Auwquote:OUD-BEIJERLAND - Een 33-jarige man uit Oud-Beijerland is zaterdag ernstig gewond geraakt tijdens een voetbalwedstrijd in zijn woonplaats. Hij kreeg een kopstoot en een trap tegen zijn hoofd van een speler van de tegenpartij.
Het slachtoffer ligt met hoofdletsel in het ziekenhuis. De politie liet zondag weten dat de man buiten levensgevaar is.
Tijdens de wedstrijd tussen een voetbalelftal uit Oud-Beijerland en een elftal uit Bolnes, kwamen de twee voetballers in conflict.
Opstootje
De aanleiding zou liggen in een ander opstootje op het veld. Toen het slachtoffer hierover de scheidsrechter aansprak, werd hij door zijn tegenspeler ernstig mishandeld.
In het ziekenhuis bleek de schedel van de 33-jarige man op meerdere plaatsen gebroken en gescheurd. Ook zijn neus en beide oogkassen zijn gebroken.
Omstanders probeerden de dader vergeefs vast te houden in afwachting van de politie. Vooralsnog is de verdachte voortvluchtig.
quote:Op zondag 3 december 2006 19:16 schreef knowall het volgende:
En de overige 21 spelers verlieten wel in gezonde staat het veld. Maar daar hoor je natuurlijk weer niemand over.
Ik weet et niet cker hoor, maar et is tog een andere speler geweest die et deed? Of lees ik nou extreem scheel?quote:Op zondag 3 december 2006 19:16 schreef knowall het volgende:
En de overige 21 spelers verlieten wel in gezonde staat het veld. Maar daar hoor je natuurlijk weer niemand over.
Praat eens normaal manquote:Op zondag 3 december 2006 19:26 schreef leroytje het volgende:
[..]
Ik weet et niet cker hoor, maar et is tog een andere speler geweest die et deed? Of lees ik nou extreem scheel?er staat: medespeler/......
het is nu eenmaal zo hoe lager het niveau hoe grote de voetbalfan en hoe asocialer.quote:Op zondag 3 december 2006 19:36 schreef Hathor het volgende:
Ach ach ach, wat een leuke reacties hier weer van de heren van de lokale antivoetbal society. Wil u er misschien ook nog een koekje bij ?
En al die mensen bij het boksen dan ? Die zitten bijna klaar te komen als als er bloed vloeit. Hoe meer pijn, hoe meer vreugd, lijkt het daar wel.quote:Op zondag 3 december 2006 19:37 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
het is nu eenmaal zo hoe lager het niveau hoe grote de voetbalfan en hoe asocialer.
voetbal is de enigste sport met zoveel tuig en zoveel vechtpartijen.
Iedere sport heeft zo wel iets, maar voetbal steekt overal VER bovenuitquote:Op zondag 3 december 2006 19:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
En al die mensen bij het boksen dan ? Die zitten bijna klaar te komen als als er bloed vloeit. Hoe meer pijn, hoe meer vreugd, lijkt het daar wel.En ben je misschien wel eens bij een ijshockeywedstrijd geweest ? Daar is het niet alleen het publiek dat wel eens lekker gaat lopen raggen, maar daar zijn de spelers diegene die de toon zetten.
wat een onzin, ik voetbal wekelijks op dit niveau en heb slechts 1 keer slechte ervaring gehad de laatste 200 wedstrijden.quote:Op zondag 3 december 2006 19:45 schreef whosvegas het volgende:
Het is en blijft een sport voor en door paupers
Dat wordt keer op keer bevestigt
ik heb c b en a gespeeld en ik heb heel veel matpartijen meegemaakt.quote:Op zondag 3 december 2006 19:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
wat een onzin, ik voetbal wekelijks op dit niveau en heb slechts 1 keer slechte ervaring gehad de laatste 200 wedstrijden.
Rustig aan he, anders gaat het zadel er weer op.quote:Op zondag 3 december 2006 19:45 schreef whosvegas het volgende:
Mjah gelukkig gaat de knvb steeds beter om met dit soort teams/clubs, als teams zich niet gedragen knalt men desnoods een hele club uit de KNVB.quote:Op zondag 3 december 2006 19:56 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik heb c b en a gespeeld en ik heb heel veel matpartijen meegemaakt.
maar dat zijn persoonlijke ervaringen net als die van jou.
feit blijft dat voetbal nou niet bepaald bekend staat als eenm vredelievende sport
precies, de KNVB treed steeds vaker en (terecht) harder op naar dit soort teams!quote:Op zondag 3 december 2006 21:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah gelukkig gaat de knvb steeds beter om met dit soort teams/clubs, als teams zich niet gedragen knalt men desnoods een hele club uit de KNVB.
Idd gelijk schorsen dat hele team dan leren ze het snel genoeg afquote:Op zondag 3 december 2006 22:06 schreef just me het volgende:
precies, de KNVB treed steeds vaker en (terecht) harder op naar dit soort teams!
Bron: BlikopNieuwsquote:Voetballer breekt schedel en oogkassen tegenspeler
Oud-Beijerland - Een 33-jarige man uit Oud-Beijerland is zaterdagmiddag ernstig gewond geraakt tijdens een voetbalwedstrijd tussen een elftal uit Oud-Beijerland en een elftal uit Bolnes. Het slachtoffer ligt met hoofdletsel in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Zijn schedel is op meerdere plaatsen gebroken/gescheurd en beide oogkassen en zijn neus zijn gebroken. Hij is buiten levensgevaar, zo meldt de politie.
Tijdens de wedstrijd ontstond er een conflict tussen het slachtoffer en een speler van de tegenpartij. De aanleiding zou liggen in een ander opstootje in het veld waar de 33-jarige wat van zei tegen de scheidsrechter. Het slachtoffer kreeg een kopstoot waardoor hij op de grond viel. Daarna volgde een harde trap tegen het hoofd van het slachtoffer.
De hulpdiensten ambulance en politie werden direct ingeschakeld. Het slachtoffer werd met de ambulance naar het ziekenhuis in Rotterdam vervoerd. Door omstanders werd getracht de verdachte vast te houden in afwachting van de politie. De man wist echter weg te komen en vluchtte met een auto.
De politie heeft direct een onderzoek ingesteld naar deze man. Er wordt met 8 rechercheurs aan de zaak gewerkt. De identiteit van de verdachte is bekend. Hij wordt dringend verzocht zich zo spoedig mogelijk te melden bij de politie.
Zelfs hele verenigingen, is hard voor de rest, maar dat zorgt wel in een strenger beleid bij clubs, wij hebben 33 senioren teams, en het laatste jaar is er nog nooit een vechtpartij van onse kant geweest, het wordt ook absoluut niet getolereert. 80 procent van de wedstrijden wordt ook door eigen mensen gefloten, en wij staan er om bekent dat men zo eerlijk fluit dat de tegenstander meestal bevoordeelt wordtquote:Op zondag 3 december 2006 22:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd gelijk schorsen dat hele team dan leren ze het snel genoeg af
1 kopstoot, speler ligt op de grond .... en dan haal je vol (en dan ook vol he, net of je een bal vooruit trapt) uit midden in iemands gezicht met een voetbalschoenquote:Op maandag 4 december 2006 07:38 schreef StefanP het volgende:
1 kopstoot en 1 schop en dan je schedel op meerdere plaatsen gebroken? Die heeft geen hard hoofd, of de ander had een boksbeugel en stalen neus.
Het is heel jammer dat de straf nu al te voorspellen is. 240 uur taakstraf en 6 maanden voorwaardelijk of zo.
Vertel eens wat meer.quote:Op maandag 4 december 2006 09:06 schreef easy-going het volgende:
* easy-going was toeschouwer bij die wedstrijd.
Er was op zich weinig aan de hand, gewoon een gemiddelde voetbalwedstrijd. Het slachtoffer is een jongen die nogal praat in het veld en was tegen de scheidsrechter aan het praten. De "dader" had net een gele kaart gehad en het beviel hem blijkbaar niet wat er gebeurde. Hij gaf de speler een kopstoot en toen die op de grond lag liep hij er naar toe (hij moest een paar stappen doen) en haalde vol uit in zijn gezicht.quote:
inderdaadquote:
Bevestigd met een D, smerige pauper.quote:Op zondag 3 december 2006 19:45 schreef whosvegas het volgende:
Typischquote:Op maandag 4 december 2006 09:16 schreef easy-going het volgende:
In de tussentijd is de dader ontsnapt, er is nog geprobeerd om hem tegen te houden, maar hij ging zo als een idioot te keer dat het verstandiger leek om meer gewonden (of erger) te voorkomen om hem te laten gaan.
Wat voor gast was de dader? Een Tokkie of een Tokkie?quote:Op maandag 4 december 2006 09:06 schreef easy-going het volgende:
[..]
1 kopstoot, speler ligt op de grond .... en dan haal je vol (en dan ook vol he, net of je een bal vooruit trapt) uit midden in iemands gezicht met een voetbalschoen
* easy-going was toeschouwer bij die wedstrijd.
Op voetbalzone wees een "bekende" van de dader een heel ander iemand aan.quote:Op maandag 4 december 2006 12:16 schreef A_L_N_F het volgende:
de dader is een fokker:
http://fotoboek.fok.nl/user/Kegelaar
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/044654.html
Maar die heeft geen Fok! fb...quote:Op maandag 4 december 2006 12:27 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Op voetbalzone wees een "bekende" van de dader een heel ander iemand aan.
http://www.vv-rijsoord.nl(...)llen/spelers/283.jpg
Ik ben bang dat GS en Fok! de verkeerde hebben.quote:Op maandag 4 december 2006 12:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar die heeft geen Fok! fb...
erg bizar iddquote:Op maandag 4 december 2006 09:16 schreef easy-going het volgende:
[..]
Er was op zich weinig aan de hand, gewoon een gemiddelde voetbalwedstrijd. Het slachtoffer is een jongen die nogal praat in het veld en was tegen de scheidsrechter aan het praten. De "dader" had net een gele kaart gehad en het beviel hem blijkbaar niet wat er gebeurde. Hij gaf de speler een kopstoot en toen die op de grond lag liep hij er naar toe (hij moest een paar stappen doen) en haalde vol uit in zijn gezicht.
Opeens was het een wirwar van alles en iedereen wat het veld opstormde, maar gelukkig was dat om spelers te kalmeren en uit elkaar te houden.
Spelers die bij de gewonde vandaan renden riepen dat er meteen gebeld moest worden, die waren helemaal in paniek. Het duurde even (achteraf hoorde ik een kwartier) voor de ambulance er was.
In de tussentijd is de dader ontsnapt, er is nog geprobeerd om hem tegen te houden, maar hij ging zo als een idioot te keer dat het verstandiger leek om meer gewonden (of erger) te voorkomen om hem te laten gaan.
Verder was er totale verbijstering over wat er gebeurd is.
Lachen toch?quote:Op maandag 4 december 2006 12:32 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ik ben bang dat GS en Fok! de verkeerde hebben.![]()
Mwoah, vind ik niet. Pak dan de juiste.quote:
quote:Op maandag 4 december 2006 12:32 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Lijkt er idd op. Reactie op GS:quote:Op maandag 4 december 2006 12:32 schreef Bombardier het volgende:
[..]
quote:redactie: is verkeerde foto, dit is een achterneef met dezelfde naam.
vinque 04-12-06 @ 12:21
foutje...bedanktquote:Op maandag 4 december 2006 12:41 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Lijkt er idd op. Reactie op GS:
[..]
Kopstoot geven, en daarna een penalty. Dat zal ze leren.quote:Op maandag 4 december 2006 12:46 schreef Chadi het volgende:
hoerehonden van geenstijl weer.. totaal geen besef van wat ze doen als ze maar hits scoren.
Ze hebben de foto al weggehaald. Zijn er kennelijk achter dat ze ernaast zitten. Flinke blunder trouwens.quote:Op maandag 4 december 2006 12:46 schreef Chadi het volgende:
hoerehonden van geenstijl weer.. totaal geen besef van wat ze doen als ze maar hits scoren.
Tja. Een ander.quote:Op maandag 4 december 2006 12:53 schreef A_L_N_F het volgende:
maar de fokker is het niet?
wie is het dan wel
Zie je wel... 't zijn ook altijd dezelfde.quote:
Hoe lang is Osama z'n id wel niet bekend..quote:Op maandag 4 december 2006 14:49 schreef Ticootje het volgende:
Ach dat duurt ook niet lang voordat ze m hebben, zn id is bekent...
Ja...inderdaad...quote:Op maandag 4 december 2006 14:56 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Hoe lang is Osama z'n id wel niet bekend..![]()
LoLquote:Op maandag 4 december 2006 15:16 schreef Bombardier het volgende:
Amerika? Zie je wel. Allemaal de schuld van Bush.
Bush
Amerika
(talpa)
Noem me een mietje, maar dat wist ik niet...quote:Op maandag 4 december 2006 15:38 schreef JohnDope het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar een kopstoot maak je toch altijd op de neus?
[..]
LoL
Hij heeft oa ook een gebroken neus.quote:Op maandag 4 december 2006 15:38 schreef JohnDope het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar een kopstoot maak je toch altijd op de neus?
[..]
Toch vraag je je af wat een jongen met zo'n ferme kopstoot en kanon in de benen bij VV Schubbekutteveen doet.quote:Op maandag 4 december 2006 16:25 schreef easy-going het volgende:
[..]
Hij heeft oa ook een gebroken neus.
Het is de trap na die de grootste schade aangericht heeft.
Hier noemen we het een penalty... Ook niet vergezochtquote:Op maandag 4 december 2006 17:17 schreef JohnDope het volgende:
ghehe het kwam er droog uit..... Die amerikanen noemen die traptechniek ook wel "SoccerKicks".
Ik zit in een voetbalteam waar niemand zo 'pauper' is dat hij 'enigste' zegt waar hij 'enige' bedoelt.quote:Op zondag 3 december 2006 19:37 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
het is nu eenmaal zo hoe lager het niveau hoe grote de voetbalfan en hoe asocialer.
voetbal is de enigste sport met zoveel tuig en zoveel vechtpartijen.
Je gaat toch niet werkelijk in discussie met 'mannen' die lopen te janken over voetbal?quote:Op maandag 4 december 2006 17:26 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ik zit in een voetbalteam waar niemand zo 'pauper' is dat hij 'enigste' zegt waar hij 'enige' bedoelt.
Ik zal niet ontkennen dat ik in de competitie in Rotterdam veel tuig ben tegengekomen, maar ja, grote stad he? Heb je nu eenmaal veel tuig rondlopen, en sommigen zitten bij een voetbalvereniging ja.
Wat nu de directe relatie met voetbal is weet ik eigenlijk niet, was handbal de betaalbare massa-sport geweest had die sport zo nu en dan het nieuws gehaald met een vechtpartijtje.
quote:’Dennis heeft problemen met agressie’
Door RICHARD ALBLAS
RIDDERKERK - ,,Mijn broer heeft een probleem met zijn agressie,’’ zegt John, de broer van de voortvluchtige Dennis B.
,,Dat is voor ons een bekend gegeven. Vaak zegt hij: nu heb ik het onder controle, maar dat is niet zo. Ik heb al vaker gezegd dat hij daar hulp voor moet zoeken. Maar ik zat er al een tijdje op te wachten dat zoiets zou gebeuren. Het heeft ook niets met voetballen te maken.
Het had ook tijdens het winkelen of in het verkeer kunnen gebeuren. Misschien had ik, achteraf gezien, hem niet meer moeten laten voetballen. Om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen en ook anderen te beschermen. Dat reken ik ook mezelf aan. We zijn hier zó bang voor geweest.’’
John reageert naar aanleiding van de verschrikkelijke gebeurtenis op het voetbalveld van Zinkwegse Boys afgelopen zaterdag. Voor het oog van toeschouwers en spelers mishandelde zijn broer Dennis B., die voetbalt in het eerste elftal van SV Bolnes, een speler van de tegenstander uit Oud-Beijerland. Het slachtoffer ligt met zware verwondingen in het ziekenhuis. Dennis B. vluchtte na het incident en is sindsdien spoorloos.
,,Laat ik heel duidelijk zijn,’’ zegt John. ,,Wij wensen Jeffrey en zijn familie veel sterkte. Wat er is gebeurd, is verschrikkelijk. Deze gebeurtenis kent alleen maar verliezers. Onze familie is net zo zeer slachtoffer geworden van zijn actie als de familie van Jeffrey.’’
John en zijn familie maken zich grote zorgen over hun Dennis. ,,Hij heeft een grote vriendenkring en die is zaterdag nog naar hem op zoek geweest. Maar hij is vooralsnog onvindbaar.’’
Over de reden van de vlucht van zijn broer, is John heel duidelijk: ,,Hij heeft nog een voorwaardelijke celstraf , daarom is hij nu gevlucht.’’
John hoopt dat zijn broer snel wordt gevonden. ,,Dit is heel zwaar voor onze familie. We kunnen hem niet bereiken en dat hebben we natúúrlijk geprobeerd. Maar hij heeft zijn mobiele telefoon weggegooid.’’
John laat verder weten dat zijn broer gestraft dient te worden. ,,Dat je geprovoceerd wordt, is natuurlijk ook niet goed te praten. Maar dat is de reactie van Dennis ook niet.’’
ik denk dat zo'n figuur nog wel te redden is met psychische hulp.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:39 schreef Almere-Dude het volgende:
Misschien heeft die mongool wel zelfmoord gepleegd, dan hebben we tenminste 1 winnaar.
De samenleving.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:39 schreef Almere-Dude het volgende:
Misschien heeft die mongool wel zelfmoord gepleegd, dan hebben we tenminste 1 winnaar.
De samenleving.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:39 schreef Almere-Dude het volgende:
De samenleving.
Beetje knuffelen en pamperenquote:Op dinsdag 5 december 2006 11:47 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik denk dat zo'n figuur nog wel te redden is met psychische hulp.
quote:John laat verder weten dat zijn broer gestraft dient te worden. ,,Dat je geprovoceerd wordt, is natuurlijk ook niet goed te praten. Maar dat is de reactie van Dennis ook niet.’’
Kopje thee erbij.quote:
Ben ik helemaal met je eens. Die gozer die wat zei zou vast ook geen lieverdje geweest zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:16 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Kopje thee erbij.
Een kopstoot kan ik iemand nog wel vergeven, dat kan gebeuren in een flits.
Maar dan nog vol uithalen op iemand zijn hoofd terwijl diegene op de grond ligt.
Echt ziek gewoon, maar ik verwacht van het Nederlands rechtsysteem niet meer dan een paar jaar.
Als zoiets gebeurt overheerst eerder verbazing en shock dan dat de tegenpartij massaal zou besluiten terug te vechten.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:
Maar ik dacht dat ook dat voetbal een teamsport is, wanneer je teammaat een kopper krijgt dan moet de rest van het team een 'signaal' krijgen..... wanneer de teammaat ligt en een trap op zijn harses krijgt, moet de rest van het team duiken op die schopper dunkt mij?
Ik begrijp niet dat het geen groot freefightgala is geworden?
Dat had heel gemakkelijk kunnen gebeuren maar in eerste instantie was iedereen verbijsterd over wat er gebeurde. En vrijwel daarna was er grote zorg om Jeffrey want iemand met een deuk in zijn hoofd zien liggen ziet er niet echt prettig uit. Het was even complete chaos maar dat was om de spelers te kalmeren.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Die gozer die wat zei zou vast ook geen lieverdje geweest zijn.
Maar ik dacht dat ook dat voetbal een teamsport is, wanneer je teammaat een kopper krijgt dan moet de rest van het team een 'signaal' krijgen..... wanneer de teammaat ligt en een trap op zijn harses krijgt, moet de rest van het team duiken op die schopper dunkt mij?
Ik begrijp niet dat het geen groot freefightgala is geworden?
Da's natuurlijk een ont-zet-ten-de provocatie. Ik mag hopen dat ze dat familielid ook wegstoppen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:51 schreef easy-going het volgende:
En de aanleiding gaat eigenlijk helemaal nergens over: Er gebeurde iets een stuk verderop in het veld, Jeffrey attendeerde de scheidsrechter erop dat hij daar op moest letten en dat beviel meneer B. blijkbaar niet. Die kwam op Jeffrey af en de gevolgen zijn bekend.
Maakt het uit wat de aanleiding is, als iemand je moeder een kankerhoer dan mag je hem doodschopen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:29 schreef JohnDope het volgende:
als de aanleiding dit echt is geweest, dan denk ik dat dit lange tbs gaat worden....
laat mijn moeder er even buiten aub.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:55 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Maakt het uit wat de aanleiding is, als iemand je moeder een kankerhoer dan mag je hem doodschopen?
Zou niet weten waarom niet. Laten we het eerst even overlaten aan het wetboek van strafrecht en eventueel iemand die die jongen z'n kop kan nakijken.quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:29 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat die dader nooit meer bij een voetbalclub moet mogen voetballen.
Hij had nog een voorwaardelijke celstraf te goed, zo'n lieverdje zal het dus niet zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom niet. Laten we het eerst even overlaten aan het wetboek van strafrecht en eventueel iemand die die jongen z'n kop kan nakijken.
Weet jij veel wie het is en wat er in dat hoofd rondgaat? Misschien is het wel een hele lieve, zachtaardige jongen die niet met stress om kan gaan waarbij nu de bom barstte. In dat geval zal ie zelf ook goed geschrokken zijn.
Maar misschien ook niet... de tijd zal het leren.
Ongetwijfeld is het een lieve, zachtaardige jongen die nu zo is geschrokken dat hij pardoes naar Siberië is gevlucht. Maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat hij het kennelijk in zich heeft om zonder aanleiding te exploderen en het lijkt me geen slechte zaak om zijn mede-voetballers daar tegen te beschermen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Misschien is het wel een hele lieve, zachtaardige jongen die niet met stress om kan gaan waarbij nu de bom barstte. In dat geval zal ie zelf ook goed geschrokken zijn.
Gaan we nu al op de linkse dader-is-eigenlijk-slachtoffer-knuffeltoer?quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Weet jij veel wie het is en wat er in dat hoofd rondgaat? Misschien is het wel een hele lieve, zachtaardige jongen die niet met stress om kan gaan waarbij nu de bom barstte. In dat geval zal ie zelf ook goed geschrokken zijn.
Nou ja, voor die jongen is het de afgelopen dagen ook niet makkelijk geweest. Voortvluchtig zijn...ik geef het je te doen. Hij is waarschijnlijk wel heel erg met zichzelf geconfronteerd sinds het incident. Ik hoop dat hij er uiteindelijk sterker uitkomtquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Gaan we nu al op de linkse dader-is-eigenlijk-slachtoffer-knuffeltoer?
nou je schrijft in ieder geval wel zo ja ...quote:Op zondag 3 december 2006 19:26 schreef leroytje het volgende:
[..]
Ik weet et niet cker hoor, maar et is tog een andere speler geweest die et deed? Of lees ik nou extreem scheel?er staat: medespeler/......
Ze hebben het bericht verplaatst: http://www.ad.nl/rotterdam/article877245.ecequote:
Wat een onzin, bij ons gebeurt echt nooit wat op de vereniging (38 seniorenteams), het gaat erom dat de clubs mensen zelf ter verantwoording roept.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
In absolute zin is voetbal idd een paupersport wat dit soort dingen betreft, maar bekijk het op relatief niveau. Nee logisch dat er bij tennis bijna nooit wat gebeurt, omdat er tegenover 1 tenniswedstrijd al snel 20 voetbalwedstrijden staan..
Dat lijkt me wel het minste wat ze kunnen doenquote:Op woensdag 6 december 2006 08:12 schreef Ticootje het volgende:
hij kan wel vervolgd worden voor poging tot doodslag...
Nee dit is net in het nieuws gekomen (de vervolging).quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:47 schreef Damzkieee het volgende:
Oude topics kicken?
Dit is gewoon een update. Ik was wel benieuwd hoe het met deze zaak (en het slachtoffer) staat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:47 schreef Damzkieee het volgende:
Oude topics kicken?
Heb je wat meer info?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:15 schreef easy-going het volgende:
Met het slachtoffer gaat het goed overigens
Gewoon wat meer infoquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:24 schreef easy-going het volgende:
Wat wil je weten?
In het linkje hierboven staat een interview met het slachtoffer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Gewoon wat meer infoHoe het heel proces is gegaan of er blijvende schade is.
Hier staat nog wel wat achtergrond informatie en als je verder zoekt op AD.nl (Rotterdam) dan vind je nog wel wat andere artikelen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Gewoon wat meer infoHoe het heel proces is gegaan of er blijvende schade is.
Zinkwegse Boys is voor mij ook heel dichtbij. Vroeger nog veel tegen gevoetbald. Heb het hele verhaal ook gehoord. Die gozer die het geflikt had was sowieso niet helemaal zuiver. Had al voorwaardelijke dingen lopen geloof ik.quote:
quote:’Alsof mijn hoofd in een bankschroef zat'
Door MICHIEL STRAUB
DORDRECHT/OUD-BEIJERLAND - ,,Alsof alles in één klap werd doodgeslagen. Aan de reactie van omstanders kon ik merken dat er iets verschrikkelijks moest zijn gebeurd,’’ blikt de 33-jarige Jeffrey van der Gaag terug op de schop die hij in december 2006 kreeg op het veld van Zinkwegse Boys in Oud-Beijerland. Zijn schedel raakte op vijf plaatsen gebroken, net als zijn beide oogkassen. De rechtszaak tegen de verdachte, de 27-jarige Ridderkerker Dennis B. diende gisteren voor de Dordtse rechtbank. Hij hoorde drie jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk, tegen zich eisen.
Tijdens de zitting bekende B. de Oud-Beijerlander een trap in het gezicht te hebben gegeven. ,,Alsof ik een penalty nam,’’ zei hij eerder. Maar gisteren kwam hij daarop terug. ,, Er zijn veel manieren om een penalty te nemen. Je kunt ook een stiftballetje geven.’’
Maar iedereen op en langs het veld, inclusief de broer van de verdachte, had gezien dat B. een flinke aanloop nam, zich concentreerde op het hoofd van het slachtoffer en daarna hard uithaalde. ,,Alles begon op te zwellen, ik kon steeds minder zien. Het voelde alsof mijn hoofd in een bankschroef zat,’’ aldus Van der Gaag, die gisteren als slachtoffer zijn verhaal mocht doen. ,,Mijn leven is in één klap tot stilstand gekomen. Alles is anders. Ik vind het zielig dat iemand uit onmacht geweld gebruikt. Als zíjn familie al vertelt dat hij een lopende tijdbom is, zegt dat genoeg. Hij is een gevaar voor de samenleving.’’
Dennis B. leek echter weinig onder de indruk van die woorden. ,,Hij vertelt nu alleen maar de negatieve dingen, terwijl ik heb gehoord dat hij ook weer wil trainen enzo.’’
Na afloop van de zitting reageerde het slachtoffer opgelucht op de eis van justitie. ,,Het is voorbij. En de feiten liegen er niet om. Natuurlijk ben ik kwaad, maar ik heb vooral medelijden met hem. Heb liever dat hij zwaar wordt behandeld en iets leert, dan dat hij de cel ingaat en niets opsteekt van wat hij heeft gedaan.’’
pff tuurlijk, nog proberen een beetje goed te praten ook..quote:Maar gisteren kwam hij daarop terug. ,, Er zijn veel manieren om een penalty te nemen. Je kunt ook een stiftballetje geven.’’
Rel-postquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:52 schreef Re het volgende:
en na vier maanden wil die ook alweer trainen dus wat zeurt tie nou
quote:Voetballer woest op advocaat
ROTTERDAM - „Ik word belaagd alsof ik een drugsverslaafde ben.Maandag bel ik met de officier van justie om te kijken of ik stappen kan ondernemen,’’ zegt een woeste Jeffrey van der Gaag.
De voetballer van Zinkwegse Boys werd in december door tegenstander Dennis B. tegen het hoofd getrapt, met schedelbreuken en gebroken oogkassen tot gevolg.
De woede van Van der Gaag richt zich op mr. T. Briggeman, de advocaat van B. Die bestempelde Van der Gaag tijdens de rechtzaak als cocaïnegebruiker met broze botten. Zijn verwondingen zouden hierdoor ernstiger zijn uitgevallen.
Wegens poging tot doodslag werd eergisteren tegen B. drie jaar celstraf geëist, waarvan een half jaar voorwaardelijk.
De advocaat kon zijn beweringen over het drugsgebruik niet onderbouwen. Toch ondervindt Van der Gaag last van deze aantijgingen.
„Als voor mijn vriendin niet duidelijk wordt dat het niet waar is, is m’n relatie over. In mijn dorp OudBeijerland word ik erop aangesproken. Ik heb het weleens gedaan toen ik 18 was, maar inmiddels ben ik 33,’’ zegt hij over het gebruik van cocaïne. „Ik rook nog af en toe een jointje, maar ook niet wekelijks.’’
Van der Gaag denkt dat zijn voetbalverleden invloed heeft op de beeldvorming van advocaat Briggeman.
„Voor Zinkwegse Boys heb ik twee jaar in het eerste gevoetbald bij FC Boszoom. Daarvan word gezegd dat het allemaal drugsgebruikers en Feyenoord-hooligans zijn. Maar die advocaat moet het onderbouwen, als hij het zegt. Hij heeft geen poot om op te staan.’’
oh.. my.. god..quote:De woede van Van der Gaag richt zich op mr. T. Briggeman, de advocaat van B. Die bestempelde Van der Gaag tijdens de rechtzaak als cocaïnegebruiker met broze botten. Zijn verwondingen zouden hierdoor ernstiger zijn uitgevallen.
Daarom driedubbele straf...quote:Op zondag 18 maart 2007 19:56 schreef lindaatjuh het volgende:
Ja hoor, als dat slachtoffer 13 jaar terug geen cocaine had gebruikt, dan was er natuurlijk niks aan de hand geweest na die kopstoot en trap...... Wat een zielige gast, die dader zeg. Hij probeert z'n daden nog goed te praten ook!!!!
Ophangenquote:Op zondag 18 maart 2007 23:06 schreef Stpan het volgende:
Advocaat mensen, de advocaat........
Indrukwekkend, zeg. Die is er zo te zien en horen wel ongelooflijk goed vanaf gekomen. Aan z'n gezicht zié je iig niks meer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:36 schreef easy-going het volgende:
Gisteren was er een item op tv Rijnmond:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=42613
quote:Twee jaar cel voor amateurvoetballer
De 27-jarige amateurvoetballer D. Bravenboer uit Ridderkerk is donderdag tot drie jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk, veroordeeld wegens poging tot doodslag op een tegenspeler. Dat misdrijf beging hij tijdens een wedstrijd in Oud-Beijerland op 2 december vorig jaar.
De rechtbank in Dordrecht veroordeelde de voetballer verder tot het betalen van een schadevergoeding aan het slachtoffer. De voetballer gaf het slachtoffer eerst een kopstoot en schopte hem vervolgens hard in het gezicht, nadat hij daarvoor zelfs speciaal een aanloop had genomen, stelde de rechtbank vast. Volgens de rechtbank was het 'een wonder' dat het slachtoffer nog leefde.
quote:Jeffrey moet nu rustnemen’
Door TOBIAS DEN HARTOG en MICHIEL STRAUB
DORDRECHT/ OUD-BEIJERLAND - ,,Even niets,’’ zegt Jeffrey van der Gaag tegen vrienden en familie als hij de Dordtse rechtszaal uitloopt. Zojuist heeft de Oud-Beijerlander gehoord dat Dennis B., de amateurvoetballer die hem in december een kopstoot en een trap in het gezicht heeft gegeven, tot drie jaar cel is veroordeeld, waarvan een jaar voorwaardelijk.
De aangeslagen Van der Gaag, die door de trap van B. scheuren in zijn schedel, een gebroken neus en gebroken oogkassen opliep, onttrekt zich aan iedereen. Hij gaat verderop stil in een hoekje zitten. Alleen.
Tijdens de zitting twee weken geleden eiste justitie drie jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk tegen de 27-jarige Ridderkerker. Zijn advocaat Theo Briggeman verzocht de rechtbank het onderzoek te heropenen, omdat een aantal -in zijn ogen- belangrijke getuigen niet was gehoord. Ook vroeg hij de rechtbank Jeffrey zelf nog eens te verhoren over diens vermeend cocaïnegebruik. Volgens Briggeman konden de botten in zijn gezicht zijn aangetast, waardoor de verwondingen erger zouden zijn uitgevallen.
De rechtbank wees die verzoeken gisteren af, en achtte poging tot doodslag wettig en overtuigend bewezen. Briggemaan wist gisteren nog niet of hij in hoger beroep gaat. Hoewel Dennis B. nu een half jaar korter de cel in gaat, moet hij die zes maanden wel gebruiken om onder meer agressietherapieën te volgen. Ook moet hij de Oud-Beijerlander een schadevergoeding van 7500 euro betalen.
Een kwartier na de uitspraak laat alleen Jeffrey’s vader Piet zich zien. ,,Opluchting overheerst,’’ zegt hij nadat hij een gesprekje met zijn zoon heeft gevoerd. ,,Jeffrey is alleen absoluut niet in staat iets te zeggen. Zo nuchter en sterk als hij de afgelopen maanden was, zo emotioneel is hij nu. Hij is er kapot van, gebroken. Jef moet nu rust nemen.’’
Toch is de familie tevreden met het vonnis. ,,Natuurlijk bestaat er bij Jeffrey angst dat Dennis in hoger beroep gaat en hij het allemaal opnieuw moet meemaken. Maar hij heeft zich de afgelopen tijd sterk opgesteld, steeds gezegd ’ik kom eruit’, dus we blijven positief. Dat de rechtbank Dennis een hogere voorwaardelijke straf heeft opgelegd, is niet erg. Jef heeft steeds over hem gezegd dat hij moet worden geholpen. Met de therapie wordt aan die wens tegemoet gekomen.’’
Volgens Van der Gaag zijn de artsen tevreden over het genezingsproces van zijn zoon. ,,Jeffrey is vanochtend weer in het ziekenhuis geweest. Het is voor hem nu medisch verantwoord om te sporten. Jef kennende, zal hij dat ook spoedig weer gaan doen. Voetbal is een belangrijk deel van zijn leven. Niets of niemand houdt hem dan ook van dat veld weg.’’
Tot nu toe
2 december 2006: in de laatste minuut van de eerste helft komt het tot een opstootje in de wedstrijd Zinkwegse Boys-SV Bolnes. Ridderkerker Dennis B. van SV Bolnes geeft Oud-Beijerlander Jeffrey van der Gaag (Zinkwegse Boys) een kopstoot. Het slachtoffer valt neer. Nog voordat de scheidsrechter de rode kaart kan trekken, heeft B. een korte aanloop genomen en schopt de thuisspeler vol in het gezicht.
Het slachtoffer loopt scheuren in zijn schedel, een gebroken neus en gebroken oogkassen op. De verdachte slaat met een vriend op de vlucht, maar geeft zich op 5 december alsnog aan. De verslagenheid bij de twee voetbalclubs is enorm. Beide vragen de KNVB om uitstel van de eerstvolgende wedstrijd.
Van der Gaag wordt 14 december met succes geopereerd. De operatie duurt zeven uur. Onder zijn huid en in zn schedel worden plaatjes en schroefjes geplaatst. Die moeten alles bij elkaar houden. De Oud-Beijerlander maakt op zaterdag 17 februari zijn rentree. Hij speelt een minuut of tien.
Justitie legt Dennis B. poging tot doodslag ten laste. Op donderdag 15 maart hoort hij tijdens de rechtszitting in Dordrecht drie jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk, tegen zich eisen. Het slachtoffer reageert opgelucht.
Dennis B: levensgevaarlijke droogkloot
Joviaal is ie, droge grappen volgen elkaar op, maar bovenal is Dennis B. een hele rustige jongen. Toch, hij moest een keer in de cel belanden, klinkt het in kringen rond de Ridderkerker.
,,Het is een gevaarlijke jongen, al zie je dat niet meteen, weet een voormalig clubgenoot. Hij herinnert zich hoe Dennis terugkeerde bij zijn voormalige voetbalclub VV Rijsoord, na weken afwezigheid. Hoewel Dennis niets van zich liet horen, was iedereen het op de club al te weten gekomen: de 27-jarige Ridderkerker zat vast voor mishandeling. ,,Het was een trainingsavond en hij liep zonder iets te zeggen naar het veld. We waren doodstil en wachtte af wat ie ging zeggen. Zei hij ineens: Hé boefjes van me. Hebben jullie me gemist? Typisch Dennis.
Februari vorig jaar. Dennis speelt nog bij VV Rijsoord. Een sportieve wedstrijd met Barendrecht ontaardt in een drama. Barendrecht-speler Dominique Soares komt tijdens de wedstrijd ten val. Wat volgt lijkt op het scenario dat Jeffrey van der Gaag ten deel viel. Soares: ,,Voor ik het wist werd ik van achteren op mijn hoofd geraakt. Ik hoorde pas later dat het een trap was. Soares verwondingen vallen uiteindelijk mee.
Een andere oud-medespeler typeert Dennis als zorgeloos. ,,Hij vond alles een grapje en dronk daarna gezellig een pilsje mee. Een sociale jongen. Enorme droogkloot ook. Toch zat het mis. Die trap bij Barendrecht was zoals hij: onvoorspelbaar.
B. wordt weggestuurd bij de voetbalclub en verkast naar SV Bolnes, waar het volledig misgaat als hij in december op het hoofd van Jeffrey van der Gaag intrapt. Alsof ik een penalty nam, zei B. hier over.
Iets dat een oud-trainer van hem ’ helaas niet verbaasde’. ,,Als je één-op-één met hem bent is er niets aan de hand. Maar hij is ook heel beïnvloedbaar. Hij gaat voor vrienden door het vuur, maar kan ook eigen rechter spelen.
KNVB: zwaarste straf mogelijk
De KNVB beraadt zich op haar eigen tuchtzaak tegen de Ridderkerker. ,,De kans dat we zon type nog toelaten op de Nederlandse voetbalvelden is klein, zegt Renske Bruinsma van de voetbalbond.
De tuchtcommissie heeft zich nog niet gebogen over de zaak, maar Bruisma laat geen twijfel: ,,We willen al het geweld van de velden verbannen en kunnen dit gedrag niet toestaan. We zullen dan ook niet schuwen de zwaarste middelen te gebruiken.
Dat Dennis B. nooit meer als voetballer actief mag zijn in dit land, is de eerste voor de hand liggende sanctie. Volgens Bruisma kan hier nog een geldboete bovenop komen. Deze reiken tot 2.500 euro. ,,Dit soort ernstige incidenten gebeuren gelukkig niet vaak. We doen er dan ook alles aan om te zo te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |