abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:48:34 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44156858
Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar kaarsjes in combinatie met onze kat is een ongelukkige combinatie. Wij hebben wel eens kaarjes aan, meestal waxinelichtjes in een houder en die staan dan op tafel. Helaas komt onze kat steeds vaker op de tafel klimmen om er dingen af te gooien of om er gewoon te zitten. Normaliter zou ik dat niet zo heel erg vinden, echter stond haar staart de afgelopen week tot twee keer toe in de hens. (Gelukkig is ze zwart, dus zie je er niets meer van, behalve dan dat er wat minder haar nog is overgebleven op de staart ). Bij beide keren hadden we niet het idee dat die kat ook maar iets door heeft gehad, en dat lijkt me op z'n minst vreemd.

Ik vroeg me dus af of katten überhaupt wel weet hebben van open vuur/kaarsjes en wat we daar eventueel aan zouden kunnen doen om toch kaarsjes aan te kunnen branden (andere houders bijvoorbeeld en waar moet ik dan op letten?). Er is helaas hier in huis op dit moment niet echt een plek waar we kaarsjes neer zouden kunnen zetten waar de kat niet bij kan. Het is een kat, ze klimt. Of valt er misschien nog iets aan te leren?
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:50:44 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44156904
Ik heb mijn kat aangeleerd dattie niet op de salontafel mag.
Het werkt alleen niet altijd

Maar tis hier nog nooit misgegaan want ik hou em wel in de gaten als er kaarsen aanstaan en met een luide "Foei" of "Rot op!" issie zo weg .
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:53:42 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44156958
Het vervelende van deze kat is dat ze niet leert. Ze luistert wel, maar zeeer en zeer tijdelijk. Schreeuwen, in je handen klappen, onverwachte beweging maken, het helpt wel, maar 5 seconden later begint ze toch weer. Ze heeft inmiddels ook helemaal geen angst meer voor ons. dus alles wat op tafel ligt, je eten, drinken, de kaarsjes, krukken, de vloer, het bed, niets is veilig.
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:55:51 #4
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44156998
Een van onze katten heeft ooit wat snorharen verband, sinds dien vindt ze kaarsjes eng.
De andere twee vinden kaarsen niet leuk, te warm ofzo.
Maar goed een van onze katten is ook doodsbang voor frisdrank. Ik heb gewoon rare katten.
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:57:59 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44157035
Het zou mooi zijn als ze daadwerkelijk wat had gevoeld van haar staart, misschien dat ze het dan ook wel af zou leren. Maar die indruk heb ik echt absoluut niet gehad. We hebben nog wel even d'r staart gewassen, maar toen keek ze ons al aan met een blik van "wat heb ik nou weer gedaan?".
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:59:59 #6
54772 Silmarwen
pi_44157076
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:57 schreef Vork het volgende:
Het zou mooi zijn als ze daadwerkelijk wat had gevoeld van haar staart, misschien dat ze het dan ook wel af zou leren. Maar die indruk heb ik echt absoluut niet gehad. We hebben nog wel even d'r staart gewassen, maar toen keek ze ons al aan met een blik van "wat heb ik nou weer gedaan?".
En haar snorharen ritueel verbranden is geen optie?

Nee dan weet ik serieus niet wat je moet doen. Water sprayen op haar als ze bij de kaarsjes komt (en hopen dat het kaarsje niet uitgaat) en verder de gebruikelijk tips ben ik bang.
pi_44157097
Mijn kat heeft het afgeleerd toen zijn snorharen in de fik stonden (hij mist er nu dus een paar, want ze groeien niet aan) Eigen schuld dikke bult.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 11:03:49 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44157161
Volgens mij brandt elke kat wel een keer zijn snorharen Maar de meeste leren het daarmee wel meteen af. Is een plantenspuit geen optie, Vork? Of is ze daar ook niet van onder de indruk?

Guus is als de dood voor de plantenspuit. Maar hij loopt wel rustig in de stromende regen buiten te struinen Om vervolgens zijn natte poten aan mij af te vegen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:03:59 #9
54772 Silmarwen
pi_44157170
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:01 schreef ijsmeis het volgende:
Mijn kat heeft het afgeleerd toen zijn snorharen in de fik stonden (hij mist er nu dus een paar, want ze groeien niet aan) Eigen schuld dikke bult.
Groeien wel aan, duurt alleen heul lang.
pi_44157181
Mijn kat zat onlangs op tafel, waar wat kaarsjes stonden, en ik hield d'r maar vast goed in de gaten om te kunnen ingrijpen zodra het fout zou gaan. Ineens zie ik d'r staart richting vlam gaan, dus ik roep d'r naam en spring op om 'r te kunnen redden. Daar schrikt ze zo erg van dat ze van tafel springt, en het bord met de kaarsen erop op het vloerkleed flikkert.
Dus nu weet de kat nog steeds niet dat kaarsen gevaarlijk zijn, en ik heb nog vlekken kaarsvet in het kleed ook
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_44157193
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:03 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Groeien wel aan, duurt alleen heul lang.
Ja? Want het is eigenlijk al wat jaartjes geleden dat dat is gebeurd, en hij heeft er nog steeds maar een paar .
Ze waren trouwens helemaal verschroeid en gekruld .
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:08:06 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44157264
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:03 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij brandt elke kat wel een keer zijn snorharen Maar de meeste leren het daarmee wel meteen af. Is een plantenspuit geen optie, Vork? Of is ze daar ook niet van onder de indruk?

Guus is als de dood voor de plantenspuit. Maar hij loopt wel rustig in de stromende regen buiten te struinen Om vervolgens zijn natte poten aan mij af te vegen
Zou opzich moeten werken, met water krijg ik 'r meestal wel (voor even dan) de keuken uit, maar aan de andere kant, ze gaat ook wel eens gewoon in de douche zitten als er net gedouched is. Ze is wel onder de indruk, maar niet voor lang. Ik zal eens kijken waar de plantenspuit zich bevindt.

Het liefst zou ik gewoon niet die kat de hele tijd in de gaten willen houden, want dat is sowieso wel onmogelijk en dat beest gaat toch volledig d'r eigen gang
pi_44157281
Wij hebben de katten met de plantenspuit van de tafels ' gespoten'
dit helpt prima. Kaarsjes kunnen gewoon aan
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:09:26 #14
54772 Silmarwen
pi_44157296
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja? Want het is eigenlijk al wat jaartjes geleden dat dat is gebeurd, en hij heeft er nog steeds maar een paar .
Ze waren trouwens helemaal verschroeid en gekruld .
Misschien heeft je kat ook het zakje beschadigd dat ze daarom niet terug komen?
pi_44157309
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:09 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Misschien heeft je kat ook het zakje beschadigd dat ze daarom niet terug komen?
Misschien .
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:13:22 #16
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_44157391
Water spuiten met de plantenspuit inderdaad, werkt altijd hier. En als het niet helpt heb je in ieder geval iets bij de hand om je kat snel te blussen.
pi_44157573
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[afbeelding]

Maar tis hier nog nooit misgegaan want ik hou em wel in de gaten als er kaarsen aanstaan en met een luide "Foei" of "Rot op!" issie zo weg .
Is die kat nou doorzichtig?
pi_44157663
Komt waarschijnlijk door het licht van het kaarsje als ik dat zo goed op die foto zie
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:25:41 #19
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44157701
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:04 schreef Gripper het volgende:
Mijn kat zat onlangs op tafel, waar wat kaarsjes stonden, en ik hield d'r maar vast goed in de gaten om te kunnen ingrijpen zodra het fout zou gaan. Ineens zie ik d'r staart richting vlam gaan, dus ik roep d'r naam en spring op om 'r te kunnen redden. Daar schrikt ze zo erg van dat ze van tafel springt, en het bord met de kaarsen erop op het vloerkleed flikkert.
Dus nu weet de kat nog steeds niet dat kaarsen gevaarlijk zijn, en ik heb nog vlekken kaarsvet in het kleed ook
euhm met die kat kan ik je niet helpen, maar voor het kaarsenvet in het vloerkleed maybewel: men neme een stuk goed absorberend keukenpapier, legge dat op het kaarsenvet, en met zet er dan een strijkijzer op. kaarsenvet wordt dun, trekt in je keukenpapier en weg is het..

Of het werkt: ja, maar hoe goed durf ik je je niet te zeggen. Heb me moeder het weleens zien doen, en het is wel weg, maar in hoeverre het op andere materialen werkt (andere soorten vloerbedekking etc, een id.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 11:26:54 #20
13151 crew  Rewimo
pi_44157733
Strijkijzer wel op lauw zetten anders is je vloerbedekking pas ècht naar de haaien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:28:28 #21
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44157779
Wij doen dat ook zo met ons tapijt (laagpolig, dat wel) en dan nog wel met keukenpapier op de vlek en een theedoek tussen de strijkout en het papier, anders wordt het al gauw te heet en dan verschroeit je kleed allicht nog. Het is iig de moeite waard om te proberen.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:30:58 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_44157833
romantiek en katten

kaarsen kunnen bij ons wel aan, alleen nooit onbeheerd laten. wilde neuksex kan alleen met de deur dicht, want de kat vliegt m'n vriendin aan als die iets te wild met me doet

en toch, katten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_44158015
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:25 schreef gateway het volgende:

Of het werkt: ja, maar hoe goed durf ik je je niet te zeggen. Heb me moeder het weleens zien doen, en het is wel weg, maar in hoeverre het op andere materialen werkt (andere soorten vloerbedekking etc, een id.)
Heb ik gedaan, en het meeste is al wel weg. Maar je ziet er nog wel wat van, een glimmend stukje.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:43:18 #24
36431 bleiblei
pi_44158084
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:23 schreef maan het volgende:
Komt waarschijnlijk door het licht van het kaarsje als ik dat zo goed op die foto zie
De foto is bewogen. Hij zat zo mooi geconcentreerd naar het vlammetje te loeren dat ik een er een foto van wilde maken. Net op het moment dat ik klikte haalde hij uit naar het vlammetje .
pi_44158183
Jep, bij ons is het ook gebeurd.

Moby zat lekker naar het kaarsje te kijken en wilde even snuffelen. Oei dat is toch wel wat heet!
Dus hij wist dat hij uit de buurt moest blijven.

Maar toen hij naast de kaars afliep, zwiepte hij met zijn staart door de vlam. Gelukkig stond ik erbij en kon ik meteen zijn staart 'uitmaken' ... Hij heeft het niet eens door gehad.

Ik heb gelijk van die LED-waxinelichtjes gekocht, je weet wel, met die batterijtjes.
Geen aangebrande staartenlucht meer!

[ Bericht 1% gewijzigd door So_Addictive op 05-12-2006 11:55:47 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:52:15 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44158307
Aangebrande staart stinkt verschikkelijk ja.
pi_44158366
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:30 schreef Adelante het volgende:
romantiek en katten

kaarsen kunnen bij ons wel aan, alleen nooit onbeheerd laten. wilde neuksex kan alleen met de deur dicht, want de kat vliegt m'n vriendin aan als die iets te wild met me doet

en toch, katten
Onze kat is een vieze voyeur
pi_44158670
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:52 schreef Vork het volgende:
Aangebrande staart stinkt verschikkelijk ja.
Hoi Vork, het griezelige is wanneer ze het wel merken en met die brandende staart door huis rennen en de gordijnen in vliegen. Je kan beter afgesloten waxinehouders nemen. Stormlampjes, lantarentjes enz
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:16:44 #29
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_44158888
Ik doe alleen kaarsen aan als ze slapen, anders is het gewoon te gevaarlijk.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:30:48 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_44159240
Nou hier toch allemaal mensen met waaghalzerige katten zitten: Ik heb sinds kort een poes, maar ik wil graag een kerstboom opzetten, ik heb alleen geen idee wat het resultaat kan zijn Heeft iemand nuttige tips en/of ervaringen?
disclaimer
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:32:12 #31
36431 bleiblei
pi_44159270
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Nou hier toch allemaal mensen met waaghalzerige katten zitten: Ik heb sinds kort een poes, maar ik wil graag een kerstboom opzetten, ik heb alleen geen idee wat het resultaat kan zijn Heeft iemand nuttige tips en/of ervaringen?
Kitten en kerstboom .
Ik denk alleen niet dat Zoë zo actief is dat ze de tent sloopt .
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:33:16 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_44159298
Eerst zoeken SQ, en dan pas vragen
Which reminds me of someone
disclaimer
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:36:10 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44159381
Mijn ene beestje verbrandde een keer z'n snorharen inderdaad, sindsdien is de salontafel een no-go area. Wat ik haar wil afleren is haar watergekte. Douchen, afwassen, dweilen: poesje gaat mee. Bizar!
Anyway wat al is gesuggereerd: neem windlichtjes ofzo. Met katten moet je soms afscheid nemen van bepaalde gewoontes.
pi_44159433
quote:
1 van mijn katten lag vorig jaar halverwege de kerstboom te slapen,
Hang je kerstballen niet aan de laagste takken,
en zet de stoffer en blik dicht bij de kerstboom
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:54:51 #35
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44159848
Gister ging mijn Bepje nog vrolijk met haar staart boven de kaarsjes staan, ik merkte het pas toen ik het rook, zij ook

Nu heeft ze een schroeiplek op haar staart, maar ik blijf dus wel altijd in de buurt als ik kaarsjes brand
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 12:56:45 #36
13151 crew  Rewimo
pi_44159883
quote:
Onbreekbare ballen onderin de boom
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:59:57 #37
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44159983
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Onbreekbare ballen onderin de boom
Ik zou zeggen: in de hele boom, niet alleen onderaan Voor het geval je kat erin springt en de hele boom omkiepert
(zoals bij mij gebeurde toen mijn meiskes voor het eerst kennis maakten met het fenomeen 'kerstboom')
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_44160052
Ik heb altijd veel waxine en gewone kaarsen aan, en ze zit er wel eens dommig naar te kijken maar verder gebeurt er niks

Vroeger had ik een kat die regelmatig snorharen verbrandde

Ik geloof niet dat je er iets aan kunt veranderen vork, alle katten reageren verschillend
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:03:47 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_44160093
Bedankt voor de tips. Het gaat denk ik niet lukken om de hele boom vol onbreekbare ballen te hangen Zo vermogend ben ik nou ook weer niet Maar onderin doe ik dat wel natuurlijk. Ik denk ook niet dat de boom snel om zal kiepen van 1 medium sized poesje. Verder is het kreng voorlopig nog bang voor alles dat beweegt of geluid maakt, dus waarschijnlijk loopt het dit jaar wel los
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 13:05:39 #40
13151 crew  Rewimo
pi_44160141
Ik zie de bui al hangen hier met ADHD-Guus... We zijn trouwens 1,5 week weg ook en eigenlijk wil ik geen boom neerzetten. Maar ja, het kind wil dat natuurlijk wel heel graag, ook al zijn we er niet. Dus ik weet nog niet wat ik doe
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:08:00 #41
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44160192
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:08 schreef barman het volgende:
Hoi Vork, het griezelige is wanneer ze het wel merken en met die brandende staart door huis rennen en de gordijnen in vliegen. Je kan beter afgesloten waxinehouders nemen. Stormlampjes, lantarentjes enz
Daar had ik daarnet nog wel even naar gekeken, maar het aanbod aan leuke afgesloten (voorzover mogelijk) waxinelichtjeshouders is zeer beperkt.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:10:24 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_44160252
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:08 schreef Vork het volgende:

[..]

Daar had ik daarnet nog wel even naar gekeken, maar het aanbod aan leuke afgesloten (voorzover mogelijk) waxinelichtjeshouders is zeer beperkt.
Dan moet je een keer in het tuincentrum gaan kijken, staan er genoeg leuke
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 13:13:30 #43
13151 crew  Rewimo
pi_44160337
quote:
Ikea
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:14:49 #44
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44160369
Zitten beide om de hoek. Als je een fiets hebt dan en als het goed is, kan ik die vanmiddag ophalen bij de fietsenmakert.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 december 2006 @ 13:18:03 #45
13151 crew  Rewimo
pi_44160467
Ikea heeft deze:

Op batterijen, licht in allerlei kleurtjes, kan de kat zich niet aan branden
pi_44160883
mn katten zijn als de dood voor vuur.. die komen er wel bij in de buurt maar nog wel op een veilige afstand, heel af en toe gaan ze nog wel aan de houders ruiken
Zo niet.. dan toch!
pi_44162561

zoals ik al zei, deze hebben ze ook in waxinelichtjes, en ze kosten geen drol. Iets van ¤1,50 per twee.
pi_44173457
Onze kat dacht bij het zien van zo'n dansend vlammetje dat hij weer leuk speelgoed had.

Die gedachte was acuut verdwenen toen hij met zijn pootje door de vlam ging.

Sindsdien bewaart hij een gezonde afstand tussen zichzelf en een kaars.
pi_44174212
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[afbeelding]

Geweldige foto!
pi_44174535
Mijn kat die is altijd gefacineerd van kaarsen en heeft al meerdere malen wat snorharen verschroeid
De andere kat die ik heb moet er niets van hebben.

pi_44177001
quote:

[..]

Dit soort veilige houders hebben ze in tuincentra:

en dit soort bvb in woninginrichtinzaken:

Ik heb gegoogled op Kaarsenhouders. Bij veel waxinehouders kunnen katten er nog met hun snorharen bij of zelfs bovenop gaan zitten.

Windlichten en lantarens voor waxinekaarsjes durf ik zelfs onbeheerd in de tuin te laten branden zonder dat de dennen in vlammen opgaan. Dergelijke kaarsenlichtjes zijn erg veilig en stabiel. Als ze helemaal afgesloten zijn, zoals lantarens, kunnen er ook geen nachtvlinders in de vlam vliegen maar dat is weer een ander topic over faunaleed.
pi_44177310
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:34 schreef So_Addictive het volgende:
[afbeelding]

zoals ik al zei, deze hebben ze ook in waxinelichtjes, en ze kosten geen drol. Iets van ¤1,50 per twee.
En dan nog de batterijtjes eh! Dat zijn van die platte, ook niet al te goedkoop.
En ik moet zeggen dat ik die waxine-led-lichtjes echt aarslelijk vind .
  woensdag 6 december 2006 @ 00:34:19 #53
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44182153
Een ledlampje is natuurlijk geen (waxine)kaars.
pi_44182184
Heel nieuwsgierig inderdaad.

Vooral aan het vlammetje snuffelen... heeft ze 2 keer gedaan, gevolg was een enorm hete neus. En nu is het goed.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_44182217
Wij hebben hier een open haard, maar die laten ze wijselijk met rust.. verder eigenlijk nooit kaarsen aan, althans niet op voor de katten bereikbare plekken, dus geen ervaring mee.
underground forever baby
pi_44184583
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En dan nog de batterijtjes eh! Dat zijn van die platte, ook niet al te goedkoop.
En ik moet zeggen dat ik die waxine-led-lichtjes echt aarslelijk vind .
Dat ziet toch niemand? tenminste, ik heb van die wat hogere waxinelichthoudertjs
En ze flikkeren net als een kaars.

En die batterijtjes kosten ook zo rond de ¤1,50 per twee.

Ach ja, ieder zijn meug...
  woensdag 6 december 2006 @ 09:39:52 #57
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_44185363
Mijn schoonmoeder heeft een soort nepwaxinelichtjes die je kan opladen. O.a. te koop bij Intratuin.
pi_44242668
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De foto is bewogen. Hij zat zo mooi geconcentreerd naar het vlammetje te loeren dat ik een er een foto van wilde maken. Net op het moment dat ik klikte haalde hij uit naar het vlammetje .
Maar ik vind het wel een prachtige foto
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
pi_44246155
quote:
Op woensdag 6 december 2006 08:45 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Dat ziet toch niemand?
Een kaarsvlam heeft een bepaalde energiewaarde en uitstraling. Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan anderen.
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:34 schreef Vork het volgende:
Een ledlampje is natuurlijk geen (waxine)kaars.
Juist. De 4 elementen bestaan uit vuur, water, land en lucht. Is vuur te vervangen door led? Dat een kaarsje branden voor iemand ineens een lampje aandoen wordt. Wel gemakkelijk. Scheelt een boel brand en vetwalm.
pi_44249278
onze katten hebben wel eens hun snorharen geschroeid en zijn er op zich nu voorzichtig mee (ze kunnen wel af en toe lomp op tafel springen waardoor ik even ze aan de kant moet zetten... ) maar goed, ik laat kaarsen verder ook niet aan als ik niet in de kamer ben dus kan er weinig gebeuren.

onze oude kat vroeger ging een keer flink erlangs met zijn staart en toen begon het enorm te stinken natuurlijk, en er kwam een beetje rook van zijn staart...

daarna heeft ie nooit meer een close encouter met een kaars gehad.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Admin vrijdag 8 december 2006 @ 13:39:15 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_44249280
Toen ik voor het eerst waxinelichtjes aan had liep mijn kat er nieuwsgierig snuffelend naartoe, steeds dichterbij, langzaam nog een beetje dichterbij... om vervolgens verschrikt het hoofd naar achteren te bewegen en naar het vlammetje kijken met een blik van "what the fuck?!"

Sindsdien weet ik dat het wel goed zit.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:45:48 #62
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44253575
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik zie nu inderdaad ook nog wat extra pootjes...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')