abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 december 2006 @ 19:24:25 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44141772
Ik heb eens nagedacht over de hele goed-kwaad-discussie rondom Marijnissen, Rosenmoller, Prins Bernhard, Milton Friedman, Thatcher, Nixon en meer zo van die mensen die her en der moorduchtige regimes hebben gesteund.

Wat kun je wie kwalijk nemen? Ik zie vier graduele stadia:

1. Mensen die zelf hebben gemoord
(of daartoe opriepen, de opdracht ertoe gaven, ertoe aanzetten). Wat mij betreft mogen al deze mensen vervolgd worden voor hun daden, ongeacht welk motief ze hadden - tot aan George Bush, Castro, Pinochet aan toe. Dit is natuurlijk een duidelijke categorie.

2. Mensen die weten van moord en niets doen
Er zijn talloze mensen die in de buurt van een moordachtig regime zaten en niets deden. Dit vind ik uitzonderlijk verachtelijk en laakbaar (al typ ik dit natuurlijk wel vanuit mijn bureaustoel).

3. Mensen die weten van moord en het rechtpraten
Bijvoorbeeld de NCPN'er die Stalins Goelag goedpraat, de moslim die de aanslagen op het WTC goedpraat, Geert Wilders die de moord op Palestijnse kopstukken toestaat. Moord is moord, ongeacht wie er wordt vermoord. Ik veracht mensen hogelijk die dit doen; ik zal ze dan ook niet vertrouwen.

4. Naievelingen
Mensen die denken dat moord door dictators een propagandastunt is om zoiemand zwart te maken. Ik heb een mild medelijden voor mensen met zulke oogkleppen, maar ik veracht ze niet. Liever ga ik met ze in discussie.

In dit rijtje dus:
1 Hitler
2 Jan de Vries
3 Neonazi's die de holocaust verheerlijken
4 Holocaustontkenners.

Ook zo:
1 George Bush
2 Balkenende
3 Geert Wilders
4 Ashfan Ellian

En dus ook:
1 Mao
2 Nixon
3 Xiang Ming
4 Jan Marijnissen

En:
1 Osama bin Laden
2 Muhammad Sadir
3 Samir A.
4 Loose Change

[/provocatieve OP]

Stelling: mensen die Jan Marijnissen, Loose Change, of wie dan ook van dat niveau moord in de schoenen schuiven hebben geen poot om op te staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Floripas op 04-12-2006 19:52:15 ]
  maandag 4 december 2006 @ 19:26:45 #2
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44141865
Ik mis een vraagstelling?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 4 december 2006 @ 19:28:01 #3
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_44141904
Ik mis Poetin
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 4 december 2006 @ 19:29:58 #4
130955 Floripas
Blast from the past
  maandag 4 december 2006 @ 19:30:51 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44142002
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:26 schreef descendent1 het volgende:
Ik mis een vraagstelling?
Het is toch vrij duidelijk een 'kijk mij eens verheven zijn boven de menschheid met mijn alwetendheid en goddelijk objectieve standpunten' post. Daar hoort geen vraag bij. De bedoeling is dat je hem gaat prijzen voor zijn exceptionele inzicht en wijsheid.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44142043
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:24 schreef Floripas het volgende:
Ik heb eens nagedacht over de hele goed-kwaad-discussie rondom Marijnissen, Rosenmoller, Prins Bernhard, Milton Friedman, Thatcher, Nixon en meer zo van die mensen die her en der moorduchtige regimes hebben gesteund.

Wat kun je wie kwalijk nemen? Ik zie drie graduele stadia:

...........

Mensen die weten van moord en niets doen
Er zijn talloze mensen die in de buurt van een moordachtig regime zaten en niets deden. Dit vind ik uitzonderlijk verachtelijk en laakbaar (al typ ik dit natuurlijk wel vanuit mijn bureaustoel).
George Bush heeft wat gedaan aan een moordadig regime, het is er niet beter op geworden.
quote:
Mensen die weten van moord en het rechtpraten
Bijvoorbeeld de NCPN'er die Stalins Goelag goedpraat, de moslim die de aanslagen op het WTC goedpraat, Geert Wilders die de moord op Palestijnse kopstukken toestaat. Moord is moord, ongeacht wie er wordt vermoord. Ik veracht mensen hogelijk die dit doen; ik zal ze dan ook niet vertrouwen.
Was Bin Laden maar op tijd geliquideerd, of Hitler, of Idi Amin, of ......
quote:
Naievelingen
..
  maandag 4 december 2006 @ 19:32:54 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142074
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is toch vrij duidelijk een 'kijk mij eens verheven zijn boven de menschheid met mijn alwetendheid en goddelijk objectieve standpunten' post. Daar hoort geen vraag bij. De bedoeling is dat je hem gaat prijzen voor zijn exceptionele inzicht en wijsheid.
Haar.
Ik heb er een vraagstelling bijgezet.
  maandag 4 december 2006 @ 19:33:56 #8
120304 descendent1
pi_44142112
quote:

[..]

Hem?

In feite weten we allemaal van moorddadige regimes af en doen we er geen reet aan; dus zijn we allemaal schuldig?
Zo iets maak ik op uit de 'stelling'.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 4 december 2006 @ 19:34:01 #9
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142117
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

George Bush heeft wat gedaan aan een moordadig regime, het is er niet beter op geworden.
[..]
Sterker nog, dan was het er slechter op geworden. En dat komt niet als een verrassing.
quote:
Was Bin Laden maar op tijd geliquideerd, of Hitler, of Idi Amin, of ......
Werden ze maar veroordeeld. Anders worden het martelaars.
  maandag 4 december 2006 @ 19:34:22 #10
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142134
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:33 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Hem?

In feite weten we allemaal van moorddadige regimes af en doen we er geen reet aan; dus zijn we allemaal schuldig?
Zo iets maak ik op uit de 'stelling'.
Ik zeg niet schuldig. Ik zeg laakbaar.
  maandag 4 december 2006 @ 19:35:55 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_44142191
quote:

[..]

zou ik hem mogen aanraken?
  maandag 4 december 2006 @ 19:36:27 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142217
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

zou ik hem mogen aanraken?
Haar!
Verdomme.
  maandag 4 december 2006 @ 19:38:11 #13
120304 descendent1
pi_44142283
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Haar!
Verdomme.
Als je hem nu gaat vermoorden en je dat van te voren post en ik het lees; maakt mij dat nu laakbaar omdat ik niets tegen jou -als zijnde een moorddadig mini-regime- doe?
Ik voel me niet laakbaar; want wat zou ik er in godeshemelennaam tegen moeten doen?
pi_44142306
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sterker nog, dan was het er slechter op geworden. En dat komt niet als een verrassing.
kortom, Saddam hadden "we" moeten laten zitten. Hij was blijkbaar precies de juiste man voor de Irakezen.
quote:
Werden ze maar veroordeeld. Anders worden het martelaars.
veroordelen is mooi, vooral voor advocaten en rechters, maar wel te laat. De truc is natuurlijk om het niet zover te laten komen, of in ieder geval de schade te beperken.
  maandag 4 december 2006 @ 19:41:56 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142405
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:38 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

kortom, Saddam hadden "we" moeten laten zitten. Hij was blijkbaar precies de juiste man voor de Irakezen.
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik was nooit een voorstander van Saddams regime. We hadden het verzet moeten steunen en de groeiende onrust een stem moeten geven door ze vrije pers te bieden en vanuit ballingschap kritiek te kunnen leveren.
quote:
veroordelen is mooi, vooral voor advocaten en rechters, maar wel te laat. De truc is natuurlijk om het niet zover te laten komen, of in ieder geval de schade te beperken.
Ja, dat ben ik met je eens, maar sinds wanneer heeft de moord op een enkel man van buitenaf dat opgelost?
  maandag 4 december 2006 @ 19:42:51 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44142434
Iedereen valt wel binnen jouw vier categoriën in te passen, dus iedereen is schuldig te noemen.

En zo is het natuurlijk ook.
The End Times are wild
  maandag 4 december 2006 @ 19:43:44 #17
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_44142461
Mensen die zelf hebben gemoord
(of daartoe opriepen, de opdracht ertoe gaven, ertoe aanzetten). Wat mij betreft mogen al deze mensen vervolgd worden voor hun daden, ongeacht welk motief ze hadden - tot aan George Bush, Castro, Pinochet aan toe. Dit is natuurlijk een duidelijke categorie.

- Balkenende
- Wilders

--> ONZ
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  maandag 4 december 2006 @ 19:44:15 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142483
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:43 schreef Misanthroopia het volgende:
Mensen die zelf hebben gemoord

- Balkenende
- Wilders

--> ONZ
...wat?
  maandag 4 december 2006 @ 19:44:58 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44142495
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:38 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd: Irak was een soevereine staat. Wie zijn wij om te bepalen wat goed is voor de Iraakse bevolking en dat dan ook nog even met geweld te gaan opleggen? Saddam was vanzelf verdwenen, hetzij door Magere hein, hetzij doordat hij een stap te ver ging en de bevolking hem eruit gegooid had. Steunen van intern verzet, prima. Daadwerkelijk je bemoeien met de interne zaken van een andere staat, nooit. What's next? Bush die vindt dat ons euthanasie beleid niet deugt en Scheveningen binnenvalt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 4 december 2006 @ 19:46:15 #20
41606 Misanthroopia
pi_44142530
Wouter Bos is dus ook een moordenaar, aangezien hij heeft ingestemd met de uitzending naar Irak.
  maandag 4 december 2006 @ 19:47:45 #21
41606 Misanthroopia
pi_44142582
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

...wat?
Dat je redenering nogal onzinnig is. Balkenende en Wilders (en dus ook Bos als je consequent bent) benoemen als iemand die "zelf vermoord" heeft slaat als een lul op een varken.
  maandag 4 december 2006 @ 19:50:23 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142672
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:47 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Dat je redenering nogal onzinnig is. Balkenende en Wilders (en dus ook Bos als je consequent bent) benoemen als iemand die "zelf vermoord" heeft slaat als een lul op een varken.
...wat?
Dat deed ik niet, dat deed jij!
Jij moet maar naar ONZ, dus.
pi_44142681
Floripas ik zie 4 categorieën, en vervolgens 4 aparte groepen namen. Kan ik hieruit concluderen dat die mensen per groepje in een andere categorie thuishoren?
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  maandag 4 december 2006 @ 19:51:14 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44142697
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:50 schreef Yestuuur het volgende:
Floripas ik zie 4 categorieën, en vervolgens 4 aparte groepen namen. Kan ik hieruit concluderen dat die mensen per groepje in een andere categorie thuishoren?
Je hebt gelijk, ik pas het wel even aan.
[/waarzitikmetmijnhoofd]
  maandag 4 december 2006 @ 19:52:17 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_44142719
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Haar!
Verdomme.
Hee, jij postte je tieten niet.
De fout ligt dus bij deze bij jou.