Pffrt. Probeer in nederland maar eens een volkstelling te houden. De laatste is van 1971. Kun je nagaan.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:21 schreef Brel het volgende:
In een staat die niet soeverein is over haar bevolking en dus niet zo maar eventjes een census kan gaan houden is dit zowat het hardste bewijs dat je kan verwachten
Ik geef toe als betrouwbare statistieken daartoe de aanleiding geven.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dan noem jij Bos een draaikont? Is 'toegeven' een woord wat niet in je vocabulaire zit, of zo?
*proest*quote:
OK, ok, Disraeli and all that.quote:
Ts ts Monidique. Dat je zonder kritiek de getallen van de Lancet durft te quoten. Dit topic ging over naiviteit?quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,,1892888,00.html
Dat zijn excess deaths, dus bovenop het normaal te verwachten doden (berekend a.d.h.v. 2002/2003). Er vielen in de jaren negentig wel veel doden door het embargo, maar dat is verholpen met het Oil-for-Food-programma. Voor de rest is er geen groot verschil tussen de jaren '92 en '02.
Voor de oorlog lag het aantal doden per jaar per duizend op vijf of zes, nu op vijftien of twintig. Sja, burgeroorlogen en etnische zuiveringen willen wel eens helpen.
Dat durf ik, want er is niets mis met de methode of de conclusie dat er 95% kans is dat er tussen de 400.000 en 700.000 doden zijn gevallen door de oorlog.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ts ts Monidique. Dat je zonder kritiek de getallen van de Lancet durft te quoten. Dit topic ging over naiviteit?
Heb je een opleiding in de statistiek?quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:27 schreef Monidique het volgende:
Dat durf ik, want er is niets mis met de methode of de conclusie dat er 95% kans is dat er tussen de 400.000 en 700.000 doden zijn gevallen door de oorlog.
Nee, dat heb ik niet, wat ongetwijfeld bekend is, maar ik ben gezegend met rede en menselijke nieuwsgierigheid, waardoor ik kan concluderen dat dit een degelijke methode is die veel gebruikt wordt en gesteund door overheden en andere instanties.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb je een opleiding in de statistiek?
Nou, ik heb die opleiding wel en kan je verzekeren dat deze methode niet deugtquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:33 schreef Monidique het volgende:
Nee, dat heb ik niet, wat ongetwijfeld bekend is, maar ik ben gezegend met rede en menselijke nieuwsgierigheid, waardoor ik kan concluderen dat dit een degelijke methode is die veel gebruikt wordt en gesteund door overheden en andere instanties.
Geen probleem.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik heb die opleiding wel en kan je verzekeren dat deze methode niet deugt
Maar dat kun je met cijfers niet hard maken.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:41 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, Irak is nu een land verscheurd door burgeroorlog en etnische zuiveringen en genocides, honderdduizenden zijn gestorven, miljoenen op de vlucht en dat zou heel wat anders zijn geweest als Amerika het land niet had bezet.
I call bullshit. ik wil ''n foto zien van je bul met je identiteitsbewijs ernaast.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is geen bewijs, maar een projectie. Dat is niet meer dan een soort exit poll.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:49 schreef Monidique het volgende:
Volgens jou is een veelgebruikte methode waardeloos. Jij vindt dat kennelijk, maar de wetenschappelijke wereld is het niet met je eens. Kijk, daarom zeg ik ook 'geen probleem', want ja, ik kan er niet echt veel tegenin brengen. Natuurlijk, als mensen willen blijven zeggen dat je niet kunt weten hoeveel doden er vielen onder Saddam of erna, ondanks het tegenbewijs, dan kan ik niemand dwingen.
Hoe weet je dan dat ik dat ben?quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:50 schreef gronk het volgende:
I call bullshit. ik wil ''n foto zien van je bul met je identiteitsbewijs ernaast.
Je gebruikt het autoriteitsargument om een onderzoek van de Johns Hopkins University te weerleggen. Je moet standup comedian worden!quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik zeg toch dat ze waarschijnlijk niks beters hebben? Het is een leuk onderzoekje, maar je moet het wel met een flinke schep zout nemen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:03 schreef Sidekick het volgende:
Je gebruikt het autoriteitsargument om een onderzoek van de Johns Hopkins University te weerleggen. Je moet standup comedian worden!
Ging je die foto nog posten, of je kennis gebruiken om met een goede, inhoudelijke post deze methode weg te blazen, of ga je reageren zoals ik (we?) verwacht?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik zeg toch dat ze waarschijnlijk niks beters hebben? Het is een leuk onderzoekje, maar je moet het wel met een flinke schep zout nemen.
Je zegt dat het niet deugt. Je zegt dat het speculatie is van een links medisch maandblad.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik zeg toch dat ze waarschijnlijk niks beters hebben?
Uiteraard. Maar net als exit-polls (zelfde methode) blijkt het altijd een verdomd goed trend/signaal weer te geven.quote:Het is een leuk onderzoekje, maar je moet het wel met een flinke schep zout nemen.
Sorry hoor, maar dat statement neem ik alleen serieus als ik 'n bul en 'n ID zie.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik zeg toch dat ze waarschijnlijk niks beters hebben? Het is een leuk onderzoekje, maar je moet het wel met een flinke schep zout nemen.
Moet zeggen dat ik me zelden zo geamuseerd heb in POLquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je gebruikt het autoriteitsargument om een onderzoek van de Johns Hopkins University te weerleggen. Je moet standup comedian worden!
Jij doet nu hetzelfde. Want hoe kun je cijfers van het beroemde "Johns Hopkins University" weerleggen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ehh...omdat een stel iraki's die thuis liggen dood te gaan met etterende wonden lang niet zo mediageniek is als een mooie video van een automatisch doelzoekende raket met on-board videocamera?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:43 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom lezen we daar niets over?
Er hoeven maar een paar Palestijnse kinderen gewond te raken en de beelden staan op de voorpagina's van de kranten.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Ehh...omdat een stel iraki's die thuis liggen dood te gaan met etterende wonden lang niet zo mediageniek is als een mooie video van een automatisch doelzoekende raket met on-board videocamera?
Dat heeft misschien, heeeeel misschien iets te maken met 't feit dat journalist zijn in irak niet 't meest veilige beroep is. Plus dat niemand zit te wachten op alweeeeer beelden van bergen gewonden. Want, wees 'ns eerlijk, heb jij beelden gezien van zalen met gewonden tijdens de joegoslavische burgeroorlog? Of tijdens ieder ander recent conflict?quote:Op woensdag 6 december 2006 00:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er hoeven maar een paar Palestijnse kinderen gewond te raken en de beelden staan op de voorpagina's van de kranten.
Nou, d'r zijn een aantal massagraven ontdekt. Maar exact weten we het inderdaad niet. Maar het is toch wel heel erg dat je zo'n sujet gaat lopen verdedigen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:05 schreef Monidique het volgende:
Hoe weet men eigenlijk hoeveel doden Saddam Hoessein op z'n geweten heeft? Welke methode heeft men daarvoor gebruikt en waarom lijken er zoveel verschillen te zijn tussen de cijfers die ik af en toe wel eens zie? Dat vind ik dan weer een erg interessante vraag. Is het misschien niet gewoon mogelijk dat er nauwelijks doden zijn gevallen onder de regering-Hoessein?
Nou, exit polls hebben vergelijkende waarde: Partij A verliest, B wint. Die trend is dan inderdaad zichtbaar. Maar die vergelijkende waarde heb je hier niet: er wordt een (waarschijnlijk 95%, da's de standaard) betrouwbaarheidsinterval met een mean de lucht ingeslingerd, op basis van wat doktersbezoeken, en that's it. In een medisch blad. Een projectie daarvan is hoogst suspect, maar bij gebrek aan beter begrijpelijk. Alleen nauwelijks bruikbaar, en zeker geen volwaardige bewijslast.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:12 schreef Sidekick het volgende:
Uiteraard. Maar net als exit-polls (zelfde methode) blijkt het altijd een verdomd goed trend/signaal weer te geven.
Je hebt dus geen opleiding in de statistieken afgemaakt..?quote:Op woensdag 6 december 2006 00:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, d'r zijn een aantal massagraven ontdekt. Maar exact weten we het inderdaad niet. Maar het is toch wel heel erg dat je zo'n sujet gaat lopen verdedigen.
Dat bewijst toch niet dat ik het ben.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:14 schreef gronk het volgende:
Sorry hoor, maar dat statement neem ik alleen serieus als ik 'n bul en 'n ID zie.
Jawel...quote:Op woensdag 6 december 2006 00:21 schreef Xith het volgende:
Je hebt dus geen opleiding in de statistieken afgemaakt..?
W'rom niet? 't is een begin.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat bewijst toch niet dat ik het ben.
O, hoeveel, met hoeveel mensen, uit welke periode?quote:Op woensdag 6 december 2006 00:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, d'r zijn een aantal massagraven ontdekt.
Wie zou zoiets nou durven doen?quote:Maar het is toch wel heel erg dat je zo'n sujet gaat lopen verdedigen.
Data! Universiteit, richting, hoogleraar, studiejaar,...quote:
Met een briefje erbij "Ik ben Rouke" wel, maar zoals ik vorige pagina al zei; je zal het toch niet doen omdat je het gewoon niet bent. Bij een foto wil zal ik mijn excuses aanbieden.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat bewijst toch niet dat ik het ben.
Geef me een artikel waarin staat dat er 2 miljoen gewonden zijn gevallen in Irak en ik kan de getallen van the Lancet in het juiste perspectief stellen. Het hoeft niet eens op TV te komen.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat heeft misschien, heeeeel misschien iets te maken met 't feit dat journalist zijn in irak niet 't meest veilige beroep is. Plus dat niemand zit te wachten op alweeeeer beelden van bergen gewonden. Want, wees 'ns eerlijk, heb jij beelden gezien van zalen met gewonden tijdens de joegoslavische burgeroorlog? Of tijdens ieder ander recent conflict?
Anyway, 'het is niet op TV en dus bestaat het niet' is een waanzinnig slecht argument. Ik vind PJO 'n stuk overtuigender als relnicht
TUE, Toegepaste Wiskunde, Statistiek, 2005quote:Op woensdag 6 december 2006 00:24 schreef gronk het volgende:
Data! Universiteit, richting, hoogleraar, studiejaar,...
Nou, ik ben het gewoon. Maar ik hoef niks t.o.v. jou te bewijzen.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:32 schreef Xith het volgende:
Met een briefje erbij "Ik ben Rouke" wel, maar zoals ik vorige pagina al zei; je zal het toch niet doen omdat je het gewoon niet bent. Bij een foto wil zal ik mijn excuses aanbieden.
Beetje oneerlijk, je probeert nu via een indirecte manier Lancet's onderzoek onderuit te halen met een aspect dat waarschijnlijk niet onderzocht is...quote:Op woensdag 6 december 2006 00:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geef me een artikel waarin staat dat er 2 miljoen gewonden zijn gevallen in Irak en ik kan de getallen van the Lancet in het juiste perspectief stellen. Het hoeft niet eens op TV te komen.
Ok, in dat geval hoeven we ook niet jouw autoriteit op dit gebied te geloven.quote:Op woensdag 6 december 2006 01:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik ben het gewoon. Maar ik hoef niks t.o.v. jou te bewijzen.
Het lijikt me nog altijd zo dat als *jij* vindt dat het artikel in de lancet puin is, dat je dan zelf met onderbouwing moet komen. En anders moet je gewoon ergens anders gaan zitten kniezen.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:54 schreef Lyrebird het volgende:
Geef me een artikel waarin staat dat er 2 miljoen gewonden zijn gevallen in Irak en ik kan de getallen van the Lancet in het juiste perspectief stellen. Het hoeft niet eens op TV te komen.
Ik ben prof in de statistiek, heb het het artikel in de Lancet gerefereed, en ik zeg dat het artikel in de Lancet OK is. Nou jij weer.quote:Op woensdag 6 december 2006 01:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik ben het gewoon. Maar ik hoef niks t.o.v. jou te bewijzen.
quote:Op woensdag 6 december 2006 00:24 schreef Monidique het volgende:
[Nou, d'r zijn een aantal massagraven ontdekt.]
O, hoeveel, met hoeveel mensen, uit welke periode?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |