abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44182802
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

O? Waaruit blijkt dat?

Niet dat dat uitmaakt: in de Tweede Wereldoorlog zijn er ook vele tientallen miljoenen doden gevallen en toch is Algerije ook geen Tweede Wereldoorlog.
Een appel is geen peer.

Waar het om gaat is dat je een guerilla best kunt bestrijden. Het blijft natuurlijk de vraag of "mijn" aanpak in Iraq zal werken. Maar dan nog geef ik die aanpak meer kans dan wat er nu gebeurt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_44182820
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een appel is geen peer.
Een appel is inderdaad geen peer, dus dat Noord-Ierland geen last meer heeft van enkele tientallen of honderden nationalistische terroristen, zegt niets over de eventuele haalbaarheid van een Amerikaanse overwinning in Irak.

Waaruit blijkt trouwens dat er zoveel doden zijn gevallen in Algerije?
  Donald Duck held woensdag 6 december 2006 @ 01:16:06 #53
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44182836
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

De informatie over WMD's bleek al pure onzin te zijn één dag na de speech van Colin Powell voor de VN. Als de Amerikaanse media hun werk toen goed gedaan hadden zaten we nu wellicht niet in de shit.
Echt lang stand hielden die beweringen inderdaad niet. Daarna kon het nog goedgepraat worden met 'we hebben een kwaadaardig regime ten val gebracht'. Zou tof zijn, als Irak nu veilig en tof zou zijn. Maar juist het tegendeel is waar.
Het lachwekkendste is nog wel Bush die op een vliegdekschip landde met een groot Mission Accomplished spandoek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44182863
Bush is dan ook een van de slechtste presidenten, zo niet dé slechtste, van de Amerikaanse geschiedenis.
pi_44182918
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:16 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Echt lang stand hielden die beweringen inderdaad niet. Daarna kon het nog goedgepraat worden met 'we hebben een kwaadaardig regime ten val gebracht'. Zou tof zijn, als Irak nu veilig en tof zou zijn. Maar juist het tegendeel is waar.
Het lachwekkendste is nog wel Bush die op een vliegdekschip landde met een groot Mission Accomplished spandoek.
Ze hadden in plaats van vette contracten met bedrijven die de regering in het zadel geholpen hebben in 2000, beter iets van het Midden-Oosten kunnen opsteken. zoals het verschil tussen Soennieten en Sjieten.. Maar ja, wat verwacht je van zakenmensen met goeie contacten. Raspolitici zijn schaars in die regering.

De ondergang van deze gangsters zal traag maar verzekerd zijn. Nu Bolton ook eindelijk opgezout is De komende twee jaar wordt het genieten hoe alles bij de Republikeinen in elkaar zal storten.
  woensdag 6 december 2006 @ 01:24:08 #56
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44182939
Straks komt Rumsie nog met het idee om Saddam op z'n plek terug te zetten.

Misschien niet eens zo'n gek idee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44183614
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:14 schreef Monidique het volgende:
Waaruit blijkt trouwens dat er zoveel doden zijn gevallen in Algerije?
Ik had tienduizenden doden in mijn achterhoofd. Dit vond ik op een site over the Algerian Insurgency:
quote:
Despite efforts to restore the political process, violence and terrorism characterized the Algeria landscape during the 1990s. In 1994, Lamine Zeroual was appointed Head of State for a 3-year term. During this period, the Armed Islamic Group (GIA) launched terrorist campaigns against government figures and institutions to protest the banning of the Islamist parties. A breakaway GIA group -- the Salafist Group for Preaching and Call (GSPC) -- also undertook terrorist activity in the country. Govenrment officials estimate that more than 100,000 Algerians died during this period.
Het zullen er waarschijnlijk minder zijn geweest. Deze site weet ook te melden dat er nog steeds gemoord wordt:
quote:
Three years into Bouteflika's mandate, the security situation in Algeria has improved markedly. However, terrorism has not been totally eliminated, and terrorist incidents still occur, particularly in remote or isolated areas of the country. An estimated 100-120 Algerians are killed monthly, down from a high of 1,200 or more in the mid-1990s.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_44185045
quote:
Op woensdag 6 december 2006 02:55 schreef Lyrebird het volgende:

Het zullen er waarschijnlijk minder zijn geweest. Deze site weet ook te melden dat er nog steeds gemoord wordt:
[..]
Dus zelfs daar is de burgeroorlog nog niet voorbij. En jij hebt de hoop dat door een algerije regime te voeren de puinhoop in irak op relatief korte termijn opgelost cq verminderd kan worden.

Hoelang heeft bijvoorbeeld het in ierland geduurd voordat de ira in ierland zichzelf heeft opgeheven. En nog steeds zijn er jaarlijks in ierland nog wel wat geloofs getinte opstandjes bij die oranje marsen.
pi_44188045
quote:
Op woensdag 6 december 2006 02:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik had tienduizenden doden in mijn achterhoofd. Dit vond ik op een site over the Algerian Insurgency:
[..]

[..]
De overheid zegt het, dus het zal wel waar zijn, ook al wordt er niet bij verteld hoe men aan deze cijfers komt? Misschien zijn er maar tweehonderd doden gevallen en probeert men zo de guerilla's in een slecht daglicht te stellen, of zijn er een half miljoen doden gevallen en wil de militaire dictatuur daar niet voor verantwoordelijk zijn. Ik weet het niet. Maar dit vind jij dus wel betrouwbare cijfers?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 december 2006 @ 13:15:47 #60
862 Arcee
Look closer
pi_44190670
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:24 schreef Tirion het volgende:
Het zou leuk zijn als iemand een poll uit 2003 tevoorschijn kan halen om te zien hoeveel mensen er toen 'voor' waren.
[POLL] Voor of tegen de oorlog?

64% voor.

* Arcee was en is tegen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44196568
quote:
Op woensdag 6 december 2006 09:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus zelfs daar is de burgeroorlog nog niet voorbij. En jij hebt de hoop dat door een algerije regime te voeren de puinhoop in irak op relatief korte termijn opgelost cq verminderd kan worden.

Hoelang heeft bijvoorbeeld het in ierland geduurd voordat de ira in ierland zichzelf heeft opgeheven. En nog steeds zijn er jaarlijks in ierland nog wel wat geloofs getinte opstandjes bij die oranje marsen.
Tja, we kunnen natuurlijk ook bij de pakken neer gaan zitten en maar hopen dat het niet naar onze kant overslaat. Regeren is vooruitzien en anticiperen.
pi_44196655
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

De overheid zegt het, dus het zal wel waar zijn, ook al wordt er niet bij verteld hoe men aan deze cijfers komt? Misschien zijn er maar tweehonderd doden gevallen en probeert men zo de guerilla's in een slecht daglicht te stellen, of zijn er een half miljoen doden gevallen en wil de militaire dictatuur daar niet voor verantwoordelijk zijn. Ik weet het niet. Maar dit vind jij dus wel betrouwbare cijfers?
Ik weet het ook niet. Het lijkt me dat je nu probeert om mij op een paar cijfers vast te pinnen. Zoals ik in mijn eerdere bijdrage al meldde, verwacht ik dat het getal lager zal liggen dan de 100.000. That's all.
pi_44196710
Wat maakt het ook allemaal uit, terugtrekken is geen optie. Dan is het land weer terug in de steentijd,
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 21:22:51 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44206830
ik was voor en ben nog steeds voor

en zonder Rumsfeld die nu 2 dagen voor zijn aftreden tot inkeer is gekomen zou het er een stuk beter gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')