp simpelweg niet serieus wordt genomen.
Ik wel. Wat maak je over en naar welk doel? Doe ik lekker met je mee. Hell, ik verdubbel het.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:54 schreef JJasperO het volgende:
Doe je mee?
Jammer. Ik heb het geld echter mentaal al uitgegeven, doe ik het wel alleen. Als asociale rijke... Mag jij de sociale burgerman zijn die opkomt voor armoede.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:59 schreef JJasperO het volgende:
Nee niet met incidenteel overmaken van geld, maar het lobbyen voor een ander mondiaal beleid!
Maak je maar eens sterk voor make trade fair, zinvoller als je het mij vraagt.quote:Goede doelen moeten opgenomen worden in departementen!!! Dat is wat ik wil bewerkstellingen.
Je moet al die neo liberaaltjes die denken de wijsheid in pacht te hebben hier op fok ook niet al te serieus nemen. Vooral bij gebrek aan argumentatie wordt vaak de boodschapper geheel afgefakkeld.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:50 schreef JJasperO het volgende:
Het verwijt is geheel terecht, dat staat buiten kijf. Zelf ben ik wel degelijk bezig met ontwikkeling van arme landen, zo ga ik na mijn huidige studie ontwikkelingshulp studeren zodat ik zelf ook een steentje kan bijdragen. Daarnaast breng ik bewustzijn, erkenning is het begin van de oplossing van het probleem.
Helaas gaat het jullie niet om de boodschap, maar de boodschapper. Zo zie je maar dat het onderwerp simpelweg niet serieus wordt genomen.
Ach, ook dan was het land uiteindelijk regeerbaar geweest. En de politiek nog nooit zo levendig.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:04 schreef Basp1 het volgende:
Anders zou na de afgelopen verkiezingen de PVV samen met de SP een coalitie hebben moeten vormen.![]()
BTW: ga jij nog wat overmaken?quote:Op woensdag 6 december 2006 00:04 schreef Basp1 het volgende:
Je moet al die neo liberaaltjes die denken de wijsheid in pacht te hebben hier op fok ook niet al te serieus nemen. Vooral bij gebrek aan argumentatie wordt vaak de boodschapper geheel afgefakkeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |