Bier! Groot! Magners!quote:Op maandag 4 december 2006 14:28 schreef Nouk het volgende:
Ik van 27 t/m 29 december samen met Zwansen.
Moet me nog wel beetje verdiepen in wat we gaan doen, denk sowieso wel:
-Buckingham Palace ff langs
-Kroonjuwelen
-Tower Bridge
-Picadilly Circus
-Museum of War
-Harrods & andere winkels.
-In zo'n dubbeldekker rondtouren (misschien dat we wat hoogtepunten dan kunnen combineren, we hebben maar 2 dagen).
Verder nog dingen die je echt niet mag missen als je voor het eerst in Londen bent?
Het Palace is niet bijzonder groot. Ik weet niet precies of ik in de Dress Circle of de Grand Circle zat, gastheren hadden alles geregeld dus ook de kaartjes, maar het was prima te horen en te zien. Ik denk dat je vanaf de balkons wel iets minder zicht hebt, beetje schuin van bovenaf, maar ook dat moet nog wel voldoende zijn lijkt me. Geluid is in elk geval gewoon perfect overal. Waar ik zat kon ik ook de orkestbak en de dirigent zien, was een leuk extraatje.quote:Op maandag 4 december 2006 14:45 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ergens in maart wil ik naar Londen gaan, en dan ook naar Spamalot![]()
Hoe ver van te voren zou ik deze kaarten moeten bestellen, en nog een andere belangrijke vraag:
STALLS £60.00
DRESS CIRCLE £60.00
STALLS £47.50
GRAND CIRCLE £42.50
BALCONY £22.50
BALCONY £17.50
Is het zijn geld waard om die dure betere plekken te kiezen? of voldoet een goedkopere ook? (kan je het goed horen/zien)
Oeh, mijn record is 4u en 15min vanaf Utrecht (auto) naar Schiphol (Easyjet) naar Gatwick, en dan de SouthWest trainservice naar Clapham Junction en daarna de bus. Vrij snel imoquote:Op vrijdag 8 december 2006 10:02 schreef Breuls het volgende:
Nog tien dagen voor mij. Als het goed is ben ik dan van deur (thuis) tot deur (hostel) in vier uur.
Dat lukt makkelijk met VLM. Alhoewel het vanuit London het snelst gaat met de minimale 15 minuten inchecktijd op London City. Op Rotterdam is dat toch nog weer 15 minuten langer.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:02 schreef Breuls het volgende:
OP bijgewerkt.
Nog tien dagen voor mij. Als het goed is ben ik dan van deur (thuis) tot deur (hostel) in vier uur.
Mooie foto's.quote:Op woensdag 6 december 2006 10:48 schreef Blaatmaster het volgende:
Enkele voorbeelden van de aparte "glasachtige" architectuur in London:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldig gebouw, alleen jammer dat je er maar af en toe ook echt inkunt. Maar het is ook zeker het bezichten van de buitenkant waard.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:44 schreef Gert het volgende:
[..]
Is iemand weleens bij het Battersea Power Station geweest?
OK! Van Victoria over de Thames naar Vauxhall is dus een bovengronds traject. Leuk.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:13 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Geweldig gebouw, alleen jammer dat je er maar af en toe ook echt inkunt. Maar het is ook zeker het bezichten van de buitenkant waard.
Je krijgt ook een heel mooi zich als je een trein van/naar Victoria neemt.
Ik meen laatst gelezen te hebben (toen ik begin Nov. in London was) dat ze er plannen waren om appartementen in dit complex te maken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:13 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Geweldig gebouw, alleen jammer dat je er maar af en toe ook echt inkunt. Maar het is ook zeker het bezichten van de buitenkant waard.
Je krijgt ook een heel mooi zich als je een trein van/naar Victoria neemt.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:11 schreef PeRi het volgende:
Fok!kers in de OP, wat leuk! Oh ik ga met Auticia trouwens..
Vandaag precies nog 7 weken.
The Gherkin heet het in de volksmond...oftewel de Augurkquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:47 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik vind dat ronde hoge gebouw dat in die punt oploopt net een buttplug trouwens.
Er zijn al heel wat plannen voor dit gebouw geweest. Laatste wat ik heb gehoord is een groep Chinese investeerders die er een heleboel restaurants, een bioscoop en allerlei andere dingen in/rondom willen bouwen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:23 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik meen laatst gelezen te hebben (toen ik begin Nov. in London was) dat ze er plannen waren om appartementen in dit complex te maken.
Lieverd, London is altijd een target voor terroristen. Toen ik daar ging wonen wist ik het al (we kregen zelfs al folders van de gemeente over wat te doen bij aanslagen!), en helaas gebeurde het ook toen ik er was. Maarja, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed... Het kan net zo goed in NL gebeuren!quote:Op maandag 11 december 2006 17:17 schreef Nouk het volgende:
Grote kans op een terroristische aanslag dus met de Kerst.
Je zal er maar zitten dan.
Hopelijk ontwijken we de ' targets'.
Hé waar woon jij ergens?quote:Op maandag 11 december 2006 22:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Lieverd, London is altijd een target voor terroristen
Nu niet meer in London... (al meer dan een jaar niet meer helaas) Woon nu sinds een paar maanden in Rotterdam. (maar dat is een beetje offtopic!)quote:
Veel plezier!quote:Op maandag 18 december 2006 14:07 schreef Breuls het volgende:
* Breuls vertrekt zometeen, vanmiddag vliegen, nog voor de avond ingechecked.
Is tegenover Custom House station, op de Docklands Light Railway (DLR), wat een metronetwerk in Oost-Londen is.quote:Op zondag 24 december 2006 20:35 schreef Nouk het volgende:
Iemand enig idee hoe we bij het Custom House Hotel komen?
Adres: Victoria Dock Road 272-283
Iets met een Docklands Railway ofzo? We gaan vanaf Stansted, dus eerst met de trein naar Lievrpool street denk ik. En dan?
Had je beter naar London City Airport kunnen vliegen... dat is namelijk op loopafstand van je hotelquote:Op zondag 24 december 2006 20:35 schreef Nouk het volgende:
We gaan vanaf Stansted, dus eerst met de trein naar Lievrpool street denk ik. En dan?
Dat is wat te vroeg om in je t-shirt te lopen waarschijnlijk. Natuurlijk kan je mazzel hebben dat er toevallig een hittegolf is, maar die kans is net zo groot als in Nederland.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:16 schreef thaWarhead het volgende:
Ik wil eigenlijk dit jaar voor de zomer nog even gaan, 3 nachten en gewoon vliegen met Ryanair. Paar vraagjes voor de kenners:
1. Wanneer heeft het weer in Londen kans om lekker te zijn (t-shirt evt + zomerjas weer, weinig kans op regen enzo), is eind maart/begin april daar wat te optimistisch voor?
Krijg je zoiets, http://www.piccadillyhotel.net/london-hostels-english/rates.html met zijn tienen op een kamer. YHA is een stuk duurder.quote:2. Wie kent er wat goede, maar goedkope hostels? Zeker niet meer dan 20 euro per nacht, ben student, mocht dat nog extra korting opleveren.
Goedkoopste optie is de TerraVision bus, voor 14 pond heen en terug naar Liverpool Station of Victoria Station (retour is een maand geldig). Doet er wel minstens anderhalf uur over. Trein is sneller maar duurder.quote:3. Beste manier om van Stansted naar het centrum te reizen? Vorige keer (1 dag geweest) heb ik een bus van een ' externe maatschappij' genomen, was op zich wel ok, maar misschien zijn er goedkopere ideeen, evt in combinatie met een OV kaart voor Londen?
Ja die bestaan nog gewoon.quote:4. Over die OV kaart gesproken, ik kan nu alleen maar die Oyster card vinden, een pre-payed kaart waarvan je geheid natuurlijk een zooi geld op laat staan of te weinig gebruikt omdat je m niet op wilt laden. De vorige keer dat ik er was had ik gewoon een kaartje waar ik de hele dag onbeperkt kon reizen, bestaan die nog ergens?
Op Luton is een ATM die GBP verstrekt. Je bank mag daarvoor wel kosten berekenen, omdat je geen euro's pint.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:56 schreef Jaguarized het volgende:
Kan ik op Luton gewoon uit een geldautomaat geld trekken?En kan ik op het metrostation (bv Baker Street) een Oyster Card aanschaffen?
Met een Travelcard is het erg goedkoop juist. Losse enkeltjes zijn inderdaad erg duur, maar het is nou eenmaal de snelste manier om door de stad te komen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:48 schreef Jaguarized het volgende:
OV is wel duur zeg.
Pas nog met Terravision gereisd en het ligt er natuurlijk aan op welk tijdstip je reist, maar wij waren zowel 's ochtends als 's middags in een uur van Stansted naar Liverpool.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:38 schreef lizardtattoo het volgende:
Goedkoopste optie is de TerraVision bus, voor 14 pond heen en terug naar Liverpool Station of Victoria Station (retour is een maand geldig). Doet er wel minstens anderhalf uur over. Trein is sneller maar duurder.
Dat is wel een goede regeling, maar voor een toerist natuurlijk niet echt te doen. Hooguit voor de echte budget toeristquote:Op dinsdag 26 december 2006 23:03 schreef MonopolyMan het volgende:
Je kunt hem ook terug inleveren en de drie pond die je ervoor betaald PLUS het geld wat er opstaat terug terugkrijgen als je weer naar huis gaat, dus het kost je helemaal niets.
Achja, koop desnoods een buspas als je het goedkoop wil doen. (duurt alleen wat langer) Voordeel is dat buspassen geen zones hebben itt daytravelcards.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is wel een goede regeling, maar voor een toerist natuurlijk niet echt te doen. Hooguit voor de echte budget toerist
Ik was op de heenweg een uur en drie kwartier kwijt, op de terugweg anderhalf uur. Heenweg was om 10:00 's ochtends (vertrek Stansted) en terugweg om 13:00 (vertrek Victoria). Dit was eind november dus nog niet echt kerstdrukte, wel laatste restje ochtendspits.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:08 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Pas nog met Terravision gereisd en het ligt er natuurlijk aan op welk tijdstip je reist, maar wij waren zowel 's ochtends als 's middags in een uur van Stansted naar Liverpool.
quote:Op woensdag 27 december 2006 18:38 schreef Jaguarized het volgende:
Wat is de duurste straat in Londen? Is er zoiets als de PC Hooftstraat in Londen? New Bond Street oid?
Op nummer 4 van de duurste winkelstraten ter wereld zelfsquote:4. Bond Street
Londen, UK
In het Mayfair District in Londen ligt Bond Street. De plek waar de 'rich and famous' hun Britse ponden laten rollen. Sinds 1850 behoort de straat al toe tot de absolute elite en het lijkt er sterk op dat daar voorlopig geen verandering in komt. Bond Street bestaat uit een oud en nieuw gedeelte en loopt tussen Picadilly Circus en Oxford Street. Juweliers, kunsthandelaren, designerlabels: alles waar je een fortuin voor neer moet tellen, vind je in de Bond Street. De setting doet typisch Engels aan. De elegante gebouwen waarin vroeger politici, kunstenaars en schrijvers woonden, herbergen nu de duurste artikelen op aarde.
Voor ons was het bijna twee weken geleden en heen was ook om 10:00 uur. Terug was ook in de ochtend en op zich schoot het wel op. Misschien geluk gehad met verkeer danquote:Op woensdag 27 december 2006 12:02 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Ik was op de heenweg een uur en drie kwartier kwijt, op de terugweg anderhalf uur. Heenweg was om 10:00 's ochtends (vertrek Stansted) en terugweg om 13:00 (vertrek Victoria). Dit was eind november dus nog niet echt kerstdrukte, wel laatste restje ochtendspits.
Tja, Bond street is leuk maar ik vind zelf Sloane Street leuker. Ligt om het hoekje bij Harrod's, stonden altijd superdure auto's en liepen rijke mensen rondquote:Op woensdag 27 december 2006 19:06 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
[..]
Op nummer 4 van de duurste winkelstraten ter wereld zelfs
Bron: http://woman.lycos.nl/art(...)aten_ter_wereld.html
dat wordt geweldig morgen
Kheb er nu echt zin in... 1e keer vliegen en alles super![]()
kijk dat zijn nog eens tips, we zullen er deze dagen omdenkenquote:Op woensdag 27 december 2006 19:54 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, Bond street is leuk maar ik vind zelf Sloane Street leuker. Ligt om het hoekje bij Harrod's, stonden altijd superdure auto's en liepen rijke mensen rond]
Chelsea is gewoon tof (behalve de voetbalclub). Ik liep in de zomer altijd door Chelsea en Kensington, mooie auto's kijken en genieten van de mooie gedeelten van London. (SW is sowieso het leukste)
Trouwens, ik las op Bloomberg dat St. James' en Mayfair de duurste plekken zijn qua huur. Sommige kantoren betalen GBP100 per sq. ft!!!!!!!(Er gaan geloof ik ong. 11 sq. ft. in 1m2!)
Ik zat daar echt in de zomer op een bankje auto's te kijken met een Ploughmans sandwich van Pret of Eats! Porsches (911), Merc SL55 AMG en Bentley Continental GT's waren niet echt boeiend, daar rijden er daar toch teveel van...quote:Op woensdag 27 december 2006 20:24 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
kijk dat zijn nog eens tips, we zullen er deze dagen omdenken![]()
Op die manier ben ik ooit met de bus in Elephant and Castle terecht gekomen. Vrij weinig te doen daar.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:47 schreef Breuls het volgende:
Je kunt ook van London genieten zonder naar Big Ben, St. Pauls en de Tower te gaan hoor. Gewoon de tube nemen naar een willekeurig station en daar ergens wat leuks zoeken, om maar wat te noemen.
Ik vind het stom om naar mijn eigen post te verwijzen, maar in London baby! - deel 6 heb ik heel wat minder bekende wijken in Londen aangestipt die zeker ook de moeite zijn om eens te bezoeken.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:47 schreef Breuls het volgende:
Je kunt ook van London genieten zonder naar Big Ben, St. Pauls en de Tower te gaan hoor. Gewoon de tube nemen naar een willekeurig station en daar ergens wat leuks zoeken, om maar wat te noemen.
Zeker weten wel... Zeker nog nooit in Wimbledon Village geweest?!quote:Op donderdag 28 december 2006 22:53 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Maar over het algemeen is "south of the river" niet zo bijzonder. ( shhh zeg het ze niet)
Ook niet goedkoop en wel even van te voren reserveren: http://www.searcys.co.uk/quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:59 schreef Gert het volgende:
Weet iemand een leuke alternatieve "WOW-experience"? Een helicoptervlucht vind ik te duur. Is er nog een echt hoog punt in Londen toegankelijk voor toeristen?
quote:Features:
Designed by Foster and Partners, the glass dome at the top of the building boasts a two-level private restaurant and bar available exclusively for the use of tenants of the building. Both levels combined are available for external event hire for dinners or drinks receptions, subject to the prior approval of the landlord. At 180m tall, 30 St Mary Axe is the second tallest building in the City and one of the most exciting elements to holding an event at 30 St Mary Axe is the 360-degree panorama over London. This certainly adds to the exclusive experience and provides guests with an unforgettable view of London.
Ja, dat vind ik dus niet erg interessant. Een rijk suburbia is niet aan mij besteed. Als ik ooit rijk ben ga ik op Hampstead, N10 of in Kensington wonen; ik hou van levendig.quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:54 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zeker weten wel... Zeker nog nooit in Wimbledon Village geweest?!![]()
Ik woonde daar nl. vlakbij; lekker groen, vette villa's, überrijke mensen en leuke residential areas!![]()
Tja, ieder zijn ding. De huizen in de stad kunnen zich niet echt meten met de huizen in Wimbledon... Ik ga liever voor een residential area met een dik huis!quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:47 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus niet erg interessant. Een rijk suburbia is niet aan mij besteed. Als ik ooit rijk ben ga ik op Hampstead, N10 of in Kensington wonen; ik hou van levendig.
Je vergeet de twee mooiste attracties, als je het mij vraagt tenminste:quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:26 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan volgende week woensdag en ben nu even aan het kijken wat we zoal gaan doen. Heb wat dingen op een rijtje gezet, hebben jullie nog dingen die echt missen? Of dingen die wel geschrapt kunnen worden/
Hier voorlopige lijstje:
-Harrods (En winkels eromheen)
-Picadilly Circus
-Oxford street
-Cabinet War Rooms
-Big Ben
-House of Parliament
-London Eye
-Tower Bridge
-Travalgar Square-
-Buckingham Palace (wisselen vd wacht)
-Westminster Abbey
-Tower of London
-St. Pauls Cathedral
-Kensington Palace
We zijn er maar 2 dagen, dus weet niet of dit wel allemaal gaat lukken.
Maar tips zijn welkom!
hier even een bericht uit londen!!quote:Op woensdag 27 december 2006 20:35 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zat daar echt in de zomer op een bankje auto's te kijken met een Ploughmans sandwich van Pret of Eats! Porsches (911), Merc SL55 AMG en Bentley Continental GT's waren niet echt boeiend, daar rijden er daar toch teveel van...
Ging meer voor de Ferrari's, Lambo's en andere mooie dingen. (mijn eerste RR Phantom daar gezien, wat een bak!)
In dat lijstje mis ik eigenlijk Camden Town, ondanks dat er daar wel redelijk veel touristen zijn. (maar ook veel Londoners)quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:41 schreef julekes het volgende:
Nu ik er over nadenk, ik zou de big ben, houses of parliament en de tower eigenlijk overslaan. Het stik daar van de toeristen, en eerlijk gezegd vond ik er niet veel aan. Ik zou je richten op de wat minder bekende dingen.
Dat zal vanavond / vannacht wel anders zijn. Nu kun je beter naar Kensington, naar die Ferrari dealer die daar ergens zitquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:29 schreef Jaguarized het volgende:
New Bond Street is best wel boring voor 10 uur 's ochtends. Geen enkele Ferrari gezien daar.![]()
Ja dat is inclusief 10 pond tegoed :0quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:42 schreef Jaguarized het volgende:
Die Oyster Card kost hier maar 3 pond trouwens. Toch iets anders dan de 19,50 euro van die link die je gaf. Of zat daar nog bestedingslimiet bij?
Nog even alle info op een rijtjequote:Waarom moet u Oyster bestellen?
Sneller: Oyster bespaart u tijd, u hoeft niet meer in de rij te staan omdat u vooraf betaalt
Slimmer: Oyster berekent altijd automatisch de goedkoopste prijs voor uw ritjes op één dag
Makkelijker: Uw Oyster kaart kan hergebruikt worden, vul het bedrag op uw kaart gewoon aan bij een van de 3000 verkooppunten in Londen
Goedkoper: Enkele reis met Oyster is altijd goedkoper dan cash. Bijvoorbeeld een enkele reis met de metro kost £ 3 cash maar maximaal £ 2 met Oyster
Herbruikbaar: Het geld dat u op Oyster zet blijft altijd geldig dus u kunt het gebruiken voor uw volgende reis of het doorgeven aan vrienden of familie
Wie kunnen Oyster gebruiken? Oyster is alleen verkrijgbaar voor volwassenen maar kinderen kunnen nog steeds de standaard travel card voor kinderen gebruiken. Kinderen kunnen ook, samen met een volwassene, gratis van de metro gebruik maken door via de zij-ingang het metrostation in te gaan.
U kiest hoeveel geld u wilt bijladen Oyster is verkrijgbaar in hoeveelheden van £5, van £5 tot £50. Om te berekenen hoeveel u nodig heeft, bedenk dan dat het maximum bedrag per dag de kosten van een 1-daagse travelcard is, bijvoorbeeld £ 4.90 voor 2-zones buiten de spits (off-peak).
In de Oyster Card prijs is een borg van ¤ 4,50 (£ 3) inbegrepen.
Voor meer informatie over de aanbetaling en de kosten, kijkt u naar de ‘Frequently Asked Questions’.
Gert!quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:59 schreef Gert het volgende:
Fuck zeg, wilde ik dit keer de London Eye gaan doen, is het uitgerekend het weekend dat ik er ben niet beschikbaar. Het ding is van 9 tot 17 januari wegens onderhoud gesloten.![]()
Weet iemand een leuke alternatieve "WOW-experience"? Een helicoptervlucht vind ik te duur. Is er nog een echt hoog punt in Londen toegankelijk voor toeristen?
Lambo-dealer zit bij station South-Kensington. (staan er maar 3 in de showroom). Ik werkte vlak naast een 2e hands dealer van exclusieve auto's; 2e hands klinkt misschien gaar maar als je de auto's zag vergat je dat gelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat zal vanavond / vannacht wel anders zijn. Nu kun je beter naar Kensington, naar die Ferrari dealer die daar ergens zit
quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:55 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Gert!
Naar Engeland!!! Betrapt!!!![]()
Nee, dat is eind februari, begin maart.quote:Hebben we dan toevallig geen meeting bij Karn ofzo?![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:54 schreef Gert het volgende:
Nee, dat is eind februari, begin maart.![]()
Easyjet is best heel goedkoop, maar tis wel: hoe vroeger van te voren je boekt, hoe goedkoper.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:09 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik wil binnenkort graag zo goedkoop mogelijk naar London gaan, 2 dagen is al prima. Wat raden jullie aan? Boot of vliegtuig? Ik heb wel even in wat vliegaanbiedingen zitten snuffelen, maar inclu. luchthavenbelasting is het toch allemaal niet zo goedkoop.
Dus graag tips voor budget London (de reis dan, er plaatse gaan de euro's flink rollen natuurlijk)
Goedkoopste is www.eurolines.nl, maar niet echt een realistische optie voor velen. Je zit dan namelijk wel erg lang in de bus.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:09 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Dus graag tips voor budget London (de reis dan, er plaatse gaan de euro's flink rollen natuurlijk)
de tax alleen is nu 31,56 + 26,95 en daar komt nog 5 euro betaalkosten en eventueel 7 euro voor je bagage bij... en 2 euro voor het ticket dus minimaal 65 euroquote:Op zaterdag 30 december 2006 19:12 schreef Gert het volgende:
Ryanair is denk ik momenteel het goedkoopst: voor 52 euro heen en terug, inclusief alle tax.
Daar komt wel een transfer Stansted - City bij, vanaf 14 euro retour.
En je vliegt vanaf Eindhoven, dus het ligt er maar net aan of dat gunstig is.
Nee hoor:quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
de tax alleen is nu 31,56 + 26,95
quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:48 schreef Breuls het volgende:
Plus een NS-retourtje naar Eindhoven voor het geval je niet direct naast de luchthaven woont.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:12 schreef Gert het volgende:
En je vliegt vanaf Eindhoven, dus het ligt er maar net aan of dat gunstig is.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:46 schreef Gert het volgende:
Nee hoor:
Oké, is het dan al open? En is het concert in het stadion of in de Wembley Arena, aangezien mensen hier nogal veel fouten mee maken?quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:04 schreef DutchTrain het volgende:
Ow, ik heb net besloten ook maar weer naar London te gaan om het nieuwe Wembley stadium te gaan bekijken tijdens het eerste concert (van Muse) aldaar
Het is de bedoeling dat het dan - met bijna een jaar vertraging - open is. Officiele opening zal zijn met de finale van de FA-cup ergens in mei....quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:16 schreef Public_NME het volgende:
Oké, is het dan al open? En is het concert in het stadion of in de Wembley Arena, aangezien mensen hier nogal veel fouten mee maken?
Ja, het is een aardig groot bouwwerk idd! Ik kon de boog zien uit South West 18, dat is best wel ver weg...quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat het dan - met bijna een jaar vertraging - open is. Officiele opening zal zijn met de finale van de FA-cup ergens in mei....
En het concert is dus in een bijna uitverkocht Wembley Stadium (ca. 63.000 bezoekers op een totale capaciteit van 90.0000)
meer info: http://www.wembleystadium.com/brilliantfuture/thenewdesign/
Fulham!!!!! Ik woonde aan de overkant van de Putney Bridge, en dan nog ff paar minuutjes doorrijden. Love it!quote:Op zondag 31 december 2006 01:49 schreef Stu het volgende:
* Stu woont en werkt ook (permanent) in Londen (SW6)![]()
Ik doe mijn boodschappen altijd in Putney, onder meer bij Waitrosequote:Op zondag 31 december 2006 11:31 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Fulham!!!!! Ik woonde aan de overkant van de Putney Bridge, en dan nog ff paar minuutjes doorrijden. Love it!
Laten ze 'maar' 63.000 bezoekers toe uit veiligheidsoverwegingen of zo?quote:
Ik ging altijd voor de FFC wedstrijden naar O'Neills Putney Bridge. Met rugby is het daar helemaal top! Vooral als straks de 6 nations weer zijn!quote:Op zondag 31 december 2006 13:02 schreef Stu het volgende:
[..]
Ik doe mijn boodschappen altijd in Putney, onder meer bij Waitrose
Ik woon in een zijstraat van Fulham Palace Road (vlakbij Craven Cottage) en vind het er geweldig![]()
www.gumtree.com is ideaal.quote:Op zondag 31 december 2006 14:44 schreef CarOnline het volgende:
Kennis van mij gaat volgende maand in Londen wonen, eerst in een hostel. Iemand nog tips om aan een adres te komen?
Het podium moet er ook nog in. En dat staat met de achterkant tegen een korte kant van de tribunes aan. Dus dan heb je wat minder zit- en staanplaatsen.quote:Op zondag 31 december 2006 13:51 schreef Gert het volgende:
Laten ze 'maar' 63.000 bezoekers toe uit veiligheidsoverwegingen of zo?
Dank je! Misschien kent ze dat al hoor, maar ik geef het even door.quote:
Aaah, dichterbij Fulham Broadway dusquote:Op zondag 31 december 2006 15:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hela ik zie straten voorbij komen waar ik ook heb gezeten een aantal maanden. Fulham dus ook vlakbij het chelsea stadion. Tournay Road heb ik gezeten
Jazeker, met de starbucks waar ik elke dag wel 2 keer kwamquote:
Leuke pubs op de Kings roadquote:Op zondag 31 december 2006 15:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jazeker, met de starbucks waar ik elke dag wel 2 keer kwam
Ik ga daar meestal naar de bioscoop en daarna eten bij TGIF. Niet zo dwaas druk als in town.quote:Op zondag 31 december 2006 15:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jazeker, met de starbucks waar ik elke dag wel 2 keer kwam
Jups, hmm die bar / kroeg / goedkoop etentent boven hoe heette die ook alweer?quote:Op zondag 31 december 2006 15:05 schreef Stu het volgende:
[..]
Ik ga daar meestal naar de bioscoop en daarna eten bij TGIF. Niet zo dwaas druk als in town.
Overigens sowieso wel een leuk gebied om uit te gaan om iets te drinken
Kings Road en Kensington High Street zijn wat mij betreft ook de leukste winkelstratenquote:
Slug & Lettuce? (Slut & Leglessquote:Op zondag 31 december 2006 15:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jups, hmm die bar / kroeg / goedkoop etentent boven hoe heette die ook alweer?
SW19 herequote:Op zondag 31 december 2006 01:49 schreef Stu het volgende:
* Stu woont en werkt ook (permanent) in Londen (SW6)![]()
Ligt best dicht bij elkaar, zeker als je reist met de metro (district line) is dat maar 4 stopsquote:
Waar in Wimbledon? Ik woonde ook in SW19, bij Southfields.quote:
Aha, dan woon je in een ander deel dan waar ik gemakshalve even vanuit ging!quote:Op maandag 1 januari 2007 16:23 schreef Mr. Orange het volgende:
Ik woon vlakbij de South Wimbledon tube station.
Het bevalt me goed daar
Al is wimbledon village rustiger om te wonen.. (daar woonde mijn vriendin eerst)
Wimbledon is inderdaad wel gezellig, maar dat soort wijken zijn aan mij helaas ook niet besteed. Zit niet voor niks nu weer op WC1, ik hou wel van een goed avondje stappen, maar niet van een lange terugreis... Daarbij wil ik lopen naar mijn werk en dat kan zo net...quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:54 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zeker weten wel... Zeker nog nooit in Wimbledon Village geweest?!![]()
Ik woonde daar nl. vlakbij; lekker groen, vette villa's, überrijke mensen en leuke residential areas!![]()
Ik woonde ook gewoon in een flatshare hoor; top tijd gehad en nog steeds veel vrienden aan over gehouden! Maar als je eenmaal in de City werkt, en een aardig salaris hebt is het niet zo moeilijk om een huisje in de stad te kunnen betalen...quote:Op woensdag 3 januari 2007 02:50 schreef MonopolyMan het volgende:
Jeetje hoe kunnen jullie allemaal in die dure wijken wonen? Ik ben maar student natuurlijk, ben al blij met een flatshare hier in de 'burbs.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ondanks de (vrij) hoge salarissen is het lang niet altijd eenvoudig om een eigen woning te kunnen kopen. Een 2-kamer appartement waar ik woon (Fulham) kost al gauw meer danquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik woonde ook gewoon in een flatshare hoor; top tijd gehad en nog steeds veel vrienden aan over gehouden! Maar als je eenmaal in de City werkt, en een aardig salaris hebt is het niet zo moeilijk om een huisje in de stad te kunnen betalen...![]()
Ik had het meer over huren eigenlijk, dat is al vrij pittig en kopen is zowat niet te doen! Naja, als ik weer in London ga wonen ga ik zeker niet in de stad wonen maar lekker in SW. Is wat beter te betalen en ik weet er goed de weg. (Fulham/Hammersmith neem ik ook nog wel in overweging)quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:39 schreef Stuart het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ondanks de (vrij) hoge salarissen is het lang niet altijd eenvoudig om een eigen woning te kunnen kopen. Een 2-kamer appartement waar ik woon (Fulham) kost al gauw meer dan
£ 250.000.- wat een hoop geld blijft; helemaal als je alleenstaand (single) bent!
Overigens woon ik bij goede vrienden in (helaas heb ik géén eigendomsdeel). Zij hebben een 5 kamerwoning, 4 etages en dubbele garage maar dat doet al meer dan £ 1.500.000,-![]()
Huren valt inderdaad ook al flink tegen; helemaal als je alleen bent. Wel balen dat kopen zo moeilijk is want het zijn top beleggingen. De huizenprijzen blijven immers flink stijgen in Londonquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:14 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik had het meer over huren eigenlijk, dat is al vrij pittig en kopen is zowat niet te doen! Naja, als ik weer in London ga wonen ga ik zeker niet in de stad wonen maar lekker in SW. Is wat beter te betalen en ik weet er goed de weg. (Fulham/Hammersmith neem ik ook nog wel in overweging)
Berwick Street (Soho) heeft heel veel goede platenzaken. De wereldberoemde Rough Trade Shops zijn ook erg leuk om eens te bezoeken. Eentje zit volgens mij in Talbot Street, de andere Neal's Yard.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:10 schreef WeirdMicky het volgende:
Kent iemand een leuke platenzaak in London? Met name DnB platen zijn meer dan welkom.
Heel erg bedankt. Ik ga vanacht en ik zal je laten hoe het was.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:38 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Berwick Street (Soho) heeft heel veel goede platenzaken. De wereldberoemde Rough Trade Shops zijn ook erg leuk om eens te bezoeken. Eentje zit volgens mij in Talbot Street, de andere Neal's Yard.
GBP80 p/w is erg weinig! Maarja, je woont wel bijna in Uxbridge... Wel vlakbij LHR, maarja ik gebruik liever LGW.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:38 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Ik huur nu voor £80 per week in Hillingdon, maar wil, als ik klaar ben met mijn studie hier (de uni is vlakbij), ook wel naar het centrum of in ieder geval inner London verhuizen.
Ach, als je echt uren gaat werken is het wel een stuk minder aantrekkelijk om zo ver te wonen... Maar goed, zelfs als je in de City gaat werken, zullen de huren je aardig tegen vallen! Als je echt op jezelf wilt wonen, mag je in het centrum toch wel op meer dan 250GBP per week rekenen en da's zelfs op een City-salaris een aardige aanslag...quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:14 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik had het meer over huren eigenlijk, dat is al vrij pittig en kopen is zowat niet te doen! Naja, als ik weer in London ga wonen ga ik zeker niet in de stad wonen maar lekker in SW. Is wat beter te betalen en ik weet er goed de weg. (Fulham/Hammersmith neem ik ook nog wel in overweging)
Klopt, ik deel ook liever in dit stadium van mijn leven... Is erg leuk om nieuwe mensen/culturen te leren kennen! Heb er nog steeds veel contacten door, en ik heb cricket en rugby leren kijken! (ook erg belangrijkquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, als je echt uren gaat werken is het wel een stuk minder aantrekkelijk om zo ver te wonen... Maar goed, zelfs als je in de City gaat werken, zullen de huren je aardig tegen vallen! Als je echt op jezelf wilt wonen, mag je in het centrum toch wel op meer dan 250GBP per week rekenen en da's zelfs op een City-salaris een aardige aanslag...
Ik denk dat in de eerste paar jaar slechts een kleine 25% van de mensen hier op zichzelf woont, delen is gewoon veel gunstiger (en voor mij ook wel gezellig, altijd met veel mensen gewoond).
Ik denk dat je geen paleis mag verwachten; integendeelquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:34 schreef Fogel het volgende:
Hoe groot is een apartement wat 250 per week kost?
Hangt natuurlijk enorm af van de wijk, indeling, niveau van de inrichting (meeste apartementen komen met meubels). Ik betaal bijvoorbeeld 400 per week voor 90m2, da's vrij veel oppervlak voor die prijs, zeker in het harte Londen, WC1. Maar heb genoeg collega's die dus echt op zichzelf wonen en die betalen snel 275 GBP per week voor een kelder apartementje van 40m2 in Kensington...quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:34 schreef Fogel het volgende:
Hoe groot is een apartement wat 250 per week kost?
Nee, absoluut niet.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:47 schreef Fogel het volgende:
Nee uiteraard, maar krijg je er 2 slaapkamers, een huiskamer, een keuken en een badkamer voor, op een oppervlakte van 65-80m2?
Ik probeerde de huurprijs te vergelijken met centrum Oslo, daar ben je voor het bovengenoemde al gauw 12000 kroon voor kwijt per maand (wat tegen de 1000GBP aan zit per maand, dus iets onder de 250 per week).quote:
Bloody hell, ik wist dat Noorwergen duur was (duurder dan UK), maar dacht na mijn ervaringen in Finland (ook erg duur) dat de prijzen van huizen (huur) wel mee zouden vallen! (Helsinki is vrij betaalbaar)quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik probeerde de huurprijs te vergelijken met centrum Oslo, daar ben je voor het bovengenoemde al gauw 12000 kroon voor kwijt per maand (wat tegen de 1000GBP aan zit per maand, dus iets onder de 250 per week).
Ja het is echt niet veel. Het is zelfs voor deze buurt erg goedkoop, als je het vergelijkt met campusprijzen. En het is een semi-detached huisje wat ik maar met één iemand deel. Komt wel nog wat bij voor rekeningen maar niet veel.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
GBP80 p/w is erg weinig! Maarja, je woont wel bijna in Uxbridge... Wel vlakbij LHR, maarja ik gebruik liever LGW.
Trouwens Mayfair is erg duur qua office space, ong, GBP100 per sq. ft!!! Dat is dus over de GBP 1000 per m2...![]()
Zit je op Brunel? Wat voor course doe je precies, en hoelang? Aardig prijzig qua tuition fee, maarja dat weet je van de UK. (ik heb er zelf ook naar gekeken, maar gekozen om in NL te blijven)quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:43 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Heathrow is wel oké. Ik ben heel blij met BMI die goedkoop naar Amsterdam en Brussel vliegen.
Het is wat ver van het centrum, maar de universiteit is dus in Uxbridge, dus het is nu wel handig. Maar als ik hier klaar ben ga ik wel ergens anders wonen.
Ja, Brunel inderdaad. Doe hier Media Studies. Tuition fee ligt rond de 3500 pond hier... maar dat is in de hele UK dus zo. Ik heb mijn Bachelor in Nederland afgemaakt en ben hier nu voor mijn Master.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zit je op Brunel? Wat voor course doe je precies, en hoelang? Aardig prijzig qua tuition fee, maarja dat weet je van de UK. (ik heb er zelf ook naar gekeken, maar gekozen om in NL te blijven)
Bijzonder mooi gelukt de foto van het vuurwerkquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:51 schreef CybPraetorian het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
sneak-peek van de foto's
Was Chelsea uitverkocht ofzo?quote:Op zondag 7 januari 2007 18:31 schreef SCH het volgende:
* SCH is terug - beide Tates en 3 musicals gezien (Producers, Avenue Q. en Billy Elliot), enige teleurstelling was dat het niet lukte bij Chelsea naar binnen te komen, voor de rest helemaal top - heerlijk door de stad gedrenteld met een flets winterzonnetje
- redelijk hotel vlakbij Queensway.
Yep, al zag het er op tv niet zo uit. Vond het achteraf niet zo erg eigenlijk. Ben wel een rondje om het stadion gelopen en heb met Arjen Robben gesproken, kijk maarquote:
Ik zie hetquote:Op zondag 7 januari 2007 18:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep, al zag het er op tv niet zo uit. Vond het achteraf niet zo erg eigenlijk. Ben wel een rondje om het stadion gelopen en heb met Arjen Robben gesproken, kijk maar [afbeelding]
quote:Op zondag 7 januari 2007 18:58 schreef SCH het volgende:
omdat ik alleen was
Nee, ik ben hoogtevrezerigquote:Op zondag 7 januari 2007 19:01 schreef Eilanden het volgende:
Ben je het oog nog ingeweest?
quote:Op zondag 7 januari 2007 19:17 schreef Jaguarized het volgende:
Jaarwisseling in Londen.![]()
[[url=http://img105.imagevenue.com/loc581/th_49565_DIMG0259_122_581lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img128.imagevenue.com/loc414/th_49580_DIMG0260_122_414lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img21.imagevenue.com/loc362/th_49584_DIMG0261_122_362lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img156.imagevenue.com/loc557/th_49590_DIMG0263_122_557lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img121.imagevenue.com/loc579/th_49604_DIMG0264_122_579lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img25.imagevenue.com/loc549/th_49614_DIMG0265_122_549lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img108.imagevenue.com/loc509/th_49619_DIMG0266_122_509lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img151.imagevenue.com/loc572/th_49626_DIMG0267_122_572lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img146.imagevenue.com/loc447/th_49630_DIMG0268_122_447lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img162.imagevenue.com/loc591/th_49635_DIMG0269_122_591lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img34.imagevenue.com/loc542/th_49625_DIMG0270_122_542lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img129.imagevenue.com/loc322/th_49630_DIMG0272_122_322lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img151.imagevenue.com/loc331/th_49635_DIMG0273_122_331lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img166.imagevenue.com/loc408/th_49639_DIMG0274_122_408lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img17.imagevenue.com/loc301/th_49644_DIMG0275_122_301lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img128.imagevenue.com/loc440/th_49649_DIMG0276_122_440lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img125.imagevenue.com/loc571/th_49655_DIMG0277_122_571lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img146.imagevenue.com/loc524/th_49660_DIMG0278_122_524lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img156.imagevenue.com/loc353/th_49665_DIMG0279_122_353lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img28.imagevenue.com/loc431/th_49671_DIMG0282_122_431lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img19.imagevenue.com/loc493/th_49663_DIMG0283_122_493lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img106.imagevenue.com/loc528/th_49668_DIMG0284_122_528lo.JPG]afbeelding][/URL]
Ga ik ook ooit nog es meemaken. Dat zal 2011 worden en misschien woon ik er dan nog zelfs wel!quote:
Lekker zonnetje daarboven hè.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:10 schreef CybPraetorian het volgende:
Voor mij was het trouwens ook nog eens de eerste keer vliegen, vandaar dat ik nogal wat vliegfoto's plaats.![]()
Thx.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:21 schreef Breuls het volgende:
Ja, er is een drie-dagen-kaart: http://www.tfl.gov.uk/tfl(...)y/travelcard-day.asp
beetje jammer, wist ik ook nietquote:Op donderdag 11 januari 2007 22:34 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kwam er net achter dat er een 7 daagse Travelcard is voor studenten voor zone 1-2 voor 17 pond voor studenten. Dat had ik eerder moeten weten.
Denk niet dat je die als toerist zomaar krijgt, maar je kunt proberen. Ik weet dat je voor een Oyster card als student dat speciaal moet aanvragen, kopie meesturen van je studentenkaart en dan krijg je na een paar dagen een speciale Oyster met foto opgestuurd.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:34 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kwam er net achter dat er een 7 daagse Travelcard is voor studenten voor zone 1-2 voor 17 pond voor studenten. Dat had ik eerder moeten weten.
http://www.tfl.gov.uk/tfl(...)card-18-students.aspquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:47 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Denk niet dat je die als toerist zomaar krijgt, maar je kunt proberen. Ik weet dat je voor een Oyster card als student dat speciaal moet aanvragen, kopie meesturen van je studentenkaart en dan krijg je na een paar dagen een speciale Oyster met foto opgestuurd.
Ik heb gewoon een Oystercard op m'n naam gezet, en die gebruik ik elke keer als ik in London ben. Is ook handig, want bij aankomst op de luchthaven loop je naar een oplaadpunt, je pint wat knaken op je kaart, bliept door het poortje en je bent onderweg. Althans, dat ging op LCY errug handig.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:27 schreef Allan24 het volgende:
Ik ben even aan het kijken op de site van TfL, namelijk ik ga naar Londen en ga de ene dag vaker van het OV gebruik maken dan het andere. Ik overweeg dan ook een Oyster card met Pay-as-you-go, maar...als ik het goed begrijp kan ik die ter plekke aanschaffen bij een Tube station en dan betaal ik per rit minder dan een enkeltje, met per dag altijd net even minder dan het 1 day Travelcard tarief?
En als ik dan Londen weer verlaat, dan lever ik 'm in en krijg ik de borg + het resterende tegoed weer terug?
Ja, ik ken het hoor, ik woon hier. Maar om zo'n abonnement op je kaart te zetten moet je een Student Oyster Photocard hebben:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:56 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
http://www.tfl.gov.uk/tfl(...)card-18-students.asp
Soms wordt met student niet altijd gedoeld op een daar studerende student maar zolang je maar een studentenkaart hebt....quote:
Bovendien een beetje slordig dat ik vorige week het betreffende mailtje in het Engels kreeg (en dus betaalde), en gisteren in het Nederlandsquote:Wellicht hebt u gehoord dat de Britse minister van Financiën, Gordon
Brown, onlangs heeft aangekondigd dat de Air Passenger Duty (APD) -
een luchtvaartbelasting die wordt opgelegd, gecontroleerd en geïnd
door de overheid van het VK - per 1 februari 2007 wordt verhoogd voor
alle vluchten die vertrekken vanaf luchthavens in het VK.
Het spijt ons u te moeten melden dat dit helaas van invloed is op uw
boeking met het bovenstaande bevestigingsnummer.
EasyJet was een van de luchtvaartmaatschappijen die bij de overheid
hebben gelobbyd om de belasting op vliegen niet te verhogen. In
tegenstelling tot wat de Britse minister van Financiën zegt, geloven
wij niet dat een verhoging van de APD-belasting een effectieve
milieubelasting is, maar dat dit eenvoudigweg extra inkomsten voor de
overheid oplevert. Wij zijn echter genoodzaakt deze
belastingsverhoging door te voeren en moeten de extra belasting per
vertrekkende passagier aan u doorberekenen.
Leuk, dan zie ik je dat weekend welquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:40 schreef es70 het volgende:
Beetje jammer dat EasyJet de verhoging van de taxes ook op tickets die al betaald zijn (in oktober zelfs) int...
[..]
Bovendien een beetje slordig dat ik vorige week het betreffende mailtje in het Engels kreeg (en dus betaalde), en gisteren in het Nederlands.
Maar ik zit iig van 16 t/m 19 februari in London.
kijk een filmpje die ik nog niet eens heb gezien, hoewel ik er wel bij was toen hij gemaakt werdquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef Jaguarized het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=1395065434959113708Londen met de jaarwisseling. Dat doen we zeker weer.
![]()
Is plaatje 231 op pagina 6 niet Somerset House?quote:
Weet ik niet, is een shot van tv van Trafalgar Square.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Is plaatje 231 op pagina 6 niet Somerset House?
Daar heb ik deze kerst het actieve deel van m'n Christmas party gehad.![]()
Leuke foto's trouwens Jag![]()
Pfft fabriek, Battersea Power Station is veel meer dan dat!quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:13 schreef Gert het volgende:
Ben het afgelopen weekend geweest.
Het was lekker zonnig weer, daar fleurt een stad van op.![]()
Leuke dingen gedaan, zoals een fabriek bekijken.
[afbeelding]
Ja het is een ruine hahahaha!quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:56 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Pfft fabriek, Battersea Power Station is veel meer dan dat!
Het is echt een imposant gebouw met veel historische waarde.quote:
Nee, het is inderdaad op zich best opmerkelijk dat de fabriek er -op zo'n behoorlijk prominente plek- nog steeds staat, terwijl er al tientallen jaren niets meer mee gebeurt. Er zijn al heel veel plannen geweest om er "iets" mee te gaan doen, en weer afgeblazen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:24 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Het is echt een imposant gebouw met veel historische waarde.We hebben het er al eerder over gehad in deze thread geloof ik. Vooral 's avonds vind ik het er super uitzie; het is niet iets wat je verwacht in het centrum van Londen.
Nah, iedereen.... volgens mij betaal je 1,50 pond per ritje toch, met de Oystercard?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:23 schreef marsterretje het volgende:
De Oystercard is daarom echt superhandig, ik raad hem iedereen aan.
Nee hoor, als het goed is zit er een 'cap' op zodat je nooit meer betaalt dan een dagkaart.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Nah, iedereen.... volgens mij betaal je 1,50 pond per ritje toch, met de Oystercard?
Een gemiddelde toerist zal dan denk ik goedkoper uit zijn met een dagkaart: 5,10 pond off peak en het hele weekend. Tenminste: ik leg al snel een stuk of 6 trajecten af op één dag. Dat zou me met de Oystercard dan 9 pond kosten, als ik het goed begrepen heb.
Aha! Moest ook haast wel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee hoor, als het goed is zit er een 'cap' op zodat je nooit meer betaalt dan een dagkaart.
http://www.londontoolkit.com/briefing/oystercard.htm
Ook nog geweest afgelopen weekend. Aardige concentratie restaurants en pubs, in Upper Street.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:02 schreef marsterretje het volgende:
Over financieel onaantrekkelijk gesproken: ik slaap bij mijn vriendin in Islington.
Ik bedoel, het tournooi van Wimbledon referenen ze vaak aan als SW19. Ik bedoelde dat het tournooi zo speciaal is! (dat is geen mening, maar een feitquote:
Nog een leuke tip in dat genre aldaar?quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Ook nog geweest afgelopen weekend. Aardige concentratie restaurants en pubs, in Upper Street.
The Kings Head is dé pub daar. Maar er zijn meerdere leuke pubs met live-muziek in Upper Street, althans toen wij er waren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:14 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Nog een leuke tip in dat genre aldaar?![]()
Het is makkelijk genoeg. Als je maar één keer met de metro gaat kost dat 4 pond ja. Als je meer reist kun je voor een goedkopere optie gaan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoi Londen gangers.....als ik de websites goed begrepen heb, kun je met de metro vanuit Heatrow naar Picadilly in 1 uur ? En dat kost 4 pond ? Heeft iemand hiermee ervaringen ?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:12 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Het is makkelijk genoeg. Als je maar één keer met de metro gaat kost dat 4 pond ja. Als je meer reist kun je voor een goedkopere optie gaan.
Je stapt gewoon in een Piccadilly trein die iedere paar minuten komt en je stapt uit in Piccadilly Circus; simple enough.
Is dat ook het beste als je voor langere tijd in Londen zit? Bijvoorbeeld 2 maand?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:18 schreef MonopolyMan het volgende:
Als je denkt de metro iedere dag wel 2-3 keer te gebruiken, zou ik voor een Oyster met een weekly zone 1-2 travelcard gaan.
ja, daar is die voor bedoeldquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:26 schreef Jaguarized het volgende:
Is dat ook het beste als je voor langere tijd in Londen zit? Bijvoorbeeld 2 maand?
quote:Local season tickets for travel in zones A-D are no longer available. For Tube journeys made purely within zones A-D, using Oyster to pay as you go will generally be cheaper than buying a Travelcard season ticket
Dan gewoon voor Oyster Pay as you Go gaan, want je gaat dan toch ook vaak een paar dagen de metro niet gebruiken. Alleen als je vijf dagen per week werkt is het dan echt een goed idee om voor een monhtly te gaan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Is dat ook het beste als je voor langere tijd in Londen zit? Bijvoorbeeld 2 maand?
omg ben ik laatst nog geweest met mn werk, over toeval gesprokenquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:03 schreef Gert het volgende:
[..]
The Kings Head is dé pub daar. Maar er zijn meerdere leuke pubs met live-muziek in Upper Street, althans toen wij er waren.
hoe lang ben je onderweg dan?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:51 schreef Individual het volgende:
Blackheath, SE3
De reis naar werk is wat langer, maar het is het dubbel en dwars waard!
bwoah gek, de boot, das wel hendig sjiekquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:41 schreef Individual het volgende:
Ongeveer een uur naar Soho (Shaftesbury Avenue) en iets langer terug omdat ik dan de boot neem.
20 Euro is wel heel weinig... Meestal komt het met taxes etc. op minimaal 60e. Naja, met Ryanair vlieg je naar Stansted (drama vliegveld), waar je veel moet dokken voor de trein...quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:04 schreef DonStefano het volgende:
alleen nog een Ryanair-ticket van 20 Euro. Kan Londen nog goedkoper!?
Ik vlieg binnenkort heen en terug voor 1 cent, dat is inclusief taxes 25 euro.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:11 schreef Public_NME het volgende:
[..]
20 Euro is wel heel weinig... Meestal komt het met taxes etc. op minimaal 60e. Naja, met Ryanair vlieg je naar Stansted (drama vliegveld), waar je veel moet dokken voor de trein...
+5 euro credit card kosten + 9 euro als je een tas wil inchecken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:14 schreef Helly het volgende:
[..]
Ik vlieg binnenkort heen en terug voor 1 cent, dat is inclusief taxes 25 euro.![]()
En de treinkosten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:14 schreef Helly het volgende:
[..]
Ik vlieg binnenkort heen en terug voor 1 cent, dat is inclusief taxes 25 euro.![]()
Ja als je in het Zuiden van NL woont wel ja... Ik vloog altijd via LGW, daarna express naar Clapham Junction en dan de bus richting Putney Bridge (39).quote:
Alsof de Eurostar zo snel is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:47 schreef Stommie het volgende:
stanstedben je nog een jaar van central af
![]()
vliegen naar London![]()
Eurostar naar Waterloo![]()
maar wel uberrelaxoquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Alsof de Eurostar zo snel is.Niet te vergeten dat dat ook niet goedkoop is.
![]()
Het kan zelfs in minder dan 2 uur;quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:43 schreef Drive-r het volgende:
Eurostar is zeker relaxed! Maar goed, voor mij kan er niks op tegen een vluchtje met VLM van City naar R'dam. Als ik richting Delft of Den Haag moet, incl. 45 minuten wachttijd op vliegveld slechts 2.5 uur reizen van deur tot deur!
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:55 schreef marsterretje het volgende:
Ik ga morgen, maar die 3 uur ga ik niet halen, want ik vlieg op Luton. Ja je moet ergens geld besparen natuurlijk.
Maar dan kan ik wel gelijk mijn vriendin mee uit lunchen nemen naar een vegetarisch restaurant, terwijl ze hardstikke blut is.
En oja, de glijbanen in Tate Modern zijn er nog steeds, dus dat moeten we ook maar eens gaan doen!
bus vanuit Luton naar Victoria was 16 pond toch?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:55 schreef marsterretje het volgende:
Ik ga morgen, maar die 3 uur ga ik niet halen, want ik vlieg op Luton. Ja je moet ergens geld besparen natuurlijk.
Maar dan kan ik wel gelijk mijn vriendin mee uit lunchen nemen naar een vegetarisch restaurant, terwijl ze hardstikke blut is.
En oja, de glijbanen in Tate Modern zijn er nog steeds, dus dat moeten we ook maar eens gaan doen!
Dat is strak!quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:43 schreef Drive-r het volgende:
Eurostar is zeker relaxed! Maar goed, voor mij kan er niks op tegen een vluchtje met VLM van City naar R'dam. Als ik richting Delft of Den Haag moet, incl. 45 minuten wachttijd op vliegveld slechts 2.5 uur reizen van deur tot deur!
Easybus naar Baker Street, vanaf 2 pond.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:41 schreef Stommie het volgende:
[..]
bus vanuit Luton naar Victoria was 16 pond toch?
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Easybus naar Baker Street, vanaf 2 pond.![]()
Neeeee.... 11 pond voor een retour met de Greenline bus, en de Easyjet bus brengt je voor gemiddeld een pond of 10 naar Baker street, ligt eraan wanneer je boekt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:41 schreef Stommie het volgende:
[..]
bus vanuit Luton naar Victoria was 16 pond toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |