abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44162245
Zie bericht op Teletekst omroep Zeeland
quote:
05/12/2006
GL wil stormvloedkering afbreken

--------------------------------------------------------------------------------

De stormvloedkering moet afgebroken
worden en op de plaats van de
Zeelandbrug moet een nieuwe worden
aangelegd. Dat staat in het concept-
verkiezingsprogramma van GroenLinks
voor de komende Statenverkiezingen.

Het verleggen van de stormvloedkering
is volgens GroenLinks dé oplossing
voor de zandhonger in de
Oosterschelde. Door de Deltawerken is
de stroming in de Oosterschelde
veranderd en hierdoor stromen de
geulen dicht en wordt de
Oosterscheldebodem steeds platter
GL is de realiteit volledig uit het oog verloren.....
Zijn ze vergeten waarom deze stormvloedkering ooit gebouwd is??
Kan me niet voorstellen dat GL het goed gaat doen bij de statenverkiezingen in Zeeland.
En wat een ongelovelijke geldverspilling zou dit zijn. Dat je dit in je programma opneemt.
GL heeft voor mij nu volledig afgedaan.
pi_44162306
Dan moet de afsluitdijk ook maar afgebroken worden, flevopolder weer teruggegeven worden aan de Zuyderzee enz.
pi_44162319
Maar ze willen toch op een andere plek een nieuwe bouwen en dit verhelpt ook de 'zandhonger', ik zie het probleem niet
pi_44162355
Meteen alle dijken maar afbreken om de natuur haar gang te laten gaan?
pi_44162356
Waarom leest iedereen (selectief) over
quote:
en op de plaats van de Zeelandbrug moet een nieuwe worden aangelegd.
heen?

Dan nog is het een dom idee, maar klinkt al minder dramatisch dan alleen afbreken he?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:27:54 #6
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44162374
Beseft GL dan niet dat er dan zeker drie wormen gaan verdrinken?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:27:59 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44162377
Kost zoiets niet belachelijk veel geld?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_44162386
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:27 schreef Jarno het volgende:
Waarom leest iedereen (selectief) over
[..]

heen?

Dan nog is het een dom idee, maar klinkt al minder dramatisch dan alleen afbreken he?
je leest nu ook selectief
pi_44162403
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je leest nu ook selectief
Okay, bijna iederen (de usual suspects dat dan wel weer).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44162415
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja!

Maar van mij mogen ze, weer een mooi werk in m'n vakgebied!
pi_44162437
Ik heb helemaal niet over dat gedeelte heen gelezen.
Weet je wel wat de deltawerken hebben gekost. En het afbreken en opnieuw bouwen kost nog weer eens net zo veel. Bovendien is zeeland een stuk minder goed beschermd als je de stormvloedkering zo'n eind oostwaarts ligt. Maar dat interesseert GL kennelijk niet.
pi_44162479
volgens groenlinks zou de stormvloedkering 'verlegd moeten worden ...

ik snap ook niet wat ze ermee denken te bereiken, hoeveel het kost en welke probleem ermee wordt opgelost (vaargeulen in de oosterschelde die dichtslibben?)

verder vraag ik me af of ze niet het bouwwerk zelf bedoelen, of de dijken daarnaast, die natuurlijk ook tot de 'kering' behoren, er staat ook iets van 'op deltahoogte brengen van de duinen'

de aanleg van een nieuwe Zeelandbrug, en vooral een bredere, die beter ook vrachtverkeer aan zou moeten kunnen, zou misschien wel een goede optie zijn. maar ook daar zou een kosten-baen analyse moeten komen die aanwijst hoeveel zoiets oplevert en of dat de kosten waard is
pi_44162548
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat lijkt me het belangrijkste bezwaar inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44162577
Groenlinks moeten we gewoon niet meer serieus nemen! Das veel beter!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:37:22 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44162641
Terecht, goede investering in de eigen economie, en wat ethischer te verdedigen dan een oorlog.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44162681
quote:
 Oosterschelde
Veel aandacht is besteed aan de zandhonger in de Oosterschelde. Hier past een robuuste
oplossing door de stormvloedkering oostwaarts te verleggen. Deze kering moet voldoen
aan de nieuwste eisen voor zandtransport en veiligheid. De duinen / dijken, die daarbij
‘vrij komen te liggen’ moeten op Deltaniveau worden gebracht. GroenLinks kiest voor
maatregelen die ook op langere termijn een oplossing bieden.
Uit het programma
pi_44162911
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:31 schreef KroJo het volgende:

ik snap ook niet wat ze ermee denken te bereiken, hoeveel het kost en welke probleem ermee wordt opgelost (vaargeulen in de oosterschelde die dichtslibben?)
door de stormvloedkering is er minder stroming in de Oosterschelde en minder verschil tussen eb en vloed, je krijgt wel een heldere, slibarme Oosterschelde (waar je goed kan duiken) maar daardoor kalven wel de geulen en platen af en wordt alles vlak en verdwijnen er gebieden onder de waterspiegel, dat kan je verhelpen door het verstevigen van de oevers maar dan krijg je een lelijke scheiding tussen land en water en de zeehonden kunnen moeilijker aan land

de Zeelandbrug trouwens is gebouwd en berekend voor een zoete afgesloten Oosterschelde, nu heeft het met een halfopen zoute Oosterschelde meer last van zoutcorrosie en slijtage door het getij etc. maar met extra onderhoud moet dat te verhelpen zijn
pi_44162963
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

door de stormvloedkering is er minder stroming in de Oosterschelde en minder verschil tussen eb en vloed, je krijgt wel een heldere, slibarme Oosterschelde (waar je goed kan duiken) maar daardoor kalven wel de geulen en platen af en wordt alles vlak en verdwijnen er gebieden onder de waterspiegel, dat kan je verhelpen door het verstevigen van de oevers maar dan krijg je een lelijke scheiding tussen land en water en de zeehonden kunnen moeilijker aan land

de Zeelandbrug trouwens is gebouwd en berekend voor een zoete afgesloten Oosterschelde, nu heeft het met een halfopen zoute Oosterschelde meer last van zoutcorrosie en slijtage door het getij etc. maar met extra onderhoud moet dat te verhelpen zijn
Zeehonden in Zeeland?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2006 @ 14:50:40 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44163029
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

inderdaad, het zou belachelijk duur worden en een kapitaalvernieteging van jewelste zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44163055
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:48 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Zeehonden in Zeeland?
Jahoor .
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:53:27 #21
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44163094
Alle duinen, dijken en afwateringsystemen wegscheppen
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_44163136
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jahoor .
Leuk, wist ik helemaal niet.
pi_44163196
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:54 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Leuk, wist ik helemaal niet.
Het is nog allemaal erg fragiel enzo maar de populatie lijkt toe te nemen .
pi_44163242
Op zich is het natuurlijk mooi dat er zich zand gaat afzetten, dit kan mooi worden gebruikt voor de suppleties die her en der nodig zijn.
Nog mooier zou zijn om een studie door het waterloopkundig lab te laten uitvoeren of het mogelijk is om het zand zich elders te laten afzetten door het aanleggen van bijv. een extra dijk of pier in zee.

Het GL plan lijkt op het ultime weg-met-ons idee.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_44163285
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:34 schreef du_ke het volgende:
In de jaren 80 koste de kering 2.5 miljard. Daar komt nog een hoop inflatie boven op en niet te vergeten dat de dam een stuk langer zal worden als deze oostwaarts wordt verplaatst.
http://www.deltawerken.com/Deltawerken/16.html
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')