abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44177001
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:08 schreef Vork het volgende:

[..]

Daar had ik daarnet nog wel even naar gekeken, maar het aanbod aan leuke afgesloten (voorzover mogelijk) waxinelichtjeshouders is zeer beperkt.
Dit soort veilige houders hebben ze in tuincentra:

en dit soort bvb in woninginrichtinzaken:

Ik heb gegoogled op Kaarsenhouders. Bij veel waxinehouders kunnen katten er nog met hun snorharen bij of zelfs bovenop gaan zitten.

Windlichten en lantarens voor waxinekaarsjes durf ik zelfs onbeheerd in de tuin te laten branden zonder dat de dennen in vlammen opgaan. Dergelijke kaarsenlichtjes zijn erg veilig en stabiel. Als ze helemaal afgesloten zijn, zoals lantarens, kunnen er ook geen nachtvlinders in de vlam vliegen maar dat is weer een ander topic over faunaleed.
pi_44177310
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:34 schreef So_Addictive het volgende:
[afbeelding]

zoals ik al zei, deze hebben ze ook in waxinelichtjes, en ze kosten geen drol. Iets van ¤1,50 per twee.
En dan nog de batterijtjes eh! Dat zijn van die platte, ook niet al te goedkoop.
En ik moet zeggen dat ik die waxine-led-lichtjes echt aarslelijk vind .
  woensdag 6 december 2006 @ 00:34:19 #53
3878 Vork
Manisch creatief
pi_44182153
Een ledlampje is natuurlijk geen (waxine)kaars.
pi_44182184
Heel nieuwsgierig inderdaad.

Vooral aan het vlammetje snuffelen... heeft ze 2 keer gedaan, gevolg was een enorm hete neus. En nu is het goed.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_44182217
Wij hebben hier een open haard, maar die laten ze wijselijk met rust.. verder eigenlijk nooit kaarsen aan, althans niet op voor de katten bereikbare plekken, dus geen ervaring mee.
underground forever baby
pi_44184583
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En dan nog de batterijtjes eh! Dat zijn van die platte, ook niet al te goedkoop.
En ik moet zeggen dat ik die waxine-led-lichtjes echt aarslelijk vind .
Dat ziet toch niemand? tenminste, ik heb van die wat hogere waxinelichthoudertjs
En ze flikkeren net als een kaars.

En die batterijtjes kosten ook zo rond de ¤1,50 per twee.

Ach ja, ieder zijn meug...
  woensdag 6 december 2006 @ 09:39:52 #57
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_44185363
Mijn schoonmoeder heeft een soort nepwaxinelichtjes die je kan opladen. O.a. te koop bij Intratuin.
pi_44242668
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De foto is bewogen. Hij zat zo mooi geconcentreerd naar het vlammetje te loeren dat ik een er een foto van wilde maken. Net op het moment dat ik klikte haalde hij uit naar het vlammetje .
Maar ik vind het wel een prachtige foto
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
pi_44246155
quote:
Op woensdag 6 december 2006 08:45 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Dat ziet toch niemand?
Een kaarsvlam heeft een bepaalde energiewaarde en uitstraling. Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan anderen.
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:34 schreef Vork het volgende:
Een ledlampje is natuurlijk geen (waxine)kaars.
Juist. De 4 elementen bestaan uit vuur, water, land en lucht. Is vuur te vervangen door led? Dat een kaarsje branden voor iemand ineens een lampje aandoen wordt. Wel gemakkelijk. Scheelt een boel brand en vetwalm.
pi_44249278
onze katten hebben wel eens hun snorharen geschroeid en zijn er op zich nu voorzichtig mee (ze kunnen wel af en toe lomp op tafel springen waardoor ik even ze aan de kant moet zetten... ) maar goed, ik laat kaarsen verder ook niet aan als ik niet in de kamer ben dus kan er weinig gebeuren.

onze oude kat vroeger ging een keer flink erlangs met zijn staart en toen begon het enorm te stinken natuurlijk, en er kwam een beetje rook van zijn staart...

daarna heeft ie nooit meer een close encouter met een kaars gehad.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Admin vrijdag 8 december 2006 @ 13:39:15 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_44249280
Toen ik voor het eerst waxinelichtjes aan had liep mijn kat er nieuwsgierig snuffelend naartoe, steeds dichterbij, langzaam nog een beetje dichterbij... om vervolgens verschrikt het hoofd naar achteren te bewegen en naar het vlammetje kijken met een blik van "what the fuck?!"

Sindsdien weet ik dat het wel goed zit.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:45:48 #62
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44253575
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De foto is bewogen. Hij zat zo mooi geconcentreerd naar het vlammetje te loeren dat ik een er een foto van wilde maken. Net op het moment dat ik klikte haalde hij uit naar het vlammetje .
Ik zie nu inderdaad ook nog wat extra pootjes...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')