is goedquote:Op maandag 4 december 2006 14:26 schreef Zhivago het volgende:
Haga Sofia, Istanbul
ik ga de opgavenlijst alvast bijwerkenquote:Op maandag 4 december 2006 14:57 schreef _jero_ het volgende:
Heb hem ook, wat nu?
quote:Op maandag 4 december 2006 14:57 schreef _jero_ het volgende:
Heb hem ook, wat nu?
quote:Op maandag 4 december 2006 15:20 schreef twentemeisje het volgende:
Twee honden vechten om een been....
chaos!quote:Op maandag 4 december 2006 15:57 schreef Zhivago het volgende:
Lekker danHeb ik het gevonden gaat de opgave weg
![]()
Had niet nodig geweest, van mij mag je het punt gewoon meerekenen (je had hem toch eerlijk gehaald?).quote:Op maandag 4 december 2006 17:25 schreef redunzl het volgende:
opgavenlijst en puntentotaal zijn bijgewerkt, ik heb redunzl 1 punt in mindering gegeven vanwege die actie van vanmiddag![]()
jajaja ik zit me een ongeluk te zoeken, zit nu in mijn geboorteland te kijkenquote:Op maandag 4 december 2006 17:44 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Had niet nodig geweest, van mij mag je het punt gewoon meerekenen (je had hem toch eerlijk gehaald?).
Of bedoel je Dresden, maar die telt pas mee voor deel 11 en gaat naar twentemeisje
En Frederiqueske, probeer deze te vinden
vind hem zelf wel heel erg moeilijk, kan hem nog niet vinden...
En ik had alle grote plaatsen gehad in het Midden-Oosten, waaronder dus ook Bahrein wat daar dus op een steenworp vanaf ligt...quote:Op maandag 4 december 2006 18:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Saudi Arabie, tussen Ad Dammam en As Zahran en Al khubar
ik zat niet goed op te letten, ik interpreteerde de opmerking "Redunzl mag de 1e poging plaatsen" als plaats maar een nieuwequote:Op maandag 4 december 2006 17:44 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Had niet nodig geweest, van mij mag je het punt gewoon meerekenen (je had hem toch eerlijk gehaald?).
Of bedoel je Dresden, maar die telt pas mee voor deel 11 en gaat naar twentemeisje
Leek mij een Atlantisch eiland. Zat eerst te zoeken in de buurt van Schotland, dat landschap leek er overigens behoorlijk op. Toen ben ik bij de Azoren gaan kijken. Dus ook enigzins toevalquote:Op maandag 4 december 2006 19:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Jawel, goed
Zhivago +1
Hoe had je deze zo snel gevonden? Azoren zijn nou niet de meest bekende plek?
Ok, alleen dat gaat pas tellen voor deel 11quote:Op maandag 4 december 2006 19:17 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik zat niet goed op te letten, ik interpreteerde de opmerking "Redunzl mag de 1e poging plaatsen" als plaats maar een nieuwe![]()
quote:Op maandag 4 december 2006 19:32 schreef Frederiqueske het volgende:
waar zoeken jullie mee??????? want geloof er geen reet van als jullie die google earth opstarten en zo over die aardbol gaan lopen struinen en het iedere keer zo binnen 10 minuten vinden enzo....... en dan zo lekker logisch eerst bij schotland gaan zoeken en dan ineens bij de azoren???? waarom niet ijsland, of noorwegen ??? ik vind da wel knap hoor zo snel zomaar een plaatje vinden van een paar cm2 op een hele aardbol... da wil ik ookdus waar zoeken jullie mee??
![]()
ok, dan tel ik er nog eentje bij mezelf op, met excuses aan twentemeisjequote:Op maandag 4 december 2006 19:35 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Ok, alleen dat gaat pas tellen voor deel 11Maar weet niet welke punt aftrek je dan gedaan hebt, maar dat is niet nodig. Tel gewoon alle vetgedrukte +1's. Twentemeisje heeft die Dresden genoemd en niet wij dus zij krijgt dat punt daarvoor (pas bij de telling voor deel 11)
true, truequote:Op maandag 4 december 2006 19:41 schreef Zhivago het volgende:
[..]Ik zoek met van alles. Die opgave van de Azoren heb ik in ieder geval gevonden door naar de zee, het kompas en het landschap te kijken, dus alleen via google earth. Bij objecten zoals kastelen, kerken ed zoek ik ook wel met google, wikipedia en bbs.keyhole.com (soort google voor placemarks). Maar het belangrijkste is om goed naar de omgeving te kijken zodat je weet waar je naar moet zoeken (welk continent, soort gebouw, etc etc)
![]()
haha, jij bent moeilijk te overtuigen, maar het is toch echt zoquote:Op maandag 4 december 2006 19:46 schreef Frederiqueske het volgende:
nah ik geloof er geen hol van, laat mij een plaatje posten en dan wil ik wel eens zien of jullie het kunnen vinden
nee dat niet, geen valsspelerij ofzo maar dat jullie een soort van zoekmachine hebben, want komop hoe kan je in Godsnaam op een klein plaatje zien welk continent je moet zijn of in welke wijk, net dat ding van saudi arabie,, ik had al heel SA afgezocht en op dat stipje met de naam ......saudi arabia staan nergens plaatsnamen daarzo,quote:Op maandag 4 december 2006 19:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Denk je dat wel elkaar eerst de goede antwoorden mailen voordat we plaatsen?
inderdaad, soms is het makkelijk, bijv. Spaanse huizen vind ik vrij makkelijk te herkennen.quote:Op maandag 4 december 2006 19:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
oefening baart goede antwoorden in dit geval. Zie de uitleg van Zhivago hierboven
aah okquote:Op maandag 4 december 2006 19:54 schreef redunzl het volgende:
nou Frederiqueske, plaats er maar een dan![]()
haha waarom daarzoquote:Op maandag 4 december 2006 20:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heb het nog niet gevonden, maar mijn eerste zoekplekken zijn Canberra en Adelaide
pfffffffff heb al heel irak gehad en egypte en pakistan en afganistan,,,quote:Op maandag 4 december 2006 20:46 schreef redunzl het volgende:
via je profiel was het idd makkelijker![]()
dit lijkt me geen makkelijke, wat en waar?
[afbeelding]
was even wegquote:Op maandag 4 december 2006 21:25 schreef _jero_ het volgende:
Wereld erfgoed?
heel ander continent...quote:Op maandag 4 december 2006 21:10 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
pfffffffff heb al heel irak gehad en egypte en pakistan en afganistan,,,
hintje please![]()
quote:Op maandag 4 december 2006 22:02 schreef dmace het volgende:
ja maar die troep ligt overal in Zuid-A.
Chizen Itza ?
heel goedquote:Op maandag 4 december 2006 22:40 schreef _jero_ het volgende:
De Inca ruines van Tiwanaku in Bolivia?
quote:Op maandag 4 december 2006 22:43 schreef redunzl het volgende:
[..]
heel goed![]()
het is volgens mij van de voorgangers van de Inca's maar het is in ieder geval Tiwanaku![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiwanaku
_jero_ +1
Doet me meteen weer denken aan Midtown Madness IIquote:Op maandag 4 december 2006 23:20 schreef _jero_ het volgende:
Wat is de naam van dit gebouw en waar is deze te vinden?
[afbeelding]
Geen idee. Ben meteen weer naar buiten gegaan.quote:Op maandag 4 december 2006 23:30 schreef _jero_ het volgende:
Was er geen uitzichtplatform, maar dan ergens halverwege?
Zhivago +1
Het is de GMEX exhibition hall in Manchester, Groot-Brittaniëquote:Op maandag 4 december 2006 23:46 schreef Zhivago het volgende:
Hoe heet dit gebouw en waar ligt het?
[afbeelding]
Hint: het was vroeger een station.
Voor deze vraag kunnen we wel wat tips geven waarop je zou kunnen letten (ook al is het antwoord al gegeven). De huizen zien er europees uit en zo'n oud stadion/theater vind je alleen in europa en dan met name rond de midellandse zeequote:
het is inderdaad het amphitheater van Tarraco, het huidige Tarragona (150 kilometer zuidelijk van Barcelona) in Spanjequote:Op dinsdag 5 december 2006 08:16 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Dit theater heet Tarraco en ligt in Tarragona in Spanje. info
ja precies, expres ook wat zee nog op de foto gelaten zodat je makkelijker daar gebruik van kan maken in combinatie met de kompas (je weet sneller aan welke 'kant' van de (Middellandse) zee je moet zoeken bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 5 december 2006 11:02 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Voor deze vraag kunnen we wel wat tips geven waarop je zou kunnen letten (ook al is het antwoord al gegeven). De huizen zien er europees uit en zo'n oud stadion/theater vind je alleen in europa en dan met name rond de midellandse zee
Dat is rap... ik denk hier kunnen jullie je wel ff mee vermaken... :S Hoe wist je die zo rap?quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:59 schreef _jero_ het volgende:
Hotel Atlantis Sintra Estoril, in Portugal naast het Estoril race circuit
Helemaal juistquote:Op dinsdag 5 december 2006 00:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het is de GMEX exhibition hall in Manchester, Groot-Brittanië
het was Manchester Central in vroegere tijden inderdaad
Parque O'Higgins is inderdaad correctquote:Op dinsdag 5 december 2006 13:50 schreef Zhivago het volgende:
Ik denk dat het hele park "Elipse del Parque O´Higgins" heet
In die landen kun je beter niet gaan zoekenquote:Op dinsdag 5 december 2006 14:20 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
ik zit zelf aan spanje of italie te denken op t eerste gezicht...
In die landen ligt het ook nietquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:22 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
hmz.. misschien maar eens in Griekenland en Turkije de kust af stropen...
quote:
Ohrid, in Macedoniëquote:Op dinsdag 5 december 2006 14:00 schreef Zhivago het volgende:
Hier ben ik afgelopen zomer op vakantie geweest. Hoe heet deze plaats?
[afbeelding]
Ik moet er wel even bij vermelden dat alleen de old-town op het plaatje te zien is.
Byzantijnse "rommel" vind je er volopquote:Op dinsdag 5 december 2006 18:46 schreef DeeBee het volgende:
phew, best lang aan het zoeken geweest ernaar...en had zelf al bedacht/besloten dat het aan een meer moest liggen, en had al Zwitserland etc. gekeken, maar moest toen even eten tussendoor
dat laatste plaatje was wel de definitieve hint, want had ook al Kroatië etc. op het oog, maar het Byzantijnse kloostertje verraadde veel, want dan weet je gelijk in welke richting je moet zoeken naar meren
ziet er erg mooi uit inderdaad, maar heel erg onbekend...had in ieder geval nog niet aan Macedonië gedacht als vakantieland, maar dit is erg leuk zo te zien, zeker als er ook nog redelijk wat Byzantijnse rommel staat...
Hier de beschrijving op de UNESCO site en het heeft zelfs nog een Nederlandse zusterstad, namelijk Katwijk![]()
phew, even nieuwe opgave zoeken
wow, cool...365 kerkjes, dat is echt idioot, maar wel een mooi idee dat ze er op die manier eentje voor elke dag hebbenquote:Op dinsdag 5 december 2006 18:53 schreef Zhivago het volgende:
[..]
Byzantijnse "rommel" vind je er volopWat ook uniek is is dat er in Ohrid 365 verschillende kerken zijn, voor elke dag van het jaar één. Het stadje was verder een inspiratiebron voor de Nederlandse schrijver Den Doolaard, er staat ook nog ergens een gedenksteen ter ere van hem.
mja, dat is inderdaad iets wat erg goed kan helpen, laatst nog daardoor heel snel wat high-res steden in Engeland gevonden omdat die van een bepaalde 'leverancier' warenquote:Op dinsdag 5 december 2006 19:56 schreef redunzl het volgende:
de Duitse wikipedia had het inderdaad over Kopfbahnhof, ik kende de term kopstation niet en heb er station van gemaakt. Ik vond dat al vreemd, een andere site benoemde het als een van de grootste stations van Europa
![]()
Ik ben er niet geweest, onderaan de foto staat Geocontent, dan is de kans wel groot dat het om een plaats in Duitsland gaat. Ik haal die teksten altijd weg, voor de zekerheid![]()
http://www.geocontent.de/
soms is het overduidelijk, zoals bijv.:quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:52 schreef DeeBee het volgende:
[..]
mja, dat is inderdaad iets wat erg goed kan helpen, laatst nog daardoor heel snel wat high-res steden in Engeland gevonden omdat die van een bepaalde 'leverancier' warendus binnenkort laat ik die er ook maar vanaf denk ik
![]()
Goedemorgen!quote:Op woensdag 6 december 2006 09:15 schreef Sitethief het volgende:
Woestijn in Californie schat ik zo.
Het is een jaarlijkse happening in het westen van de VS.quote:
quote:Op woensdag 6 december 2006 09:36 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Het is een jaarlijkse happening in het westen van de VS.
En er worden dingen in de fik gestoken?
Ja die ja, ken alleen de naam niet.....quote:
Veel groter,quote:Op woensdag 6 december 2006 09:54 schreef twentemeisje het volgende:
Nevada desert, Desert Blast pyrofestival?
Jaja die,quote:Op woensdag 6 december 2006 10:00 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Burning Man festival. Black Rock Desert, Nevada, USA
een heel lange bespreking...quote:Op woensdag 6 december 2006 10:00 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Burning Man festival. Black Rock Desert, Nevada, USA
Maar niet 100% hetzelfde?quote:Op woensdag 6 december 2006 12:57 schreef Zhivago het volgende:
Ik heb iets wat er superveel op lijkt
Ik bedoel het schamen niet in de zin dat het een pretpark is met kinderachtige attracties... Want als dit pretpark (dat overigens niet in Europa ligt) in je landsgrenzen ligt mag je je schamen vanwege hoe het er uit ziet....quote:Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef Frederiqueske het volgende:
Belgie,,, Bobbejaanland???en anders is het ponypark slagharen??
niet in europa, dus toch ver weg dan... dan zal het in de verenigde staten liggen omdat je zo zegt dat ze zich er voor moeten schamen hehequote:Op woensdag 6 december 2006 13:43 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
[..]
Ik bedoel het schamen niet in de zin dat het een pretpark is met kinderachtige attracties... Want als dit pretpark (dat overigens niet in Europa ligt) in je landsgrenzen ligt mag je je schamen vanwege hoe het er uit ziet....
Neej... die niet....quote:Op woensdag 6 december 2006 13:52 schreef Frederiqueske het volgende:
oooh ik weet het denk al, dat mijnwerkers pretpark in johannesburg zuid afrika???
Niet in SA.. en dit park is nogsteeds geopend.... En als je de foto's zou zien van het park zou je dat haast niet geloven....quote:
damned, zit ik heel SA af te zoeken, ik dacht al RATANGA JUNCTION maar nee dus whehe waar moeten we zoeken in welk gedeelte van Afrika?? noorden???quote:Op woensdag 6 december 2006 14:04 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
[..]
Niet in SA.. en dit park is nogsteeds geopend.... En als je de foto's zou zien van het park zou je dat haast niet geloven....![]()
quote:Op woensdag 6 december 2006 14:30 schreef Frederiqueske het volgende:
AAAAAAAH NEEEEEEEEE nou heb ik het een keer gevondenen ik heb nog wel gewoon via google earth gezochjt en nie via die foklogs enzo ben gewoon de bekende plekken afgegaan
Fantazialand it isquote:
yupquote:Op woensdag 6 december 2006 14:40 schreef redunzl het volgende:
Taman Mini Indonesia Indah theme park in East Jakarta?
JEEEEEEEEEEEEJ ik heb een puntjequote:Op woensdag 6 december 2006 14:35 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
[..]
Fantazialand it isKijk maar eens hier voor een lovende beschrijving van dit park
En Zhivago +1 niet te vergeten. gezien de donatie wordt het Frederiqueske +1
De beschrijving erbij is ook zo lekker optimistischquote:Op woensdag 6 december 2006 14:41 schreef Zhivago het volgende:
Fantastisch ditGaat echt te ver dat park.
lol in dat park ben ik geweest whahahaha 10000 rupiah entree voor 4 personenquote:Op woensdag 6 december 2006 14:40 schreef redunzl het volgende:
wat een armoe
![]()
Taman Mini Indonesia Indah theme park in East Jakarta?
ja idd, ik was al eerder een mini-france en mini-italy tegengekomen.quote:Op woensdag 6 december 2006 14:43 schreef Zhivago het volgende:
[..]
yupDie eilanden in het meertje zijn trouwens een miniatuurweergave van Indonesie. Had je het daarom zo snel?
redunzl +1
nee dat denk ik niet, want dat stond volgens mij op een heel kleine squarequote:Op woensdag 6 december 2006 15:22 schreef inkie1010 het volgende:
dat afgebrokkelde beeld van saddam in bagdad??? (heeeele wilde gok)
quote:Op woensdag 6 december 2006 15:22 schreef inkie1010 het volgende:
dat afgebrokkelde beeld van saddam in bagdad??? (heeeele wilde gok)
is helemaal goed!quote:Op woensdag 6 december 2006 16:57 schreef _jero_ het volgende:
El Faro De Colon in Santo Domingo op de Dominicaanse Republiek
Het is een monument voor Columbus.
[afbeelding]
Jaquote:Op woensdag 6 december 2006 17:00 schreef redunzl het volgende:
[..]
is helemaal goed!![]()
en, geslaagd voor het examen?![]()
_jero_ +1
helemaal over het hoofd gezien, anders had ik 'm natuurlijk weggehaaldquote:Op woensdag 6 december 2006 17:14 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Ja
Je had een mooie hint op het plaatje staan (honkbalveld) waardoor ik al na 2 plaatsen in het midden oosten dacht dat ik helemaal verkeerd zat te zoeken hehe.
Even nieuwe zoeken.
Maar Konoike heeft sowieso één vestiging in Amerika, maar daar is het niet volgens mij...quote:Op donderdag 7 december 2006 00:26 schreef DeeBee het volgende:
ja, kon dat ook al van het dak lezen en heb al flink in Japan gezocht, maar tot nu toe weinig resultaat, terwijl ik toch wel er redelijk zeker van ben dat het Japan moet zijn...
quote:Op donderdag 7 december 2006 09:20 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Moeten we nou in Japan zoeken of niet?
quote:Op donderdag 7 december 2006 09:52 schreef redunzl het volgende:
[..]
konoike is een warenhuisketen?
het is nl. geen warenhuis oid
heel goed!quote:Op donderdag 7 december 2006 09:56 schreef twentemeisje het volgende:
Osaka, Japan!
Daar had ik helemaal niet aan gedachtquote:Op donderdag 7 december 2006 09:48 schreef _jero_ het volgende:
Ik heb een plaatje gevonden met alle locaties dus ik ga even zoeken
Zo heb ik 'm ook gevondenquote:Op donderdag 7 december 2006 10:01 schreef Impry het volgende:
[..]
Daar had ik helemaal niet aan gedachtNaja, op naar de volgende
Ik had al een aantal plekken bezocht en ik dacht dat ik Osaka ook al gehad had,.. maar bleek dus niet zo te zijnquote:Op donderdag 7 december 2006 09:58 schreef twentemeisje het volgende:
Het Osaka Maritime Museum
Dat idee heb ik ook....quote:Op donderdag 7 december 2006 10:25 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Ferdinand Magellaan is mijn eerste ingeving voor de nieuwe opgave.. maar heb t idee dat dat t niet is...
quote:Op donderdag 7 december 2006 11:04 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Of gaat t om iemand die dood ging onderweg hierheen?
quote:Op donderdag 7 december 2006 11:29 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Gaat het om Munir Said Thalib?
John F. Kennedy Jr.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:14 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Zo heb ik 'm ook gevonden
Wie was onderweg naar deze plek maar kwam er nooit aan....?
[afbeelding]
Exactly!quote:Op donderdag 7 december 2006 11:38 schreef DeeBee het volgende:
[..]
John F. Kennedy Jr.
Het is Martha's Vineyard, een eiland wat bij Massachusetts hoort![]()
34°38'25.80"N 135°24'17.41"Equote:Op donderdag 7 december 2006 11:44 schreef DeeBee het volgende:
en dammit, waar in Osaka ligt dat maritieme museum?!heb echt die hele stad afgezocht en niks gevonden, nog al die rivieren etc. gekeken en er gewoon overheen gekeken
![]()
![]()
http://bbs.keyhole.com/ubb/download.php?Number=206093quote:Op donderdag 7 december 2006 11:44 schreef DeeBee het volgende:
en dammit, waar in Osaka ligt dat maritieme museum?!heb echt die hele stad afgezocht en niks gevonden, nog al die rivieren etc. gekeken en er gewoon overheen gekeken
![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 12:17 schreef redunzl het volgende:
noordkaap, noorwegen?
dit was idd een inkoppertjequote:Op donderdag 7 december 2006 12:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
![]()
dammit, moet toch eens naar wat hoger niveau overschakelen denk met m'n plaatjes![]()
redunzl +1
bbs.keyhole.com was 'my friend' in dit geval jaquote:Op donderdag 7 december 2006 13:20 schreef twentemeisje het volgende:
gelukkig was dit geen inkoppertje
grijs volgens mijquote:Op donderdag 7 december 2006 13:25 schreef redunzl het volgende:
te makkelijk dus
aanvullende vraag: welke kleur heeft een krokodil?
nou?
![]()
DeeBee +1
grappig, nooit gewetenquote:Op donderdag 7 december 2006 13:40 schreef DeeBee het volgende:
ja, precies...ow, damn...had helemaal niet door dat redunzl een avatar van Versailles had en dan kies ik net weer een eiland met daarop een paleis dat is gebouwd in de stijl van Versailles![]()
Herrenchiemsee Wiki en op Google Maps
[afbeelding]
het ligt inderdaad in de Chiemsee, tussen Rosenheim en Salzburg, je rijdt er vlak langs met de snelweg (langs het meer dan, dit ligt een stukje verder in het midden)
twentemeisje +1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |