abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 december 2006 @ 20:40:58 #101
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_44144389
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:33 schreef Argento het volgende:

de mensen die het feitelijk doen, doen het meestal niet gratis.
het zou goed kunnen dat de mensen die het puur voor geld doen, ook beschikken over 1 van de psychologische/herseneigenschappen die ik eerder noemde. er zijn miss. ook gewoon mensen die het vermoorden van iemand anders niet als probleem zien. de meeste mensen echter wel. minder soldaten zijn in vietnam gesneuveld, dan dat er naderhand zelfmoord pleegden...
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  maandag 4 december 2006 @ 20:41:07 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144393
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:38 schreef kLowJow het volgende:
Kan je dat wat verder uitleggen .
Noord-Korea heeft in de VN evenveel rechten en plichten als Noorwegen. Mag volledig meepraten.

In de tijd van de Koude Oorlog was dit logisch, maar nu is dat volstrekt onaanvaardbaar.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 4 december 2006 @ 20:42:44 #103
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44144447
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Noord-Korea heeft in de VN evenveel rechten en plichten als Noorwegen. Mag volledig meepraten.

In de tijd van de Koude Oorlog was dit logisch, maar nu is dat volstrekt onaanvaardbaar.
Dus jij stelt voor dat de VN een lijstje maakt met landen die wel en niet OK zijn. Bon. Wie stelt dat lijstje op?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 4 december 2006 @ 20:42:47 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44144448
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Gezien de beelden van politieke tegenstanders die met granaten worden opgeblazen, zou ik zeggen: ja. Niet dat het nu veel beter is, integendeel, maar hij gebruikte behoorlijk veel geweld.
Uiteraard gebruikte Saddam veel geweld. Maar was het buitensporig? Met andere woorden: gebruikte hij meer geweld dan noodzakelijk om de orde en rust in Irak te kunnen handhaven? Daar gaat het om.

En niettegenzeggelijk is het nu voor de gemiddelde burger in Irak veel slechter dan onder Saddam. In het bijzonder voor Christenen en Joden.
The End Times are wild
pi_44144452
Saddam Hoessein was al ontdaan van zijn massavernietigingswapens door de Verenigde Naties. Kom op, zeg, al dat bangmaken met massavernietigingswapens en die zogenaamde terroristische banden van Hoessein, dat is toch so 2002, 2003.
  maandag 4 december 2006 @ 20:43:13 #106
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_44144467
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

haha wat een onzin. doordat soort ideeën gaat de VN dus moreel failliet
oneindig...?
  maandag 4 december 2006 @ 20:43:26 #107
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144479
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:40 schreef Argento het volgende:
Ok, maar het uitgangspunt dat de VN achterhaald is, is een andere premisse en niet de premisse waar de VS vanuit ging toen zij een VN-mandaat probeerde los te weken met de stelling dat Irak over MDW's beschikte en dat daardoor de internationale vrede werd bedreigd. Toen de VN daarin niet meeging, althans naar de zin van de VS niet snel genoeg, gingen de VS zelf aan de slag en werd het oogmerk van de missie ineens omgegooid van het beschermen van de internationale gemeenschap tegen de WMD's van Saddam, tot het bevrijden van het Irakese volk van het bewind van diezelfde Saddam.
Ja, Bush had de missie beter moeten formuleren en plannen. Maar daarmee had hij geen ongelijk. Verder is de VN een lachwekkende organisatie die hij van begin af aan had moeten negeren.
quote:
Niks dat de internationale veiligheid bedreigde en een schending van de Irakese soevereiniteit rechtvaardigde.
Het was wel genocide. Laat maar sterven, die Koerden?
  maandag 4 december 2006 @ 20:43:55 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44144491
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uiteraard gebruikte Saddam veel geweld. Maar was het buitensporig? Met andere woorden: gebruikte hij meer geweld dan noodzakelijk om de orde en rust in Irak te kunnen handhaven? Daar gaat het om.
Ja. Hij was echt een massamoordenaar a la Pinochet.
quote:
En niettegenzeggelijk is het nu voor de gemiddelde burger in Irak veel slechter dan onder Saddam. In het bijzonder voor Christenen en Joden.
De kans om door geweld om het leven te komen is veel groter.
  maandag 4 december 2006 @ 20:43:55 #109
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144492
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:42 schreef gronk het volgende:
Dus jij stelt voor dat de VN een lijstje maakt met landen die wel en niet OK zijn. Bon. Wie stelt dat lijstje op?
Nee, dat stel ik niet voor.
  maandag 4 december 2006 @ 20:44:00 #110
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44144496
quote:

'Is het toegestaan om voor de staatsveiligheid iemand te martelen? Tanden en nagels uittrekken, stroom op edele delen, dat soort werk?'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 4 december 2006 @ 20:44:51 #111
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44144522
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit:
quote:

dan lezen?
pi_44144525
quote:

[..]

Honderdduizend doden, dat is geen orde en rust. En ja, wanneer je chemische wapens inzet tegen de bevolking, dan is dat buitensporig. Het is misdadig en immoreel.
  maandag 4 december 2006 @ 20:44:55 #113
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144527
quote:
Is het doodschieten van een minister aan tafel handhaving van rust en orde?
quote:
Hoe weet jij dat?
  maandag 4 december 2006 @ 20:45:17 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44144540
quote:

[..]

Ja, Bush had de missie beter moeten formuleren en plannen. Maar daarmee had hij geen ongelijk. Verder is de VN een lachwekkende organisatie die hij van begin af aan had moeten negeren.
[..]
Zelfs Cheney geeft het toe.
quote:
Dat vind ik een sterk punt. Maar waarom werd er du moment niet ingegrepen?
Wat mij betreft had je een cordon om Koerdistan heengelegd, inclusief Turkije.
  maandag 4 december 2006 @ 20:46:04 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44144566
quote:

[..]

Let dan toch op! hij wil het lijstje zelf opstellen!
  maandag 4 december 2006 @ 20:46:21 #116
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144571
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:44 schreef gronk het volgende:
Hoe moet ik dit:
dan lezen?
Ik bepleit het oprichten van een nieuwe organisatie van stevige democratieen. Met een stevig handvest. Wie daar lang genoeg aan voldoet, mag lid worden. Wie de democratie ondermijnt, wordt er meteen uitgeknikkerd.
pi_44144598
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, iedereen is schuldig, velen in meerdere categoriën. De verschillen zijn enkel gradueel.

Wie heeft er geen belasting betaald de afgelopen drie jaar? Belastinggeld waarmee ook bommen zijn gegooid? En is enkel niets doen al niet een vorm van schuldig zijn?
ach ja, de erfzonde. Het zit er bij jou wel héél diep ingeramd hè
pi_44144603
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weet jij hoe het leven in Irak nu echt is? We krijgen wel allemaal beelden te zien uit de Soenietische Driehoek, maar van de rest van het land hoor je nauwelijks wat. Wat is reeel en wat is TV-filter?

Ik heb een kennis in Belfast, Noord-Ierland. Die had ooit wel eens in de verte een autobom zien afgaan, maar is verder door de jaren 80 heengegaan zonder veel van de troubles te merken.
Irak is een groot land, als ik kom met een voorbeeld dat je daar niet naar de markt kan doel ik niet op regio's waar geen problemen zijn, meestal wordt dat wel begrepen en verder gegaan me de werkelijke punten van de discussie.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 4 december 2006 @ 20:47:26 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44144620
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik bepleit het oprichten van een nieuwe organisatie van stevige democratieen. Met een stevig handvest. Wie daar lang genoeg aan voldoet, mag lid worden. Wie de democratie ondermijnt, wordt er meteen uitgeknikkerd.
Aan welke democratieen zat je te denken?
  maandag 4 december 2006 @ 20:47:55 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44144634
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja. Hij was echt een massamoordenaar a la Pinochet.
[..]

De kans om door geweld om het leven te komen is veel groter.
In sommige regionen wordt nu eenmaal met een bottere bijl gehakt dan hier in Nederland.
Regeren, macht en geweld zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Nederland bevindt zich in de luxepositie dat het geweld hier zich kan beperken tot boetes of hechtenis. In landen waar een deel van de bevolking niets bezit, en het leven in de gevangenis beter is dan op straat wordt dat wat lastiger.
The End Times are wild
  maandag 4 december 2006 @ 20:48:32 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44144657
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

In sommige regionen wordt nu eenmaal met een bottere bijl gehakt dan hier in Nederland.
Regeren, macht en geweld zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Nederland bevindt zich in de luxepositie dat het geweld hier zich kan beperken tot boetes of hechtenis. In landen waar een deel van de bevolking niets bezit, en het leven in de gevangenis beter is dan op straat wordt dat wat lastiger.
Je gaat me niet vertellen dat de situatie in Irak normaal is.
  maandag 4 december 2006 @ 20:49:24 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44144687
quote:

[..]

En wie bepaalt wie er lid mag worden? Wie bepaalt wie de eerste leden van zo'n organisatie zijn?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44144698
quote:

[..]

Persoonlijk vind ik dat Bush niet een groter ongelijk aan zijn kant had kunnen hebben. De VS zijn uit eigen motieven, uiteindelijk op politieke gronden gesteund door GB en Spanje en wat lafhartig gevolgd door ondermeer Nederland, Irak binnen getrokken. Dat is een schending van internationaal recht waarmee de VS de internationale vrede van een meer directe bedreiging voorziet dan Saddam ooit met zijn bewind heeft kunnen doen.
quote:
Uit moreel oogpunt natuurlijk niet, maar zolang het een binnenlandse aangelegenheid is en de VN geen mandaat uitvaardigt, kunnen andere soevereine staten weinig beginnen. Het internationale volkerenrecht kent immers een gelijkheidsbeginsel. Staten hoeven niet aan elkaar verantwoording af te leggen en hoeven van elkaar ook geen schendingen van elkaars soevereiniteit te dulden. Ook niet als de schendende staat het morele gelijk aan haar zijde meent te hebben.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44144705
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, iedereen is schuldig, velen in meerdere categoriën. De verschillen zijn enkel gradueel.

Wie heeft er geen belasting betaald de afgelopen drie jaar? Belastinggeld waarmee ook bommen zijn gegooid? En is enkel niets doen al niet een vorm van schuldig zijn?
Niets doen, we betalen notabene.

Ziehier trouwens ook een deel van de motivatie van (als ik het goed heb begrepen) de Hofstad groep.
Fiets
pi_44144709
Niets mis met een Bond der Democratiën, maar wat zou het doel ervan moeten zijn, dat ontgaat mij eigenlijk een beetje.
  maandag 4 december 2006 @ 20:50:34 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44144713
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:44 schreef gronk het volgende:

[..]

'Is het toegestaan om voor de staatsveiligheid iemand te martelen? Tanden en nagels uittrekken, stroom op edele delen, dat soort werk?'
Ik ben een tegenstander van martelen. Alles wat ik zeg is dat een zekere hoeveelheid geweld noodzakelijk is om macht te kunnen uitoefenen, en dat de mate varieert per regio. Waar beweer ik een voorstander hiervan te zijn?
The End Times are wild
  maandag 4 december 2006 @ 20:50:44 #127
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_44144719
Rourke je vind het dus goed wat bush gedaan heeft? op grond van valse argumenten (massavernietigingswapens) zonder steun vd VN (opgezet om zaken als de 2e WO te voorkomen)
Irak binnenvallen? Bush en zijn beleid is hypocriet. Israel schend al jaren vele VN wetten maar word niet aangevallen, waarom niet en Irak wel?
oneindig...?
pi_44144720
quote:

[..]

Inderdaad. Om lid te worden van de EU moet een land aan een hele reeks voorwaarden voldoen, maar bij de VN kan elke TBS-er met land in bezit lid worden. Wat een farce.
pi_44144732
quote:

[..]

zoiets als de EU? Het onderschrijven van de waarden van de EU is criterium nummer 1 voor lidmaatschap.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 4 december 2006 @ 20:51:54 #130
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144751
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:47 schreef Floripas het volgende:
Aan welke democratieen zat je te denken?
De EU-25. VS, Canada, Australie, Nieuw-Zeeland, Japan, Zuid-Korea, Zuid-Amerika, Venezuela misschien uitgezonderd. Israel. Zuid-Afrika, Botswana, Namibie, Senegal. Indonesie. India, Maleisie, Indonesie, Filippijnen, mogelijk Sri Lanka. Mogelijk Oekraiene, Armenie en Georgie, misschien niet. Dat soort landen.

En al het kleine grut dat ik vergeten ben, zoals Dominica.
  maandag 4 december 2006 @ 20:52:15 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44144767
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ach ja, de erfzonde. Het zit er bij jou wel héél diep ingeramd hè
In jouw virulente strijd tegen alles wat riekt naar Godsdienst raak je vrij gemakkelijk de weg kwijt. Nee, ik heb het niet over de erfzonde in dit geval.

Vanwaar die haat trouwens tegen de religie? Moest je vroeger ongewild altijd met je ouders naar de kerk? Ben je misbruikt door een geestelijke toen je zeven jaar oud was?
The End Times are wild
  maandag 4 december 2006 @ 20:53:06 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44144796
De twintig democratischte landen, met de beste verkiezingen, de vrijste pers en de beste rechtsstaat:
1 Denmark
- Finland
- Iceland
- Ireland
- Netherlands
- Norway
- Slovakia
- Switzerland
9 New Zealand
10 Latvia
11 Estonia
- Germany
- Sweden
- Trinidad and Tobago
15 Slovenia
16 Lithuania
17 Austria
18 Canada
19 Czech Republic
- France

Wie valt er een afwezigheid op?
pi_44144812
quote:

[..]

Afhankelijk van wat je met zo'n organisatie beoogt zijn er ongetwijfeld efficiëntere samenwerkingsverbanden voor te stellen dan de VN. Wat zou het doel van de VN (of een soortgelijke organisatie) moeten zijn?
pi_44144836
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:53 schreef Floripas het volgende:
De twintig democratischte landen, met de beste verkiezingen, de vrijste pers en de beste rechtsstaat:
1 Denmark
- Finland
- Iceland
- Ireland
- Netherlands
- Norway
- Slovakia
- Switzerland
9 New Zealand
10 Latvia
11 Estonia
- Germany
- Sweden
- Trinidad and Tobago
15 Slovenia
16 Lithuania
17 Austria
18 Canada
19 Czech Republic
- France

Friesland
Fiets
  maandag 4 december 2006 @ 20:54:10 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144837
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:51 schreef Argento het volgende:
zoiets als de EU? Het onderschrijven van de waarden van de EU is criterium nummer 1 voor lidmaatschap.
De EU streeft integratie na, dat is niet mijn bedoeling. Geen wereldregering. En verder schippert de EU nog al eens met de standpunten. Dat moet deze organisatie nadrukkelijk niet kunnen.
pi_44144843
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:50 schreef Yestuuur het volgende:
Rourke je vind het dus goed wat bush gedaan heeft? op grond van valse argumenten (massavernietigingswapens) zonder steun vd VN (opgezet om zaken als de 2e WO te voorkomen)
Irak binnenvallen? Bush en zijn beleid is hypocriet. Israel schend al jaren vele VN wetten maar word niet aangevallen, waarom niet en Irak wel?
Israel wordt al jaren continue aangevallen.
  maandag 4 december 2006 @ 20:54:19 #137
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44144845
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:53 schreef Floripas het volgende:
1 Denmark
- Finland
- Iceland
- Ireland
- Netherlands
- Norway
- Slovakia
- Switzerland
9 New Zealand
10 Latvia
11 Estonia
- Germany
- Sweden
- Trinidad and Tobago
15 Slovenia
16 Lithuania
17 Austria
18 Canada
19 Czech Republic
- France

"The Land of the Free"
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 4 december 2006 @ 20:54:41 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44144860
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat de situatie in Irak normaal is.
Is of was?

In ieder geval: tegen welke maatstaven? Jouw 21-ste eeuwste Randstedelijke Nederlandse maatstaven of die van mij? Of die van de bevolking in Irak? Wat versta je onder normaal?

Is ieder land dat het homohuwelijk niet toestaat in jouw ogen nog wel normaal? Of juist niet?
The End Times are wild
pi_44144898
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:54 schreef PJORourke het volgende:
En verder schippert de EU nog al eens met de standpunten.
turkije is een mooie testcase.
pi_44144925
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

In jouw virulente strijd tegen alles wat riekt naar Godsdienst raak je vrij gemakkelijk de weg kwijt. Nee, ik heb het niet over de erfzonde in dit geval.
weet je het zeker? heb je het zelf in de gaten?
quote:
Vanwaar die haat trouwens tegen de religie? Moest je vroeger ongewild altijd met je ouders naar de kerk? Ben je misbruikt door een geestelijke toen je zeven jaar oud was?
nee en nee, maar mischien kun je op eigen kracht nog andere redenen verzinnen?
  maandag 4 december 2006 @ 20:57:07 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44144941
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:50 schreef Yestuuur het volgende:
Rourke je vind het dus goed wat bush gedaan heeft?
quote:
op grond van valse argumenten (massavernietigingswapens)
Dat was geen vals argument.
quote:
zonder steun vd VN (opgezet om zaken als de 2e WO te voorkomen)
Waarom hecht iedereen toch zo aan die VN? De VN werkt niet.
quote:
Bush en zijn beleid is hypocriet. Israel schend al jaren vele VN wetten maar word niet aangevallen, waarom niet en Irak wel?
Het zijn geen wetten. En Israel, als democratische staat, is toch heel iets anders dan Irak onder saddam, niet? Frankrijk negeert ook wle eens resoluties, valt zo maa Ivoorkust binnen. Niemand die er over zeurt. dat is pas hypocriet.
  maandag 4 december 2006 @ 20:57:24 #142
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_44144954
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De EU-25. VS, Canada, Australie, Nieuw-Zeeland, Japan, Zuid-Korea, Zuid-Amerika, Venezuela misschien uitgezonderd. Israel. Zuid-Afrika, Botswana, Namibie, Senegal. Indonesie. India, Maleisie, Indonesie, Filippijnen, mogelijk Sri Lanka. Mogelijk Oekraiene, Armenie en Georgie, misschien niet. Dat soort landen.

haha Filipijnen, Israel, goed functionerende democratie? de meeste landen die je noemt hebben hele andere normen en waarden dan de EU bijv.
oneindig...?
  maandag 4 december 2006 @ 20:58:04 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44144978
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De EU-25.
Zelfs Polen?
quote:
VS,
Persvrijheidsprobleem.
quote:
Canada, Australie, Nieuw-Zeeland, Japan,
Isa net niet helemaal een democratie.
quote:
Zuid-Korea, Zuid-Amerika,
Poeh. Niet alle landen, toch
quote:
Venezuela misschien uitgezonderd.
Venezuele is toch juist wel een democratie? In veel Zuid-Amerikaanse landen is overigens een rechtsstaatprobleem.
quote:
Israel.
Heeft veel inwoners die niet mogen stemmen en voert een genetische zuiverheidspolitiek.
quote:
Zuid-Afrika,
Matig democratisch
quote:
Botswana, Namibie,
Namibie?!?
quote:
Senegal. Indonesie.
Poeh, in Indonesie worden mensenrechten geschonden bij het leven.
quote:
India, Maleisie,
Ook hier.
quote:
Indonesie,
Twee stemmen voor het islamitische land?
quote:
Filippijnen, mogelijk Sri Lanka.
Is in burgeroorlog.
quote:
Mogelijk Oekraiene, Armenie en Georgie, misschien niet. Dat soort landen.

maandag 4 december 2006 @ 20:58:43 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44145003
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:55 schreef Argento het volgende:
turkije is een mooie testcase.
Ja, en echt mooi komen ze er tot nu toe nog niet van af. Het hele idee van Turkse toetreding komt veel te vroeg, ondertussen wordt wel de steunpilaar onder de seculiere staat gesloopt. Hier krijgen we nog spijt van.
pi_44145004
Frankrijk is Ivoorkust niet binnengevallen, als ik het goed heb. Tenzij je verwijst naar het kolonialisme, maar dat was in een tijd dat zelfs de Volkerenbond nog niet bestond. En jemig, Frankrijk weer, weet je wel...
  maandag 4 december 2006 @ 20:58:51 #146
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44145008
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Israel wordt al jaren continue aangevallen.
Ik denk dat er door de VN wordt bedoeld.
  maandag 4 december 2006 @ 21:00:08 #147
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44145054
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is of was?

In ieder geval: tegen welke maatstaven? Jouw 21-ste eeuwste Randstedelijke Nederlandse maatstaven of die van mij? Of die van de bevolking in Irak? Wat versta je onder normaal?
Die van de bevolking van Irak, die gebukt gaat onder het geweld.
quote:
Is ieder land dat het homohuwelijk niet toestaat in jouw ogen nog wel normaal? Of juist niet?
Nee, maar dan blijven er maar weinig landen over. Het homohuwelijk is niet mijn topprioriteit, eerst maar maatschappelijke acceptatie van homo's bewerkstelligen.
  maandag 4 december 2006 @ 21:01:24 #148
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44145096
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:57 schreef Yestuuur het volgende:
haha Filipijnen, Israel, goed functionerende democratie?
Over mijn lijstje kan je twisten ja. Stel jij er eens eentje op. Wie weet kukelt NL er wel van af.

Mijn punt is wel dat je criteria opstelt, en dan kijkt wie zich daar aan houdt.
quote:
de meeste landen die je noemt hebben hele andere normen en waarden dan de EU bijv.
Dat bestrijd ik toch ook niet?
  maandag 4 december 2006 @ 21:02:12 #149
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_44145127
JM in dat rijtje klopt gewoon niet.
NLs polder socialisme moet zich wel aanpassen anders zitten ze zo weer op 8 zetels oof minder.

Verder vind ik je naief, want de gelegenheden die de door jouw genoemden voedingsbodem (cq voedselbanken...) gaven, gaan zeker niet vrijuit, vaak rechtse zakkenvullers voor wie genoeg nooooit genoeg is. Kapitalisme maakt meer kapot dan je lief is.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 4 december 2006 @ 21:02:56 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44145151
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Over mijn lijstje kan je twisten ja. Stel jij er eens eentje op. Wie weet kukelt NL er wel van af.
Ik heb een lijstje:

1 Denmark
- Finland
- Iceland
- Ireland
- Netherlands
- Norway
- Slovakia
- Switzerland
9 New Zealand
10 Latvia
11 Estonia
- Germany