Ongetwijfeld is het een lieve, zachtaardige jongen die nu zo is geschrokken dat hij pardoes naar Siberië is gevlucht. Maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat hij het kennelijk in zich heeft om zonder aanleiding te exploderen en het lijkt me geen slechte zaak om zijn mede-voetballers daar tegen te beschermen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Misschien is het wel een hele lieve, zachtaardige jongen die niet met stress om kan gaan waarbij nu de bom barstte. In dat geval zal ie zelf ook goed geschrokken zijn.
Gaan we nu al op de linkse dader-is-eigenlijk-slachtoffer-knuffeltoer?quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Weet jij veel wie het is en wat er in dat hoofd rondgaat? Misschien is het wel een hele lieve, zachtaardige jongen die niet met stress om kan gaan waarbij nu de bom barstte. In dat geval zal ie zelf ook goed geschrokken zijn.
Nou ja, voor die jongen is het de afgelopen dagen ook niet makkelijk geweest. Voortvluchtig zijn...ik geef het je te doen. Hij is waarschijnlijk wel heel erg met zichzelf geconfronteerd sinds het incident. Ik hoop dat hij er uiteindelijk sterker uitkomtquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Gaan we nu al op de linkse dader-is-eigenlijk-slachtoffer-knuffeltoer?
nou je schrijft in ieder geval wel zo ja ...quote:Op zondag 3 december 2006 19:26 schreef leroytje het volgende:
[..]
Ik weet et niet cker hoor, maar et is tog een andere speler geweest die et deed? Of lees ik nou extreem scheel?er staat: medespeler/......
Ze hebben het bericht verplaatst: http://www.ad.nl/rotterdam/article877245.ecequote:
Wat een onzin, bij ons gebeurt echt nooit wat op de vereniging (38 seniorenteams), het gaat erom dat de clubs mensen zelf ter verantwoording roept.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
In absolute zin is voetbal idd een paupersport wat dit soort dingen betreft, maar bekijk het op relatief niveau. Nee logisch dat er bij tennis bijna nooit wat gebeurt, omdat er tegenover 1 tenniswedstrijd al snel 20 voetbalwedstrijden staan..
Dat lijkt me wel het minste wat ze kunnen doenquote:Op woensdag 6 december 2006 08:12 schreef Ticootje het volgende:
hij kan wel vervolgd worden voor poging tot doodslag...
Nee dit is net in het nieuws gekomen (de vervolging).quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:47 schreef Damzkieee het volgende:
Oude topics kicken?
Dit is gewoon een update. Ik was wel benieuwd hoe het met deze zaak (en het slachtoffer) staat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:47 schreef Damzkieee het volgende:
Oude topics kicken?
Heb je wat meer info?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:15 schreef easy-going het volgende:
Met het slachtoffer gaat het goed overigens
Gewoon wat meer infoquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:24 schreef easy-going het volgende:
Wat wil je weten?
In het linkje hierboven staat een interview met het slachtoffer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Gewoon wat meer infoHoe het heel proces is gegaan of er blijvende schade is.
Hier staat nog wel wat achtergrond informatie en als je verder zoekt op AD.nl (Rotterdam) dan vind je nog wel wat andere artikelen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Gewoon wat meer infoHoe het heel proces is gegaan of er blijvende schade is.
Zinkwegse Boys is voor mij ook heel dichtbij. Vroeger nog veel tegen gevoetbald. Heb het hele verhaal ook gehoord. Die gozer die het geflikt had was sowieso niet helemaal zuiver. Had al voorwaardelijke dingen lopen geloof ik.quote:
quote:’Alsof mijn hoofd in een bankschroef zat'
Door MICHIEL STRAUB
DORDRECHT/OUD-BEIJERLAND - ,,Alsof alles in één klap werd doodgeslagen. Aan de reactie van omstanders kon ik merken dat er iets verschrikkelijks moest zijn gebeurd,’’ blikt de 33-jarige Jeffrey van der Gaag terug op de schop die hij in december 2006 kreeg op het veld van Zinkwegse Boys in Oud-Beijerland. Zijn schedel raakte op vijf plaatsen gebroken, net als zijn beide oogkassen. De rechtszaak tegen de verdachte, de 27-jarige Ridderkerker Dennis B. diende gisteren voor de Dordtse rechtbank. Hij hoorde drie jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk, tegen zich eisen.
Tijdens de zitting bekende B. de Oud-Beijerlander een trap in het gezicht te hebben gegeven. ,,Alsof ik een penalty nam,’’ zei hij eerder. Maar gisteren kwam hij daarop terug. ,, Er zijn veel manieren om een penalty te nemen. Je kunt ook een stiftballetje geven.’’
Maar iedereen op en langs het veld, inclusief de broer van de verdachte, had gezien dat B. een flinke aanloop nam, zich concentreerde op het hoofd van het slachtoffer en daarna hard uithaalde. ,,Alles begon op te zwellen, ik kon steeds minder zien. Het voelde alsof mijn hoofd in een bankschroef zat,’’ aldus Van der Gaag, die gisteren als slachtoffer zijn verhaal mocht doen. ,,Mijn leven is in één klap tot stilstand gekomen. Alles is anders. Ik vind het zielig dat iemand uit onmacht geweld gebruikt. Als zíjn familie al vertelt dat hij een lopende tijdbom is, zegt dat genoeg. Hij is een gevaar voor de samenleving.’’
Dennis B. leek echter weinig onder de indruk van die woorden. ,,Hij vertelt nu alleen maar de negatieve dingen, terwijl ik heb gehoord dat hij ook weer wil trainen enzo.’’
Na afloop van de zitting reageerde het slachtoffer opgelucht op de eis van justitie. ,,Het is voorbij. En de feiten liegen er niet om. Natuurlijk ben ik kwaad, maar ik heb vooral medelijden met hem. Heb liever dat hij zwaar wordt behandeld en iets leert, dan dat hij de cel ingaat en niets opsteekt van wat hij heeft gedaan.’’
pff tuurlijk, nog proberen een beetje goed te praten ook..quote:Maar gisteren kwam hij daarop terug. ,, Er zijn veel manieren om een penalty te nemen. Je kunt ook een stiftballetje geven.’’
Rel-postquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:52 schreef Re het volgende:
en na vier maanden wil die ook alweer trainen dus wat zeurt tie nou
quote:Voetballer woest op advocaat
ROTTERDAM - „Ik word belaagd alsof ik een drugsverslaafde ben.Maandag bel ik met de officier van justie om te kijken of ik stappen kan ondernemen,’’ zegt een woeste Jeffrey van der Gaag.
De voetballer van Zinkwegse Boys werd in december door tegenstander Dennis B. tegen het hoofd getrapt, met schedelbreuken en gebroken oogkassen tot gevolg.
De woede van Van der Gaag richt zich op mr. T. Briggeman, de advocaat van B. Die bestempelde Van der Gaag tijdens de rechtzaak als cocaïnegebruiker met broze botten. Zijn verwondingen zouden hierdoor ernstiger zijn uitgevallen.
Wegens poging tot doodslag werd eergisteren tegen B. drie jaar celstraf geëist, waarvan een half jaar voorwaardelijk.
De advocaat kon zijn beweringen over het drugsgebruik niet onderbouwen. Toch ondervindt Van der Gaag last van deze aantijgingen.
„Als voor mijn vriendin niet duidelijk wordt dat het niet waar is, is m’n relatie over. In mijn dorp OudBeijerland word ik erop aangesproken. Ik heb het weleens gedaan toen ik 18 was, maar inmiddels ben ik 33,’’ zegt hij over het gebruik van cocaïne. „Ik rook nog af en toe een jointje, maar ook niet wekelijks.’’
Van der Gaag denkt dat zijn voetbalverleden invloed heeft op de beeldvorming van advocaat Briggeman.
„Voor Zinkwegse Boys heb ik twee jaar in het eerste gevoetbald bij FC Boszoom. Daarvan word gezegd dat het allemaal drugsgebruikers en Feyenoord-hooligans zijn. Maar die advocaat moet het onderbouwen, als hij het zegt. Hij heeft geen poot om op te staan.’’
oh.. my.. god..quote:De woede van Van der Gaag richt zich op mr. T. Briggeman, de advocaat van B. Die bestempelde Van der Gaag tijdens de rechtzaak als cocaïnegebruiker met broze botten. Zijn verwondingen zouden hierdoor ernstiger zijn uitgevallen.
Daarom driedubbele straf...quote:Op zondag 18 maart 2007 19:56 schreef lindaatjuh het volgende:
Ja hoor, als dat slachtoffer 13 jaar terug geen cocaine had gebruikt, dan was er natuurlijk niks aan de hand geweest na die kopstoot en trap...... Wat een zielige gast, die dader zeg. Hij probeert z'n daden nog goed te praten ook!!!!
Ophangenquote:Op zondag 18 maart 2007 23:06 schreef Stpan het volgende:
Advocaat mensen, de advocaat........
Indrukwekkend, zeg. Die is er zo te zien en horen wel ongelooflijk goed vanaf gekomen. Aan z'n gezicht zié je iig niks meer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:36 schreef easy-going het volgende:
Gisteren was er een item op tv Rijnmond:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=42613
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |